Likumprojekts

Likumprojekts

 

Grozījums likumā "Par policiju"

Izdarīt likumā "Par policiju" (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1991, 31./32.nr.; 1992, 37./38.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 13., 23.nr.; 1995, 2., 24.nr.; 1996, 13.nr.; 1997, 2., 8., 23.nr.; 1999, 12., 23.nr.; 2000, 14.nr.; 2001, 21.nr.) grozījumu un papildināt 10.pantu ar 18.punktu šādā redakcijā:

"18) pēc rakstveida pieprasījuma sniegt valsts, pašvaldību iestādēm, fiziskajām un juridiskajām personām ziņas, kas nepieciešamas to likumīgu pienākumu veikšanai."

 

 

 

 

Tiesību akta projekta

“Grozījumi likumā “Par policiju”

anotācija

 

I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs

  1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

 

 

 

 

 

 

 

Saskaņā ar Fizisko personas datu aizsardzības likuma prasībām uz sabiedriskās drošības, noziedzības apkarošanas vai valsts drošības un aizsardzības iestādēm neattiecas likumā noteiktā personas datu apstrādes sistēmu reģistrācijas kārtība. Lai likums “Par policiju” atbilstu Eiropas Savienības tiesību akta prasībām, nepieciešami grozījumi, kas novērstu šo situāciju.

2. Tiesību akta projekta būtība

 

 

 

 

 

Tiesību aktā paredzēta norma, ka policijai pēc rakstiska pieprasījuma jāsniedz valsts, pašvaldību iestādēm, fiziskām un juridiskām personām (t.sk. Datu valsts inspekcijai) ziņas, kas nepieciešamas to likumīgu pienākumu veikšanai.

II. Kāda var būt tiesību akta

ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi

Tiesību akts šo jomu neskar.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Tiesību akts šo jomu neskar.

3. Sociālo seku izvērtējums

Tiesību akts šo jomu neskar.

4. Ietekme uz vidi

Tiesību akts šo jomu neskar.

III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

Tiesību akts šo jomu neskar.

IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

Kādi normatīvie akti – likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt.

Nav jāizstrādā papildus normatīvie akti.

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Nav.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

 

Nav.

3. Atbilstības izvērtējuma tabula

Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija

Nav.

Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst)

Komentāri

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas

-

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

-

 

 

3. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Pēc Fizisko personas datu aizsardzības likuma pieņemšanas attiecībā uz izņēmumu par sabiedriskās drošības, noziedzības apkarošanas vai valsts drošības un aizsardzības iestāžu rīcībā esošo personas datu apstrādes sistēmu reģistrācijas pienākuma atcelšanu notikušas vairākas konsultācijas ar Eiropas Komisijas ekspertiem un Eiropol pārstāvjiem Latvijā.

 

VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Jaunas valsts institūcijas netiek radītas. Tiek paplašināti esošie policijas darbinieka pamatpienākumi attiecībā uz informācijas sniegšanu.

2. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo

Indivīda tiesības netiek ierobežotas.