Likumprojekts

Likumprojekts

Iesniedz Juridiskā komisija

 

 

Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā

Izdarīt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā šādus grozījumus:

1. Aizstāt 46.1 panta sestajā un septītajā daļā vārdus “Valsts veterinārā departamenta” ar vārdiem “Pārtikas un veterinārā dienesta”.

2. Aizstāt 107.pantā vārdus “valsts veterinārā inspektora” ar vārdiem “Pārtikas un veterinārā dienesta valsts veterinārā inspektora”.

3. Izteikt 228.pantu šādā redakcijā:

“228.pants. Valsts sanitārā inspekcija

Valsts sanitārā inspekcija izskata šā kodeksa 42. un 43.pantā paredzēto administratīvo pārkāpumu lietas, kā arī 62., 63., 64., 72., 75., 76., 83. un 84.1 pantā paredzēto administratīvo pārkāpumu (ja tie ir higiēnisko prasību pārkāpumi) lietas, 155.panta pirmajā un otrajā daļā, 155.5 un 166.9 pantā paredzēto administratīvo pārkāpumu (ja tie ir pārkāpumi sadzīvē lietojamo ķīmisko vielu un ķīmisko produktu realizācijā un kosmētikas līdzekļu apritē) lietas, 166.10 un 166.11 pantā paredzēto administratīvo pārkāpumu lietas, 166.12 pantā, 166.14 panta pirmajā daļā, 166.15 panta pirmajā daļā paredzēto administratīvo pārkāpumu (ja tie ir pārkāpumi cilvēka dzīves vides un epidēmiskās drošības jomā, sadzīvē lietojamo ķīmisko vielu un ķīmisko produktu realizācijā un kosmētikas līdzekļu apritē) lietas.

Izskatīt administratīvo pārkāpumu lietas un uzlikt administratīvos sodus Valsts sanitārās inspekcijas vārdā ir tiesīgi:

1) galvenais valsts sanitārais inspektors un viņa vietnieki - naudas sodu līdz trīstūkstoš latiem un piemērot konfiskāciju;

2) Valsts sanitārās inspekcijas daļu vadītāji un viņu vietnieki - naudas sodu līdz simt piecdesmit latiem un piemērot konfiskāciju;

3) vecākie valsts sanitārie inspektori - naudas sodu līdz simt latiem;

4) valsts sanitārie inspektori un jaunākie valsts sanitārie inspektori - naudas sodu līdz piecdesmit latiem.

Šā panta otrajā daļā minētās amatpersonas naudas sodu līdz divdesmit latiem, ja pārkāpējs neapstrīd viņam uzlikto naudas sodu, var iekasēt pārkāpuma izdarīšanas vai atklāšanas vietā.”

4. Izteikt 230.pantu šādā redakcijā:

“230.pants. Pārtikas un veterinārā dienesta iestādes

Pārtikas un veterinārā dienesta iestādes izskata šā kodeksa 42.2, 46.1 (par pārkāpumiem veterināro zāļu un veterinārfarmaceitisko produktu apritē), 102., 102.2, 103.3, 103.6, 105., 105.5, 106., 107., 108. un 108.1 - 108.4, 155.panta pirmajā un otrajā daļā, 155.5, 166.2, 166.9 pirmajā daļā, 166.10, 166.12 pirmajā un otrajā daļā, 166.14 pirmajā daļā un 166.15 panta pirmajā daļā paredzēto administratīvo pārkāpumu lietas.

Izskatīt administratīvo pārkāpumu lietas un uzlikt administratīvos sodus Pārtikas un veterinārā dienesta iestāžu vārdā ir tiesīgi:

1) Latvijas Republikas valsts galvenais pārtikas un veterinārais inspektors un valsts vecākie pārtikas un veterinārie inspektori, valsts vecākie pārtikas inspektori un valsts vecākie veterinārie inspektori - naudas sodu līdz divsimt piecdesmit latiem;

2) Pārtikas un veterinārā dienesta Sanitārās robežinspekcijas priekšnieks un valsts vecākie sanitārie robežinspektori - naudas sodu līdz divsimt piecdesmit latiem;

3) Pārtikas un veterinārā dienesta Sanitārās robežinspekcijas kontroles punktu priekšnieki un vecākie sanitārie robežinspektori - naudas sodu līdz simt piecdesmit latiem;

4) valsts pārtikas inspektori un valsts veterinārie inspektori - naudas sodu līdz simt latiem;

5) valsts sanitārie robežinspektori - naudas sodu līdz simt latiem.

Pārtikas un veterinārā dienesta Sanitārās robežinspekcijas amatpersonas izskata šā kodeksa 42.2, 102., 102.2 panta otrajā daļā paredzēto administratīvo pārkāpumu lietas 108., 108.1, 108.3, 108.4 un 166.14 panta pirmajā daļā paredzēto administratīvo pārkāpumu lietas, ja pārkāpums izdarīts uz valsts (muitas) robežas vai muitas noliktavās.

5. Izslēgt 230.9 pantu.

6. Izslēgt 230.10 pantu.

7. 304.pantā:

izslēgt 5.punktu;

izteikt 6.punktu šādā redakcijā:

“6) Valsts farmācijas inspekcijas amatpersonas - ja izdarīti pārkāpumi, kas paredzēti šā kodeksa 46.1 pantā;”;

izteikt 8.punktu šādā redakcijā:

“8) Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektora pilnvarotas amatpersonas - ja izdarīti pārkāpumi, kas paredzēti šā kodeksa 42.2, 46.1, 102.2, 108.1, 108.3, 155.1 panta ceturtajā daļā, 155.2 panta otrajā daļā, 156.panta otrajā daļā, 156.1 panta otrajā daļā, 156.2 panta trešajā daļā, 159.4 - 159.6, 163.1, 166.2 pantā, 166.9 panta otrajā daļā, 166.10, 166.14 panta pirmajā un otrajā daļā, 166.15 panta pirmajā, otrajā un trešajā daļā, 166.20, 166.31, 169.3 un 201.10 - 201.15 pantā.”;

izslēgt 11.punktu.

Likums stājas spēkā 2002.gada 1.janvārī.

Likumprojekta

“Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā”

ANOTĀCIJA

1. Kādēļ likums ir vajadzīgs?

2001.gada 26.aprīlī tika pieņemts jauns likums “Veterinārmedicīnas likums”, kas paredz Pārtikas un veterinārā dienesta izveidi. Pārtikas un veterinārais dienests, saskaņā ar “Veterinārmedicīnas likuma” Pārejas noteikumu 9.pantu, ir Valsts veterinārā dienesta tiesību un saistību pārņēmējs.

Sakarā ar Pārtikas un veterinārā dienesta izveidi, Pārtikas un veterinārā dienestā strādājošiem tiek izveidoti jauni amati - Pārtikas un veterinārā dienesta valsts galvenais pārtikas un veterinārais inspektors, valsts vecākie pārtikas un veterinārie inspektori, valsts vecākie pārtikas inspektori, valsts vecākie veterinārie inspektori, valsts pārtikas inspektori un valsts veterinārie inspektori.

Pašreiz Latvijas administratīvo pārkāpumu kodekss reglamentē Valsts veterinārā dienesta un Valsts veterinārā departamenta inspektoru tiesības un pienākumus. Latvijas administratīvo pārkāpumu kodeksā ir jāreglamentē Pārtikas un veterinārā dienesta inspektoru tiesības un pienākumi.

Pārtikas un veterinārais dienests pārņems no Valsts sanitārās inspekcijas ar pārtikas aprites valsts uzraudzību un kontroli saistītās funkcijas. Pašreiz Latvijas administratīvo pārkāpumu kodekss reglamentē Valsts sanitārās inspekcijas inspektoru tiesības veikt pārtikas aprites valsts uzraudzību un kontroli. Minētajā kodeksā tiesības veikt pārtikas aprites valsts uzraudzību un kontroli ir jāparedz Pārtikas un veterinārā dienesta inspektoriem.

Sanitārā robežinspekcija pašreiz ir Zemkopības ministrijas pakļautībā esoša valsts iestāde. Saskaņā ar “Veterinārmedicīnas likuma” Pārejas noteikumu 7.pantu, 2002.gada 1.janvārī Sanitārā robežinspekcija tiks iekļauta Pārtikas un veterinārā dienesta sastāvā. Latvijas administratīvo pārkāpumu kodeksā jāaizstāj pašreizējais Sanitārās robežinspekcijas nosaukums uz “Pārtikas un veterinārā dienesta Sanitārā robežinspekcija”, kā arī jāiekļauj tai deleģētās funkcijas Pārtikas un veterinārā dienesta iestāžu funkcijās.

Augkopības produkcijas valsts kvalitātes kontroles dienests pašreiz ir Zemkopības ministrijas pārraudzībā esoša valsts iestāde. Pamatojoties uz Ministru kabineta 2001.gada 16.oktobra sēdē akceptētajiem darba grupas priekšlikumiem par vienota pārtikas aprites valsts uzraudzības dienesta izveidi (prot. Nr.50 30.§), Pārtikas un veterinārais dienesta pārņems Augkopības produkcijas valsts kvalitātes kontroles dienesta funkcijas. Latvijas administratīvo pārkāpumu kodeksā jāaizstāj pašreizējais Augkopības produkcijas valsts kvalitātes kontroles dienesta nosaukums uz “Pārtikas un veterinārais dienests”, kā arī jāiekļauj tam deleģētās funkcijas Pārtikas un veterinārā dienesta funkcijās.

Likumprojekts “Grozījumi Latvijas administratīvo pārkāpumu kodeksā” izstrādāts, lai:

1) Pārtikas un veterinārā dienesta amatpersonas varētu realizēt savas funkcijas, kas saistītas ar administratīvo pārkāpumu lietu izskatīšanu un administratīvo sodu uzlikšanu;

2) saskaņā ar Ministru kabineta 2001.gada 16.oktobra sēdē akceptētajiem darba grupas priekšlikumiem par vienota pārtikas aprites valsts uzraudzības dienesta izveidi (prot. Nr.50 30.§), kuri paredz Pārtikas un veterinārā dienesta amatpersonām realizēt funkcijas, kas saistītas ar pārtikas valsts uzraudzību un kontroli, Pārtikas un veterinārā dienesta amatpersonas varētu izskatīt administratīvo pārkāpumu lietas un uzlikt administratīvos sodus, kas saistīti ar pārtikas aprites uzraudzību un kontroli;

3) “Latvijas administratīvo pārkāpumu kodeksā” aizstātu Sanitārās robežinspekcijas nosaukumu, kā arī iekļautu tās funkcijas Pārtikas un veterinārā dienesta iestāžu funkcijās.

4) “Latvijas administratīvo pārkāpumu kodeksā” aizstātu Augkopības produkcijas valsts kvalitātes kontroles dienesta nosaukumus, kā arī iekļautu tā funkcijas Pārtikas un veterinārā dienesta funkcijās.

2. Kāda var būt likuma iespējamā ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību?

Likumprojekts šo jomu neskar.

3. Kāda var būt likuma iespējamā ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem?

Likumprojekts šo jomu neskar.

4. Kāda var būt likuma iespējamā ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu?

Citi normatīvie akti nav jāizdod.

5. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst likumprojekts?

Likumprojekts šo jomu neskar.

6. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot likumprojektu?

Tiešas konsultācijas likumprojekta izstrādes gaitā ar nevalstiskajām organizācijām nav veiktas.

Tiešas konsultācijas likumprojekta izstrādes gaitā ar starptautiskajiem konsultantiem nav veiktas.

7. Kā tiks nodrošināta likuma izpilde?

Likumprojektā paredzēto normu izpildi nodrošinās esošā valsts institūcija - Pārtikas un veterinārais dienests.

 

 

 

 

 

Juridiskās komisijas

priekšsēdētājs Linards Muciņš