27

27.11.2001.

Nr. 8/2 – 6/73

Latvijas Republikas

7.Saeimas Prezidijam

 

Atbilstoši Saeimas kārtības ruļļa 79. pantam Saeimas frakcijas ‘‘Latvijas ceļš’’ deputāti likumdošanas iniciatīvas kārtībā iesniedz Saeimai izskatīšanai likumprojektu ‘‘Grozījumi likumā ‘‘Par sabiedriskajām organizācijām un to apvienībām’’ ’’ un lūdz to iekļaut kārtējās Saeimas plenārsēdes darba kārtībā.

Pielikumā: likumprojekts, 1 lapa,

likumprojekta anotācija, 1 lapa.

 

 

 

Likumprojekts

Grozījumi likumā ‘‘Par sabiedriskajām organizācijām un to apvienībām’’

Izdarīt likumā ‘‘Par sabiedriskajām organizācijām un to apvienībām’’ (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs 1993, nr.1, nr.16/17, nr.20/21, nr.34; 1995, nr.10; 1997, nr.23; 1998, nr.2; 1999, nr.24) šādus grozījumus:

  1. Izteikt likuma IX nodaļas nosaukumu šādā redakcijā:

‘‘Politisko organizāciju (partiju) dibināšanas, reģistrēšanas, darbības un priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumu apmaksāšanas papildnoteikumi’’.

2. Papildināt likumu ar 49.1. pantu:

‘‘49.1 pants. Politiskās organizācijas (partijas) priekšvēlēšanu fonds

Politiskajai organizācijai (partijai) ir pienākums to naudu, kas paredzēta priekšvēlēšanu aģitācijai, grāmatvedības dokumentos nošķirt no pārējiem politiskās organizācijas (partijas) finansu līdzekļiem atsevišķā priekšvēlēšanu aģitācijas fondā.

Visus politiskās organizācijas (partijas) priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumus maksā tikai no politiskās organizācijas (partijas) priekšvēlēšanu fonda.’’

 

Likumprojekta

‘‘Grozījumi likumā ‘‘Par sabiedriskajām organizācijām un to apvienībām’’ ’’

Anotācija

  1. Kādēļ likums ir vajadzīgs?

Grozījumi nepieciešami, lai nodrošinātu politisko organizāciju (partiju) priekšvēlēšanu aģitācijai paredzēto finansu līdzekļu centralizētu uzskaiti un centralizētu priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumu segšanu, kā arī novērstu politisko reklāmu pasūtīšanu ar citu personu starpniecību. Priekšvēlēšanu izdevumu segšana no viena fonda dotu iespēju precīzāk noteikt politiskās organizācijas (partijas) priekšvēlēšanu izdevumus.

2. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību?

a) Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi

b) Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi

c) Sociālo seku izvērtējums

d) Ietekme uz vidi

Likumprojekts šo jomu neskar.

3. Kā tiesību akts var ietekmēt valsts budžetu?

a) vai esošā valsts budžetā nepieciešami neparedzēti izdevumi

b) vai tiks samazināti valsts ieņēmumi

c) vai tiks palielināti budžeta izdevumi nākotnē

Likumprojekts valsts budžetu neietekmē

4. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu?

Nepieciešams Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā paredzēt atbildību par izstrādātā tiesību akta normu pārkāpšanu.

5. Kāda ir likumprojekta atbilstība Latvijas starptautiskajām saistībām?

Likumprojekts nav saistīts ar Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām

6. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu?

Konsultācijas nav notikušas

7. Kā tiks nodrošināta likuma izpilde?

Likuma izpilde tiks nodrošināta ar jau esošo valsts institūciju palīdzību. Jaunu institūciju dibināšana nav nepieciešama.