Iesniedz Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija

Iesniedz Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija

Likumprojekts 2.lasījumam

Grozījumi likumā “Par aģitāciju radio un televīzijā pirms pašvaldību vēlēšanām”

(reģ. nr. 1107)

Spēkā esošā likuma pantu redakcijas

Saeimā 1.lasījumā pieņemtā likumprojekta redakcija

(dok. nr.3874)

Nr.

Priekšlikumi 2.lasījumam

Komisijas atzinums

Atbildīgās komisijas sagatavotā 2.lasījuma redakcija

 

Grozījumi likumā ‘‘Par aģitāciju radio un televīzijā pirms pašvaldību vēlēšanām’’

     

 

Grozījumi likumā ‘‘Par aģitāciju radio un televīzijā pirms pašvaldību vēlēšanām’’

 

Izdarīt likumā ‘‘Par aģitāciju radio un televīzijā pirms pašvaldību vēlēšanām’’ (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs 1994, nr.8) šādus grozījumus:

     

 

Izdarīt likumā ‘‘Par aģitāciju radio un televīzijā pirms pašvaldību vēlēšanām’’ (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 8.nr.) šādus grozījumus:

Par aģitāciju radio un televīzijā pirms pašvaldību vēlēšanām

 

1. Izteikt likuma nosaukumu šādā redakcijā:

‘‘Par priekšvēlēšanu aģitāciju pirms pašvaldību vēlēšanām’’

 

 

 

 

 

 

     

 

1. Izteikt likuma nosaukumu šādā redakcijā:

‘‘Par priekšvēlēšanu aģitāciju pirms pašvaldību vēlēšanām’’.

1.pants. Pilsētas domes, rajona padomes un pagasta padomes deputātu kandidātu sarakstu iesniedzējiem attiecīgā vēlēšanu komisija pēc šo sarakstu reģistrēšanas izsniedz izziņu par kandidātu saraksta iesniegšanu.

Šajā izziņā norādāms:

1) iesniegtā deputātu kandidātu saraksta nosaukums;

2) pilsēta, rajons vai pagasts, kuram saraksts ir pieteikts;

3) katra kandidāta vārds, uzvārds un personas kods;

4) izziņas izsniegšanas datums.

 

 

1.

 

 

 

 

2.

Deputāti J.Sokolovskis, J.Urbanovičs, M.Bekasovs

Izslēgt no 1.panta vārdus “rajona padomes” un “rajons vai”.

Atbildīgā komisija

Papildināt likumprojektu ar jaunu pantu šādā redakcijā:

“2. Aizstāt 1.pantā vārdus “rajona padomes” ar vārdiem “novadu domes” un vārdus “rajons vai” ar vārdiem “novads vai”.”;

mainīt turpmāko pantu numerāciju.

Daļēji atbalstīt skat. 2.priekšl.

Atbalstīt

2. Aizstāt 1.pantā vārdus “rajona padomes” ar vārdiem “novada domes” un vārdus “rajons vai” - ar vārdiem “novads vai”.”

2.pants. Viena nosaukuma deputātu kandidātu sarakstā esošajiem kandidātiem ir tiesības bez maksas izmantot priekšvēlēšanu aģitācijai Latvijas Radio un Latvijas Televīzijas raidlaiku šajā likumā noteiktajā kārtībā un apjomā, ja vismaz 29 dienas pirms vēlēšanu dienas viņi iesnieguši attiecīgi Latvijas Radio vai Latvijas Televīzijai:

1) izziņu par deputātu kandidātu saraksta iesniegšanu Rīgas Domes vēlēšanām;

2) izziņas par deputātu kandidātu saraksta iesniegšanu vismaz piecu rajonu padomju vai republikas pilsētu domju vēlēšanām;

3) izziņas par deputātu kandidātu saraksta iesniegšanu vismaz 200 pagastu padomju vai rajonu pilsētu domju vēlēšanām.

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

Deputāti J.Sokolovskis, J.Urbanovičs, M.Bekasovs

Izslēgt 2.panta 2.punktā vārdus “rajonu padomju vai”.

Atbildīgā komisija

Aizstāt 2.panta 2.punktā vārdus “rajonu padomju” ar vārdiem “novadu domju”.

 

 

 

 

 

 

Daļēji atbalstīt skat. 4.priekšl.

 

Atbalstīt

 

 

 

 

 

 

3. 2.pantā;

aizstāt panta 2.punktā vārdus “rajonu padomju” ar vārdiem “novadu domju”;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

Deputāts P.Salkazanovs

Papildināt likumprojektu ar jaunu 2.pantu šādā redakcijā:

““1. Papildināt 2.pantu ar otro un trešo daļu šādā redakcijā:

“(2) Priekšvēlēšanu aģitācija šā likuma izpratnē ir kādas politiskās organizācijas (partijas), politisko organizāciju (partiju) apvienības, vēlētāju apvienības vai arī kāda deputāta kandidāta reklamēšana masu informācijas līdzekļos vai citādā veidā, ja tā satur tiešu vai netiešu aicinājumu balsot par vai pret kādu politisko organizāciju (partiju), politisko organizāciju (partiju) apvienību, vēlētāju apvienību vai arī deputāta kandidātu.

(3) Priekšvēlēšanu aģitācijas periods ir nepārtraukts laika posms, kurš sākas ar deputātu kandidātu sarakstu iesniegšanas pirmo dienu un beidzas vēlēšanu dienā.”

attiecīgi mainīt turpmāko pantu numerāciju.

Atbildīgā komisija

Papildināt 2.pantu ar otro daļu šādā redakcijā:

“Priekšvēlēšanu aģitācija šā likuma izpratnē ir kādas politiskās organizācijas, politisko organizāciju apvienības, vēlētāju apvienības vai arī kāda deputāta kandidāta reklamēšana masu informācijas līdzekļos vai citādā veidā, ja tā satur tiešu vai netiešu aicinājumu balsot par vai pret kādu politisko organizāciju, politisko organizāciju apvienību, vēlētāju apvienību vai arī deputāta kandidātu.”

 

 

 

 

 

 

 

Daļēji atbalstīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Atbalstīt

 

 

 

 

papildināt pantu ar otro daļu šādā redakcijā:

“Priekšvēlēšanu aģitācija šā likuma izpratnē ir kādas politiskās organizācijas, politisko organizāciju apvienības, vēlētāju apvienības vai arī kāda deputāta kandidāta reklamēšana masu informācijas līdzekļos vai citādā veidā, ja tā satur tiešu vai netiešu aicinājumu balsot par vai pret kādu politisko organizāciju, politisko organizāciju apvienību, vēlētāju apvienību vai arī deputāta kandidātu.”

 

 

4.pants. Pilsētas, rajona vai pagasta vēlēšanu komisijas nekavējoties paziņo Latvijas Radio un Latvijas Televīzijai, kuri tām iesniegtie deputātu kandidātu saraksti neatbilst Pilsētas domes, rajona padomes un pagasta padomes vēlēšanu likumam un kuras izsniegtās izziņas tādējādi uzskatāmas par nederīgām.

 

 

 

 

7.

 

 

 

8.

Deputāti J.Sokolovskis, J.Urbanovičs, M.Bekasovs

Izslēgt no 4.panta vārdus “rajona padomes” un “rajons vai”.

Atbildīgā komisija

Aizstāt 4.pantā vārdus “rajona vai” ar vārdiem “novada vai” un vārdus “rajona padomes” - ar vārdiem “novada domes”.

Daļēji atbalstīt skat. 8.priekšl.

 

Atbalstīt

4. Aizstāt 4.pantā vārdus “rajona vai” ar vārdiem “novada vai” un vārdus “rajona padomes” - ar vārdiem “novada domes”.

7.pants. Radio un televīzijas uzņēmumiem (uzņēmējsabiedrībām), kuri kādam deputāta kandidātam piešķīruši raidlaiku priekšvēlēšanu aģitācijai (papildus šā likuma 5.pantā minētajam raidlaikam Latvijas Radio un Latvijas Televīzijā), jāgarantē iespēja uzstāties tikpat ilgi un iespējami līdzvērtīgā laikā arī visu pārējo nosaukumu deputātu kandidātu sarakstos esošajiem kandidātiem, ja viņi to vēlas. Pirms katras šādas uzstāšanās vai uzreiz pēc tās jāpaziņo, kas par to ir maksājis.

2. Aizstāt 7.pantā vārdus ‘‘Pirms katras šādas uzstāšanās vai uzreiz pēc tās jāpaziņo, kas par to ir maksājis.’’ ar vārdiem ‘‘Pirms katras šādas uzstāšanās vai uzreiz pēc tās jāpaziņo, kura politiskā organizācija (partija) to no sava priekšvēlēšanu fonda ir apmaksājusi. Ja šajā pantā noteiktās tiesības uzstāties ir izmantojuši vēlēšanu apvienības deputātu kandidātu sarakstā esošie kandidāti, pirms katras šādas uzstāšanās vai uzreiz pēc tās jāpaziņo, kas par to ir maksājis’’.

 

9.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11.

Deputāts P.Salkazanovs

Izteikt likumprojekta 2.pantu kā 3.pantu šādā redakcijā:

“3. Izteikt 7.pantu šādā redakcijā:

“7.pants. (1) Radio vai televīzijas uzņēmums (uzņēmējsabiedrība), kura kādai politiskajai organizācijai (partijai), politisko organizāciju (partiju) apvienībai, vēlētāju apvienībai vai kādam deputāta kandidātam piešķīrusi raidlaiku priekšvēlēšanu aģitācijai papildus šā likuma 5.pantā minētajam raidlaikam Latvijas Radio un Latvijas Televīzijā, dod iespēju uzstāties tikpat ilgi, iespējami līdzvērtīgā laikā arī visām pārējām politiskajām organizācijām (partijām), politisko organizāciju (partiju) apvienībām, vēlētāju apvienībām vai citu nosaukumu kandidātu sarakstos esošajiem deputātu kandidātiem, ja viņi to vēlas.

(2) Ja politiskā organizācija (partija), politisko organizāciju (partiju) apvienība, vēlētāju apvienība vai cita nosaukuma kandidātu sarakstā esošs deputāta kandidāts izmanto šā panta pirmajā daļā minētās tiesības, tad samaksa par raidlaika izmantošanu priekšvēlēšanu aģitācijai nosakāma atbilstoši raidlaika cenai dienā, kurā attiecīgā politiskā organizācija (partija), politisko organizāciju (partiju) apvienība, vēlētāju apvienība vai cita nosaukuma kandidātu sarakstā esošs deputāta kandidāts rakstveidā iesniedzis pieteikumu radio vai televīzijas uzņēmumam (uzņēmējsabiedrībai) par raidlaika izmantošanu priekšvēlēšanu aģitācijai.

(3) Pirms katras šajā pantā paredzētās priekšvēlēšanu aģitācijas vai uzreiz pēc tās jāpaziņo, kura politiskā organizācija (partija), politisko organizāciju (partiju) apvienība, vēlētāju apvienība vai deputāta kandidāts tieši vai ar trešās personas starpniecību to ir apmaksājis.”

Deputāti J.Sokolovskis, J.Urbanovičs, M.Bekasovs

Izteikt 7.panta pirmo teikumu šādā redakcijā:

“Ja Latvijas Radio un Latvijas Televīzija kādam deputāta kandidātam piešķīrusi raidlaiku priekšvēlēšanu aģitācijai (papildus šā likuma 5.pantā minētajam raidlaikam Latvijas Radio un Latvijas Televīzijā), jāgarantē iespēja uzstāties tikpat ilgi un iespējami līdzvērtīgā laikā arī visu pārējo nosaukumu deputātu kandidātu sarakstos esošajiem kandidātiem, ja viņi to vēlas.”

Atbildīgā komisija

Izteikt likumprojekta 2.pantu kā 5.pantu šādā redakcijā:

“Izteikt 7.pantu šādā redakcijā:

“7.pants. Ja Latvijas Radio vai Latvijas Televīzija kādai politiskajai organizācijai, politisko organizāciju apvienībai, vēlētāju apvienībai vai kādam deputāta kandidātam piešķīrusi raidlaiku priekšvēlēšanu aģitācijai papildus šā likuma 5. pantā minētajam raidlaikam, tai jādod iespēja uzstāties tikpat ilgi, iespējami līdzvērtīgā laikā un par tādu pašu samaksu arī visām pārējām politiskajām organizācijām, politisko organizāciju apvienībām, vēlētāju apvienībām vai citu nosaukumu deputātu kandidātu sarakstos esošajiem kandidātiem, ja viņi to vēlas.

Ja komerciālā raidorganizācija kādai politiskajai organizācijai, politisko organizāciju apvienībai, vēlētāju apvienībai vai kādam deputāta kandidātam piešķīrusi raidlaiku priekšvēlēšanu aģitācijai, tai jādod iespēja arī citām politiskajām organizācijām, politisko organizāciju apvienībām, vēlētāju apvienībām vai citu nosaukumu deputātu kandidātu sarakstos esošajiem kandidātiem, ja viņi to vēlas, uzstāties tikpat ilgi, iespējami līdzvērtīgā laikā un par samaksu, kas atbilst raidlaika cenai dienā, kurā iesniegts attiecīgās politiskās organizācijas, politisko organizāciju apvienības, vēlētāju apvienības vai deputāta kandidāta rakstveida pieteikums raidorganizācijai par raidlaika izmantošanu priekšvēlēšanu aģitācijai. Šāds pienākums komerciālajai raidorganizācijai ir tikai tad, ja politiskās organizācijas, politisko organizāciju apvienības vai deputāta kandidāta pieprasīto raidlaiku priekšvēlēšanu aģitācijai var piešķirt, ievērojot Radio un televīzijas likuma un šā likuma 7.panta ceturtās daļas noteikumus, kas reglamentē maksimālo reklāmas laika apjomu.

Pirms katras šajā pantā paredzētās priekšvēlēšanu aģitācijas vai uzreiz pēc tās jāpaziņo, kura politiskā organizācija, politisko organizāciju apvienība, vēlētāju apvienība vai kurš deputāta kandidāts tieši vai ar trešās personas starpniecību šo priekšvēlēšanu aģitāciju ir apmaksājis.

Sākot ar 40.dienu pirms vēlēšanu dienas, raidorganizācijām ir tiesības palielināt Radio un televīzijas likumā paredzēto reklāmas laika apjomu par 10 procentiem, atvēlot to priekšvēlēšanu aģitācijai.”

 

 

 

 

 

 

 

 

Daļēji atbalstīt skat.11.priekšl.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Noraidīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Atbalstīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.Izteikt 7.pantu šādā redakcijā:

“7.pants. Ja Latvijas Radio vai Latvijas Televīzija kādai politiskajai organizācijai, politisko organizāciju apvienībai, vēlētāju apvienībai vai kādam deputāta kandidātam piešķīrusi raidlaiku priekšvēlēšanu aģitācijai papildus šā likuma 5. pantā minētajam raidlaikam, tai jādod iespēja uzstāties tikpat ilgi, iespējami līdzvērtīgā laikā un par tādu pašu samaksu arī visām pārējām politiskajām organizācijām, politisko organizāciju apvienībām, vēlētāju apvienībām vai citu nosaukumu deputātu kandidātu sarakstos esošajiem kandidātiem, ja viņi to vēlas.

Ja komerciālā raidorganizācija kādai politiskajai organizācijai, politisko organizāciju apvienībai, vēlētāju apvienībai vai kādam deputāta kandidātam piešķīrusi raidlaiku priekšvēlēšanu aģitācijai, tai jādod iespēja arī citām politiskajām organizācijām, politisko organizāciju apvienībām, vēlētāju apvienībām vai citu nosaukumu deputātu kandidātu sarakstos esošajiem kandidātiem, ja viņi to vēlas, uzstāties tikpat ilgi, iespējami līdzvērtīgā laikā un par samaksu, kas atbilst raidlaika cenai dienā, kurā iesniegts attiecīgās politiskās organizācijas, politisko organizāciju apvienības, vēlētāju apvienības vai deputāta kandidāta rakstveida pieteikums raidorganizācijai par raidlaika izmantošanu priekšvēlēšanu aģitācijai. Šāds pienākums komerciālajai raidorganizācijai ir tikai tad, ja politiskās organizācijas, politisko organizāciju apvienības vai deputāta kandidāta pieprasīto raidlaiku priekšvēlēšanu aģitācijai var piešķirt, ievērojot Radio un televīzijas likuma un šā likuma 7.panta ceturtās daļas noteikumus, kas reglamentē maksimālo reklāmas laika apjomu.

Pirms katras šajā pantā paredzētās priekšvēlēšanu aģitācijas vai uzreiz pēc tās jāpaziņo, kura politiskā organizācija, politisko organizāciju apvienība, vēlētāju apvienība vai kurš deputāta kandidāts tieši vai ar trešās personas starpniecību šo priekšvēlēšanu aģitāciju ir apmaksājis.

Sākot ar 40.dienu pirms vēlēšanu dienas, raidorganizācijām ir tiesības palielināt Radio un televīzijas likumā paredzēto reklāmas laika apjomu par 10 procentiem, atvēlot to priekšvēlēšanu aģitācijai.”

 

 

 

 

 

8.pants. Citu nosaukumu deputātu kandidātu sarakstos esošajiem kandidātiem, kas vēlas izmantot šā likuma 7.pantā garantēto uzstāšanās iespēju, raidlaiku piešķir pēc tam, kad saņemta samaksa par to. Turklāt šī samaksa nedrīkst pārsniegt to samaksu, kāda bija noteikta deputāta kandidātam, kurš pirmais izmantoja raidlaiku attiecīgajā televīzijas vai radio uzņēmumā (uzņēmējsabiedrībā). Samaksu apliecinošie dokumenti jāsaglabā likumā "Par grāmatvedību" noteikto termiņu.

Radio un televīzijas uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību) amatpersonas, kas nav ievērojušas šā likuma 7. un 8.panta prasības, saucamas pie likumā paredzētās atbildības.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Atbildīgā komisija

Izteikt 8.pantu šādā redakcijā:

“8.pants. Citu nosaukumu deputātu kandidātu sarakstos esošajiem k andidātiem, kas vēlas izmantot šā likuma 7.pantā garantēto uzstāšanās iespēju, raidlaiku piešķir pēc tam, kad saņemta samaksa par to. Samaksu apliecinošie dokumenti jāsaglabā likumā "Par grāmatvedību" noteikto termiņu.

Raidorganizāciju amatpersonas, kas nav ievērojušas šā likuma 7. un 8.panta prasības, saucamas pie likumā paredzētās atbildības.”

 

 

 

Atbalstīt

6. Izteikt 8.pantu šādā redakcijā:

“8.pants. Citu nosaukumu deputātu kandidātu sarakstos esošajiem kandidātiem, kas vēlas izmantot šā likuma 7.pantā garantēto uzstāšanās iespēju, raidlaiku piešķir pēc tam, kad saņemta samaksa par to. Samaksu apliecinošie dokumenti jāsaglabā likumā "Par grāmatvedību" noteikto termiņu.

Raidorganizāciju amatpersonas, kas nav ievērojušas šā likuma 7. un 8.panta prasības, saucamas pie likumā paredzētās atbildības.”

 

9.pants. Ja kāds deputāta kandidāts uzstāšanās laikā radio vai televīzijā ir izteicis savu viedokli par deputāta kandidātu, kas ir cita nosaukuma deputātu kandidātu sarakstā, šim cita nosaukuma sarakstā esošajam deputāta kandidātam nākamajā dienā (Latvijas Televīzijā - 48 stundu laikā) tiek nodrošināta viena minūte atbildes sniegšanai ārpus 5.pantā paredzētā raidlaika, ja tas noticis Latvijas Radio vai Latvijas Televīzijā, vai neievērojot šā likuma 8.panta noteikumus, ja tas noticis citā radio vai televīzijas uzņēmumā (uzņēmējsabiedrībā).

Sakarā ar šā panta pirmajā daļā paredzēto atbildi nevar savukārt prasīt raidlaiku nākamajai atbildei, atsaucoties uz šā panta pirmo daļu.

Amatpersonas, kas nav ievērojušas šā panta pirmās daļas noteikumus, saucamas pie likumā paredzētās atbildības.

 

 

 

 

 

 

 

13.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14.

Deputāti J.Sokolovskis, J.Urbanovičs, M.Bekasovs

Izteikt 9.panta pirmo daļu šādā redakcijā:

“Ja kāds deputāta kandidāts uzstāšanās laikā radio vai televīzijā ir izteicis savu viedokli par deputāta kandidātu, kas ir cita nosaukuma deputātu kandidātu sarakstā, šim cita nosaukuma sarakstā esošajam deputāta kandidātam nākamajā dienā (Latvijas Televīzijā - 48 stundu laikā) tiek nodrošināta viena minūte atbildes sniegšanai ārpus 5.pantā paredzētā raidlaika.”

Atbildīgā komisija

Aizstāt 9.pantā vārdus “radio vai televīzijas uzņēmumā (uzņēmējsabiedrībā)” ar vārdiem “raidorganizācijā”.”

 

 

Noraidīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Atbalstīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Aizstāt 9.pantā vārdus “radio vai televīzijas uzņēmumā (uzņēmējsabiedrībā)” ar vārdu “raidorganizācijā”.

11.pants. Radio un televīzijas uzņēmumi (uzņēmējsabiedrības) nedrīkst rediģēt, montēt vai kā citādi pārveidot priekšvēlēšanu aģitācijas raidījumus bez to deputātu kandidātu rakstveida piekrišanas, kuri tajos piedalās.

Radio un televīzijas uzņēmumi (uzņēmējsabiedrības) neatbild par deputātu kandidātu sagatavotajiem materiāliem.

Valsts valodas lietošanu priekšvēlēšanu aģitācijā radio un televīzijā reglamentē Valodu likums un likums "Par radio un televīziju".

 

 

15.

 

 

 

16.

 

 

 

 

 

 

 

 

17.

Atbildīgā komisija

Aizstāt 11.pantā vārdus “Radio un televīzijas uzņēmumi (uzņēmējsabiedrības)” ar vārdu “Raidorganizācijas”.

Deputāti J.Sokolovskis, J.Urbanovičs, M.Bekasovs

Izteikt 11.panta trešo daļu šādā redakcijā:

“Valsts valodas lietošanu priekšvēlēšanu aģitācijā radio un televīzijā reglamentē Valsts valodas likums.”

Atbildīgā komisija

Izteikt 11.panta trešo daļu šādā redakcijā:

“ Valodas lietošanu priekšvēlēšanu aģitācijā radio un televīzijā reglamentē Radio un televīzijas likums."

 

 

Atbalstīt

 

 

Noraidīt

 

 

 

 

 

 

 

 

Atbalstīt

 

8. 11.pantā:

aizstāt vārdus “Radio un televīzijas uzņēmumi (uzņēmējsabiedrības)” ar vārdu “Raidorganizācijas”;

izteikt panta trešo daļu šādā redakcijā:

“ Valodas lietošanu priekšvēlēšanu aģitācijā raidorganizācijās reglamentē Radio un televīzijas likums.".

 

12.pants. Latvijas Radio un Latvijas Televīzijas darbiniekiem, sākot ar 29.dienu pirms vēlēšanu dienas, nav atļauts raidījumos aģitēt par vai pret deputātu kandidātiem vai deputātu kandidātu sarakstiem.

 

 

 

18.

Deputāts P.Salkazanovs

Papildināt likumprojektu ar jaunu 4.pantu šādā redakcijā:

“4. Aizstāt 12.pantā vārdus “sākot ar 29 dienu pirms vēlēšanu dienas” ar vārdiem “priekšvēlēšanu aģitācijas periodā”.

 

 

 

 

 

 

 

Noraidīt

 
   

 

19.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20.

Deputāts P.Salkazanovs

Izteikt likumprojekta esošo 3.pantu kā 5.pantu, panta ievadteikumu izsakot šādā redakcijā:

“4. Papildināt likumu ar 17., 18. un 19.pantu šādā redakcijā:”,

paredzot, ka 1.lasījumā pieņemtais 10.1. pants ir kā 17.pants, 10.2. pants – kā 18.pants, un 10.3.pants – kā 19.pants.

Atbildīgā komisija

Izteikt likumprojekta 3.pantu kā 9.pantu un tā ievaddaļu izteikt šādā redakcijā:

“9.Papildināt likumu ar 17., 18. un 19.pantu šādā redakcijā:”.

 

 

Daļēji atbalstīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Atbalstīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.Papildināt likumu ar 17., 18. un 19.pantu šādā redakcijā:

 

 

 

 

3. Papildināt likumu ar 10.1., 10.2. un 10.3. pantu:

‘‘10.1. pants. Ja preses izdevums ir publicējis kādas politiskās organizācijas (partijas), politisko organizāciju (partiju) apvienības, vēlētāju apvienības vai kāda deputāta kandidāta priekšvēlēšanu reklāmu, tam jāgarantē iespēja uz vienlīdzīgiem nosacījumiem publicēt priekšvēlēšanu reklāmu arī visām pārējām politiskajām organizācijām (partijām), to apvienībām, vēlētāju apvienībām vai citu nosaukumu kandidātu sarakstos esošajiem kandidātiem, ja viņi to vēlas.

Preses izdevumā publicētās priekšvēlēšanu reklāmas ietvaros obligāti ir jānorāda, kura politiskā organizācija (partija) no sava priekšvēlēšanu fonda priekšvēlēšanu reklāmu ir apmaksājusi.

 

21.

 

 

22.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

23.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

24.

Deputāti J.Sokolovskis, J.Urbanovičs, M.Bekasovs

Izslēgt 10.1panta pirmo daļu.

Deputāts P.Salkazanovs

Papildināt 10.1pantu ar jaunu otro daļu šādā redakcijā:

“(2) Ja politiskā organizācija (partija), politisko organizāciju (partiju) apvienība, vēlētāju apvienība vai cita nosaukuma kandidātu sarakstā esošs deputāta kandidāts izmanto šā panta pirmajā daļā minētās tiesības, tad samaksa par priekšvēlēšanu reklāmu nosakāma atbilstoši publikācijas cenai dienā, kurā attiecīgā politiskā organizācija (partija), politisko organizāciju (partiju) apvienība, vēlētāju apvienība vai cita nosaukuma kandidātu sarakstā esošs deputāta kandidāts rakstveidā iesniedzis pieteikumu attiecīgajam preses izdevumam par priekšvēlēšanu reklāmu.”

 

Deputāts P.Salkazanovs

Izteikt esošo 10.1panta otro daļu kā trešo daļu šādā redakcijā:

“(3) Preses izdevumā publicētās katras priekšvēlēšanu reklāmas ietvaros jānorāda, kura politiskā organizācija (partija), politisko organizāciju (partiju) apvienība, vēlētāju apvienība vai deputāta kandidāts tieši vai ar trešās personas starpniecību reklāmu ir apmaksājis.”

Atbildīgā komisija

Izteikt 10.1pantu kā 17.pantu šādā redakcijā:

“17.pants Katras preses izdevumā publicētās priekšvēlēšanu aģitācijas ietvaros jānorāda, kura politiskā organizācija, politisko organizāciju apvienība, vēlētāju apvbienība vai kurš deputāta kandidāts tieši vai ar trešās personas starpniecību šo priekšvēlēšanu aģitāciju ir apmaksājis.”

 

 

Atbalstīt

 

 

Noraidīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Daļēji atbalstīt skat. 24.pr.

 

 

 

 

 

 

 

Atbalstīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

“17.pants Katras preses izdevumā publicētās priekšvēlēšanu aģitācijas ietvaros jānorāda, kura politiskā organizācija, politisko organizāciju apvienība, vēlētāju apvienība vai kurš deputāta kandidāts tieši vai ar trešās personas starpniecību šo priekšvēlēšanu aģitāciju ir apmaksājis.

 

 

 

10.2.pants. Citu nosaukumu kandidātu sarakstos esošajiem kandidātiem, kas vēlas izmantot šā likuma 25.pantā paredzēto iespēju, politisko reklāmu publicē pēc tam, kad saņemta samaksa par to. Samaksu apliecinošie dokumenti saglabājami likumā ‘‘Par grāmatvedību’’ noteikto termiņu.

 

25.

Deputāti J.Sokolovskis, J.Urbanovičs, M.Bekasovs

Izslēgt 10.2pantu.

 

Atbalstīt

 
 

 

 

10.3.pants. Jebkurai personai ir tiesības iepazīties ar politiskās organizācijas (partijas), politisko organizāciju (partiju) apvienības vai vēlētāju apvienības noslēgto līgumu par politiskās organizācijas (partijas), to apvienības, vēlētāju apvienības vai kāda deputāta kandidāta reklamēšanu masu informācijas līdzekļos priekšvēlēšanu aģitācijas laikā.’’

 

26.

 

 

 

27.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

28.

Deputāti J.Sokolovskis, J.Urbanovičs, M.Bekasovs

Izslēgt 10.3pantu.

Deputāts P.Salkazanovs

Likumprojekta 3.pantā piedāvāto 10.3.pantu izteikt šādā redakcijā:

“19.pants. (1) Radio vai televīzijas uzņēmums (uzņēmējsabiedrība) veic priekšvēlēšanu aģitācijas raidlaika, kas pārraidīts radio vai televīzijas uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) programmā priekšvēlēšanu aģitācijas periodā, uzskaiti.

(2) Divu nedēļu laikā pēc vēlēšanu dienas radio vai televīzijas uzņēmums (uzņēmējsabiedrība) iesniedz Nacionālajai radio un televīzijas padomei priekšvēlēšanu aģitācijas pārskatu, kurā norāda priekšvēlēšanu aģitācijas raidlaika apjomu katram deputātu kandidātu sarakstam, kā arī līdzekļus, kas iegūti par šo priekšvēlēšanu aģitāciju pārraidīšanu un personas, kas šos līdzekļus atlīdzinājušas radio vai televīzijas uzņēmumam (uzņēmējsabiedrībai).

(3) Šā panta otrajā daļā minēto radio vai televīzijas uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību) iesniegto pārskatu publicēšanu laikrakstā “Latvijas Vēstnesis” nodrošina Nacionālā radio un televīzijas padome.”

Atbildīgā komisija

Izteikt 10.3pantu kā 18.pantu šādā redakcijā:

“’18.pants. Raidorganizācijas veic priekšvēlēšanu aģitācijas raidlaika uzskaiti.

Divu nedēļu laikā pēc vēlēšanu dienas raidorganizācijas iesniedz Nacionālajai radio un televīzijas padomei priekšvēlēšanu aģitācijas pārskatu, kurā norāda katras politiskās organizācijas, politisko organizāciju apvienības vai vēlētāju apvienības saraksta priekšvēlēšanu aģitācijas raidlaika apjomu, līdzekļus, kas iegūti par attiecīgās priekšvēlēšanu aģitācijas pārraidīšanu, kā arī politisko organizāciju, politisko organizāciju apvienību, vēlētāju apvienību, deputāta kandidātu vai citas personas, kas šo priekšvēlēšanu aģitāciju ir apmaksājušas.”

 

 

 

 

 

 

 

 

Noraidīt

 

 

 

Daļēji atbalstīt skat. 28.pr.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Atbalstīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

18.pants. Raidorganizācijas veic priekšvēlēšanu aģitācijas raidlaika uzskaiti.

Divu nedēļu laikā pēc vēlēšanu dienas raidorganizācijas iesniedz Nacionālajai radio un televīzijas padomei priekšvēlēšanu aģitācijas pārskatu, kurā norāda katras politiskās organizācijas, politisko organizāciju apvienības vai vēlētāju apvienības saraksta priekšvēlēšanu aģitācijas raidlaika apjomu, līdzekļus, kas iegūti par attiecīgās priekšvēlēšanu aģitācijas pārraidīšanu, kā arī politisko organizāciju, politisko organizāciju apvienību, vēlētāju apvienību, deputāta kandidātu vai citas personas, kas šo priekšvēlēšanu aģitāciju ir apmaksājušas.

   

29.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30.

Deputāts P.Salkazanovs

Papildināt likumprojektu ar 5.pantu šādā redakcijā:

“5. Papildināt likumu ar 20.pantu šādā redakcijā:

“20.pants. (1) Preses izdevumi veic priekšvēlēšanu reklāmas, kas publicēta attiecīgajā preses izdevumā priekšvēlēšanu aģitācijas periodā, uzskaiti.

(2) Divu nedēļu laikā pēc vēlēšanu dienas attiecīgais preses izdevums publicē laikrakstā “Latvijas Vēstnesis” pārskatu, kurā norāda priekšvēlēšanu reklāmas apjomu katram deputātu kandidātu sarakstam, kā arī līdzekļus, kas iegūti par šo priekšvēlēšanu reklāmu un personas, kas šos līdzekļus atlīdzinājušas attiecīgajam preses izdevumam.”

Atbildīgā komisija

Papildināt likumu ar 19.pantu šādā redakcijā:

“19.pants Preses izdevumi veic attiecīgajā preses izdevumā publicētās priekšvēlēšanu aģitācijas uzskaiti, norādot tajā katras politiskās organizācijas, politisko organizāciju apvienības vai vēlētāju apvienības saraksta priekšvēlēšanu aģitācijas apjomu, līdzekļus, kas iegūti par attiecīgo priekšvēlēšanu aģitāciju, kā arī politisko organizāciju, politisko organizāciju apvienību, vēlētāju apvienību, deputāta kandidātu vai citas personas, kas šo priekšvēlēšanu aģitāciju ir apmaksājušas.”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Daļēji atbalstīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Atbalstīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

19.pants Preses izdevumi veic attiecīgajā preses izdevumā publicētās priekšvēlēšanu aģitācijas uzskaiti, norādot tajā katras politiskās organizācijas, politisko organizāciju apvienības vai vēlētāju apvienības saraksta priekšvēlēšanu aģitācijas apjomu, līdzekļus, kas iegūti par attiecīgo priekšvēlēšanu aģitāciju, kā arī politisko organizāciju, politisko organizāciju apvienību, vēlētāju apvienību, deputāta kandidātu vai citas personas, kas šo priekšvēlēšanu aģitāciju ir apmaksājušas.”