Iesniedz Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija

Iesniedz Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija

Likumprojekts 3.lasījumam

Grozījumi likumā “Par priekšvēlēšanu aģitāciju pirms Saeimas vēlēšanām”

(reģ. nr. 1106)

Spēkā esošā likuma pantu redakcijas

Saeimā 2.lasījumā pieņemtā likumprojekta redakcija

(dok. nr.4519)

Nr.

Priekšlikumi 3.lasījumam

Komisijas atzinums

Atbildīgās komisijas sagatavotā 3.lasījuma redakcija

 

Grozījumi likumā ‘‘Par priekšvēlēšanu aģitāciju pirms Saeimas vēlēšanām’’

     

Grozījumi likumā ‘‘Par priekšvēlēšanu aģitāciju pirms Saeimas vēlēšanām’’

 

Izdarīt likumā ‘‘Par priekšvēlēšanu aģitāciju pirms Saeimas vēlēšanām’’ (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs 1995, nr.18; 1998, nr.21) šādus grozījumus:

     

 

Izdarīt likumā ‘‘Par priekšvēlēšanu aģitāciju pirms Saeimas vēlēšanām’’ (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 18.nr.; 1998, 21.nr.) šādus grozījumus:

7.pants. (1) Ja Latvijas Radio vai Latvijas Televīzija kādai politiskajai organizācijai, politisko organizāciju apvienībai vai kādam deputāta kandidātam piešķīrusi raidlaiku priekšvēlēšanu aģitācijai papildus šā likuma 5. pantā minētajam raidlaikam, tai jādod iespēja uzstāties tikpat ilgi, iespējami līdzvērtīgā laikā un par tādu pašu samaksu arī visām pārējām politiskajām organizācijām, politisko organizāciju apvienībām vai citu nosaukumu kandidātu sarakstos esošajiem kandidātiem, ja viņi to vēlas.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.

Atbildīgā komisija

Izteikt 7.panta pirmo daļu šādā redakcijā:

“(1) Ja Latvijas Radio vai Latvijas Televīzija kādai politiskajai organizācijai, politisko organizāciju apvienībai vai kādam deputāta kandidātam piešķīrusi raidlaiku priekšvēlēšanu aģitācijai papildus šā likuma 5. pantā minētajam raidlaikam, tai jādod iespēja arī citām politiskajām organizācijām, politisko organizāciju apvienībām, vai citu nosaukumu kandidātu sarakstos esošajiem deputātu kandidātiem, ja viņi to vēlas, uzstāties tikpat ilgi, iespējami līdzvērtīgā laikā un par samaksu, kas atbilst Latvijas Radio un Latvijas Televīzijas noteiktajam priekšvēlēšanu aģitācijas pārraidīšanas raidlaika izcenojumam, kas publicēts šā panta noteiktajā kārtībā. Šāds pienākums Latvijas Radio un Latvijas Televīzijai ir tikai tad, ja politiskās organizācijas, politisko organizāciju apvienības vai deputāta kandidāta pieprasīto raidlaiku priekšvēlēšanu aģitācijai var piešķirt, ievērojot Radio un televīzijas likuma un šā panta ceturtās daļas noteikumus, kas reglamentē maksimālo reklāmas laika apjomu. Latvijas Radio un Latvijas Televīzija ne vēlāk kā 270 dienas pirms vēlēšanu dienas publicē laikrakstā “Latvijas Vēstnesis” priekšvēlēšanu aģitācijas pārraidīšanas raidlaika izcenojumus laika periodam no 270. dienas pirms vēlēšanu dienas līdz vēlēšanu dienai. Šis pienākums neattiecas uz gadījumu, kad tiek izsludinātas ārkārtas vēlēšanas.”

 

 

Atbalstīt, iekļaut atbild. komis. sagat. lik.proj. 1.pantā

1. Izteikt 7.pantu šādā redakcijā:

“ 7.pants. (1) Ja Latvijas Radio vai Latvijas Televīzija kādai politiskajai organizācijai, politisko organizāciju apvienībai vai kādam deputāta kandidātam piešķīrusi raidlaiku priekšvēlēšanu aģitācijai papildus šā likuma 5. pantā minētajam raidlaikam, tai jādod iespēja arī citām politiskajām organizācijām, politisko organizāciju apvienībām vai citu nosaukumu kandidātu sarakstos esošajiem deputātu kandidātiem, ja viņi to vēlas, uzstāties tikpat ilgi, iespējami līdzvērtīgā laikā un par samaksu, kas atbilst Latvijas Radio un Latvijas Televīzijas noteiktajam priekšvēlēšanu aģitācijas pārraidīšanas raidlaika izcenojumam, kas publicēts šā panta noteiktajā kārtībā. Šāds pienākums Latvijas Radio un Latvijas Televīzijai ir tikai tad, ja politiskās organizācijas, politisko organizāciju apvienības vai deputāta kandidāta pieprasīto raidlaiku priekšvēlēšanu aģitācijai var piešķirt, ievērojot Radio un televīzijas likuma un šā panta ceturtās daļas noteikumus, kas reglamentē maksimālo reklāmas laika apjomu. Latvijas Radio un Latvijas Televīzija ne vēlāk kā 270 dienas pirms vēlēšanu dienas publicē laikrakstā “Latvijas Vēstnesis” priekšvēlēšanu aģitācijas pārraidīšanas raidlaika izcenojumus laika periodam no 270. dienas pirms vēlēšanu dienas līdz vēlēšanu dienai. Šis pienākums neattiecas uz gadījumu, kad tiek izsludinātas ārkārtas vēlēšanas.

(2) Ja cits radio vai televīzijas uzņēmums (uzņēmējsabiedrība), kurā valsts vai pašvaldības daļa pamatkapitālā atsevišķi vai kopsummā pārsniedz 50 procentus, piešķīris raidlaiku priekšvēlēšanu aģitācijai, tam jāgarantē iespēja uzstāties tikpat ilgi, iespējami līdzvērtīgā laikā un par tādu pašu samaksu arī visām pārējām politiskajām organizācijām, politisko organizāciju apvienībām vai citu nosaukumu kandidātu sarakstos esošajiem kandidātiem, ja viņi to vēlas.

1. Izteikt 7.panta otro daļu šādā redakcijā:

“(2) Ja komerciālā raidorganizācija kādai politiskajai organizācijai, politisko organizāciju apvienībai vai kādam deputāta kandidātam piešķīrusi raidlaiku priekšvēlēšanu aģitācijai, tai jādod iespēja arī citām politiskajām organizācijām, politisko organizāciju apvienībām, vai citu nosaukumu kandidātu sarakstos esošajiem deputātu kandidātiem, ja viņi to vēlas, uzstāties tikpat ilgi, iespējami līdzvērtīgā laikā un par samaksu, kas atbilst raidlaika cenai dienā, kurā iesniegts attiecīgās politiskās organizācijas, politisko organizāciju apvienības vai deputāta kandidāta rakstveida pieteikums raidorganizācijai par raidlaika izmantošanu priekšvēlēšanu aģitācijai. Šāds pienākums komerciālajai raidorganizācijai ir tikai tad, ja politiskās organizācijas, politisko organizāciju apvienības vai deputāta kandidāta pieprasīto raidlaiku priekšvēlēšanu aģitācijai var piešķirt, ievērojot Radio un televīzijas likuma un šā likuma 7.panta ceturtās daļas noteikumus, kas reglamentē maksimālo reklāmas laika apjomu.”

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

Atbildīgā komisija

Izteikt likumprojekta 1., 2. un 3.pantu kā likumprojekta 1.pantu;

attiecīgi mainīt turpmāko pantu numerāciju.

 

 

 

 

 

 

Atbildīgā komisija

Aizstāt 2.lasījumā pieņemtajā 7.panta otrajā daļā vārdus “kas atbilst raidlaika cenai dienā” ar vārdiem “kas atbilst attiecīgās komerciālās raidorganizācijas noteiktajam priekšvēlēšanu aģitācijas pārraidīšanas raidlaika izcenojumam dienā”.

 

Atbalstīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Atbalstīt

(2) Ja komerciālā raidorganizācija kādai politiskajai organizācijai, politisko organizāciju apvienībai vai kādam deputāta kandidātam piešķīrusi raidlaiku priekšvēlēšanu aģitācijai, tai jādod iespēja arī citām politiskajām organizācijām, politisko organizāciju apvienībām, vai citu nosaukumu kandidātu sarakstos esošajiem deputātu kandidātiem, ja viņi to vēlas, uzstāties tikpat ilgi, iespējami līdzvērtīgā laikā un par samaksu, kas atbilst attiecīgās komerciālās raidorganizācijas noteiktajam priekšvēlēšanu aģitācijas pārraidīšanas raidlaika izcenojumam dienā, kurā iesniegts attiecīgās politiskās organizācijas, politisko organizāciju apvienības vai deputāta kandidāta rakstveida pieteikums šai raidorganizācijai par raidlaika izmantošanu priekšvēlēšanu aģitācijai. Šāds pienākums komerciālajai raidorganizācijai ir tikai tad, ja politiskās organizācijas, politisko organizāciju apvienības vai deputāta kandidāta pieprasīto raidlaiku priekšvēlēšanu aģitācijai var piešķirt, ievērojot Radio un televīzijas likuma un šā panta ceturtās daļas noteikumus, kas reglamentē maksimālo reklāmas laika apjomu.

(3) Pirms katras šajā pantā paredzētās priekšvēlēšanu aģitācijas vai uzreiz pēc tās obligāti jāpaziņo, kas par to ir maksājis.

2. Izteikt 7.panta trešo daļu šādā redakcijā:

“(3) Pirms katras šajā pantā paredzētās priekšvēlēšanu aģitācijas vai uzreiz pēc tās jāpaziņo, kura politiskā organizācija, politisko organizāciju apvienība vai kurš deputāta kandidāts tieši vai ar trešās personas starpniecību šo priekšvēlēšanu aģitāciju ir apmaksājis.”

 

 

4.

Atbildīgā komisija

Izteikt 7.panta trešo daļu šādā redakcijā:

“(3) Pirms katras šajā pantā paredzētās priekšvēlēšanu aģitācijas vai uzreiz pēc tās jāpaziņo, kura politiskā organizācija, politisko organizāciju apvienība vai kurš deputāta kandidāts šo priekšvēlēšanu aģitāciju ir apmaksājis pats tieši vai apmaksu veicis, izmantojot citu personu pakalpojumus.”

 

 

Atbalstīt

(3) Pirms katras šajā pantā paredzētās priekšvēlēšanu aģitācijas vai uzreiz pēc tās jāpaziņo, kura politiskā organizācija, politisko organizāciju apvienība vai kurš deputāta kandidāts šo priekšvēlēšanu aģitāciju ir apmaksājis pats tieši vai apmaksu veicis, izmantojot citu personu pakalpojumus.

 

3. Papildināt 7.pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā:

“(4) Sākot ar 60.dienu pirms vēlēšanu dienas, raidorganizācijām ir tiesības palielināt Radio un televīzijas likumā paredzēto reklāmas laika apjomu par 10 procentiem, atvēlot to priekšvēlēšanu aģitācijai.”

     

(4) Sākot ar 60.dienu pirms vēlēšanu dienas, raidorganizācijām ir tiesības palielināt Radio un televīzijas likumā paredzēto reklāmas laika apjomu par 10 procentiem, atvēlot to priekšvēlēšanu aģitācijai.”

9.pants. (1) Ja kāds deputāta kandidāts priekšvēlēšanu aģitācijas laikā kāda radio vai televīzijas uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) pārraidītā raidījumā izteicis savu viedokli par deputāta kandidātu, kas ir cita nosaukuma kandidātu sarakstā, šim cita nosaukuma kandidātu sarakstā esošajam kandidātam nākamajā dienā (Latvijas Televīzijā - 48 stundu laikā) tiek nodrošināta viena minūte atbildes sniegšanai ārpus šā likuma 5. pantā paredzētā raidlaika, ja tas noticis Latvijas Radio un Latvijas Televīzijā, vai neievērojot šā likuma 8. panta noteikumus, ja tas noticis citā radio vai televīzijas uzņēmumā (uzņēmējsabiedrībā).

(2) Sakarā ar šā panta pirmajā daļā paredzēto atbildi nevar savukārt prasīt laiku nākamajai atbildei.

4. Aizstāt 9.panta pirmajā daļā vārdus “radio vai televīzijas uzņēmums (uzņēmējsabiedrība)” (attiecīgā locījumā) ar vārdu “raidorganizācija” (attiecīgā locījumā).

     

2. Aizstāt 9.panta pirmajā daļā vārdus “radio vai televīzijas uzņēmums (uzņēmējsabiedrība)” (attiecīgā locījumā) ar vārdu “raidorganizācija” (attiecīgā locījumā).

11.pants. (1) Radio un televīzijas uzņēmumi (uzņēmējsabiedrības) nedrīkst rediģēt, montēt vai citādi pārveidot priekšvēlēšanu aģitācijas raidījumus bez attiecīgās politiskās organizācijas, politisko organizāciju apvienības vai to deputātu kandidātu piekrišanas, kuri tajos piedalās.

(2) Radio un televīzijas uzņēmumi ( uzņēmējsabiedrības) neatbild par sagatavotajiem priekšvēlēšanu aģitācijas materiāliem.

(3) Valsts valodas lietošanu priekšvēlēšanu aģitācijā radio un televīzijā nosaka Valodu likums un likums "Par radio un televīziju".

5. 11.pantā:

aizstāt panta pirmajā un otrajā daļā vārdus “Radio un televīzijas uzņēmumi (uzņēmējsabiedrības)” ar vārdu “Raidorganizācijas”;

izteikt panta trešo daļu šādā redakcijā:

“(3)Valodas lietošanu priekšvēlēšanu aģitācijā raidorganizācijās nosaka Radio un televīzijas likums”.

     

3. 11.pantā:

aizstāt pirmajā un otrajā daļā vārdus “Radio un televīzijas uzņēmumi (uzņēmējsabiedrības)” ar vārdu “Raidorganizācijas”;

izteikt trešo daļu šādā redakcijā:

“(3)Valodas lietošanu priekšvēlēšanu aģitācijā raidorganizācijās nosaka Radio un televīzijas likums.”

 

15.pants. Latvijas Radio un televīzijas padomei, kā arī citām organizācijām, kas ir tiesīgas slēgt līgumus par ārvalstu programmu retranslāciju Latvijā, līgumu tekstā jāparedz noteikums, ka priekšvēlēšanu laikā Latvijā retranslējamās programmas nedrīkst saturēt priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus par politiskajām organizācijām, politisko organizāciju apvienībām vai atsevišķiem deputātu kandidātiem.

 

 

5.

Juridiskais birojs

Aizstāt 15.pantā vārdus “Latvijas Radio un televīzijas padomei” ar vārdiem “Nacionālajai Radio un televīzijas padomei”.

 

Atbalstīt

4. Aizstāt 15.pantā vārdus “Latvijas Radio un televīzijas padomei” ar vārdiem “Nacionālajai Radio un televīzijas padomei”.

17.pants. Radio un televīzijas uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību) amatpersonas, kas nav ievērojušas šā likuma prasības, saucamas pie likumā paredzētās atbildības.

 

6. Aizstāt 17.pantā vārdus “Radio un televīzijas uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību)” ar vārdu “Raidorganizāciju”.

     

 

5. Aizstāt 17.pantā vārdus “Radio un televīzijas uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību)” ar vārdu “Raidorganizāciju”.

18.pants. (1) Valsts un pašvaldību iestādēs, uzņēmumos (uzņēmējsabiedrībās), kā arī uzņēmējsabiedrībās, kurās valsts vai pašvaldības daļa pamatkapitālā atsevišķi vai kopsummā pārsniedz 50 procentus, aizliegts publiski pieejamās vietās izvietot priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus.

(2) Šis ierobežojums neattiecas uz Centrālās vēlēšanu komisijas informatīva rakstura materiāliem par Saeimas vēlēšanām.

 

 

6.

 

 

7.

 

 

 

 

 

 

 

8.

Juridiskais birojs

Papildināt 18.panta pirmo daļu pēc vārda “izvietot” ar vārdiem “un izplatīt”.

Atbildīgā komisija

Aizstāt 18.panta pirmajā daļā vārdus “uzņēmumos (uzņēmējsabiedrībās), kā arī uzņēmējsabiedrībās, kurās valsts vai pašvaldības daļa pamatkapitālā atsevišķi vai kopsummā pārsniedz 50 procentus” ar vārdiem “kapitālsabiedrībās, kurās vairāk kā 50 procenti kapitāla daļu (akciju) pieder valstij vai pašvaldībai”.

 

Atbildīgā komisija

Papildināt 18.panta otro daļu ar vārdiem “kā arī uz gadījumiem, kas minēti šā likuma 19.pantā.”

Atbalstīt

 

 

Atbalstīt

 

 

 

 

 

 

 

Atbalstīt

6. 18.pantā:

aizstāt pirmajā daļā vārdus “uzņēmumos (uzņēmējsabiedrībās), kā arī uzņēmējsabiedrībās, kurās valsts vai pašvaldības daļa pamatkapitālā atsevišķi vai kopsummā pārsniedz 50 procentus” ar vārdiem “kapitālsabiedrībās, kurās vairāk kā 50 procenti kapitāla daļu (akciju) pieder valstij vai pašvaldībai”;

papildināt pirmo daļu pēc vārda “izvietot” ar vārdiem “un izplatīt”;

papildināt otro daļu ar vārdiem “kā arī uz gadījumiem, kas minēti šā likuma 19.pantā”.

19.pants. Pašvaldības, valsts un pašvaldību iestādes, uzņēmumi (uzņēmējsabiedrības), kā arī uzņēmējsabiedrības, kurās valsts vai pašvaldības daļa pamatkapitālā atsevišķi vai kopsummā pārsniedz 50 procentus, piešķir politiskajām organizācijām, politisko organizāciju apvienībām vai atsevišķiem deputātu kandidātiem telpas, kur rīkot tikšanās ar vēlētājiem, bez maksas vai par maksu, kas nepārsniedz šo telpu uzturēšanas faktiskos izdevumus.

 

 

 

9.

Atbildīgā komisija

Aizstāt 19.pantā vārdus “uzņēmumi (uzņēmējsabiedrības), kā arī uzņēmējsabiedrības, kurās valsts vai pašvaldības daļa pamatkapitālā atsevišķi vai kopsummā pārsniedz 50 procentus” ar vārdiem “kapitālsabiedrības, kurās vairāk kā 50 procenti kapitāla daļu (akciju) pieder valstij vai pašvaldībai”.

 

 

Atbalstīt

7. Aizstāt 19.pantā vārdus “uzņēmumi (uzņēmējsabiedrības), kā arī uzņēmējsabiedrības, kurās valsts vai pašvaldības daļa pamatkapitālā atsevišķi vai kopsummā pārsniedz 50 procentus” ar vārdiem “kapitālsabiedrības, kurās vairāk kā 50 procenti kapitāla daļu (akciju) pieder valstij vai pašvaldībai”.

20.pants. (1) Ja kāda šā likuma 19. pantā minētā iestāde vai uzņēmums (uzņēmējsabiedrība) iznomā vai izīrē savu īpašumu vai mantu, kas nodota tās valdījumā, priekšvēlēšanu aģitācijai kādai politiskajai organizācijai, politisko organizāciju apvienībai vai atsevišķiem deputātu kandidātiem, tai jādod iespēja iznomāt vai izīrēt šo īpašumu vai mantu ar tādiem pašiem noteikumiem arī citām politiskajām organizācijām, politisko organizāciju apvienībām vai citu nosaukumu kandidātu sarakstos esošajiem kandidātiem, ja viņi to vēlas.

(2) ...

 

 

10.

Atbildīgā komisija

Aizstāt 20.panta pirmajā daļā vārdus “uzņēmums (uzņēmējsabiedrība) ar vārdu “kapitālsabiedrība”.

 

Atbalstīt

8. Aizstāt 20.panta pirmajā daļā vārdus “uzņēmums (uzņēmējsabiedrība) ar vārdu “kapitālsabiedrība”.

21.pants. Šīs nodaļas noteikumi neattiecas uz radio un televīzijas uzņēmumiem (uzņēmējsabiedrībām).

7. Aizstāt 21.pantā vārdus “radio un televīzijas uzņēmumiem (uzņēmējsabiedrībām)” ar vārdu “raidorganizācijām”.

     

 

9. Aizstāt 21.pantā vārdus “radio un televīzijas uzņēmumiem (uzņēmējsabiedrībām)” ar vārdu “raidorganizācijām”.

23.pants. Ja kāda pašvaldība, valsts vai pašvaldības iestāde, uzņēmums (uzņēmējsabiedrība) vai uzņēmējsabiedrība, kurā valsts vai pašvaldības daļa pamatkapitālā atsevišķi vai kopsummā pārsniedz 50 procentus, piešķir kādai politiskajai partijai, politisko organizāciju apvienībai vai atsevišķiem deputātu kandidātiem tiesības izvietot aģitācijas materiālus vietās, kur tos saskaņā ar šo likumu vai citiem likumiem nav aizliegts izvietot, tai jādod iespēja iegūt šādas tiesības ar tādiem pašiem noteikumiem arī citām politiskajām partijām, politisko organizāciju apvienībām vai atsevišķiem deputātu kandidātiem, ja viņi to vēlas.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11.

 

Atbildīgā komisija

Aizstāt 23.pantā vārdus “uzņēmums (uzņēmējsabiedrība), vai uzņēmējsabiedrība, kurā valsts vai pašvaldības daļa pamatkapitālā atsevišķi vai kopsummā pārsniedz 50 procentus” ar vārdiem “kapitālsabiedrība, kurā vairāk kā 50 procenti kapitāla daļu (akciju) pieder valstij vai pašvaldībai”.

 

 

 

Atbalstīt

 

10. Aizstāt 23.pantā vārdus “uzņēmums (uzņēmējsabiedrība), vai uzņēmējsabiedrība, kurā valsts vai pašvaldības daļa pamatkapitālā atsevišķi vai kopsummā pārsniedz 50 procentus” ar vārdiem “kapitālsabiedrība, kurā vairāk kā 50 procenti kapitāla daļu (akciju) pieder valstij vai pašvaldībai”.

 

8. Papildināt likumu ar IV nodaļu šādā redakcijā:

‘‘IV nodaļa Aģitācija preses izdevumos

25.pants Katras preses izdevumā publicētās priekšvēlēšanu aģitācijas ietvaros jānorāda, kura politiskā organizācija, politisko organizāciju apvienība vai kurš deputāta kandidāts tieši vai ar trešās personas starpniecību šo priekšvēlēšanu aģitāciju ir apmaksājis.”

 

 

12.

 

Atbildīgā komisija

Izteikt 2.lasījumā pieņemto 25.pantu šādā redakcijā:

“25.pants. Katras preses izdevumā publicētās priekšvēlēšanu aģitācijas ietvaros jānorāda, kura politiskā organizācija, politisko organizāciju apvienība vai kurš deputāta kandidāts šo priekšvēlēšanu aģitāciju ir apmaksājis pats tieši vai apmaksu veicis, izmantojot citu personu pakalpojumus.”

 

 

 

 

Atbalstīt

11. Papildināt likumu ar IV nodaļu šādā redakcijā:

‘‘IV nodaļa

Aģitācija preses izdevumos

25.pants. Katras preses izdevumā publicētās priekšvēlēšanu aģitācijas ietvaros jānorāda, kura politiskā organizācija, politisko organizāciju apvienība vai kurš deputāta kandidāts šo priekšvēlēšanu aģitāciju ir apmaksājis pats tieši vai apmaksu veicis, izmantojot citu personu pakalpojumus.”

 

9. Papildināt likumu ar V nodaļu šādā redakcijā:

“V nodaļa Priekšvēlēšanu aģitācijas uzskaite

26.pants. (1) Raidorganizācijas veic priekšvēlēšanu aģitācijas raidlaika uzskaiti.

(2) Divu nedēļu laikā pēc vēlēšanu dienas raidorganizācijas iesniedz Nacionālajai radio un televīzijas padomei priekšvēlēšanu aģitācijas pārskatu, kurā norāda katra kandidātu saraksta priekšvēlēšanu aģitācijas raidlaika apjomu, līdzekļus, kas iegūti par attiecīgās priekšvēlēšanu aģitācijas pārraidīšanu, kā arī politisko organizāciju, politisko organizāciju apvienību, deputāta kandidātu vai citas personas, kas šo priekšvēlēšanu aģitāciju ir apmaksājušas.

 

13.

Deputāts E.Baldzēns

Izteikt likumprojekta 2.lasījumā pieņemto 26.pantu sekojošā redakcijā:

“26.pants. Raidorganizācijas veic priekšvēlēšanu aģitācijas raidla ika uzskaiti.

Divu nedēļu laikā pēc vēlēšanu dienas raidorganizācijas iesniedz Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam priekšvēlēšanu aģitācijas pārskatu, kurā norāda katras politiskās organizācijas, politisko organizāciju apvienības vai vēlētāju apvienības saraksta priekšvēlēšanu aģitācijas raidlaika apjomu, līdzekļus, kas iegūti par šo priekšvēlēšanu aģitācijas pārraidīšanu, kā arī politisko organizāciju, politisko organizāciju apvienību, vēlētāju apvienību deputātu kandidātu vai citas personas, kas šo priekšvēlēšanu aģitāciju ir apmaksājušas.”

 

Noraidīt

12. Papildināt likumu ar V nodaļu šādā redakcijā:

“V nodaļa

Priekšvēlēšanu aģitācijas uzskaite

26.pants. (1) Raidorganizācijas veic priekšvēlēšanu aģitācijas raidlaika uzskaiti.

(2) Divu nedēļu laikā pēc vēlēšanu dienas raidorganizācijas iesniedz Nacionālajai radio un televīzijas padomei priekšvēlēšanu aģitācijas pārskatu, kurā norāda katra kandidātu saraksta priekšvēlēšanu aģitācijas raidlaika apjomu, līdzekļus, kas iegūti par attiecīgās priekšvēlēšanu aģitācijas pārraidīšanu, kā arī politisko organizāciju, politisko organizāciju apvienību, deputāta kandidātu vai citas personas, kas šo priekšvēlēšanu aģitāciju ir apmaksājušas.

 

27.pants Preses izdevumi veic attiecīgajā preses izdevumā publicētās priekšvēlēšanu aģitācijas, uzskaiti, norādot tajā katra kandidātu saraksta priekšvēlēšanu aģitācijas apjomu, līdzekļus, kas iegūti par attiecīgo priekšvēlēšanu aģitāciju, kā arī politisko organizāciju, politisko organizāciju apvienību, deputāta kandidātu vai citas personas, kas šo priekšvēlēšanu aģitāciju ir apmaksājušas.”

     

27.pants. Preses izdevumi veic attiecīgajā preses izdevumā publicētās priekšvēlēšanu aģitācijas uzskaiti, norādot katra kandidātu saraksta priekšvēlēšanu aģitācijas apjomu, līdzekļus, kas iegūti par attiecīgo priekšvēlēšanu aģitāciju, kā arī politisko organizāciju, politisko organizāciju apvienību, deputāta kandidātu vai citas personas, kas šo priekšvēlēšanu aģitāciju ir apmaksājušas.”

Pārejas noteikums

6. Saeimas priekšvēlēšanu periodā šā likuma 12.panta un 13.panta pirmās daļas noteikumi piemērojami, sākot ar nākamo dienu pēc šā likuma spēkā stāšanās.

10. Izslēgt pārejas noteikumu.

     

13. Izslēgt pārejas noteikumu.

 

 

 

 

 

 

14.

Atbildīgā komisija

Papildināt likumu ar pārejas noteikumu šādā redakcijā:

“Ar terminu “kapitālsabiedrība” šajā likumā tiek saprasts arī uzņēmums un uzņēmējsabiedrība”.

 

 

Atbalstīt

14. Papildināt likumu ar pārejas noteikumu šādā redakcijā:

“Ar terminu “kapitālsabiedrība” šajā likumā tiek saprasts arī uzņēmums un uzņēmējsabiedrība”.

   

 

15.

Atbildīgā komisija

Papildināt likumprojektu ar pārejas noteikumu šādā redakcijā:

“Lai nodrošinātu priekšvēlēšanu aģitācijas pārraidīšanas raidlaika izcenojumu atklātumu pirms 8.Saeimas vēlēšanām, Latvijas Radio un Latvijas Televīzija ne vēlāk kā līdz 2002.gada 1.augustam publicē laikrakstā “Latvijas Vēstnesis” priekšvēlēšanu aģitācijas pārraidīšanas raidlaika izcenojumus laika periodā līdz vēlēšanu dienai.”

 

 

Atbalstīt

Pārejas noteikums

Lai nodrošinātu priekšvēlēšanu aģitācijas pārraidīšanas raidlaika izcenojumu atklātumu pirms 8.Saeimas vēlēšanām, Latvijas Radio un Latvijas Televīzija ne vēlāk kā līdz 2002.gada 1.augustam publicē laikrakstā “Latvijas Vēstnesis” priekšvēlēšanu aģitācijas pārraidīšanas raidlaika izcenojumus laika periodam līdz vēlēšanu dienai.