Iesniedz Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija Likumprojekts otrajam lasījumam (steidzams)
Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas
apkopotie priekšlikumi likumprojekta "Grozījumi Pārtikas aprites
uzraudzības likumā otrajam lasījumam (steidzams)
( reģ. nr.1099)
|
Spēkā esošā likuma redakcija |
Pirmā lasījuma redakcija (reģ. nr1099) dok.nr.3856) |
Pr. nr. |
Iesniegtie priekšlikumi |
Komisijas slēdziens |
Komisijas atbalstītā redakcija |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
Grozījumi Pārtikas aprites uzraudzības likumā |
Grozījumi Pārtikas aprites uzraudzības likumā |
||||
|
Izdarīt Pārtikas aprites uzraudzības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 7.nr.) šādus grozījumus: |
Izdarīt Pārtikas aprites uzraudzības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 7.nr.) šādus grozījumus: |
||||
|
1.pants. Likumā ir lietoti šādi termini: --------------------------------- 2) inspicēšana - pilnvarotas kompetentas institūcijas darbības, kas tiek veiktas, lai pārbaudītu pārtikas produkta izstrādi projekta stadijā, pašu pārtikas produktu, pārtikas apriti un ar to saistītos pakalpojumus un novērtētu to atbilstību konkrētām normatīvo aktu prasībām; |
1. 1.pantā: izslēgt 2.punktu; |
1. 1.pantā: izslēgt 2.punktu; |
|||
|
5) pārtika - viss, kas paredzēts cilvēka patēriņam uzturā vai uztura pagatavošanai, arī izejvielas, jēlprodukti, pusfabrikāti, dzeramais ūdens, pārtikas piedevas un garšvielas, košļājamā gumija, alkoholiskie un citi dzērieni; |
izteikt 5. un 6.punktu šādā redakcijā: 5) pārtika - attiecīgi sagatavoti, iepakoti vai pasniegti dzīvnieki, apstrādātas, daļēji apstrādātas vai neapstrādātas augu un dzīvnieku valsts vielas vai produkti, kas paredzēti cilvēka uzturam (izņemot dzīvnieku barību, dzīvniekus, augus pirms ražas novākšanas, medikamentus, kosmētikas līdzekļus, narkotiskas un psihotropas vielas, tabaku un tabakas izstrādājumus); |
1. |
Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija Izteikt 5. punktu šādā redakcijā: "5) pārtika attiecīgi sagatavoti akvakultūras dzīvnieki, apstrādātas, daļēji apstrādātas vai neapstrādātas augu un dzīvnieku valsts vielas vai produkti, kas paredzēti cilvēka uzturam; |
Atbalstīt |
izteikt 5. un 6.punktu šādā redakcijā: "5) pārtika attiecīgi sagatavoti akvakultūras dzīvnieki, apstrādātas, daļēji apstrādātas vai neapstrādātas augu un dzīvnieku valsts vielas vai produkti, kas paredzēti cilvēka uzturam ; |
|
6) pārtikas aprite - visi posmi, ko iziet pārtika līdz patērēšanai (ieguve, piegāde, apstrāde, sagatavošana pārstrādei, pārstrāde, ražošana, iesaiņošana, uzglabāšana, pārkraušana, transportēšana, importēšana, eksportēšana, izplatīšana, ēdiena pagatavošana un citi posmi); |
6) pārtikas aprite - visas darbības ar pārtiku jebkurā posmā no tās ieguves līdz patēriņam (audzēšana un ieguve (izņemot augu izcelsmes produktus), pārstrāde, ražošana, izplatīšana, iesaiņošana, uzglabāšana, transportēšana, pārvietošana pāri valsts robežai, vairumtirdzniecība un mazumtirdzniecība, sabiedriskā ēdināšana);"; |
6) pārtikas aprite visas darbības ar pārtiku no tās ieguves līdz patēriņam [audzēšana un ieguve (izņemot augu izcelsmes produktus), pārstrāde, ražošana, izplatīšana, iesaiņošana, uzglabāšana, transportēšana, pārvietošana pāri valsts robežai, vairumtirdzniecība un mazumtirdzniecība, sabiedriskā ēdināšana];; |
|||
|
papildināt pantu ar 12. un 13.punktu šādā redakcijā: "12) risks - kaitīgas ietekmes varbūtība uz cilvēku vai vidi noteiktos apstākļos; |
Redakcion. precizēts |
papildināt pantu ar 12. un 13.punktu šādā redakcijā: "12) risks varbūtība, ka attiecīgos apstākļos iespējama kaitīga ietekme uz cilvēku vai vidi; |
|||
|
13) riska analīze - riska pārvaldības process, ko veido riska novērtēšana, riska vadība un riska komunikācijas, lai samazinātu vai novērstu kaitīgo faktoru ietekmi uz cilvēku vai vidi." |
13) riska analīze riska pārvaldības process, kurš ietver riska novērtēšanu, riska vadību un ziņošanu par risku un kura mērķis ir samazināt vai novērst kaitīgo faktoru ietekmi uz cilvēku vai vidi. |
||||
|
4.pants. (1) Latvijā atļauta tikai kvalitātes un obligātajām nekaitīguma prasībām atbilstošas pārtikas aprite. |
|||||
|
(2) Obligātās nekaitīguma prasības, kuru ievērošana nodrošina pārtikas produkta, pārtikas aprites vai ar to saistītā pakalpojuma nekaitīgumu cilvēka veselībai, dzīvībai vai videi, apstiprina Ministru kabinets. |
|||||
|
(3) Pārtikai, kas paredzēta atsevišķām patērētāju grupām, Ministru kabinets var noteikt īpašas prasības. |
|||||
|
2. Papildināt 4.pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā: "(4) Atsevišķām pārtikas produktu grupām Ministru kabinets nosaka kvalitātes un klasifikācijas prasības un to novērtēšanas kārtību."
|
Redakcion. precizēts |
2. Papildināt 4.pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā: "(4) Atsevišķām pārtikas produktu grupām Ministru kabinets nosaka kvalitātes un klasifikācijas prasības un kārtību, kādā novērtējama attiecīgo produktu atbilstība šīm prasībām. |
|||
|
5.pants. (1) Pārtikas uzņēmumiem jābūt atzītiem pilnvarotā kompetentā institūcijā un reģistrētiem speciālā pārtikas uzņēmumu reģistrā Latvijas Pārtikas centrā. |
3. Izteikt 5.pantu šādā redakcijā: "5.pants. (1) Pārtikas uzņēmums var iesaistīties pārtikas apritē, ja uzņēmuma darbība ar katru pārtikas veidu jebkurā pārtikas aprites posmā un katrā atrašanās vietā ir: |
Redakcion. precizēts |
3. Izteikt 5.pantu šādā redakcijā: "5.pants. (1) Pārtikas uzņēmums var iesaistīties pārtikas apritē, ja uzņēmuma darbību ar katru pārtikas veidu jebkurā pārtikas aprites posmā un vietā ir: |
||
|
1) novērtēta Ministru kabineta pilnvarotā inspicēšanas institūcijā, kuru Latvijas nacionālais akreditācijas birojs akreditējis pārtikas uzņēmumu darbību novērtēšanai konkrētā jomā; |
2. |
Juridiskais birojs Izslēgt 5. panta jaunajā redakcijā pirmās daļas 1. punktā vārdu inspicēšanas. |
Neatbalstīt |
1) novērtējusi Ministru kabineta pilnvarota inspicēšanas institūcija, kuru Latvijas nacionālais akreditācijas birojs akreditējis pārtikas uzņēmumu darbības novērtēšanai konkrētā jomā; |
|
|
2) atzīta Pārtikas un veterinārajā dienestā normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. |
2) atzinis Pārtikas un veterinārais dienests normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. |
||||
|
(2) Atzīts pārtikas uzņēmums ir uzņēmums (uzņēmējsabiedrība), kas ir spējīgs pastāvīgi nodrošināt savas darbības un produkcijas atbilstību valsts reglamentētajā sfērā noteiktajām prasībām. |
(2) Ministru kabinets pēc zemkopības ministra priekšlikuma pilnvaro akreditētas inspicēšanas institūcijas pārtikas uzņēmumu darbību novērtēšanai konkrētā jomā. |
3. |
Juridiskais birojs Izslēgt 5. panta otro daļu, attiecīgi mainot daļu numerāciju. |
Atbalstīt |
|
|
(3) Pārtikas uzņēmuma reģistrācija ir apliecinājums, ka uzņēmums (uzņēmējsabiedrība) atrodas pilnvarotas kompetentas institūcijas uzraudzībā un kontrolē un tiek periodiski inspicēts valsts reglamentētajā sfērā. |
(3) Pārtikas uzņēmumu darbību novērtēšanas, atzīšanas un reģistrācijas kārtību pārtikas apritē nosaka Ministru kabinets. |
(2) Pārtikas uzņēmumu darbības novērtēšanas, atzīšanas un reģistrācijas kārtību attiecībā uz pārtikas apriti nosaka Ministru kabinets. |
|||
|
(4) Pārtikas uzņēmuma darbības pārtikas apritē novērtējums ir šā likuma 5.panta pirmajā daļā noteiktajā inspicēšanas institūcijā saņemts inspicēšanas ziņojums, kas apliecina uzņēmuma darbības atbilstību normatīvo aktu prasībām un ko iesniedz Pārtikas un veterinārajā dienestā atzīšanai. |
4. |
Juridiskais birojs Izslēgt 5. panta ceturto daļu, attiecīgi mainot daļu numerāciju |
Atbalstīt |
||
|
(5) Atzīta pārtikas uzņēmuma darbība apliecina, ka uzņēmums var pastāvīgi nodrošināt savas darbības un produkcijas atbilstību normatīvajos aktos noteiktajām prasībām. |
(3) Atzīta pārtikas uzņēmuma darbība apliecina, ka uzņēmums var pastāvīgi nodrošināt savas darbības un produkcijas atbilstību normatīvajos aktos noteiktajām prasībām. |
||||
|
(4) Pārtikas uzņēmumu atzīšanas un reģistrācijas kārtību reglamentē Ministru kabineta noteikumi. |
(6) Atzītās pārtikas uzņēmuma darbības reģistrē speciālā Pārtikas un veterinārā dienesta pārtikas uzņēmumu reģistrā. Pārtikas uzņēmuma reģistrācija ir apliecinājums, ka uzņēmums atrodas Pārtikas un veterinārā dienesta uzraudzībā un kontrolē. |
(4) Atzīto pārtikas uzņēmuma darbību reģistrē speciālā Pārtikas un veterinārā dienesta pārtikas uzņēmumu reģistrā. Šī reģistrācija ir apliecinājums tam, ka uzņēmums atrodas Pārtikas un veterinārā dienesta uzraudzībā un kontrolē. |
|||
|
(7) Pārtikas uzņēmuma konkrēto darbību pārtikas apritē aptur saskaņā ar likumu "Par uzņēmumu, iestāžu un organizāciju darbības apturēšanas kārtību", ja darbība nav atzīta normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā." |
(5) Pārtikas uzņēmuma konkrēto darbību pārtikas apritē, ja darbība nav atzīta normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, aptur saskaņā ar likumu Par uzņēmumu, iestāžu un organizāciju darbības apturēšanas kārtību. |
||||
|
6.pants. Pilnvarotas kompetentas institūcijas atteikumu atzīt pārtikas uzņēmumu var pārsūdzēt Latvijas Pārtikas centrā. Ja Latvijas Pārtikas centra lēmums neapmierina, to ir tiesības pārsūdzēt Pārtikas padomē, bet, ja neapmierina arī Pārtikas padomes lēmums, to var pārsūdzēt tiesā likumos noteiktajā kārtībā.
|
4. Izslēgt 6.pantu. |
4. Izslēgt 6.pantu. |
|||
|
7.pants. Pārtikas uzņēmums savā darbībā ir atbildīgs par pārtikas kvalitāti un nekaitīgumu, kā arī par izplatāmās pārtikas atbilstību higiēnas prasībām.
|
5. Aizstāt 7.pantā vārdu "higiēnas" ar vārdiem "normatīvajos aktos noteiktajām un uzņēmuma deklarētajām". |
5. Aizstāt 7.pantā vārdu "higiēnas" ar vārdiem "normatīvajos aktos noteiktajām un uzņēmuma deklarētajām". |
|||
|
8.pants. (1) Pārtikas uzņēmuma pienākums ir novērst jebkuru darbību vai procesu, kas nelabvēlīgi ietekmē pārtikas nekaitīgumu, un nodrošināt attiecīgās pārtikas aprites drošības procedūras vai kontroles pasākumus, to ieviešanu pārtikas saglabāšanā un pārbaudē.
|
6. 8.pantā: papildināt pirmo daļu aiz vārdiem "pienākums ir" ar vārdiem "veikt paškontroli"; |
6. 8.pantā: papildināt pirmo daļu pēc vārdiem "pienākums ir" ar vārdiem "veikt paškontroli,"; |
|||
|
papildināt pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā: "(4) Pārtikas uzņēmuma pienākums ir reģistrēt pārtikas piegādātājus, pārtiku, pārtikas izejvielas un citas vielas, ko paredzēts tajā iekļaut, kā arī citus uzņēmumus (uzņēmējsabiedrības), kuriem uzņēmums piegādājis pārtiku. Reģistrētā informācija pēc pieprasījuma nododama Pārtikas un veterinārajam dienestam." |
papildināt pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā: "(4) Pārtikas uzņēmuma pienākums ir reģistrēt pārtikas piegādātājus, pārtiku, pārtikas izejvielas un citas vielas, ko paredzēts tajā iekļaut, kā arī uzņēmumus (uzņēmējsabiedrības), kuriem uzņēmums piegādājis pārtiku. Reģistrētā informācija pēc pieprasījuma iesniedzama Pārtikas un veterinārajam dienestam." |
||||
|
14.pants. Pārtikas aprites valsts uzraudzībā un kontrolē iesaistīto institūciju amatpersonas pārtiku atzīst par nederīgu, ja: |
7. Izteikt 14.pantu šādā redakcijā: "14.pants. Pārtikas un veterinārā dienesta amatpersonas, ražotājs vai izplatītājs pārtiku atzīst par nederīgu, ja: |
7. Izteikt 14.pantu šādā redakcijā: "14.pants. Pārtikas un veterinārā dienesta amatpersonas, ražotājs vai izplatītājs pārtiku atzīst par nederīgu, ja: |
|||
|
1) tā neatbilst obligātajām nekaitīguma prasībām; 2) tai ir izbeidzies derīguma termiņš; |
1) tā neatbilst obligātajām nekaitīguma prasībām; 2) tai ir beidzies derīguma termiņš;
|
1) tā neatbilst obligātajām nekaitīguma prasībām; 2) tai ir beidzies derīguma termiņš; |
|||
|
3) tā nav marķēta atbilstoši normatīvo aktu prasībām; 4) pārbaudē, pamatojoties uz pierādījumiem, ir konstatēta tās bojāšanās, kā arī organoleptisko, ar cilvēka maņu orgāniem uztveramo pārtikas īpašību pasliktināšanās; |
3) tā nav marķēta atbilstoši normatīvo aktu prasībām; 4) pārbaudē, pamatojoties uz pierādījumiem, ir konstatēta tās bojāšanās, kā arī organoleptisko, ar cilvēka maņu orgāniem uztveramo pārtikas īpašību pasliktināšanās; |
3) tā nav marķēta atbilstoši normatīvo aktu prasībām; 4) pārbaudē, pamatojoties uz pierādījumiem, ir konstatēta tās bojāšanās, kā arī organoleptisko, ar cilvēka maņu orgāniem uztveramo pārtikas īpašību pasliktināšanās; |
|||
|
5) tā ir falsificēta un tiek maldināts patērētājs; 6) tai nav attiecīgu pavaddokumentu; 7) to paredz citi normatīvie akti. |
5) tā ir falsificēta un tiek maldināts patērētājs; 6) tai nav normatīvajos aktos noteikto pavaddokumentu; 7) to paredz citi normatīvie akti." |
5) tā ir falsificēta un tiek maldināts patērētājs; 6) tai nav normatīvajos aktos noteikto pavaddokumentu; 7) to paredz citi normatīvie akti." |
|||
|
15.pants. (1) Noteikumus par izplatīšanai nederīgas pārtikas turpmākās izmantošanas vai iznīcināšanas kārtību apstiprina Ministru kabinets. (2) Izdevumus, kas saistīti ar nederīgas pārtikas izņemšanu no apgrozības, pārstrādi vai iznīcināšanu, sedz pārtikas izplatītājs. Šajā gadījumā viņš sedz arī ar inspicēšanu saistītos izdevumus.
|
8. Aizstāt 15.panta otrajā daļā vārdu "inspicēšanu" ar vārdiem "valsts uzraudzību un kontroli". |
8. Aizstāt 15.panta otrajā daļā vārdu "inspicēšanu" ar vārdiem "valsts uzraudzību un kontroli". |
|||
|
17.pants. (1) Pārtikas padomi apstiprina Ministru kabinets. (2) Pārtikas padomes sastāvā ir Ekonomikas ministrijas, Labklājības ministrijas, Zemkopības ministrijas, Finansu ministrijas, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas, Latvijas Sertifikācijas centra, Zemkopības ministrijas Valsts zivsaimniecības pārvaldes, Valsts veterinārā dienesta, Standartizācijas tehniskās komitejas pārstāvji un Latvijas Pārtikas centra direktors. |
9. Izslēgt 17.pantu. |
9. Izslēgt 17.pantu. |
|||
|
(3) Ar padomdevēja tiesībām Pārtikas padomes darbā piedalās patērētāju interešu aizsardzības organizāciju pārstāvji, pārtikas apritē iesaistīto ražotāju, tirgotāju asociāciju un federāciju un citu organizāciju, zinātnes un izglītības iestāžu pilnvarotie pārstāvji. |
|||||
|
18.pants. Pārtikas padomes galvenie uzdevumi ir šādi: 1) koordinēt pārtikas aprites valsts uzraudzības un kontroles politikas izstrādi; |
10. Izteikt 18., 19., 20. un 21.pantu šādā redakcijā: "18.pants. Pārtikas padomes galvenie uzdevumi ir šādi:
|
10. Izteikt 18., 19., 20. un 21.pantu šādā redakcijā: "18.pants. Pārtikas padomes galvenie uzdevumi ir šādi: |
|||
|
1) ierosināt valsts politikas prioritātes pārtikas apritē; |
5. |
Juridiskais birojs Izteikt 18. panta jaunās redakcijas 1. punktu šādā redakcijā: "1)sagatavot priekšlikumus par valsts politikas prioritātēm pārtikas apritē; |
.Atbalstīt |
1)sagatavot priekšlikumus par valsts politikas prioritātēm pārtikas apritē; |
|
|
2) sagatavot priekšlikumus par līdzdalību ar pārtiku saistītās starptautiskās organizācijās un ar pārtikas apriti saistītu starptautisku noteikumu atzīšanai Latvijā; |
2) veicināt pārtikas nekaitīguma nodrošināšanas valsts politikas un pārtikas ražošanas attīstības politikas saskaņošanu; |
2) veicināt pārtikas nekaitīguma nodrošināšanas valsts politikas un pārtikas ražošanas attīstības politikas saskaņošanu; |
|||
|
3) izskatīt un akceptēt pārtikas apriti reglamentējošo normatīvo aktu projektus pirms to iesniegšanas izskatīšanai Ministru kabinetam; |
3) izvērtēt priekšlikumus un rekomendācijas par normatīvo aktu sistēmu pārtikas aprites jomā; |
3) izvērtēt priekšlikumus un rekomendācijas par normatīvo aktu sistēmu pārtikas aprites jomā; |
|||
|
4) izskatīt sūdzības, kas saistītas ar Latvijas Pārtikas centra darbību un lēmumiem; |
4) koordinēt pārtikas aprites valsts uzraudzības un kontroles politikas izstrādi un pārraudzīt tās īstenošanu; |
4) koordinēt pārtikas aprites valsts uzraudzības un kontroles politikas izstrādi un pārraudzīt tās īstenošanu; |
|||
|
5) organizēt informācijas apmaiņu un publikācijas masu saziņas līdzekļos tās kompetencē esošajos jautājumos. |
5) katru gadu izvērtēt pārtikas kontroles programmas, kā arī pārtikas kontroles un uzraudzības rezultātus; |
5) katru gadu izvērtēt pārtikas kontroles programmas, kā arī pārtikas kontroles un uzraudzības rezultātus; |
|||
|
6) izvērtēt Pārtikas un veterinārā dienesta finansiālo nodrošinājumu un sniegt priekšlikumus par izmaiņām finansējumā; |
Redakcion. precizēts |
6) izvērtēt Pārtikas un veterinārā dienesta finansiālo nodrošinājumu un sagatavot priekšlikumus par grozījumiem finansējumā; |
|||
|
7) sagatavot priekšlikumus par līdzdalību starptautiskajās organizācijās, kuras darbojas pārtikas aprites jomā, kā arī par starptautisko noteikumu atzīšanu pārtikas aprites jomā. |
7) sagatavot priekšlikumus par līdzdalību starptautiskajās organizācijās, kuras darbojas pārtikas aprites jomā, kā arī par starptautisko noteikumu atzīšanu pārtikas aprites jomā. |
||||
|
19.pants. Latvijas Pārtikas centrs ir valsts pārvaldes institūcija, ko vada direktors, kuru pēc labklājības ministra ieteikuma, kas saskaņots ar Pārtikas padomi, ieceļ amatā un atbrīvo no amata Ministru kabinets. |
19.pants. (1) Labklājības ministrija veido un koordinē uztura politiku, kā arī atbild par pārtikas vispārīgo nekaitīguma prasību izstrādāšanu un atbilstošo normatīvo aktu projektu iesniegšanu Ministru kabinetā. |
Redakcion. precizēts |
19.pants. (1) Labklājības ministrija veido un koordinē uztura politiku, kā arī atbild par pārtikas nekaitīguma vispārīgo prasību izstrādāšanu un atbilstošo normatīvo aktu projektu iesniegšanu Ministru kabinetam. |
||
|
(2) Labklājības ministrs uztura politikas izstrādāšanai un koordinēšanai izveido konsultatīvu uztura padomi. |
(2) Labklājības ministrs uztura politikas izstrādāšanai un koordinēšanai izveido konsultatīvu uztura padomi. |
||||
|
(3) Labklājības ministrs apstiprina ieteicamās uzturnormas Latvijas iedzīvotājiem. |
(3) Labklājības ministrs apstiprina ieteicamās Latvijas iedzīvotāju uzturnormas. |
||||
|
(4) Labklājības ministrijas Valsts sanitārā inspekcija kontrolē iedzīvotājiem ūdens apgādes sistēmās piegādātā dzeramā ūdens atbilstību normatīvajos aktos noteiktajām prasībām. |
(4) Labklājības ministrijas Valsts sanitārā inspekcija kontrolē pa ūdens apgādes sistēmām iedzīvotājiem piegādātā dzeramā ūdens atbilstību normatīvajos aktos noteiktajām prasībām. |
||||
|
(5) Dzeramā ūdens monitoringa veikšanas un kontroles kārtību nosaka Ministru kabinets. |
(5) Dzeramā ūdens monitoringa un kontroles kārtību nosaka Ministru kabinets. |
||||
|
20.pants. Latvijas Pārtikas centrs darbojas saskaņā ar Ministru kabineta apstiprinātu nolikumu. Latvijas Pārtikas centra galvenie uzdevumi pārtikas aprites jautājumos ir šādi: |
20.pants. Latvijas Pārtikas centrs ir Labklājības ministrijas pārraudzības institūcija. Tas darbojas saskaņā ar Ministru kabineta apstiprinātu nolikumu. Latvijas Pārtikas centra galvenie uzdevumi ir šādi: |
Redakcion. precizēts |
20.pants. Latvijas Pārtikas centrs ir Labklājības ministrijas pārraudzībā esoša institūcija. Tas darbojas saskaņā ar Ministru kabineta apstiprinātu nolikumu. Latvijas Pārtikas centra galvenie uzdevumi ir šādi:
|
||
|
1) koordinēt pārtikas aprites valsts uzraudzību un kontroli; |
1) analizēt pārtikas un uztura izcelsmes slimību monitoringa rezultātus, kā arī attiecīgā gada pārtikas valsts kontroles un uzraudzības rezultātus un sagatavot priekšlikumus pārtikas nekaitīguma un uztura politikas optimizācijai; |
1) analizēt pārtikas un uztura izraisīto slimību monitoringa rezultātus, kā arī attiecīgā gada pārtikas aprites valsts uzraudzības un kontroles rezultātus un sagatavot priekšlikumus pārtikas nekaitīguma un uztura politikas optimizācijai;
|
|||
|
2) organizēt, koordinēt un savas kompetences ietvaros veikt pārtikas apriti reglamentējošo normatīvo aktu projektu izstrādi; |
2) sagatavot priekšlikumus par uztura un pārtikas vispārīgajām nekaitīguma prasībām, par Eiropas Savienības prasību ieviešanu šajos jautājumos, kā arī normatīvo aktu projektus; |
2) sagatavot priekšlikumus par uztura un pārtikas nekaitīguma vispārīgajām prasībām, par Eiropas Savienības prasību ieviešanu pārtikas aprites jomā, kā arī normatīvo aktu projektus;
|
|||
|
3) apkopot, analizēt un iesniegt Pārtikas padomei un publicēt ikgadējo informāciju par pārtikas aprites valsts uzraudzību un kontroli; |
3) organizēt zinātniski pamatotu priekšlikumu sagatavošanu par pārtikas nekaitīguma un uztura problēmu risināšanu (par rīcību krīžu gadījumos, jaunām pārtikas izcelsmes slimībām, riska faktoru noteikšanu u.tml.); |
3) organizēt zinātniski pamatotu priekšlikumu sagatavošanu par pārtikas nekaitīguma un uztura problēmu risināšanu (par rīcību krīžu gadījumos, jaunām pārtikas izraisītām slimībām, riska faktoru noteikšanu u.tml.); |
|||
|
4) informēt pārtikas uzņēmumus un patērētājus par pārtikas apriti reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem un normatīvtehniskajiem aktiem; 5) sadarboties ar starptautiskajām organizācijām ar pārtikas apriti saistīto jautājumu risināšanā; |
4) veikt uztura padomes sekretariāta funkcijas; 5) informēt sabiedrību par aktuālajiem pārtikas drošuma un uztura jautājumiem; |
4) veikt konsultatīvās uztura padomes sekretariāta funkcijas; 5) informēt sabiedrību par aktuālajiem pārtikas nekaitīguma un uztura jautājumiem; |
|||
|
6) koordinēt pārtikas un tās aprites kontroles metožu atzīšanu un ieviešanu; 7) organizēt un koordinēt ar pārtikas aprites kontroli saistīto inspektoru apmācību; |
6) informēt pārtikas uzņēmumus un patērētājus par pārtikas nekaitīgumu un uzturu reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem; 7) atbilstoši savai kompetencei sadarboties ar starptautiskajām organizācijām. |
6) informēt pārtikas uzņēmumus un patērētājus par pārtikas nekaitīgumu un uzturu reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem; 7) atbilstoši savai kompetencei sadarboties ar starptautiskajām organizācijām. |
|||
|
8) veidot speciālo pārtikas uzņēmumu reģistru, pamatojoties uz pilnvarotu kompetentu institūciju sniegto informāciju; 9) saņemt no valsts uzraudzības un kontroles institūcijām un no pilnvarotām kompetentām institūcijām un apkopot ar pārtikas apriti saistīto informāciju par šā likuma un citu normatīvo aktu izpildi; |
|||||
|
10) izskatīt sūdzības un priekšlikumus, kas saistīti ar pārtikas inspicēšanu un nekvalitatīvas, cilvēka veselībai, dzīvībai vai videi kaitīgas pārtikas izplatīšanas gadījumiem. |
|||||
|
21.pants. Pārtikas aprites valsts uzraudzību un kontroli nodrošina valsts uzraudzības un kontroles institūcijas un normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā pilnvarotas kompetentas institūcijas atbilstoši Ministru kabineta noteiktajam pilnvaru sadalījumam starp ministrijām. |
21.pants. (1) Pārtikas aprites valsts uzraudzību un kontroli veic Zemkopības ministrijas pārraudzībā esoša valsts pārvaldes iestāde - Pārtikas un veterinārais dienests. |
Redakcion. precizēts |
21.pants. (1) Pārtikas aprites valsts uzraudzību un kontroli veic Zemkopības ministrijas pārraudzībā esoša valsts pārvaldes iestāde - Pārtikas un veterinārais dienests. |
||
|
(2) Pārtikas un veterinārā dienesta funkcijas ir: 1) pārtikas apritē: a) pārtikas produktu (izņemot nefasētu dzeramo ūdeni, ko iedzīvotājiem piegādā pa ūdens apgādes sistēmām) atbilstības kontrole normatīvajos aktos noteiktajām prasībām visos pārtikas aprites posmos; |
(2) Pārtikas un veterinārā dienesta funkcijas ir: 1) pārtikas apritē: a) uzraudzīt un kontrolēt visos pārtikas aprites posmos pārtikas produktu (izņemot nefasētu dzeramo ūdeni, ko iedzīvotājiem piegādā pa ūdens apgādes sistēmām) atbilstību normatīvajos aktos noteiktajām prasībām ; |
||||
|
b) pārtikas uzņēmumu darbību atzīšana un reģistrācija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā; |
b)atzīt un reģistrēt pārtikas uzņēmumu darbību normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā; |
||||
|
c) pārtikas uzņēmumu darbību un pārtikas aprites procesu uzraudzība un kontrole atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajām prasībām visos pārtikas aprites posmos; |
c)visos pārtikas aprites posmos uzraudzīt un kontrolēt pārtikas uzņēmumu darbību un pārtikas aprites procesu atbilstību normatīvajos aktos noteiktajām prasībām ; |
||||
|
d) riska faktoru izpēte un analīze pārtikas aprites posmos;
|
d) visos pārtikas aprites posmos veikt riska faktoru izpēti un analīzi ; |
||||
|
2) sanitārajā robežkontrolē - uzraudzība un kontrole uz valsts robežas, brīvajās zonās, brīvajās noliktavās un muitas noliktavās, ievedot pārtiku un ievedot, izvedot vai vedot tranzītā veterinārajai uzraudzībai pakļautos produktus, kā arī citas preces un produktus normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā; |
2) sanitārajā robežkontrolē - normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā uzraudzīt un kontrolēt uz valsts robežas kontroles punktos, kā arī brīvajās zonās, brīvajās noliktavās un muitas noliktavās pārtikas ievešanu valstī , veterinārajai uzraudzībai pakļauto produktu, kā arī citu preču un produktu ievešanu, izvešanu vai pārvadāšanu tranzītā; |
||||
|
3) laboratoriskās izmeklēšanas funkcijas (tajā skaitā references funkcijas saskaņā ar normatīvajos aktos noteikto kārtību un noteiktajās jomās); |
6. |
Juridiskais birojs Aizstāt 21. panta jaunajā redakcijā otrās daļas 3. punktā vārdus laboratoriskās izmeklēšanas funkcijas ar vārdiem "laboratoriskā izmeklēšana. |
Atbalstīt |
3)pildīt laboratoriskā izmeklēšana (to skaitā references funkcijas noteiktās jomās saskaņā ar normatīvajos aktos noteikto kārtību ); |
|
|
4) bioloģiskās lauksaimniecības produktu apritē: a) bioloģiskās lauksaimniecības produktu aprites uzraudzība un kontrole atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajām prasībām; |
4) bioloģiskās lauksaimniecības produktu apritē: a) uzraudzīt un kontrolēt bioloģiskās lauksaimniecības produktu apriti atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajām prasībām; |
||||
|
b) bioloģisko lauksaimniecības produktu apritē iesaistīto personu reģistrācija; |
b)reģistrēt bioloģisko lauksaimniecības produktu apritē iesaistītās personas; |
||||
|
5) atbilstības apliecināšana atbilstoši savai kompetencei pēc eksportētājuzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) pieprasījuma;
|
5) pēc eksportētājuzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) pieprasījuma apliecināt atbilstību savas kompetences ietvaros;
|
||||
|
6) pārtikas produktu valsts intervencē: a) valsts intervencē iepērkamo pārtikas produktu atbilstības kontrole obligātajām kvalitātes un nekaitīguma prasībām; b) intervences noliktavu uzraudzība atbilstoši normatīvo aktu prasībām; |
6) pārtikas produktu valsts intervencē: a)kontrolēt valsts intervencē iepērkamo pārtikas produktu atbilstību obligātajām kvalitātes un nekaitīguma prasībām; b)veikt intervences noliktavu uzraudzību atbilstoši normatīvo aktu prasībām; |
||||
|
7) sadarbība ar starptautiskajām organizācijām atbilstoši dienesta darbības kompetencei, tajā skaitā starptautisko pārtikas kontroles sistēmu darbības nodrošināšana; |
7) nodrošināt savas kompetences ietvaros sadarbību ar starptautiskajām organizācijām , kā arī starptautisko pārtikas kontroles sistēmu darbību; |
||||
|
8) ģeogrāfiskās izcelsmes norāžu un cilmes vietu nosaukumu aizsardzības uzraudzība un kontrole; 9) veterinārmedicīniskā uzraudzība un kontrole saskaņā ar normatīvajiem aktiem; |
8)uzraudzīt un kontrolēt ģeogrāfiskās izcelsmes norāžu un cilmes vietu nosaukumu aizsardzību ; 9) veikt veterināro uzraudzību un kontroli saskaņā ar normatīvajiem aktiem; |
||||
|
10) ja ir konstatēts iespējamais apdraudējums cilvēku vai dzīvnieku veselībai un nav veikta riska analīze, bīstamības samazināšanai noteikt riska vadības pagaidu pasākumus līdz riska novērtēšanai un riska vadības izstrādāšanai; 11) citas normatīvajos aktos noteiktās funkcijas.
|
10) noteikt riska vadības pagaidu pasākumus līdz riska novērtēšanai un riska vadības izstrādāšanai ja ir konstatēts iespējamais apdraudējums cilvēku vai dzīvnieku veselībai un nav veikta riska analīze bīstamības samazināšanai; 11)veikt citas normatīvajos aktos noteiktās funkcijas.
|
||||
|
(3) Pārtikas aprites valsts uzraudzību un kontroli Pārtikas un veterinārais dienests veic saskaņā ar Pārtikas padomē izvērtētām un zemkopības ministra apstiprinātām uzraudzības programmām, ievērojot likumā par valsts budžetu kārtējam gadam piešķirto apropriāciju. . |
(3) Pārtikas aprites valsts uzraudzību un kontroli Pārtikas un veterinārais dienests veic saskaņā ar Pārtikas padomē izvērtētajām un zemkopības ministra apstiprinātajām uzraudzības programmām, ievērojot likumā par valsts budžetu kārtējam gadam piešķirto apropriāciju.. |
||||
|
(4) Pārtikas un veterinārā dienesta nolikumu apstiprina Ministru kabinets. |
7. |
Juridiskais birojs Izslēgt 21. panta jaunajā redakcijā ceturto daļu, iekļaujot šo daļu 21. prim pantā aiz pirmās daļas. |
Atbalstīt, attiecīgi mainot turpmāko daļu numerāciju. |
||
|
(5) Prasības pārtikas ievešanai valstī, izvešanai no tās un tranzīta pārvadājumiem, kontroles kārtību uz valsts robežas, brīvajās zonās, brīvajās noliktavās un muitas noliktavās un kontrolei pakļauto preču sarakstu nosaka Ministru kabinets. |
(4) Prasības pārtikas ievešanai valstī, izvešanai no tās un tranzīta pārvadājumiem, kontroles kārtību valsts robežas kontroles punktos,kā arī brīvajās zonās, brīvajās noliktavās un muitas noliktavās un kontrolei pakļauto preču sarakstu nosaka Ministru kabinets. |
||||
|
(6) Prasības iekārtojumam kontroles punktos, kuros veic pārtikas sanitāro robežkontroli, un kontroles punktu atzīšanas kārtību nosaka Ministru kabinets. |
(5) Prasības iekārtojumam kontroles punktos, kuros veic pārtikas sanitāro robežkontroli, un kontroles punktu atzīšanas kārtību nosaka Ministru kabinets. |
||||
|
(7) Prasības references laboratorijām un references laboratoriju noteikšanas kārtību nosaka Ministru kabinets."
|
(6) Prasības references laboratorijām un references laboratoriju pilnvarošanas kārtību nosaka Ministru kabinets."
|
||||
|
11. Papildināt likumu ar 21.1 pantu šādā redakcijā:
"21.1 pants. (1) Pārtikas un veterināro dienestu veido centrālais aparāts, teritoriālās struktūrvienības, Sanitārā robežinspekcija, Valsts veterinārmedicīnas diagnostikas centrs un laboratorijas.
|
Redakcion. precizēts |
11. Papildināt likumu ar 21.1 pantu šādā redakcijā:
"21.1 pants. (1) Pārtikas un veterinārajā dienestā ietilpst centrālais aparāts, teritoriālās struktūrvienības, Sanitārā robežinspekcija, Valsts veterinārmedicīnas diagnostikas centrs un laboratorijas.
|
|||
|
8. |
Juridiskais birojs Iekļaut 21. panta jaunās redakcijas ceturto daļu kā 21. prim panta otro daļu.
|
Atbalstīt, attiecīgi mainot turpmāko daļu numerāciju. |
(2) Pārtikas un veterinārā dienesta nolikumu apstiprina Ministru kabinets. |
||
|
(2) Pārtikas un veterinārā dienesta darbu vada Pārtikas un veterinārā dienesta direktors. Pārtikas un veterinārā dienesta direktors vienlaikus ir arī valsts galvenais pārtikas un veterinārais inspektors.
|
(3) Pārtikas un veterinārā dienesta darbu vada dienesta direktors, kas vienlaikus ir arī valsts galvenais pārtikas un veterinārais inspektors.
|
||||
|
(3) Valsts galvenais pārtikas un veterinārais inspektors pilnvaro Pārtikas un veterinārā dienesta valsts vecākos pārtikas un veterināros inspektorus, valsts vecākos pārtikas inspektorus, valsts vecākos veterināros inspektorus, valsts vecākos sanitāros robežinspektorus, valsts pārtikas inspektorus, valsts veterināros inspektorus un valsts sanitāros robežinspektorus veikt pārbaudes attiecīgā jomā.
|
(4) Valsts galvenais pārtikas un veterinārais inspektors pilnvaro Pārtikas un veterinārā dienesta valsts vecākos pārtikas un veterināros inspektorus, valsts vecākos pārtikas inspektorus, valsts vecākos veterināros inspektorus, valsts vecākos sanitāros robežinspektorus, valsts pārtikas inspektorus, valsts veterināros inspektorus un valsts sanitāros robežinspektorus veikt pārbaudes attiecīgā jomā.
|
||||
|
(4) Pārtikas un veterinārā dienesta teritoriālā struktūrvienība veic valsts uzraudzību un kontroli noteiktā valsts teritorijas daļā. Teritoriālās struktūrvienības vadītājs ir attiecīgās teritorijas valsts vecākais pārtikas inspektors vai valsts vecākais veterinārais inspektors. Ja teritoriālās struktūrvienības vadītājs ir attiecīgās teritorijas valsts vecākais pārtikas inspektors, tad viņa vietnieks - valsts vecākais veterinārais inspektors, un otrādi. |
(5) Pārtikas un veterinārā dienesta teritoriālā struktūrvienība veic valsts uzraudzības un kontroles funkcijas noteiktā valsts teritorijas daļā. Teritoriālās struktūrvienības vadītājs ir attiecīgās teritorijas valsts vecākais pārtikas inspektors vai valsts vecākais veterinārais inspektors. Ja teritoriālās struktūrvienības vadītājs ir attiecīgās teritorijas valsts vecākais pārtikas inspektors, tad viņa vietnieks ir valsts vecākais veterinārais inspektors, un otrādi.
|
||||
|
(5) Sanitārā robežinspekcija veic valsts uzraudzību un kontroli Ministru kabineta noteiktajos valsts robežas kontroles punktos, kā arī brīvajās zonās, brīvajās noliktavās un muitas noliktavās, ievedot pārtiku un ievedot, izvedot vai vedot tranzītā veterinārajai uzraudzībai pakļautos produktus, kā arī citas preces un produktus normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. |
(6) Sanitārā robežinspekcija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā veic valsts uzraudzības un kontroles funkcijas Ministru kabineta noteiktajos valsts robežas kontroles punktos, kā arī brīvajās zonās, brīvajās noliktavās un muitas noliktavās attiecībā uz pārtikas ievešanu valstī, veterinārajai uzraudzībai pakļauto produktu, kā arī citu preču un produktu ievešanu, izvešanu un pārvadāšanu tranzītā. |
||||
|
(6) Sanitārās robežinspekcijas darbu vada Sanitārās robežinspekcijas priekšnieks. Sanitārās robežinspekcijas priekšnieka vietnieki ir valsts vecākie sanitārie robežinspektori veterinārajā, fitosanitārajā, pārtikas nekaitīguma un nepārtikas preču drošuma jomā. |
(7) Sanitārās robežinspekcijas darbu vada Sanitārās robežinspekcijas priekšnieks. Sanitārās robežinspekcijas priekšnieka vietnieki ir valsts vecākie sanitārie robežinspektori veterinārajā, fitosanitārajā, pārtikas nekaitīguma un nepārtikas preču drošuma jomā. |
||||
|
(7) Pārtikas un veterinārā dienesta finansu līdzekļus veido valsts pamatbudžeta dotācija no vispārējiem ieņēmumiem, ieņēmumi no maksas pakalpojumiem Ministru kabineta noteiktajā kārtībā, ārvalstu finansu palīdzība likumā par valsts budžetu kārtējam gadam noteiktajā apjomā, saņemtie ziedojumi un dāvinājumi. |
(8) Pārtikas un veterinārā dienesta finansu līdzekļus veido valsts pamatbudžeta dotācija no vispārējiem ieņēmumiem, ieņēmumi no maksas pakalpojumiem Ministru kabineta noteiktajā kārtībā, ārvalstu finansu palīdzība likumā par valsts budžetu kārtējam gadam noteiktajā apjomā, saņemtie ziedojumi un dāvinājumi. |
||||
|
(8) Kārtību, kādā m aksā par šajā likumā noteiktajām valsts uzraudzības un kontroles darbībām, un Pārtikas un veterinārā dienesta sniegto maksas pakalpojumu veidus nosaka Ministru kabinets."
|
(9) Kārtību, kādā maksā par šajā likumā noteiktajām valsts uzraudzības un kontroles darbībām, un Pārtikas un veterinārā dienesta sniegto maksas pakalpojumu veidus nosaka Ministru kabinets."
|
||||
|
22.pants. (1) Pilnvarotām kompetentām institūcijām ir tiesības veikt pārtikas aprites un pārtikas uzņēmumu kontroli un atbilstības novērtēšanu un apliecināt, ka pārtikas uzņēmums darbojas atbilstoši spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem un labas ražošanas prakses noteikumiem. |
12. 22.pantā: izslēgt pirmo daļu; |
12. 22.pantā: izslēgt pirmo daļu; |
|||
|
(2) Pārtikas aprites valsts kontroli un uzraudzību veicošo institūciju inspektoriem savas kompetences ietvaros, uzrādot dienesta apliecību, ir tiesības: 1) bez iepriekšēja brīdinājuma apmeklēt jebkuru pārtikas uzņēmumu, pieprasīt dokumentus un informāciju, iepazīties ar materiāliem, ņemt dokumentu kopijas un izrakstus no dokumentiem, kā arī veikt nepieciešamos pasākumus, lai nodrošinātu pārtikas aprites valsts uzraudzību un kontroli; |
aizstāt otrajā daļā vārdus "Pārtikas aprites valsts kontroli un uzraudzību veicošo institūciju inspektoriem" ar vārdiem "Pārtikas un veterinārā dienesta amatpersonām"; |
aizstāt otrajā daļā vārdus "Pārtikas aprites valsts kontroli un uzraudzību veicošo institūciju inspektoriem" ar vārdiem "Pārtikas un veterinārā dienesta amatpersonām"; |
|||
|
2) saskaņā ar normatīvajiem aktiem ņemt pārtikas paraugus un nosūtīt tos pārbaudei uz pilnvarotu kompetentu laboratoriju atbilstības novērtēšanai. Ja ir konstatēta pārtikas neatbilstība obligātajām nekaitīguma un higiēnas prasībām, pārtikas uzņēmums sedz visus ar inspicēšanu saistītos izdevumus; |
izteikt otrās daļas 2. un 3.punktu šādā redakcijā: "2) saskaņā ar normatīvajiem aktiem ņemt paraugus un nosūtīt tos pārbaudei uz atbilstošu akreditētu laboratoriju testēšanai. Ja ir konstatēta neatbilstība normatīvajos aktos noteiktajām prasībām, pārtikas uzņēmums sedz visus pārbaudes izdevumus; |
izteikt otrās daļas 2. un 3.punktu šādā redakcijā: "2) saskaņā ar normatīvajiem aktiem ņemt paraugus un nosūtīt tos pārbaudei uz attiecīgu akreditētu laboratoriju. Ja ir konstatēta neatbilstība normatīvajos aktos noteiktajām prasībām, pārtikas uzņēmums sedz visus pārbaudes izdevumus; |
|||
|
3) pārbaudīt personāla higiēnas prasību ievērošanu un mērinstrumentu uzrādīto lielumu nolasīšanu pārtikas uzņēmumā, kā arī šā likuma 23.pantā minētos objektus; -------------------------------------- |
3) uzraudzīt un kontrolēt personāla obligāto veselības pārbaužu periodiskumu un apjomu, un to, kā personāls ievēro higiēnas prasības, mērinstrumentu uzrādīto lielumu nolasīšanu pārtikas uzņēmumā, kā arī šā likuma 23.pantā minētos objektus;";
|
3) uzraudzīt un kontrolēt personāla obligāto veselības pārbaužu periodiskumu un apjomu un to, kā personāls ievēro higiēnas prasības, mērinstrumentu uzrādīto lielumu nolasīšanu pārtikas uzņēmumā, kā arī šā likuma 23.pantā minētos objektus;"; |
|||
|
papildināt otro daļu ar 7.punktu šādā redakcijā: "7) ja kāds no pārtikas partijas produktiem neatbilst normatīvajos aktos noteiktajām prasībām, atzīt visu viena veida vai šķiras pārtikas partiju, sūtījumu vai pievedumu par neatbilstošu prasībām, izņemot gadījumu, kad pilnīga pārtikas analīze apliecina pārējās pārtikas atbilstību prasībām;"; |
papildināt otro daļu ar 7.punktu šādā redakcijā: "7) ja kāds no pārtikas partijas produktiem neatbilst normatīvajos aktos noteiktajām prasībām, atzīt visu viena veida vai šķiras pārtikas partiju, sūtījumu vai pievedumu par neatbilstošu prasībām, izņemot gadījumu, kad pilnīga pārtikas analīze apliecina pārējās pārtikas atbilstību prasībām;"; |
||||
|
(3) Pilnvarotu kompetentu institūciju amatpersonām normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ir tiesības sodīt vainīgās personas par pārkāpumiem, konfiscēt pārtiku, ja tā ir kaitīga cilvēka veselībai, dzīvībai vai videi vai tiek nelegāli izplatīta. |
izteikt trešo daļu šādā redakcijā: "(3) Pārtikas un veterinārā dienesta amatpersonas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ir tiesīgas saukt vainīgās personas pie administratīvās atbildības."; |
izteikt trešo daļu šādā redakcijā: "(3) Pārtikas un veterinārā dienesta amatpersonas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ir tiesīgas saukt vainīgās personas pie administratīvās atbildības."; |
|||
|
papildināt pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā: "(4) Ja notikusi vai ir iespējama pārtikas izraisīto slimību vai saindēšanās masveida izplatība, valsts galvenais pārtikas un veterinārais inspektors nosaka pārtikas aprites ierobežojumus."
|
papildināt pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā: "(4) Ja notikusi vai ir iespējama pārtikas izraisīto slimību vai saindēšanās masveida izplatība, valsts galvenais pārtikas un veterinārais inspektors nosaka pārtikas aprites ierobežojumus." |
||||
|
23.pants. Inspicēšanai tiek pakļauti: 1) pārtikas uzņēmumu telpas, teritorija, transportlīdzekļu, mašīnu un iekārtu stāvoklis un izmantošana; |
13. Aizstāt 23.pantā vārdu "inspicēšanai" ar vārdiem "valsts uzraudzībai un kontrolei".
|
13. Aizstāt 23.pantā vārdu "inspicēšanai" ar vārdiem "Valsts uzraudzībai un kontrolei".
|
|||
|
2) izejmateriāli, sastāvdaļas, tehnoloģiskie līdzekļi un citi produkti, kurus izmanto pārtikas produktu sagatavošanā un ražošanā; pusfabrikāti un gatavie produkti, kā arī materiāli un priekšmeti, kas nonāk saskarē ar pārtiku; |
|||||
|
3) pārtikas apritē izmantojamo ķīmisko vielu glabāšana, lietošana un to iespējamās atliekas pārtikā; 4) pārtikas uzņēmuma iekšējā kvalitātes kontroles un uzraudzības sistēma; 5) pārtikas produktu marķēšana un reklamēšana. |
|||||
|
24.pants. (1) Inspicēšanā iesaistītajām institūcijām un inspektoriem jānodrošina inspicēšanas gaitā iegūtās informācijas neizpaušana, izņemot informāciju par iespējamo kaitējumu cilvēka veselībai, dzīvībai vai videi. |
14. Izteikt 24.pantu šādā redakcijā: "24.pants. (1) Valsts uzraudzībā un kontrolē iesaistītajām institūcijām un inspektoriem jānodrošina valsts uzraudzības un kontroles gaitā iegūtās informācijas neizpaušana, izņemot informāciju par iespējamo kaitējumu cilvēka veselībai, dzīvībai vai videi. |
Redakcion. precizēts |
14. Izteikt 24.pantu šādā redakcijā: "24.pants. (1) Valsts uzraudzības un kontroles funkciju izpildē iesaistītajām institūcijām un inspektoriem jānodrošina uzraudzības un kontroles gaitā iegūtās informācijas neizpaušana, izņemot informāciju par iespējamo kaitējumu cilvēka veselībai, dzīvībai vai videi. |
||
|
(2) Inspicēšanā iesaistītās institūcijas un inspektori par savas rīcības un lēmumu tiesiskumu atbild likumos un normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. |
(2) Valsts uzraudzībā un kontrolē iesaistītās institūcijas un inspektori par savas rīcības un lēmumu tiesiskumu atbild likumos un normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. |
9. |
Juridiskais birojs Izteikt 24. panta jaunās redakcijas otro daļu šādā redakcijā: "(2) Valsts uzraudzībā un kontrolē iesaistītās institūcijas un inspektori par savu rīcību un lēmumiem atbild likumos un citos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
|
Atbalstīt |
(2) Valsts uzraudzībā un kontrolē iesaistītās institūcijas un inspektori par savu rīcību un lēmumiem atbild likumos un citos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā |
|
(3) Pārtikas un veterinārā dienesta amatpersonas nedrīkst personiski vai ar trešo personu starpniecību piedalīties kontrolei pakļauto uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību) saimnieciskajā darbībā. |
(3) Pārtikas un veterinārā dienesta amatpersonas nedrīkst personiski vai ar trešo personu starpniecību piedalīties kontrolei pakļauto uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību) saimnieciskajā darbībā. |
||||
|
(4) Pārtikas un veterinārā dienesta amatpersonu rīkojumus un lēmumus var atcelt amatā augstāka amatpersona. Valsts galvenā pārtikas un veterinārā inspektora rīkojumus un lēmumus var pārsūdzēt tiesā. |
(4) Pārtikas un veterinārā dienesta amatpersonu rīkojumus un lēmumus var atcelt amatā augstāka amatpersona. Valsts galvenā pārtikas un veterinārā inspektora rīkojumus un lēmumus var pārsūdzēt tiesā. |
||||
|
(5) Pārtikas un veterinārā dienesta amatpersonu rīkojumu un lēmumu pārsūdzēšana neaptur to izpildi, izņemot lēmumus par administratīvā soda uzlikšanu Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā noteiktajos gadījumos."
|
(5) Pārtikas un veterinārā dienesta amatpersonu rīkojumu un lēmumu pārsūdzēšana neaptur to izpildi, izņemot lēmumus par administratīvā soda uzlikšanu Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā noteiktajos gadījumos." |
||||
|
25.pants. Epidēmiju, epizootiju un masveida toksikožu, kā arī to izcelšanās draudu gadījumos ekskluzīvas tiesības pārtikas aprites valsts uzraudzībā un kontrolē saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem ir Labklājības ministrijas un Zemkopības ministrijas pakļautībā esošajām institūcijām. |
15. Papildināt 25.pantu aiz vārdiem "Zemkopības ministrijas" ar vārdiem "pārraudzībā un".
|
15. Papildināt 25.pantu pēc vārdiem "Zemkopības ministrijas" ar vārdiem "pārraudzībā un".
|
|||
|
VI nodaļa. Nobeiguma noteikumi 26.pants. Administratīvā un kriminālā atbildība par šā likuma pārkāpumiem iestājas likumos noteiktajā kārtībā un apmērā. |
16. Izslēgt VI nodaļu. |
16. Izslēgt VI nodaļu. |
|||
|
17. Papildināt likumu ar 26.pantu šādā redakcijā: "26. Naudas līdzekļus, kas iegūti, iekasējot Pārtikas un veterinārā dienesta amatpersonu uzliktos naudas sodus par administratīvajiem pārkāpumiem, kā arī līdzekļus, kas iegūti, realizējot likumā noteiktajā kārtībā konfiscēto mantu, preces vai citus priekšmetus, ieskaita valsts budžetā." |
17. Papildināt likumu ar 26.pantu šādā redakcijā: "26. Naudas līdzekļus, kas iegūti, iekasējot Pārtikas un veterinārā dienesta amatpersonu uzliktos naudas sodus par administratīvajiem pārkāpumiem, kā arī līdzekļus, kas iegūti, realizējot likumā noteiktajā kārtībā konfiscēto mantu, preces vai citus priekšmetus, ieskaita valsts budžetā." |
||||
|
Pārejas noteikumi 1. Pārtikas uzņēmumu atzīšanu pilnvarotā kompetentā institūcijā un reģistrāciju speciālajā pārtikas uzņēmumu reģistrā uzsākt pēc Ministru kabineta noteikumu pieņemšanas par pārtikas uzņēmumu atzīšanas un reģistrācijas kārtību šajos noteikumos paredzētajā termiņā. |
|||||
|
2. Ar šā likuma spēkā stāšanos spēku zaudē likums "Par pārtikas aprites kārtību un uzraudzību" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 14.nr.; 1997, 3.nr.). |
|||||
|
18. Papildināt pārejas noteikumus ar 3., 4., 5. un 6.punktu šādā redakcijā: |
18. Papildināt pārejas noteikumus ar 3., 4., 5. un 6.punktu šādā redakcijā: |
||||
|
3. Ministru kabinets: 1) līdz 2002.gada 31.decembrim izdod noteikumus, kas reglamentē prasības pārtikas ievešanai valstī, izvešanai no tās un tranzīta pārvadājumiem, kontroles kārtību uz valsts robežas, brīvajās zonās, brīvajās noliktavās un muitas noliktavās un kontrolei pakļauto preču sarakstu; |
10
11 |
Juridiskais birojs Aizstāt pārejas noteikumu 3. punkta 1., 2., 3., 4., 5. un 6. apakšpunktā skaitli un vārdu " 31. decembris" ar skaitli un vārdu 1. septembris . Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija Aizstāt pārejas noteikumu 3. punkta 1., 2., 3., 4., 5. un 6. apakšpunktā skaitli un vārdu " 31. decembris" ar skaitli un vārdu 1. jūnijam . |
Atbalstīt daļēji
Atbalstīt
Redakcion. precizēts |
"3. Ministru kabinets: 1) līdz 2002.gada 1. jūnijam izdod noteikumus, kas reglamentē prasības pārtikas ievešanai valstī, izvešanai no tās un tranzīta pārvadājumiem, kontroles kārtību uz valsts robežas kontroles punktos, brīvajās zonās, brīvajās noliktavās un muitas noliktavās un kontrolei pakļauto preču sarakstu; |
|
|
2) līdz 2002.gada 31.decembrim izdod noteikumus, kas reglamentē prasības iekārtojumam kontroles punktos, kuros veic pārtikas sanitāro robežkontroli, un kontroles punktu atzīšanas kārtību; |
|
2) līdz 2002.gada 1. jūnijam izdod noteikumus, kas reglamentē prasības iekārtojumam kontroles punktos, kuros veic pārtikas sanitāro robežkontroli, un kontroles punktu atzīšanas kārtību; |
|||
|
3) līdz 2002.gada 31.decembrim izdod noteikumus, kas reglamentē kārtību, kādā maksā par šajā likumā noteiktajām valsts uzraudzības un kontroles darbībām, un Pārtikas un veterinārā dienesta sniegto maksas pakalpojumu veidus; |
3) līdz 2002.gada 1. jūnijam izdod noteikumus, kas reglamentē kārtību, kādā maksā par šajā likumā noteiktajām valsts uzraudzības un kontroles darbībām, un Pārtikas un veterinārā dienesta sniegto maksas pakalpojumu veidus; |
||||
|
4) līdz 2002.gada 31.decembrim izdod noteikumus, kas reglamentē kvalitātes un klasifikācijas prasības atsevišķām pārtikas produktu grupām un to novērtēšanas kārtību; |
Redakcion. precizēts |
4) līdz 2002.gada 1. jūnijam izdod noteikumus, kas reglamentē kvalitātes un klasifikācijas prasības atsevišķām pārtikas produktu grupām un kārtību , kādā novērtējama attiecīgo produktu atbilstība šīm prasībām; |
|||
|
5) līdz 2002.gada 31.decembrim izdod noteikumus, kas reglamentē prasības references laboratorijām, un references laboratoriju noteikšanas kārtību; |
Redakcion. precizēts |
5) līdz 2002.gada 1. jūnijam izdod noteikumus, kas reglamentē prasības references laboratorijām, un references laboratoriju pilnvarošanas kārtību; |
|||
|
6) līdz 2002.gada 31.decembrim izdod noteikumus, kas reglamentē dzeramā ūdens monitoringa veikšanas un kontroles kārtību. |
6) līdz 2002.gada 1. jūnijam izdod noteikumus, kas reglamentē dzeramā ūdens monitoringa un kontroles kārtību.
|
||||
|
12 |
Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija Papildināt pārejas noteikumu 3. punktu ar 7. apakšpunktu šādā redakcijā: "7) līdz 2002. gada 31. martam izdod noteikumusPārtikas uzņēmumu novērtēšanas, atzīšanas un reģistrācijas kārtība. |
Atbalstīt |
7) līdz 2002. gada 31. martam izdod noteikumus "Pārtikas uzņēmumu novērtēšanas, atzīšanas un reģistrācijas kārtība. |
||
|
4. Līdz attiecīgo Ministru kabineta noteikumu izdošanai ir spēkā Ministru kabineta 2001.gada 6.marta noteikumi Nr.106 "Pārtikas uzņēmumu atzīšanas un reģistrācijas kārtība", ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu, bet ne ilgāk kā līdz 2002.gada 31.martam. |
13 |
Juridiskais birojs Aizstāt pārejas noteikumu 4. punktā skaitli un vārdu " 31. marts" ar skaitli un vārdu 1. septembris . |
Neatbalstīt |
4. Līdz attiecīgo Ministru kabineta noteikumu izdošanai ir spēkā Ministru kabineta 2001.gada 6.marta noteikumi nr.106 "Pārtikas uzņēmumu atzīšanas un reģistrācijas kārtība", ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu, bet ne ilgāk kā līdz 2002.gada 31.martam. |
|
|
5. Šā likuma 21.panta otrās daļas 8.punkts stājas spēkā pēc attiecīgu grozījumu izdarīšanas likumā "Par preču zīmēm un ģeogrāfiskās izcelsmes norādēm". |
5. Šā likuma 21.panta otrās daļas 8.punkts stājas spēkā pēc attiecīgu grozījumu izdarīšanas likumā "Par preču zīmēm un ģeogrāfiskās izcelsmes norādēm". |
||||
|
6. Šā likuma 21.panta otrās daļas 2.punkts un 21.1 panta piektā daļa attiecībā uz valsts uzraudzību un kontroli brīvajās noliktavās stājas spēkā 2002.gada 1.jūlijā." |
6. Šā likuma 21.panta otrās daļas 2.punkts un 21.1 panta piektā daļa attiecībā uz valsts uzraudzību un kontroli brīvajās noliktavās stājas spēkā 2002.gada 1.jūlijā." |
||||
|
Likums stājas spēkā 2002.gada 1.janvārī. |
Likums stājas spēkā 2002.gada 1.janvārī. |