Likumprojekts
Grozījumi likumā "Par Latvijas labības tirgu un valsts labības rezervi"
Izdarīt likumā "Par Latvijas labības tirgu un valsts labības rezervi" (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1993, 22./23.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 5., 20.nr.; 1997, 16.nr.; 1998, 6.nr.; 1999, 19., 22.nr.; 2000, 12.nr.) šādus grozījumus:
1. Aizstāt visā likumā vārdus "Augkopības produkcijas kvalitātes valsts kontroles dienests" (attiecīgā locījumā) ar vārdiem "Pārtikas un veterinārais dienests" (attiecīgā locījumā).
2. 3.1 pantā:
izteikt pirmās daļas 5. un 6.punktu šādā redakcijā:
"5) sadarbojas ar starptautiskajām organizācijām, lai nodrošinātu labības kontroles tīklu darbību;
6) veic augu izcelsmes pārtikas aprites valsts uzraudzību un kontroli, nodrošinot pārtikas uzņēmumu regulāro un neplānoto kontroli.";
izslēgt otro, trešo, ceturto un piekto daļu.
3. Izteikt 10.panta otro daļu šādā redakcijā:
"(2) Labības ievešana atļauta vienīgi tad, ja ir eksportētājvalsts izsniegts dokumentārs apliecinājums kravas atbilstībai Latvijas Republikā noteiktajām nekaitīguma un kvalitātes prasībām vai ir valsts sanitārā robežinspektora dokumentārs atzinums, kas izsniegts pēc labības testēšanas attiecīgajā akreditētajā laboratorijā Latvijā."
4. Izslēgt pārejas noteikumu.
Likums stājas spēkā 2002.gada 1.janvārī.
Tiesību akta projekta
grozījums likumā Par Latvijas labības tirgu un valsts labības rezervi
anotācija
|
I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs |
||||||
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Šobrīd tiek veidots vienots pārtikas aprites valsts uzraudzības un kontroles dienests - Pārtikas un veterinārais dienests, kura struktūrā tiek iekļauts Augkopības produkcijas kvalitātes valsts kontroles dienests. |
|||||
|
2. Tiesību akta projekta būtība |
Augkopības produkcijas kvalitātes valsts kontroles dienests tiek aizstāts ar Pārtikas un veterināro dienestu. |
|||||
|
II. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||||||
|
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||
|
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||
|
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||
|
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||
|
III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||||
|
tūkst. Ls |
||||||
|
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Trīs nākamie gadi |
*) |
|||
|
1. Izmaiņas budžeta ienākumos |
neietekmē |
neietekmē |
neietekmē |
neietekmē |
neietekmē |
|
|
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
neietekmē |
neietekmē |
neietekmē |
neietekmē |
neietekmē |
|
|
3. Finansiālā ietekme |
neietekmē |
neietekmē |
neietekmē |
neietekmē |
neietekmē |
|
|
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
- |
- |
- |
- |
- |
|
|
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
- |
- |
- |
- |
- |
|
*) Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada
|
IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
|
Kādi normatīvie akti - likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Sakarā ar Pārtikas un veterinārā dienesta izveidošanu papildus normatīvie akti nav jāizdod. |
|
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts |
|
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
- |
|
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
- |
|
3. Atbilstības izvērtējuma tabula |
|
|
Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija |
- |
|
Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu |
|
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Par vienotā pārtikas aprites uzraudzības dienesta izveidošanu un ar to saistītām izmaiņām likumā konsultācijas ir notikušas ar Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padomi, Pārtikas nozaru ekspertu padomi, Lauksaimniecības ražošanas nozaru ekspertu padomi. |
|
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija |
Atbalsta priekšlikumu |
|
3. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Ir notikušas |
|
4. Ar kurām valstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Ar Ekonomikas ministriju, Finansu ministriju un Labklājības ministriju par Pārtikas un veterinārā dienesta izveidi. |
|
VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde |
|
|
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašināts esošo institūciju funkcijas |
Tiek veidots vienotais pārtikas aprites valsts uzraudzības dienests, kurš pārņem Augkopības produkcijas valsts kvalitātes kontroles dienesta funkcijas. |
|
2. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu neierobežo |
Likumprojekts neparedz indivīda tiesību ierobežojumus |
Zemkopības ministrs A.Slakteris