Likumprojekts
Grozījumi likumā "Par Aizsardzības spēkiem"
Izdarīt likumā "Par Aizsardzības spēkiem" (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1992, 46./47./48.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 13., 23.nr.; 1995, 2.nr.; 1996, 14.nr.; 1997, 6., 20.nr.; 1999, 14., 24.nr.; 2001, 1.nr.) šādus grozījumus:
1. Papildināt 23.panta pirmo daļu aiz vārdiem "neaizņemtos amatos" ar vārdiem "Aizsardzības ministrijā, Nacionālajos bruņotajos spēkos un Aizsardzības ministrijas pakļautībā un pārziņā esošajās iestādēs".
2. Papildināt 28.pantu ar 4.1 daļu šādā redakcijā:
"(41) Virsdienesta karavīrus dienesta interesēs uz laiku var pārvietot uz civilajām iestādēm normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā."
Likumprojekta
Grozījumi likumā Par Aizsardzības spēkiem
anotācija
I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs |
|||
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums
|
Patreiz profesionālā militārā dienesta karavīri pilda dienesta pienākumus LR Aizsardzības ministrijā, Militārā dienesta iesaukšanas centrā, LR valsts Zemes dienestā un citās valsts civilajās iestādēs. Darbs šajās iestādēs prasa augsti kvalificētu speciālistu zināšanas un pieredzi militārajā jomā. Šo specifisko uzdevumu izpildes nepieciešamību reglamentē Nacionālās drošības likums, kā arī citi normatīvie akti un Latvijas Aizsardzības ministrijas un Nacionālo bruņoto spēku starpvalstu līgumi un saistības par noteikto NATO prasību izpildi aizsardzības jomā. Šo likumu nepieciešams steidzami pieņemt, jo saskaņā ar Valsts civildienesta likumu 2001.gada 1.jūlijā militārpersonas, kuras ieņem ierēdņu amatus Aizsardzības ministrijā un Militārā dienesta iesaukšanas centrā, var kļūt par ierēdņiem, kas izraisīs virkni juridiska rakstura problēmu. Lai novērstu iespēju, ka šīs militārpersonas kļūst par ierēdņiem, jāprecizē militārpersonu statuss valsts pārvaldes iestādēs. |
||
|
2. Tiesību akta projekta būtība
|
Šis likumprojekts sagatavots, lai sakārtotu un reglamentētu karavīru iecelšanu amatos un dienesta gaitas kārtību civilajās iestādēs darbinieku un ierēdņu amatos. Ņemot vērā, ka karavīri sava dienesta laikā uz noteiktu laiku var pildīt specifiskus uzdevumus civilajās iestādēs (piem., kartogrāfijas, ieroču kontroles un iegādes, u.c. jomās) un tāda prakse ir raksturīga gan NATO dalībvalstīm gan kandidātvalstīm, šī karavīru rotācija no profesionālā militārā dienesta NBS uz civilām iestādēm tikai veicinās visas valsts aizsardzības un drošības sistēmas stiprināšanu.
|
||
|
II. Kāda var būt tiesību akta Ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|||
|
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||
|
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||
|
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||
|
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||
|
III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem tūkst.Ls |
|||
|
Rādītāji
|
Kārtē-jais gads |
Trīs nākamie gadi |
*) |
|
1. izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||
|
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
|||
|
3. Finansiālā ietekme |
|||
|
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
|||
|
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
|||
*) Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada
|
IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|||||||
|
Kādi normatīvie akti Likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru Kabinetu noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Sagatavots projekts grozījumiem likumā Par Latvijas Republikas Zemessardzi, paredzot ierindas zemessargiem arī tiesības ieņemt amatus civilās iestādēs. . |
||||||
|
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts |
|||||||
1. Saistības pret Eiropas savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||
|
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||
|
3. Atbildības izvērtējuma tabula |
|||||||
|
Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||
|
Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbildības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
||||
|
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||
|
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu |
|||||||
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Nav notikušas |
||||||
|
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
__________ |
||||||
|
3. Konsultācijas ar starptautiskiem konsultantiem |
Izmantojot LR Aizsardzības ministrijas militāro atašeju iespējas, apzināta situācija tuvākajās kaimiņvalstīs un citās valstīs (Dānijā, Vācijā, ASV, Beļģijā, Austrijā). |
||||||
|
VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde |
|||||||
|
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||
|
2. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||
2001.gada 19.oktobrī
Aizsardzības ministrs
_______________/ Ģ.V. Kristovskis/
paraksts uzvārds
AnA2203