Iesniedz Aizsardzības un iekšlietu komisija

Iesniedz Aizsardzības un iekšlietu komisija

Likumprojekts 2.lasījumam

 

Grozījumi Satversmes aizsardzības biroja likumā

Reģ.Nr. 1085

Spēkā esošā redakcija

1.lasījumā pieņemtā redakcija

Pr.nr.

Priekšlikumi 2.lasījumam

Atbildīgās komisijas atzinums

Komisijas ieteiktā redakcija 2.lasījumam

ar redakcionāliem labojumiem

1

2

3

4

5

6

 

Izdarīt Satversmes aizsardzības biroja likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 11.nr.; Vēstnesis, 21.11.1996, nr.199) šādus grozījumus:

1.

Saeimas Juridiskais birojs:

Likumprojekta ievaddaļā precizēt publikācijas avotus, aizstājot norādi uz Vēstnesi ar norādi uz Ziņotāju, 1996,23.nr.

Pieņemt

Izdarīt Satversmes aizsardzības biroja likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 11.nr.; 1996, 23.nr.) šādus grozījumus:

1.pants. Satversmes aizsardzības birojs

(1) Satversmes aizsardzības birojs ir nemilitāra valsts drošības institūcija, kas likumā noteiktajā kārtībā veic pati, kā arī organizē un koordinē valsts drošības iestāžu izlūkošanas (pretizlūkošanas) darbību, iegūst pati, kā arī saņem, apkopo, uzkrāj, uzglabā, analizē un izmanto ar valsts drošību, aizsardzību un ekonomisko suverenitāti saistīto informāciju, lai nosargātu valsts konstitucionālo iekārtu, valstisko neatkarību un teritoriālo neaizskaramību pret ārējiem un iekšējiem apdraudējumiem, kā arī aizsargātu valsts militāro, ekonomisko, zinātnisko un tehnisko potenciālu un valsts noslēpumus.

1. Aizstāt 1.panta pirmās daļas pamatteikumā vārdus “nemilitāra valsts drošības institūcija” ar vārdiem “nemilitāra valsts drošības iestāde.”

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Saeimas Juridiskais birojs:

Aizstāt likumprojekta 1.pantā vārdus “pirmās daļas pamatteikumā” ar vārdiem “pirmajā daļā”.

 

Pieņemt

1. 1.pantā:

aizstāt pirmajā daļā vārdus “nemilitāra valsts drošības institūcija” ar vārdiem “nemilitāra valsts drošības iestāde”;

 

(2) Satversmes aizsardzības birojs ir operatīvās darbības subjekts.

 

3.

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

Saeimas deputāts L.Muciņš:

Papildināt likuma 1.panta otro daļu ar tekstu šādā redakcijā:

“kā arī veic likumā noteiktās izlūkošanas (pretizlūkošanas) darbības.”

Saeimas Juridiskā komisija:

Papildināt likuma 1.panta otro daļu ar tekstu šādā redakcijā:

“kā arī veic likumā noteiktās izlūkošanas (pretizlūkošanas) darbības.”

Saeimas Aizsardzības un iekšlietu komisija:

Papildināt 1.pantu ar jaunu (2) daļu šādā redakcijā :

(2) Satversmes aizsardzības birojs ir Latvijas Republikas nacionālā drošības institūcija, kas likumā noteiktajā kārtībā veic pati un kontrolē klasificētās informācijas apmaiņu ar starptautiskajām organizācijām un tās aizsardzības pasākumus. Satversmes aizsardzības birojs ir arī drošības akreditācijas institūcija, kura akreditē elektronisko informācijas nesēju sistēmas, kurās notiek darbs ar valsts noslēpumu saturošu informāciju.

Līdzšinējo otro daļu uzskatīt par trešo daļu.

Noraidīt

 

 

 

 

 

 

Noraidīt

 

 

 

 

 

 

 

Pieņemt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

papildināt pantu ar jaunu otro daļu šādā redakcijā:

“(2) Satversmes aizsardzības birojs ir Latvijas Republikas valsts drošības iestāde, kas likumā noteiktajā kārtībā veic pati un kontrolē klasificētās informācijas apmaiņu ar starptautiskajām organizācijām un šīs informācijas aizsardzības pasākumus. Satversmes aizsardzības birojs ir arī drošības akreditācijas institūcija, kas akreditē elektronisko informācijas nesēju sistēmas, kurās notiek darbs ar valsts noslēpumu ietverošu informāciju.”;

uzskatīt līdzšinējo otro daļu par trešo daļu;

(3) Satversmes aizsardzības birojam ir izziņas tiesības attiecībā uz noziegumiem, kas izdarīti valsts drošības jomā un valsts drošības iestādēs, kā arī citos gadījumos, kad izziņas veikšanu uzdevis ģenerālprokurors.

2. Izteikt 1.panta trešo daļu šādā redakcijā:

“(3) Satversmes aizsardzības birojam ir izziņas tiesības attiecībā uz noziedzīgiem nodarījumiem, kas izdarīti valsts drošības iestādēs, kā arī gadījumos, kad atsevišķu izmeklēšanas darbību veikšanu konkrētā krimināllietā uzdevis ģenerālprokurors.”

6.

 

 

7.

 

 

 

 

 

Saeimas Juridiskā komisija:

Izslēgt likuma 1.panta trešo daļu.

Saeimas deputāts L.Muciņš:

Izteikt likuma 1.panta trešo daļu šādā redakcijā:

“(3) Satversmes aizsardzības birojs nav izziņas iestāde.”

 

 

Pieņemt

 

 

 

 

Noraidīt

izslēgt līdzšinējo trešo daļu;

(4) Satversmes aizsardzības birojs ir juridiskā persona, tai ir savs zīmogs ar Latvijas Republikas valsts lielā ģerboņa attēlu un savu pilnu nosaukumu, kā arī norēķinu konti bankā.

 

8.

 

 

 

 

9.

 

 

 

 

 

10.

Saeimas deputāts L.Muciņš:

Aizstāt likuma 1.panta ceturtajā daļā vārdus “juridiskā persona” ar vārdiem “valsts pārvaldes iestāde”.

Saeimas Juridiskā komisija:

Aizstāt likuma 1.panta ceturtajā daļā vārdus “juridiskā persona” ar vārdiem “valsts pārvaldes iestāde”.

Saeimas Aizsardzības un iekšlietu komisija:

Izteikt 1. panta ceturto daļu šādā redakcijā:

“(4) Satversmes aizsardzības birojs ir patstāvīga valsts drošības iestāde, tai ir savs zīmogs ar Latvijas Republikas valsts lielā ģerboņa attēlu un savu pilnu nosaukumu, kā arī norēķinu konti bankā.”

Daļēji atbalstīt 10 priekšl.

red.

 

Daļēji atbalstīt 10 priekšl.

red.

 

 

Pieņemt

 

 

izteikt ceturto daļu šādā redakcijā:

“(4) Satversmes aizsardzības birojs ir patstāvīga valsts drošības iestāde, tai ir savs zīmogs ar Latvijas Republikas valsts lielā ģerboņa attēlu un savu pilnu nosaukumu, kā arī norēķinu konti bankā.”

2.pants. Satversmes aizsardzības biroja darbības tiesiskais pamats

Satversmes aizsardzības biroja darbības tiesiskais pamats ir Satversme, Valsts drošības iestāžu likums, likums "Par valsts aizsardzību", Operatīvās darbības likums, Latvijas Kriminālprocesa kodekss, šis likums, kā arī citi likumi un normatīvie akti, starptautiskie līgumi un konvencijas, kurus jautājumos par nacionālo drošību noslēgusi vai kuriem pievienojusies Latvijas Republika.

3. Papildināt 2.pantu pēc vārdiem “tiesiskais pamats ir Satversme” ar vārdiem “Nacionālās drošības likums” un izslēgt vārdus “likums “Par valsts aizsardzību””.

11.

 

 

 

 

 

 

Saeimas Juridiskais birojs:

Aizstāt likumprojekta 3.pantā vārdus “pēc vārdiem “tiesiskais pamats ir Satversme” ar vārdiem “ pēc vārda Satversme””.

Pieņemt

2. 2.pantā:

papildināt pantu pēc vārda “Satversme” ar vārdiem “Nacionālās drošības likums”;

izslēgt vārdus “likums “Par valsts aizsardzību””.

3.pants. Satversmes aizsardzības biroja galvenie uzdevumi

2) valsts drošības apdraudējumu prognozēšana, to novēršanas vai neitralizācijas līdzekļu un metožu izstrādāšana;

4. Izteikt 3.panta 2) punktu šādā redakcijā:

“2) valsts drošības apdraudējumu prognozēšana, to novēršana vai neitralizācija;”

     

3. 3.pantā:

izteikt 2.punktu šādā redakcijā:

“2) valsts drošības apdraudējumu prognozēšana, to novēršana vai neitralizācija;”;

6) informācijas iegūšana par konkrētām personām, ja izlemjams jautājums par to atbilstību darbam svarīgos valsts amatos un institūcijās, vai par personām, kurām pieejami valsts vai citi ar likumu aizsargāti noslēpumi;

 

12.

Saeimas Aizsardzības un iekšlietu komisija:

Izteikt 3.panta 6) punktu šādā redakcijā :

6) valsts noslēpumu aizsardzība šajā un Valsts noslēpuma likumā noteiktās kompetences ietvaros.

Pieņemt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

izteikt 6.punktu šādā redakcijā:

“6) valsts noslēpumu aizsardzība šajā un Valsts noslēpuma likumā noteiktās kompetences ietvaros;”;

7) izziņas veikšana attiecībā uz noziegumiem, kas izdarīti valsts drošības jomā un valsts drošības iestādēs, kā arī citos gadījumos, kad izziņas veikšanu uzdevis ģenerālprokurors;

5. Izteikt 3.panta 7) punktu šādā redakcijā:

“ 7) izziņas veikšana attiecībā uz noziedzīgiem nodarījumiem, kas izdarīti valsts drošības iestādēs, kā arī gadījumos, kad atsevišķu izmeklēšanas darbību veikšanu konkrētā krimināllietā uzdevis ģenerālprokurors;”

13.

 

 

 

 

14.

 

 

 

Saeimas deputāts L.Muciņš:

Izslēgt likuma (arī likumprojekta) 3.panta 7.apakšpunktu.

Saeimas Juridiskā komisija:
Izslēgt likuma (arī likumprojekta) 3.panta 7.apakšpunktu.

Pieņemt

 

 

 

 

Pieņemt

izslēgt 7.punktu;

8) par noziegumiem iegūtās informācijas un materiālu iesniegšana prokuratūrai.

6. Izteikt 3.panta 8) punktu šādā redakcijā:

“ 8) informācijas un materiālu iesniegšana prokuratūrai vai attiecīgajai izziņas (pirmstiesas izmeklēšanas) iestādei par noziedzīgiem nodarījumiem un personām, kuras var tikt apsūdzētas to izdarīšanā.”

15.

 

 

 

 

 

 

 

Saeimas Juridiskais birojs:

Izslēgt likumprojekta 6.un 20.pantā vārdus “(pirmstiesas izmeklēšanas)”.

 

Pieņemt

izteikt 8.punktu šādā redakcijā:

“8) informācijas un materiālu iesniegšana prokuratūrai vai attiecīgajai izziņas iestādei par noziedzīgiem nodarījumiem un personām, kuras var tikt apsūdzētas to izdarīšanā;”;

   

16.

Saeimas Aizsardzības un iekšlietu komisija:

Papildināt 3. pantu ar jaunu devīto punktu šādā redakcijā

“9) savas kompetences ietvaros veikt vai organizēt atsevišķu Ministru kabineta rakstiski dotu uzdevumu izpildi.”

Pieņemt

papildināt pantu ar 9.punktu šādā redakcijā:

“9) atsevišķu Ministru kabineta rakstveidā dotu uzdevumu izpilde vai izpildes organizēšana savas kompetences ietvaros.”

   

17.

Saeimas Aizsardzības un iekšlietu komisija:

Papildināt likumu ar jaunu 3.1 pantu šādā redakcijā:

“3.1 pants. Satversmes aizsardzības biroja tiesības izlūkošanas un pretizlūkošanas darbību veikšanā.

(1)Satversmes aizsardzības birojam, veicot Operatīvās darbības likumā noteiktās darbības pasākumus sevišķajā veidā izlūkošanas (pretizlūkošanas) darbības ietvaros, nav nepieciešams saņemt tiesneša akceptu, bet pārējos gadījumos – prokurora akceptu. Uzraudzību pār šo darbību atbilstību likumiem veic ģenerālprokurors un viņa īpaši pilnvaroti prokurori likumā noteiktā kārtībā.

(2) Ja Satversmes aizsardzības biroja rīcībā ir pamatota informācija par valstij svarīgu interešu, valsts drošības vai aizsardzības apdraudējumu, tam ir atļauta preventīva izlūkošanas (pretizlūkošanas) darbība – personu informācijas un datu, kā arī to pārraides plūsmas analīze – informācijas un datu noņemšana vai kopēšana no elektroniskajiem un cita veida informācijas glabāšanas, telekomunikāciju un datu pārraides tīkliem un kanāliem, un šīs informācijas tematiskās analīzes veikšana. Par informācijas analīzes tematiem informējams ģenerālprokurors vai viņa īpaši pilnvarots prokurors.

Pieņemt

4. Papildināt likumu ar 3.1 pantu šādā redakcijā:

“3.1 pants. Satversmes aizsardzības biroja tiesības izlūkošanas un pretizlūkošanas darbību veikšanā

(1) Satversmes aizsardzības birojam, izlūkošanas (pretizlūkošanas) darbības ietvaros veicot Operatīvās darbības likumā noteiktās darbības pasākumus sevišķā veidā, nav nepieciešams saņemt tiesneša akceptu, bet pārējos gadījumos — prokurora akceptu. Uzraudzību pār šo darbību atbilstību likumiem veic ģenerālprokurors un viņa īpaši pilnvaroti prokurori likumā noteiktā kārtībā.

(2) Ja Satversmes aizsardzības biroja rīcībā ir pamatota informācija par valstij svarīgu interešu, valsts drošības vai aizsardzības apdraudējumu, tam ir atļauta preventīva izlūkošanas (pretizlūkošanas) darbība — ar personu saistītās informācijas, kā arī tās pārraides plūsmas analīze — informācijas un datu noņemšana vai kopēšana no elektroniskajiem un cita veida informācijas glabāšanas, telekomunikāciju un datu pārraides tīkliem un kanāliem un šīs informācijas tematiskās analīzes veikšana. Par informācijas analīzes tematiem informējams ģenerālprokurors vai viņa īpaši pilnvarots prokurors.”

4.pants. Satversmes aizsardzības biroja pakļautība

(1) Satversmes aizsardzības birojs ir pakļauts Nacionālās drošības padomei.

(2) Nacionālās drošības padome apstiprina Satversmes aizsardzības biroja nolikumu un nosaka biroja darbības galvenos virzienus un uzdevumus, akceptē un koordinē valsts drošības iestāžu darbību ārpus valsts teritorijas un to attiecības ar ārvalstu speciālajiem dienestiem.

7. Izteikt 4.pantu šādā redakcijā:

“(1) Satversmes aizsardzības birojs ir patstāvīga valsts drošības iestāde, kuras galvenos uzdevumus, kompetenci, darbības apjomu un tā robežas, vispārējo un tiešo vadību un kontroles kārtību reglamentē šis speciālais likums, Valsts drošības iestāžu likums un Nacionālās drošības likums.

( 2) Satversmes aizsardzības biroja parlamentāro kontroli veic Saeima.

(3) Saeimas Nacionālās drošības komisija izvērtē un akceptē Satversmes aizsardzības biroja budžeta projektu, priekšlikumus par biroja struktūru, amatiem, darba samaksu un apstiprina tā nolikumu, kā arī noklausās biroja direktora ziņojumus un pārskatus, izskata priekšlikumus un sniedz savu atzinumu par Satversmes aizsardzības biroja direktora iecelšanu amatā un atbrīvošanu no amata.”

18.

 

 

 

 

19.

 

 

 

 

 

 

 

 

20.

 

 

 

 

21.

 

 

 

 

 

 

22.

 

 

Saeimas deputāts M.Bekasovs:

Izslēgt no likumprojekta 7.panta (likuma 4.panta pirmā daļa) vārdus “patstāvīga” un “speciālais”.

Saeimas Aizsardzības un iekšlietu komisija:

Izteikt 4.panta otro daļu šādā redakcijā:

“( 2) Satversmes aizsardzības biroja parlamentāro kontroli veic Saeima un Saeimas Nacionālās drošības komisija”.

 

Saeimas deputāts M.Bekasovs:

Izslēgt no likumprojekta 7.panta piedāvāto jauno likuma 4.panta trešās daļas redakciju.

 

Saeimas deputāts L.Muciņš:

Papildināt likuma 4.pantu ar jaunu ceturto daļu šādā redakcijā:

“(4) Satversmes aizsardzības birojs ir padots Ministru kabinetam.”

Saeimas Juridiskā komisija:

Papildināt likuma 4.pantu ar jaunu ceturto daļu šādā redakcijā:

“(4) Satversmes aizsardzības birojs ir padots Ministru kabinetam.”

Pieņemt

 

 

 

 

Pieņemt

 

 

 

 

 

 

 

 

Pieņemt

 

 

 

 

Noraidīt

 

 

 

 

 

 

Noraidīt

5. Izteikt 4.panta tekstu šādā redakcijā:

“(1) Satversmes aizsardzības birojs ir valsts drošības iestāde, kuras galvenos uzdevumus, kompetenci, darbības apjomu un ietvarus, vispārējo un tiešo vadību un kontroles kārtību reglamentē šis likums, Valsts drošības iestāžu likums un Nacionālās drošības likums.

(2) Satversmes aizsardzības biroja parlamentāro kontroli veic Saeima un Saeimas Nacionālās drošības komisija.”

5.pants. Satversmes aizsardzības biroja direktors

(1) Satversmes aizsardzības biroja direktoru ieceļ amatā uz četriem gadiem un atbrīvo no amata Saeima pēc Nacionālās drošības padomes priekšlikuma.

…

 

8. Aizstāt 5.panta pirmajā daļā vārdus “uz četriem” ar vārdiem “uz pieciem” un papildināt pirmo daļu pēc pirmā teikuma ar otro teikumu šādā redakcijā:

“Par Satversmes aizsardzības biroja direktoru var būt persona, uz kuru neattiecas Valsts drošības iestāžu likuma 18.pantā noteiktie ierobežojumi un kurai ir augstākā izglītība, vismaz trīs gadu darba pieredze ne zemākā kā Latvijas Republikas valsts drošības iestādes vai dienesta vadītāja vai viņa vietnieka amatā, un kura ir saņēmusi pirmās pakāpes speciālo atļauju pieejai valsts noslēpuma objektiem.”

23.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

24.

 

 

 

 

 

 

25.

 

 

 

Saeimas Juridiskais birojs:

Izslēgt likumprojekta 8.pantā vārdus “pēc pirmā teikuma ar otro” un “vai dienesta”, kā arī aizstāt vārdus “pirmās pakāpes speciālo atļauju pieejai valsts noslēpuma objektiem” ar vārdiem “pirmās kategorijas speciālo atļauju pieejai valsts noslēpumam.”

Saeimas deputāts M.Bekasovs:

Papildināt likumprojekta 8.pantu pēc vārda “augstākā” ar vārdu “juridiskā” un tālāk saskaņā ar piedāvāto otrā teikuma tekstu.

Saeimas Aizsardzības un iekšlietu komisija:

Aizstāt likumprojekta 8.pantā vārdus “vai dienesta” ar vārdiem “operatīvās struktūrvienības”.

Pieņemt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pieņemt

 

 

 

 

 

 

Pieņemt

6. 5.pantā:

aizstāt pirmajā daļā vārdus “uz četriem” ar vārdiem “uz pieciem”;

papildināt pirmo daļu ar teikumu šādā redakcijā:

“Par Satversmes aizsardzības biroja direktoru var būt persona, uz kuru neattiecas Valsts drošības iestāžu likuma 18.pantā noteiktie ierobežojumi, kurai ir augstākā izglītība un vismaz triju gadu darba pieredze ne zemākā amatā kā Latvijas Republikas valsts drošības iestādes operatīvās struktūrvienības vadītāja vai viņa vietnieka amats un kura ir saņēmusi pirmās kategorijas speciālo atļauju pieejai valsts noslēpumam.”;

(2) Satversmes aizsardzības biroja direktors par biroja darbību sniedz pārskatus Nacionālās drošības padomei un Saeimas Nacionālās drošības komisijai.

9. Izslēgt 5.panta otrajā daļā vārdus “Nacionālās drošības padomei un”.

     

izslēgt otrajā daļā vārdus “Nacionālās drošības padomei un”;

(3) Satversmes aizsardzības biroja direktoram ir vietnieki, viens no tiem - pirmais vietnieks. Biroja direktora vietniekus ieceļ amatā un atbrīvo no amata biroja direktors, saskaņojot ar Nacionālās drošības padomi.

10. Izslēgt 5.panta trešās daļas otro teikumu.

     

izslēgt trešās daļas otro teikumu;

(5) Satversmes aizsardzības biroja direktors atbilstoši Nacionālās drošības padomes noteiktajiem darbības galvenajiem virzieniem un uzdevumiem:

11. Izteikt 5.panta piektās daļas pirmo teikumu šādā redakcijā:

“(5) Satversmes aizsardzības direktors, lai nodrošinātu likumā, Nacionālās drošības koncepcijā un Nacionālās drošības plānā noteikto uzdevumu realizāciju un mērķu sasniegšanu:”

     

izteikt piektās daļas pirmo rindkopu šādā redakcijā:

“(5) Satversmes aizsardzības biroja direktors, lai nodrošinātu likumā, Nacionālās drošības koncepcijā un Nacionālās drošības plānā noteikto uzdevumu realizāciju un mērķu sasniegšanu:”;

5) organizē Nacionālās drošības padomes uzdevumā vai pēc savas iniciatīvas valsts drošības iestāžu pārbaudes.

12. Izslēgt 5.panta piektās daļas 5) punktā vārdus “Nacionālās drošības padomes uzdevumā vai pēc savas iniciatīvas”.

     

izslēgt piektās daļas 5.punktā vārdus “Nacionālās drošības padomes uzdevumā vai pēc savas iniciatīvas”;

   

26.

Saeimas Aizsardzības un iekšlietu komisija:

Papildināt 5.panta (5) daļu ar jaunu 6) punktu :

6) uzdod atsevišķu uzdevumu izpildi valsts drošības iestādēm.

Pi eņemt

papildināt piekto daļu ar 6.punktu šādā redakcijā:

“6) uzdod atsevišķu uzdevumu izpildi valsts drošības iestādēm.”;

(6) Satversmes aizsardzības biroja direktors:

…

         

2) kopā ar valsts drošības iestāžu vadītājiem izstrādā un pēc saskaņošanas ar Nacionālās drošības padomi iesniedz Ministru kabinetam un Saeimas Nacionālās drošības komisijai šo iestāžu gada budžeta projektu;

…

13. Izslēgt 5.panta sestās daļas 2) punktā vārdus “pēc saskaņošanas ar Nacionālās drošības padomi”.

     

izslēgt sestās daļas 2.punktā vārdus “pēc saskaņošanas ar Nacionālās drošības padomi”;

9) organizē atsevišķu Nacionālās drošības padomes dotu uzdevumu izpildi.

14. Aizstāt 5.panta sestās daļas 9) punktā vārdus “Nacionālās drošības padomes” ar vārdiem “Saeimas Nacionālās drošības komisijas un Ministru kabineta”.

27.

 

 

 

 

 

 

 

 

28.

 

 

 

 

 

 

Saeimas deputāts L.Muciņš:

Izteikt likuma 5.panta sestās daļas 9.apakšpunktu šādā redakcijā:

“9) organizē atsevišķu Ministru kabineta rakstiski dotu uzdevumu izpildi.”

 

Saeimas Juridiskā komisija:

Izteikt likuma 5.panta sestās daļas 9.apakšpunktu šādā redakcijā:

“9) organizē atsevišķu Ministru kabineta rakstiski dotu uzdevumu izpildi.”

Noraidīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Noraidīt

aizstāt sestās daļas 9.punktā vārdus “Nacionālās drošības padomes” ar vārdiem “Saeimas Nacionālās drošības komisijas un Ministru kabineta”;

   

29.

Saeimas Aizsardzības un iekšlietu komisija:

Papildināt 5. panta sesto daļu ar desmito punktu šādā redakcijā:

“10) nosaka, saskaņojot ar attiecīgo valsts pārvaldes institūciju vadītājiem, kārtību, kādā izmantojami šo institūciju darbinieki, kā arī tehniskie līdzekļi un visu veidu informācijas nesēji, ja tas nepieciešams likumos noteikto valsts drošības iestāžu uzdevumu veikšanai;

Pieņemt

papildināt sesto daļu ar 10.punktu šādā redakcijā:

“10) nosaka, saskaņojot ar attiecīgo valsts pārvaldes institūciju vadītājiem, kārtību, kādā izmantojami šo institūciju darbinieki, kā arī tehniskie līdzekļi un visu veidu informācijas nesēji, ja tas nepieciešams likumos noteikto valsts drošības iestāžu uzdevumu veikšanai.”;

(7) Satversmes aizsardzības biroja direktors vai viņa īpaši pilnvarota biroja amatpersona ir tiesīgi brīvi iepazīties ar valsts drošības iestāžu, valsts iestāžu un pašvaldību rīcībā esošo visu veidu informāciju un materiāliem neatkarīgi no to izmantošanas lieguma.

 

 

30.

Saeimas Aizsardzības un iekšlietu komisija:

Aizstāt 5.panta septītajā daļā vārdu “ar” ar vārdiem “un saņemt”, un vārdu “materiāliem” ar vārdu “materiālus”.

 

Pieņemt

papildināt septīto daļu ar vārdiem “saņemt šo informāciju un materiālus”;

(9) Satversmes aizsardzības biroja direktors ir personiski atbildīgs par valsts drošības apdraudējumu savlaicīgu atklāšanu, un viņa pienākums ir par to nekavējoties ziņot Nacionālās drošības padomei.

15. Izteikt 5.panta devīto daļu pēc vārda “ziņot” sekojošā redakcijā: “Saeimas Nacionālās drošības komisijai, Nacionālās drošības padomei un Ministru kabinetam”.

     

izteikt devīto daļu pēc vārda “ziņot” šādā redakcijā:

“Saeimas Nacionālās drošības komisijai, Nacionālās drošības padomei un Ministru kabinetam.”;

(10) Uzdevumi un norādījumi, ko likumā noteiktās kompetences ietvaros devis Satversmes aizsardzības biroja direktors, valsts drošības iestādēm ir obligāti. Ja tie netiek izpildīti, direktors ir tiesīgs ierosināt pret vainīgajām amatpersonām disciplinārlietu un nodot to izskatīšanai pēc piekritības. Šo direktora lēmumu var pārsūdzēt Nacionālās drošības padomē.

16. Izslēgt 5.panta desmitās daļas pēdējo teikumu.

     

izslēgt desmitās daļas pēdējo teikumu;

   

31.

Saeimas Aizsardzības un iekšlietu komisija:

Papildināt likuma 5.pantu ar jaunu divpadsmito daļu šādā redakcijā:

“(12) Par priekšzīmīgu darba vai dienesta pienākumu veikšanu Satversmes aizsardzības biroja direktors personīgi vai saskaņā ar valsts drošības iestāžu padomes lēmumu var apbalvot valsts drošības iestāžu darbiniekus ar personīgajiem apbalvojuma ieročiem vai citiem dienesta apbalvojumiem un goda zīmēm.”

Pieņemt

papildināt pantu ar divpadsmito daļu šādā redakcijā:

“(12) Par priekšzīmīgu darba vai dienesta pienākumu veikšanu Satversmes aizsardzības biroja direktors personiski vai saskaņā ar Valsts drošības iestāžu padomes lēmumu var apbalvot valsts drošības iestāžu darbiniekus ar personiskajiem apbalvojuma ieročiem vai citiem dienesta apbalvojumiem un godazīmēm.”

6.pants. Satversmes aizsardzības biroja vadības organizācija

(2) Satversmes aizsardzības biroja darbības organizēšanas jautājumu risināšanai var izveidot šā biroja kolēģiju, kuras sastāvu pēc biroja direktora priekšlikuma apstiprina Nacionālās drošības padome.

17. Izteikt 6.panta otro daļu šādā redakcijā:

“(2) Satversmes aizsardzības biroja darbības jautājumu risināšanai var izveidot šā biroja kolēģiju, kuras sastāvu apstiprina biroja direktors.”

     

7. 6.pantā:

izteikt otro daļu šādā redakcijā:

“(2) Satversmes aizsardzības biroja darbības jautājumu risināšanai var izveidot šā biroja kolēģiju, kuras sastāvu apstiprina biroja direktors.”;

(3) Ja Satversmes aizsardzības biroja direktora vietnieki vai biroja kolēģijas locekļi nepiekrīt direktora secinājumiem par valsts drošības apdraudējumiem, viņiem ir tiesības un pienākums personiski ziņot par to Nacionālās drošības padomei.

18. Aizstāt 6.panta trešajā daļā vārdus “Nacionālās drošības padomei” ar vārdiem “Saeimas Nacionālās drošības komisijai”.

     

aizstāt trešajā daļā vārdus “Nacionālās drošības padomei” ar vārdiem “Saeimas Nacionālās drošības komisijai”.

7.pants. Satversmes aizsardzības biroja amatpersonu pienākumi

2) prognozēt un atklāt iekšējos un ārējos valsts drošības apdraudējumus, izstrādāt to novēršanas vai neitralizācijas līdzekļus un metodes;

19. Izteikt 7.panta 2) punktu šādā redakcijā:

“ 2) prognozēt un atklāt iekšējos un ārējos valsts drošības apdraudējumus, realizēt to novērošanas vai neitralizācijas pasākumus”.

 

 

 

 

8. 7.pantā:

izteikt 2.punktu šādā redakcijā:

“2) prognozēt un atklāt iekšējos un ārējos valsts drošības apdraudējumus un veikt to novērošanas vai neitralizācijas pasākumus;”;

8) brīdināt personas nolūkā pārtraukt to prettiesiskās darbības un citu rīcību, kas vērsta pret valsts drošību vai var tai kaitēt, vai arī iesniegt prokuroram materiālus par šādu prettiesisku darbību;

9) veikt izziņu savas kompetences ietvaros;

 

32.

Saeimas Aizsardzības un iekšlietu komisija:

Izslēgt 7.panta 8) un 9) punktu.

Pieņemt

izslēgt 8. un 9.punktu;

 

10) iesniegt prokuratūrai informāciju un materiālus par konstatētajiem noziegumiem.

20. Izteikt 7.panta 10) punktu šādā redakcijā:

“10) iesniegt prokuratūrai vai attiecīgajai izziņas (pirmstiesas izmeklēšanas) iestādei informāciju un materiālus par atklātajiem noziedzīgajiem nodarījumiem un personām, kuras var tikt apsūdzētas to izdarīšanā.”

33.

Saeimas Aizsardzības un iekšlietu komisija:

Izslēgt likumprojekta 20.pantā vārdus “(pirmstiesas izmeklēšanas).

Pieņemt

izteikt 10.punktu šādā redakcijā:

“10) iesniegt prokuratūrai vai attiecīgajai izziņas iestādei informāciju un materiālus par atklātajiem noziedzīgajiem nodarījumiem un personām, kuras var tikt apsūdzētas to izdarīšanā.”

 

9.pants. Dienests (darbs) Satversmes aizsardzības birojā

(1) Pamatnosacījumus iecelšanai amatos Satversmes aizsardzības birojā, profesionālās sagatavotības kritērijus un citus ar iecelšanu amatos un ar dienestu (darbu) saistītos jautājumus reglamentē likums "Par valsts civildienestu", Valsts drošības iestāžu likums un šis likums.

21. Aizstāt 9.panta pirmajā daļā vārdus “likums “Par valsts civildienestu”” ar vārdiem “Nacionālās drošības likums”.

34.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Saeimas Aizsardzības un iekšlietu komisija:

Papildināt 9.pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā:

“Atsevišķus Satversmes aizsardzības biroja amatus var ieņemt Aizsardzības ministrijas, Iekšlietu ministrijas un to struktūrvienību speciālisti, kā arī Nacionālo bruņoto spēku Speciālo operācijas spēku struktūrvienību speciālisti un personas, kuras pieņemtas darbā uz darba līguma pamata. Satversmes aizsardzības biroja direktors var iesaistīt biroja darbā citu valsts drošības iestāžu speciālistus atsevišķu uzdevumu veikšanai, saskaņojot to ar Saeimas Nacionālo drošības komisiju.”

 

 

 

Pieņemt

9. 9.pantā:

aizstāt pirmajā daļā vārdus “likums “Par valsts civildienestu”” ar vārdiem “Nacionālās drošības likums”;

papildināt pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā:

“(4) Atsevišķus Satversmes aizsardzības biroja amatus var ieņemt Aizsardzības ministrijas, Iekšlietu ministrijas un to struktūrvienību speciālisti, kā arī Nacionālo bruņoto spēku Speciālo operāciju spēku struktūrvienību speciālisti un personas, kuras pieņemtas darbā uz darba līguma pamata. Satversmes aizsardzības biroja direktors var iesaistīt biroja darbā citu valsts drošības iestāžu speciālistus atsevišķu uzdevumu veikšanai, saskaņojot to ar Saeimas Nacionālās drošības komisiju.”