Grozījumi likumā Par privatizācijas sertifikātiem
Izdarīt likumā šādus grozījumus:
1. Izteikt likuma 1.panta 2.punktu šādā redakcijā:
privatizācijas sertifikātu konts kredītiestādē (turpmāk bankā) atvērts konts, kurā tiek fiksēti sertifikātu īpašniekam piederošie sertifikāti un operācijas ar tiem.
2. Izteikt likuma 4.panta 5.punktu šādā redakcijā:
Kredītiestādēm jāseko, lai katrai personai, kurai ir sertifikāti par Latvijā nodzīvoto laiku un sertifikāti politiski represētai personai, būtu tikai viens privatizācijas sertifikātu konts, kā arī jākontrolē piešķirto, apgrozībā esošo un dzēsto sertifikātu daudzums.
3. Svītrot likuma 18.panta 13.punktu.
Likumprojekta
Grozījumi likumā Par privatizācijas sertifikātiem"
anotācija
|
I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs |
|
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Likuma pašlaik spēkā esošā redakcija nosaka, ka sertifikātu konti var tikt atvērti Latvijas Krājbankā, Hipotēku un zemes bankā, kā arī citās Ministru kabineta noteiktās kredītiestādēs. Likums neprecizē, pēc kādiem kritērijiem vai nosacījumiem Ministru kabinetam jāvadās, izlemjot jautājumu par tiesību piešķiršanu citām kredītiestādēm veikt operācijas ar privatizēcijas sertifikātiem. Nav arī skaidrs, kāds ir pamatojums citu kredītiestāžu tiesību ierobežošanai, kas noved pie konkurences izkropļošanas. Līdz ar to veidojas pretruna ar likuma Par uzņēmējdarbībai sniegtā valsts un pašvaldību atbalsta kontroli, jo tiek sniegts nesankcionēts valsts atbalsts atsevišķām kredītiestādēm. Minētais likums nosaka, ka valsts atbalsts ir jebkuras darbības, kuru rezultāts ir viena uzņēmējdarbības subjekta konkurētspējas paaugstināšana. |
|
2. Tiesību akta projekta būtība
|
Likumprojekts paredz noteikt, ka privatizācijas sertifikātu konti var tikt atvērti jebkurā kredītiestādē. Tādējādi tiks nodrošinātas vienādas tiesības visiem finansu pakalpojumu sniedzējiem. |
|
II. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
|
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Tiesību akts šo jomu tiešā veidā neskar. |
|
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Tiks novērstas nepamatotās priekšrocības divām kredītiestādēm pakalpojumu sniegšanas jomā fiziskām un juridiskām personām. |
|
3. Sociālo seku izvērtējums |
Palielinoties pakalpojumu sniedzēju skaitam, samazināsies kredītiestāžu pakalpojumu tarifi operācijām ar privatizācijas sertifikātiem. |
|
4. Ietekme uz vidi |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
|
III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||||
|
Tūkst. Ls |
||||||
|
Rādītāji |
Kārtē- Jais Gads |
Trīs nākamie gadi 2002.g. |
*) |
|||
|
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
||||||
|
2. Izmaiņas budžeta izdevumos. Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|
|
|
|
|
|
|
3. Finansiālā ietekme Tiesību akta īstenošana neprasa papildu resursus. |
||||||
|
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai Nav nepieciešami. |
||||||
|
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins Ministru kabinetam, apkopojot pašvaldību iesniegtos datus, nepieciešams veikt aprēķinus par finansējuma palielināšanu 2002. g. budžetā |
||||||
*) Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada
|
IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
Kādi normatīvie akti likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Papildus normatīvie akti nav nepieciešami.
|
|
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts |
||||
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību . |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
|||
|
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Tiesību akts šo jomu neskar |
|||
|
3. Atbilstības izvērtējuma tabula |
||||
|
Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija. Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
||||
|
Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|
|
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu |
|
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Nav notikušas.
|
|
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
|
|
3. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Nav notikušas. |
|
VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde |
|
|
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunu institūciju izveide un esošo institūciju funkciju paplašināšana nav nepieciešama.
|
|
2. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Likums neierobežo indivīda tiesības. |