Grozījumi likumā “Par privatizācijas sertifikātiem”

Grozījumi likumā “Par privatizācijas sertifikātiem”

Izdarīt likumā šādus grozījumus:

1. Izteikt likuma 1.panta 2.punktu šādā redakcijā:

“privatizācijas sertifikātu konts – kredītiestādē (turpmāk – bankā) atvērts konts, kurā tiek fiksēti sertifikātu īpašniekam piederošie sertifikāti un operācijas ar tiem”.

2. Izteikt likuma 4.panta 5.punktu šādā redakcijā:

“Kredītiestādēm jāseko, lai katrai personai, kurai ir sertifikāti par Latvijā nodzīvoto laiku un sertifikāti politiski represētai personai, būtu tikai viens privatizācijas sertifikātu konts, kā arī jākontrolē piešķirto, apgrozībā esošo un dzēsto sertifikātu daudzums.”

3. Svītrot likuma 18.panta 13.punktu.

 

 

 

Likumprojekta

Grozījumi likumā ‘’Par privatizācijas sertifikātiem"

anotācija

 

I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

Likuma pašlaik spēkā esošā redakcija nosaka, ka sertifikātu konti var tikt atvērti Latvijas Krājbankā, Hipotēku un zemes bankā, kā arī citās Ministru kabineta noteiktās kredītiestādēs. Likums neprecizē, pēc kādiem kritērijiem vai nosacījumiem Ministru kabinetam jāvadās, izlemjot jautājumu par tiesību piešķiršanu citām kredītiestādēm veikt operācijas ar privatizēcijas sertifikātiem. Nav arī skaidrs, kāds ir pamatojums citu kredītiestāžu tiesību ierobežošanai, kas noved pie konkurences izkropļošanas. Līdz ar to veidojas pretruna ar likuma ‘’Par uzņēmējdarbībai sniegtā valsts un pašvaldību atbalsta kontroli’’, jo tiek sniegts nesankcionēts valsts atbalsts atsevišķām kredītiestādēm. Minētais likums nosaka, ka valsts atbalsts ir jebkuras darbības, kuru rezultāts ir viena uzņēmējdarbības subjekta konkurētspējas paaugstināšana.

2. Tiesību akta projekta būtība

 

 

Likumprojekts paredz noteikt, ka privatizācijas sertifikātu konti var tikt atvērti jebkurā kredītiestādē. Tādējādi tiks nodrošinātas vienādas tiesības visiem finansu pakalpojumu sniedzējiem.

 

 

II. Kāda var būt tiesību akta

ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi

Tiesību akts šo jomu tiešā veidā neskar.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Tiks novērstas nepamatotās priekšrocības divām kredītiestādēm pakalpojumu sniegšanas jomā fiziskām un juridiskām personām.

3. Sociālo seku izvērtējums

Palielinoties pakalpojumu sniedzēju skaitam, samazināsies kredītiestāžu pakalpojumu tarifi operācijām ar privatizācijas sertifikātiem.

4. Ietekme uz vidi

Tiesību akta projekts šo jomu neskar

III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

Tūkst. Ls

Rādītāji

Kārtē-

Jais

Gads

 

Trīs nākamie gadi

2002.g.

*)

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

2. Izmaiņas budžeta izdevumos.

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Finansiālā ietekme

Tiesību akta īstenošana neprasa papildu resursus.

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Nav nepieciešami.

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Ministru kabinetam, apkopojot pašvaldību iesniegtos datus, nepieciešams veikt aprēķinus par finansējuma palielināšanu 2002. g. budžetā

*) Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

Kādi normatīvie akti – likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt.

Papildus normatīvie akti nav nepieciešami.

 

 

 

 

 

 

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

.

Tiesību akta projekts šo jomu neskar

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Tiesību akts šo jomu neskar

3. Atbilstības izvērtējuma tabula

Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija.

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

 

Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst)

Komentāri

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas

Nav notikušas.

 

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

 

 

3. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Nav notikušas.

 

VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Jaunu institūciju izveide un esošo institūciju funkciju paplašināšana nav nepieciešama.

 

 

2. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo

Likums neierobežo indivīda tiesības.