Iesniedz Izglītības, kultūras un zinātnes komisija Likumprojekts otrajam lasījumam

Iesniedz Izglītības, kultūras un zinātnes komisija Likumprojekts otrajam lasījumam

Latvijas Nacionālās operas likums

(reģ.nr.3788; dok.nr.1077)

Saeimā pirmajā lasījumā pieņemtā likumprojekta redakcija

Pr.

nr.

Priekšlikumi otrajam lasījumam

Atbildīgās komisijas atzinums

Atbildīgās komisijas sagatavotā otrā lasījuma redakcija

Latvijas Nacionālās operas likums

     

Latvijas Nacionālās operas likums

1.pants. Likuma darbības joma

Likums nosaka Latvijas Nacionālās operas (turpmāk – Nacionālā opera) juridisko statusu, darbību, finansēšanas un uzraudzības kārtību.

     

1.pants. Likuma darbības joma

Likums nosaka Latvijas Nacionālās operas (turpmāk – Nacionālā opera) juridisko statusu, darbību, finansēšanas un uzraudzības kārtību.

2.pants. Nacionālās operas juridiskais statuss

Nacionālā opera ir Kultūras ministrijas pārraudzībā esoša nacionālas nozīmes valsts kultūras iestāde, kurai ar likumu uzdots rūpēties par nacionālā kultūras mantojuma saglabāšanu, aktualizēšanu un attīstīšanu operas un baleta žanrā.

1.

 

 

2.

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

Juridiskā komisija

Papildināt 2. pantu pēc vārdiem “Nacionālā opera” ar vārdiem “pēc sava darbības veida”.

Juridiskā komisija

Papildināt 2. pantu ar jaunu otro daļu šādā redakcijā:

“(2) Nacionālā opera pēc sava juridiskā statusa (formas) ir valsts aģentūra.”

Juridiskais birojs

Ierosinām likumprojekta 2. pantu izteikt kā 3. pantu šādā redakcijā:

“(1) Nacionālā opera ir Kultūras ministrijas pārraudzībā esoša nacionālas nozīmes valsts kultūras iestāde.

(2) Nacionālā opera ir juridiska persona, kas darbojas saskaņā ar šo likumu, citiem normatīvajiem aktiem un Nacionālās operas nolikumu, kuru apstiprina Ministru kabinets.”

Atbildīgā komisija

Izteikt likumprojekta 2. pantu šādā redakcijā:

“2.pants. Nacionālās operas juridiskais statuss un darbības tiesiskais pamats

(1) Nacionālā opera ir Kultūras ministrijas pārraudzībā esoša nacionālas nozīmes valsts kultūras iestāde.

(2) Nacionālā opera ir juridiskā persona, kas darbojas saskaņā ar šo likumu, Kultūras institūciju likumu, citiem normatīvajiem aktiem un Nacionālās operas nolikumu.

(3) Nacionālās operas nolikumu apstiprina Ministru kabinets.

(4) Nacionālās operas pilns nosaukums ir “Latvijas Nacionālā opera”.”

Neatbalstīt

 

 

 

Neatbalstīt

 

 

 

 

Daļēji atbalstīts.

Iestrādāts

atbildīgās komisijas redakcijā

 

 

 

 

 

Atbalstīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.pants. Nacionālās operas juridiskais statuss un darbības tiesiskais pamats

(1) Nacionālā opera ir Kultūras ministrijas pārraudzībā esoša nacionālas nozīmes valsts kultūras iestāde.

(2) Nacionālā opera ir juridiskā persona, kas darbojas saskaņā ar šo likumu, Kultūras institūciju likumu, citiem normatīvajiem aktiem un Nacionālās operas nolikumu.

(3) Nacionālās operas nolikumu apstiprina Ministru kabinets.

(4) Nacionālās operas pilns nosaukums ir “Latvijas Nacionālā opera”.

 

 

3.pants. Nacionālās operas darbības mērķis

Nacionālās operas darbības mērķis ir latviešu nacionālās operas, baleta un mūzikas kultūras nostiprināšana un attīstīšana, tās aktualizēšana un popularizēšana Latvijā un ārvalstīs, kā arī pasaules operas, baleta un mūzikas kultūras sasniegumu pieejamības nodrošināšana Latvijā.

5.

 

 

 

 

 

6.

Juridiskais birojs

Ierosinām likumprojekta 3. pantu izteikt kā 2. pantu un papildināt šo pantu aiz vārdiem “mērķis ir” ar vārdiem “nacionālā kultūras mantojuma saglabāšana operas un baleta žanrā,”.

Atbildīgā komisija

Izteikt likumprojekta 3. panta tekstu šādā redakcijā:

“Nacionālās operas darbības mērķis ir nacionālā kultūras mantojuma saglabāšana operas un baleta žanrā, latviešu nacionālās operas, operetes, baleta un mūzikas kultūras nostiprināšana un attīstīšana, aktualizēšana un popularizēšana Latvijā un ārvalstīs, kā arī pasaules operas, baleta un mūzikas kultūras sasniegumu pieejamības nodrošināšana Latvijā.”

Atbalstīts.

Iestrādāts

atbildīgās komisijas redakcijā

 

 

Atbalstīt

 

 

 

 

 

 

3.pants. Nacionālās operas darbības mērķis

Nacionālās operas darbības mērķis ir nacionālā kultūras mantojuma saglabāšana operas un baleta žanrā, latviešu nacionālās operas, operetes, baleta un mūzikas kultūras nostiprināšana un attīstīšana, aktualizēšana un popularizēšana Latvijā un ārvalstīs, kā arī pasaules operas, baleta un mūzikas kultūras sasniegumu pieejamības nodrošināšana Latvijā.

 

7.

Juridiskā komisija

Papildināt likumu ar jaunu 3.1 pantu šādā redakcijā:

“3.1 pants. Nacionālās operas darbības tiesiskais pamats

(1) Nacionālā opera darbojas pamatojoties uz Satversmi, šo likumu, Publisko aģentūru likumu, Kultūras institūciju likumu un citiem likumiem.

(2) Nacionālajai operai ir nolikums, kuru apstiprina Kultūras ministrija.”

Neatbalstīt

 

4.pants. Nacionālās operas funkcijas

Nacionālā opera veic šādu darbību kultūras un kultūrizglītības jomā:

1) iestudē operas, operetes un baleta izrādes, koncertus un citus uzvedumus;

2) organizē operas, operetes un baleta izrādes un koncertus Latvijā un ārvalstīs;

3) veicina jaunu latviešu oriģināldarbu radīšanu operas un baleta žanrā un iestudē tos;

4) veicina jaunu un talantīgu mākslinieku izaugsmi un sekmē Latvijas integrāciju pasaules kultūras procesos;

5) pārstāv Latviju dažādos starptautiskajos festivālos, konkursos un citos pasākumos, kā arī reprezentē Latvijas kultūru ārvalstīs;

6) veido studijas, kā arī operas un baleta klases.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.

 

 

 

 

 

9.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Juridiskā komisija

Papildināt 4. pantu ar jaunu 7. apakšpunktu šādā redakcijā:

“7) sniedz citus publiskus pakalpojumus saskaņā ar Nacionālās operas darbības mērķi;”.

 

Atbildīgā komisija

Izteikt likumprojekta 4. panta tekstu šādā redakcijā:

“Nacionālā opera veic šādu darbību kultūras un kultūrizglītības jomā:

1) iestudē operas, operetes un baleta izrādes, koncertus un citus uzvedumus;

2) organizē operas, operetes un baleta izrādes un koncertus Latvijā un ārvalstīs;

3) veicina jaunu latviešu oriģināldarbu radīšanu operas, operetes un baleta žanrā un iestudē tos;

4) veicina jaunu un talantīgu mākslinieku izaugsmi un sekmē Latvijas integrāciju pasaules kultūras procesos;

5) pārstāv Latviju dažādos starptautiskajos festivālos, konkursos un citos pasākumos, kā arī reprezentē Latvijas kultūru ārvalstīs;

6) veido studijas, kā arī operas un baleta klases;

7) vāc, uzkrāj un vērtē kultūras informāciju un nodrošina tās pieejamību sabiedrībai;

8) rosina sabiedrībā interesi par operu, opereti un baletu;

9) veic kultūrizglītojošo darbu;

10) veic cita veida darbību, kas nav pretrunā ar šajā likumā noteikto Nacionālās operas darbības mērķi.”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Neatbalstīt

 

 

 

 

 

 

Atbalstīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.pants. Nacionālās operas funkcijas

Nacionālā opera veic šādu darbību kultūras un kultūrizglītības jomā:

1) iestudē operas, operetes un baleta izrādes, koncertus un citus uzvedumus;

2) organizē operas, operetes un baleta izrādes un koncertus Latvijā un ārvalstīs;

3) veicina jaunu latviešu oriģināldarbu radīšanu operas, operetes un baleta žanrā un iestudē tos;

4) veicina jaunu un talantīgu mākslinieku izaugsmi un sekmē Latvijas integrāciju pasaules kultūras procesos;

5) pārstāv Latviju dažādos starptautiskajos festivālos, konkursos un citos pasākumos, kā arī reprezentē Latvijas kultūru ārvalstīs;

6) veido studijas, kā arī operas un baleta klases;

7) vāc, uzkrāj un vērtē kultūras informāciju un nodrošina tās pieejamību sabiedrībai;

8) rosina sabiedrībā interesi par operu, opereti un baletu;

9) veic kultūrizglītojošo darbu;

10) veic cita veida darbību, kas nav pretrunā ar šajā likumā noteikto Nacionālās operas darbības mērķi.

 

5.pants. Nacionālās operas izveidošana un darbība

(1) Nacionālo operu reorganizē un likvidē Ministru kabinets, pamatojoties uz likumu.

(2) Nacionālās operas darbību regulē Ministru kabineta apstiprināts nolikums, kurā norāda:

1) Nacionālās operas kompetenci;

2) Nacionālās operas finansēšanas kārtību;

3) kārtību, kādā Nacionālā opera rīkojas ar nekustamo un kustamo mantu;

4) Nacionālās operas tiesības iekasēt maksu par tās sniegtajiem publiskajiem pakalpojumiem;

5) Nacionālās operas tiesības ņemt aizņēmumus un uzņemties garantijas, to apjomu likumā "Par budžetu un finansu vadību" noteiktajā kārtībā.

(3) Nacionālās operas nolikumā var ietvert arī citus Nacionālās operas darbību regulējošus jautājumus, kas nav minēti šā panta trešajā daļā.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10.

 

 

 

 

 

 

 

11.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Juridiskā komisija

Izteikt 5. pantu šādā redakcijā:

“5. pants. Nacionālās operas dibināšana, reorganizācija un likvidēšana

(1) Nacionālo operu 1919. gadā dibinājusi Latvijas Republika.

(2) Nacionālo operu var reorganizēt vai likvidēt ar likumu.”

Juridiskais birojs

Izslēgt likumprojekta 5. pantu, izņemot panta otrās daļas 4. un 5. punktu, kurus ierosinām ietvert 14. pantā, kas regulē

Nacionālās operas tiesības. Savukārt, 5. panta otrās daļas 2. un 3. punktā paredzēto kārtību, kādā Nacionālā opera tiek finansēta, kā arī kārtību, kādā tā rīkojas ar kustamo un nekustamo mantu, ierosinām izvērst likuma normās.

Atbildīgā komisija

Izteikt likumprojekta 5. pantu šādā redakcijā:

“5. pants. Nacionālās operas dibināšana, reorganizācija un likvidācija

(1) Nacionālā opera dibināta 1919. gadā.

(2) Nacionālo operu var reorganizēt vai likvidēt, pamatojoties uz likumu.”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Daļēji atbalstīts.

Iestrādāts

atbildīgās komisijas redakcijā

 

 

 

 

 

Daļēji atbalstīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Atbalstīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. pants. Nacionālās operas dibināšana, reorganizācija un likvidācija

(1) Nacionālā opera dibināta 1919. gadā.

(2) Nacionālo operu var reorganizēt vai likvidēt, pamatojoties uz likumu.

 

6.pants. Nacionālās operas pārraudzība

(1) Lai nodrošinātu Nacionālās operas pārraudzību, kultūras ministrs veic šādus pasākumus:

 

 

1) saskaņā ar gadskārtējo valsts budžeta likumu apstiprina Nacionālās operas darbības un attīstības stratēģiju, darbības plānu un kopējo gada budžetu;

 

 

2) pieņem darbā, atlaiž no darba un disciplināri soda Nacionālās operas direktoru, pamatojoties uz darba tiesiskās attiecības regulējošiem normatīvajiem

aktiem;

3) ieceļ no ministrijas civildienesta ierēdņu vidus par Nacionālās operas pārraudzību atbildīgu amatpersonu;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4) izveido uzraudzības padomi un apstiprina tās nolikumu;

5) novērtē Nacionālās operas gadskārtējā darbības plāna izpildi;

6) ierosina veikt auditu Nacionālajā operā;

7) atceļ prettiesiskus Nacionālās operas direktora lēmumus.

 

 

 

(2) Kultūras ministram, izņemot šā panta pirmajā daļā minētos pasākumus, nav tiesību ar tiešiem rīkojumiem iejaukties Nacionālās operas darbībā.

 

(3) Kultūras ministram savu pienākumu veikšanai ir tiesības pieprasīt un saņemt

informāciju par Nacionālās operas darbību.

13.

 

 

 

 

 

14.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15.

 

16.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

17.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

18.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Deputāts J.Esta

Izteikt 6. panta 1. daļu šādā redakcijā:

“ Nacionālās Operas pārraudzību veic kultūras ministrs”

 

 

Juridiskā komisija

Izteikt 6. panta pirmās daļas pirmo punktu šādā redakcijā:

“1) saskaņā ar gadskārtējo valsts budžeta likumu apstiprina Nacionālās operas darbības un attīstības stratēģiju un gadskārtējo darbības plānu;”

 

 

 

 

 

Deputāts J.Esta

Svītrot 6. panta 1. daļas 3. punktu.

Juridiskais birojs

Vēršam uzmanību uz to, ka atsevišķi jautājumi likumprojektā izraisa neskaidrības. Tā, piemēram,

- 6. panta pirmās daļas 3. punktā noteikts, ka kultūras ministrs “ieceļ par Nacionālās operas pārraudzību atbildīgu amatpersonu”. Uzskatām, ka ir jāprecizē, vai šī amatpersona darbojas neatkarīgi no uzraudzības padomes, vai tā ir amatpersona, kuru kultūras ministrs izvirza kā pārstāvi uzraudzības padomē (skat. likumprojekta 10. pantu).

 

 

 

 

 

 

 

 

Juridiskais birojs

- 6. panta otrajā daļā lietots termins “ar tiešiem rīkojumiem”. Ierosinām to precizēt vai izslēgt.

 

 

 

 

 

 

Atbildīgā komisija

Izteikt likumprojekta 6. panta tekstu šādā redakcijā:

“(1) Lai nodrošinātu Nacionālās operas pārraudzību, kultūras ministrs veic šādus pasākumus:

1) iesniedz Ministru kabinetam

apstiprināšanai Nacionālās operas darbības un attīstības stratēģijas projektu pieciem gadiem;

2) apstiprina Nacionālās operas gadskārtējo darbības plānu;

3) novērtē Nacionālās operas gadskārtējā darbības plāna izpildi;

4) pieņem darbā un atlaiž no darba Nacionālās operas direktoru;

5) ierosina veikt revīziju Nacionālajā operā;

6) atceļ prettiesiskus Nacionālās operas direktora lēmumus.

(2) Kultūras ministram savu pienākumu veikšanai ir tiesības pieprasīt un saņemt informāciju par Nacionālās operas darbību.”

Daļēji atbalstīts.

Iestrādāts

atbildīgās komisijas redakcijā

 

Daļēji atbalstīts.

Iestrādāts

atbildīgās komisijas redakcijā

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Atbalstīt

 

Daļēji atbalstīts.

Iestrādāts

atbildīgās komisijas redakcijā

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Daļēji atbalstīts.

Iestrādāts

atbildīgās komisijas redakcijā

 

 

 

 

 

Atbalstīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.pants. Nacionālās operas pārraudzība

(1) Lai nodrošinātu Nacionālās operas pārraudzību, kultūras ministrs veic šādus pasākumus:

1) iesniedz Ministru kabinetam apstiprināšanai Nacionālās operas darbības un attīstības stratēģijas projektu pieciem gadiem;

2) apstiprina Nacionālās operas gadskārtējo darbības plānu;

3) novērtē Nacionālās operas gadskārtējā darbības plāna izpildi;

4) pieņem darbā un atlaiž no darba Nacionālās operas direktoru;

5) ierosina veikt revīziju Nacionālajā operā;

6) atceļ prettiesiskus Nacionālās operas direktora lēmumus.

(2) Kultūras ministram savu pienākumu veikšanai ir tiesības pieprasīt un saņemt informāciju par Nacionālās operas darbību.

7.pants. Nacionālās operas direktors

(1) Nacionālās operas darbu vada direktors. Nacionālās operas direktors rīkojas saskaņā ar šo likumu un Nacionālās operas nolikumu.

(2) Nacionālās operas direktors:

1) vada un organizē Nacionālās operas darbu un nodrošina tās darbības nepārtrauktību, nosaka Nacionālās operas

darbinieku kompetenci un atbildību;

2) izstrādā Nacionālās operas darbības un attīstības stratēģiju, darbības plānu un budžetu;

3) nosaka Nacionālās operas struktūru, štatu sarakstu un darbinieku atalgojumu saskaņā ar normatīvajiem aktiem;

4) pieņem darbā un atlaiž no darba Nacionālās operas darbiniekus;

5) bez īpaša pilnvarojuma pārstāv Nacionālo operu;

6) atbild par Nacionālās operas funkciju veikšanu;

7) atbild par Nacionālās operas resursu lietderīgu izmantošanu;

8) atbild par Nacionālās operas darbības tiesiskumu;

9) sniedz kultūras ministram nepieciešamo informāciju un priekšlikumus Nacionālās operas darbības jautājumos;

10) veic citas normatīvajos aktos noteiktās darbības.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(3) Uz Nacionālās operas direktora amatu izsludina atklātu konkursu laikrakstā "Latvijas Vēstnesis".

(4) Darba līgumu ar Nacionālās operas direktoru slēdz kultūras ministrs uz laiku, kas nepārsniedz piecus gadus. Izbeidzoties līgumā noteiktajam termiņam, līgumu var pagarināt uz jaunu termiņu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

19.

 

 

 

 

 

 

20.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Deputāts J.Esta

Papildināt 7. panta 2. daļas 7. punktu ar vārdu “ finansu “

 

 

 

 

Atbildīgā komisija

Izteikt likumprojekta 7. panta pirmo un otro daļu šādā redakcijā:

“(1) Nacionālās operas darbu vada direktors. Nacionālās operas direktors atbild par Nacionālās operas darbības atbilstību šim likumam un citiem normatīvajiem aktiem, kā arī Nacionālās operas nolikumam.

(2) Nacionālās operas direktors:

1) vada un organizē Nacionālās operas funkciju veikšanu un atbild par šo funkciju veikšanu, nodrošina Nacionālās operas darbības nepārtrauktību, bez īpaša pilnvarojuma pārstāv

Nacionālo operu;

2) nodrošina, lai Nacionālajai operai piešķirtie valsts budžeta līdzekļi tiktu izlietoti, bet Nacionālās operas manta izmantota likumīgi, ekonomiski un mērķtiecīgi; personiski atbild par Nacionālās operas finansiālo darbību;

3) izstrādā Nacionālās operas darbības un attīstības stratēģijas projektu pieciem gadiem, gadskārtējā darbības plāna projektu un ikgadējā budžeta projektu;

4) nosaka Nacionālās operas struktūru, amatu sarakstu un darbinieku atalgojumu, ievērojot šā likuma 8.panta otro daļu;

5) pieņem darbā un atlaiž no darba Nacionālās operas darbiniekus;

6) nosaka Nacionālās operas darbinieku kompetenci un atbildību;

7)  sniedz kultūras ministram nepieciešamo informāciju un priekšlikumus Nacionālās operas darbības jautājumos;

8) veic citas šajā likumā un citos normatīvajos aktos noteiktās darbības.”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Daļēji atbalstīts.

Iestrādāts

atbildīgās komisijas redakcijā

 

 

Atbalstīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.pants. Nacionālās operas direktors

(1) Nacionālās operas darbu vada direktors. Nacionālās operas direktors atbild par Nacionālās operas darbības atbilstību šim likumam un citiem normatīvajiem aktiem, kā arī Nacionālās operas nolikumam.

(2) Nacionālās operas direktors:

1) vada un organizē Nacionālās operas funkciju veikšanu un atbild par šo funkciju veikšanu, nodrošina Nacionālās operas darbības nepārtrauktību, bez īpaša pilnvarojuma pārstāv Nacionālo operu;

2) nodrošina, lai Nacionālajai operai piešķirtie valsts budžeta līdzekļi tiktu izlietoti, bet Nacionālās operas manta izmantota likumīgi, ekonomiski un mērķtiecīgi; personiski atbild par Nacionālās operas finans iālo darbību;

3) izstrādā Nacionālās operas darbības un attīstības stratēģijas projektu pieciem gadiem, gadskārtējā darbības plāna projektu un ikgadējā budžeta projektu;

4) nosaka Nacionālās operas struktūru, amatu sarakstu un darbinieku atalgojumu, ievērojot šā likuma 8.panta otro daļu;

5) pieņem darbā un atlaiž no darba Nacionālās operas darbiniekus;

6) nosaka Nacionālās operas darbinieku kompetenci un atbildību;

7)  sniedz kultūras ministram nepieciešamo informāciju un priekšlikumus Nacionālās operas darbības jautājumos;

8) veic citas šajā likumā un citos normatīvajos aktos noteiktās darbības.

(3) Uz Nacionālās operas direktora amatu izsludina atklātu konkursu laikrakstā "Latvijas Vēstnesis".

(4) Darba līgumu ar Nacionālās operas direktoru slēdz kultūras ministrs uz laiku, kas nepārsniedz piecus gadus. Izbeidzoties līgumā noteiktajam termiņam, līgumu var pagarināt uz jaunu termiņu.

8.pants. Darba samaksa Nacionālajā operā

(1) Nacionālās operas direktora atalgojumu nosaka kultūras ministrs.

(2) Nacionālās operas darbinieku atalgojumu nosaka Nacionālās operas direktors kultūras ministra apstiprinātā Nacionālās operas budžeta darba samaksas fonda ietvaros, nepārsniedzot attiecīgās kvalifikācijas speciālista darba samaksu darba tirgū. Kārtību, kādā Nacionālās operas darbinieka atalgojums salīdzināms ar attiecīgās kvalifikācijas speciālista darba samaksu darba tirgū, nosaka kultūras ministrs.

21.

Atbildīgā komisija

Izteikt likumprojekta 8. panta tekstu šādā redakcijā:

“(1) Nacionālās operas direktora atalgojumu nosaka kultūras ministrs atbilstoši Ministru kabineta noteiktajā vienotajā darba samaksas sistēmā valsts aģentūru direktoriem paredzētajai atalgojuma skalai.

(2) Nacionālās operas darbinieku atalgojumu nosaka Nacionālās operas direktors Nacionālās operas budžeta darba samaksas fonda ietvaros atbilstoši attiecīgās kvalifikācijas speciālista darba samaksai darba tirgū. “

Atbalstīt

8.pants. Darba samaksa Nacionālajā operā

(1) Nacionālās operas direktora atalgojumu nosaka kultūras ministrs atbilstoši Ministru kabineta noteiktajā vienotajā darba samaksas sistēmā valsts aģentūru direktoriem paredzētajai atalgojuma skalai.

(2) Nacionālās operas darbinieku atalgojumu nosaka Nacionālās operas direktors Nacionālās operas budžeta darba samaksas fonda ietvaros atbilstoši attiecīgās kvalifikācijas speciālista darba samaksai darba tirgū.

9.pants. Nacionālās operas darbības plānošana

(1) Nacionālās operas direktors izstrādā Nacionālās operas darbības un attīstības stratēģiju pieciem gadiem, paredzot noteiktā laika posmā sasniedzamos rezultātus un šo rezultātu sasniegšanai nepieciešamos resursus.

(2) Darbības un attīstības stratēģija veido pamatu Nacionālās operas gadskārtējam darbības plānam. Gadskārtējā darbības plānā nosaka gada laikā sasniedzamos rezultātus un šo rezultātu sasniegšanai nepieciešamos pasākumus. Pamatojoties uz gadskārtējo darbības plānu un gadskārtējo likumu par valsts budžetu, apstiprina Nacionālās operas ikgadējo budžetu.

22.

Atbildīgā komisija

Izteikt likumprojekta 9. panta tekstu šādā redakcijā:

“(1) Pēc kultūras ministra priekšlikuma Nacionālās operas darbības un attīstības stratēģiju pieciem gadiem apstiprina Ministru kabinets.

(2) Nacionālās operas direktors izstrādā Nacionālās operas darbības un attīstības stratēģijas projektu pieciem gadiem, paredzot noteiktā laika posmā sasniedzamos rezultātus un šo rezultātu sasniegšanai nepieciešamos resursus, un iesniedz projektu kultūras ministram.

(3) Nacionālās operas darbības un attīstības stratēģija pieciem gadiem veido pamatu Nacionālās operas gadskārtējam darbības plānam. Gadskārtējā darbības plānā nosaka gada laikā sasniedzamos rezultātus un šo rezultātu sasniegšanai nepieciešamos pasākumus un resursus. Nacionālās operas ikgadējais budžets tiek pieņemts, pamatojoties uz gadskārtējo darbības plānu.”

Atbalstīt

9.pants. Nacionālās operas darbības plānošana

(1) Pēc kultūras ministra priekšlikuma Nacionālās operas darbības un attīstības stratēģiju pieciem gadiem apstiprina Ministru kabinets.

(2) Nacionālās operas direktors izstrādā Nacionālās operas darbības un attīstības stratēģijas projektu pieciem gadiem, paredzot noteiktā laika posmā sasniedzamos rezultātus un šo rezultātu sasniegšanai nepieciešamos resursus, un iesniedz projektu kultūras ministram.

(3) Nacionālās operas darbības un attīstības stratēģija pieciem gadiem veido pamatu Nacionālās operas gadskārtējam darbības plānam. Gadskārtējā darbības plānā nosaka gada laikā sasniedzamos rezultātus un šo rezultātu sasniegšanai nepieciešamos pasākumus un resursus. Nacionālās operas ikgadējais budžets tiek pieņemts, pamatojoties uz gadskārtējo darbības plānu.

10.pants. Uzraudzības padome

Kultūras ministrs izveido uzraudzības padomi sešu cilvēku sastāvā. Uzraudzības padomes sastāvā iekļauj Kultūras ministrijas ierēdni, Nacionālās operas direktoru, Finansu ministrijas, Labklājības ministrijas, pašvaldību institūciju un nevalstisko organizāciju pilnvarotus pārstāvjus. Uzraudzības padomes pilnvaru laiks ir divi gadi. Tā sanāk vismaz reizi ceturksnī. Uzraudzības padomes priekšsēdētāja funkcijas veic Kultūras ministrijas ierēdnis.

23.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

24.

 

 

 

 

25.

Juridiskais birojs

Vēršam uzmanību, ka Nacionālās Operas Uzraudzības padomi paredzētajā sastāvā atbilstoši Ministru kabineta iekārtas likumam nav tiesīgs noteikt Kultūras ministrs. Ierosinām apsvērt jautājumu par to, ka šo institūciju izveido Ministru kabinets. Mūsuprāt, būtu jāprecizē arī tas, kas pēc būtības ir Uzraudzības padome – kultūras ministru konsultējoša institūcija vai Nacionālās operas darbības uzraudzītāja. Neskaidrs ir arī padomes sastāvs. Likumprojekta 10. pantā paredzēts, ka tās sastāvu veidos pašvaldību institūciju un nevalstisko institūciju pārstāvji. Ierosinām precizēt, kuru pašvaldību un nevalstisko institūciju pārstāvji veidos uzraudzības padomi.

Deputāts J.Esta

Svītrot 10. pantā vārdus “ Nacionālās operas direktoru ”.

 

 

Atbildīgā komisija

Izteikt likumprojekta 10. pantu šādā redakcijā:

“10.pants. Nacionālās operas konsultatīvā padome

(1) Ministru kabinets izveido Nacionālās operas konsultatīvo padomi (turpmāk — konsultatīvā padome) piecu cilvēku sastāvā. Konsultatīvajā padomē ir kultūras ministrs, Finansu ministrijas pārstāvis, Rīgas Domes pārstāvis un Kultūras ministrijas izveidotās Nacionālās kultūras padomes un Mūzikas padomes pārstāvji. Konsultatīvās padomes pilnvaru laiks ir divi gadi. Tā sanāk vismaz reizi ceturksnī. Konsultatīvās padomes priekšsēdētāja funkcijas veic kultūras ministrs.

(2) Par piedalīšanos konsultatīvās padomes darbā tās locekļi atalgojumu nesaņem.”

Daļēji atbalstīts.

Iestrādāts

atbildīgās komisijas redakcijā

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Atbalstīt

 

 

 

Atbalstīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10.pants. Nacionālās operas konsultatīvā padome

(1) Ministru kabinets izveido Nacionālās operas konsultatīvo padomi (turpmāk — konsultatīvā padome) piecu cilvēku sastāvā. Konsultatīvajā padomē ir kultūras ministrs, Finansu ministrijas pārstāvis, Rīgas Domes pārstāvis un Kultūras ministrijas izveidotās Nacionālās kultūras padomes un Mūzikas padomes pārstāvji. Konsultatīvās padomes pilnvaru laiks ir divi gadi. Tā sanāk vismaz reizi ceturksnī. Konsultatīvās padomes priekšsēdētāja funkcijas veic kultūras ministrs.

(2) Par piedalīšanos konsultatīvās padomes darbā tās locekļi atalgojumu nesaņem.

11.pants. Uzraudzības padomes kompetence

(1) Uzraudzības padomes kompetencē ir:

1) izvērtēt Nacionālās operas darbības un attīstības stratēģiju un gadskārtējo darbības plānu pirms to akceptēšanas un sniegt kultūras ministram priekšlikumus par tiem;

2) izvērtēt Nacionālās operas direktora iesniegto budžeta projektu un sniegt kultūras ministram priekšlikumus par to;

3) izvērtēt un sniegt atzinumu par Nacionālās operas kārtējo un gada pārskatu, kā arī par Nacionālās operas darbības rezultātiem un finansu līdzekļu izlietojumu;

4) sniegt kultūras ministram priekšlikumus attiecībā uz Nacionālās operas direktora darbības novērtējumu (arī materiālās stimulēšanas vai disciplinārās sodīšanas jautājumos);

5) pieprasīt no Nacionālās operas direktora informāciju Nacionālās operas darbības jautājumos un izvērtēt to;

6) izskatīt sūdzības par Nacionālās operas darbību un sniegt padomu kultūras ministram attiecībā uz nepieciešamo rīcību.

(2) Uzraudzības padomei ir tiesības pieprasīt un saņemt informāciju par Nacionālās operas darbību.

(3) Uzraudzības padomei nav tiesību iejaukties Nacionālās operas darbā.

(4) Par šā panta pirmajā daļā minētā izpildi uzraudzības padome kultūras ministra noteiktajā termiņā, bet ne retāk kā reizi ceturksnī sniedz pārskatu kultūras ministram.

26.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Atbildīgā komisija

Izteikt likumprojekta 11. pantu šādā redakcijā:

“11.pants. Konsultatīvās padomes kompetence

Konsultatīvā padome:

1) izvērtē Nacionālās operas darbības un attīstības stratēģijas projektu pieciem gadiem un gadskārtējā darbības plāna projektu un sniedz kultūras ministram priekšlikumus par tiem;

2) izvērtē Nacionālās operas direktora iesniegto Nacionālās operas budžeta projektu un sniedz kultūras ministram priekšlikumus par to;

3) izvērtē Nacionālās operas kārtējā gada pārskatu un sniedz atzinumu par to, kā arī par Nacionālās operas darbības rezultātiem un finansu līdzekļu izlietojumu.”

Atbalstīt

11.pants. Konsultatīvās padomes kompetence

Konsultatīvā padome:

1) izvērtē Nacionālās operas darbības un attīstības stratēģijas projektu pieciem gadiem un gadskārtējā darbības plāna projektu un sniedz kultūras ministram priekšlikumus par tiem;

2) izvērtē Nacionālās operas direktora iesniegto Nacionālās operas budžeta projektu un sniedz kultūras ministram priekšlikumus par to;

3) izvērtē Nacionālās operas kārtējā gada pārskatu un sniedz atzinumu par to, kā arī par Nacionālās operas darbības rezultātiem un finansu līdzekļu izlietojumu.

12.pants. Nacionālās operas manta

(1) Nacionālās operas manta ir valsts kustamā un nekustamā manta, kas atrodas Nacionālās operas valdījumā.

(2) Tiesiskajās attiecībās ar fiziskajām un juridiskajām personām Nacionālā opera atbild ar tās valdījumā nodoto valsts mantu. Ja ar to nepietiek vai Nacionālās operas saistību izpilde var traucēt Nacionālās operas funkciju veikšanu, par Nacionālās operas saistībām atbild valsts. Kārtību, kādā valsts atbild par Nacionālās operas saistībām, nosaka Ministru kabinets.

(3) Nacionālajai operai ir tiesības likumā noteiktajā kārtībā iegādāties tās darbībai nepieciešamo kustamo mantu, kā arī atsavināt Nacionālās operas valdījumā esošo kustamo mantu. Līdzekļus, kas iegūti, atsavinot valsts kustamo mantu, ieskaita Nacionālās operas budžetā.

(4) Nacionālās operas turējumā var būt pašvaldības nekustamā manta.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

27.

 

 

 

28.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Juridiskais birojs

Ierosinām izslēgt 12. panta ceturto daļu.

 

 

Atbildīgā komisija

Izteikt likumprojekta 12. panta tekstu šādā redakcijā:

“(1) Nacionālās operas mantu veido:

1) Nacionālajai operai nošķirtā valsts kustamā un nekustamā manta, tajā skaitā finansu līdzekļi;

2) kustamā un nekustamā manta, tajā skaitā finansu līdzekļi, ko dāvinājušas fiziskās un juridiskās personas vai arī ko Nacionālā opera iegādājusies par valsts piešķirtajiem budžeta līdzekļiem vai ziedotajiem un dāvinātajiem līdzekļiem;

3) intelektuālais īpašums saskaņā ar Autortiesību likumu.

(2) Nacionālās operas manta izmantojama vienīgi tās darbības nodrošināšanai un šajā likumā noteiktā Nacionālās operas darbības mērķa īstenošanai.

(3) Tiesiskajās attiecībās ar fiziskajām un juridiskajām personām Nacionālā opera atbild ar tās valdījumā nodoto valsts mantu. Ja ar to nepietiek vai Nacionālās operas saistību izpilde var traucēt Nacionālās operas funkciju veikšanu, par Nacionālās operas saistībām atbild valsts. Kārtību, kādā valsts atbild par Nacionālās operas saistībām, nosaka Ministru kabinets.

(4) Nacionālajai operai ir tiesības likumā noteiktajā kārtībā iegādāties tās darbībai nepieciešamo kustamo mantu, kā arī atsavināt Nacionālās operas valdījumā esošo kustamo mantu. Līdzekļus, kas iegūti, atsavinot valsts kustamo mantu, ieskaita Nacionālās operas budžetā.

(5) Nacionālajai operai ir tiesības likumā noteiktajā kārtībā iegādāties tās darbībai nepieciešamo nekustamo mantu. Lai iegādātos nekustamo mantu par valsts piešķirtajiem budžeta līdzekļiem, Nacionālajai operai jāsaņem Ministru kabineta piekrišana. Šā panta pirmās daļas 2.punktā minētais nekustamais īpašums reģistrējams zemesgrāmatā uz valsts vārda Nacionālās operas personā.

(6) Nacionālās operas valdījumā esošo ēku, to daļu vai zemes nodošana lietošanā trešajām personām pieļaujama, ja tas nepieciešams Nacionālās operas funkciju veikšanai un nav pretrunā ar šajā likumā noteikto Nacionālās operas darbības mērķi. Ēku, to daļu vai zemes nodošana lietošanā trešajām personām pieļaujama, noslēdzot rakstveida līgumu.

(7) Nacionālās operas turējumā var būt trešo personu kustamā un nekustamā manta.”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Neatbalstīt

 

 

 

Atbalstīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12.pants. Nacionālās operas manta

(1) Nacionālās operas mantu veido:

1) Nacionālajai operai nošķirtā valsts kustamā un nekustamā manta, tajā skaitā finansu līdzekļi;

2) kustamā un nekustamā manta, tajā skaitā finansu līdzekļi, ko dāvinājušas fiziskās un juridiskās personas vai arī ko Nacionālā opera iegādājusies par valsts piešķirtajiem budžeta līdzekļiem vai ziedotajiem un dāvinātajiem līdzekļiem;

3) intelektuālais īpašums saskaņā ar Autortiesību likumu.

(2) Nacionālās operas manta izmantojama vienīgi tās darbības nodrošināšanai un šajā likumā noteiktā Nacionālās operas darbības mērķa īstenošanai.

(3) Tiesiskajās attiecībās ar fiziskajām un juridiskajām personām Nacionālā opera atbild ar tās valdījumā nodoto valsts mantu. Ja ar to nepietiek vai Nacionālās operas saistību izpilde var traucēt Nacionālās operas funkciju veikšanu, par Nacionālās operas saistībām atbild valsts. Kārtību, kādā valsts atbild par Nacionālās operas saistībām, nosaka Ministru kabinets.

(4) Nacionālajai operai ir tiesības likumā noteiktajā kārtībā iegādāties tās darbībai nepieciešamo kustamo mantu, kā arī atsavināt Nacionālās operas valdījumā esošo kustamo mantu. Līdzekļus, kas iegūti, atsavinot valsts kustamo mantu, ieskaita Nacionālās operas budžetā.

(5) Nacionālajai operai ir tiesības likumā noteiktajā kārtībā iegādāties tās darbībai nepieciešamo nekustamo mantu. Lai iegādātos nekustamo mantu par valsts piešķirtajiem budžeta līdzekļiem, Nacionālajai operai jāsaņem Ministru kabineta piekrišana. Šā panta pirmās daļas 2.punktā minētais nekustamais īpašums reģistrējams zemesgrāmatā uz valsts vārda Nacionālās operas personā.

(6) Nacionālās operas valdījumā esošo ēku, to daļu vai zemes nodošana lietošanā trešajām personām pieļaujama, ja tas nepieciešams Nacionālās operas funkciju veikšanai un nav pretrunā ar šajā likumā noteikto Nacionālās operas darbības mērķi. Ēku, to daļu vai zemes nodošana lietošanā trešajām personām pieļaujama, noslēdzot rakstveida līgumu.

(7) Nacionālās operas turējumā var būt trešo personu kustamā un nekustamā manta.

13.pants. Nacionālās operas finansēšana

(1) Nacionālo operu finansē no valsts pamatbudžeta dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem.

 

 

 

(2) Nacionālā opera var saņemt finansu līdzekļus no pašu ieņēmumiem, to skaitā ieņēmumus no Nacionālās operas sniegtajiem maksas pakalpojumiem, kā arī ziedojumus, dāvinājumus un ārvalstu finansiālo palīdzību.

 

 

 

 

 

 

 

 

(3) Nacionālā opera var dibināt atklātos sabiedriskos fondus papildu līdzekļu piesaistei un uzkrāšanai.

29.

 

 

 

 

 

 

30.

 

 

 

 

 

31.

 

 

 

 

 

 

32.

 

33.

 

 

 

 

34.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Juridiskā komisija

Papildināt 13. panta pirmo daļu ar šādu teikumu:

“Valsts finansējums norādāms atsevišķā valsts budžeta pozīcijā.”

 

 

Juridiskais birojs

Likumprojekta 13. panta otrajā daļā papildināt aiz vārda “dāvinājumus” ar vārdiem “(naudas līdzekļu un mantiskā veidā), tajā skaitā arī ārvalstu fizisko un juridisko personu ziedojumus un dāvinājumus”;

Juridiskā komisija

Izteikt 13. panta otro daļu šādā redakcijā:

“(2) Nacionālā opera saņem finansu līdzekļus no pašu ieņēmumiem par Nacionālās operas sniegtiem maksas pakalpojumiem. Nacionālā opera var saņemt ziedojumus, dāvinājumus un ārvalstu finansiālo palīdzību.”

Juridiskā komisija

Izslēgt 13. panta trešo daļu.

Juridiskais birojs

Likumprojekta 13. panta trešajā daļā izslēgt vārdus “papildu līdzekļu piesaistei un

uzkrāšanai”.

 

Atbildīgā komisija

Izteikt likumprojekta 13. panta tekstu šādā redakcijā:

“(1) Nacionālo operu finansē no valsts pamatbudžeta dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem. Valsts finansējums norādāms atsevišķā valsts budžeta apakšprogrammā.

(2) Nacionālā opera tiek finansēta no valsts budžeta:

1) šajā likumā noteikto funkciju veikšanai, tajā skaitā latviešu oriģināldarba radīšanai un iestudēšanai;

2) tās valdījumā esošo ēku, zemes, telpu, iekārtu un tehniskā aprīkojuma uzturēšanai;

3) tās lietošanā nodoto ēku, zemes, telpu, iekārtu un tehniskā aprīkojuma nomas, komunālajiem un nodokļu maksājumiem;

4) tās darbinieku algošanai un īpašam riskam pakļauto darbinieku apdrošināšanai.

(3) Nacionālā opera var saņemt finansu līdzekļus no pašu ieņēmumiem par sniegtajiem maksas pakalpojumiem un citiem pašu ieņēmumiem, kā arī ziedojumus un dāvinājumus naudas līdzekļu un mantiskā veidā, tajā skaitā arī ārvalstu fizisko un juridisko personu ziedojumus un dāvinājumus.

(4) Nacionālā opera var saņemt līdzekļus no Kultūrkapitāla fonda, no sabiedriskajiem fondiem, arī no starptautiskajiem sabiedriskajiem fondiem, un citiem avotiem šajā likumā noteiktajam Nacionālās operas darbības mērķim atbilstošu projektu un programmu īstenošanai.

(5) Finansu līdzekļi, kas iegūti šā panta trešajā un ceturtajā daļā minētajos gadījumos, ieskaitāmi Nacionālās operas pamatbudžeta kontā.”

 

Atbalstīts.

Iestrādāts atbildīgās komisijas redakcijā

 

 

 

Atbalstīts.

Iestrādāts

atbildīgās komisijas redakcijā

 

 

Daļēji atbalstīts.

Iestrādāts

atbildīgās komisijas redakcijā

 

 

 

Neatbalstīt

 

Atbalstīts.

Iestrādāts

atbildīgās komisijas redakcijā

 

Atbalstīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13.pants. Nacionālās operas finansēšana

(1) Nacionālo operu finansē no valsts pamatbudžeta dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem. Valsts finansējums norādāms atsevišķā valsts budžeta apakšprogrammā.

(2) Nacionālā opera tiek finansēta no valsts budžeta:

1) šajā likumā noteikto funkciju veikšanai, tajā skaitā latviešu oriģināldarba radīšanai un iestudēšanai;

2) tās valdījumā esošo ēku, zemes, telpu, iekārtu un tehniskā aprīkojuma uzturēšanai;

3) tās lietošanā nodoto ēku, zemes, telpu, iekārtu un tehniskā aprīkojuma nomas, komunālajiem un nodokļu maksājumiem;

4) tās darbinieku algošanai un īpašam riskam pakļauto darbinieku apdrošināšanai.

(3) Nacionālā opera var saņemt finansu līdzekļus no pašu ieņēmumiem par sniegtajiem maksas pakalpojumiem un citiem pašu ieņēmumiem, kā arī ziedojumus un dāvinājumus naudas līdzekļu un mantiskā veidā, tajā skaitā arī ārvalstu fizisko un juridisko personu ziedojumus un dāvinājumus.

(4) Nacionālā opera var saņemt līdzekļus no Kultūrkapitāla fonda, no sabiedriskajiem fondiem, arī no starptautiskajiem sabiedriskajiem fondiem, un citiem avotiem šajā likumā noteiktajam Nacionālās operas darbības mērķim atbilstošu projektu un programmu īstenošanai.

(5) Finansu līdzekļi, kas iegūti šā panta trešajā un ceturtajā daļā minētajos gadījumos, ieskaitāmi Nacionālās operas pamatbudžeta kontā.

14.pants. Nacionālās operas tiesības

(1) Nacionālajai operai ir tiesības likumā noteiktajā kārtībā pretendēt uz:

1) pašvaldības budžeta dotāciju;

2) valsts vai pašvaldību pasūtījumu;

3) Kultūrkapitāla fonda līdzekļiem;

4) piedalīšanos valsts un starptautiskajos atbalsta projektos un programmās;

5) citām likumos paredzētajām garantijām un atvieglojumiem.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(2) Nacionālajai operai ir tiesības patstāvīgi sadarboties ar fiziskajām un juridiskajām personām un kultūras institūcijām citās valstīs, iestāties starptautiskās kultūras institūciju organizācijās un piedalīties to darbībā.

 

35.

 

 

 

 

 

 

36.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

37.

 

 

 

 

 

Juridiskais birojs

Likumprojekta 14. pantā:

- vēršam uzmanību, ka panta pirmā daļa atkārto Kultūras institūciju likuma 31. panta redakciju. Tādēļ, ierosinām pirmo daļu šādā redakcijā izslēgt.

Atbildīgā komisija

Izteikt likumprojekta 14. panta pirmo daļu šādā redakcijā:

“(1) Nacionālajai operai ir tiesības:

1) saņemt pašvaldības budžeta dotāciju;

2) pretendēt uz valsts vai pašvaldību pasūtījumu;

3) piedalīties valsts, pašvaldību un citu fizisko un juridisko personu projektos un programmās;

4) iekasēt maksu par tās

sniegtajiem pakalpojumiem;

5) nodot tās valdījumā esošo kustamo un nekustamo mantu lietošanā trešajām personām likumā noteiktajā kārtībā;

6) dibināt atklātos sabiedriskos fondus;

7) citas tiesības, kuras nav pretrunā ar šajā likumā noteikto Nacionālās operas darbības mērķi un funkcijām.”

 

Atbildīgā komisija

Papildināt likumprojekta 14. panta otro daļu aiz vārda “institūcijām” ar vārdiem “Latvijā un”

 

Neatbalstīt

 

 

 

 

 

 

 

Atbalstīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Atbalstīt

 

 

 

 

 

 

 

 

14.pants. Nacionālās operas tiesības

(1) Nacionālajai operai ir tiesības:

1) saņemt pašvaldības budžeta dotāciju;

2) pretendēt uz valsts vai pašvaldību pasūtījumu;

3) piedalīties valsts, pašvaldību un citu fizisko un juridisko personu projektos un programmās;

4) iekasēt maksu par tās sniegtajiem pakalpojumiem;

5) nodot tās valdījumā esošo kustamo un nekustamo mantu lietošanā trešajām personām likumā noteiktajā kārtībā;

6) dibināt atklātos sabiedriskos fondus;

7) citas tiesības, kuras nav pretrunā ar šajā likumā noteikto Nacionālās operas darbības mērķi un funkcijām.

(2) Nacionālajai operai ir tiesības patstāvīgi sadarboties ar fiziskajām un juridiskajām personām un kultūras institūcijām Latvijā un citās valstīs, iestāties starptautiskajās kultūras institūciju organizācijās un piedalīties to darbībā.

15.pants. Nacionālās operas konti

(1) Nacionālā opera atver kontus Valsts kasē.

 

 

(2) Gada beigās Nacionālās operas kontos esošo līdzekļu atlikumi, kas radušies no Nacionālās operas visu veidu ieņēmumiem, izņemot valsts pamatbudžeta dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem, un nav paredzēti Nacionālās operas ilgtermiņa projektu realizācijai, ja tie nepārsniedz gada laikā faktiski saņemto līdzekļu apmēru, paliek Nacionālās operas rīcībā, un tos izlieto nākamajā gadā.

(3) Informācija par Nacionālās operas kontu stāvokli ir publiski pieejama.

38.

 

 

 

 

39.

 

 

 

 

 

40.

 

 

41.

Atbildīgā komisija

Izteikt likumprojekta 15. panta pirmo daļu šādā redakcijā:

“(1) Nacionālā opera atver kontus tikai Valsts kasē.”

Juridiskais birojs

Ierosinām 15. pantā:

- otrajā daļā aizstāt vārdus “Gada beigās” ar vārdiem “Saimnieciskā gada beigās”, bet vārdus “kas radušies” ar vārdiem “kas uzkrājušies”.

Atbildīgā komisija

Aizstāt likumprojekta 15. panta otrajā daļā vārdus “un nav” ar vārdiem “kuri nav”

Juridiskais birojs

- izslēgt panta trešo daļu, jo tā ir pretrunā ar Kredītiestāžu likuma 61. un 63. pantā noteikto klienta noguldījumu noslēpumu.

Atbalstīt

 

 

 

 

 

Atbalstīt

 

 

 

 

 

Atbalstīt

 

 

Atbalstīt

(skat.

atbildīgās komisijas 43. priekšlikumu)

15.pants. Nacionālās operas konti

(1) Nacionālā opera atver kontus tikai Valsts kasē.

(2) Saimnieciskā gada beigās Nacionālās operas kontos esošo līdzekļu atlikumi, kas uzkrājušies no Nacionālās operas visu veidu ieņēmumiem, izņemot valsts pamatbudžeta dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem, kuri nav paredzēti Nacionālās operas ilgtermiņa projektu realizācijai, ja tie nepārsniedz gada laikā faktiski saņemto līdzekļu apmēru, paliek Nacionālās operas rīcībā un tiek izlietoti nākamajā gadā.

 

16.pants. Nacionālās operas grāmatvedības uzskaite

Nacionālā opera kārto grāmatvedības uzskaiti atbilstoši uzkrājuma grāmatvedības principiem un kases izdevumiem, kā arī sagatavo un iesniedz pārskatus par finansu resursu izlietojumu atbilstoši likumu prasībām.

     

16.pants. Nacionālās operas grāmatvedības uzskaite

Nacionālā opera kārto grāmatvedības uzskaiti atbilstoši uzkrājuma grāmatvedības principiem un kases izdevumiem, kā arī sagatavo un iesniedz pārskatus par finansu resursu izlietojumu atbilstoši likumu prasībām.

17.pants. Nacionālās operas iekšējais audits

Lai nodrošinātu efektīvu darbību, Nacionālajā operā izveido iekšējo auditu.

     

17.pants. Nacionālās operas iekšējais audits

Lai nodrošinātu efektīvu darbību, Nacionālajā operā izveido iekšējo auditu.

18.pants. Nacionālās operas gada publiskais pārskats

Noslēdzot finansu gadu, Nacionālā opera sagatavo un publicē gada publisko pārskatu un pilnīgu ziedotāju un ziedoto summu sarakstu, lai informētu sabiedrību par Nacionālās operas darbības mērķiem un rezultātiem, kā arī par tai piešķirto valsts budžeta līdzekļu izlietojumu.

42.

 

 

 

 

43.

Juridiskais birojs

Ierosinām 18. pantā vārdus “finansu gadu” aizstāt ar vārdiem “saimniecisko gadu”.

 

 

Atbildīgā komisija

Izteikt likumprojekta 18. pantu šādā redakcijā:

“Noslēdzot saimniecisko gadu, Nacionālā opera sagatavo un publicē gada publisko pārskatu un ziedotāju un ziedoto summu sarakstu, lai informētu sabiedrību par Nacionālās operas darbības mērķiem un rezultātiem, kā arī par tai piešķirto valsts budžeta līdzekļu un ziedojumu izlietojumu.”

Atbalstīt,

iekļauts atbildīgās komisijas redakcijā

 

Atbalstīt

 

 

 

 

 

18.pants. Nacionālās operas gada publiskais pārskats

Noslēdzot saimniecisko gadu, Nacionālā opera sagatavo un publicē gada publisko pārskatu un ziedotāju un ziedoto summu sarakstu, lai informētu sabiedrību par Nacionālās operas darbības mērķiem un rezultātiem, kā arī par tai piešķirto valsts budžeta līdzekļu un ziedojumu izlietojumu.