Iesniedz Tautsaimniecības, agrārās, vides
un reģionālās politikas komisija
Likumprojekts trešajam lasījumam
Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas apkopotie priekšlikumi
likumprojekta Reģionālās attīstības likums trešajam lasījumam
|
Otrā lasījuma redakcija |
Pr. nr. |
Iesniegtie priekšlikumi |
Komisijas slēdziens |
Redakcija, kurā komisija ierosina pieņemt likumprojektu 3. lasījumā |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
Reģionālās attīstības likums |
Reģionālās attīstības likums |
|||
|
I nodaļa. Vispārīgie noteikumi |
I nodaļa. Vispārīgie noteikumi |
|||
|
1.pants. Likumā lietotie termini |
1.pants. Likumā lietotie termini |
|||
|
Likumā ir lietoti šādi termini: |
Likumā ir lietoti šādi termini: |
|||
|
1) reģionālā attīstība labvēlīgas pārmaiņas sociālajā un ekonomiskajā situācijā visā valsts teritorijā vai atsevišķās tās daļās; |
1. |
(Dep. L. Bojārs) Papildināt 1. panta 1. punktu pēc vārda ekonomiskajā ar vārdu demogrāfiskajā |
Neatbalstīt |
1) reģionālā attīstība labvēlīgas pārmaiņas sociālajā un ekonomiskajā situācijā visā valsts teritorijā vai atsevišķās tās daļās; |
|
2) reģionālās attīstības politika valdības politikas galvenie pamatprincipi, mērķi, prioritātes un rīcības virzieni, kas nodrošina valsts reģionālo attīstību saistībā ar atsevišķu valsts teritorijas daļu attīstību. |
2.
3. |
(Īpašu uzdevumu ministrs sadarbībai ar starptautiskajām finansu institūcijām R. Zīle) Aizstāt 1. panta 2. punktā vārdus reģionālās attīstības politika ar vārdiem reģionālā politika (Īpašu uzdevumu ministrs sadarbībai ar starptautiskajām finansu institūcijām R. Zīle) Izteikt 1. panta 2. punktu šādā redakcijā: 2) reģionālā politika valdības nostādnes un mērķtiecīga rīcība reģionālās attīstības veicināšanai, koordinējot nozaru attīstību atbilstoši atsevišķu valsts teritorijas daļu attīstības prioritātēm un sniedzot tiešu atbalstu atsevišķu valsts teritorijas daļu attīstībai. |
Atbalstīt
Atbalstīt |
2) reģionālā politika valdības nostādnes un mērķtiecīga rīcība reģionālās attīstības veicināšanai, koordinējot nozaru attīstību atbilstoši atsevišķu valsts teritorijas daļu attīstības prioritātēm un sniedzot tiešu atbalstu atsevišķu valsts teritorijas daļu attīstībai. |
|
2.pants. Likuma mērķis Likuma mērķis ir veicināt un nodrošināt līdzsvarotu un ilgtspējīgu valsts attīstību, ievērojot visas valsts teritorijas un atsevišķu tās daļu īpatnības un iespējas, samazināt nelabvēlīgās atšķirības starp tām, kā arī saglabāt un attīstīt katras teritorijas dabai un kultūrvidei raksturīgās iezīmes un attīstības potenciālu.
|
4. |
(Dep. L. Bojārs) Papildināt 2. pantu pēc vārda nodrošināt ar vārdu ekonomiski |
Neatbalstīt |
2.pants. Likuma mērķis Likuma mērķis ir veicināt un nodrošināt līdzsvarotu un ilgtspējīgu valsts attīstību, ievērojot visas valsts teritorijas un atsevišķu tās daļu īpatnības un iespējas, samazināt nelabvēlīgās atšķirības starp tām, kā arī saglabāt un attīstīt katras teritorijas dabai un kultūrvidei raksturīgās iezīmes un attīstības potenciālu. |
|
3.pants. Likuma uzdevumi |
5. |
(Juridiskais birojs) Izslēgt 3. pantu |
Atbalstīt |
|
|
Likuma uzdevumi ir šādi: |
||||
|
1) nodrošināt reģionālās attīstības plānošanas un tās atbalsta sistēmas izveidošanu; |
||||
|
2) radīt labvēlīgu vidi tautsaimniecības un uzņēmējdarbības dinamiskai, daudzpusīgai, līdzsvarotai un ilgtspējīgai attīstībai reģionos; |
6. |
(Dep. L. Bojārs) Papildināt 3. panta otrajā daļā pēc vārda tautsaimniecības ar vārdu izglītības un aiz vārda daudzpusīgai ar vārdu ekonomiski |
Neatbalstīt |
|
|
3) noteikt reģionālās attīstības atbalsta pasākumu finansēšanas avotus. |
||||
|
4.pants. Reģionālās attīstības atbalsta pasākums Reģionālās attīstības atbalsta pasākums ir programma un tai atbilstošo, likuma mērķu sasniegšanai īstenojamo projektu kopums. |
7.
|
(Frakcija Latvijas Ceļš) (Dep. P. Salkazanovs) Izteikt 4. panta tekstu šādā redakcijā: Reģionālās attīstības atbalsta pasākums ir attiecīga līmeņa reģionālās attīstības politikas plānošanas dokumentā noteiktajiem mērķiem atbilstošs projekts vai projektu kopums. |
Neatbalstīt |
3.pants. Reģionālās attīstības atbalsta pasākums Reģionālās attīstības atbalsta pasākums ir programma un tai atbilstošo, likuma mērķu sasniegšanai īstenojamo projektu kopums. |
|
5.pants. Reģionālās attīstības pamatprincipi Reģionālās attīstības plānošanas, vadības, finansēšanas, uzraudzības un novērtēšanas procesā ievēro šādus pamatprincipus: |
4.pants. Reģionālās attīstības pamatprincipi Reģionālās attīstības plānošanas, vadības, finansēšanas, uzraudzības un novērtēšanas procesā ievēro šādus pamatprincipus: |
|||
|
1) koncentrācijas princips reģionālās attīstības atbalstam novirzīto finansējumu koncentrē noteiktu prioritāro mērķu sasniegšanai; |
1) koncentrācijas princips reģionālās attīstības atbalstam novirzīto finansējumu koncentrē noteiktu prioritāro mērķu sasniegšanai; |
|||
|
2) programmēšanas princips reģionālās attīstības atbalsta pasākumus īsteno pamatojoties uz nacionālajā, plānošanas reģionu, rajona un vietējo pašvaldību līmenī izstrādātajiem reģionālās attīstības politikas plānošanas dokumentiem, kas nosaka attīstības prioritātes un atbalsta pasākumu kopumu; |
8. |
(Īpašu uzdevumu ministrs sadarbībai ar starptautiskajām finansu institūcijām R. Zīle) Aizstāt 5. panta 2. punktā vārdus attīstības politikas plānošanas dokumentiem ar vārdiem attīstības plānošanas dokumentiem |
Atbalstīt Redakcionāli precizēts |
2) programmēšanas princips reģionālās attīstības atbalsta pasākumus īsteno, pamatojoties uz nacionālajā līmenī, plānošanas reģionu, rajonu un vietējo pašvaldību līmenī izstrādātajiem reģionālās attīstības plānošanas dokumentiem, kas nosaka attīstības prioritātes un atbalsta pasākumu kopumu; |
|
3) partnerības princips nodrošina sadarbību starp valsts pārvaldes iestādēm, starptautiskajām institūcijām, plānošanas reģionu padomēm, pašvaldībām, nevalstiskajām organizācijām un uzņēmējiem; |
3) partnerības princips nodrošina sadarbību starp valsts pārvaldes iestādēm, starptautiskajām institūcijām, plānošanas reģionu padomēm, pašvaldībām, nevalstiskajām organizācijām un uzņēmējiem; |
|||
|
4) papildinātības princips valsts reģionālās attīstības politikā noteiktās prioritātes finansē no valsts budžeta ar pašvaldību, ārvalstu finansu palīdzības, juridisko un fizisko personu iemaksu un ziedojumu līdzdalību; plānošanas reģionu, rajonu un vietējo pašvaldību līmenī noteiktās prioritātes finansē no attiecīgās pašvaldības budžeta ar valsts, ārvalstu finansu palīdzības, juridisko un fizisko personu iemaksu un ziedojumu līdzdalību, turklāt dažādu līmeņu reģionālās attīstības atbalsta finansējumi ir savstarpēji papildinoši un neaizstāj cits citu. Investīciju un uzņēmējdarbības atbalsta programmās līdzfinansējuma apjomu atbalsta saņēmējam nosaka un diferencē atbilstoši pašvaldības vai attiecīgās teritorijas piederībai pie īpaši atbalstāmās teritorijas, atbalsta saņēmējiem nosakot labvēlīgāku līdzfinansējuma apjomu īpaši atbalstāmās teritorijās; |
9.
10.
11. |
(Īpašu uzdevumu ministrs sadarbībai ar starptautiskajām finansu institūcijām R. Zīle) Aizstāt 5. panta 4. punktā vārdus reģionālās attīstības politikā ar vārdiem reģionālā politikā
(Īpašu uzdevumu ministrs sadarbībai ar starptautiskajām finansu institūcijām R. Zīle) Izslēgt 5. panta 4. punkta pēdējo teikumu
(Juridiskais birojs) Aizstāt 5. panta 4. punktā vārdus iemaksu un ziedojumu ar vārdiem maksājumus, tai skaitā ziedojumus; aizstāt vārdu uzņēmējdarbības ar vārdu komercdarbības
|
Atbalstīt Redakcionāli precizēts
Neatbalstīt
Atbalstīt |
4) papildinātības princips valsts reģionālajā politikā noteiktās prioritātes finansē no valsts budžeta ar pašvaldību, ārvalstu finansu palīdzības, juridisko un fizisko personu maksājumu, tai skaitā ziedojumu līdzdalību; plānošanas reģionu, rajonu un vietējo pašvaldību līmenī noteiktās prioritātes finansē no attiecīgās pašvaldības budžeta ar valsts, ārvalstu finansu palīdzības, juridisko un fizisko personu maksājumu, tai skaitā ziedojumu līdzdalību, turklāt dažādu līmeņu reģionālās attīstības atbalsta finansējumi ir savstarpēji papildinoši un neaizstāj cits citu. Investīciju un komercdarbības atbalsta programmās līdzfinansējuma apjomu atbalsta saņēmējam nosaka un diferencē atbilstoši pašvaldības vai attiecīgās teritorijas piederībai pie īpaši atbalstāmās teritorijas, atbalsta saņēmējiem nosakot labvēlīgāku līdzfinansējuma apjomu īpaši atbalstāmās teritorijās; |
|
5) atklātības princips ar reģionālās attīstības plānošanu un atbalsta pasākumiem saistīto lēmumu pieņemšanas process ir atklāts, un sabiedrība tiek informēta par reģionālās attīstības plānošanas un atbalsta pasākumu pieejamību un sasniegtajiem rezultātiem; |
12. |
(Īpašu uzdevumu ministrs sadarbībai ar starptautiskajām finansu institūcijām R. Zīle) Izteikt 5. panta 5. punktu šādā redakcijā: 5) atklātības princips reģionālās attīstības plānošanas un ar atbalsta pasākumiem saistīto lēmumu pieņemšanas process ir atklāts, un sabiedrību informē par reģionālās attīstības plānošanas un atbalsta pasākumu pieejamību un sasniegtajiem rezultātiem; |
Atbalstīt Redakcionāli precizēts |
5) atklātības princips reģionālās attīstības plānošanas un ar atbalsta pasākumiem saistīto lēmumu pieņemšanas process ir atklāts, un sabiedrība tiek informēta par reģionālās attīstības plānošanas un atbalsta pasākumu pieejamību un sasniegtajiem rezultātiem; |
|
6) subsidiaritātes princips publiskās varas pienākumus pēc iespējas realizē tā vara, kas atrodas vistuvāk personai un spēj nodrošināt pienākumu efektīvu īstenošanu zemākā pārvaldes līmenī; |
6) subsidiaritātes princips publiskās varas pienākumus pēc iespējas realizē tā vara, kas atrodas vistuvāk personai un spēj nodrošināt pienākumu efektīvu īstenošanu zemākā pārvaldes līmenī; |
|||
|
7) ilgtspējības princips esošajām un nākamajām paaudzēm nodrošina kvalitatīvu vidi, līdzsvarotu ekonomisko attīstību, racionālu dabas, cilvēku un materiālo resursu izmantošanu, kā arī dabas un kultūras mantojuma saglabāšanu.
|
7) ilgtspējības princips esošajām un nākamajām paaudzēm nodrošina kvalitatīvu vidi, līdzsvarotu ekonomisko attīstību, racionālu dabas, cilvēku un materiālo resursu izmantošanu, kā arī dabas un kultūras mantojuma saglabāšanu. |
|||
|
6.pants. Plānošanas reģioni |
5.pants. Plānošanas reģioni |
|||
|
(1) Reģionālās attīstības plānošanai, koordinācijai un pašvaldību sadarbības nodrošināšanai pašvaldības izveido Kurzemes, Latgales, Rīgas, Vidzemes un Zemgales plānošanas reģionus. |
13.
14. |
(Dep. L. Bojārs) Aizstāt 6. panta pirmajā daļā vārdu pašvaldības ar vārdiem Ekonomikas ministrija, saskaņojot ar pašvaldībām (Īpašu uzdevumu ministrs sadarbībai ar starptautiskajām finansu institūcijām R. Zīle) Izteikt 6. panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Reģionālās attīstības plānošanai, koordinācijai un pašvaldību sadarbības nodrošināšanai pašvaldības izveido piecus plānošanas reģionus Kurzemes, Latgales, Rīgas, Vidzemes un Zemgales. |
Neatbalstīt
Atbalstīt Redakcionāli precizēts |
(1) Reģionālās attīstības plānošanai, koordinācijai un pašvaldību sadarbības nodrošināšanai pašvaldības izveido piecus plānošanas reģionus Kurzemes reģionu, Latgales reģionu, Rīgas reģionu, Vidzemes reģionu un Zemgales reģionu. |
|
(2) Piecu plānošanas reģionu Kurzemes, Latgales, Rīgas, Vidzemes un Zemgales teritorijas saskaņā ar pašvaldību iesniegtajiem priekšlikumiem nosaka Ministru kabinets. |
15.
16.
|
(Dep. M. Sprindžuks) Papildināt 6. panta otro daļu pēc vārdiem iesniegtajiem priekšlikumiem ar vārdiem un skaitli līdz 2002. gada 1. septembrim (Īpašu uzdevumu ministrs sadarbībai ar starptautiskajām finansu institūcijām R. Zīle) Izteikt 6. panta otro daļu šādā redakcijā: (2) Plānošanas reģionu teritorijas saskaņā ar pašvaldību iesniegtajiem priekšlikumiem nosaka Ministru kabinets. |
Neatbalstīt
Atbalstīt |
(2) Plānošanas reģionu teritorijas saskaņā ar pašvaldību iesniegtajiem priekšlikumiem nosaka Ministru kabinets. |
|
II nodaļa. Reģionālās attīstības politikas plānošanas dokumenti |
17. |
(Īpašu uzdevumu ministrs sadarbībai ar starptautiskajām finansu institūcijām R. Zīle) Izteikt otrā nodaļas virsrakstu šādā redakcijā: II nodaļa. Reģionālās attīstības plānošanas dokumenti |
Atbalstīt |
II nodaļa. Reģionālās attīstības plānošanas dokumenti |
|
7.pants. Politikas plānošanas dokumentu veidi |
18.
19.
20. |
(Īpašu uzdevumu ministrs sadarbībai ar starptautiskajām finansu institūcijām R. Zīle) Izteikt 7. panta nosaukumu šādā redakcijā: 7. pants. Attīstības plānošanas dokumentu veidi (Juridiskais birojs) Izteikt 7. panta nosaukumu šādā redakcijā: 7. pants. Reģionālās attīstības politikas plānošanas dokumenti (Atbildīgā komisija) Izteikt 7. panta nosaukumu šādā redakcijā: 7. pants. Reģionālās attīstības plānošanas dokumenti |
Daļēji atbalstīt
Daļēji atbalstīt
Atbalstīt |
6.pants. Reģionālās attīstības plānošanas dokumenti |
|
(1) Reģionālo attīstību īsteno atbilstoši šādiem savstarpēji saskaņotiem politikas plānošanas dokumentiem: 1) valsts reģionālās attīstības pamatnostādnes; 2) nacionālais plānojums; 3) nacionālais attīstības plāns; 4) nacionālās un nozaru attīstības programmas; 5) plānošanas reģionu attīstības programmas; 6) rajonu pašvaldību attīstības programmas; 7) vietējo pašvaldību attīstības programmas. |
21.
22.
23.
24.
25. |
(Dep. L. Bojārs) Papildināt 7. panta pirmo daļu ar 8. punktu šādā redakcijā: 8) pierobežu attīstības programmas. (Frakcija Latvijas Ceļš) (Dep. P. Salkazanovs) Papildināt 7. panta pirmās daļas 5., 6. un 7. punktus pēc vārda programmas ar vārdiem un teritoriju plānojumi (Īpašu uzdevumu ministrs sadarbībai ar starptautiskajām finansu institūcijām R. Zīle) Aizstāt 7. panta pirmajā daļā vārdus politikas plānošanas dokumentiem ar vārdiem attīstības plānošanas dokumentiem (Īpašu uzdevumu ministrs sadarbībai ar starptautiskajām finansu institūcijām R. Zīle) Aizstāt 7. panta pirmās daļas 1. punktā vārdus valsts reģionālās attīstības pamatnostādnes ar vārdiem reģionālās politikas pamatnostādnes
(Atbildīgā komisija) Aizstāt 7. panta pirmajā daļā vārdus politikas plānošanas dokumentiem ar vārdiem reģionālās attīstības plānošanas dokumentiem
|
Neatbalstīt
Atbalstīt
Daļēji atbalstīt
Atbalstīt
Atbalstīt |
(1) Reģionālo attīstību īsteno atbilstoši šādiem savstarpēji saskaņotiem reģionālās attīstības plānošanas dokumentiem: 1) reģionālās politikas pamatnostādnes; 2) nacionālais plānojums; 3) nacionālais attīstības plāns; 4) nacionālās un nozaru attīstības programmas; 5) plānošanas reģionu attīstības programmas un teritoriju plānojumi; 6) rajonu pašvaldību attīstības programmas un teritoriju plānojumi; 7) vietējo pašvaldību attīstības programmas un teritoriju plānojumi. |
|
(2) Valsts reģionālās attīstības pamatnostādņu, nacionālā plānojuma, nacionālā attīstības plāna, nacionālo un nozaru attīstības programmu izstrādes, ieviešanas un uzraudzības kārtību nosaka Ministru kabinets. |
26. |
(Īpašu uzdevumu ministrs sadarbībai ar starptautiskajām finansu institūcijām R. Zīle) Izteikt 7. panta otro daļu šādā redakcijā: (2) Nacionālā plānojuma, nacionālā attīstības plāna, nacionālo un nozaru attīstības programmu izstrādes, ieviešanas, uzraudzības un sabiedriskās apspriešanas kārtību nosaka Ministru kabinets. |
Atbalstīt |
(2 Nacionālā plānojuma, nacionālā attīstības plāna, nacionālo un nozaru attīstības programmu izstrādes, ieviešanas, uzraudzības un sabiedriskās apspriešanas kārtību nosaka Ministru kabinets. |
|
27. |
(Frakcija Latvijas Ceļš) (Dep. P. Salkazanovs) Papildināt 7. pantu ar trešo daļu šādā redakcijā: (3) Ministru kabinets pieņem ieteikumus par plānošanas reģionu, rajonu pašvaldību un vietējo pašvaldību attīstības programmu izstrādes, ieviešanas un uzraudzības kārtību. |
Neatbalstīt |
||
|
8.pants. Valsts reģionālās attīstības pamatnostādnes Valsts reģionālās attīstības pamatnostādnes ir ilgtermiņa (10 un vairāk gadu) politikas plānošanas dokuments, kurā ietverti reģionālās attīstības politikas galvenie pamatprincipi, reģionālās attīstības mērķi un prioritātes. |
28.
29.
30.
31.
32. |
(Dep. L. Bojārs) Aizstāt 8. pantā skaitli 10 ar skaitli 5 (Frakcija Latvijas Ceļš) (Dep. P. Salkazanovs) Aizstāt 8. pantā skaitli 10 ar skaitli 20 (Īpašu uzdevumu ministrs sadarbībai ar starptautiskajām finansu institūcijām R. Zīle) Aizstāt 8. pantā vārdus reģionālās attīstības pamatnostādnes ar vārdiem reģionālās politikas pamatnostādnes (Īpašu uzdevumu ministrs sadarbībai ar starptautiskajām finansu institūcijām R. Zīle) Izteikt 8. panta tekstu šādā redakcijā: Reģionālās politikas pamatnostādnes ir ilgtermiņa (10 un vairāk gadu) politikas plānošanas dokuments, kurā ietverti reģionālās attīstības galvenie pamatprincipi, mērķi, prioritātes un rīcības virzieni. (Juridiskais birojs) Papildināt 8. pantu pēc vārdiem iekavās ar vārdiem reģionālās |
Neatbalstīt
Neatbalstīt
Atbalstīt
Atbalstīt Redakcionāli precizēts
Atbalstīt |
7.pants. Reģionālās politikas pamatnostādnes Reģionālās politikas pamatnostādnes ir ilgtermiņa (10 un vairāk gadu) reģionālās politikas plānošanas dokuments, kurā ietverti reģionālās attīstības galvenie pamatprincipi, mērķi, prioritātes un rīcības virzieni. |
|
9.pants. Nacionālais plānojums Nacionālo plānojumu regulē Teritorijas plānošanas likums. |
8.pants. Nacionālais plānojums Nacionālo plānojumu regulē Teritorijas plānošanas likums. |
|||
|
10.pants. Nacionālais attīstības plāns |
9.pants. Nacionālais attīstības plāns |
|||
|
(1) Nacionālais attīstības plāns ir vidēja termiņa (septiņi gadi) politikas plānošanas dokuments, kurā analizēta sociālekonomiskā situācija, noteikti reģionālās attīstības mērķi un prioritātes, atbalsta pasākumi noteikto mērķu īstenošanai un izpildei nepieciešamie finansu līdzekļi. |
33.
34.
35. |
(Dep. L. Bojārs) Aizstāt 10. panta pirmajā daļā vārdu septiņi ar vārdu pieci; papildināt 10. panta pirmajā daļā aiz vārda sociālekonomiskā ar vārdu demogrāfiskā un aiz vārda nepieciešamie ar vārdu budžeta
(Frakcija Latvijas Ceļš) ( Dep. P. Salkazanovs) Aizstāt 10. panta pirmajā daļā vārdu sociālekonomiskā ar vārdiem sociālā un ekonomiskā (Juridiskais birojs) Papildināt 10. panta pirmo daļu pēc vārdiem iekavās ar vārdiem reģionālās |
Neatbalstīt
Atbalstīt
Atbalstīt |
(1) Nacionālais attīstības plāns ir vidēja termiņa (septiņi gadi) reģionālās politikas plānošanas dokuments, kurā analizēta sociālā un ekonomiskā situācija, noteikti reģionālās attīstības mērķi un prioritātes, atbalsta pasākumi noteikto mērķu īstenošanai un izpildei nepieciešamie finansu līdzekļi. |
|
(2) Nacionālajā attīstības plānā iekļautajiem reģionālās attīstības atbalsta pasākumiem finansējumu piešķir no finansu līdzekļiem, kas šiem mērķiem paredzēti likumā par valsts budžetu kārtējam gadam, no pašvaldību budžetu un ārvalstu finansu palīdzības līdzekļiem. |
36. |
(Juridiskais birojs) Izslēgt 10. panta otro daļu |
Atbalstīt (pārcelts uz 20. pantu) |
|
|
(3) Nacionālo attīstības plānu izstrādā saskaņā ar valsts reģionālās attīstības pamatnostādnēs noteiktajiem mērķiem un prioritātēm, ievērojot plānošanas reģionu attīstības programmu noteiktās attīstības prioritātes. |
37.
38.
39. |
(Frakcija Latvijas Ceļš) (Dep. P. Salkazanovs) Izteikt 10. panta trešo daļu šādā redakcijā: (3) Nacionālo attīstības plānu izstrādā saskaņā ar valsts reģionālās attīstības pamatnostādnēs un nacionālajā plānojumā noteiktajiem mērķiem un prioritātēm, ievērojot plānošanas reģionu attīstības programmu un teritorijas plānojumu noteiktās attīstības prioritātes. (Īpašu uzdevumu ministrs sadarbībai ar starptautiskajām finansu institūcijām R. Zīle) Aizstāt 10. panta trešajā daļā vārdus reģionālās attīstības pamatnostādnēs ar vārdiem reģionālās politikas pamatnostādnēs (Īpašu uzdevumu ministrs sadarbībai ar starptautiskajām finansu institūcijām R. Zīle) Izteikt 10. panta trešo daļu šādā redakcijā: (3) Nacionālo attīstības plānu izstrādā saskaņā ar reģionālās politikas pamatnostādnēs un nacionālajā plānojumā noteiktajiem mērķiem un prioritātēm, ievērojot plānošanas reģionu attīstības programmu un teritorijas plānojumu noteiktās attīstības prioritātes. |
Atbalstīt Redakcionāli precizēts
Atbalstīt
Daļēji atbalstīt (iestrādāts 37. prlik.) |
(2) Nacionālo attīstības plānu izstrādā saskaņā ar reģionālās politikas pamatnostādnēs un nacionālajā plānojumā noteiktajiem mērķiem un prioritātēm, ievērojot plānošanas reģionu attīstības programmu un teritorijas plānojumu noteiktās attīstības prioritātes. |
|
11.pants. Nacionālā un nozares attīstības programma |
10.pants. Nacionālā un nozares attīstības programma |
|||
|
(1) Nacionālā un nozares attīstības programma ir vidēja termiņa (septiņi gadi) politikas plānošanas dokuments, kas attiecas uz noteiktu jomu un nosaka mērķus, galvenos uzdevumus un sasniedzamos rezultātus šīs jomas attīstībā. |
40.
41. |
(Dep. L. Bojārs) Aizstāt 11. panta pirmajā daļā vārdu septiņi ar vārdu pieci (Juridiskais birojs) Papildināt 11. panta pirmo daļu pēc vārdiem iekavās ar vārdiem reģionālās |
Neatbalstīt
Atbalstīt |
(1) Nacionālā un nozares attīstības programma ir vidēja termiņa (septiņi gadi) reģionālās politikas plānošanas dokuments, kas attiecas uz noteiktu jomu un nosaka mērķus, galvenos uzdevumus un sasniedzamos rezultātus šīs jomas attīstībā. |
|
(2) Nacionālo un nozares attīstības programmu izstrādā un īsteno saskaņā ar valsts reģionālās attīstības pamatnostādnēm, nacionālo plānojumu un nacionālo attīstības plānu. |
42. |
(Īpašu uzdevumu ministrs sadarbībai ar starptautiskajām finansu institūcijām R. Zīle) Aizstāt 11. panta otrajā daļā vārdus reģionālās attīstības pamatnostādnēm ar vārdiem reģionālās politikas pamatnostādnēm |
Atbalstīt Redakcionāli precizēts |
(2) Nacionālo un nozares attīstības programmu izstrādā un īsteno saskaņā ar reģionālās politikas pamatnostādnēm, nacionālo plānojumu un nacionālo attīstības plānu.
|
|
12.pants. Plānošanas reģiona attīstības programma |
11.pants. Plānošanas reģiona attīstības programma |
|||
|
(1) Plānošanas reģiona attīstības programmu izstrādā katrā plānošanas reģionā, un tas ir vidēja termiņa (septiņi gadi) politikas plānošanas dokuments, kurā noteiktas attiecīgā plānošanas reģiona attīstības prioritātes un ietverts konkrētu pasākumu kopums. |
43.
44.
|
(Dep. L. Bojārs) Aizstāt 12. panta pirmajā daļā vārdu septiņi ar vārdu pieci (Juridiskais birojs) Papildināt 12. panta pirmo daļu pēc vārdiem iekavās ar vārdiem reģionālās |
Neatbalstīt
Atbalstīt |
(1) Plānošanas reģiona attīstības programmu izstrādā katrā plānošanas reģionā, un tas ir vidēja termiņa (septiņi gadi) reģionālās politikas plānošanas dokuments, kurā noteiktas attiecīgā plānošanas reģiona attīstības prioritātes un ietverts konkrētu pasākumu kopums. |
|
(2) Plānošanas reģiona attīstības programmu izstrādā un īsteno saskaņā ar valsts reģionālās attīstības pamatnostādnēm, nacionālo plānojumu, nacionālo attīstības plānu un attiecīgā plānošanas reģiona teritorijas plānojumu. |
45.
46. |
(Frakcija Latvijas Ceļš) (Dep. P. Salkazanovs) Papildināt 12. panta otro daļu pēc vārdiem teritorijas plānojumu ar vārdiem , ievērojot plānošanas reģionā ietilpstošo pašvaldību attīstības programmas un plānojumus. (Īpašu uzdevumu ministrs sadarbībai ar starptautiskajām finansu institūcijām R. Zīle) Aizstāt 12. panta otrajā daļā vārdus reģionālās attīstības pamatnostādnēm ar vārdiem reģionālās politikas pamatnostādnēm |
Atbalstīt
Atbalstīt Redakcionāli precizēts |
(2) Plānošanas reģiona attīstības programmu izstrādā un īsteno saskaņā ar reģionālās politikas pamatnostādnēm, nacionālo plānojumu, nacionālo attīstības plānu un attiecīgā plānošanas reģiona teritorijas plānojumu, ievērojot plānošanas reģionā ietilpstošo pašvaldību attīstības programmas un plānojumus. |
|
(3) Plānošanas reģiona attīstības programmu apstiprina Plānošanas reģiona attīstības padome. |
(3) Plānošanas reģiona attīstības programmu apstiprina Plānošanas reģiona attīstības padome. |
|||
|
13.pants.Rajona pašvaldības attīstības programma |
12.pants. Rajona pašvaldības attīstības programma |
|||
|
(1) Rajona pašvaldības attīstības programmu izstrādā katrā rajona pašvaldībā, un tas ir vidēja termiņa (septiņi gadi) politikas plānošanas dokuments, kurā noteiktas attiecīgās rajona pašvaldības attīstības prioritātes un ietverts konkrētu pasākumu kopums. |
47.
48. |
(Dep. L. Bojārs) Aizstāt 13. panta pirmajā daļā vārdu septiņi ar vārdu pieci (Juridiskais birojs) Papildināt 13. panta pirmo daļu pēc vārdiem iekavās ar vārdiem reģionālās |
Neatbalstīt
Atbalstīt |
(1) Rajona pašvaldības attīstības programmu izstrādā katrā rajona pašvaldībā, un tas ir vidēja termiņa (septiņi gadi) reģionālās politikas plānošanas dokuments, kurā noteiktas attiecīgās rajona pašvaldības attīstības prioritātes un ietverts konkrētu pasākumu kopums. |
|
(2) Rajona pašvaldības attīstības programmu izstrādā un īsteno saskaņā ar attiecīgās rajona pašvaldības teritorijas plānojumu un tā plānošanas reģiona attīstības programmu un teritorijas plānojumu, kurā ietilpst attiecīgā rajona pašvaldība. |
49. |
(Dep. P. Salkazanovs) (Frakcija Latvijas Ceļš) Papildināt 13. panta otro daļu pēc vārdiem rajona pašvaldība ar vārdiem , ievērojot rajona teritorijā ietilpstošo pašvaldību attīstības programmas un plānojumus. |
Atbalstīt |
(2) Rajona pašvaldības attīstības programmu izstrādā un īsteno saskaņā ar attiecīgās rajona pašvaldības teritorijas plānojumu un tā plānošanas reģiona attīstības programmu un teritorijas plānojumu, kurā ietilpst attiecīgā rajona pašvaldība, ievērojot rajona teritorijā ietilpstošo pašvaldību attīstības programmas un plānojumus. |
|
(3) Rajona pašvaldības attīstības programmu apstiprina attiecīgās pašvaldības padome. |
|
(3) Rajona pašvaldības attīstības programmu apstiprina attiecīgās pašvaldības padome. |
||
|
14.pants. Vietējās pašvaldības attīstības programma |
13.pants. Vietējās pašvaldības attīstības programma |
|||
|
(1) Vietējās pašvaldības attīstības programmu izstrādā katrā vietējā pašvaldībā, un tas ir vidēja termiņa (septiņi gadi) politikas plānošanas dokuments, kurā noteiktas attiecīgās vietējās pašvaldības attīstības prioritātes. |
50.
51. |
(Dep. L. Bojārs) Aizstāt 14. panta pirmajā daļā vārdu septiņi ar vārdu pieci (Juridiskais birojs) Papildināt 14. panta pirmo daļu pēc vārdiem iekavās ar vārdiem reģionālās |
Neatbalstīt
Atbalstīt |
(1) Vietējās pašvaldības attīstības programmu izstrādā katrā vietējā pašvaldībā, un tas ir vidēja termiņa (septiņi gadi) reģionālās politikas plānošanas dokuments, kurā noteiktas attiecīgās vietējās pašvaldības attīstības prioritātes. |
|
(2) Vietējās pašvaldības attīstības programmu izstrādā un īsteno saskaņā ar attiecīgās vietējās pašvaldības teritorijas plānojumu un tā rajona pašvaldības attīstības programmu un teritorijas plānojumu, kurā ietilpst attiecīgā vietējā pašvaldība. |
(2) Vietējās pašvaldības attīstības programmu izstrādā un īsteno saskaņā ar attiecīgās vietējās pašvaldības teritorijas plānojumu un tā rajona pašvaldības attīstības programmu un teritorijas plānojumu, kurā ietilpst attiecīgā vietējā pašvaldība. |
|||
|
(3) Vietējās pašvaldības attīstības programmu apstiprina attiecīgās pašvaldības padome (dome). |
(3) Vietējās pašvaldības attīstības programmu apstiprina attiecīgās pašvaldības padome (dome). |
|||
|
III nodaļa. Publisko institūciju kompetence |
III nodaļa. Publisko institūciju kompetence |
|||
|
15.pants. Ministru kabineta kompetence |
14.pants. Ministru kabineta kompetence |
|||
|
(1) Ministru kabinets apstiprina valsts reģionālās attīstības pamatnostādnes, nacionālo plānojumu, nacionālo attīstības plānu un nacionālās un nozaru attīstības programmas. |
52. |
(Īpašu uzdevumu ministrs sadarbībai ar starptautiskajām finansu institūcijām R. Zīle) Aizstāt 15. panta pirmajā daļā vārdus reģionālās attīstības pamatnostādnes ar vārdiem reģionālās politikas pamatnostādnes |
Atbalstīt (iestrādāts 59.prlik.) Redakcionāli precizēts |
Ministru kabinets: 1) apstiprina reģionālās politikas pamatnostādnes, nacionālo attīstības plānu un nacionālās un nozaru attīstības programmas; 2) nosaka reģionālās attīstības valsts atbalsta pasākumu īstenošanas un novērtēšanas, kā arī sabiedriskās apspriešanas kārtību; 3) nosaka par reģionālo attīstību atbildīgo ministru. |
|
(2) Ministru kabinets nosaka reģionālās attīstības atbalsta pasākumu īstenošanas un novērtēšanas kārtību. |
53.
54. |
(Dep. L. Bojārs) Papildināt 15. panta otro daļu pēc vārda novērtēšanas ar vārdiem un finansēšanas (Frakcija Latvijas Ceļš) (Dep. P. Salkazanovs) Aizstāt 15. panta otrajā daļā vārdu atbalsta ar vārdiem valsts atbalsta. |
Neatbalstīt
Atbalstīt (iestrādāts 59.prlik.) |
|
|
55.
56.
|
(Dep. I. Burvis) Papildināt 15. pantu ar trešo daļu šādā redakcijā: (3) Ministru kabinets nosaka par reģionālo attīstību atbildīgo ministru.
(Frakcija Latvijas Ceļš) (Dep. P. Salkazanovs) Papildināt 15. pantu ar trešo daļu šādā redakcijā: (3) Ministru kabinets nosaka valsts reģionālās attīstības pamatnostādņu, nacionālā attīstības plāna, plānošanas reģionu, rajonu pašvaldību un vietējo pašvaldību attīstības programmu sabiedriskās apspriešanas kārtību. |
Atbalstīt (iestrādāts 59.prlik.)
Daļēji atbalstīt (iestrādāts 59.prlik) |
||
|
57. |
(Dep. P. Salkazanovs) (Frakcija Latvijas Ceļš) Papildināt 15. pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā: (4) Ministru kabinets nosaka par reģionālo attīstību atbildīgo ministru. |
Atbalstīt (iestrādāts 59. prlik.) |
||
|
58.
59. |
(Juridiskais birojs) Izteikt 15. panta tekstu šādā redakcijā: Ministru kabinets: 1) apstiprina valsts reģionālās attīstības pamatnostādnes, nacionālo attīstības plānu un nacionālās un nozaru attīstības programmas; 2) nosaka reģionālās attīstības atbalsta pasākumu īstenošanas un novērtēšanas kārtību.
(Atbildīgā komisija) Izteikt 15. panta tekstu šādā redakcijā: Ministru kabinets: 1) apstiprina valsts reģionālās politikas pamatnostādnes, nacionālo attīstības plānu un nacionālās un nozaru attīstības programmas; 2) nosaka reģionālās attīstības valsts atbalsta pasākumu īstenošanas un novērtēšanas kārtību un sabiedriskās apspriešanas kārtību; 3) nosaka par reģionālo attīstību atbildīgo ministru. |
Daļēji atbalstīt (iestrādāts 59.prlik.)
Atbalstīt |
||
|
16.pants. Nacionālā reģionālās attīstības padome |
15.pants. Nacionālā reģionālās attīstības padome |
|||
|
(1) Reģionālās attīstības koordinācijai valstī Ministru kabinets izveido Nacionālo reģionālās attīstības padomi. |
60. |
(Juridiskais birojs) Papildināt 16. panta pirmo daļu pēc vārda attīstības ar vārdiem un teritorijas plānošanas |
Atbalstīt |
(1) Reģionālās attīstības un teritorijas plānošanas koordinācijai valstī Ministru kabinets izveido Nacionālo reģionālās attīstības padomi. |
|
(2) Nacionālās reģionālās attīstības padomes priekšsēdētājs ir par reģionālo attīstību atbildīgais ministrs un tās sastāvā ir ekonomikas ministrs, finansu ministrs, labklājības ministrs, satiksmes ministrs, izglītības ministrs un zemkopības ministrs un plānošanas reģionu padomju priekšsēdētāji vai to norīkotie pārstāvji. |
61.
62.
63.
64.
65.
|
(Dep. Valdis Lauskis) Izteikt 16. panta otro daļu šādā redakcijā: (2) Nacionālās reģionālās attīstības padomes priekšsēdētājs ir par reģionālo attīstību atbildīgais ministrs un tās sastāvā ir ekonomikas ministrs, finansu ministrs, labklājības ministrs, satiksmes ministrs, zemkopības ministrs, plānošanas reģionu attīstības padomju priekšsēdētāji vai to norīkotie pārstāvji un Latvijas Pašvaldību savienības priekšsēdis. (Dep. I. Burvis) (Frakcija Latvijas Ceļš) (Dep. P. Salkazanovs) Papildināt 16. panta otro daļu pēc vārdiem zemkopības ministrs ar vārdiem Latvijas pašvaldību savienības priekšsēdētājs
(Dep. M. Sprindžuks) Papildināt 16. panta otro daļu pēc vārdiem zemkopības ministrs ar vārdiem vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs (Dep. J. Sokolovskis) Papildināt 16. panta otro daļu ar vārdiem un trim Saeimas deleģētiem pārstāvjiem
(Dep. L. Bojārs) Papildināt 16. panta otro daļu aiz vārdiem zemkopības ministrs ar vārdiem pašvaldību padomes (domes) priekšsēdētājs
|
Neatbalstīt
Neatbalstīt
Atbalstīt Redakcionāli precizēts
Neatbalstīt
Neatbalstīt
|
(2) Nacionālās reģionālās attīstības padomes priekšsēdētājs ir par reģionālo attīstību atbildīgais ministrs, un padomes sastāvā ir ekonomikas ministrs, finansu ministrs, labklājības ministrs, satiksmes ministrs, izglītības ministrs, zemkopības ministrs, vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs un plānošanas reģionu padomju priekšsēdētāji vai viņu norīkotie pārstāvji. |
|
(3) Nacionālās reģionālās attīstības padomes nolikumu apstiprina Ministru kabinets. |
(3) Nacionālās reģionālās attīstības padomes nolikumu apstiprina Ministru kabinets. |
|||
|
(4) Nacionālā reģionālās attīstības padome veic šādas funkcijas: |
66. |
(Juridiskais birojs) Papildināt 16. panta ceturtās daļas ievaddaļu pēc vārda padome ar vārdiem attiecībā uz reģionālo attīstību |
Atbalstīt |
(4) Nacionālā reģionālās attīstības padome attiecībā uz reģionālo attīstību veic šādas funkcijas: |
|
1) izvērtē valsts reģionālās attīstības pamatnostādnes pirms apstiprināšanas Ministru kabinetā; |
67.
68. |
(Dep. L. Bojārs) Papildināt 16. panta ceturtās daļas 1. punktu aiz vārda izvērtē ar vārdiem un koriģē (Īpašu uzdevumu ministrs sadarbībai ar starptautiskajām finansu institūcijām R. Zīle) Aizstāt 16. panta ceturtās daļas 1. punktā vārdus reģionālās attīstības pamatnostādnes ar vārdiem reģionālās politikas pamatnostādnes |
Neatbalstīt
Atbalstīt Redakcionāli precizēts |
1) izvērtē reģionālās politikas pamatnostādnes pirms apstiprināšanas Ministru kabinetā; |
|
2) izvērtē nacionālo plānojumu un nacionālo attīstības plānu pirms apstiprināšanas Ministru kabinetā; |
69.
70.
71. |
(Dep. L. Bojārs) Papildināt 16. panta ceturtās daļas 2. punktu aiz vārda izvērtē ar vārdiem un koriģē (Frakcija Latvijas Ceļš) (Dep. P. Salkazanovs) Izteikt 16. panta ceturtās daļas 2. punktu šādā redakcijā: 2) izvērtē nacionālo plānojumu un nacionālo attīstības plānu, kā arī iesniedz tos apstiprināšanai Ministru kabinetā; (Juridiskais birojs) Izslēgt 16. panta ceturtās daļas 2. punktā vārdus nacionālo plānojumu un |
Neatbalstīt
Neatbalstīt
Atbalstīt |
2) izvērtē nacionālo attīstības plānu pirms apstiprināšanas Ministru kabinetā; |
|
3) izvērtē nacionālā plānojuma, nacionālā attīstības plāna, plānošanas reģionu attīstības programmu un teritorijas plānojuma savstarpējo atbilstību un lemj par priekšlikumiem šo plānojumu un programmu savstarpējai saskaņošanai; |
72. |
(Dep. L. Bojārs) Papildināt 16. panta ceturtās daļas 3. punktu aiz vārdiem attīstības programmu ar vārdiem tās finansējumu |
Neatbalstīt Redakcionāli precizēts |
3) izvērtē nacionālā plānojuma, nacionālā attīstības plāna, plānošanas reģionu attīstības programmu un teritoriju plānojumu savstarpējo atbilstību un lemj par priekšlikumiem šo plānojumu un programmu savstarpējai saskaņošanai; |
|
4) izvērtē nacionālā attīstības plāna rīcības un finansu daļu pirms apstiprināšanas Ministru kabinetā; |
73. |
(Dep. P. Salkazanovs) (Frakcija Latvijas Ceļš) Izslēgt 16. panta ceturtās daļas 4. punktu |
Atbalstīt |
|
|
5) nodrošina reģionālās attīstības plānošanas un tās atbalsta pasākumu saskaņotību starp nozarēm un reģioniem; |
4) nodrošina reģionālās attīstības plānošanas un tās atbalsta pasākumu saskaņotību starp nozarēm un reģioniem; |
|||
|
6) koordinē reģionālās attīstības plānošanas un tās atbalsta pasākumu īstenošanu; |
5) koordinē reģionālās attīstības plānošanas un tās atbalsta pasākumu īstenošanu; |
|||
|
7) izvērtē projektu finansējuma sadalījumu pa reģioniem investīciju un uzņēmējdarbības atbalsta programmās; |
|
6) izvērtē projektu finansējuma sadalījumu pa reģioniem investīciju un uzņēmējdarbības atbalsta programmās; |
||
|
74. |
(Dep. V. Kezika) Papildināt 16. panta ceturto daļu ar jaunu 8. punktu šādā redakcijā: 8) pārrauga reģionālās attīstības līdzekļu izlietojumu; |
Neatbalstīt |
||
|
8) veic citas normatīvajos aktos noteiktās funkcijas. |
75. |
(Dep. V. Kezika) Izteikt 16. panta ceturtās daļas 8. punktu kā 9. punktu |
Neatbalstīt |
7) veic citas normatīvajos aktos noteiktās funkcijas. |
|
(5) Atsevišķu jautājumu risināšanai Nacionālā reģionālās attīstības padome var izveidot apakšpadomes. |
76. |
(Frakcija Latvijas Ceļš) (Dep. P. Salkazanovs) Izslēgt 16. panta piekto daļu |
Atbalstīt |
|
|
17.pants. Reģionālās politikas un plānošanas pārvalde |
16.pants. Reģionālās politikas un plānošanas pārvalde |
|||
|
(1) Reģionālās politikas un plānošanas pārvalde ir Finansu ministrijas pakļautībā esoša valsts pārvaldes iestāde, kas atbild par reģionālās attīstības politikas izstrādi, reģionālās attīstības plānošanu un tās atbalsta pasākumu īstenošanu. |
77.
78.
79.
80. |
(Dep. L. Bojārs) Aizstāt 17. panta pirmajā daļā vārdu Finansu ar vārdu Ekonomikas; papildināt 17. panta pirmo daļu pēc vārda plānošanu ar vārdu finansēšanu (Dep. I. Burvis) (Frakcija Latvijas Ceļš) (Dep. P. Salkazanovs) Izteikt 17. panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Reģionālās politikas un plānošanas pārvalde ir par reģionālo attīstību atbildīgā ministra pakļautībā esoša valsts pārvaldes iestāde, kas atbild par reģionālās attīstības plānošanu un reģionālās attīstības valsts atbalsta pasākumu īstenošanu. (Īpašu uzdevumu ministrs sadarbībai ar starptautiskajām finansu institūcijām R. Zīle) Aizstāt 17. panta pirmajā daļā vārdus reģionālās attīstības politikas ar vārdiem reģionālās politikas (Īpašu uzdevumu ministrs sadarbībai ar starptautiskajām finansu institūcijām R. Zīle) Izteikt 17. panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Reģionālās politikas un plānošanas pārvalde ir Finansu ministrijas pakļautībā esoša valsts pārvaldes iestāde, kas atbild par reģionālās politikas izstrādi, reģionālās attīstības plānošanu un tās atbalsta pasākumu īstenošanas koordināciju. |
Neatbalstīt
Daļēji atbalstīt (iestrādāts 81. prlik.)
Atbalstīt (iestrādāts 81. prlik.)
Daļēji atbalstīt (iestrādāts 81. prlik.) |
(1) Reģionālās politikas un plānošanas pārvalde ir par reģionālo attīstību atbildīgā ministra pakļautībā esoša valsts pārvaldes iestāde, kas atbild par reģionālās politikas izstrādi, reģionālās attīstības plānošanu un reģionālās attīstības valsts atbalsta pasākumu īstenošanas koordināciju. |
|
81. |
(Atbildīgā komisija) Izteikt 17. panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Reģionālās politikas un plānošanas pārvalde ir par reģionālo attīstību atbildīgā ministra pakļautībā esoša valsts pārvaldes iestāde, kas atbild par reģionālās politikas izstrādi, reģionālās attīstības plānošanu un reģionālās attīstības valsts atbalsta pasākumu īstenošanas koordināciju. |
Atbalstīt |
||
|
(2) Reģionālās politikas un plānošanas pārvalde veic šādas funkcijas: |
82. |
(Juridiskais birojs) Papildināt 17. panta otrās daļas ievaddaļu pēc vārda pārvalde ar vārdiem attiecībā uz reģionālo attīstību |
Atbalstīt
|
(2) Reģionālās politikas un plānošanas pārvalde attiecībā uz reģionālo attīstību veic šādas funkcijas: |
|
1) izstrādā valsts reģionālās attīstības pamatnostādnes; |
83. |
(Īpašu uzdevumu ministrs sadarbībai ar starptautiskajām finansu institūcijām R. Zīle) Aizstāt 17. panta otrās daļas 1. punktā vārdus reģionālās attīstības pamatnostādnes ar vārdiem reģionālās politikas pamatnostādnes |
Atbalstīt Redakcionāli precizēts |
1) izstrādā reģionālās politikas pamatnostādnes; |
|
2) īsteno reģionālās attīstības politiku, plānojot un koordinējot reģionālās attīstības pasākumus, to skaitā Eiropas Savienības strukturālo instrumentu līdzfinansētos pasākumus, kā arī nodrošina šīs politikas uzraudzību; |
84. |
(Īpašu uzdevumu ministrs sadarbībai ar starptautiskajām finansu institūcijām R. Zīle) Aizstāt 17. panta otrās daļas 2. punktā vārdus reģionālās attīstības politiku ar vārdiem reģionālo politiku |
Atbalstīt |
2) īsteno reģionālo politiku, plānojot un koordinējot reģionālās attīstības pasākumus, to skaitā Eiropas Savienības strukturālo instrumentu līdzfinansētos pasākumus, kā arī nodrošina šīs politikas uzraudzību; |
|
3) nodrošina reģionālās attīstības atbalsta pasākumu ietekmes novērtēšanu; |
3) nodrošina reģionālās attīstības atbalsta pasākumu ietekmes novērtēšanu; |
|||
|
4) vada nacionālā plānojuma un nacionālā attīstības plāna izstrādi saskaņā ar plānošanas reģionu attīstības programmām un teritoriju plānojumiem; |
85.
86. |
(Īpašu uzdevumu ministrs sadarbībai ar starptautiskajām finansu institūcijām R. Zīle) Izslēgt 17. panta otrās daļas 4. punktā vārdus saskaņā ar plānošanas reģionu attīstības programmām un teritoriju plānojumiem (Juridiskais birojs) Izslēgt 17. panta otrās daļas 4. punktā vārdus nacionālā plānojuma un |
Atbalstīt
Atbalstīt |
4) vada nacionālā attīstības plāna izstrādi; |
|
5) koordinē rajonu un vietējo pašvaldību attīstības programmu izstrādi; |
87.
|
(Dep. I. Burvis) (Frakcija Latvijas Ceļš) (Dep. P. Salkazanovs) Izslēgt 17. panta otrās daļas 5. punktu |
Neatbalstīt
|
5) koordinē rajonu un vietējo pašvaldību attīstības programmu izstrādi; |
|
88. |
(Dep. P. Salkazanovs) (Frakcija Latvijas Ceļš) Papildināt 17. panta otro daļu ar jaunu 6. punktu šādā redakcijā: 6) izveido un uztur reģionālās attīstības plānošanas dokumentu datu bāzi; |
Atbalstīt |
6) izveido un uztur reģionālās attīstības plānošanas dokumentu datu bāzi; |
|
|
6) nodrošina Nacionālās reģionālās attīstības padomes darbību un veic tās sekretariāta funkcijas; |
7) nodrošina Nacionālās reģionālās attīstības padomes darbību un veic tās sekretariāta funkcijas; |
|||
|
7) veic citas normatīvajos aktos noteiktās funkcijas. |
8) veic citas normatīvajos aktos noteiktās funkcijas. |
|||
|
(3) Reģionālās politikas un plānošanas pārvaldes nolikumu apstiprina Ministru kabinets. |
(3) Reģionālās politikas un plānošanas pārvaldes nolikumu apstiprina Ministru kabinets. |
|||
|
18.pants. Plānošanas reģiona attīstības padome |
|
17.pants. Plānošanas reģiona attīstības padome |
||
|
(1) Plānošanas reģiona attīstības koordinācijai katrā plānošanas reģionā izveido Plānošanas reģiona attīstības padomi. |
(1) Plānošanas reģiona attīstības koordinācijai katrā plānošanas reģionā izveido Plānošanas reģiona attīstības padomi. |
|||
|
(2) Plānošanas reģiona attīstības padomi ievēl plānošanas reģionā ietilpstošo pašvaldību priekšsēdētāju kopsapulce no attiecīgo pašvaldību deputātu vidus. |
89.
90. |
(Dep. M. Sprindžuks) Izteikt 18. panta otro daļu šādā redakcijā: (2) Plānošanas reģiona attīstības padome tiek izveidota pēc reprezentācijas principa plānošanas reģionā ietilpstošo vietējo pašvaldību priekšsēdētāju kopsapulcē, izvēlot pārstāvjus no sava vidus. Plānošanas reģiona padomes pārstāvju kopskaits tiek noteikts vadoties pēc plānošanas reģionā pierakstīto iedzīvotāju skaita: uz 30 000 iedzīvotājiem viens pārstāvis. Kopsapulcē pašvaldību priekšsēdētāji balso ar balsu skaitu, kas ir proporcionāls attiecīgā pašvaldībā pierakstīto iedzīvotāju skaitam. (Dep. J. Sokolovskis) Papildināt 18. panta otro daļu pēc vārdiem priekšsēdētāju kopsapulce ar vārdiem deviņu cilvēku sastāvā |
Neatbalstīt Redakcionāli precizēts
Neatbalstīt |
(2) Plānošanas reģiona attīstības padomi ievēlē plānošanas reģionā ietilpstošo pašvaldību priekšsēdētāju kopsapulce no attiecīgo pašvaldību deputātiem. |
|
(3) Plānošanas reģiona attīstības padomi vada viens no pieciem pašvaldību izvirzītajiem pārstāvjiem. |
91.
92.
93.
94.
|
(Dep. M. Sprindžuks) Izteikt 18. panta trešo daļu šādā redakcijā: (3) Plānošanas reģiona attīstības padomes priekšsēdētāju ievēl ar absolūto balsu vairākumu no padomē esošo pārstāvju vidus, kurā katram padomes pārstāvim ir viena balss. (Dep. J. Sokolovskis) Izteikt 18. panta trešo daļu šādā redakcijā: (3) Plānošanas reģiona attīstības padome no sava vidus ievēl padomes priekšsēdētāju un viņa vietnieku. (Frakcija Latvijas Ceļš) (Dep. P. Salkazanovs) Izteikt 18. panta trešo daļu šādā redakcijā: (3) Plānošanas reģiona attīstības padomes priekšsēdētāju ievēl plānošanas reģiona attīstības padome no tajā izvirzītajiem pašvaldību deputātiem. (Juridiskais birojs) Papildināt 18. panta trešo daļu ar vārdiem kuru no sava vidus ievēlē padomes locekļi |
Neatbalstīt
Neatbalstīt
Atbalstīt Redakcionāli precizēts
Daļēji atbalstīt |
(3) Plānošanas reģiona attīstības padomes priekšsēdētāju ievēlē plānošanas reģiona attīstības padome no tajā izvirzītajiem pašvaldību deputātiem. |
|
95. |
(Dep. M. Sprindžuks) Papildināt 18. pantu ar jaunu ceturto daļu šādā redakcijā: (4) Plānošanas reģiona attīstības padomes sēžu darbā ar padomdevēja tiesībām piedalās 16. panta otrajā daļā nosaukto ministriju ministri vai ministriju pastāvīgie pārstāvji, kurus apstiprinājis Ministru kabinets. |
Neatbalstīt |
||
|
(4) Plānošanas reģiona attīstības padomes sēdes ir atklātas, un tajās ar padomdevēja tiesībām var piedalīties valsts pārvaldes iestāžu, starptautisko institūciju, nevalstisko organizāciju, uzņēmēju un citu plānošanas reģionā ietilpstošo pašvaldību pārstāvji. |
96. |
(Dep. M. Sprindžuks) Izteikt 18. panta ceturto daļu kā piekto daļu šādā redakcijā: (5) Plānošanas reģiona attīstības padomes sēdes ir atklātas, un tajās ar novērotāja funkcijām var piedalīties valsts pārvaldes iestāžu, starptautisko institūciju, nevalstisko organizāciju, uzņēmēju un citu plānošanas reģionā ietilpstošo pašvaldību pārstāvji. |
Neatbalstīt |
(4) Plānošanas reģiona attīstības padomes sēdes ir atklātas, un tajās ar padomdevēja tiesībām var piedalīties valsts pārvaldes iestāžu, starptautisko institūciju, nevalstisko organizāciju, uzņēmēju un citu plānošanas reģionā ietilpstošo pašvaldību pārstāvji. |
|
(5) Plānošanas reģiona attīstības padome veic šādas funkcijas: |
97. |
(Dep. M. Sprindžuks) Izteikt 18. panta piekto daļu kā sesto daļu. |
Neatbalstīt |
(5) Plānošanas reģiona attīstības padome veic šādas funkcijas: |
|
1) nosaka plānošanas reģiona ilgtermiņa attīstības galvenos pamatprincipus, mērķus un prioritātes; |
1) nosaka plānošanas reģiona ilgtermiņa attīstības galvenos pamatprincipus, mērķus un prioritātes; |
|||
|
2) nodrošina plānošanas reģiona attīstības koordināciju atbilstoši reģionālās attīstības politikas plānošanas dokumentos noteiktajiem galvenajiem pamatprincipiem, mērķiem un prioritātēm; |
98. |
(Īpašu uzdevumu ministrs sadarbībai ar starptautiskajām finansu institūcijām R. Zīle) Aizstāt 18. panta piektās daļas 2. punktā vārdus attīstības politikas plānošanas dokumentos ar vārdiem attīstības plānošanas dokumentos |
Atbalstīt |
2) nodrošina plānošanas reģiona attīstības koordināciju atbilstoši reģionālās attīstības plānošanas dokumentos noteiktajiem galvenajiem pamatprincipiem, mērķiem un prioritātēm; |
|
3) vada un uzrauga plānošanas reģiona attīstības programmas un teritorijas plānojuma izstrādi un ieviešanu; |
3) vada un uzrauga plānošanas reģiona attīstības programmas un teritorijas plānojuma izstrādi un ieviešanu; |
|||
|
4) nodrošina pašvaldību sadarbību un plānošanas reģiona sadarbību ar nacionālā līmeņa institūcijām reģionālās attīstības atbalsta pasākumu īstenošanā; |
4) nodrošina pašvaldību sadarbību un plānošanas reģiona sadarbību ar nacionālā līmeņa institūcijām reģionālās attīstības atbalsta pasākumu īstenošanā; |
|||
|
99. |
(Dep. I. Burvis) (Frakcija Latvijas Ceļš) (Dep. P. Salkazanovs) Papildināt 18. panta piekto daļu ar jaunu 5. punktu šādā redakcijā: 5) izvērtē nacionālā plānojuma, nacionālā attīstības plāna, nacionālo un nozaru attīstības programmu atbilstību plānošanas reģiona attīstības programmai un teritorijas plānojumam un neatbilstības gadījumos lemj par ierosinājumu grozīt nacionālā līmeņa plānošanas dokumentus vai par izmaiņām plānošanas reģiona plānošanas dokumentos; |
Atbalstīt Redakcionāli precizēts |
5) izvērtē nacionālā plānojuma, nacionālā attīstības plāna, nacionālo un nozaru attīstības programmu atbilstību plānošanas reģiona attīstības programmai un teritorijas plānojumam un neatbilstības gadījumos lemj par ierosinājumu grozīt nacionālā līmeņa attīstības plānošanas dokumentus vai par grozījumiem plānošanas reģiona plānošanas dokumentos; |
|
|
5) apstiprina Plānošanas reģiona attīstības padomes un aģentūras nolikumu; |
100. |
(Juridiskais birojs) Izteikt 18. panta piektās daļas 5. punktu šādā redakcijā: 5) apstiprina Plānošanas reģiona attīstības padomes un Plānošanas reģiona attīstības aģentūras nolikumu; |
Atbalstīt |
6) apstiprina Plānošanas reģiona attīstības padomes un Plānošanas reģiona attīstības aģentūras nolikumu; |
|
6) veic citas normatīvajos aktos noteiktās funkcijas. |
7) veic citas normatīvajos aktos noteiktās funkcijas. |
|||
|
19.pants. Plānošanas reģiona attīstības aģentūra |
18.pants. Plānošanas reģiona attīstības aģentūra |
|||
|
(1) Attiecīgajā reģionā ietilpstošās pašvaldības Publisko aģentūru likumā noteiktajā kārtībā izveido pašvaldību kopīgo aģentūru Plānošanas reģiona attīstības aģentūru. |
101. |
(Frakcija Latvijas Ceļš) (Dep. P. Salkazanovs) Izteikt 19. panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Plānošanas reģiona attīstības padome izveido Plānošanas reģiona attīstības aģentūru, kas darbojas saskaņā ar Publisko aģentūru likumu, un pilda Publisko aģentūru likumā noteiktās aģentūras padomes funkcijas. |
Neatbalstīt |
(1) Attiecīgajā reģionā ietilpstošās pašvaldības Publisko aģentūru likumā noteiktajā kārtībā izveido pašvaldību kopīgo aģentūru Plānošanas reģiona attīstības aģentūru. |
|
(2) Plānošanas reģiona attīstības aģentūra veic šādas funkcijas: |
(2) Plānošanas reģiona attīstības aģentūra veic šādas funkcijas: |
|||
|
1) sadarbībā ar pašvaldībām un valsts institūciju teritoriālajām iestādēm izstrādā plānošanas reģiona attīstības programmu un teritorijas plānojumu, nodrošina to saskaņotību ar nacionālo plānojumu, nacionālo attīstības plānu un nacionālajām vai nozaru attīstības programmām un nodrošina to ieviešanas vadību; |
1) sadarbībā ar pašvaldībām un valsts institūciju teritoriālajām iestādēm izstrādā plānošanas reģiona attīstības programmu un teritorijas plānojumu, nodrošina to saskaņotību ar nacionālo plānojumu, nacionālo attīstības plānu un nacionālajām vai nozaru attīstības programmām un nodrošina to ieviešanas vadību; |
|||
|
102. |
(Frakcija Latvijas Ceļš) (Dep. I. Burvis) (Dep. P. Salkazanovs) Papildināt 19. panta otro daļu ar jaunu 2. punktu šādā redakcijā: 2) sagatavo atzinumus par nacionālā līmeņa attīstības plānošanas dokumentu atbilstību plānošanas reģiona attīstības programmai un teritorijas plānojumam; |
Atbalstīt |
2) sagatavo atzinumus par nacionālā līmeņa attīstības plānošanas dokumentu atbilstību plānošanas reģiona attīstības programmai un teritorijas plānojumam; |
|
|
2) koordinē un veicina plānošanas reģiona reģionālās attīstības atbalsta pasākumu izstrādi, īstenošanu, uzraudzību un novērtēšanu; |
3) koordinē un veicina plānošanas reģiona reģionālās attīstības atbalsta pasākumu izstrādi, īstenošanu, uzraudzību un novērtēšanu; |
|||
|
103. |
(Dep. P. Salkazanovs) (Frakcija Latvijas Ceļš) (Dep. I. Burvis) Papildināt 19. panta otro daļu ar jaunu 3. punktu šādā redakcijā: 3) sagatavo un vada plānošanas reģiona mēroga attīstības projektus, kas pretendē uz tiesībām īstenot nacionālā vai Eiropas līmeņa reģionālās attīstības politikas pasākumus; |
Neatbalstīt |
||
|
3) izvērtē vietējo pašvaldību un uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību) iesniegtos projektu pieteikumus valsts atbalsta saņemšanai un sniedz atzinumus par tiem; |
104.
105. |
(Frakcija Latvijas Ceļš) (Dep. P. Salkazanovs) Papildināt 19. panta otrās daļas 3. punktu pēc vārda pieteikumus ar vārdiem reģionālās attīstības (Juridiskais birojs) Aizstāt 19. panta otrās daļas 3. punktā vārdus uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību) ar vārdiem fizisko un juridisko personu |
Atbalstīt
Atbalstīt |
4) izvērtē vietējo pašvaldību un juridisko un fizisko personu iesniegtos projektu pieteikumus reģionālās attīstības valsts atbalsta saņemšanai un sniedz atzinumus par tiem; |
|
4) veic citas normatīvajos aktos noteiktās funkcijas. |
5) veic citas normatīvajos aktos noteiktās funkcijas. |
|||
|
(3) Plānošanas reģiona attīstības aģentūras nolikumu apstiprina Plānošanas reģiona attīstības padome. |
106. |
(Juridiskais birojs) Izteikt 19. panta trešo daļu šādā redakcijā: (3) Plānošanas reģiona attīstības aģentūra darbojas saskaņā ar Plānošanas reģiona attīstības padomes apstiprinātu nolikumu.
|
Atbalstīt |
(3) Plānošanas reģiona attīstības aģentūra darbojas saskaņā ar Plānošanas reģiona attīstības padomes apstiprinātu nolikumu. |
|
IV nodaļa. Reģionālās attīstības finansēšana 20.pants. Reģionālās attīstības finansēšanas avoti Reģionālās attīstības atbalsta pasākumus finansē no valsts budžeta, pašvaldību budžetiem, ārvalstu finansu palīdzības līdzekļiem, juridisko un fizisko personu iemaksām un ziedojumiem.
|
107. |
(Juridiskais birojs) Aizstāt 20. panta tekstā vārdus iemaksām un ziedojumiem ar vārdiem maksājumiem, tai skaitā ziedojumiem; papildināt 20. pantu ar otro daļu šādā redakcijā: (2) Nacionālās attīstības plānā iekļautos reģionālās attīstības atbalsta pasākumus finansē no valsts budžeta, pašvaldību budžetiem un ārvalstu finansu palīdzības līdzekļiem.
|
Atbalstīt
|
IV nodaļa. Reģionālās attīstības finansēšana 19.pants. Reģionālās attīstības finansēšanas avoti (1) Reģionālās attīstības atbalsta pasākumus finansē no valsts budžeta, pašvaldību budžetiem, ārvalstu finansu palīdzības līdzekļiem, juridisko un fizisko personu maksājumiem, tai skaitā ziedojumiem. (2) Nacionālās attīstības plānā iekļautos reģionālās attīstības atbalsta pasākumus finansē no valsts budžeta, pašvaldību budžetiem un ārvalstu finansu palīdzības līdzekļiem. |
|
21.pants. Reģionālais fonds |
20.pants. Reģionālais fonds |
|||
|
(1) Uzņēmējdarbības veicināšanai reģionos Ministru kabinets izveido Reģionālo fondu. Reģionālā fonda darbību pārrauga par reģionālo attīstību atbildīgais ministrs. |
108.
109.
110.
111.
|
(Dep. V. Kezika) Izteikt 21. panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Reģionālās attīstības atbalsta pasākumu finansēšanai Ministru kabinets izveido Reģionālo fondu. Reģionālā fonda darbību pārrauga Nacionālā reģionālās attīstības padome. (Dep. L. Bojārs) Aizstāt 21. panta pirmajā daļā vārdus par reģionālo attīstību atbildīgais ar vārdu ekonomikas (Frakcija Latvijas Ceļš) (Dep. P. Salkazanovs) Aizstāt 21. panta pirmajā daļā vārdus Uzņēmējdarbības veicināšanai ar vārdiem Reģionālās attīstības veicināšanai.
(Īpašu uzdevumu ministrs sadarbībai ar starptautiskajām finansu institūcijām R. Zīle) Aizstāt 21. panta pirmajā daļā vārdus Uzņēmējdarbības veicināšanai reģionos ar vārdiem Reģionālās attīstības pasākumu finansēšanai
|
Neatbalstīt
Neatbalstīt
Atbalstīt
Neatbalstīt
|
(1) Reģionālās attīstības veicināšanai reģionos Ministru kabinets izveido Reģionālo fondu. Reģionālā fonda darbību pārrauga par reģionālo attīstību atbildīgais ministrs. |
|
(2) Reģionālajā fondā ieskaitītos līdzekļus prioritāri var novirzīt īpaši atbalstāmo teritoriju attīstības veicināšanai. |
112.
113.
114. |
(Dep. V. Kezika) Izteikt 21. panta otro daļu šādā redakcijā: (2) Reģionālajā fondā ieskaitītos līdzekļus izmanto īpaši atbalstāmo teritoriju paātrinātas attīstības veicināšanai un reģionālās attīstības pasākumu kopfinansēšanai, kuriem tiek piesaistīti līdzekļi no citiem (tai skaitā ārvalstu) finansu avotiem. (Dep. L. Bojārs) Izteikt 21. panta otro daļu šādā redakcijā: (2) Reģionālā fondā ieskaitītos līdzekļus novirza īpaši atbalstāmo teritoriju ekonomiskās un sociālās attīstības veicināšanai.
(Atbildīgā komisija) Izslēgt 21. panta otrajā daļā vārdu prioritāri |
Neatbalstīt
Neatbalstīt
Atbalstīt |
(2) Reģionālajā fondā ieskaitītos līdzekļus var novirzīt īpaši atbalstāmo teritoriju attīstības veicināšanai. |
|
115. |
(Dep. L. Bojārs) Papildināt 21. pantu ar jaunu trešo daļu šādā redakcijā: (3) No reģionālā fonda var finansēt: 1) procentu maksājumus par mērķkredītiem, kas tiek sekmīgi izmantoti saskaņā ar iesniegto biznesa plānu; 2) vienreizējus maksājumus par ekonomiskās izglītības pasākumiem vai jaunu darba vietu radīšanu uzņēmumiem (uzņēmējsabiedrībām); 3) vienreizējus maksājumus par sociālās izglītības pasākumiem pašvaldībām; 4) ieguldījumu dotācijas; 5) daļēji pašvaldību attīstības programmu izstrādāšanu (arī pieaicinātu speciālistu) apmaksu; 6) izdevumus Reģionālā fonda darbības nodrošināšanai. |
Neatbalstīt |
||
|
(3) Reģionālā fonda nolikumu apstiprina Ministru kabinets. |
(3) Reģionālā fonda nolikumu apstiprina Ministru kabinets. |
|||
|
22.pants. Reģionālās attīstības finansējuma piešķiršana |
21.pants. Reģionālās attīstības finansējuma piešķiršana |
|||
|
(1) Reģionālās attīstības finansējumu piešķir reģionālās attīstības atbalsta pasākumiem, kas atbilst reģionālās attīstības politikas plānošanas dokumentos noteiktajiem galvenajiem pamatprincipiem, mērķiem un prioritātēm. |
116. |
(Frakcija Latvijas Ceļš) (Dep. P. Salkazanovs) Papildināt 22. panta pirmo daļu pēc vārda pasākumiem ar vārdiem un to vadībai. |
Atbalstīt Redakcionāli precizēts |
(1) Reģionālās attīstības finansējumu piešķir reģionālās attīstības atbalsta pasākumiem, kas atbilst reģionālās attīstības politikas plānošanas dokumentos noteiktajiem galvenajiem pamatprincipiem, mērķiem un prioritātēm un šo pasākumu vadībai. |
|
(2) Reģionālās attīstības finansējumam, kas uzskatāms par valsts atbalstu, piemēro likumu Par uzņēmējdarbībai sniegtā valsts un pašvaldību atbalsta kontroli. |
(2) Reģionālās attīstības finansējumam, kas uzskatāms par valsts atbalstu, piemēro likumu Par uzņēmējdarbībai sniegtā valsts un pašvaldību atbalsta kontroli. |
|||
|
(3) Ministru kabinets nosaka reģionālās attīstības finansējuma piešķiršanas kārtību un Eiropas Savienības struktūrfondu finansējuma vadības kārtību. |
(3) Ministru kabinets nosaka reģionālās attīstības finansējuma piešķiršanas kārtību un Eiropas Savienības struktūrfondu finansējuma vadības kārtību. |
|||
|
V nodaļa. Īpaši atbalstāmā teritorija |
V nodaļa. Īpaši atbalstāmā teritorija |
|||
|
23.pants. Īpaši atbalstāmā teritorija Īpaši atb alstāmā teritorija ir teritorija, kurā ilgstoši saglabājas negatīvas ekonomiskās un sociālās attīstības tendences vai viena no šīm tendencēm un kurai ar likumu piešķirts īpaši atbalstāmās teritorijas statuss. |
117.
118. |
(Dep. L. Bojārs) Aizstāt 23. panta nosaukumā vārdu teritorija ar vārdu reģions; papildināt 23. panta redakciju aiz vārda sociālās ar vārdiem un demogrāfiskās (Juridiskais birojs) Izteikt 23. panta nosaukumu šādā redakcijā: 23. pants. Īpaši atbalstāmās teritorijas jēdziens |
Neatbalstīt
Atbalstīt |
22.pants. Īpaši atbalstāmās teritorijas jēdziens Īpaši atbalstāmā teritorija ir teritorija, kurā ilgstoši saglabājas negatīvas ekonomiskās un sociālās attīstības tendences vai viena no šīm tendencēm un kurai ar likumu piešķirts īpaši atbalstāmās teritorijas statuss. |
|
24.pants. Īpaši atbalstāmās teritorijas statuss Īpaši atbalstāmās teritorijas statusa piešķiršanas mērķis ir radīt iespējas ekonomiski vāju vai mazāk labvēlīgu teritoriju ekonomiskajai un sociālajai attīstībai, lai veicinātu līdzvērtīgu sociālekonomisko apstākļu izveidošanos visā valsts teritorijā. |
119.
120.
|
(Dep. V. Kezika) Izteikt 24. pantu šādā redakcijā: 24. pants. Īpaši atbalstāmās teritorijas statuss (1) Īpaši atbalstāmās teritorijas statusa piešķiršanas mērķis ir radīt iespējas ekonomiski vāju vai mazāk labvēlīgu teritoriju ekonomiskajai un sociālajai attīstībai, lai veicinātu līdzvērtīgu sociālekonomisko apstākļu izveidošanos visā valsts teritorijā. (2) Īpaši atbalstāmo teritoriju attīstība tiek veicināta ar īpašu kredītpolitiku, nodokļu atvieglojumiem un Reģionālā fonda līdzekļiem, kas nodrošina papildus iespējas finansēt projektus, kuru īstenošana attiecīgajā teritorijā veicina saimniecisko darbību, rada jaunas un saglabā esošās darba vietas un sekmē šīs teritorijas iedzīvotāju dzīves līmeņa celšanos. (Dep. L. Bojārs) Izteikt 24. pantu šādā redakcijā: 24. pants. Īpaši atbalstāmās teritorijas statuss Īpaši atbalstāmās teritorijas statusa piešķiršanas mērķis ir radīt iespējas ekonomiski vāju vai mazāk labvēlīgu teritoriju paātrinātai ekonomiskajai un sociālajai attīstībai, lai veicinātu līdzvērtīgu sociālekonomisko apstākļu izveidošanos visā valsts teritorijā. |
Atbalstīt Redakcionāli precizēts
Neatbalstīt
|
23.pants. Īpaši atbalstāmās teritorijas statuss (1) Īpaši atbalstāmās teritorijas statusa piešķiršanas mērķis ir radīt iespējas ekonomiski vāju vai mazāk labvēlīgu teritoriju ekonomiskajai un sociālajai attīstībai, lai veicinātu līdzvērtīgu sociālo un ekonomisko apstākļu izveidošanos visā valsts teritorijā. (2) Īpaši atbalstāmo teritoriju attīstība tiek veicināta ar īpašu kredītpolitiku, nodokļu atvieglojumiem un Reģionālā fonda līdzekļiem, kas nodrošina papildu iespējas finansēt projektus, kuru īstenošana attiecīgajā teritorijā veicina saimniecisko darbību, rada jaunas un saglabā esošās darba vietas un sekmē šīs teritorijas iedzīvotāju dzīves līmeņa celšanos. |
|
25.pants. Īpaši atbalstāmās teritorijas statusa piešķiršana un atcelšana |
Redakcionāli precizēts |
24.pants. Īpaši atbalstāmās teritorijas noteikšana |
||
|
(1) Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā piešķir un atceļ īpaši atbalstāmās teritorijas statusu. |
121. |
(Dep. M. Sprindžuks) Izteikt 25. panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Īpaši atbalstāmās teritorijas nosaka plānošanas reģionu attīstības padomes saskaņā ar Ministru kabineta noteikto kārtību. |
Atbalstīt Redakcionāli precizēts |
Īpaši atbalstāmās teritorijas statusu piešķir un atceļ plānošanas reģionu attīstības padomes saskaņā ar Ministru kabineta noteikto kārtību. |
|
(2) Īpaši atbalstāmās teritorijas statusu pārskata ik pēc septiņiem gadiem. |
122. |
(Dep. M. Sprindžuks) Izslēgt 25. panta otro daļu. |
Atbalstīt |
|
|
Pārejas noteikumi |
Pārejas noteikumi |
|||
|
1. Ar šā likuma spēkā stāšanos spēku zaudē likums Par īpaši atbalstāmajiem reģioniem (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 13.nr.; 1999, 10.nr.). |
1. Ar šā likuma spēkā stāšanos spēku zaudē likums Par īpaši atbalstāmajiem reģioniem (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 13.nr.; 1999, 10.nr.). |
|||
|
123. |
(Dep. V. Kezika) Papildināt pārejas noteikumus ar jauniem 2., 3. un 4. punktiem šādā redakcijā: 2. Saskaņā ar likumu Par īpaši atbalstāmajiem reģioniem izveidotā Reģionālās attīstības padome turpina pildīt savas funkcijas līdz Nacionālās reģionālās padomes izveidošanai. 3. Saskaņā ar likumu Par īpaši atbalstāmajiem reģioniem piešķirtais Īpaši atbalstāmo reģionu statuss ir spēkā līdz 2004. gada 27. jūnijam. 4. Saskaņā ar likumu Par īpaši atbalstāmajiem reģioniem izveidotais Reģionālais fonds turpina savu darbību līdz šajā likumā paredzētā Reģionālā fonda izveidošanai, kas ir tā tiesību un saistību pārmantotājs. |
Atbalstīt Redakcionāli precizēts |
2. Saskaņā ar likumu Par īpaši atbalstāmajiem reģioniem izveidotā Reģionālās attīstības padome turpina pildīt savas funkcijas līdz Nacionālās reģionālās padomes izveidošanai. 3. Saskaņā ar likumu Par īpaši atbalstāmajiem reģioniem piešķirtais īpaši atbalstāmo reģionu statuss ir spēkā līdz 2004. gada 27. jūnijam. 4. Saskaņā ar likumu Par īpaši atbalstāmajiem reģioniem izveidotais Reģionālais fonds turpina savu darbību līdz brīdim, kad tiek izveidots šajā likumā paredzētais Reģionālais fonds, kas ir tā tiesību un saistību pārmantotājs. |
|
|
124. |
(Dep. V. Kezika) Izteikt pārejas noteikumu 2., 3., 4., 5. un 6. punktu attiecīgi kā 5., 6., 7., 8. un 9. punktu |
Atbalstīt |
||
|
2. Šā likuma 21.pantā noteiktais Reģionālais fonds ir likumā Par īpaši atbalstāmajiem reģioniem noteiktā Reģionālā fonda tiesību un saistību pārmantotājs. |
||||
|
3. Īpašu uzdevumu ministrs valsts reformu lietās sešu mēnešu laikā pēc likuma spēkā stāšanās iesniedz Ministru kabinetam priekšlikumus par piecu plānošanas reģionu izveidošanu, to teritorijām un kārtību, kādā jautājums par plānošanas reģionu teritorijām saskaņojams ar tajos ietilpstošajām pašvaldībām. |
125
126. |
(Frakcija Latvijas Ceļš) (Dep. P. Salkazanovs) Izteikt pārejas noteikumu 3. punktu šādā redakcijā: 3. Ministru kabinets pēc šā likuma spēkā stāšanās: 1) četru mēnešu laikā pieņem šā likuma 7. pantā paredzētos noteikumus un ieteikumus, piedāvā priekšlikumu par plānošanas reģionu teritorijām un nosaka kārtību, kādā jautājums par plānošanas reģionu teritorijām saskaņojams ar tajos ietilpstošajām pašvaldībām; 2) sešu mēnešu laikā nosaka šā likuma 6. pantā paredzētās plānošanas reģionu teritorijas un šā likuma 15. panta otrajā un trešajā daļā paredzētos noteikumus; 3) deviņu mēnešu laikā apstiprina 16. panta trešajā daļā paredzēto Nacionālās reģionālās attīstības padomes nolikumu. (Atbildīgā komisija) Izteikt pārejas noteikumu 3. punktu šādā redakcijā: 3. Ministru kabinets pēc šā likuma spēkā stāšanās: 1) līdz 2002. gada 1. septembrim pieņem šā likuma 6. pantā paredzētos noteikumus un ieteikumus, piedāvā priekšlikumu par plānošanas reģionu teritorijām un nosaka kārtību, kādā jautājums par plānošanas reģionu teritorijām saskaņojams ar tajos ietilpstošajām pašvaldībām; 2) līdz 2002. gada 15. oktobrim nosaka šā likuma 5. pantā paredzētās plānošanas reģionu teritorijas un pieņem šā likuma 14. pantā paredzētos noteikumus; 3) līdz 2003. gada 1. janvārim apstiprina šā likuma 15. panta trešajā daļā paredzēto Nacionālās reģionālās attīstības padomes nolikumu. |
Daļēji atbalstīt (iestrādāts atbild. komis. redakc.nr.126)
Atbalstīt |
5. Ministru kabinets pēc šā likuma spēkā stāšanās: 1) līdz 2002.gada 1.septembrim pieņem šā likuma 6.pantā paredzētos noteikumus un ieteikumus, piedāvā priekšlikumu par plānošanas reģionu teritorijām un nosaka kārtību, kādā jautājums par plānošanas reģionu teritorijām saskaņojams ar tajos ietilpstošajām pašvaldībām; 2) līdz 2002.gada 15.oktobrim nosaka šā likuma 5.pantā paredzētās plānošanas reģionu teritorijas un pieņem šā likuma 14.pantā paredzētos noteikumus; 3) līdz 2003.gada 1.janvārim apstiprina šā likuma 15.panta trešajā daļā paredzēto Nacionālās reģionālās attīstības padomes nolikumu. |
|
4. Šā likuma 6.pantā minētās plānošanas reģionu padomes divu mēnešu laikā pēc tam, kad plānošanas reģiona robežas apstiprinātas Ministru kabinetā, izvirza savu pārstāvi darbam Nacionālajā reģionālās attīstības padomē. |
|
|
Redakcionāli precizēts |
6. Šā likuma 5.pantā minētās plānošanas reģionu padomes divu mēnešu laikā pēc tam, kad plānošanas reģiona robežas apstiprinātas Ministru kabinetā, izvirza savu pārstāvi darbam Nacionālajā reģionālās attīstības padomē. |
|
5. Šā likuma II nodaļā minētos reģionālās attīstības politikas plānošanas dokumentus apstiprina triju gadu laikā no likuma spēkā stāšanās dienas. |
7. Šā likuma II nodaļā minētos reģionālās attīstības politikas plānošanas dokumentus apstiprina triju gadu laikā no likuma spēkā stāšanās dienas. |
|||
|
6. Šā likuma 15.panta otrajā daļā un 22.panta trešajā daļā minētos Ministru kabineta noteikumus pieņem sešu mēnešu laikā pēc likuma spēkā stāšanās dienas. |
Redakcionāli precizēts |
8. Šā likuma 14.pantā un 21.panta trešajā daļā minētos Ministru kabineta noteikumus pieņem sešu mēnešu laikā no likuma spēkā stāšanās dienas. |
||
|
127. |
(Frakcija Latvijas Ceļš) (Dep. I. Burvis) (Dep. P. Salkazanovs) Papildināt pārejas noteikumus ar 7. punktu šādā redakcijā: 7. Līdz šo pārejas noteikumu 4. punkta izpildei Nacionālās reģionālās attīstības padomes funkcijas pilda saskaņā ar likumu Par īpaši atbalstāmajiem reģioniem (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 13.nr.; 1999, 10.nr.) izveidotā Reģionālās attīstības padome. |
Daļēji atbalstīt (iestrādāts 123.prlik.) |
||
|
128. |
(Frakcija Latvijas Ceļš) (Dep. I. Burvis) (Dep. P. Salkazanovs) Papildināt pārejas noteikumus ar 8. punktu šādā redakcijā: 8) Līdz plānošanas reģionu izveidošanai saskaņā ar šo likumu, plānošanas reģionu funkcijas veic saskaņā ar Teritorijas attīstības likumu (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, nr. 23.) izveidotie plānošanas reģioni. |
Atbalstīt Redakcionāli precizēts |
9. Līdz šajā likumā paredzēto plānošanas reģionu izveidošanai plānošanas reģionu funkcijas veic saskaņā ar Teritorijas attīstības likumu (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 23.nr.) izveidotie plānošanas reģioni. |