Iesniedz Tautsaimniecības, agrārās, vides
un reģionālās politikas komisija
Likumprojekts otrajam lasījumam
Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas apkopotie priekšlikumi
likumprojekta Reģionālās attīstības likums otrajam lasījumam
|
Pirmā lasījuma redakcija (reģ.nr. 1072) |
Pr. nr. |
Iesniegtie priekšlikumi |
Komisijas slēdziens |
Redakcija, kurā komisija ierosina pieņemt likumprojektu 2. lasījumā |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
REĢIONĀLĀS ATTĪSTĪBAS LIKUMS |
Reģionālās attīstības likums |
|||
|
I nodaļa. Vispārīgie noteikumi. |
I nodaļa. Vispārīgie noteikumi |
|||
|
1.pants. Likumā lietotie termini. |
1.pants. Likumā lietotie termini |
|||
|
Likumā ir lietoti šādi termini: |
Likumā ir lietoti šādi termini: |
|||
|
1) reģionālā attīstība - sociālās un ekonomiskās situācijas labvēlīgas izmaiņas visā valsts teritorijā vai atsevišķās tās daļās; |
1.
2. |
(Dep. Imants Burvis) Izteikt 1. panta 1. punktu šādā redakcijā: 1) reģionālā attīstība sociālās un ekonomiskās situācijas labvēlīgas izmaiņas valsts atsevišķās daļās. (Dep. K. Leiškalns) Izslēgt 1. panta 1. punktā vārdus vai atsevišķās tās daļās. |
Neatbalstīt
Neatbalstīt Redakcionāli precizēts |
1) reģionālā attīstība labvēlīgas pārmaiņas sociālajā un ekonomiskajā situācijā visā valsts teritorijā vai atsevišķās tās daļās; |
|
2) reģionālās attīstības politika - valdības politikas galvenie pamatprincipi, attīstības mērķi, prioritātes un rīcības virzieni, kas nodrošina valsts reģionālo attīstību saistībā ar atsevišķu valsts teritorijas daļu attīstību. |
Redakcionāli precizēts |
2) reģionālās attīstības politika valdības politikas galvenie pamatprincipi, mērķi, prioritātes un rīcības virzieni, kas nodrošina valsts reģionālo attīstību saistībā ar atsevišķu valsts teritorijas daļu attīstību. |
||
Likuma mērķis ir veicināt un nodrošināt valsts līdzsvarotu un ilgtspējīgu attīstību, ievērojot visas valsts teritorijas un atsevišķu tās daļu īpatnības un attīstības iespējas, samazināt nelabvēlīgās atšķirības starp tām, kā arī saglabāt un attīstīt katras teritorijas dabai un kultūrvidei raksturīgās iezīmes un attīstības potenciālu. |
3. |
(Dep. Imants Burvis) Izteikt 2. panta tekstu šādā redakcijā: Likuma mērķis ir veicināt un nodrošināt valsts līdzsvarotu un ilgtspējīgu attīstību, ievērojot valsts atsevišķu daļu īpatnības un attīstības iespējas, samazināt nelabvēlīgās atšķirības starp tām, kā arī saglabāt un attīstīt katras teritorijas dabai un kultūrvidei raksturīgas iezīmes un attīstības potenciālu. |
Neatbalstīt Redakcionāli precizēts |
2.pants. Likuma mērķis Likuma mērķis ir veicināt un nodrošināt līdzsvarotu un ilgtspējīgu valsts attīstību, ievērojot visas valsts teritorijas un atsevišķu tās daļu īpatnības un iespējas, samazināt nelabvēlīgās atšķirības starp tām, kā arī saglabāt un attīstīt katras teritorijas dabai un kultūrvidei raksturīgās iezīmes un attīstības potenciālu. |
|
3.pants. Likuma uzdevumi. |
3.pants. Likuma uzdevumi |
|||
|
Likuma uzdevumi ir: |
Redakcionāli precizēts |
Likuma uzdevumi ir šādi: |
||
|
1) nodrošināt reģionālās attīstības plānošanas un atbalsta sistēmas izveidošanu; |
Redakcionāli precizēts |
1) nodrošināt reģionālās attīstības plānošanas un tās atbalsta sistēmas izveidošanu; |
||
|
2) radīt labvēlīgu vidi tautsaimniecības un uzņēmējdarbības dinamiskai, daudzpusīgai, ilgtspējīgai un līdzsvarotai attīstībai reģionos; |
Redakcionāli precizēts |
2) radīt labvēlīgu vidi tautsaimniecības un uzņēmējdarbības dinamiskai, daudzpusīgai, līdzsvarotai un ilgtspējīgai attīstībai reģionos; |
||
|
3) noteikt reģionālās attīstības atbalsta pasākumu finansēšanas avotus. |
3) noteikt reģionālās attīstības atbalsta pasākumu finansēšanas avotus. |
|||
|
4.pants. Reģionālā attīstības atbalsta pasākums. Reģionālās attīstības atbalsta pasākums ir programma vai atsevišķs projekts, kuru īsteno likuma mērķa sasniegšanai. |
4.
5. |
(Dep. M. Sprindžuks) Izteikt 4. panta tekstu šādā redakcijā: Reģionālās attīstības atbalsta pasākums ir programma un tai atbilstošo projektu kopums, kurus īsteno likuma mērķu sasniegšanai. (Dep. J. Urbanovičs, Dep. J. Pliners) Izteikt 4. pantu kā 1. panta terminu skaidrojumu |
Atbalstīt Redakcionāli precizēts
Neatbalstīt |
4.pants. Reģionālās attīstības atbalsta pasākums Reģionālās attīstības atbalsta pasākums ir programma un tai atbilstošo, likuma mērķu sasniegšanai īstenojamo projektu kopums. |
|
5.pants. Reģionālās attīstības pamatprincipi. Reģionālās attīstības plānošanas, vadības, ieviešanas, finansēšanas, uzraudzības un novērtēšanas procesā ievēro šādus pamatprincipus: |
Redakcionāli precizēts |
5.pants. Reģionālās attīstības pamatprincipi Reģionālās attīstības plānošanas, vadības, finansēšanas, uzraudzības un novērtēšanas procesā ievēro šādus pamatprincipus: |
||
|
Redakcionāli precizēts |
1) koncentrācijas princips reģionālās attīstības atbalstam novirzīto finansējumu koncentrē noteiktu prioritāro mērķu sasniegšanai; |
||
|
2) programmēšanas princips reģionālās attīstības atbalsta pasākumus īsteno pamatojoties uz nacionālajā, plānošanas reģionu, rajona un vietējo pašvaldību līmenī izstrādātajiem reģionālās attīstības politikas plānošanas dokumentiem, kas nosaka attīstības prioritātes un atbalsta pasākumu kopumu; |
Redakcionāli precizēts |
2) programmēšanas princips reģionālās attīstības atbalsta pasākumus īsteno, pamatojoties uz nacionālajā, plānošanas reģionu, rajonu un vietējo pašvaldību līmenī izstrādātajiem reģionālās attīstības politikas plānošanas dokumentiem (turpmāk arī politikas plānošanas dokumenti), kas nosaka attīstības prioritātes un atbalsta pasākumu kopumu; |
||
|
3) partnerības princips nodrošina sadarbību starp valsts pārvaldes iestādēm, starptautiskajām institūcijām, plānošanas reģionu padomēm, pašvaldībām, nevalstiskajām organizācijām un uzņēmējiem; |
3) partnerības princips nodrošina sadarbību starp valsts pārvaldes iestādēm, starptautiskajām institūcijām, plānošanas reģionu padomēm, pašvaldībām, nevalstiskajām organizācijām un uzņēmējiem; |
|||
|
4) papildinātības princips valsts reģionālās attīstības politikā noteiktās prioritātes finansē no valsts budžeta ar pašvaldību, ārvalstu finansu palīdzības, juridisku un fizisku personu iemaksu un ziedojumu līdzdalību, plānošanas reģionu, rajona un vietējo pašvaldību līmenī noteiktās prioritātes finansē no attiecīgās pašvaldības budžeta ar valsts, ārvalstu finansu palīdzības, juridisko un fizisko personu iemaksu un ziedojumu līdzdalību, dažādu līmeņu reģionālās attīstības atbalsta finansējums ir savstarpēji papildinošs un neaizstāj viens otru; |
6. |
(Dep. M. Sprindžuks) Papildināt 5. panta 4. punktu ar teikumu šādā redakcijā: Investīciju un uzņēmējdarbības atbalsta programmās līdzfinansējuma apjomu atbalsta saņēmējam nosaka un diferencē atbilstoši pašvaldības vai teritorijas piederībai pie īpaši atbalstāmās teritorijas, atbalsta saņēmējiem nosakot labvēlīgāku līdzfinansējuma apjomu īpaši atbalstāmās teritorijās. |
Atbalstīt Redakcionāli precizēts |
4) papildinātības princips valsts reģionālās attīstības politikā noteiktās prioritātes finansē no valsts budžeta ar pašvaldību, ārvalstu finansu palīdzības, juridisko un fizisko personu iemaksu un ziedojumu līdzdalību; plānošanas reģionu, rajonu un vietējo pašvaldību līmenī noteiktās prioritātes finansē no attiecīgās pašvaldības budžeta ar valsts, ārvalstu finansu palīdzības, juridisko un fizisko personu iemaksu un ziedojumu līdzdalību, turklāt dažādu līmeņu reģionālās attīstības atbalsta finansējumi ir savstarpēji papildinoši un neaizstāj cits citu. Investīciju un uzņēmējdarbības atbalsta programmās līdzfinansējuma apjomu atbalsta saņēmējam nosaka un diferencē atbilstoši pašvaldības vai attiecīgās teritorijas piederībai pie īpaši atbalstāmās teritorijas, atbalsta saņēmējiem nosakot labvēlīgāku līdzfinansējuma apjomu īpaši atbalstāmās teritorijās; |
|
5) atklātības princips reģionālās attīstības plānošanas un atbalsta pasākumu lēmumu pieņemšanas process ir atklāts un sabiedrību informē par reģionālās attīstības plānošanas un atbalsta pasākumu pieejamību un sasniegtajiem rezultātiem; |
Redakcionāli precizēts |
5) atklātības princips ar reģionālās attīstības plānošanu un atbalsta pasākumiem saistīto lēmumu pieņemšanas process ir atklāts, un sabiedrība tiek informēta par reģionālās attīstības plānošanas un atbalsta pasākumu pieejamību un sasniegtajiem rezultātiem; |
||
|
6) subsidiaritātes princips publiskās varas pienākumus pēc iespējas realizē tā vara, kas atrodas vistuvāk personai un spēj nodrošināt pienākumu efektīvu īstenošanu zemākā pārvaldes līmenī; |
Redakcionāli precizēts |
6) subsidiaritātes princips publiskās varas pienākumus savu iespēju robežās realizē tā vara, kas atrodas vistuvāk attiecīgajai personai un spēj nodrošināt pienākumu efektīvu īstenošanu zemākā pārvaldes līmenī; |
||
|
7) ilgtspējības princips - nodrošina esošajām un nākamajām paaudzēm kvalitatīvu vidi, līdzsvarotu ekonomisko attīstību, racionālu dabas, cilvēku un materiālo resursu izmantošanu, un dabas un kultūras mantojuma saglabāšanu. |
Redakcionāli precizēts |
7) ilgtspējības princips esošajām un nākamajām paaudzēm nodrošina kvalitatīvu vidi, līdzsvarotu ekonomisko attīstību, racionālu dabas, cilvēku un materiālo resursu izmantošanu, kā arī dabas un kultūras mantojuma saglabāšanu.
|
||
|
6.pants. Plānošanas reģioni. |
6.pants. Plānošanas reģioni |
|||
|
(1) Reģionālās attīstības plānošanai, koordinācijai un plānošanai un investīciju vadībai un pašvaldību sadarbības nodrošināšanai pašvaldības izveido Kurzemes, Latgales, Rīgas, Vidzemes un Zemgales plānošanas reģionus. |
7. |
(Dep. I. Burvis) Izteikt 6. panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Reģionālās attīstības pasākumu realizācijā par reģionālo attīstību atbildīgā valsts pārvaldes institūcija sadarbojas ar Baltijas jūras piekrastes, Latgales, Rīgas, Vidzemes un Zemgales plānošanas reģiona padomēm. |
Neatbalstīt |
(1) Reģionālās attīstības plānošanai, koordinācijai un pašvaldību sadarbības nodrošināšanai pašvaldības izveido Kurzemes, Latgales, Rīgas, Vidzemes un Zemgales plānošanas reģionus. |
|
(2) Piecu plānošanas reģionu teritorijas nosaka Ministru kabinets. |
8.
9. |
(Dep. I. Burvis) Izteikt 6. panta otro daļu šādā redakcijā: (2) Piecu plānošanas reģionu teritorijas, pēc šajos reģionos ietilpstošo pašvaldību priekšlikuma, apstiprina Ministru kabinets. (Dep. K. Leiškalns) Izteikt 6. panta otro daļu šādā redakcijā: (2) Piecu plānošanas reģionu Kurzemes, Latgales, Rīgas, Vidzemes un Zemgales - teritorijas saskaņā ar pašvaldību iesniegtajiem priekšlikumiem nosaka Ministru kabinets. |
Daļēji atbalstīt
Atbalstīt |
(2) Piecu plānošanas reģionu Kurzemes, Latgales, Rīgas, Vidzemes un Zemgales teritorijas saskaņā ar pašvaldību iesniegtajiem priekšlikumiem nosaka Ministru kabinets. |
|
10. |
(Frakcija Latvijas Ceļš) Izteikt 6. panta tekstu šādā redakcijā: (1) Reģionālās attīstības plānošanas, koordinācijas un pašvaldību sadarbības funkcijas reģionu līmenī tiek realizētas piecos plānošanas reģionos. (2) Piecu plānošanas reģionu teritorijas, pēc šajos reģionos ietilpstošo pašvaldību priekšlikumu, apstiprina Ministru kabinets. |
Daļēji atbalstīt |
||
|
II nodaļa. Reģionālās attīstības politikas plānošanas dokumenti. |
II nodaļa. Reģionālās attīstības politikas plānošanas dokumenti |
|||
|
7.pants. Politikas plānošanas dokumenti. |
Redakcionāli precizēts |
7.pants. Politikas plānošanas dokumentu veidi |
||
|
(1) Reģionālo attīstību īsteno saskaņā ar šādiem savstarpēji saskaņotiem politikas plānošanas dokumentiem - valsts reģionālās attīstības pamatnostādnēm, nacionālo plānojumu, reģionālā attīstības stratēģija, nacionālais plānojums, nacionālo attīstības plānu, nacionālām vai nozaru attīstības programmām, plānošanas reģionu attīstības programmām, reģionālo (rajona) pašvaldību attīstības programmām un vietējo pašvaldību attīstības programmām. |
11. |
(Dep. Imants Burvis) Aizstāt 7. panta pirmajā daļā vārdus dokumentiem valsts ar vārdiem dokumentiem valsts ilgtermiņa attīstības stratēģija, valsts |
Neatbalstīt Redakcionāli precizēts |
(1) Reģionālo attīstību īsteno atbilstoši šādiem savstarpēji saskaņotiem politikas plānošanas dokumentiem: 1) valsts reģionālās attīstības pamatnostādnes; 2) nacionālais plānojums; 3) nacionālais attīstības plāns; 4) nacionālās un nozaru attīstības programmas; 5) plānošanas reģionu attīstības programmas; 6) rajonu pašvaldību attīstības programmas; 7) vietējo pašvaldību attīstības programmas. |
|
(2) Valsts reģionālās attīstības pamatnostādņu, nacionālā plānojuma, nacionālā attīstības plāna, nacionālo vai nozares attīstības programmu, plānošanas reģiona, rajona un vietējo pašvaldību attīstības programmu izstrādes, ieviešanas un īstenošanas kārtību nosaka Ministru kabinets. |
12. |
(Dep. J. Bunkšs) (Dep. K. Leiškalns) (Frakcija Latvijas Ceļš) Izteikt 7. panta otro daļu šādā redakcijā: (2) Valsts reģionālās attīstības pamatnostādņu, Nacionālā attīstības plāna, nacionālo un nozares attīstības programmu, Nacionālā plānojuma izstrādes, ieviešanas un uzraudzības kārtību nosaka Ministru kabinets. |
Atbalstīt Redakcionāli precizēts |
(2) Valsts reģionālās attīstības pamatnostādņu, nacionālā plānojuma, nacionālā attīstības plāna, nacionālo un nozaru attīstības programmu izstrādes, ieviešanas un uzraudzības kārtību nosaka Ministru kabinets. |
|
13.
14. |
(Dep. J. Bunkšs) (Frakcija Latvijas Ceļš) Papildināt 7. pantu ar trešo un ceturto daļu šādā redakcijā: (3) Plānošanas reģiona attīstības plāna izstrādes, ieviešanas un uzraudzības kārtību nosaka Plānošanas reģiona attīstības padome. (4) Pašvaldības attīstības plāna izstrādes, ieviešanas un uzraudzības kārtību nosaka attiecīgās pašvaldības dome (padome). (Dep. I. Burvis) Papildināt 7. pantu ar trešo un ceturto daļu šādā redakcijā: (3) Plānošanas reģiona attīstības programmas izstrādes, ieviešanas un uzraudzības kārtību nosaka Plānošanas reģiona attīstības padome. (4) Pašvaldības attīstības programmas izstrādes, ieviešanas un uzraudzības kārtību nosaka attiecīgās pašvaldības dome (padome). |
Neatbalstīt
Neatbalstīt |
||
|
15. |
(Dep. K. Leiškalns) Papildināt 7. pantu ar trešo un ceturto daļu šādā redakcijā: (3) Plānošanas reģiona attīstības programmas un teritorijas plānojuma attīstības plāna izstrādes, ieviešanas un uzraudzības kārtību nosaka Plānošanas reģiona attīstības padome. (4) Pašvaldības attīstības programmas un teritorijas plānojuma attīstības plāna izstrādes, ieviešanas un uzraudzības kārtību nosaka attiecīgās pašvaldības dome (padome). |
Neatbalstīt |
||
|
8.pants. Valsts reģionālās attīstības pamatnostādnes. Valsts reģionālās attīstības pamatnostādnes ir ilgtermiņa (10 un vairāk gadiem) politikas plānošanas dokuments, kurā ir ietverti reģionālās attīstības politikas galvenie pamatprincipi, reģionālās attīstības mērķi un prioritātes. |
16. |
(Dep. J. Urbanovičs, Dep. J. Pliners) Izteikt 8. pantu kā 1. panta terminu skaidrojumu |
Neatbalstīt Redakcionāli precizēts |
8.pants. Valsts reģionālās attīstības pamatnostādnes Valsts reģionālās attīstības pamatnostādnes ir ilgtermiņa (10 un vairāk gadu) politikas plānošanas dokuments, kurā ietverti reģionālās attīstības politikas galvenie pamatprincipi, reģionālās attīstības mērķi un prioritātes. |
|
9.pants. Nacionālais plānojums. Nacionālo plānojumu regulē Teritorijas plānošanas likums.
|
9.pants. Nacionālais plānojums Nacionālo plānojumu regulē Teritorijas plānošanas likums. |
|||
|
10.pants. Nacionālais attīstības plāns. |
10.pants. Nacionālais attīstības plāns |
|||
|
(1) Nacionālais attīstības plāns ir vidēja termiņa (septiņi gadi) politikas plānošanas dokuments, kas analizē sociālekonomisko situāciju, nosaka reģionālās attīstības mērķus un prioritātes, atbalsta pasākumus noteikto mērķu īstenošanai, un izpildei nepieciešamos finansu līdzekļus. |
17. |
(Dep. J. Urbanovičs, Dep. J. Pliners) Izteikt 10. panta pirmo daļu kā 1. panta terminu skaidrojumu |
Neatbalstīt Redakcionāli precizēts |
(1) Nacionālais attīstības plāns ir vidēja termiņa (septiņi gadi) politikas plānošanas dokuments, kurā analizēta sociālekono miskā situācija, noteikti reģionālās attīstības mērķi un prioritātes, atbalsta pasākumi noteikto mērķu īstenošanai un izpildei nepieciešamie finansu līdzekļi. |
|
(2) Nacionālā attīstības plānā iekļautajiem reģionālās attīstības atbalsta pasākumiem piešķir finansējumu no gadskārtējā valsts budžeta likumā šiem mērķiem paredzētajiem finansu līdzekļiem, no pašvaldību budžeta un ārvalstu finansu palīdzības līdzekļiem. |
18. |
(Dep. J. Bunkšs) (Dep. I. Burvis) (Frakcija Latvijas Ceļš) Papildināt 10. panta otrajā daļā pirms vārdiem no pašvaldību budžeta ar vārdiem no plānošanas reģionu budžeta. |
Neatbalstīt Redakcionāli precizēts |
(2) Nacionālajā attīstības plānā iekļautajiem reģionālās attīstības atbalsta pasākumiem finansējumu piešķir no finansu līdzekļiem, kas šiem mērķiem paredzēti likumā par valsts budžetu kārtējam gadam, no pašvaldību budžetu un ārvalstu finansu palīdzības līdzekļiem. |
|
(3) Nacionālo attīstības plānu izstrādā saskaņoti ar valsts reģionālās attīstības pamatnostādnēs noteiktajiem attīstības mērķiem un prioritātēm un, ievērojot plānošanas reģionu attīstības programmu noteiktās attīstības prioritātes un konkrēto pasākumu kopumu. |
19.
20. |
(Dep. M. Sprindžuks) Izteikt 10. panta trešo daļu šādā redakcijā: (3) Nacionālo attīstības plānu izstrādā saskaņoti ar valsts reģionālās attīstības pamatnostādnēs noteiktajiem attīstības mērķiem un prioritātēm. (Atbildīgā komisija) Izslēgt 10.panta trešajā daļā pēc vārdiem un prioritātēm vārdu un, kā arī izslēgt vārdus un konkrēto pasākumu kopumu. |
Daļēji atbalstīt
Atbalstīt Redakcionāli precizēts |
(3) Nacionālo attīstības plānu izstrādā saskaņā ar valsts reģionālās attīstības pamatnostādnēs noteiktajiem mērķiem un prioritātēm, ievērojot plānošanas reģionu attīstības programmu noteiktās attīstības prioritātes. |
|
11.pants. Nacionālā vai nozares attīstības programma. |
Redakcionāli precizēts |
11.pants. Nacionālā un nozares attīstības programma |
||
|
(1) Nacionālā vai nozares attīstības programma ir vidēja termiņa (septiņi gadi) politikas plānošanas dokuments noteiktā jomā, kas nosaka mērķus, galvenos uzdevumus un sasniedzamos rezultātus šīs jomas attīstībā. |
21. |
(Dep. J. Urbanovičs, Dep. J. Pliners) Izteikt 11. panta pirmo daļu kā 1. panta terminu skaidrojumu |
Neatbalstīt Redakcionāli precizēts |
(1) Nacionālā un nozares attīstības programma ir vidēja termiņa (septiņi gadi) politikas plānošanas dokuments, kas attiecas uz noteiktu jomu un nosaka mērķus, galvenos uzdevumus un sasniedzamos rezultātus šīs jomas attīstībā. |
|
(2) Nacionālo vai nozares attīstības programmu izstrādā un īsteno saskaņoti ar valsts reģionālās attīstības pamatnostādnēm, nacionālo plānojumu un nacionālo attīstības plānu. |
Redakcionāli precizēts |
(2) Nacionālo un nozares attīstības programmu izstrādā un īsteno saskaņā ar valsts reģionālās attīstības pamatnostādnēm, nacionālo plānojumu un nacionālo attīstības plānu.
|
||
|
12.pants. Plānošanas reģiona attīstības programma. |
12.pants. Plānošanas reģiona attīstības programma |
|||
|
(1) Plānošanas reģiona attīstības programmu izstrādā katrā plānošanas reģionā un tas ir vidēja termiņa (septiņi gadi) politikas plānošanas dokuments, kas nosaka attiecīgā plānošanas reģiona attīstības prioritātes un ietver konkrētu pasākumu kopumu. |
22.
23. |
(Dep. J. Bunkšs) (Frakcija Latvijas Ceļš) Izteikt 12. panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Plānošanas reģiona attīstības plānu izstrādā katrā plānošanas reģionā, tas ir vidēja termiņa politikas plānošanas dokuments, kurā analizēta reģiona sociālekonomiskā situācija, noteiktas reģiona attīstības prioritātes turpmākajiem septiņiem gadiem un pasākumi, kas nepieciešami plānoto mērķu īstenošanai. (Dep. I. Burvis) (Dep. K. Leiškalns) Izteikt 12. panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Plānošanas reģiona attīstības programmu izstrādā katrā plānošanas reģionā, tas ir vidēja termiņa politikas plānošanas dokuments, kurā analizēta reģiona sociālekonomiskā situācija, noteiktas reģiona attīstības prioritātes turpmākajiem septiņiem gadiem un pasākumi, kas nepieciešami prioritāšu un mērķu īstenošanai. |
Neatbalstīt Redakcionāli precizēts
Neatbalstīt |
(1) Plānošanas reģiona attīstības programmu izstrādā katrā plānošanas reģionā, un tas ir vidēja termiņa (septiņi gadi) politikas plānošanas dokuments, kurā noteiktas attiecīgā plānošanas reģiona attīstības prioritātes un ietverts konkrētu pasākumu kopums. |
|
(2) Plānošanas reģiona attīstības programmu izstrādā un īsteno saskaņoti ar valsts reģionālās attīstības pamatnostādnēm, nacionālo plānojumu, nacionālo attīstības plānu un attiecīgā plānošanas reģiona teritorijas plānojumu. |
24. |
(Dep. M. Sprindžuks) Aizstāt 12. panta otrajā daļā vārdus nacionālo attīstības plānu ar vārdiem nacionālā attīstības plāna prioritātēm. |
Neatbalstīt Redakcionāli precizēts |
(2) Plānošanas reģiona attīstības programmu izstrādā un īsteno saskaņā ar valsts reģionālās attīstības pamatnostādnēm, nacionālo plānojumu, nacionālo attīstības plānu un attiecīgā plānošanas reģiona teritorijas plānojumu. |
|
(3) Plānošanas reģiona attīstības programmu apstiprina Plānošanas reģiona attīstības padome. |
(3) Plānošanas reģiona attīstības programmu apstiprina Plānošanas reģiona attīstības padome. |
|||
|
13.pants. Reģionālās (rRajona) pašvaldības attīstības programma. |
13.pants.Rajona pašvaldības attīstības programma |
|||
|
(1) Rrajona) pašvaldības attīstības programmu izstrādā katrā reģionālajā (rajona) pašvaldībā un tas ir vidēja termiņa (septiņi gadi) ) politikas plānošanas dokuments, kas nosaka attiecīgās rajona pašvaldības attīstības prioritātes un ietver konkrētu pasākumu kopumu. |
Redakcionāli precizēts |
(1) Rajona pašvaldības attīstības programmu izstrādā katrā rajona pašvaldībā, un tas ir vidēja termiņa (septiņi gadi) politikas plānošanas dokuments, kurā noteiktas attiecīgās rajona pašvaldības attīstības prioritātes un ietverts konkrētu pasākumu kopums. |
||
|
(2) Rrajona) pašvaldības attīstības programmu izstrādā un īsteno saskaņoti ar attiecīgās rajona pašvaldības teritorijas plānojumu un tā plānošanas reģiona attīstības programmu un teritorijas plānojumu, kurā ietilpst attiecīgā rajona pašvaldība. |
Redakcionāli precizēts |
(2) Rajona pašvaldības attīstības programmu izstrādā un īsteno saskaņā ar attiecīgās rajona pašvaldības teritorijas plānojumu un tā plānošanas reģiona attīstības programmu un teritorijas plānojumu, kurā ietilpst attiecīgā rajona pašvaldība. |
||
|
(3) Rrajona) pašvaldības attīstības programmu apstiprina attiecīgās pašvaldības padome (dome). |
25. |
(Dep. J. Bunkšs) (Dep. I. Burvis) Izslēgt 13. panta trešajā daļā vārdu (dome)
|
Neatbalstīt |
(3) Rajona pašvaldības attīstības programmu apstiprina attiecīgās pašvaldības padome (dome). |
|
14.pants. Vietējās pašvaldības attīstības programma. |
14.pants. Vietējās pašvaldības attīstības programma |
|||
|
(1) Vietējās pašvaldības attīstības programmu izstrādā katrā reģionālajā vietējā() pašvaldībā un tas ir vidēja termiņa (septiņi gadi) politikas plānošanas dokuments, kas nosaka attiecīgās vietējās pašvaldības attīstības prioritātes un ietver konkrētu pasākumu kopumu. |
26.
27. |
(Dep. J. Bunkšs) (Frakcija Latvijas Ceļš) Izteikt 14. panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Vietējās pašvaldības attīstības plānu izstrādā katrā vietējā pašvaldībā, tas ir vidēja termiņa politikas plānošanas dokuments, kurā analizēta pašvaldības sociāli ekonomiskā situācija, noteiktas pašvaldības attīstības prioritātes turpmākajiem septiņiem gadiem un pasākumi, kas nepieciešami plānoto mērķu īstenošanai. (Dep. I. Burvis) Izteikt 14. panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Vietējās pašvaldības attīstības programmu izstrādā katrā vietējā pašvaldībā, tas ir vidēja termiņa politikas plānošanas dokuments, kurā analizēta pašvaldības sociāli ekonomiskā situācija, noteiktas pašvaldības attīstības prioritātes turpmākajiem septiņiem gadiem un pasākumi, kas nepieciešami mērķu īstenošanai. |
Neatbalstīt Redakcionāli precizēts
Neatbalstīt |
(1) Vietējās pašvaldības attīstības programmu izstrādā katrā vietējā pašvaldībā, un tas ir vidēja termiņa (septiņi gadi) politikas plānošanas dokuments, kurā noteiktas attiecīgās vietējās pašvaldības attīstības prioritātes. |
|
28. |
(Atbildīgā komisija) Izslēgt 14. panta pirmajā daļā vārdus un ietver konkrētu pasākumu kopumu. |
Atbalstīt |
||
|
(2) Vietējās pašvaldības attīstības programmu izstrādā un īsteno saskaņoti ar attiecīgās vietējās pašvaldības teritorijas plānojumu un tās reģionālās (rajona) pašvaldības attīstības programmu un teritorijas plānojumu, kurā ietilpst attiecīgā vietējā pašvaldība. |
Redakcionāli precizēts |
(2) Vietējās pašvaldības attīstības programmu izstrādā un īsteno saskaņā ar attiecīgās vietējās pašvaldības teritorijas plānojumu un tā rajona pašvaldības attīstības programmu un teritorijas plānojumu, kurā ietilpst attiecīgā vietējā pašvaldība. |
||
|
(3) Vietējās pašvaldības attīstības programmu apstiprina attiecīgās pašvaldības padome (dome). |
(3) Vietējās pašvaldības attīstības programmu apstiprina attiecīgās pašvaldības padome (dome). |
|||
|
III nodaļa. Publisko institūciju kompetence. |
III nodaļa. Publisko institūciju kompetence |
|||
|
15.pants. Ministru kabinets. |
29. |
(Atbildīgā komisija) Izteikt 15. panta nosaukumu šādā redakcijā: 15. pants. Ministru kabineta kompetence |
Atbalstīt |
15.pants. Ministru kabineta kompetence |
|
(1) Ministru kabinets apstiprina valsts reģionālās attīstības pamatnostādnes, nacionālo plānojumu, nacionālo attīstības plānu un nacionālās vai nozaru attīstības programmas. |
Redakcionāli precizēts |
(1) Ministru kabinets apstiprina valsts reģionālās attīstības pamatnostādnes, nacionālo plānojumu, nacionālo attīstības plānu un nacionālās un nozaru attīstības programmas. |
||
|
(2)Ministru kabinets nosaka reģionālās attīstības atbalsta pasākumu īstenošanas un novērtēšanas kārtību. |
30. |
(Dep. Imants Burvis) Izslēgt 15. panta otro daļu. |
Neatbalstīt |
(2) Ministru kabinets nosaka reģionālās attīstības atbalsta pasākumu īstenošanas un novērtēšanas kārtību. |
|
16.pants. Nacionālā reģionālās attīstības padome. |
16.pants. Nacionālā reģionālās attīstības padome |
|||
|
(1) Reģionālās attīstības koordinācijai valstī Ministru kabinets izveido Nacionālo reģionālās attīstības padomi. |
31. |
(Dep. A. Klementjevs) Izteikt 16. panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Valsts mēroga reģionālās attīstības jautājumu koordinācijai un Reģionālā fonda līdzekļu izlietošanas pārraudzībai Saeima apstiprina Nacionālo reģionālās attīstības padomi deviņu cilvēku sastāvā, iekļaujot tajā pa vienam pārstāvim no Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas, Budžeta un finansu (nodokļu) komisijas un Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas un sešus pārstāvjus pēc Ministru kabineta ieteikuma. Nacionālās reģionālās attīstības padomes priekšsēdētāju apstiprina Saeima. |
Neatbalstīt |
(1) Reģionālās attīstības koordinācijai valstī Ministru kabinets izveido Nacionālo reģionālās attīstības padomi. |
|
(2) Nacionālās reģionālās attīstības padomes priekšsēdētājs ir par reģionālo attīstību atbildīgais ministrs un tās sastāvā ir ekonomikas ministrs, finansu ministrs, labklājības ministrs, satiksmes ministrs un plānošanas reģionu padomju priekšsēdētāji vai to norīkotie pārstāvji. |
32.
33.
34.
35. |
(Dep. J. Bunkšs) (Dep. I. Burvis)
Izteikt 16. panta otro daļu šādā redakcijā: (2) Nacionālās reģionālās attīstības padomes priekšsēdētājs ir Ministru prezidents un tās sastāvā ir par reģionālo attīstību atbildīgais ministrs, finansu ministrs, labklājības ministrs, satiksmes ministrs, zemkopības ministrs, plānošanas reģionu attīstības padomju priekšsēdētāji un Latvijas Pašvaldību savienības priekšsēdis.
(Dep. A. Klementjevs) Izslēgt 16. panta otro daļu
(Dep. Modris Lujāns) Papildināt 16. panta otro daļu pēc vārdiem satiksmes ministrs ar vārdiem zemkopības ministrs. (Dep. Modris Lujāns) Papildināt 16. panta otro daļu pēc vārdiem norīkotie pārstāvji ar vārdiem un pa vienam Saeimas deleģētam pārstāvim no Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas, Budžeta un finansu (nodokļu) komisijas un Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas. |
Daļēji atbalstīt
Neatbalstīt
Atbalstīt
Atbalstīt Redakcionāli precizēts |
(2) Nacionālās reģionālās attīstības padomes priekšsēdētājs ir par reģionālo attīstību atbildīgais ekonomikas ministrs, un tās sastāvā ir finansu ministrs, labklājības ministrs, īpašu uzdevumu ministrs sadarbībai ar starptautiskajām finansu institūcijām, satiksmes ministrs, izglītības ministrs un zemkopības ministrs, plānošanas reģionu padomju priekšsēdētāji vai viņu norīkotie pārstāvji un pa vienam Saeimas deleģētam pārstāvim no Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas, Budžeta un finansu (nodokļu) komisijas un Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas. |
|
36. |
(Dep. A. Kalniņš) Aizstāt 16. panta otrajā daļā vārdus ministrs un tās sastāvā ir ekonomikas ministrs ar vārdiem ekonomikas ministrs un tās sastāvā ir īpašo uzdevumu ministrs sadarbībai ar starptautiskajām finansu institūcijām, zemkopības ministrs, |
Atbalstīt |
||
|
37. |
(Dep. M. Sprindžuks) Izteikt 16. panta otro daļu šādā redakcijā: (2) Nacionālās reģionālās attīstības padomes priekšsēdētājs ir par reģionālo attīstību atbildīgais ministrs un tās sastāvā ir ekonomikas ministrs, finansu ministrs, labklājības ministrs, satiksmes ministrs, izglītības ministrs un zemkopības ministrs un plānošanas reģionu padomju priekšsēdētāji vai to norīkotie pārstāvji. |
Atbalstīt |
||
|
38. |
(Frakcija Latvijas Ceļš) Izteikt 16. panta otro daļu šādā redakcijā: (2) Nacionālās reģionālās attīstības padomes priekšsēdētājs ir par reģionālo attīstību atbildīgais ministrs un tās sastāvā ir ekonomikas ministrs, finansu ministrs, labklājības ministrs, satiksmes ministrs un plānošanas reģionu attīstības padomju deleģēti pārstāvji. |
Daļēji atbalstīt |
||
|
(3) Nacionālās reģionālās attīstības padomes nolikumu apstiprina Ministru kabinets. |
(3) Nacionālās reģionālās attīstības padomes nolikumu apstiprina Ministru kabinets. |
|||
|
(4) Nacionālā reģionālās attīstības padome īsteno šādas funkcijas: |
Redakcionāli precizēts |
(4) Nacionālā reģionālās attīstības padome veic šādas funkcijas: |
||
|
1) koordinē valsts reģionālās attīstības pamatnostādņu un nacionālā plānojuma izstrādi; |
39. |
(Dep. K. Leiškalns) Izteikt 16. panta ceturtās daļas 1. punktu šādā redakcijā: 1) izvērtē valsts reģionālās attīstības pamatnostādnes pirms apstiprināšanas Ministru kabinetā; |
Atbalstīt |
1) izvērtē valsts reģionālās attīstības pamatnostādnes pirms apstiprināšanas Ministru kabinetā; |
|
2) izvērtē nacionālo attīstības plānu pirms apstiprināšanas Ministru kabinetā; |
40. |
(Dep. K. Leiškalns) Izteikt 16. panta ceturtās daļas 2. punktu šādā redakcijā: 2) izvērtē nacionālo attīstības plānu un nacionālo plānojumu pirms apstiprināšanas Ministru kabinetā; |
Atbalstīt Redakcionāli precizēts |
2) izvērtē nacionālo plānojumu un nacionālo attīstības plānu pirms apstiprināšanas Ministru kabinetā; |
|
3) izvērtē nacionālā attīstības plāna un plānošanas reģionu attīstības programmu savstarpējo atbilstību un lemj par priekšlikumiem šo programmu savstarpējai saskaņošanai; |
41.
42.
43. |
(Dep. I. Burvis) Izteikt 16. panta ceturtās daļas 3. punktu šādā redakcijā 3) izvērtē Nacionālā attīstības plāna un plānošanas reģionu attīstības programmu savstarpējo atbilstību strīdus gadījumā un lemj par pasākumiem šo plānošanas dokumentu savstarpējai saskaņošanai. (Dep. K. Leiškal ns) Izteikt 16. panta ceturtās daļas 3. punktu šādā redakcijā: 3) izvērtē Nacionālā attīstības plāna un nacionālā plānojuma, plānošanas reģionu attīstības programmu un teritorijas plānojuma savstarpējo atbilstību strīdus gadījumā un lemj par priekšlikumiem šo programmu un plānojumu savstarpējai saskaņošanai;
(Atbildīgā komisija) Izteikt 16. panta ceturtās daļas 3. punktu šādā redakcijā: 3) izvērtē nacionālā plānojuma, nacionālā attīstības plāna, plānošanas reģionu attīstības programmu un teritorijas plānojuma savstarpējo atbilstību un lemj par priekšlikumiem šo plānojumu un programmu savstarpējai saskaņošanai |
Neatbalstīt
Daļēji atbalstīt
Atbalstīt |
3) izvērtē nacionālā plānojuma, nacionālā attīstības plāna, plānošanas reģionu attīstības programmu un teritorijas plānojuma savstarpējo atbilstību un lemj par priekšlikumiem šo plānojumu un programmu savstarpējai saskaņošanai; |
|
44. |
(Dep. K. Leiškalns) Papildināt 16. panta ceturto daļu ar jaunu 4. punktu šādā redakcijā: 4) izvērtē nacionālo attīstības plāna rīcības un finansu daļu pirms apstiprināšanas Ministru kabinetā; |
Atbalstīt Redakcionāli precizēts |
4) izvērtē nacionālā attīstības plāna rīcības un finansu daļu pirms apstiprināšanas Ministru kabinetā; |
|
|
4) nodrošina reģionālās attīstības plānošanas un atbalsta pasākumu saskaņotību starp nozarēm un reģioniem; |
45.
46. |
(Dep. J. Bunkšs) (Frakcija Latvijas Ceļš) Aizstāt 16. panta ceturtās daļas 4. punktā vārdu nodrošina ar vārdu veicina. (Dep. I. Burvis) (Dep. K. Leiškalns) 16. panta 4. punktu iestrādāt 17. panta redakcijā (skat. prlik. 17. pantā) |
Neatbalstīt
Neatbalstīt Redakcionāli precizēts |
5) nodrošina reģionālās attīstības plānošanas un tās atbalsta pasākumu saskaņotību starp nozarēm un reģioniem; |
|
5) koordinē reģionālās attīstības plānošanas un atbalsta pasākumu īstenošanu; |
47. |
(Dep. I. Burvis) (Dep. K. Leiškalns) 16. panta 5. punktu iestrādāt 17. panta redakcijā (skat. prlik. 17. pantā) |
Neatbalstīt Redakcionāli precizēts |
6) koordinē reģionālās attīstības plānošanas un tās atbalsta pasākumu īstenošanu; |
|
48. |
(Dep. Modris Lujāns) Papildināt 16. panta ceturto daļu ar jaunu 6. punktu šādā redakcijā: 6) pārrauga Reģionālā fonda darbību un tā līdzekļu izlietojumu. |
Neatbalstīt |
||
|
6) veic citas normatīvajos aktos noteiktās funkcijas. |
49.
50. |
(Dep. Modris Lujāns) Uzskatīt līdzšinējo 16. panta ceturtās daļas 6. punktu par 8. punktu (Dep. I. Burvis) Uzskatīt 16. panta 6. punktu par 4. punktu. |
Atbalstīt
Neatbalstīt |
7) izvērtē projektu finansējuma sadalījumu pa reģioniem investīciju un uzņēmējdarbības atbalsta programmās; |
|
51. |
(Dep. M. Sprindžuks) Papildināt 16. panta ceturto daļu ar 8. punktu šādā redakcijā: 8) izvērtē projektu finansējuma sadalījumu pa reģioniem investīciju un uzņēmējdarbības atbalsta programmās. |
Atbalstīt (izteikts kā 7. punkts) |
8) veic citas normatīvajos aktos noteiktās funkcijas. |
|
|
52. |
(Dep. M. Sprindžuks) Papildināt 16. pantu ar jaunu piekto daļu šādā redakcijā: (5) Nacionālajā reģionālās attīstības padomē lēmumi tiek pieņemti pēc konsensusa principa. |
Neatbalstīt |
||
|
(5) Atsevišķu jautājumu risināšanai Nacionālā reģionālās attīstības padome var izveidot apakšpadomes. |
53. |
(Dep. M. Sprindžuks) Izteikt 16. panta piekto daļu kā sesto daļu.
|
Neatbalstīt |
(5) Atsevišķu jautājumu risināšanai Nacionālā reģionālās attīstības padome var izveidot apakšpadomes. |
|
17.pants. Reģionālās politikas un plānošanas pārvalde. |
17.pants. Reģionālās politikas un plānošanas pārvalde |
|||
|
(1) Reģionālās politikas un plānošanas pārvalde ir Finansu ministrijas pakļautībā esoša valsts pārvaldes iestāde, kas atbild par reģionālās attīstības politikas izstrādi, reģionālās attīstības plānošanu un tās atbalsta pasākumu īstenošanu. |
54.
55. |
(Dep. J. Bunkšs) (Dep. I. Burvis)
Aizstāt 17. panta pirmajā daļā vārdus Finansu ministrijas ar vārdiem Ministru prezidenta. (Dep. A. Kalniņš) Aizstāt 17. panta pirmajā daļā vārdu Finansu ar vārdu Ekonomikas |
Neatbalstīt
Neatbalstīt |
(1) Reģionālās politikas un plānošanas pārvalde ir Finansu ministrijas pakļautībā esoša valsts pārvaldes iestāde, kas atbild par reģionālās attīstības politikas izstrādi, reģionālās attīstības plānošanu un tās atbalsta pasākumu īstenošanu. |
|
(2) Reģionālās politikas un plānošanas pārvalde īsteno šādas funkcijas: |
Redakcionāli precizēts |
(2) Reģionālās politikas un plānošanas pārvalde veic šādas funkcijas: |
||
|
1) izstrādā valsts reģionālās attīstības pamatnostādnes; |
1) izstrādā valsts reģionālās attīstības pamatnostādnes; |
|||
|
2) īsteno reģionālās attīstības politiku, plānojotorganizē reģionālās attīstības atbalsta pasākumu, tai skaitā arī Eiropas Savienības strukturālo instrumentu finansēto pasākumu izstrādi, ieviešanu un starpnozaru koordināciju un koordinējot reģionālās attīstības, tai skaitā Eiropas Savienības strukturālo instrumentu līdzfinansētos pasākumus, kā arī nodrošina tās uzraudzību; |
Redakcionāli precizēts |
2) īsteno reģionālās attīstības politiku, plānojot un koordinējot reģionālās attīstības pasākumus, to skaitā Eiropas Savienības strukturālo instrumentu līdzfinansētos pasākumus, kā arī nodrošina šīs politikas uzraudzību; |
||
|
3) nodrošina reģionālās attīstības atbalsta pasākumu ietekmes novērtēšanu; |
56. |
(Dep. I. Burvis) Izteikt 17. panta otrās daļas 3. punktu šādā redakcijā: 3) veicina reģionālās attīstības plānošanas un atbalsta pasākumu saskaņotību starp nozarēm un reģioniem; |
Neatbalstīt |
3) nodrošina reģionālās attīstības atbalsta pasākumu ietekmes novērtēšanu; |
|
4) vada nacionālā plānojuma un nacionālā attīstība plāna izstrādi saskaņoti ar plānošanas reģionu attīstības programmām; |
57.
58. |
(Dep. I. Burvis) Izteikt 17. panta otrās daļas 4. punktu šādā redakcijā: 4) koordinē reģionālās attīstības plānošanas un atbalsta pasākumu īstenošanu, tai skaitā ar Reģionālā fonda līdzdalību; (Dep. K. Leiškalns) Izteikt 17. panta otrās daļas 4. punktu šādā redakcijā: 4) vada nacionālā plānojuma un nacionālā attīstības plāna izstrādi saskaņoti ar plānošanas reģionu attīstības programmām un teritorijas plānojumiem; |
Neatbalstīt
Atbalstīt Redakcionāli precizēts |
4) vada nacionālā plānojuma un nacionālā attīstības plāna izstrādi saskaņā ar plānošanas reģionu attīstības programmām un teritoriju plānojumiem; |
|
5) koordinē rajona un vietējo pašvaldību attīstības programmu izstrādi; |
59.
60. |
(Dep. I. Burvis) Izteikt 17. panta otrās daļas 5. punktu šādā redakcijā: 5) atbalsta un koordinē plānošanas reģionu, rajonu un vietējo pašvaldību attīstības programmu izstrādi; (Dep. K. Leiškalns) Izteikt 17. panta otrās daļas 5. punktu šādā redakcijā: 5) koordinē reģionu, rajonu un vietējo pašvaldību attīstības programmu un teritorijas plānojumu izstrādi; |
Neatbalstīt
Neatbalstīt
Redakcionāli precizēts |
5) koordinē rajonu un vietējo pašvaldību attīstības programmu izstrādi; |
|
6) nodrošina Nacionālās reģionālās attīstības padomes darbību un veic tās sekretariāta funkcijas; |
61. |
(Dep. I. Burvis) Izteikt 17. panta otrās daļas 6. punktu šādā redakcijā: 6) nodrošina reģionālās attīstības atbalsta pasākumu ietekmes novērtēšanu; |
Neatbalstīt |
6) nodrošina Nacionālās reģionālās attīstības padomes darbību un veic tās sekretariāta funkcijas; |
|
7) veic citas normatīvajos aktos noteiktās funkcijas. |
62. |
(Dep. I. Burvis) Izteikt 17. panta otrās daļas 7. punktu šādā redakcijā: 7) vada Nacionālā plānojuma un Nacionālā attīstības plāna izstrādi saskaņoti ar plānošanas reģionu attīstības programmām; |
Neatbalstīt |
7) veic citas normatīvajos aktos noteiktās funkcijas. |
|
63. |
(Dep. I. Burvis) Papildināt 17. panta otro daļu ar 8., 9. un 10. punktu šādā redakcijā: 8) koordinē un atbalsta rajona un vietējās pašvaldības attīstības programmu izstrādi; 9) nodrošina Nacionālās reģionālās attīstības padomes darbību un veic tās sekretariāta funkcijas; 10) veic citas normatīvajos aktos noteiktās funkcijas. |
Neatbalstīt |
||
|
(3) Reģionālās politikas un plānošanas pārvaldes nolikumu apstiprina Ministru kabinets. |
(3) Reģionālās politikas un plānošanas pārvaldes nolikumu apstiprina Ministru kabinets. |
|||
|
18.pants. Plānošanas reģiona attīstības padome. |
|
18.pants. Plānošanas reģiona attīstības padome |
||
|
(1) Plānošanas reģiona attīstības koordinācijai katrā plānošanas reģionā izveido Plānošanas reģiona attīstības padomi. |
64. |
(Dep. I. Burvis) Izteikt 18. panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Plānošanas reģionā ietilpstošās pašvaldības likuma Par pašvaldībām noteiktajā kārtībā izveido Plānošanas reģiona attīstības padomi un apstiprina tās nolikumu. |
Neatbalstīt |
(1) Plānošanas reģiona attīstības koordinācijai katrā plānošanas reģionā izveido Plānošanas reģiona attīstības padomi. |
|
(2) Plānošanas reģiona attīstības padomi veido plānošanas reģionā ietilpstošo pašvaldību izvirzīti pieci pārstāvji un pieci Ministru kabineta pilnvaroti pārstāvji. |
65. |
(Dep. I. Burvis) (Dep. J. Bunkšs) (Dep. K. Leiškalns) (Frakcija Latvijas Ceļš) Izteikt 18. panta otro daļu šādā redakcijā: (2) Plānošanas reģiona attīstības padomi ievēl plānošanas reģionā ietilpstošo pašvaldību priekšsēdētāju kopsapulce no attiecīgo pašvaldību deputātu vidus. |
Neatbalstīt
Redakcionāli precizēts |
(2) Plānošanas reģiona attīstības padomes sastāvā ir plānošanas reģionā ietilpstošo pašvaldību izvirzīti pieci pārstāvji un pieci Ministru kabineta pilnvaroti pārstāvji. |
|
(3) Plānošanas reģiona attīstības padomi vada viens no pieciem pašvaldību izvirzītajiem pārstāvjiem. |
66.
67. |
(Dep. J. Bunkšs) (Dep. I. Burvis) (Frakcija Latvijas Ceļš) Izteikt 18. panta trešo daļu šādā redakcijā: (3) Plānošanas reģiona attīstības padomi vada priekšsēdētājs, kuru ievēl šī padome. (Dep. K. Leiškalns) Izteikt 18. panta trešo daļu šādā redakcijā: (3) Plānošanas reģiona attīstības padomi vada priekšsēdētājs, kuru no sava vidus izvēl plānošanas reģiona attīstības padome. |
Neatbalstīt
Neatbalstīt |
(3) Plānošanas reģiona attīstības padomi vada viens no pieciem pašvaldību izvirzītajiem pārstāvjiem. |
|
(4) Plānošanas reģiona attīstības padomes sēdes ir atklātas un tajās ar padomdevēja tiesībām var piedalīties valsts pārvaldes iestāžu,aicināt starptautisko institūciju, nevalstisko organizāciju, uzņēmēju un citu plānošanas reģionā ietilpstošo pašvaldību pārstāvji. |
68. |
(Dep. I. Burvis) Izteikt 18. panta ceturto daļu šādā redakcijā: (4) Plānošanas reģiona attīstības padomes sēdes ir atklātas un tajās ar padomdevēja tiesībām var piedalīties valsts pārvaldes iestāžu, starptautisku institūciju, nevalstisko organizāciju, uzņēmēju un citu pašvaldību pārstāvji. |
Neatbalstīt |
(4) Plānošanas reģiona attīstības padomes sēdes ir atklātas, un tajās ar padomdevēja tiesībām var piedalīties valsts pārvaldes iestāžu, starptautisko institūciju, nevalstisko organizāciju, uzņēmēju un citu plānošanas reģionā ietilpstošo pašvaldību pārstāvji. |
|
(5) Plānošanas reģiona attīstības padome īsteno šādas funkcijas: |
69. |
(Dep. I. Burvis) Izteikt 18. panta piekto daļu šādā redakcijā: (5) Plānošanas reģiona attīstības padome izstrādā plānošanas reģiona attīstības programmu, nosaka attiecīgā reģiona attīstības galvenos pamatprincipus, attīstības mērķus un prioritātes, detalizē attiecīgā reģiona teritorijai Nacionālā attīstības plānā un Nacionālajā plānojumā noteiktās prioritātes. |
Neatbalstīt Redakcionāli precizēts |
(5) Plānošanas reģiona attīstības padome veic šādas funkcijas: |
|
1) nosaka plānošanas reģiona ilgtermiņa attīstības galvenos pamatprincipus, attīstības mērķus un prioritātes; |
Redakcionāli precizēts |
1) nosaka plānošanas reģiona ilgtermiņa attīstības galvenos pamatprincipus, mērķus un prioritātes; |
||
|
2) nodrošina plānošanas reģiona attīstības koordināciju atbilstoši reģionālās attīstības politikas plānošanas dokumentos noteiktajiem galvenajiem pamatprincipiem, mērķiem un prioritātēm; |
2) nodrošina plānošanas reģiona attīstības koordināciju atbilstoši reģionālās attīstības politikas plānošanas dokumentos noteiktajiem galvenajiem pamatprincipiem, mērķiem un prioritātēm; |
|||
|
3) vada un uzrauga plānošanas reģiona attīstības programmas un teritorijas plānojuma izstrādi un ieviešanu; |
3) vada un uzrauga plānošanas reģiona attīstības programmas un teritorijas plānojuma izstrādi un ieviešanu; |
|||
|
4) nodrošina pašvaldību sadarbību un plānošanas reģiona sadarbību ar nacionālā līmeņa institūcijām reģionālās attīstības atbalsta pasākumu īstenošanā; |
4) nodrošina pašvaldību sadarbību un plānošanas reģiona sadarbību ar nacionālā līmeņa institūcijām reģionālās attīstības atbalsta pasākumu īstenošanā; |
|||
|
5) apstiprina Plānošanas reģiona attīstības padomes nolikumu; |
70. |
(Dep. K. Leiškalns) Izteikt 18. panta piektās daļas 5. punktu šādā redakcijā: 5) apstiprina Plānošanas reģiona attīstības padomes un aģentūras nolikumu; |
Atbalstīt |
5) apstiprina Plānošanas reģiona attīstības padomes un aģentūras nolikumu; |
|
6) veic citas normatīvajos aktos noteiktās funkcijas. |
6) veic citas normatīvajos aktos noteiktās funkcijas. |
|||
|
71. |
(Dep. I. Burvis) Papildināt 18. pantu ar sesto daļu šādā redakcijā: (6) Plānošanas reģiona attīstības padome nodrošina pašvaldību sadarbību un plānošanas reģiona sadarbību ar nacionālā līmeņa un starptautiskajām institūcijām reģionālās attīstības atbalsta pasākumu īstenošanā. |
Neatbalstīt |
||
|
19.pants. Plānošanas reģiona attīstības aģentūra. |
72. |
(Dep. I. Burvis) Izteikt 19. pantu šādā redakcijā: 19. pants. Plānošanas reģiona attīstības aģentūra |
Neatbalstīt |
19.pants. Plānošanas reģiona attīstības aģentūra |
|
(1) Attiecīgajā reģionā ietilpstošās pašvaldības Publisko aģentūru likumā noteiktajā kārtībā izveido pašvaldību kopīgo aģentūru - Plānošanas reģiona attīstības aģentūru. |
(1) Plānošanas reģiona attīstības padome izveido pašvaldību iestādi Plānošanas reģiona attīstības aģentūru un apstiprina tās nolikumu. |
(1) Attiecīgajā reģionā ietilpstošās pašvaldības Publisko aģentūru likumā noteiktajā kārtībā izveido pašvaldību kopīgo aģentūru Plānošanas reģiona attīstības aģentūru. |
||
|
(2) Plānošanas reģiona attīstības aģentūra īsteno šādas funkcijas: |
(2) Plānošanas reģiona attīstības aģentūra saskaņā ar pārvaldes līgumu: |
Redakcionāli precizēts |
(2) Plānošanas reģiona attīstības aģentūra veic šādas funkcijas: |
|
|
1) sadarbībā ar pašvaldībām un valsts institūciju teritoriālām iestādēm izstrādā plānošanas reģiona attīstības programmu un teritorijas plānojumu, nodrošina to saskaņotību ar nacionālo plānojumu, nacionālo attīstības plānu un nacionālajām vai nozaru attīstības programmām, un nodrošina to ieviešanas vadību; |
1) izstrādā plānošanas reģiona attīstības programmu, detalizē Nacionālā attīstības plāna un Nacionālā plānojuma prioritātes reģiona teritorijā; |
1) sadarbībā ar pašvaldībām un valsts institūciju teritoriālajām iestādēm izstrādā plānošanas reģiona attīstības programmu un teritorijas plānojumu, nodrošina to saskaņotību ar nacionālo plānojumu, nacionālo attīstības plānu un nacionālajām vai nozaru attīstības programmām un nodrošina to ieviešanas vadību; |
||
|
2) koordinē un veicina plāno šanas reģiona reģionālās attīstības atbalsta pasākumu izstrādi, īstenošanu, uzraudzību un novērtēšanu; |
2) koordinē un veicina plānošanas reģiona reģionālās attīstības atbalsta pasākumu izstrādi, īstenošanu, uzraudzību un novērtēšanu; |
2) koordinē un veicina plānošanas reģiona reģionālās attīstības atbalsta pasākumu izstrādi, īstenošanu, uzraudzību un novērtēšanu; |
||
|
3) izvērtē un sniedz atzinumus par vietējo pašvaldību un uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību) iesniegtajiem projektu pieteikumiem valsts atbalsta saņemšanai; |
3) izvērtē un sniedz atzinumus par vietējo pašvaldību un uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību) iesniegtajiem projektu pieteikumiem valsts atbalsta saņemšanai. |
Redakcionāli precizēts |
3) izvērtē vietējo pašvaldību un uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību) iesniegtos projektu pieteikumus valsts atbalsta saņemšanai un sniedz atzinumus par tiem; |
|
|
4) veic citas normatīvajos aktos noteiktās funkcijas. |
4) veic citas normatīvajos aktos noteiktās funkcijas. |
|||
|
(3) Plānošanas reģiona attīstības aģentūras nolikumu apstiprina pašvaldības dome (padome). |
73. |
(Dep. J. Bunkšs) (Frakcija Latvijas Ceļš) Izteikt 19. panta trešo daļu šādā redakcijā (3) Plānošanas reģiona attīstības aģentūras nolikumu apstiprina Plānošanas reģiona attīstības padome.
|
Atbalstīt |
(3) Plānošanas reģiona attīstības aģentūras nolikumu apstiprina Plānošanas reģiona attīstības padome. |
|
IV nodaļa. Reģionālās attīstības finansēšana. 20. pants. Reģionālās attīstības finansēšanas avoti. Reģionālās attīstības atbalsta pasākumus finansē no valsts budžeta, pašvaldību budžetiem, ārvalstu finansu palīdzības līdzekļiem, juridisko un fizisko personu mērķiemaksām un ziedojumiem. |
74.
75. |
(Dep. I. Burvis) Izteikt 20. panta tekstu šādā redakcijā: (1) Valsts reģionālās attīstības politikā noteiktās prioritātes finansē no valsts budžeta ar pašvaldību, ārvalstu finansu palīdzības, juridisku un fizisku personu iemaksu un ziedojumu līdzdalību. (2) Plānošanas reģiona, rajona un vietējās pašvaldības līmenī noteiktas prioritātes finansē no attiecīgās pašvaldības budžeta ar valsts, ārvalstu finansu palīdzības, juridisko un fizisko personu iemaksu un ziedojumu līdzdalību. (3) Dažādu līmeņu reģionālās attīstības atbalsta finansējums ir savstarpēji papildinošs un neaizstāj viens otru. (Dep. K. Leiškalns) Izteikt 20. panta tekstu šādā redakcijā: Reģionu attīstības atbalsta pasākumus finansē no valsts budžeta, plānošanas reģionu budžeta, pašvaldību budžetiem, reģionālā fonda, ārvalstu finansu palīdzības līdzekļiem, juridisko un fizisko personu iemaksām un ziedojumiem.
|
Neatbalstīt
Neatbalstīt |
IV nodaļa. Reģionālās attīstības finansēšana 20.pants. Reģionālās attīstības finansēšanas avoti Reģionālās attīstības atbalsta pasākumus finansē no valsts budžeta, pašvaldību budžetiem, ārvalstu finansu palīdzības līdzekļiem, juridisko un fizisko personu iemaksām un ziedojumiem. |
|
76. |
(Dep. M. Sprindžuks) Izteikt 20. pantu šādā redakcijā: 20.pants. Reģionālās attīstības atbalsta instrumenti (1) Valsts reģionālās attīstības veicināšanai pielieto sekojošus instrumentus: 1) nodokļu politika; 2) valsts finansu un kredītu politika; 3) valsts investīcijas; 4) mērķdotācijas un subsīdijas; 5) valsts galvojumi; 6) dāvinājumi; 7) brīvās ekonomiskās zonas; 8) pašvaldību izlīdzināšanas fonds. (2) Reģionālās attīstības atbalsta pasākumus finansē no valsts budžeta, pašvaldību budžetiem, ārvalstu finansu palīdzības līdzekļiem, juridisko un fizisko personu mērķiemaksām un ziedojumiem.
|
Neatbalstīt |
||
|
211.pants. Reģionālais ais fonds. |
21.pants. Reģionālais fonds |
|||
|
(1) Reģionālās attīstības atbalsta pasākumu finansēšanai Ministru kabinets izveido Reģionālo fondu. Reģionālā fonda darbību pārrauga par reģionālo attīstību atbildīgais ministrs. |
77.
78.
79. |
(Dep. M. Sprindžuks) Izteikt 21. panta pirmās daļas pirmo teikumu šādā redakcijā: Uzņēmējdarbības veicināšanai reģionos Ministru kabinets izveido Reģionālo fondu.
(Dep. Modris Lujāns) Izteikt 21. panta pirmās daļas otro teikumu šādā redakcijā: Par reģionālo attīstību atbildīgais ministrs pārrauga Reģionālā fonda darbu un sistemātiski informē nacionālo reģionālās attīstības padomi par fonda darbību un tā līdzekļu izlietojumu. (Dep. A. Klementjevs) Izteikt 21. panta pirmās daļas pēdējo teikumu šādā redakcijā: Reģionālā fonda darbību pārrauga finansu ministrs, kurš sistemātiski informē Nacionālo reģionālās attīstības padomi par fonda darbību un tā līdzekļu izlietojumu. |
Neatbalstīt
Neatbalstīt
Neatbalstīt |
(1) Reģionālās attīstības atbalsta pasākumu finansēšanai Ministru kabinets izveido Reģionālo fondu. Reģionālā fonda darbību pārrauga par reģionālo attīstību atbildīgais ministrs. |
|
(2) Reģionālā fondā ieskaitītos līdzekļus prioritāri var novirzīt īpaši atbalstāmo teritoriju paātrinātas attīstības veicināšanai. |
80.
81.
82. |
(Dep. M. Sprindžuks) Izteikt 21. panta otro daļu šādā redakcijā: (2) Reģionālajā fondā ieskaitītos līdzekļus prioritāri var novirzīt īpaši atbalstāmo teritoriju paātrinātas attīstības veicināšanai, nosakot atbalsta saņēmējam labvēlīgāku līdzfinansējuma likmi. (Sociālo un darba lietu komisija) Izteikt 21. panta otro daļu šādā redakcijā: (2) Reģionālā fondā ieskaitītos līdzekļus novirza īpaši atbalstāmo teritoriju ekonomiskās un sociālās attīstības veicināšanai. (Atbildīgā komisija) Izslēgt 21. panta otrajā daļā vārdu paātrinātas. |
Neatbalstīt
Neatbalstīt
Atbalstīt |
(2) Reģionālajā fondā ieskaitītos līdzekļus prioritāri var novirzīt īpaši atbalstāmo teritoriju attīstības veicināšanai. |
|
83.
84. |
(Dep. Modris Lujāns) Papildināt 21. pantu ar jaunu trešo daļu šādā redakcijā: (3) Ar šo likumu izveidotais Reģionālais fonds pārmanto visas tiesības un saistības no līdzšinējā Reģionālā fonda, kurš darbojās atbilstoši likumam Par īpaši atbalstāmajiem reģioniem, un turpina šī fonda iesāktos projektus. (Sociālo un darba lietu komisija) Papildināt 21. pantu ar jaunu trešo daļu šādā redakcijā: (3) No reģionālā fonda var finansēt: 1) ieguldījumus uzņēmumu (uzņēmējsabiedrības) statūtkapitālā; 2) procentu maksājumus par mērķkredītiem, kas tiek sekmīgi izmantoti saskaņā ar iesniegto biznesa plānu; 3) vienreizējus maksājumus par ekonomiskās izglītības pasākumiem vai jaunu darba vietu radīšanu uzņēmumiem (uzņēmējsabiedrībām); 4) vienreizējus maksājumus par sociālās izglītības pasākumiem pašvaldībām; 5) ieguldījumu dotācijas; 6) daļēji pašvaldību attīstības programmu izstrādāšanu un ieviešanu (arī pieaicinātu speciālistu apmaksu; 7) kopīgi ar pašvaldību finansēt infrastruktūras attīstību; 8) daļēji vietējos attīstības fondus; 9) izdevumus Reģionālā fonda darbības nodrošināšanai. |
Neatbalstīt
Neatbalstīt |
||
|
85. |
(Dep. A. Kalniņš) Papildināt 21. pantu ar jaunu trešo daļu šādā redakcijā: (3) Reģionālā fonda līdzekļus izlieto: 1) procentu maksājumiem vai daļējiem procentu maksājumiem par mērķkredītiem, saskaņā ar uzņēmējdarbības attīstības plānu; 2) ieguldījumiem uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību) statūtkapitālā; 3) kopīgi ar vietējām pašvaldībām vietējas nozīmes infrastruktūras un uzņēmējdarbības vides sakārtošanas un attīstības pasākumu finansēšanai; 4) plānošanas reģionu attīstības plānu un teritorijas plānojumu izstrādei; 5) Reģionālā fonda darbības nodrošināšanai. |
Neatbalstīt |
||
|
(3) Reģionālā fonda nolikumu apstiprina Ministru kabinets. |
86. |
(Dep. Modris Lujāns) (Sociālo un darba lietu komisija) (Dep. A. Kalniņš) Uzskatīt līdzšinējo 21. panta trešo daļu par ceturto daļu. |
Neatbalstīt |
(3) Reģionālā fonda nolikumu apstiprina Ministru kabinets. |
|
87. |
(Dep. I. Burvis) Izteikt 21. pantu šādā redakcijā: 21. pants. Reģionālais fonds (1) Reģionālās attīstības atbalsta pasākumu finansēšanu veic Reģionālais fonds. (2) Reģionālā fonda darbību pārrauga Nacionālā reģionālās attīstības padome. (3) Reģionālā fonda nolikumu apstiprina Ministru kabinets. (4) Reģionālā fondā ieskaitītos līdzekļus izmanto īpaši atbalstāmo teritoriju paātrinātas attīstības veicināšanai un to reģionālās attīstības pasākumu kopfinansēšanai, kuriem tiek piesaistīti ārvalstu finansu palīdzības līdzekļi. (5) Reģionālā fonda līdzekļu izlietošanas programmu apstiprina Nacionālā reģionālās attīstības padome. |
Neatbalstīt |
||
|
88. |
(Frakcija Latvijas Ceļš) Izteikt 21. panta tekstu šādā redakcijā: (1) Reģionālās attīstības atbalsta pasākumu finansēšanu veic Reģionālais fonds. Reģionālais fonds atrodas Finansu ministrijas pārziņā. Reģionālā fonda darbību pārrauga Nacionālā reģionālās attīstības padome. (2) Reģionālā fonda nolikumu apstiprina Ministru kabinets. (3) Reģionālajā fondā ieskaitītos līdzekļus izmanto īpaši atbalstāmo teritoriju paātrinātas attīstības veicināšanai un reģionālās attīstības pasākumu kopfinansēšanai, kuriem tiek piesaistīti ārvalstu finansu palīdzības līdzekļi. (4) Reģionālā fonda līdzekļu izlietošanas ikgadējo programmu apstiprina Nacionālā reģionālās attīstības padome. |
Neatbalstīt |
||
|
222.pants. Reģionālās attīstības finansējuma piešķiršana. |
22.pants. Reģionālās attīstības finansējuma piešķiršana |
|||
|
(1) Reģionālās attīstības finansējumu piešķir reģionālās attīstības atbalsta pasākumiem, kas atbilst reģionālās attīstības politikas plānošanas dokumentos noteiktajiem galvenajiem pamatprincipiem, mērķiem un prioritātēm. |
(1) Reģionālās attīstības finansējumu piešķir reģionālās attīstības atbalsta pasākumiem, kas atbilst reģionālās attīstības politikas plānošanas dokumentos noteiktajiem galvenajiem pamatprincipiem, mērķiem un prioritātēm. |
|||
|
(2) Reģionālās attīstības finansējumam, kas uzskatāms par valsts atbalstu, piemēro likumu Par uzņēmējdarbībai sniegtā valsts un pašvaldību atbalsta kontroli. |
89. |
(Frakcija Latvijas Ceļš) Izslēgt 22. panta otro daļu. |
Neatbalstīt |
(2) Reģionālās attīstības finansējumam, kas uzskatāms par valsts atbalstu, piemēro likumu Par uzņēmējdarbībai sniegtā valsts un pašvaldību atbalsta kontroli. |
|
(3) Ministru kabinets nosaka reģionālās attīstības finansējuma piešķiršanas kārtību un kārtību, kādā notiek Eiropas Savienības struktūrfondu finansējuma vadība. |
Redakcionāli precizēts |
(3) Ministru kabinets nosaka reģionālās attīstības finansējuma piešķiršanas kārtību un Eiropas Savienības struktūrfondu finansējuma vadības kārtību. |
||
|
V nodaļa. Īpaši atbalstāmā teritorija. |
V nodaļa. Īpaši atbalstāmā teritorija |
|||
|
233.pants. Īpaši atbalstāmā teritorija. Īpaši atbalstāmā teritorija ir teritorija, kurā ilgstoši saglabājas negatīvas ekonomiskās un sociālās attīstības tendences vai viena no šīm tendencēm un kurām saskaņā ar šo likumu piešķirts īpaši atbalstāmās teritorijas statuss. |
90.
91.
92. |
(Dep. J. Urbanovičs, Dep. J. Pliners) izteikt 23. pantu kā 1. panta terminu skaidrojumu (Dep. I. Burvis) (Sociālo un darba lietu komisija) Izteikt 23. panta tekstu kā pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Īpaši atbalstāma teritorija ir pilsēta, novads vai pagasts, kurā ilgstoši saglabājas negatīvas ekonomiskas un sociālās attīstības tendences vai viena no šīm tendencēm, kuras atbilst reģionālās attīstības politikas plānošanas dokumentos noteiktām prioritātēm un kurām saskaņā ar šo likumu piešķirts īpaši atbalstāmas teritorijas statuss. (Atbildīgā komisija) Izslēgt 23. panta tekstā vārdu šo |
Neatbalstīt
Neatbalstīt
Atbalstīt
Redakcionāli precizēts |
23.pants. Īpaši atbalstāmā teritorija Īpaši atbalstāmā teritorija ir teritorija, kurā ilgstoši saglabājas negatīvas ekonomiskās un sociālās attīstības tendences vai viena no šīm tendencēm un kurai ar likumu piešķirts īpaši atbalstāmās teritorijas statuss. |
|
93. |
(Dep. J. Bunkšs) (Dep. I. Burvis) Papildināt 23. pantu ar otro daļu šādā redakcijā: (2) Īpaši atbalstāmo teritoriju attīstība tiek veicināta ar īpašu kredītpolitiku, nodokļu atvieglojumiem un Reģionālā fonda līdzekļiem, kas nodrošina papildus iespējas finansēt projektus, kuru īstenošana attiecīgajā teritorijā veicina saimniecisko darbību, rada jaunas un saglabā esošās darba vietas un sekmē šīs teritorijas iedzīvotāju dzīves līmeņa celšanos. |
Neatbalstīt |
||
|
244.pants. Īpaši atbalstāmās teritorijas statuss. Īpaši atbalstāmās teritorijas statusa piešķiršanas mērķis ir radīt iespējas ekonomiski vāju vai mazāk labvēlīgu teritoriju šo teritoriju paātrinātai ekonomiskajai un sociālajai attīstībai, lai veicinātu līdzvērtīgu sociālekonomisko apstākļu izveidošanos visā valsts teritorijā. |
94.
95.
96. |
(Dep. Imants Burvis) Izteikt 24. panta tekstu šādā redakcijā: Īpaši atbalstāmas teritorijas statusa piešķiršanas mērķis ir radīt iespējas ekonomiski vāju un sociāli nelabvēlīgu teritoriju paātrinātai attīstībai, lai veicinātu līdzsvarotu un ilgtspējīgu attīstību un līdzsvarotu sociālo un ekonomisko apstākļu izveidošanos visā valsts teritorijā. (Sociālo un darba lietu komisija) Izteikt 24. panta tekstu šādā redakcijā: (1) Īpaši atbalstāmas teritorijas statusa piešķiršanas mērķis ir radīt iespējas ekonomiski vāju vai sociāli mazāk labvēlīgu teritoriju paātrinātai ekonomiskajai un sociālajai attīstībai, lai veicinātu līdzvērtīgu sociālekonomisko apstākļu izveidošanos visā valsts teritorijā. (2) Īpaši atbalstāmo teritoriju attīstība tiek veicināta ar reģionālās attīstības līdzekļiem valsts ieguldījumiem infrastruktūrā, īpašu kredītpolitiku, ieguldījumu dotācijām, mērķdotācijām, vienreizējiem maksājumiem uzņēmumiem (uzņēmējsabiedrībām) un pašvaldībām, ekonomiskās un sociālās izglītības pasākumiem, administratīviem un citiem pasākumiem, kuri pamatojas uz īpaši atbalstāmo teritoriju attīstības programmām un kuros tiek lietots kopīgās finansēšanas princips. (3) Īpaši atbalstāmajā teritorijā ir piemērojami likumos noteiktie nodokļu atvieglojumi. (Atbildīgā komisija) Izslēgt 24. panta teksta redakcijā vārdu paātrinātai. |
Neatbalstīt
Neatbalstīt
Atbalstīt |
24.pants. Īpaši atbalstāmās teritorijas statuss Īpaši atbalstāmās teritorijas statusa piešķiršanas mērķis ir radīt iespējas ekonomiski vāju vai mazāk labvēlīgu teritoriju ekonomiskajai un sociālajai attīstībai, lai veicinātu līdzvērtīgu sociālekonomisko apstākļu izveidošanos visā valsts teritorijā. |
|
97. |
(Frakcija Latvijas Ceļš) Izteikt 24. panta tekstu šādā redakcijā: (1) Īpaši atbalstāmās teritorijas statusa piešķiršanas mērķis ir radīt iespējas ekonomiski vāju un sociāli nelabvēlīgu teritoriju paātrinātai attīstībai, lai veicinātu līdzsvarotu un ilgtspējīgu attīstību un līdzvērtīgu sociālo un ekonomisko apstākļu izveidošanos visā valsts teritorijā. (2) Īpaši atbalstāmo teritoriju attīstība tiek veicināta ar īpašu kredītpolitiku, nodokļu atvieglojumiem un Reģionālā fonda līdzekļiem, kas nodrošina papildus iespējas finansēt projektus, kuru īstenošana attiecīgajā teritorijā veicina saimniecisko darbību, rada jaunas un saglabā esošās darba vietas un sekmē šīs teritorijas iedzīvotāju dzīves līmeņa celšanos. |
Neatbalstīt |
||
|
98. |
(Dep. J. Urbanovičs, Dep. J. Pliners) Papildināt likumprojektu ar jaunu 25. pantu šādā redakcijā: 25. pants. Īpaši atbalstāmo teritoriju attīstība tiek veicināta ar reģionālās attīstības līdzekļiem valsts ieguldījumiem infrastruktūrā, īpašu kredītpolitiku, ieguldījumu dotācijām, vienreizējiem maksājumiem uzņēmumiem (uzņēmējsabiedrībām) un pašvaldībām, ekonomiskās izglītības pasākumiem, brīvo (speciālo) ekonomisko zonu izveidošanu, administratīviem un citiem pasākumiem, kuri pamatojas uz īpaši atbalstāmo teritoriju attīstības programmām un kuros tiek lietots kopīgās finansēšanas princips. |
Neatbalstīt |
||
|
255.pants. Īpaši atbalstāmās teritorijas statusa piešķiršana un atcelšana. |
25.pants. Īpaši atbalstāmās teritorijas statusa piešķiršana un atcelšana |
|||
|
(1) Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā piešķir un atceļ īpaši atbalstāmās teritorijas statusu. |
(1) Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā piešķir un atceļ īpaši atbalstāmās teritorijas statusu. |
|||
|
(2) Īpaši atbalstāmās teritorijas statusu pārskata ik pēc septiņiem gadiem. |
99. |
(Dep. Imants Burvis) (Frakcija Latvijas Ceļš) Izteikt 25. panta otro daļu šādā redakcijā: (2) Īpaši atbalstāmas teritorijas statusu pārskata ik pēc trim gadiem. |
Neatbalstīt |
(2) Īpaši atbalstāmās teritorijas statusu pārskata ik pēc septiņiem gadiem. |
|
Pārejas noteikumi. |
Pārejas noteikumi |
|||
|
1. Ar likuma spēkā stāšanos spēku zaudē likums "Par īpaši atbalstāmajiem reģioniem" (Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 13.nr.; 1999, 10.nr.). |
100. |
(Dep. J. Bunkšs) (Dep. Imants Burvis) Izteikt pārejas noteikumu 1. punktu šādā redakcijā: 1. Likums Par īpaši atbalstāmajiem reģioniem (Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 13.nr.; 1999, 10.nr.) zaudē spēku 2004. gada 27. jūnijā. |
Neatbalstīt Redakcionāli precizēts |
1. Ar šā likuma spēkā stāšanos spēku zaudē likums Par īpaši atbalstāmajiem reģioniem (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 13.nr.; 1999, 10.nr.). |
|
101. |
(Frakcija Latvijas Ceļš) Izteikt pārejas noteikumu 1. punktu šādā redakcijā: 1. Likums Par īpaši atbalstāmiem reģioniem ir spēkā līdz 2004. gada 27. jūnijam, bet likumā paredzētās institūcijas: 1) Reģionālās attīstības padome veic savas funkcijas līdz šī likuma 16. pantā paredzētās Nacionālās reģionālās attīstības padomes izveidošanai; 2) līdz Nacionālās reģionālās attīstības padomes izveidošanai Reģionālās attīstības padome veic Nacionālās reģionālās attīstības padomes funkcijas. Pēc Nacionālās reģionālās attīstības padomes izveidošanas tā turpmāk pilda arī Reģionālās attīstības padomes funkcijas; 3) līdz Reģionālā fonda reorganizācijai saskaņā ar šī likuma 21. pantu, Reģionālais fonds turpina savu darbību saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem Reģionālā fonda nolikums (Nr. 290, 05.08.1997.), Ministru kabineta noteikumiem BO VSIA Reģionu attīstība statūti (Nr. 45, 10.02.1998.) un Ministru kabineta noteikumiem Kārtība, kādā pieprasāms, piešķirams un izmaksājams finansējums no Reģionālā fonda un kontrolējams piešķirtā finansējuma izlietojums (Nr.290, 16.06.1998.); 4) Pēc Reģionālā fonda reorganizācijas, tas uzņemas reorganizējamā fonda saistības un pienākumus; 5) šī likuma 25. pantā paredzētā kārtība, kādā tiek piešķirts un atcelts īpaši atbalstāmā reģiona statuss stājas spēkā pēc 2004. gada 27. jūnija. |
Neatbalstīt |
||
|
102. |
(Dep. J. Bunkšs) (Dep. Imants Burvis) Papildināt pārejas noteikumus ar jaunu 2. punktu šādā redakcijā: 2. Šā likuma V nodaļa stājas spēkā 2004. gada 28. jūnijā. |
Neatbalstīt |
||
|
103. |
(Dep. J. Bunkšs) (Dep. Imants Burvis) Papildināt pārejas noteikumus ar jaunu 3. punktu šādā redakcijā: 3. Šā likuma 21. pantā noteiktais Reģionālais fonds ir likumā Par īpaši atbalstāmajiem reģioniem noteiktā Reģionālā fonda tiesību un saistību pārmantotājs. |
Atbalstīt |
2. Šā likuma 21.pantā noteiktais Reģionālais fonds ir likumā Par īpaši atbalstāmajiem reģioniem noteiktā Reģionālā fonda tiesību un saistību pārmantotājs. |
|
|
104. |
(Dep. J. Bunkšs) (Dep. Imants Burvis) Papildināt pārejas noteikumus ar jaunu 4. punktu šādā redakcijā: 4. Likumā Par īpaši atbalstāmajiem reģioniem noteiktā Reģionālās attīstības padome veic savas funkcijas līdz šā likuma 16. pantā noteiktās Nacionālās reģionālās attīstības padomes izveidošanai. Turpmāk, līdz 2004. gada 27. jūnijam likumā Par īpaši atbalstāmajiem reģioniem Reģionālās attīstības padomei noteiktās funkcijas veic Nacionālā reģionālās attīstības padome. |
Neatbalstīt |
||
|
105. |
(Dep. A. kalniņš) Papildināt pārejas noteikumus ar jaunu 2. punktu šādā redakcijā: 2. Trīs mēnešu laikā pēc šā likuma spēkā stāšanās no jauna izveidotais Reģionālais fonds saskaņā ar šā likuma 21. pantu pārņem valsts SIA Reģionu attīstība Reģionālā fonda saistības, kas tika izveidots saskaņā ar likumu Par īpaši atbalstāmiem reģioniem. |
Daļēji atbalstīt |
||
|
106. |
(Dep. J. Bunkšs) Izteikt pārejas noteikumu 2.- 5. punktus attiecīgi par 5.- 8. punktiem. |
Daļēji atbalstīt |
||
|
2. Īpašu uzdevumu ministrs valsts reformu lietās sešu mēnešu laikā no likuma spēkā stāšanās iesniedz Ministru kabinetā priekšlikumus par Kurzemes, Latgales, Rīgas, Vidzemes un Zemgales plānošanas reģionu teritorijām. |
107.
108.
109. |
(Dep. Imants Burvis) Izteikt pārejas noteikumu 2. punktu kā pārejas noteikumu 5. punktu šādā redakcijā: 5. Likuma 6. pantā minēto plānošanas reģionu attīstības padomes divu mēnešu laikā iesniedz Ministru kabinetā priekšlikumus par plānošanas reģiona teritoriju. (Sociālo un darba lietu komisija) Izteikt pārejas noteikumu 2. punktu šādā redakcijā: 2. Līdz likuma 21. pantā noteiktā Reģionālā fonda izveidošanai savu darbu turpina saskaņā ar likumu Par īpaši atbalstāmajiem reģioniem izveidotais Reģionālais fonds, kurš turpina finansēt tos īpaši atbalstāmos reģionus, kuri izveidoti līdz šā likuma spēkā stāšanās dienai. (Frakcija Latvijas Ceļš) Izteikt pārejas noteikumu 2. punktu šādā redakcijā: 2. Īpašu uzdevumu ministrs valsts reformu lietās sešu mēnešu laikā no likuma spēkā stāšanās iesniedz Ministru kabinetā priekšlikumus par piecu plānošanas reģionu izveidošanu, to teritorijām un kārtību, kādā notiek plānošanas reģionu teritoriju saskaņošana ar tajos ietilpstošajām pašvaldībām. |
Neatbalstīt
Daļēji atbalstīt
Atbalstīt Redakcionāli precizēts |
3. Īpašu uzdevumu ministrs valsts reformu lietās sešu mēnešu laikā pēc likuma spēkā stāšanās iesniedz Ministru kabinetam priekšlikumus par piecu plānošanas reģionu izveidošanu, to teritorijām un kārtību, kādā jautājums par plānošanas reģionu teritorijām saskaņojams ar tajos ietilpstošajām pašvaldībām. |
|
110. |
(Sociālo un darba lietu komisija) Papildināt pārejas noteikumus ar jaunu 3. punktu šādā redakcijā: 3. Likuma 25. panta otrā daļa ir spēkā arī attiecībā uz tām teritorijām, kurām piešķirts īpaši atbalstāmā reģiona statuss saskaņā ar likumu Par īpaši atbalstāmajiem reģioniem. |
Neatbalstīt |
||
|
3. Sešu mēnešu laikā pēc piecu plānošanas reģionu teritoriju noteikšanas pašvaldības izveido Plānošanas reģionu attīstības padomes, Plānošanas reģionu attīstības aģentūras un izvirza Plānošanas reģionu attīstības padomju priekšsēdētājus vai to pārstāvjus darbam Nacionālajā reģionālās attīstības padomē. |
111.
|
(Dep. Imants Burvis) Izteikt pārejas noteikumu 3. punktu kā pārejas noteikumu 6. punktu šādā redakcijā: 6. Likuma 6. pantā minētās plānošanas reģionu padomes divu mēnešu laikā pēc plānošanas reģiona robežu apstiprināšanas Ministru kabinetā izvirza savu pārstāvi darbam Nacionālajā reģionālās attīstības padomē.
|
Atbalstīt Redakcionāli precizēts |
4. Šā likuma 6.pantā minētās plānošanas reģionu padomes divu mēnešu laikā pēc tam, kad plānošanas reģiona robežas apstiprinātas Ministru kabinetā, izvirza savu pārstāvi darbam Nacionālajā reģionālās attīstības padomē. |
|
112. |
(Frakcija Latvijas Ceļš) Izteikt pārejas noteikumu 3. punktu šādā redakcijā: 3. Sešu mēnešu laikā pēc piecu plānošanas teritoriju apstiprināšanas Ministru kabinetā, pašvaldības izveido vai apstiprina jau esošās plānošanas reģionu attīstības padomes, plānošanas reģionu attīstības aģentūras un izvirza plānošanas reģionu attīstības padomju deleģētus pārstāvjus darbam Nacionālajā reģionālās attīstības padomē. |
Neatbalstīt |
||
|
113. |
(Dep. J. Urbanovičs, Dep. J. Pliners) Papildināt pārejas noteikumus ar jaunu 4. punktu šādā redakcijā: 4. Ar šo likumu izveidotais Reģionālais fonds pārņem visas tiesiskās un finansiālās saistības, kuras uzņēmies saskaņā ar likumu Par īpaši atbalstāmajiem reģioniem izveidotais Reģionālais fonds un turpina visus šī fonda iesāktos atbalsta projektus. |
Daļēji atbalstīt |
||
|
114. |
(Dep. Imants Burvis) Izteikt pārejas noteikumu 4. un 5. punktu attiecīgi kā 7. un 8. punktu. |
Daļēji atbalstīt |
||
|
4. Likuma II nodaļas stratēģiskos attīstības plānošanas dokumentus apstiprina trīs gadu laikā no likuma spēkā stāšanās. |
Redakcionāli precizēts |
5. Šā likuma II nodaļā minētos reģionālās attīstības politikas plānošanas dokumentus apstiprina triju gadu laikā no likuma spēkā stāšanās dienas. |
||
|
5. Likuma 15.panta otrajā daļā un 22.panta trešajā daļā noteiktos Ministru kabineta noteikumus pieņem sešu mēnešu laikā pēc likuma spēkā stāšanās. |
Redakcionāli precizēts |
6. Šā likuma 15.panta otrajā daļā un 22.panta trešajā daļā minētos Ministru kabineta noteikumus pieņem sešu mēnešu laikā pēc likuma spēkā stāšanās dienas. |
||
|
Likums stājas spēkā 2002.gada 1.janvārī. |
115. |
(Atbildīgā komisija) Izslēgt no likumprojekta normu par likumprojekta spēkā stāšanos laiku |
Atbalstīt |