Likumprojekts
Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā
Izdarīt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā šādus grozījumus:
1. Izteikt 15.panta pirmo daļu šādā redakcijā:
"Par administratīvo pārkāpumu, kas izdarīts ārpus aktīvā dienesta pienākumu pildīšanas, karavīru sauc pie administratīvās atbildības uz vispārīgiem pamatiem, bet par administratīvo pārkāpumu, ko karavīrs izdarījis, pildot aktīvā dienesta pienākumus, viņu sauc pie disciplinārās atbildības."
2. Papildināt kodeksu ar 175.3 un 175.4 pantu šādā redakcijā:
"175.3 pants. Karavīra formas tērpa, atšķirības zīmju un zīmotņu lietošanas kārtības pārkāpšana
Par karavīra formas tērpa, atšķirības zīmju un zīmotņu lietošanas kārtības pārkāpšanu, ja to izdarījusi pilngadīga persona, -
izsaka brīdinājumu.
Par tādām pašām darbībām, ja tās atkārtoti izdarītas gada laikā pēc administratīvā soda uzlikšanas, -
uzliek naudas sodu līdz simt piecdesmit latiem.
175.4 pants. Karavīra formas tērpa, atšķirības zīmju un zīmotņu izgatavošanas prettiesiska pasūtīšana
Par prettiesisku karavīra formas tērpa, atšķirības zīmju un zīmotņu izgatavošanas pasūtīšanu -
uzliek naudas sodu līdz simt piecdesmit latiem.
Par tādām pašām darbībām, ja tās atkārtoti izdarītas gada laikā pēc administratīvā soda uzlikšanas, -
uzliek naudas sodu līdz divsimt piecdesmit latiem."
3. Papildināt kodeksu ar 200.1 pantu šādā redakcijā:
"200.1 pants. Rezerves karavīra pienākumu nepildīšana
Par rezerves karavīra nestāšanos rezerves karavīru uzskaitē likumā noteiktajā termiņā -
uzliek naudas sodu līdz simt latiem.
Par rezerves karavīra nepaziņošanu valsts militārā dienesta pārvaldei par izbraukšanu no Latvijas uz laiku, kas ilgāks par sešiem mēnešiem, kā arī par dzīvesvietas maiņu -
uzliek naudas sodu līdz simt latiem.
Par rezerves karavīra neierašanos valsts militārā dienesta pārvaldes noteiktajā vietā un laikā mobilizācijas gadījumā vai uz militārajām mācībām -
uzliek naudas sodu līdz simt piecdesmit latiem.
Par šā panta pirmajā, otrajā un trešajā daļā minētajām darbībām, ja tās atkārtoti izdarītas gada laikā pēc administratīvā soda uzlikšanas, -
uzliek naudas sodu līdz divsimt piecdesmit latiem."
4. Papildināt 213.pantu:
aiz skaitļa "175.2" ar skaitļiem "175.3, 175.4";
aiz skaitļa "200." ar skaitli "200.1".
5. Papildināt 287.pantu:
aiz skaitļa "175.2" ar skaitļiem "175.3, 175.4";
aiz skaitļa "200." ar skaitli "200.1".
Likums stājas spēkā 2002.gada 1.janvārī.
Likumprojekta Grozījumi Latvijas administratīvo pārkāpumu kodeksā
.................................................................
anotācija
(Ja tiesību akta projekts kādu no jautājumiem neskar, attiecīgajā ailē ieraksta:
"Tiesību akta projekts šo jomu neskar")
|
I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs |
||
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Aizsardzības ministrija ir izstrādājusi likumprojektu Militārā dienesta likums. Šā likumprojekta 45.pants nosaka, ka tikai karavīrs (atvaļināts karavīrs) ir tiesīgs valkāt karavīra formas tērpu, atšķirības zīmes un zīmotnes, un ka vienīgi Aizsardzības ministrijai un Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem ir tiesības pasūtīt karavīra formas tērpu, atšķirības zīmju un zīmotņu izgatavošanu. Latvijas administratīvo pārkāpumu kodekss šobrīd neparedz atbildību par šo normu pārkāpšanu. Ņemot vērā, ka karavīrs formā pārstāv savu valsti, un viņam ir zināmas tiesības un pienākumi, dažkārt prettiesiskai formas valkāšanai vai izgatavošanas pasūtīšanai var būt sabiedriski bīstamas sekas, līdz ar to par attiecīgo noteikumu neievērošanu jāparedz administratīvs sods. Likumprojekta 14.pants aizliedz karavīram veikt politisko darbību. Pašreizējā likumdošana neparedz atbildību par šī aizlieguma pārkāpšanu, līdz ar to jānosaka administratīvā atbildība par to, ka karavīrs iestājas politiskā organizācijā (partijā), kas ir objektīvs un pierādāms fakts. Papildus tam, likumprojekta Militārā dienesta likums 63.pants valsts aizsardzības interesēs uzliek rezerves karavīram zināmus pienākumus, kuru nepildīšanas gadījumā var būt valstij bīstamas sekas. Līdz ar to arī par šo pienākumu nepildīšanu jānosaka administratīvs sods. |
|
|
2. Tiesību akta projekta būtība |
Šie grozījumi Latvijas administratīvo pārkāpumu kodeksā nosaka administratīvo atbildību par likumā Militārā dienesta likums uzlikto svarīgāko pienākumu nepildīšanu vai ierobežojumu pārkāpšanu. |
|
|
II. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||
|
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||
|
III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||
|
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||
|
IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
||
|
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||
|
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts |
||
|
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||
|
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu |
||
|
Konsultācijas nav notikušas. |
||
|
VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde |
||
|
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Šajā likumprojektā ietvertās administratīvo pārkāpumu lietas izskatīs rajonu (pilsētu) tiesu tiesneši. |
|
|
2. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Rajonu (pilsētu) tiesnešu lēmumus var pārsūdzēt Latvijas administratīvo pārkāpumu kodeksā noteiktajā kārtībā. |
|
Ministrs Ģ.V.Kristovskis
R.Raudzeps 7 335148