Likumprojekts
Grozījums Kredītiestāžu likumā
Izdarīt Kredītiestāžu likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 23.nr.; 1996, 9., 14., 23.nr.; 1997, 23.nr.; 1998, 13.nr.; 2000, 13.nr.) grozījumu un papildināt 63.panta pirmo daļu ar 6.punktu šādā redakcijā:
"6) valsts drošības iestādēm pēc ģenerālprokurora vai īpaši pilnvarota prokurora akceptēta pieprasījuma, ja ziņas nepieciešamas, lai pārbaudītu personu vai finansu līdzekļu saistību ar terorismu."
Likumprojekta
"Grozījums Kredītiestāžu likumā"
anotācija
|
I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs |
||||||||
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums
|
Pašreiz Kredītiestāžu likuma 63. pants nosaka, kādām valsts institūcijām kredītiestādes sniedz ziņas par fizisko un juridisko personu kontiem un veiktajiem darījumiem, taču šo institūciju sarakstā nav iekļautas valsts drošības iestādes, kurām būtu nepieciešams saņemt šādas ziņas no kredītiestādēm, ja rodas nepieciešamība pārbaudīt fiziskās vai juridiskās personas vai to finansu līdzekļu saistību ar terorismu. |
|||||||
|
2. Tiesību akta projekta būtība
|
Tiesību akta projekts nosaka valsts drošības iestāžu tiesības pēc ģenerālprokurora vai īpaši pilnvarota prokurora akceptēta pieprasījuma saņemt ziņas no kredītiestādēm par fizisko un juridisko personu kontiem un veiktajiem darījumiem, ja šīs ziņas nepieciešamas, pārbaudot personu vai finansu līdzekļu saistību ar terorismu. |
|||||||
|
II. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||||||||
|
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
|
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu
|
Kredītiestādēm pēc valsts drošības iestāžu pieprasījuma, ko akceptējis ģenerālprokurors vai īpaši pilnvarots prokurors, būs jāsniedz ziņas par fizisko un juridisko personu kontiem un veiktajiem darījumiem, lai pārbaudītu personu vai finansu līdzekļu saistību ar terorismu, kas varētu nedaudz palielināt resursu patēriņu procedūru, kas saistītas ar noziedzīgā ceļā iegūto līdzekļu legalizācijas novēršanu katrā kredītiestādē, piemērošanā. |
|||||||
|
3. Sociālo seku izvērtējums |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
|
4. Ietekme uz vidi |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
|
III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||||||
|
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
tūkst. Ls |
|||||||
|
Rādītāji |
Kārtē- jais gads |
Trīs nākamie gadi
|
*) |
|||||
|
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
|
2. Izmaiņas budžeta izdevumos Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
|
3. Finansiālā ietekme Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
|
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
|
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
*) Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada.
|
IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
||||||
|
Kādi normatīvie akti likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Lai regulētu jautājumus par fizisku un juridisku personu saistību ar terorismu un dotu valstij tiesības apturēt finansu līdzekļu un citas mantas kustības apturēšu, izstrādāti grozījumi likumā Par noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanu. Vienlaikus ir izstrādāts grozījums Ministru kabineta 2001.gada 20.marta noteikumos Nr.127 Noteikumi par neparasta darījuma pazīmju sarakstu un ziņošanas kārtību, kur ietverta norma, kas nosaka, ka par neparastu darījumu uzskatāms darījums, kurā piedalās klients, kurš ietverts ar terorismu, terorisma organizēšanu vai atbalstīšanu saistīto vai aizdomās turamo personu sarakstā, par kuru kredītiestādes un finansu iestādes informē Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanas dienests. |
|||||
|
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts |
||||||
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību
|
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||||
|
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||||
|
3. Atbilstības izvērtējuma tabula |
||||||
|
Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||||
|
Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|||
|
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu |
||||||
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Ar Latvijas Komercbanku asociāciju.
|
|||||
|
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Atbalsta.
|
|||||
|
3. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav veiktas. |
|||||
|
VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde |
||||||
|
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Tiesību akta izpildi nodrošinās Finansu un kapitāla tirgus komisija.
|
|||||
|
2. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Tiesību akts neierobežo indivīda tiesības. |
|||||
Finansu ministrs G.Bērziņš