Likumprojekts

Likumprojekts

Grozījumi likumā "Par pievienotās vērtības nodokli"

Izdarīt likumā "Par pievienotās vērtības nodokli" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 9., 24.nr.; 1996, 11.nr.; 1997, 24.nr.; 1999, 10., 24.nr.; 2001, 1., 7.nr.) šādus grozījumus:

1.  2.pantā:

izteikt piekto daļu šādā redakcijā:

"(5) Preču piegādes vērtībā ietilpst arī visi papildu maksājumi (tai skaitā par starpniecību, apdrošināšanu, iesaiņošanu, transportēšanu), kā arī muitas nodoklis, dabas resursu nodoklis, akcīzes nodoklis un citi nodokļi un nodevas, ja to paredz konkrētie normatīvie akti, izņemot pievienotās vērtības nodokli.";

izslēgt divpadsmito daļu;

papildināt pantu ar 17.1 daļu šādā redakcijā:

"(171) Ja gada laikā pēc iegādes tiek pārdoti nepabeigtās celtniecības objekti, ar nodokli apliekamā vērtība ir starpība starp objekta pārdošanas vērtību un tā iegādes vērtību.";

izteikt divdesmit pirmās daļas 5.punktu šādā redakcijā:

"5) uzņēmumiem (uzņēmējsabiedrībām), kuri sniedz starpniecības pakalpojumus, realizējot:

a) biļetes regulārajiem pasažieru pārvadājumiem;

b) priekšapmaksas zvanu kartes (tai skaitā telekartes, mobilo sarunu kartes);

c) apdrošināšanas polises;

d) dāvanu kartes."

2.  3.pantā:

papildināt pantu ar 5.2 daļu šādā redakcijā:

"(52) Ja šā panta 5.1 daļā minētais darījums turpmāko 12 mēnešu laikā atkārtojas, personām jāreģistrējas Valsts ieņēmumu dienestā kā apliekamām personām.";

izslēgt astotās daļas otro teikumu;

izteikt 8.1 daļas 2.punktu šādā redakcijā:

"2) apliekamā persona triju mēnešu laikā neiesniedz nodokļa deklarācijas vai nodokļa deklarācijās sniedz nepatiesu informāciju, vai pēc nodokļu administrācijas rakstveida pieprasījuma neiesniedz dokumentus nodokļa aprēķinu pārbaudei.";

papildināt pantu ar 8.3 daļu šādā redakcijā:

"(83) Apliekamā persona, kuru Valsts ieņēmumu dienests izslēdz no apliekamo personu reģistra saskaņā ar šā panta astoto vai 8.1 daļu, uzskaita pamatlīdzekļu atlikušo vērtību, kā arī atlikumā esošo preču materiālās vērtības, par kurām samaksātais nodoklis ir atskaitīts kā priekšnodoklis, un no šīs vērtības aprēķināto nodokli iemaksā valsts budžetā."

3. Papildināt 5.pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:

"(3) Nodokļa likmi 9 procentu apmērā nosaka preču piegādēm un pakalpojumiem saskaņā ar šā likuma 6.1 pantu."

4.  6.pantā:

papildināt pirmo daļu ar 9.1 un 9.2 punktu šādā redakcijā:

"91) medicīnas pakalpojumus pēc Labklājības ministrijas apstiprināta un ar Finansu ministriju saskaņota saraksta;

92) cilvēka orgānu, mātes piena un cilvēka asiņu piegādes;";

papildināt pirmo daļu ar 14.1 punktu šādā redakcijā:

"141) iedzīvotāju maksājumus par dzīvojamo telpu īri saskaņā ar noslēgtajiem līgumiem (izņemot maksājumus par viesnīcu, moteļu un tamlīdzīgu iestāžu pakalpojumiem), kā arī dzīvojamās mājas uzturēšanas un apsaimniekošanas pakalpojumus, kurus valsts vai pašvaldības institūcija sniedz privatizēto dzīvokļu īpašniekiem līdz dzīvojamās mājas privatizācijai;";

izteikt pirmās daļas 17.punkta "a" apakšpunktu šādā redakcijā:

"a) kreditēšanu (arī līzinga kreditēšanu) un naudas aizdevumu piešķiršanu un kontroli, kā arī pakalpojumus, kas saistīti ar galvojumiem, garantijām un to uzraudzību, ko veic persona, kura piešķir kredītu;";

 

izteikt pirmās daļas 17.punkta "d" apakšpunktu šādā redakcijā:

"d) ieguldījumus kapitālā, kas veikti naudā, kā arī vērtspapīrus un pakalpojumus, kas saistīti ar vērtspapīru izlaišanu, glabāšanu, atsavināšanu un pārvaldīšanu;";

aizstāt otrās daļas 2.punktā vārdus "neatmaksājamās tehniskās" ar vārdu "finansu".

5. Papildināt likumu ar 6.1 pantu šādā redakcijā:

"6.1 pants. Nodokļa 9 procentu likmes piemērošana

Nodokļa 9 procentu likmi piemēro:

1) medikamentu, medicīnisko ierīču un medicīnisko preču piegādēm pēc Labklājības ministrijas apstiprināta un ar Finansu ministriju saskaņota saraksta;

2) veterināro medikamentu un veterinārmedicīnas preču piegādēm un veterinārmedicīnas pakalpojumiem pēc Zemkopības ministrijas apstiprināta un ar Finansu ministriju saskaņota saraksta;

3) zīdaiņiem paredzēto specializēto produktu piegādēm pēc Labklājības ministrijas apstiprināta un ar Finansu ministriju saskaņota saraksta;

4) grāmatu piegādēm;

5) masu informācijas līdzekļu piegādēm (izņemot erotiska un pornogrāfiska rakstura masu informācijas līdzekļus);

6) viesu izmitināšanas pakalpojumiem viesu izmitināšanas mītnēs (viesnīcās, moteļos, viesu mājās, lauku tūrismam izmantojamās mājās, kempingos, tūrisma mītnēs);

7) ūdens piegādei centralizētā ūdens apgādes sistēmā;

8) kanalizācijas pakalpojumiem;

9) sadzīves atkritumu savākšanas, pārvadāšanas un apglabāšanas pakalpojumiem."

6.  7.pantā:

papildināt pirmās daļas 2.punktu pēc vārda "ieskaitot" ar vārdu "transporta";

aizstāt pirmās daļas 7.punktā vārdus "neatmaksājamās tehniskās" ar vārdiem "ārvalstu finansu".

7. Aizstāt 8.panta sestās daļas 1. un 2.punktā un astotajā daļā vārdus "pievienotās vērtības nodokļa maksātāja" ar vārdiem "ar pievienotās vērtības nodokli apliekamās personas reģistrācijas".

8. Aizstāt 9.panta otrajā daļā vārdus "samaksātais nodoklis nepārsniedz 1800 latu" ar vārdiem "veikto apliekamo darījumu apmērs nepārsniedz 10000 latu".

9.  10.pantā:

izteikt ceturto daļu šādā redakcijā:

"(4) Darījumos ar nekustamo īpašumu:

1) apliekamā persona atskaita priekšnodokli par nelietota nekustamā īpašuma iegādi, kā arī par nekustamā īpašuma celtniecību, rekonstrukciju, renovāciju vai restaurāciju. Ja nekustamo īpašumu paredzēts izmantot tikai apliekamo darījumu veikšanai, priekšnodokli atskaita pilnā apmērā. Ja nekustamo īpašumu paredzēts izmantot gan apliekamiem, gan neapliekamiem darījumiem, atskaitāmā priekšnodokļa apmēru nosaka pēc paredzamās nekustamā īpašuma izmantošanas proporcijas saskaņā ar šā panta desmito daļu;

2) apliekamā persona iegādāto nelietotu nekustamo īpašumu, uzcelto, rekonstruēto, renovēto vai restaurēto nekustamo īpašumu reģistrē Valsts ieņēmumu dienestā, iesniedzot nodokļa deklarāciju par taksācijas periodu, kurā tas iegādāts vai pieņemts ekspluatācijā. Reģistrējot nekustamo īpašumu, apliekamā persona norāda kopējo nodokļa summu, kas uzrādīta saņemtajos nodokļa rēķinos par nekustamā īpašuma iegādi, celtniecību, rekonstrukciju, renovāciju vai restaurāciju, kā arī atskaitītā priekšnodokļa summu, ievērojot nekustamā īpašuma izmantošanas proporciju apliekamiem un neapliekamiem darījumiem;

3) apliekamā persona, sākot ar taksācijas gadu, kurā nekustamais īpašums iegādāts vai pieņemts ekspluatācijā, un turpmākos 10 gadus, iesniedzot nodokļa gada deklarāciju, rakstveidā informē Valsts ieņēmumu dienestu par nekustamā īpašuma izmantošanu apliekamiem un neapliekamiem darījumiem attiecīgajā taksācijas gadā;

4) apliekamā persona veic atskaitāmā priekšnodokļa korekciju par katru taksācijas gadu, aprēķinot starpību starp vienu desmito daļu no atskaitītā priekšnodokļa un atskaitāmo priekšnodokli attiecīgajā taksācijas gadā, ievērojot nekustamā īpašuma izmantošanas proporciju apliekamiem un neapliekamiem darījumiem. Šo starpību apliekamā persona iemaksā budžetā vai saņem atpakaļ no budžeta;

5) priekšnodokļa korekcija nav jāveic, ja taksācijas gadā šīs daļas 2.punktā minētā proporcija nav mainījusies;

6) ja nekustamo īpašumu (vai tā daļu) pārdod 10 gadu laikā pēc tā iegādes vai pieņemšanas ekspluatācijā, apliekamā persona atmaksā budžetā priekšnodokļa summu, kuru aprēķina, reizinot vienu desmito daļu no atskaitītā priekšnodokļa ar gadu skaitu, kas atlicis līdz šīs daļas 3.punktā minētajiem 10 gadiem. Šo atmaksājamo priekšnodokļa summu iekļauj nekustamā īpašuma vērtībā, un pircējam nav tiesību to atskaitīt kā priekšnodokli;

7) ja nekustamais īpašums 10 gadu laikā pēc tā reģistrācijas Valsts ieņēmumu dienestā ir gājis bojā vai iznīcināts stihisku nelaimju rezultātā vai citādā piespiedu kārtā un tas ir pierādīts dokumentāri, priekšnodokļa korekcijas veikšanu izbeidz ar to taksācijas gadu, kad par minēto nekustamo īpašumu ir noformēti zaudējumu apliecinoši dokumenti.";

izslēgt sesto daļu;

aizstāt desmitajā daļā vārdus "veikšanai vai" ar vārdiem "veikšanai un".

10.  12.pantā:

aizstāt 2.1 daļā vārdus "apliekamā persona, tai nav pievienotās vērtības nodokļa parāda un aprēķinātā nodokļa summa ir ņemta uzskaitē" ar vārdiem "apliekamā persona un tai nav pievienotās vērtības nodokļa parāda";

izteikt desmito un vienpadsmito daļu šādā redakcijā:

"(10) Ja nodokļa deklarācija par taksācijas periodu iesniegta savlaicīgi, ir pareizi noformēta un tajā norādīts, ka atskaitāmais priekšnodoklis par šo periodu ir lielāks nekā par veiktajiem apliekamajiem darījumiem aprēķinātais nodoklis, nodokļa starpība attiecināma uz pēctaksācijas periodu.

(11) Valsts ieņēmumu dienests nodokļa pārmaksu (starpību starp aprēķināto nodokli un atskaitāmo priekšnodokli) apliekamajai personai atmaksā
30 dienu laikā pēc pamatota pieprasījuma un darījumus apliecinošu dokumentu saņemšanas. Ja ir uzsākts nodokļa audits, Valsts ieņēmumu dienestam ir tiesības pārmaksāto nodokli par tiem darījumiem, kuru pārbaudei nepieciešama papildu informācija, atmaksāt pēc audita lēmuma pieņemšanas, informējot par to apliekamo personu."

11. Papildināt likumu ar 12.2 pantu šādā redakcijā:

"12.2 pants. Pievienotās vērtības nodokļa atmaksāšana ārvalstu juridiskajām personām

(1) Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā nereģistrētām ārvalstu juridiskajām personām par Latvijas Republikā iegādātajām precēm un saņemtajiem pakalpojumiem samaksāto nodokli atmaksā pēc paritātes principa, ja ir ievēroti nosacījumi, ka ārvalsts juridiskā persona:

1) nav reģistrēta Valsts ieņēmumu dienesta ar pievienotās vērtības nodokli apliekamo personu reģistrā;

2) ir reģistrējusi uzņēmējdarbību savā mītnes zemē – valstī, kurā tiek piemērots pievienotās vērtības nodoklis (arī identisks vai pēc būtības līdzīgs nodoklis), un ir reģistrējusies kā ar pievienotās vērtības nodokli apliekamā persona;

3) neveic saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem reģistrējamu uzņēmējdarbību Latvijas Republikā.

(2) Ministru kabinets, ievērojot šā panta pirmās daļas prasības:

1) nosaka nodokļa atmaksāšanas kārtību, termiņus un atmaksājamā nodokļa minimālo summu;

2) nosaka Valsts ieņēmumu dienestā iesniedzamos dokumentus un to iesniegšanas termiņus;

3) apstiprina iesnieguma veidlapas paraugu nodokļa atmaksāšanai."

12. Izslēgt 13.2 panta pirmās daļas 4.punktu.

13. Pārejas noteikumos:

izslēgt pārejas noteikumu 7.punktu;

papildināt pārejas noteikumus ar 20., 21., 22. un 23.punktu šādā redakcijā:

"20. Šā likuma 6.panta pirmās daļas 9., 14. un 15.punkts, 7.panta 4.1 daļa un 12.1 pants ir spēkā līdz 2002.gada 31.decembrim.

21. Šā likuma 5.panta trešā daļa, 6.panta pirmās daļas 9.1, 9.2 un 14.1 punkts, 6.1 pants un 12.2 pants stājas spēkā 2003.gada 1.janvārī.

22. Ministru kabinets līdz 2002.gada 1.oktobrim izdod šā likuma 12.2 pantā paredzētos noteikumus.

23. Ministru kabinets līdz 2002.gada 31.decembrim izdod noteikumus, kas saistīti ar samazinātās pievienotās vērtības nodokļa likmes ieviešanu."

Likums stājas spēkā 2002.gada 1.janvārī.

 

 

Likumprojekta “Grozījumi likumā “Par pievienotās

vērtības nodokli” anotācija

I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

 

 

  • Pašreiz spēkā esošajā likumā ietverti daži atbrīvojumi no nodokļa, kas neatbilst Eiropas Kopienas Padomes 1977.gada 17.maija Sestajai direktīvai;
  • nav noteikta kārtība pievienotās vērtības nodokļa atmaksai ārvalstu juridiskajām personām, līdz ar to nav ieviesta Eiropas Kopienas Padomes 1986.gada 17.novembra Trīspadsmitā direktīva;
  • nav sakārtota priekšnodokļa koriģēšana par iegādāto, uzcelto, renovēto, rekonstruēto vai restaurēto nekustamo īpašumu;
  • pārmaksātais nodoklis tiek atmaksāts tikai pēc nodokļa samaksas;
  • īpaša nodokļa piemērošanas kārtība darījumos ar kokmateriāliem, ir spēkā līdz 2002.gada 31.decembrim.

2. Tiesību akta projekta būtība

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Likumprojektā paredzēts saskaņot likumu “Par pievienotās vērtības nodokli” ar Eiropas Savienības normatīvo aktu prasībām, tajā skaitā:

  • atcelt atbrīvojumus no nodokļa, kas neatbilst Eiropas Kopienas Padomes 1977.gada 17.maija Sestās direktīvas prasībām;
  • noteikt nodokļa samazināto likmi (9%) medikamentu, medicīnisko ierīču un medicīnisko preču piegādēm, veterinārmedicīnas pakalpojumiem, zīdaiņiem paredzēto specializēto produktu piegādēm, grāmatu un masu informācijas līdzekļu piegādēm, viesu izmitināšanas pakalpojumiem, ūdens piegādei centralizētā ūdens apgādes sistēmā, kanalizācijas un sadzīves atkritumu savākšanas, pārvadāšanas un apglabāšanas pakalpojumiem;
  • noteikt nodokļa atmaksu ārvalstu juridiskajām personām par Latvijā iegādātajām precēm un saņemtajiem pakalpojumiem saskaņā ar Padomes 1986.gada 17.novembra Trīspadsmito direktīvu;
  • precizēt priekšnodokļa koriģēšanas kārtību par iegādāto, uzcelto, renovēto, rekonstruēto vai restaurēto nekustamo īpašumu;

  • precizēt pārmaksātā nodokļa atmaksāšanas kārtību, ievērojot priekšnodokļa atskaitīšanas tiesības;

  • atcelt termiņa ierobežojumu nodokļa piemērošanas kārtībai.

 

II. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi

 

Nodokļa 9 procentu likmes ieviešana līdz šim atbrīvotajām precēm un pakalpojumiem veicinās medikamentu ražošanu, kā arī veidos labvēlīgus apstākļus grāmatniecības un tūrisma nozares attīstībai.

Nodokļa atmaksas ieviešana ārvalstu juridiskajām personām palielinās preču un pakalpojumu apgrozījumu Latvijā.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

 

 

 

 

 

 

Likumprojekts pozitīvi ietekmēs uzņēmējdarbības vidi:

  • piemērojot nodokļa 9 procentu likmi līdz šim atbrīvotajām precēm un pakalpojumiem, preču ražotājiem un pakalpojumu sniedzējiem būs tiesības uz priekšnodokļa atskaitījumiem;

  • vienkāršosies nodokļa piemērošana grāmatniecības nozarē, jo būs tikai viena nodokļa likme, līdz ar to nebūs vajadzīgi saraksti atsevišķu grāmatu atbrīvošanai no nodokļa;

  • tiks precizēta priekšnodokļa korekcijas veikšana darījumos ar nekustamo īpašumu;

  • uzņēmumi varēs saņemt atpakaļ no budžeta nodokļa pārmaksu, kas pašreiz ir iespējams tikai pēc nodokļa samaksas;

  • atceļot termiņa ierobežojumu nodokļa piemērošanas kārtībai darījumos ar kokmateriāliem, tiks nodrošināta godīga konkurence kokmateriālu tirgū arī pēc 2002.gada beigām.

3. Sociālo seku izvērtējums

 

Līdz šim atbrīvoto preču un pakalpojumu cenas būtiski nemainīsies, līdz ar to likumprojekts būtiski neietekmēs sociālo sfēru.

4. Ietekme uz vidi

Likumprojekts varētu pozitīvi ietekmēt vidi, jo tiktu veicināta atkritumu savākšanas nozares attīstība.

 

III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

tūkst. Ls

Rādītāji

Kārtē-

jais

gads

2001

Trīs nākamie gadi

2002 2003 2004

*)

  1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Budžetā iemaksājamā summa, piemērojot nodokļa 9 procentu likmi:

  • medikamentiem, medicīniskajām ierīcēm un medicīniskajām precēm
  • pārējiem darījumiem

Ieviešot nodokļa atmaksu ārvalstu juridiskajām personām

 

_

 

 

_

_

 

 

 

 

_

 

 

 

 

 

+ 4400

-1800

 

 

 

 

+ 4400

-1800

- 500

  1. Izmaiņas budžeta izdevumos
  2. Papildus iegūtie līdzekļi, piemērojot medikamentiem, medicīniskajām ierīcēm, medicīniskajām precēm un veterinārmedicīnas pakalpojumiem pievienotās vērtības nodokļa
    9 procentu likmi, tiks novirzīti veselības aprūpes vajadzībām

 

 

 

 

 

 

 

+ 4400

 

 

+ 4400

  • Finansiālā ietekme
  • -1800

    -2300

    4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

    5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

    *) Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

    IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

    Kādi normatīvie akti – likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

    Saskaņā ar grozījumiem likumā “Par pievienotās vērtības nodokli”:

    1. jāizstrādā Ministru kabineta noteikumi par pievienotās vērtības nodokļa atmaksu ārvalstu juridiskajām personām par Latvijā iegādātajām precēm un saņemtajiem pakalpojumiem;
    2. jāveic grozījumi šādos normatīvajos aktos:
    1. Ministru kabineta 2001.gada 14.augusta noteikumos Nr. 374 “Likuma “Par pievienotās vērtības nodokli” normu piemērošanas kārtība”;
    2. Ministru kabineta 2001.gada 29.maija noteikumos Nr. 215 “Kārtība, kādā Valsts ieņēmumu dienestam ir tiesības izslēgt personu no Valsts ieņēmumu dienesta ar pievienotās vērtības nodokli apliekamo personu reģistra”;
    3. Ministru kabineta 2001.gada 19.jūnija noteikumos Nr. 265 “Kārtība, kādā pievienotās vērtības nodoklis un muitas maksājumi piemērojami dāvinājumiem - ārvalstu neatmaksājamās tehniskās palīdzības sūtījumiem, preču piegādēm un pakalpojumiem”;
    4. Ministru kabineta 2001.gada 12.jūnija noteikumos Nr. 251 “Kārtība, kādā piemērojams pievienotās vērtības nodokli darījumos ar kokmateriāliem”;
    5. Ministru kabineta 2001.gada 12.jūnija noteikumos Nr. 252 “Kokmateriālu transporta pavadzīmes-rēķina lietošanas un noformēšanas kārtība”
    6. Ministru kabineta 2001.gada 22.maija noteikumos Nr.213 “Kārtība, kādā ārvalstu fiziskajām personām atmaksājams pievienotās vērtības nodoklis par precēm, kuras tiek izvestas no Latvijas Republikas, un par Latvijas Republikā saņemtajiem izmitināšanas pakalpojumiem viesu izmitināšanas mītnēs”;
    7. Ministru kabineta 2001.gada 30.janvāra noteikumos Nr. 46 “Noteikumi par pievienotās vērtības nodokļa deklarāciju”;

    3) zaudē spēku Ministru kabineta 2001.gada 22.maija noteikumi Nr.200 “Kārtība, kādā ārvalstu juridiskajām personām – starptautisko autotransporta pakalpojumu sniedzējām- atmaksājams pievienotās vērtības nodoklis par Latvijas Republikā iegādāto degvielu”.

    V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts

       

    1. Saistības pret Eiropas Savienību

     

     

     

     

    Likumprojekts atbilst:

    1. Eiropas līguma prasībām likumdošanas jomā;
    2. Eiropas Kopienas direktīvām, tajā skaitā:
    • Padomes 1977.gada 17.maija Sestajai direktīvai;
    • Padomes 1986.gada 17.novembra Trīspadsmitajai direktīvai.

    2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

    Likumprojekts atbilst Latvijas saistībām ar Pasaules tirdzniecības organizāciju.

    3. Atbilstības izvērtējuma tabula

    Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija

    Likumprojekts šo jomu neskar.

    Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

    ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr.

    Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst)

    Komentāri

     

    VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu

    1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas

    Latvijas Grāmatizdevēju asociācija, Latvijas zāļu ražotāju asociācija, Latvijas Atkritumu apsaimniekošanas asociācija, Latvijas Komercbanku asociācija, Latvijas zāģmateriālu eksporta uzņēmumu asociācija, Latvijas Nacionālā kravu pārvadātāju asociācija, Latvijas tranzīta pārvadātāju asociācija, Latvijas tūrisma attīstības aģentūra, Latvijas lauku tūrisma asociācija, Latvijas viesnīcu un restorānu asociācija.

    2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

    Atbalsta, priekšlikumi iestrādāti likumprojektā.

     

     

    3. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

    Notikušas konsultācijas ar KPMG “Phare” programmas VID modernizācijas projekta konsultantiem.

    VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde

    1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

    Likumprojektā paredzēto normu izpilde tiks nodrošināta esošās nodokļu administrācijas ietvaros. Jaunas struktūrvienības vai institūcijas netiks radītas.

    2. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo

    Likumprojekts neierobežo nodokļa maksātāja tiesības, kuras reglamentē likums “Par nodokļiem un nodevām”.

     

     

     

    Ministrs G. Bērziņš