Projekts
Saeima ir pieņēmusi un Valsts
prezidents izsludina šādu likumu:
Par valsts budžetu 2002.gadam
1.pants. Apstiprināt valsts budžetu 2002.gadam ieņēmumos 1 522 139 456 latu apmērā saskaņā ar 1. un 2.pielikumu.
2.pants. Apstiprināt valsts budžetu 2002.gadam izdevumos 1 652 608 468 latu apmērā un tīrajos aizdevumos 9 959 590 latu apmērā saskaņā ar 1., 3., 4. un 5.pielikumu.
3.pants. Apstiprināt mērķdotāciju apjomu pašvaldībām 118 538 332 latu apmērā, tajā skaitā:
4.pants. Apstiprināt valsts budžeta dotāciju pašvaldībām 7 677 897 latu apmērā, tajā skaitā:
5.pants. Apstiprināt valsts nozīmes pasākumu veikšanai bezpeļņas organizācijai valsts akciju sabiedrībai Valsts informācijas tīkla aģentūra valsts budžeta finansētos ieņēmumus un izdevumus 2 687 572 latu apmērā saskaņā ar 15.pielikumu.
6.pants. Apstiprināt pilnvaras plānotajām saistībām nākotnē, ministriju un citu centrālo valsts iestāžu ilgtermiņa valsts saistību limitus 2003., 2004.gadam un turpmākajiem gadiem valsts budžetā saskaņā ar 16.pielikumu.
7.pants. Ministrijām un citām centrālajām valsts iestādēm finansu ministra noteiktajā kārtībā reģistrēt Valsts kasē budžeta finansētu institūciju ilgtermiņa saistības, reģistrācijas gaitā precizējot konkrēto saistību objektu vai pasākumu un to realizācijai nepieciešamo saistību apjomu.
8.pants. Apstiprināt pilnvaras plānotajām saistībām nākotnē, ārvalstu finansu palīdzības un valsts budžeta līdzdalības maksājumus konkrētiem projektiem un programmām 2002., 2003. un 2004.gadam saskaņā ar 17.pielikumu.
9.pants. Ministru kabinets izdod noteikumus par ministriju un citu centrālo valsts iestāžu programmu un apakšprogrammu rezultatīvajiem rādītājiem, kas paredz kārtību, kādā nosaka un groza rezultatīvos rādītājus un sniedz pārskatus par to izpildi.
10.pants. Noteikt maksimālo valsts parādu gada beigās 860 500 000 latu apmērā. Noteikt valdības rīcības pieļaujamās robežas valsts parāda saistību izpildei neparedzētu apstākļu gadījumā 4 400 000 latu apmērā. Noteikt, ka finansu ministrs 2002.gadā var sniegt valsts galvojumus 32 990 000 latu apmērā saskaņā ar 18.pielikumu.
11.pants. Noteikt pašvaldību aizņēmumu un galvojumu saistību kopējo pieļaujamo palielinājumu 18 507 204 latu apmērā. Pašvaldību aizņēmumu kopējo palielinājumu noteikt 11 507 204 latu apmērā, tajā skaitā 1 000 000 latu pašvaldību finansu stabilizācijas aizdevumu nodrošināšanai atbilstoši likumam Par pašvaldību finansu stabilizēšanu un pašvaldību finansiālās darbības uzraudzību. Pašvaldību sniegto galvojumu kopējo palielinājumu noteikt 7 000 000 latu apmērā.
12.pants. Noteikt, ka iedzīvotāju ienākuma nodokļa ieņēmumu prognoze Valsts kases iedzīvotāju ienākuma nodokļa ieņēmumu budžeta sadales kontā ir ne mazāka kā 115 120 583 lati. Labklājības ministrijas veselības aprūpes budžetā tiek ieskaitīti 28,4% iedzīvotāju ienākuma nodokļa ieņēmumu, bet ne mazāk kā 87 827 000 latu.
13.pants. Noteikt, ka saskaņā ar likumu Par valsts sociālo apdrošināšanu sociālās apdrošināšanas speciālo budžetu ieņēmumu īpatsvars gada sociālās apdrošināšanas pakalpojumu finansējuma summā ir šāds: valsts pensiju speciālajā budžetā 77,73 procenti, invaliditātes, maternitātes un slimības speciālajā budžetā 16,76 procenti, nodarbinātības speciālajā budžetā 5,25 procenti, darba negadījumu speciālajā budžetā 0,26 procenti.
14.pants. Iemaksu likme fondēto pensiju shēmā ir 2 procenti no iemaksu objekta, kas noteikts likumā Par valsts sociālo apdrošināšanu.
15.pants. Apstiprināt izdevumus programmai Valsts aizsardzība, drošība un integrācija NATO 2002.gadā 90 948 356 latu apmērā saskaņā ar 19.pielikumu.
16.pants. Atļaut finansu ministram līdz grozījumiem likumā Par valsts budžetu 2002.gadam pēc papildu ieņēmumu saņemšanas valsts pamatbudžetā no trīs jaunā standarta UMTS mobilo telekomunikāciju licenču (vienas arī GSM 1800 standartā) izsolēm piešķirt finansējumu vienreizējiem izdevumiem saskaņā ar 20.pielikumu.
17.pants. Finansu ministrs apstiprina valsts budžeta iestāžu programmu un apakšprogrammu tāmju sastādīšanas un apstiprināšanas kārtību.
18.pants. Ministrijas un citas centrālās valsts iestādes nodrošina to pakļautībā, pārraudzībā un pārziņā esošo budžeta finansētu institūciju pasākumu finansēšanas plānu un tāmju apstiprināšanu valsts pamatbudžeta un speciālā budžeta izdevumiem un finansēšanas plānu iesniegšanu Valsts kasei. Tāmēs jāparedz izdevumi, kas nepieciešami, lai dzēstu iepriekšējo periodu parādus par saņemtajām precēm un pakalpojumiem.
19.pants. Budžeta finansētas institūcijas gada laikā drīkst izdarīt valsts pamatbudžeta izdevumus tādā apmērā, kādā tām Valsts kase asignējusi valsts budžeta līdzekļus no dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem, ārvalstu finansu palīdzības līdzekļiem un budžeta izpildītāja faktiski gūtajiem ieņēmumiem par sniegtajiem maksas pakalpojumiem un no citiem pašu ieņēmumiem.
20.pants. Ja ministrijas un citas centrālās valsts iestādes nenodrošina ieņēmumu par veikto darbību ieskaitīšanu pamatbudžeta ieņēmumu kontos plānotajā apjomā saskaņā ar 2.pielikumu, finansu ministram ir tiesības atbilstošā apmērā samazināt ministrijai apstiprinātos asignējumus, līdz šajā likumā tiek izdarīti attiecīgi grozījumi.
21.pants. Valsts speciālajam budžetam ir apropriācija, kas pieļauj tādus izdevumus, kuri nepārsniedz faktisko ieņēmumu un naudas līdzekļu atlikumu līmeni saimnieciskā gada sākumā, kā arī šajā likumā noteiktos aizņēmumus. Speciālā budžeta līdzekļu atlikumus saimnieciskā gada sākumā ar finansu ministra atļauju var novirzīt papildu izdevumu finansēšanai.
22.pants. Noteikt Valsts prezidenta kancelejas programmas Valsts prezidenta darbības nodrošināšana ietvaros izdevumus Valsts prezidenta atalgojumam mēnesī 2 000 latu apmērā un reprezentācijas izdevumus mēnesī 400 latu apmērā.
23.pants. Visi Valsts īpašuma privatizācijas fondā iemaksātie līdzekļi Ministru kabineta noteiktajā apmērā tiek ieskaitīti Finansu ministrijas norādītajā kontā Valsts kasē valsts parāda nomaksai un pārfinansēšanai.
24.pants. Ja ministrijās un citās centrālajās valsts iestādēs funkciju pārbaudes un darbības izvērtēšanas rezultātā tiek konstatēta valsts budžeta līdzekļu nelietderīga izmantošana, finansu ministrs ierosina samazināt asignējumus, līdz šajā likumā tiek izdarīti attiecīgi grozījumi un Ministru kabinets pieņem lēmumu par asignējumu samazināšanu un nepieciešamajiem pasākumiem valsts budžeta finansētas institūcijas darbības uzlabošanai.
25.pants. Ārlietu ministrija programmas Nodrošinājums delegācijai sarunām ar Eiropas Savienību plānoto līdzekļu ietvaros nodrošina ministriju un citu centrālo valsts iestāžu sarunu procesa par iestāšanos Eiropas Savienībā norisi.
26.pants. Paredzēt Izglītības un zinātnes ministrijai valsts pamatbudžeta programmai Pedagogu darba samaksas reforma izdevumus 4 941 651 latu apmērā pedagogu atalgojumiem un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām. Ministru kabineta noteikumi reglamentē izdevumu sadalījumu pa valsts budžeta programmām un apakšprogrammām.
27.pants. Atļaut finansu ministram 2001.gada valsts speciālā budžeta Finansu ministrijas 02.01.00 apakšprogrammas Noguldījumu garantiju fonds un 03.00.00 programmas Apdrošināto aizsardzības fondi līdzekļu atlikumus pārskaitīt uz Finansu un kapitāla tirgus komisijas norādītajiem kontiem Latvijas Bankā.
28.pants. Ministrijām un citām centrālajām valsts iestādēm mēneša laikā pēc budžeta apstiprināšanas Saeimā iesniegt Finansu ministrijā investīciju projektu pieteikumu veidlapas ar precizētu (aktualizētu) informāciju par projektu izmaksām un finansēšanas rādītājiem.