Likumprojekts

Likumprojekts

Grozījumi Finansu un kapitāla tirgus komisijas likumā

Izdarīt Finansu un kapitāla tirgus komisijas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2000, 13.nr.) šādus grozījumus:

1. Papildināt 4.pantu pēc vārdiem "ieguldījumu sabiedrības" ar vārdiem "krājaizdevu sabiedrības".

2. Papildināt 23.panta pirmo daļu ar 9.punktu šādā redakcijā:

"9) krājaizdevu sabiedrību maksājumi Komisijas darbības finansēšanai – līdz 0,033 procentiem ieskaitot no krājaizdevu sabiedrību vidējā aktīvu apjoma ceturksnī."

3. Izteikt pārejas noteikumu 5.punkta 3.apakšpunktu šādā redakcijā:

"3) ar vērtspapīru tirgus un privāto pensiju fondu uzraudzību saistītos izdevumus:

a) 2001.gadā 250000 latu apmērā sedz no valsts budžeta,

b) 2002.gadā 200000 latu apmērā sedz no valsts budžeta, bet 50000 latu apmērā – finansu un kapitāla tirgus dalībnieki, izņemot kredītiestādes un apdrošinātājus, atbilstoši šā likuma VII nodaļas noteikumiem,

c) 2003.gadā 150000 latu apmērā sedz no valsts budžeta, bet 100000 latu apmērā – finansu un kapitāla tirgus dalībnieki, izņemot kredītiestādes un apdrošinātājus, atbilstoši šā likuma VII nodaļas noteikumiem,

d) 2004.gadā 100000 latu apmērā sedz no valsts budžeta, bet 150000 latu apmērā – finansu un kapitāla tirgus dalībnieki, izņemot kredītiestādes un apdrošinātājus, atbilstoši šā likuma VII nodaļas noteikumiem,

e) 2005.gadā 50000 latu apmērā sedz no valsts budžeta, bet 200000 latu apmērā – finansu un kapitāla tirgus dalībnieki, izņemot kredītiestādes un apdrošinātājus, atbilstoši šā likuma VII nodaļas noteikumiem,

f) 2006.gadā 250000 latu apmērā sedz finansu un kapitāla tirgus dalībnieki atbilstoši šā likuma VII nodaļas noteikumiem;".

4. Papildināt pārejas noteikumu 5.punktu ar 4.apakšpunktu šādā redakcijā:

"4) ar krājaizdevu sabiedrību uzraudzību saistītos izdevumus sedz krājaizdevu sabiedrības atbilstoši šā likuma VII nodaļas noteikumiem."

Likuma 1., 2. un 4.pants stājas spēkā 2002.gada 1.janvārī.

 

 

Tiesību akta projekta

"Grozījumi Finansu un kapitāla tirgus komisijas likumā"

anotācija

I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2001. gada 29. martā Saeimā tika pieņemts Krājaizdevu sabiedrību likums, kas noteica, ka krājaizdevu sabiedrība no likuma spēkā stāšanās vairs nebūs kredītiestāde. Likuma pārejas noteikumi nosaka, ka jāsagatavo grozījumi Finansu un kapitāla tirgus komisijai, lai novērstu nesaskaņas ar Krājaizdevu sabiedrību likumu. Likumā arī jānosaka, kādā kārtībā krājaizdevu sabiedrības finansēs Finansu un kapitāla tirgus komisijas darbību.

2. Tiesību akta projekta būtība

 

 

Tiesību akts nepieciešams, lai saskaņotu Finansu un kapitāla tirgus komisijas likuma normas ar 2001. gada 29. martā Saeimā pieņemtā Krājaizdevu sabiedrību likuma normām un izpildītu šī likuma Pārejas noteikumu 5. punkta normas, kā arī, lai precizētu un padarītu saprotamāku Finansu un kapitāla tirgus komisijas finansēšanu pārejas periodā līdz pilnīgam industrijas finansējumam.

II. Kāda var būt tiesību akta

ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Vienkāršos un padarīs saprotamāku finansu un kapitāla tirgus dalībniekiem Finansu un kapitāla tirgus komisijas finansējuma kārtību pārejas periodā.

3. Sociālo seku izvērtējums

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

4. Ietekme uz vidi

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

tūkst. Ls

Rādītāji

Kārtē -

jais

gads

 

Trīs nākamie gadi

 

 

*)

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

-

-

-

-

0

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

 

 

-

(48,500)

(97,500)

(145,500)

(58,300)

3. Finansiālā ietekme

 

 

-

budžeta

izde-
vumu samzinā-
jums par 48,500

budžeta

izde-
vumu samzinā-
jums par 97,500

budžeta

izde-
vumu samzinā-
jums par 145,500

gadā vidēji budžeta

izde-
vumu samzinā-
jums par

58,300

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

-

-

-

-

-

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

 

Valsts 2001. gada budžetā iestrādātais finansējums vērtspapīru tirgus un privāto pensiju fondu uzraudzībai – 242,500 LVL

Budžeta finansējums aprēķināts saskaņā ar Finansu un kapitāla tirgus komisijas likumā šobrīd noteikto finansējuma kārtību par pamatu katra nākamā gada budžeta finansējuma apjomam ņemot finansējuma procentuālo apjomu

*) Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada.

IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

Kādi normatīvie akti – likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt.

Tiesību akta projekts neatstāj ietekmi uz esošo tiesību normu sistēmu, nav nepieciešama Ministru kabineta noteikumu papildus izdošana.

 

 

 

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts

   

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

3. Atbilstības izvērtējuma tabula

Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst)

Komentāri

neskar

neskar

neskar

neskar

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas

Ar Latvijas kooperatīvo krājaizdevu sabiedrību savienību.

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Atbalsta tiesību akta pieņemšanu.

 

 

 

3. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Nav bijušas.

VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Tiesību akta izpildi nodrošinās Finansu un kapitāla tirgus komisija.

 

2. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo

Tiesību akts neierobežo indivīda tiesības.

 

 

 

 

Finansu ministrs G.Bērziņš