Likumprojekts

Likumprojekts

Grozījums likumā "Par noziedzīgi

iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanu"

Izdarīt likumā "Par noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanu" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 3.nr.; 2000, 14.nr.) šādu grozījumu:

Izteikt 1.panta 5.punktu šādā redakcijā:

"5) kredītiestāde – banka vai ārvalsts bankas nodaļa (filiāle);".

 

 

 

Likumprojekta

"Grozījumi likumā “Par noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanu"

anotācija

I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

29.03.2000. Saeimā tika pieņemts Krājaizdevu sabiedrību likums, kurš stāsies spēkā 01.01.2002. Līdz ar to būtu nepieciešams veikt grozījumus citos likumos, kuri ir saistīti ar šī likuma spēkā stāšanos, tajā skaitā arī likumā “Par noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizāciju”. Pašreiz gan Kredītiestāžu likuma, gan arī likuma “Par noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanu” terminu skaidrojumā “kredītiestāde” ir ietvertas krājaizdevu sabiedrības.

Lai sakārtotu terminu lietojumu, no termina “kredītiestāde” skaidrojuma būtu jāizslēdz vārdi “krājaizdevu sabiedrības”.

2. Tiesību akta projekta būtība

 

 

Tiesību akts ir nepieciešams, lai harmonizētu likumos lietotos terminu skaidrojumus.

II. Kāda var būt tiesību akta

ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

3. Sociālo seku izvērtējums

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

4. Ietekme uz vidi

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

tūkst. Ls

Rādītāji

Kārtē-

jais

gads

 

Trīs nākamie gadi

 

 

*)

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

3. Finansiālā ietekme

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

*) Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada.

IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

Kādi normatīvie akti – likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt.

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

 

 

 

 

 

 

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

3. Atbilstības izvērtējuma tabula

Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst)

Komentāri

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas

Latvijas Kooperatīvo krājaizdevu sabiedrību savienība.

 

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Tiesību akta projektu atbalsta.

3. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Konsultācijas nav veiktas.

VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Tiesību akta izpildi nodrošinās Finansu un kapitāla tirgus komisija.

 

 

 

2. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo

Tiesību akts neierobežo indivīda tiesības.

 

 

 

Finansu ministrs G.Bērziņš