Iesniedz Tautsaimniecības, agrārās,

Iesniedz Tautsaimniecības, agrārās,

vides un reģionālās politikas komisija Likumprojekts trešajam lasījumam

Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas apkopotie priekšlikumi likumprojekta

“Grozījumi likumā”Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām”” trešajam lasījumam

 

Spēkā esošā redakcija

Otrā lasījuma redakcija (reģ. nr. 1036;)

Nr. p.k

Iesniegtie priekšlikumi

Komisijas slēdziens

Komisijas atbalstītā 3. lasījuma redakcija.

1

2

3

4

5

6

Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām

Grozījumi likumā “Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām”

     

Grozījumi likumā “Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām”

 

Izdarīt likumā “Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām” (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1993, 12./13.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 23.nr.) šādus grozījumus:

     

Izdarīt likumā “Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām” (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1993, 12./13.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 23.nr.) šādus grozījumus:

IInodaļa. Aizsargājamo teritoriju kategorijas

.....................................

         

6.pants. Dabas pieminekļi

1. 6.pantā:

     

1. 6.pantā:

Dabas pieminekļi ir atsevišķi, savrupi dabas veidojumi: koki, dendroloģiskie stādījumi, alas, avoti, gravas, klintis, ūdenskritumi, akmeņi un citi dabas retumi, kam ir zinātniska, kultūrvēsturiska, estētiska vai ekoloģiska vērtība.

aizstāt pirmajā daļā vārdus “koki, dendroloģiskie stādījumi, alas, avoti, gravas, klintis, ūdenskritumi, akmeņi” ar vārdiem “aizsargājamie koki, dendroloģiskie stādījumi, alejas, ģeoloģiskie un ģeomorfoloģiskie dabas pieminekļi”;

1

Deputāts L. Bojārs

Papildināt pirmo daļu aiz vārda “alejas” ar vārdiem “jūras krasts, kāpas”.

neatbalstīt

aizstāt pirmajā daļā vārdus “koki, dendroloģiskie stādījumi, alas, avoti, gravas, klintis, ūdenskritumi, akmeņi” ar vārdiem “aizsargājamie koki, dendroloģiskie stādījumi, alejas, ģeoloģiskie un ģeomorfoloģiskie dabas pieminekļi”;

Lai nodrošinātu dabas veidojuma saglabāšanu un tā apskates iespēju, aizsargāta tiek arī dabas pieminekļa tuvākā apkārtne.

aizstāt otrajā daļā vārdus “dabas veidojuma” ar vārdiem “aizsargājamo koku un akmeņu” un vārdus “dabas pieminekļa tuvākā apkārtne” — ar vārdiem “teritorija 10 metru rādiusā ap to”.

   

Redakc. preciz.

aizstāt otrajā daļā vārdus “dabas veidojuma saglabāšanu un tā ” ar vārdiem “aizsargājamo koku un akmeņu saglabāšanu un to” un vārdus “dabas pieminekļa tuvākā apkārtne” — ar vārdiem “teritorija 10 metru rādiusā ap tiem”.

7.pants. Dabas liegumi

         

Dabas liegumi ir teritorijas, kas pārstāv cilvēka darbības mazpārveidotus vai dažādā pakāpē pārveidotus dabas kompleksus, reto un izzūdošo vietējo savvaļas augu atradnes, dažādiem Latvijas novadiem raksturīgas vai unikālas kultūrainavas, izcili skaistas dabas vietas.

2. Izteikt 7.pantu šādā redakcijā:

“7.pants. Dabas liegumi

Dabas liegumi ir cilvēka darbības mazpārveidotas vai dažādā pakāpē pārveidotas dabas teritorijas, kas ietver īpaši aizsargājamo savvaļas augu un dzīvnieku sugu dzīvotnes un īpaši aizsargājamos biotopus.”

     

2. Izteikt 7.pantu šādā redakcijā:

“7.pants. Dabas liegumi

Dabas liegumi ir cilvēka darbības mazpārveidotas vai dažādā pakāpē pārveidotas dabas teritorijas, kas ietver īpaši aizsargājamo savvaļas augu un dzīvnieku sugu dzīvotnes un īpaši aizsargājamos biotopus.”

IIInodaļa
Aizsargājamo teritoriju izveidošanas kārtība

.............................

         

11.pants. Priekšlikumu iesniegšana un to izskatīšanas kārtība

         

Priekšlikumu par aizsargājamās teritorijas izveidošanu var izteikt fiziska vai juridiska persona rakstveidā, pievienojot pamatojumu un shēmu noteiktā mērogā.

         

Priekšlikumus par aizsargājamās teritorijas izveidošanu iesniedz reģionālai vides pārvaldei. Atbilde par priekšlikuma turpmāko izskatīšanu vai tā izskatīšanas izbeigšanu jāsniedz mēneša laikā no priekšlikuma saņemšanas dienas.

         

Galīgo atzinumu par aizsargājamās teritorijas izveidošanu, pamatojoties uz ekspertu atzinumu, dod Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija.

         

Reģionālā vides pārvalde informē pašvaldības, zemes īpašniekus un lietotājus par saņemto priekšlikumu izveidot aizsargājamo teritoriju.

3. Papildināt 11.panta ceturto daļu pēc vārda “priekšlikumu” ar vārdiem “un galīgo atzinumu”.

     

3. Papildināt 11.panta ceturto daļu pēc vārda “priekšlikumu” ar vārdiem “un galīgo atzinumu”.

IVnodaļa
Aizsargājamo teritoriju saglabāšanas nodrošināšana

         

17.pants. Individuālie aizsargājamo teritoriju aizsardzības un izmantošanas noteikumi

4. Izteikt 17.panta pirmo daļu šādā redakcijā:

     

4. Izteikt 17.panta pirmo daļu šādā redakcijā:

Individuālo aizsargājamo teritoriju aizsardzības un izmantošanas noteikumus izstrādā katrai aizsargājamai teritorijai, pamatojoties uz vispārējiem aizsargājamo teritoriju aizsardzības un izmantošanas noteikumiem un konkrētās aizsargājamās teritorijas īpatnībām un izveidošanas mērķi.

“Aizsargājamai teritorijai pēc atbildīgā ministra priekšlikuma var izstrādāt individuālos aizsardzības un izmantošanas noteikumus, pamatojoties uz vispārējiem aizsargājamo teritoriju aizsardzības un izmantošanas noteikumiem un konkrētās aizsargājamās teritorijas īpatnībām un izveidošanas mērķi.”

     

“Aizsargājamai teritorijai pēc atbildīgā ministra priekšlikuma var izstrādāt individuālos aizsardzības un izmantošanas noteikumus, pamatojoties uz vispārējiem aizsargājamo teritoriju aizsardzības un izmantošanas noteikumiem un konkrētās aizsargājamās teritorijas īpatnībām un izveidošanas mērķi.”

Individuālos aizsargājamo teritoriju aizsardzības un izmantošanas noteikumus reglamentē Ministru kabinets.

         

Pašvaldību izveidoto aizsargājamo teritoriju individuālos aizsardzības un izmantošanas noteikumus reglamentē attiecīgā pašvaldība.

         

18.pants. Aizsargājamo teritoriju dabas aizsardzības plāni

Aizsargājamās teritorijas dabas aizsardzības plānu izstrādā noteiktam laika posmam atbilstoši par vides aizsardzību atbildīgā ministra (turpmāk - atbildīgais ministrs) ieteikumiem. Šis plāns nosaka administratīvos, dabas aizsardzības un citus nepieciešamos pasākumus, kā arī teritorijas iedalījumu zonās atbilstoši tajās veicamajiem aizsardzības un izmantošanas pasākumiem. Dabas aizsardzības plāna uzdevums ir saskaņot dabas aizsardzības, dabas resursu izmantošanas, reģiona attīstības un citas intereses, nodrošinot teritorijas vērtības saglabāšanu un tās izveidošanas mērķu sasniegšanu.

Dabas aizsardzības plānu apstiprina atbildīgais ministrs.

Dabas aizsardzības plāns ir saistošs visu līmeņu teritoriālplānojumiem.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VARAM parlamentārais sekretārs J. Gailis

Aizstāt 18. panta pēdējā daļā vārdu “teritoriālplānojumiem” ar vārdiem “teritorijas plānojumiem”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

atbalstīt

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Aizstāt 18. panta trešajā daļā vārdu “teritoriālplānojumiem” ar vārdiem “teritorijas plānojumiem”.

20.pants. Aizsargājamo teritoriju apmeklēšanas regulēšana

         

Aizsargājamo teritoriju apmeklēšana atpūtas, tūrisma, ekoloģiskās izglītošanas un zinātniskās izpētes nolūkos notiek saskaņā ar aizsargājamo teritoriju vispārējiem un katras teritorijas individuālajiem aizsardzības un izmantošanas noteikumiem un dabas aizsardzības plāniem.

         

Aizsargājamās teritorijas apmeklēšanu kontrolē šīs teritorijas administrācija un attiecīgā reģionālā vides pārvalde.

         
 

5. Papildināt 20.pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:

“Pašvaldību izveidoto aizsargājamo teritoriju apmeklēšanu kontrolē attiecīgā pašvaldība.”

     

6. Papildināt 20.pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:

“Pašvaldību izveidoto aizsargājamo teritoriju apmeklēšanu kontrolē attiecīgā pašvaldība.”

21.pants. Aizsargājamās teritorijas aizsardzības nodrošināšana, veicot plānošanu un projektēšanas darbus

         

Veicot tautsaimniecības un teritoriālo plānošanu, zemes (meža) ierīcību un visu veidu projektēšanas darbus, jāievēro aizsargājamās teritorijas izvietojums, tās aizsardzības un izmantošanas noteikumi, kā arī dabas aizsardzības plāns.

6. Aizstāt 21.pantā vārdus “zemes (meža) ierīcību” ar vārdiem “zemes ierīcību un meža apsaimniekošanu”.

     

7. Aizstāt 21.pantā vārdus “zemes (meža) ierīcību” ar vārdiem “zemes ierīcību un meža apsaimniekošanu”.

22.pants. Informēšana par aizsargājamām teritorijām

         

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija un reģionālās vides pārvaldes, aizsargājamo teritoriju pārvaldes institūcijas un pašvaldības nodrošina, lai informācija par aizsargājamās teritorijas robežām, kā arī aizsardzības un izmantošanas noteikumi būtu pieejami.

         

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija un reģionālās vides pārvaldes ir tiesīgas noteikt ierobežojumus informācijai par atsevišķām aizsargājamām teritorijām. Jebkura veida informācijas izplatīšana par aizsargājamo teritoriju ir jāsaskaņo ar šīs aizsargājamās teritorijas pārvaldes institūciju.

7. Papildināt 22.panta otro daļu pēc vārda “teritoriju” ar vārdiem “vai sugām un biotopiem tajā, ja tā var negatīvi ietekmēt šīs teritorijas, sugu vai biotopu turpmāko aizsardzību”.

     

8. Papildināt 22.panta otro daļu pēc vārda “teritoriju” ar vārdiem “vai sugām un biotopiem tajā, ja tā var negatīvi ietekmēt šīs teritorijas, sugu vai biotopu turpmāko aizsardzību”.

           

23.pants. Reklāma aizsargājamās teritorijās

         

Aizsargājamās teritorijās reklāmu izvieto un aizsargājamo teritoriju simboliku reklāmas nolūkos izmanto atbildīgā ministra noteiktajā kārtībā.

8. Izteikt 23.pantu šādā redakcijā:

“23.pants. Aizsargājamo teritoriju simbolika

Aizsargājamo teritoriju simboliku izmanto atbildīgā ministra noteiktajā kārtībā.”

     

9. Izteikt 23.pantu šādā redakcijā:

“23.pants. Aizsargājamo teritoriju simbolika

Aizsargājamo teritoriju simboliku izmanto atbildīgā ministra noteiktajā kārtībā.”

25.pants. Aizsargājamo teritoriju pārvalde

         

Zinātniskās, dabas aizsardzības un citādas darbības veikšanai aizsargājamās teritorijās, saskaņojot ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju, var izveidot aizsargājamās teritorijas pārvaldes institūciju.

         

Lēmumu par aizsargājamās teritorijas pārvaldes institūcijas izveidošanu pieņem valsts institūcija, ar kuras lēmumu ir izveidota aizsargājamā teritorija.

         

To aizsargājamo teritoriju pārvaldi, kurām nav savas pārvaldes institūcijas, realizē pašvaldības.

         

Aizsargājamo teritoriju pārvaldi koordinē Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija.

         
 

9. Papildināt 25.pantu ar piekto daļu šādā redakcijā:

“Dabas aizsardzības un saimniecisko interešu saskaņošanai pēc atbildīgā ministra priekšlikuma var izveidot aizsargājamās teritorijas konsultatīvo padomi, kuras nolikumu apstiprina Ministru kabinets, bet personālsastāvu — atbildīgais ministrs.”

     

10. Papildināt 25.pantu ar piekto un sesto daļu šādā redakcijā:

“Dabas aizsardzības un saimniecisko interešu saskaņošanai pēc atbildīgā ministra priekšlikuma var izveidot aizsargājamās teritorijas konsultatīvo padomi, kuras nolikumu apstiprina Ministru kabinets, bet personālsastāvu — atbildīgais ministrs.

   

3

VARAM parlamentārais sekretārs J. Gailis

Papildināt 25.pantu ar sesto daļu šādā redakcijā:

“Lai nodrošinātu efektīvu ar dabas aizsardzību saistīto normatīvo aktu izpildi, kā arī lai veicinātu vienotas dabas aizsardzības un dabas resursu izmantošanas politikas realizēšanu, Ministru kabinets izveido Dabas aizsardzības pārvaldi.

Dabas aizsardzības pārvaldes nolikumu apstiprina atbildīgais ministrs.”

 

atbalstīt

 

Redakc. preciz.

Lai nodrošinātu ar dabas aizsardzību saistīto normatīvo aktu efektīvu izpildi, kā arī lai veicinātu vienotas dabas aizsardzības un dabas resursu izmantošanas politikas realizēšanu, Ministru kabinets izveido Dabas aizsardzības pārvaldi. Dabas aizsardzības pārvaldes nolikumu apstiprina atbildīgais ministrs.”

27.pants. Aizsargājamo teritoriju valsts kontrole

         

Aizsargājamo teritoriju valsts kontroli īsteno Vides valsts inspekcija, reģionālās vides pārvaldes un citas valsts institūcijas savas kompetences ietvaros.

10. Papildināt 27.pantu pēc vārdiem “vides pārvaldes” ar vārdiem “aizsargājamo teritoriju administrācijas”.

     

11. Papildināt 27.pantu pēc vārdiem “vides pārvaldes” ar vārdiem “aizsargājamo teritoriju administrācijas”.

28.pants. Finansēšanas avoti

Saeimas un Ministru kabineta apstiprināto aizsargājamo teritoriju izveidošanu, saglabāšanu, uzturēšanu un pārvaldi finansē no valsts budžeta līdzekļiem.

         

Pašvaldību apstiprināto aizsargājamo teritoriju izveidošanu, saglabāšanu, uzturēšanu un pārvaldi finansē no pašvaldību budžetu līdzekļiem.

 

4

VARAM parlamentārais sekretārs J. Gailis

Aizstāt 28. panta otrajā daļā vārdu “apstiprināto” ar vārdu “izveidoto” un izslēgt vārdu “izveidošanu”.

atbalstīt

12. Aizstāt 28. panta otrajā daļā vārdu “apstiprināto” ar vārdu “izveidoto” un izslēgt vārdu “izveidošanu”.

Aizsargājamo teritoriju pārvaldes institūcijām un pašvaldībām (ja nav speciālās pārvaldes institūcijas) ir tiesības izmantot ienākumus no bezpeļņas organizāciju saimnieciskās darbības un ziedojumus naudas līdzekļu vai mantas veidā, kā arī līdzekļus no naudas sodiem un videi nodarīto zaudējumu atlīdzības, kas iegūti par šo teritoriju aizsardzības un izmantošanas noteikumu pārkāpumiem. Šos līdzekļus var izmantot tikai aizsargājamās teritorijas saglabāšanai un uzturēšanai.

Aizsargājamo teritoriju izveidošanai, saglabāšanai un uzturēšanai var izveidot arī speciālus fondus.

Valsts meža dienesta amatpersonām, kuru uzraudzības teritorijā ietilpst aizsargājamās teritorijas, par papildu pienākumu veikšanu var noteikt piemaksas no aizsargājamās teritorijas pārvaldes institūcijas algu fonda.

   

 

 

 

 

 

   

29.pants. Atlīdzība sakarā ar saimnieciskās darbības ierobežojumiem aizsargājamās teritorijās

Zemes īpašniekam un lietotājam ir tiesības uz nodokļu atvieglojumiem vai citādu likumā noteikto atlīdzību, ja aizsargājamās teritorijas aizsardzības un izmantošanas noteikumu ievērošana rada viņam zaudējumus.

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

Zemkopības ministrijas parlamentārais sekretārs M. Sprindžuks

Izteikt 29. pantu šādā redakcijā:

“Zemes īpašniekiem un lietotājiem ir tiesības uz nodokļu atvieglojumiem vai citādu likumā noteikto atlīdzību, ja aizsargājamās teritorijas aizsardzības un izmantošanas noteikumu ievērošana rada viņam zaudējumus. Gadījumos, kad pēc zemes īpašuma tiesību atjaunošanas tā tiek iekļauta dabas liegumos, dabas rezervātos, nacionālo parku dabas rezervāta vai dabas lieguma zonā, vai biosfēras rezervātu dabas lieguma zonā, zemes īpašniekam zaudējumus var kompensēt arī ar līdzvērtīgas zemes maiņu. Zemes maiņas kārtību nosaka Ministru kabinets.”

Deputāte A. Seile

Papildināt 29. pantu ar jaunu daļu šādā redakcijā:

“Dabas liegumos, dabas rezervātos, nacionālo parku dabas rezervāta vai dabas lieguma zonā, vai biosfēras rezervātu dabas lieguma zonā, zemes īpašniekam zaudējumus var kompensēt ar līdzvērtīgas zemes maiņu vai cirsmu. Kompensēšanas apmērus un kārtību nosaka Ministru kabinets.”

daļēji atbalstīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

daļēji atbalstīt

 
   

7

Atbildīgā komisija

Izteikt 29. pantu šādā redakcijā:

“29.pants. Atlīdzība sakarā ar saimnieciskās darbības ierobežojumiem aizsargājamās teritorijās

Zemes īpašniekiem un lietotājiem ir tiesības uz nodokļu atvieglojumiem vai citādu likumā noteikto atlīdzību, ja aizsargājamās teritorijas aizsardzības un izmantošanas noteikumu ievērošana rada viņiem zaudējumus

Gadījumos, kad pēc zemes īpašuma tiesību atjaunošanas zeme tiek iekļauta dabas rezervātos, dabas liegumos vai citu aizsargājamo teritoriju dabas rezervāta vai dabas lieguma zonās, zemes īpašniekam, ja jaunie īpašuma tiesību aprobežojumi viņu neapmierina, ir tiesības attiecīgo zemi apmainīt pret līdzvērtīgu valsts vai pašvaldību zemi .”

 

atbalstīt

13. Izteikt 29. pantu šādā redakcijā:

“29.pants. Atlīdzība sakarā ar saimnieciskās darbības ierobežojumiem aizsargājamās teritorijās

Zemes īpašniekiem un lietotājiem ir tiesības uz nodokļu atvieglojumiem vai citādu likumā noteikto atlīdzību, ja aizsargājamās teritorijas aizsardzības un izmantošanas noteikumu ievērošana rada viņiem zaudējumus

Gadījumos, kad pēc zemes īpašuma tiesību atjaunošanas zeme tiek iekļauta dabas rezervātos, dabas liegumos vai citu aizsargājamo teritoriju dabas rezervāta vai dabas lieguma zonās, zemes īpašniekam, ja jaunie īpašuma tiesību aprobežojumi viņu neapmierina, ir tiesības attiecīgo zemi apmainīt pret līdzvērtīgu valsts vai pašvaldību zemi .”

30.pants. Kārtība, kādā tiek izskatīti iesniegumi par atlīdzības piešķiršanu

Lai saņemtu atlīdzību par saimnieciskās darbības ierobežojumiem aizsargājamā teritorijā, zemes īpašnieks vai lietotājs iesniedz pašvaldībai zaudējumu aprēķinu. Pašvaldība divu mēnešu laikā, ņemot vērā ekspertu atzinumu, izskata iesniegumu un kopā ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas pilnvarotu personu un iesniedzēju vienojas par atlīdzības lielumu, veidu un finansēšanas avotu.

Ja vienošanās nav panākta, zemes īpašniekam vai lietotājam ir tiesības normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā iesniegt prasību tiesā.

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

VARAM parlamentārais sekretārs J. Gailis

Aizstāt 30.panta pirmajā daļā vārdus “divu mēnešu laikā” ar vārdiem “mēneša laikā “ un papildināt šo daļu beigās ar teikumu: “Ja mēneša termiņu nav iespējams ievērot, to var pagarināt uz laiku līdz diviem mēnešiem, par to paziņojot iesniedzējam”.

Atbildīgā komisija

Izteikt 30. pantu šādā redakcijā:

“30.pants. Zaudējumu atlīdzināšanas un kompensēšanas kārtība

Šā likuma 29.pantā minēto zaudējumu apjoma noteikšanas un atlīdzināšanas, kā arī līdzvērtīgas zemes apmaiņas kārtību nosaka Ministru kabinets.”

 

neatbalstīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

atbalstīt

14. Izteikt 30. pantu šādā redakcijā:

“30.pants. Zaudējumu atlīdzināšanas un kompensēšanas kārtība

Šā likuma 29.pantā minēto zaudējumu apjoma noteikšanas un atlīdzināšanas, kā arī līdzvērtīgas zemes apmaiņas kārtību nosaka Ministru kabinets.”

VInodaļa
Aizsargājamo teritoriju valsts kadastrs un zinātniskie pētījumi

         

32.pants. Zinātniskie pētījumi aizsargājamās teritorijās

11. 32.pantā:

     

15. 32.pantā:

Visi zinātniskie pētījumi, kurus paredzēts veikt aizsargājamās teritorijās, ir jāreģistrē Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā, jāsaskaņo ar aizsargājamās teritorijas pārvaldes institūciju un likumā noteiktajā kārtībā arī ar zemes īpašnieku vai lietotāju. Par zinātniskajiem pētījumiem jāinformē pašvaldība.

izslēgt pirmajā daļā vārdus “jāreģistrē Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā”;

     

izslēgt pirmajā daļā vārdus “jāreģistrē Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā”;

Zinātnisko pētījumu veikšana nedrīkst pasliktināt aizsargājamās teritorijas stāvokli vai būt pretrunā ar tās aizsardzības mērķi.

         

Ja zinātnisko pētījumu rezultātā var pasliktināties aizsargājamās teritorijas stāvoklis vai tie ir pretrunā ar tās aizsardzības un izmantošanas noteikumiem, šādu pētījumu veikšanai nepieciešama atbildīgā ministra rakstveida atļauja.

izslēgt trešo daļu.

10

Deputāts L. Bojārs

saglabāt 32. panta trešo daļu likumā esošajā redakcijā.

neatbalstīt

izslēgt trešo daļu.

 

12. Papildināt likumu ar 32.1 pantu šādā redakcijā:

“32.1 pants. Aizsargājamo teritoriju monitorings

Latvijas Vides aģentūra organizē un koordinē aizsargājamo teritoriju monitoringu.”

     

16. Papildināt likumu ar 32.1 pantu šādā redakcijā:

“32.1 pants. Aizsargājamo teritoriju monitorings

Latvijas Vides aģentūra organizē un koordinē aizsargājamo teritoriju monitoringu.”

VIInodaļa
Zemes īpašums, zemes lietošana un privatizācija aizsargājamās teritorijās

         

33.pants. Zemes īpašuma formas aizsargājamās teritorijās

13. Izteikt 33.pantu šādā redakcijā:

     

17. Izteikt 33.pantu šādā redakcijā:

Zeme aizsargājamās teritorijās var būt valsts, pašvaldību, kā arī fizisko un juridisko personu īpašumā.

“33.pants. Zemes īpašuma formas aizsargājamās teritorijās

Zeme aizsargājamās teritorijās var būt valsts, pašvaldību, kā arī fizisko un juridisko personu īpašumā.

     

“33.pants. Zemes īpašuma formas aizsargājamās teritorijās

Zeme aizsargājamās teritorijās var būt valsts, pašvaldību, kā arī fizisko un juridisko personu īpašumā.

Aizsargājamās teritorijas vai to daļas, kas iekļautas Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas sastādītajā un apstiprinātajā sarakstā, var būt tikai valsts īpašumā un nav privatizējamas.

Valstij piekrītošās un piederošās meža un nemeža zemes dabas rezervātos, dabas liegumos un citu aizsargājamo teritoriju dabas rezervāta un dabas lieguma zonā nav privatizējamas vai atsavināmas.

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12

Juridiskais birojs

Ierosinām 33.pantā:

izteikt otro daļu šādā redakcijā:

“Valstij piederošā un piekrītošā zeme dabas rezervātos, dabas liegumos un citu aizsargājamo teritoriju dabas rezervātu un dabas liegumu zonās nav privatizējama vai atsavināma”;

Deputāts L. Bojārs

Saglabāt 33. panta 2. daļu likumā esošajā redakcijā.

atbalstīt

 

 

 

 

 

 

 

 

neatbalstīt

Valstij piederošā un piekrītošā zeme dabas rezervātos, dabas liegumos un citu aizsargājamo teritoriju dabas rezervātu un dabas liegumu zonās nav privatizējama vai atsavināma.

Citas aizsargājamās teritorijas vai to daļas, kas nav iekļautas minētajā sarakstā, var būt pašvaldību vai fizisko un juridisko personu īpašumā tikai tad, ja tās šajā likumā noteiktajā kārtībā apņemas ievērot aizsargājamās teritorijas aizsardzības un izmantošanas noteikumus, kā arī dabas aizsardzības plānu.

Meža zemes ierakstāmas zemesgrāmatā uz valsts vārda saskaņā ar likumu “Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās”, bet nemeža zemes — uz valsts vārda Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas personā.”

13

 

 

 

 

 

 

 

14

 

 

 

 

 

 

 

15

Zemkopības ministrijas parlamentārais sekretārs M. Sprindžuks

Izslēgt 33. panta 3. daļu,tai skaitā 2. lasījuma grozījumus.

 

Juridiskais birojs

izteikt 33. panta trešo daļu šādā redakcijā:

“Šā panta otrajā daļā minētā zeme ierakstāma zemesgrāmatā uz valsts vārda saskaņā ar likumu “Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās””.

Deputāts L. Bojārs

papildināt 33. panta 3. daļu aiz vārda “ievērot” ar vārdiem “un izpildīt”.

 

neatbalstīt

 

 

 

 

atbalstīt

 

 

 

 

 

 

 

 

neatbalstīt

Šā panta otrajā daļā minētā zeme ierakstāma zemesgrāmatā uz valsts vārda saskaņā ar likumu “Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās”.

34.pants. Aizsargājamo teritoriju zemes atrašanās fizisko un juridisko personu īpašumā

         

Aizsargājamās teritorijās zemes īpašuma tiesības bijušajiem zemes īpašniekiem vai viņu mantiniekiem var atjaunot un zemi fizisko un juridisko personu īpašumā var nodot tikai tad, ja šīs personas apņemas ievērot aizsargājamās teritorijas aizsardzības un izmantošanas noteikumus un dabas aizsardzības plānu.

 

 

 

 

 

14. 34.pantā:

     

 

 

 

 

 

18. 34.pantā:

Par to izdara ierakstu lēmumā par zemes piešķiršanu īpašumā, nostiprinot šos noteikumus ar ierakstu zemesgrāmatā.

izslēgt otrajā daļā vārdus “nostiprinot šos noteikumus zemesgrāmatā”;

16

Juridiskais birojs

Ierosinām 34.pantā:

izteikt otro daļu šāda redakcijā:

“Šā panta pirmajā daļā minētās prasības nepieciešams norādīt lēmumā par zemes īpašuma tiesību atjaunošanu vai zemes piešķiršanu īpašumā par samaksu”;

atbalstīt

Redakc. preciz.

Izteikt otro daļu šādā redakcijā:

“Šā panta pirmajā daļā minētās prasības norādāmas lēmumā par zemes īpašuma tiesību atjaunošanu vai zemes piešķiršanu īpašumā par samaksu.”

Lēmums par zemes piešķiršanu īpašumā jāsaskaņo ar reģionālo vides pārvaldi.

izteikt trešo daļu šādā redakcijā: “Normatīvajos aktos noteiktie īpašuma tiesību aprobežojumi aizsargājamā teritorijā ierakstāmi zemesgrāmatā bez zemes īpašnieka piekrišanas, pamatojoties uz aizsargājamās teritorijas administrācijas vai, ja tādas nav, — reģionālās vides pārvaldes nostiprinājuma lūgumu.”

17

 

 

 

 

 

18

Deputāte A. Seile

Izslēgt 34. panta trešajā daļā vārdus “bez zemes īpašnieka piekrišanas”.

 

Juridiskais birojs

papildināt 34. panta trešajā daļā aiz vārdiem “aizsargājamā teritorijā” ar vārdiem “atzīmējami zemes gabala robežu plānos un ”.

atbalstīt

 

 

 

 

 

 

atbalstīt

izteikt trešo daļu šādā redakcijā: “Normatīvajos aktos noteiktie īpašuma tiesību aprobežojumi aizsargājamā teritorijā atzīmējami zemes gabala robežu plānos un ierakstāmi zemesgrāmatā, pamatojoties uz aizsargājamās teritorijas administrācijas vai, ja tādas nav, — reģionālās vides pārvaldes nostiprinājuma lūgumu.”;
   

19

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20

Deputāte A. Seile

papildināt 34. pantu ar jaunu 4. daļu šādā redakcijā:

“Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas un tās institūciju pienākums ir rakstiski informēt zemes īpašnieku par viņa tiesību aprobežojumiem.”

Atbildīgā komisija

papildināt 34. pantu ar jaunu 4. daļu šādā redakcijā:

“Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas un tās institūciju pienākums ir rakstveidā informēt zemes īpašnieku par viņa īpašuma tiesību aprobežojumiem, ja pēc zemes īpašuma tiesību iegūšanas viņa īpašumā esošā zeme tiek iekļauta dabas rezervātā, dabas liegumā vai citu aizsargājamo teritoriju dabas rezervāta un dabas lieguma zonā.”

daļēji

atbalstīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

atbalstīt

papildināt 34. pantu ar jaunu ceturto daļu šādā redakcijā:

“Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas un tās institūciju pienākums ir rakstveidā informēt zemes īpašnieku par viņa īpašuma tiesību aprobežojumiem, ja pēc zemes īpašuma tiesību iegūšanas viņa īpašumā esošā zeme tiek iekļauta dabas rezervātā, dabas liegumā vai citu aizsargājamo teritoriju dabas rezervāta un dabas lieguma zonā.”

35.pants. Valsts pirmpirkuma tiesības uz zemi aizsargājamās teritorijās

15. Izteikt 35.pantu šādā redakcijā:

     

19. Izteikt 35.pantu šādā redakcijā:

Valstij ir pirmpirkuma tiesības uz zemi aizsargājamās teritorijās.

“35.pants. Valsts pirmpirkuma tiesības uz zemi aizsargājamās teritorijās

Valstij ir pirmpirkuma tiesības uz zemi aizsargājamās teritorijās, izņemot zemi neitrālajās zonās.

     

“35.pants. Valsts pirmpirkuma tiesības uz zemi aizsargājamās teritorijās

Valstij ir pirmpirkuma tiesības uz zemi aizsargājamās teritorijās, izņemot zemi neitrālajās zonās.

Zemes īpašniekam ir pienākums informēt reģionālo vides pārvaldi par nodomu pārdot sev piederošo zemi aizsargājamā teritorijā.

Zemes īpašniekam ir pienākums informēt aizsargājamās teritorijas administrāciju vai, ja tādas nav, — reģionālo vides pārvaldi par nodomu pārdot sev piederošo zemi aizsargājamā teritorijā.

     

Zemes īpašniekam ir pienākums informēt aizsargājamās teritorijas administrāciju vai, ja tādas nav, — reģionālo vides pārvaldi par nodomu pārdot sev piederošo zemi aizsargājamā teritorijā.

Reģionālai vides pārvaldei rakstveidā jāpaziņo zemes īpašniekam savs atzinums par zemes pirkuma iespējām divu mēnešu laikā pēc zemes īpašnieka paziņojuma saņemšanas.

Aizsargājamās teritorijas administrācija vai, ja tādas nav, — reģionālā vides pārvalde izmanto valsts pirmpirkuma tiesības un pieņem lēmumu, par to rakstveidā informējot zemes īpašnieku divu mēnešu laikā no zemes īpašnieka paziņojuma saņemšanas.

21

VARAM parlamentārais sekretārs J. Gailis

Aizstāt 35. panta trešajā daļā vārdus “divu mēnešu laikā” ar vārdiem “mēneša laikā “ un papildināt šo daļu beigās ar teikumu: “Ja mēneša termiņu nav iespējams ievērot, to var pagarināt uz laiku līdz diviem mēnešiem, par to paziņojot iesniedzējam”.

 

atbalstīt

Redakc. preciz.

Aizsargājamās teritorijas administrācija vai, ja tādas nav, — reģionālā vides pārvalde izmanto valsts pirmpirkuma tiesības un pieņem lēmumu, par to rakstveidā informējot zemes īpašnieku mēneša laikā no zemes īpašnieka paziņojuma saņemšanas. Ja šo termiņu nav iespējams ievērot, to var pagarināt uz laiku līdz diviem mēnešiem, par to paziņojot iesniedzējam.

37.pants. Zemes lietošana aizsargājamās teritorijās

16. 37.pantā:

     

20. 37.pantā:

Zemi aizsargājamās teritorijās var nodot lietošanā jebkurai fiziskajai un juridiskajai personai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, ja šī persona noslēdz līgumu par aizsargājamās teritorijas aizsardzības un izmantošanas noteikumu un dabas aizsardzības plāna ievērošanu.

izslēgt pirmajā daļā vārdus “jebkurai fiziskajai un juridiskajai personai” un vārdus “ja šī persona” un aizstāt vārdu “noslēdz” ar vārdu “noslēdzot”;

22

Deputāts L. Bojārs

Aizstāt 37. panta 1. daļā vārdus “jebkurai fiziskajai un juridiskajai personai” ar vārdiem “LR pilsonim, iedzīvotājam un LR reģistrētai juridiskai personai.”

neatbalstīt

izslēgt pirmajā daļā vārdus “jebkurai fiziskajai un juridiskajai personai” un vārdus “ja šī persona” kā arī aizstāt vārdu “noslēdz” ar vārdu “noslēdzot”;

Līgumu slēgšanas kārtību nosaka Ministru kabinets.

         

Aizsargājamās teritorijas aizsardzības un izmantošanas noteikumu pārkāpšanas, kā arī dabas aizsardzības plāna neievērošanas gadījumā zemes lietotājam normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā var izbeigt zemes lietošanas tiesības, zemi atņemot.

izslēgt trešo daļu.

23

Deputāts L. Bojārs

saglabāt 37. panta 3. daļu likumā esošajā redakcijā.

neatbalstīt

izslēgt trešo daļu.

   

24

Deputāts L. Bojārs

Papildināt 37. pantu ar jaunu 4. daļu šādā redakcijā:

“Nodarītos zaudējumus aizsargājamajā teritorijā kompensē zemes lietotājs.”

neatbalstīt

 

38.pants. Aizsargājamo teritoriju zemes atrašanās pašvaldību īpašumā, lietošanā vai šo teritoriju piederība pie valsts rezerves zemes

17. Izslēgt 38.pantu.

     

21. Izslēgt 38.pantu.

Pašvaldības noformē saistību rakstus par to aizsargājamo teritoriju saglabāšanu, aizsardzību un uzturēšanu, kuras atrodas to īpašumā, lietošanā vai ir ieskaitītas valsts rezerves zemē un atrodas pašvaldības pārziņā esošajā teritorijā.

         

Saistību rakstu noformēšanas kārtību nosaka Ministru kabinets.

         

VIIInodaļa
Atbildība par aizsargājamās teritorijas aizsardzības un izmantošanas noteikumu pārkāpšanu

         

39.pants. Atbildība par aizsargājamās teritorijas aizsardzības un izmantošanas noteikumu pārkāpšanu

       

Fiziskās un juridiskās personas, kas pārkāpušas aizsargājamās teritorijas aizsardzības un izmantošanas noteikumus, saucamas pie administratīvās atbildības, kriminālatbildības, disciplinārās vai citas atbildības saskaņā ar Latvijas Republikas likumiem.

         

Fizisko un juridisko personu saukšana pie administratīvās atbildības, kriminālatbildības vai disciplinārās atbildības neatbrīvo tās no pienākuma veikt atjaunošanas darbus vai, ja atjaunošana nav iespējama, atlīdzināt kaitējumu.

18. Aizstāt 39.panta otrajā daļā vārdu “kaitējumu” ar vārdiem “nodarītos zaudējumus”.

     

22. Aizstāt 39.panta otrajā daļā vārdu “kaitējumu” ar vārdiem “nodarītos zaudējumus”.

IXnodaļa
Aizsargājamo teritoriju statusa likvidēšana

         

40.pants. Aizsargājamo teritoriju statusa likvidēšana

         

Aizsargājamās teritorijas statusu var likvidēt tikai tad, ja zudusi aizsargājamās teritorijas vērtība.

         

Atzinumu par aizsargājamās teritorijas statusa likvidēšanas pamatotību dod Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija tikai pēc tam, kad saņemts ekoloģiskās ekspertīzes atzinums.

19. Izslēgt 40.panta otrajā daļā vārdus “tikai pēc tam, kad saņemts ekspertu ekoloģiskās ekspertīzes atzinums”.

25

 

 

26

Deputāts L. Bojārs

Saglabāt 40. panta 2. daļu likumā esošajā redakcijā.

VARAM parlamentārais sekretārs J. Gailis

Aizstāt 40.panta otrajā daļā vārdus “ekoloģiskās ekspertīzes atzinums” ar vārdiem “ekspertu slēdziens”.

daļēji atbalstīt

 

 

 

atbalstīt

23. Aizstāt 40.panta otrajā daļā vārdus “ekoloģiskās ekspertīzes atzinums” ar vārdiem “ekspertu slēdziens”.

Lēmumu par aizsargājamās teritorijas statusa likvidēšanu, pamatojoties uz šo atzinumu, pieņem valsts institūcija, kura pieņēmusi lēmumu par attiecīgās aizsargājamās teritorijas izveidošanu.

         

Xnodaļa
Starptautiskā sadarbība aizsargājamo teritoriju izveidošanā un saglabāšanā

         

41.pants. Starpvalstu līgumi un vienošanās par aizsargājamām teritorijām

         

Ja starpvalstu līgumā, kas ir spēkā Latvijas Republikas teritorijā, noteiktas citādas prasības aizsargājamo teritoriju aizsardzībā nekā Latvijas Republikas likumos, spēkā ir starpvalstu līguma prasības, izņemot gadījumus, kad Latvijas Republikas normatīvie akti nosaka stingrākus aizsardzības noteikumus.

         
           

42.pants. Aizsargājamās teritorijas Latvijas Republikā kā starptautiskā aizsargājamo dabas teritoriju tīkla sastāvdaļa

         

Latvijas Republikas teritorijā izveidotās aizsargājamās teritorijas noteiktā kārtībā var iekļaut starptautiskas nozīmes aizsargājamo dabas teritoriju sarakstos.

         

Aizsargājamo teritoriju sistēmas izveidē Latvijas Republikā tiek ievēroti starptautisko konvenciju un starptautisko dabas aizsardzības organizāciju ieteikumi.

         
 

20. Papildināt likumu ar 43.pantu šādā redakcijā:

“43.pants. Eiropas nozīmes aizsargājamās dabas teritorijas

Eiropas nozīmes aizsargājamās dabas teritorijas (Natura 2000) ir vienots Eiropas nozīmes aizsargājamo dabas teritoriju tīkls. Tas izveidots, lai nodrošinātu īpaši aizsargājamos biotopus, īpaši aizsargājamo sugu un ierobežoti izmantojamo īpaši aizsargājamo sugu dzīvotņu aizsardzību vai, kur tas nepieciešams, atjaunošanu to dabiskās izplatības areāla robežās.

Ministru kabinets nosaka kritērijus Eiropas nozīmes aizsargājamo dabas teritoriju (Natura 2000) izveidošanai Latvijā (turpmāk — kritēriji). Atbildīgais ministrs apstiprina Eiropas nozīmes aizsargājamo dabas teritoriju (Natura 2000) sarakstu, kurā iekļautas visas kritērijiem atbilstošās aizsargājamās teritorijas. Latvijas Vides aģentūra sagatavo nepieciešamo informāciju sabiedrībai un Eiropas Komisijai par Eiropas nozīmes aizsargājamām dabas teritorijām (Natura 2000) Latvijā.

     

24. Papildināt likumu ar 43.pantu šādā redakcijā:

“43.pants. Eiropas nozīmes aizsargājamās dabas teritorijas

Eiropas nozīmes aizsargājamās dabas teritorijas (Natura 2000) ir vienots Eiropas nozīmes aizsargājamo dabas teritoriju tīkls. Tas izveidots, lai nodrošinātu īpaši aizsargājamos biotopus, īpaši aizsargājamo sugu un ierobežoti izmantojamo īpaši aizsargājamo sugu dzīvotņu aizsardzību vai, kur tas nepieciešams, atjaunošanu to dabiskās izplatības areāla robežās.

Ministru kabinets nosaka kritērijus Eiropas nozīmes aizsargājamo dabas teritoriju (Natura 2000) izveidošanai Latvijā (turpmāk — kritēriji). Atbildīgais ministrs apstiprina Eiropas nozīmes aizsargājamo dabas teritoriju (Natura 2000) sarakstu, kurā iekļautas visas kritērijiem atbilstošās aizsargājamās teritorijas. Latvijas Vides aģentūra sagatavo nepieciešamo informāciju sabiedrībai un Eiropas Komisijai par Eiropas nozīmes aizsargājamām dabas teritorijām (Natura 2000) Latvijā.

 

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija izstrādā priekšlikumus jaunu, kritērijiem atbilstošu aizsargājamo teritoriju izveidošanai, aizsargājamās teritorijas kategorijas maiņai vai robežu grozījumiem gadījumos, kad Eiropas nozīmes aizsargājamām dabas teritorijām (Natura 2000) nav nodrošināts pietiekams aizsardzības režīms.

Jebkurai paredzētajai darbībai, kas var būtiski ietekmēt Eiropas nozīmes aizsargājamo dabas teritoriju (Natura 2000), veic ietekmes uz vidi novērtējumu, ņemot vērā teritorijas aizsardzības mērķus.”

27

VARAM parlamentārais sekretārs J. Gailis

Papildināt 43.pantu aiz vārda “mērķus” ar tekstu: “un izvērtējot arī paredzēto darbību kopīgo ietekmi. Paredzēto darbību atļauj veikt vienīgi tad, ja tā negatīvi neietekmē attiecīgās Eiropas nozīmes aizsargājamās teritorijas (Natura 2000 teritorijas) ekoloģiskās funkcijas un nav pretrunā ar tās izveidošanas mērķiem.

Ja paredzētajai darbībai ir negatīva ietekme uz attiecīgo Eiropas nozīmes aizsargājamo teritoriju (Natura 2000 teritoriju), to atļauj īstenot vienīgi gadījumos, kad paredzētā darbība ir vienīgais risinājums nozīmīgu sabiedrības sociālo vai ekonomisko interešu apmierināšanai, un tā ietver kompensējošu pasākumu nodrošināšanu Eiropas nozīmes aizsargājamo teritoriju tīklam”

 

 

 

atbalstīt

 

 

Redakc. preciz.

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija izstrādā priekšlikumus jaunu, kritērijiem atbilstošu aizsargājamo teritoriju izveidošanai, aizsargājamās teritorijas kategorijas maiņai vai robežu grozījumiem gadījumos, kad Eiropas nozīmes aizsargājamām dabas teritorijām (Natura 2000) nav nodrošināts pietiekams aizsardzības režīms.

Jebkurai paredzētajai darbībai, kas var būtiski ietekmēt Eiropas nozīmes aizsargājamo dabas teritoriju (Natura 2000), veic ietekmes uz vidi novērtējumu, ņemot vērā teritorijas aizsardzības mērķus un izvērtējot arī paredzēto darbību kopīgo ietekmi. Paredzēto darbību atļauj veikt vienīgi tad, ja tā negatīvi neietekmē attiecīgās Eiropas nozīmes aizsargājamās dabas teritorijas (Natura 2000) ekoloģiskās funkcijas un nav pretrunā ar tās izveidošanas mērķiem.

Ja paredzētajai darbībai ir negatīva ietekme uz attiecīgo Eiropas nozīmes aizsargājamo dabas teritoriju (Natura 2000), to atļauj īstenot tikai tādos gadījumos, kad paredzētā darbība ir vienīgais risinājums nozīmīgu sabiedrības sociālo vai ekonomisko interešu apmierināšanai, un tā ietver kompensējošu pasākumu nodrošināšanu Eiropas nozīmes dabas aizsargājamo teritoriju (Natura 2000) tīklam”.

 

21. Papildināt likumu ar pārejas noteikumiem šādā redakcijā:

“Pārejas noteikumi

1. Ministru kabinets līdz 2003.gada 1.janvārim nosaka kritērijus Eiropas nozīmes aizsargājamo dabas teritoriju (Natura 2000) izveidošanai Latvijā.

2. Ministru kabineta 1998.gada 24.februāra noteikumi nr.60 “Noteikumi par Engures ezera dabas parku” ir spēkā līdz grozījumu izdarīšanai Ministru kabineta 1999.gada 9.marta noteikumos nr.83 “Par dabas parkiem”.

3. Ministru kabineta 1998.gada 24.februāra noteikumi nr.61 “Engures ezera dabas parka padomes nolikums” ir spēkā līdz 2002.gada 1.jūlijam.”

28

Juridiskais birojs

Izslēgt pārejas noteikumu 2. un 3. punktu.

atbalstīt

25. Papildināt likumu ar pārejas noteikumiem šādā redakcijā:

“Pārejas noteikumi

1. Ministru kabinets līdz 2003.gada 1.janvārim nosaka kritērijus Eiropas nozīmes aizsargājamo dabas teritoriju (Natura 2000) izveidošanai Latvijā.

   

29

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30

Deputāte A. Seile

Papildināt pārejas noteikumus ar jaunu 4. punktu šādā redakcijā:

“Ministru kabinets līdz 2003. gada 1. janvārim izstrādā noteikumus par 29. pantā minētās kompensācijas apmēriem un piešķiršanas kārtību.”

Atbildīgā komisija

Papildināt Pārejas noteikumus ar jaunu 2.punktu šādā redakcijā:

“2. Ministru kabinets līdz 2003.gada 1.janvārim izstrādā šā likuma 30. pantā minētos noteikumus.”

 

daļēji

atbalstīt

 

 

 

 

 

 

 

atbalstīt

2. Ministru kabinets līdz 2003.gada 1.janvārim izstrādā šā likuma 30. pantā minētos noteikumus.”