Likumprojekts

Likumprojekts

Grozījumi likumā "Par ugunsdrošību"

Izdarīt likumā "Par ugunsdrošību" (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1992, 15./16.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 23.nr.; 1995, 3.nr.; 1997, 4., 8.nr.; 1999, 12.nr.; 2001, 14.nr.; Latvijas Vēstnesis, 1997, 175./177.nr.) šādus grozījumus:

    1. Papildināt 5.panta 6.punktu aiz vārda "apmācīt" ar vārdiem "Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta specializētā valsts civildienesta ierēdņus (turpmāk – ierēdņi) un citu".
    2. Papildināt 12.panta pirmo daļu, 16.panta 9.punktu, 26.panta ceturto daļu, VII nodaļas nosaukumu un 31.pantu pirms vārdiem "ugunsdrošības dienestu darbinieki" (attiecīgā locījumā) ar vārdiem "ierēdņi un citu" (attiecīgā locījumā).
    3. Aizstāt IV nodaļas nosaukumā, 18., 19., 20., 21., 22., 23., 24., 25.pantā un 26.panta pirmajā un piektajā daļā vārdus "Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta darbinieki" (attiecīgā locījumā) ar vārdu "ierēdņi" (attiecīgā locījumā).
    4. Aizstāt 21., 22., 24. un 25.pantā vārdu "darbinieki" (attiecīgā locījumā) ar vārdu "ierēdņi" (attiecīgā locījumā).
    5. Aizstāt 26.panta nosaukumā vārdus "Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta darbiniekiem" ar vārdiem "ierēdņiem un ugunsdrošības dienestu darbiniekiem".

 

 

Anotācija likumprojektam

“Grozījumi likumā “Par ugunsdrošību””

I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

 

 

 

 

Valsts civildienesta likums nosaka, ka ierēdnis specializētajā valsts civildienestā ir persona, kas veic šajā likumā noteiktās ierēdņu funkcijas Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestā. Tā kā likumā “Par ugunsdrošību” tas nav noteikts, nepieciešams saskaņot abus minētos likumus.

2. Tiesību akta projekta būtība

 

Likumprojekts paredz, ka Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta darbinieki ar speciālajām dienesta pakāpēm ir specializētā valsts civildienesta ierēdņi.

II. Kāda var būt tiesību akta

ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi

Likumprojekts šo jomu neskar.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Likumprojekts šo jomu neskar.

3. Sociālo seku izvērtējums

Likumprojekts šo jomu neskar.

4. Ietekme uz vidi

Likumprojekts šo jomu neskar.

III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

tūkst. Ls

Rādītāji

Kārtē-

jais

gads

 

Trīs nākamie gadi

 

 

*)

  1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Likumprojekts šo jomu neskar.

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

Likumprojekts šo jomu neskar.

3. Finansiālā ietekme

Likumprojekts šo jomu neskar.

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Likumprojekts šo jomu neskar.

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Likumprojekts šo jomu neskar.

*) Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

Kādi normatīvie akti – likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt.

Nepieciešams sagatavot grozījumus šādos Ministru kabineta noteikumos: Ministru kabineta 2001.gada 3.jūlija noteikumi Nr.283 “Noteikumi par darba samaksu Iekšlietu ministrijas sistēmas darbiniekiem ar speciālajām dienesta pakāpēm”, Ministru kabineta 1999.gada 7.septembra noteikumi Nr.317 “Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu darbinieku ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas reglaments”, Ministru kabineta 1998.gada 15.decembra noteikumi Nr.460 “Iekšlietu ministrijas sistēmas darbinieku ar speciālajām dienesta pakāpēm disciplinārais reglaments”, Ministru kabineta 1998.gada 8.decembra noteikumi Nr.447 “Iekšlietu ministrijas iestāžu ierindas un komandējošā sastāva formas tērpu un atšķirības zīmju apraksts un mantiskās apgādes normas”, Ministru kabineta 1998.gada 21.aprīļa noteikumi Nr.148 “Noteikumi par uzturdevas kompensāciju Iekšlietu ministrijas sistēmas darbiniekiem ar speciālajām dienesta pakāpēm” un Ministru kabineta noteikumus par Iekšlietu ministrijas sistēmas darbinieku ar speciālajām dienesta pakāpēm valsts obligāto apdrošināšanu.

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts

   

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Likumprojekts šo jomu neskar.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Likumprojekts šo jomu neskar.

3. Atbilstības izvērtējuma tabula

Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija

 

Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst)

Komentāri

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas

Konsultācijas nav notikušas.

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Konsultācijas nav notikušas.

 

 

3. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Konsultācijas nav notikušas.

VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde

  1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Tiesību akta izpilde tiks nodrošināta līdzšinējā kārtībā. Jaunas valsts institūcijas netiks radītas.

 

2. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

 

Ministrs M.Segliņš