Likumprojekts
Grozījumi likumā "Par policiju"
Izdarīt likumā "Par policiju" (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1991, 31./32.nr.; 1992, 37./38.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 13., 23.nr.; 1995, 2., 24.nr.; 1996, 13.nr.; 1997, 2., 8., 23.nr.; 1999, 12., 23.nr.; 2000, 14.nr.) šādus grozījumus:
1. Aizstāt preambulā vārdus "policijas darbinieka" ar vārdiem "Valsts policijas un Drošības policijas specializētā valsts civildienesta ierēdņu".
2. 2.pantā:
izteikt nosaukumu šādā redakcijā:
"2.pants. Valsts policijas un Drošības policijas specializētā valsts civildienesta ierēdnis";
aizstāt vārdus "Policijas darbinieks" ar vārdiem "Valsts policijas un Drošības policijas specializētā valsts civildienesta ierēdnis (turpmāk ierēdnis)".
3. Aizstāt 5.pantā, II nodaļas nosaukumā, 9., 10., 11.pantā, III nodaļas nosaukumā, 12., 13., 14.pantā, 20.panta pirmajā daļā, 21.panta nosaukumā, V nodaļas nosaukumā, 22., 23.pantā, 24.panta ceturtajā, piektajā un sestajā daļā, 25., 26., 27., 28., 29., 30.pantā, 31.panta nosaukumā un trešajā, piektajā un septītajā daļā, 32.panta nosaukumā, pirmajā daļā un otrās daļas pirmajā teikumā, 33.pantā vārdus "policijas darbinieks" (attiecīgā locījumā) ar vārdu "ierēdnis" (attiecīgā locījumā).
4. Papildināt 18.panta trešās daļas otro teikumu aiz vārdiem "kārtības policijas" ar vārdu "amatpersonām".
5. Aizstāt 19.panta sestajā daļā vārdus "valsts policijas darbiniekam" ar vārdu "ierēdnim".
6. Aizstāt 20.panta trešajā daļā vārdu "darbinieki" ar vārdu "ierēdņi".
7. Aizstāt 21.panta otrajā daļā vārdus "Valsts policijas darbinieku un Drošības policijas darbinieku" ar vārdiem "Pārējos ierēdņus".
8. Aizstāt 24.panta nosaukumā, otrajā un trešajā daļā vārdus "valsts policijas darbinieks" (attiecīgā locījumā) ar vārdu "ierēdnis" (attiecīgā locījumā).
9. Izslēgt 25.panta sestajā daļā vārdus "noteiktā vecuma sasniegšanu" un vārdus "vai izdienas pensiju".
10. Aizstāt 31.panta sestajā daļā vārdu "darbinieks" (attiecīgā locījumā) ar vārdu "ierēdnis" (attiecīgā locījumā).
11. 32.pantā:
aizstāt otrās daļas pirmajā teikumā vārdus "kriminālpolicijas darbiniekam" ar vārdiem "kriminālpolicijas amatpersonai";
aizstāt otrās daļas otrajā teikumā vārdus "Pie policijas darbinieka formas tērpa" ar vārdiem "Pie formas tērpa".
Anotācija likumprojektam
Grozījumi likumā Par policiju
|
I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs |
|||||
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums
|
Valsts civildienesta likums nosaka, ka ierēdnis specializētajā valsts civildienestā ir persona, kas veic šajā likumā noteiktās ierēdņu funkcijas policijā. Tā kā likumā Par policiju tas nav noteikts, nepieciešams saskaņot abus minētos likumus. Likums Par policiju paredz, ka policijas darbiniekiem, kuri atvaļināti no dienesta sakarā ar vecuma sasniegšanu vai izdienas pensiju, tiek saglabāti šajā likumā noteiktie atvieglojumi un garantijas. |
||||
|
2. Tiesību akta projekta būtība
|
Likumprojekts paredz, ka Valsts policijas un Drošības policijas darbinieki ar speciālajām dienesta pakāpēm ir specializētā valsts civildienesta ierēdņi. Likuma par budžetu un finansu vadību 21.panta pirmā daļa paredz, ka Ministru kabinets līdz attiecīgā gada 1.oktobrim iesniedz Saeimai pieņemšanai gadskārtējo valsts budžeta likuma projektu (budžeta likumprojektu paketi) un pamatojoties uz Ministru kabineta 2001.gada 27.februāra sēdē (prot.Nr.9, 32.§) nolemto ministrijām uzdots sagatavot grozījumus tiesību aktos atbilstoši valsts budžeta likumprojekta koncepcijai. Likumprojekts atbilstoši minētajai koncepcijai paredz, ka policijas darbiniekiem, kuri atvaļināti no dienesta sakarā ar vecuma sasniegšanu vai izdienas pensiju, netiek saglabāti šajā likumā noteiktie atvieglojumi un garantijas. |
||||
|
II. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|||||
|
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
|
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
|
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
|
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
|
III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||
|
tūkst. Ls |
|||||
|
Rādītāji |
Kārtē- jais gads |
Trīs nākamie gadi
|
*) |
||
|
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
|
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
|
3. Finansiālā ietekme |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
|
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
|
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||
*) Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada
|
IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
||||||
|
Kādi normatīvie akti likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Nepieciešams sagatavot grozījumus šādos Ministru kabineta noteikumos: Ministru kabineta 2001.gada 3.jūlija noteikumi Nr.283 Noteikumi par darba samaksu Iekšlietu ministrijas sistēmas darbiniekiem ar speciālajām dienesta pakāpēm, Ministru kabineta 1999.gada 7.septembra noteikumi Nr.317 Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu darbinieku ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas reglaments, Ministru kabineta 1998.gada 15.decembra noteikumi Nr.460 Iekšlietu ministrijas sistēmas darbinieku ar speciālajām dienesta pakāpēm disciplinārais reglaments, Ministru kabineta 1998.gada 8.decembra noteikumi Nr.447 Iekšlietu ministrijas iestāžu ierindas un komandējošā sastāva formas tērpu un atšķirības zīmju apraksts un mantiskās apgādes normas, Ministru kabineta 1998.gada 21.aprīļa noteikumi Nr.148 Noteikumi par uzturdevas kompensāciju Iekšlietu ministrijas sistēmas darbiniekiem ar speciālajām dienesta pakāpēm un Ministru kabineta noteikumus par Iekšlietu ministrijas sistēmas darbinieku ar speciālajām dienesta pakāpēm valsts obligāto apdrošināšanu. |
|||||
|
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts |
||||||
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||
|
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||
|
3. Atbilstības izvērtējuma tabula |
||||||
|
Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija |
||||||
|
Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|||
|
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu |
||||||
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||
|
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas nav notikušas.
|
|||||
|
3. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||
|
VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde |
||||||
|
Tiesību akta izpilde tiks nodrošināta līdzšinējā kārtībā. Jaunas valsts institūcijas netiks radītas.
|
|||||
|
2. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Likumprojekts šo jomu neskar.
|
|||||
Ministrs M.Segliņš