Likumprojekts

Likumprojekts

Grozījumi likumā "Par policiju"

Izdarīt likumā "Par policiju" (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1991, 31./32.nr.; 1992, 37./38.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 13., 23.nr.; 1995, 2., 24.nr.; 1996, 13.nr.; 1997, 2., 8., 23.nr.; 1999, 12., 23.nr.; 2000, 14.nr.) šādus grozījumus:

1. Aizstāt preambulā vārdus "policijas darbinieka" ar vārdiem "Valsts policijas un Drošības policijas specializētā valsts civildienesta ierēdņu".

2. 2.pantā:

izteikt nosaukumu šādā redakcijā:

"2.pants. Valsts policijas un Drošības policijas specializētā valsts civildienesta ierēdnis";

aizstāt vārdus "Policijas darbinieks" ar vārdiem "Valsts policijas un Drošības policijas specializētā valsts civildienesta ierēdnis (turpmāk – ierēdnis)".

3. Aizstāt 5.pantā, II nodaļas nosaukumā, 9., 10., 11.pantā, III nodaļas nosaukumā, 12., 13., 14.pantā, 20.panta pirmajā daļā, 21.panta nosaukumā, V nodaļas nosaukumā, 22., 23.pantā, 24.panta ceturtajā, piektajā un sestajā daļā, 25., 26., 27., 28., 29., 30.pantā, 31.panta nosaukumā un trešajā, piektajā un septītajā daļā, 32.panta nosaukumā, pirmajā daļā un otrās daļas pirmajā teikumā, 33.pantā vārdus "policijas darbinieks" (attiecīgā locījumā) ar vārdu "ierēdnis" (attiecīgā locījumā).

4. Papildināt 18.panta trešās daļas otro teikumu aiz vārdiem "kārtības policijas" ar vārdu "amatpersonām".

5. Aizstāt 19.panta sestajā daļā vārdus "valsts policijas darbiniekam" ar vārdu "ierēdnim".

6. Aizstāt 20.panta trešajā daļā vārdu "darbinieki" ar vārdu "ierēdņi".

7. Aizstāt 21.panta otrajā daļā vārdus "Valsts policijas darbinieku un Drošības policijas darbinieku" ar vārdiem "Pārējos ierēdņus".

8. Aizstāt 24.panta nosaukumā, otrajā un trešajā daļā vārdus "valsts policijas darbinieks" (attiecīgā locījumā) ar vārdu "ierēdnis" (attiecīgā locījumā).

9. Izslēgt 25.panta sestajā daļā vārdus "noteiktā vecuma sasniegšanu" un vārdus "vai izdienas pensiju".

10. Aizstāt 31.panta sestajā daļā vārdu "darbinieks" (attiecīgā locījumā) ar vārdu "ierēdnis" (attiecīgā locījumā).

11. 32.pantā:

aizstāt otrās daļas pirmajā teikumā vārdus "kriminālpolicijas darbiniekam" ar vārdiem "kriminālpolicijas amatpersonai";

aizstāt otrās daļas otrajā teikumā vārdus "Pie policijas darbinieka formas tērpa" ar vārdiem "Pie formas tērpa".

 

 

 

Anotācija likumprojektam

“Grozījumi likumā “Par policiju””

I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Valsts civildienesta likums nosaka, ka ierēdnis specializētajā valsts civildienestā ir persona, kas veic šajā likumā noteiktās ierēdņu funkcijas policijā. Tā kā likumā “Par policiju” tas nav noteikts, nepieciešams saskaņot abus minētos likumus.

Likums “Par policiju” paredz, ka policijas darbiniekiem, kuri atvaļināti no dienesta sakarā ar vecuma sasniegšanu vai izdienas pensiju, tiek saglabāti šajā likumā noteiktie atvieglojumi un garantijas.

2. Tiesību akta projekta būtība

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Likumprojekts paredz, ka Valsts policijas un Drošības policijas darbinieki ar speciālajām dienesta pakāpēm ir specializētā valsts civildienesta ierēdņi.

Likuma par budžetu un finansu vadību 21.panta pirmā daļa paredz, ka Ministru kabinets līdz attiecīgā gada 1.oktobrim iesniedz Saeimai pieņemšanai gadskārtējo valsts budžeta likuma projektu (budžeta likumprojektu paketi) un pamatojoties uz Ministru kabineta 2001.gada 27.februāra sēdē (prot.Nr.9, 32.§) nolemto ministrijām uzdots sagatavot grozījumus tiesību aktos atbilstoši valsts budžeta likumprojekta koncepcijai. Likumprojekts atbilstoši minētajai koncepcijai paredz, ka policijas darbiniekiem, kuri atvaļināti no dienesta sakarā ar vecuma sasniegšanu vai izdienas pensiju, netiek saglabāti šajā likumā noteiktie atvieglojumi un garantijas.

II. Kāda var būt tiesību akta

ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi

Likumprojekts šo jomu neskar.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Likumprojekts šo jomu neskar.

3. Sociālo seku izvērtējums

Likumprojekts šo jomu neskar.

4. Ietekme uz vidi

Likumprojekts šo jomu neskar.

III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

tūkst. Ls

Rādītāji

Kārtē-

jais

gads

 

Trīs nākamie gadi

 

 

*)

  1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Likumprojekts šo jomu neskar.

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

Likumprojekts šo jomu neskar.

3. Finansiālā ietekme

Likumprojekts šo jomu neskar.

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Likumprojekts šo jomu neskar.

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Likumprojekts šo jomu neskar.

*) Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

Kādi normatīvie akti – likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt.

Nepieciešams sagatavot grozījumus šādos Ministru kabineta noteikumos: Ministru kabineta 2001.gada 3.jūlija noteikumi Nr.283 “Noteikumi par darba samaksu Iekšlietu ministrijas sistēmas darbiniekiem ar speciālajām dienesta pakāpēm”, Ministru kabineta 1999.gada 7.septembra noteikumi Nr.317 “Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu darbinieku ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas reglaments”, Ministru kabineta 1998.gada 15.decembra noteikumi Nr.460 “Iekšlietu ministrijas sistēmas darbinieku ar speciālajām dienesta pakāpēm disciplinārais reglaments”, Ministru kabineta 1998.gada 8.decembra noteikumi Nr.447 “Iekšlietu ministrijas iestāžu ierindas un komandējošā sastāva formas tērpu un atšķirības zīmju apraksts un mantiskās apgādes normas”, Ministru kabineta 1998.gada 21.aprīļa noteikumi Nr.148 “Noteikumi par uzturdevas kompensāciju Iekšlietu ministrijas sistēmas darbiniekiem ar speciālajām dienesta pakāpēm” un Ministru kabineta noteikumus par Iekšlietu ministrijas sistēmas darbinieku ar speciālajām dienesta pakāpēm valsts obligāto apdrošināšanu.

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts

   

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Likumprojekts šo jomu neskar.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Likumprojekts šo jomu neskar.

3. Atbilstības izvērtējuma tabula

Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija

 

Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst)

Komentāri

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas

Konsultācijas nav notikušas.

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Konsultācijas nav notikušas.

 

 

3. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Konsultācijas nav notikušas.

VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde

  1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Tiesību akta izpilde tiks nodrošināta līdzšinējā kārtībā. Jaunas valsts institūcijas netiks radītas.

 

2. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

 

Ministrs M.Segliņš