2/22/02

Budžetu un nodokļu (finansu) komisijas apkopotie priekšlikumi likumprojekta

“Valsts kontroles likums” (reģ.nr.1030) izskatīšanai 3.lasījumā

2.lasījumā nobalsotā redakcija

N.

p.

k.

Priekšlikumi

Komisijas attieksme

Komisijas atbalstītā redakcija

I nodaļa

Vispārīgie noteikumi

 

 

 

I nodaļa

Vispārīgie noteikumi

1.pants. (1) Valsts kontrole ir neatkarīga koleģiāla augstākā revīzijas (audita) iestāde Latvijas Republikā.

 

1

Juridiskā komisija

Izteikt 1.panta 1.daļu šādā redakcijā:

“(1) Valsts kontrole ir neatkarīga koleģiāla iestāde, kura izdara valsts un pašvaldības mantas stāvokļa un apgrozījuma revīziju.”

Neatbalstīt

1.pants. (1) Valsts kontrole ir neatkarīga koleģiāla augstākā revīzijas (audita) iestāde Latvijas Republikā.

 

(2) Valsts kontrole pakļauta vienīgi likumam.

 

 

 

(2) Valsts kontrole pakļauta vienīgi likumam.

(3) Valsts kontrole veic revīzijas atbilstoši starptautiskajiem revīzijas standartiem.

2

 

 

 

 

 

 

 

3

Juridiskais birojs

Ierosinām 1.panta trešajā daļā precizēt, atbilstoši kādiem starptautiskajiem revīzijas standartiem Valsts kontrole veic revīzijas. (Vai šie standarti saskaņā ar Standartizācijas likumu ir adaptēti Latvijas nacionālā standarta statusā un vai Ministru kabinets ir noteicis tos par obligāti piemērojamiem?)

Budžeta un finansu (nodokļu) komisija

Izteikt 1.panta 3.daļu šādā redakcijā:

“(3) Valsts kontrole veic revīzijas atbilstoši Latvijas Republikā atzītiem starptautiskajiem revīzijas standartiem”.

Iestrādāts Budžeta komisijas priekšlikumā

 

 

 

 

Atbalstīt

(3) Valsts kontrole veic revīzijas atbilstoši Latvijas Republikā atzītiem starptautiskajiem revīzijas standartiem

2.pants. (1) Valsts kontrole pārbauda:

1) valsts budžeta un pašvaldību budžetu līdzekļu ieņēmumus un izdevumus;

2) rīcību ar valsts un pašvaldību mantu;

3) Eiropas Savienības un citu starptautisko organizāciju vai institūciju piešķirto līdzekļu izlietošanu.

(2) Valsts kontroles darbības mērķis ir noskaidrot, vai rīcība ar šā panta pirmajā daļā minētajiem līdzekļiem ir tiesiska, pareiza, ekonomiska un efektīva.

4

 

 

 

 

 

 

 

5

Juridiskais birojs

2.pantā ierosinām precizēt pirmās daļas 3.punktu, izsakot to kā 2.punktu šādā redakcijā:

“2) Eiropas Savienības un citu starptautisko organizāciju vai institūciju līdzekļu izlietošanu, kuri iekļauti valsts budžetā vai pašvaldību budžetos”;

Juridiskais birojs

uzskatīt 2.punktu par 3.punktu.

Atbalstīt

 

 

 

 

 

 

 

Atbalstīt

2.pants. (1) Valsts kontrole pārbauda:

1) valsts budžeta un pašvaldību budžetu līdzekļu ieņēmumus un izdevumus;

2) Eiropas Savienības un citu starptautisko organizāciju vai institūciju līdzekļu izlietošanu, kuri iekļauti valsts budžetā vai pašvaldību budžetos;

3) rīcību ar valsts un pašvaldību mantu.

(2) Valsts kontroles darbības mērķis ir noskaidrot, vai rīcība ar šā panta pirmajā daļā minētajiem līdzekļiem ir tiesiska, pareiza, ekonomiska un efektīva.

3.pants. Valsts kontrole:

1) katru gadu sniedz Saeimai atzinumu par finansu ministra iesniegto saimnieciskā gada pārskatu par valsts budžeta izpildi un par pašvaldību budžetiem (to finansiālo stāvokli). Valsts kontrole šo atzinumu iesniedz arī Finansu ministrijai līdz pārskata gadam sekojošā saimnieciskā gada 15.septembrim;

 

 

 

3.pants. Valsts kontrole:

1) katru gadu sniedz Saeimai atzinumu par finansu ministra iesniegto saimnieciskā gada pārskatu par valsts budžeta izpildi un par pašvaldību budžetiem (to finansiālo stāvokli). Valsts kontrole šo atzinumu iesniedz arī Finansu ministrijai līdz pārskata gadam sekojošā saimnieciskā gada 15.septembrim;

2) sniedz atzinumus par ministriju, centrālo valsts iestāžu un pašvaldību gada pārskatu sastādīšanas pareizību;

6

 

 

7

 

 

Juridiskais birojs

Ierosinām 3.panta 2.punktā precizēt terminu “centrālās valsts iestādes”.

Budžeta un finansu (nodokļu) komisija

Papildināt 3.panta 2.punktu pēc vārda “ministriju,” ar vārdu “citu”.

Iestrādāts Budžeta komisijas priekšlikumā

Atbalstīt

2) sniedz atzinumus par ministriju, citu centrālo valsts iestāžu un pašvaldību gada pārskatu sastādīšanas pareizību;

3) iesniedz Saeimai un Ministru kabinetam ziņojumus par īpaši svarīgiem un nozīmīgiem konstatējumiem;

 

 

 

3) iesniedz Saeimai un Ministru kabinetam ziņojumus par īpaši svarīgiem un nozīmīgiem konstatējumiem;

4) ir tiesīga iesniegt pieteikumu Satversmes tiesai saskaņā ar Satversmes tiesas likumu;

8

Juridiskā komisija

Svītrot 3.panta 4.punktu.

Atbalstīt

 

5) ziņo valsts pārvaldes iestādēm par konstatējumiem, kas skar šo iestāžu darbību;

9

Juridiskā komisija

Svītrot 3.panta 5.punktā vārdu “pārvaldes”.

Atbalstīt

4) ziņo valsts iestādēm par konstatējumiem, kas skar šo iestāžu darbību;

6) sadarbojas savas kompetences ietvaros ar Eiropas Savienības institūcijām un citām starptautiskām organizācijām vai institūcijām.

 

 

 

5) sadarbojas savas kompetences ietvaros ar Eiropas Savienības institūcijām un citām starptautiskām organizācijām vai institūcijām.

 

 

4.pants. (1) Valsts kontrolei ir tiesības saņemt visu Ministru kabinetā un Saeimā izskatāmo normatīvo aktu projektus un sniegt atzinumu par šo normatīvo aktu projektiem, ja tie ietekmē valsts un pašvaldību ieņēmumus un izdevumus vai paredz rīcību ar valsts un pašvaldību mantu, kā arī ar Eiropas Savienības un citu starptautisko organizāciju vai institūciju piešķirtajiem līdzekļiem.

10

Juridiskais birojs

4.pantā izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:

“(1) Valsts kontrolei ir tiesības saņemt Saeimā un Ministru kabinetā izskatāmo normatīvo aktu projektus un sniegt par tiem atzinumus, ja normatīvie akti var ietekmēt valsts un pašvaldību ieņēmumus un izdevumus vai paredz rīcību ar valsts un pašvaldību mantu, kā arī ar Eiropas Savienības un citu starptautisko organizāciju vai institūciju piešķirtajiem un valsts budžetā vai pašvaldību budžetos iekļautajiem līdzekļiem.”

Atbalstīt

4.pants. (1) Valsts kontrolei ir tiesības saņemt Saeimā un Ministru kabinetā izskatāmo normatīvo aktu projektus un sniegt par tiem atzinumus, ja normatīvie akti var ietekmēt valsts un pašvaldību ieņēmumus un izdevumus vai paredz rīcību ar valsts un pašvaldību mantu, kā arī ar Eiropas Savienības un citu starptautisko organizāciju vai institūciju piešķirtajiem un valsts budžetā vai pašvaldību budžetos iekļautajiem līdzekļiem.

(2) Valsts kontroles pilnvarotās personas ir tiesīgas ar padomdevēja tiesībām piedalīties valsts institūciju un organizāciju un pašvaldību institūciju sēdēs.

11

 

 

12

 

 

 

Juridiskais birojs

4.pantā otrajā daļā izslēgt vārdus “un organizāciju”.

Budžeta un finansu (nodokļu) komisija

Izteikt 4.panta otro daļu šādā redakcijā:

“(2) Valsts kontroles pilnvarotās personas ir tiesīgas ar padomdevēja tiesībām piedalīties valsts institūciju, organizāciju un pašvaldību institūciju sēdēs.”

Neatbalstīt

 

 

Atbalstīt

 

 

 

 

 

(2) Valsts kontroles pilnvarotās personas ir tiesīgas ar padomdevēja tiesībām piedalīties valsts institūciju, organizāciju un pašvaldību institūciju sēdēs.

5.pants. Valsts kontroles revīzijas un darbības kārtību nosaka Valsts kontroles padomes apstiprināts Valsts kontroles nolikums.

 

 

 

5.pants. Valsts kontroles revīzijas un darbības kārtību nosaka Valsts kontroles padomes apstiprināts Valsts kontroles nolikums.

6.pants. Valsts kontroles sastāvā ietilpst valsts kontrolieris, Valsts kontroles padome, revīzijas departamenti un Valsts kontroles kanceleja.

13

Juridiskais birojs

Aizstāt 6.pantā vārdus “revīzijas departamenti” ar vārdiem “Valsts kontroles revīzijas departamenti (turpmāk- arī revīzijas departamenti)”.

Atbalstīt

6.pants. Valsts kontroles sastāvā ietilpst valsts kontrolieris, Valsts kontroles padome, Valsts kontroles revīzijas departamenti (turpmāk- arī revīzijas departamenti) un Valsts kontroles kanceleja.

7.pants. Valsts kontrole informē sabiedrību par savu darbību.

 

 

 

7.pants. Valsts kontrole informē sabiedrību par savu darbību.

II nodaļa

Valsts kontrolieris

 

 

 

II nodaļa

Valsts kontrolieris

8.pants. (1) Valsts kontrolieris:

1) pārstāv Valsts kontroli;

2) vada Valsts kontroles darbu;

3) piedalās Ministru kabineta sēdēs ar padomdevēja tiesībām;

4) ir Valsts kontroles padomes priekšsēdētājs;

5) ir Valsts kontroles budžeta izpildītājs;

 

 

 

8.pants. (1) Valsts kontrolieris:

1) pārstāv Valsts kontroli;

2) vada Valsts kontroles darbu;

3) piedalās Ministru kabineta sēdēs ar padomdevēja tiesībām;

4) ir Valsts kontroles padomes priekšsēdētājs;

5) ir Valsts kontroles budžeta izpildītājs;

6) apstiprina Valsts kontroles padomes lēmumus;

14

Juridiskais birojs

Aizstāt 8.panta pirmās daļas 6.punktā vārdu “apstiprina” ar vārdu “paraksta”.

Atbalstīt

6) paraksta Valsts kontroles padomes lēmumus;

7) pilnvaro katrā atsevišķā gadījumā Valsts kontroles amatpersonu vai darbinieku pārstāvēt Valsts kontroli;

8) pieņem darbā Valsts kontroles darbiniekus;

9) iesaka Saeimai apstiprināšanai Valsts kontroles padomes un revīzijas departamentu kolēģiju locekļu amata kandidātus.

(2) Valsts kontrolieris iesniedz ziņojumus Saeimai un Ministru kabinetam.

(3) Valsts kontrolieris savas kompetences ietvaros izskata administratīvo pārkāpumu lietas.

 

 

 

7) pilnvaro katrā atsevišķā gadījumā Valsts kontroles amatpersonu vai darbinieku pārstāvēt Valsts kontroli;

8) pieņem darbā Valsts kontroles darbiniekus;

9) iesaka Saeimai apstiprināšanai Valsts kontroles padomes un revīzijas departamentu kolēģiju locekļu amata kandidātus.

(2) Valsts kontrolieris iesniedz ziņojumus Saeimai un Ministru kabinetam.

(3) Valsts kontrolieris savas kompetences ietvaros izskata administratīvo pārkāpumu lietas.

9.pants. Valsts kontroliera prombūtnes laikā viņa pienākumus pilda tas Valsts kontroles padomes loceklis, kuru uz visu minētā Valsts kontroles padomes locekļa pilnvaru laiku norīkojis valsts kontrolieris. Ja arī šis Valsts kontroles padomes loceklis ir prombūtnē, valsts kontroliera pienākumus pilda padomes loceklis — revīzijas departamenta direktors ar ilgāko pilnvaru stāžu.

 

 

 

9.pants. Valsts kontroliera prombūtnes laikā viņa pienākumus pilda tas Valsts kontroles padomes loceklis, kuru uz visu minētā Valsts kontroles padomes locekļa pilnvaru laiku norīkojis valsts kontrolieris. Ja arī šis Valsts kontroles padomes loceklis ir prombūtnē, valsts kontroliera pienākumus pilda padomes loceklis — revīzijas departamenta direktors ar ilgāko pilnvaru stāžu.

III nodaļa

Valsts kontroles padome

 

 

 

III nodaļa

Valsts kontroles padome

10.pants. Valsts kontroles padomes sastāvā ietilpst valsts kontrolieris un seši Valsts kontroles padomes locekļi.

 

 

 

10.pants. Valsts kontroles padomes sastāvā ietilpst valsts kontrolieris un seši Valsts kontroles padomes locekļi.

11.pants. Valsts kontroles padome:

1) apstiprina iekšējos Valsts kontroles darbību reglamentējošos normatīvos aktus;

2) apstiprina revīziju gada plānu un stratēģiskās attīstības plānu;

3) lemj par revīziju jomu sadali starp revīzijas departamentiem;

4) izlemj Valsts kontroles padomes locekļu un revīzijas departamentu kolēģiju ierosinātos jautājumus;

5) apstiprina šā likuma 3.panta 1.punktā minēto atzinumu un pieņem lēmumu par tā iesniegšanu Saeimai;

6) apstiprina šā likuma 3.panta 3.punktā minētos ziņojumus;

 

 

 

11.pants. Valsts kontroles padome:

1) apstiprina iekšējos Valsts kontroles darbību reglamentējošos normatīvos aktus;

2) apstiprina revīziju gada plānu un stratēģiskās attīstības plānu;

3) lemj par revīziju jomu sadali starp revīzijas departamentiem;

4) izlemj Valsts kontroles padomes locekļu un revīzijas departamentu kolēģiju ierosinātos jautājumus;

5) apstiprina šā likuma 3.panta 1.punktā minēto atzinumu un pieņem lēmumu par tā iesniegšanu Saeimai;

6) apstiprina šā likuma 3.panta 3.punktā minētos ziņojumus;

7) pieņem lēmumu par šā likuma 3.panta 4.punktā minēto pieteikumu iesniegšanu Satversmes tiesai;

15

Budžeta un finansu (nodokļu) komisija

Izslēgt 11.panta 7.punktā vārdus “šā likuma 3.panta 4.punktā minēto”.

Atbalstīt

7) pieņem lēmumu par pieteikumu iesniegšanu Satversmes tiesai;

8) pieņem lēmumu par šā likuma 3.panta 5.punktā minētajiem ziņojumiem;

 

 

 

8) pieņem lēmumu par šā likuma 3.panta 4.punktā minētajiem ziņojumiem;

9) apspriež kandidatūras Valsts kontroles padomes un revīzijas departamentu kolēģiju locekļu amatam;

16

Juridiskais birojs

Izteikt 11.panta 9.punktu šādā redakcijā:

“9) izvērtē kandidatūru atbilstību Valsts kontroles padomes un revīzijas departamentu kolēģiju locekļu amatam.”

Atbalstīt

9) izvērtē kandidatūru atbilstību Valsts kontroles padomes un revīzijas departamentu kolēģiju locekļu amatam;

10) pieņem lēmumu par revidējamo vienību iesniegtajām prasībām pārskatīt revīzijas departamenta kolēģijas lēmumu;

11) apstiprina Valsts kontroles budžeta pieprasījumu;

12) apstiprina Valsts kontroles darbinieku štatu sarakstu, amatu kvalifikācijas prasības un darba samaksas sistēmu.

 

 

 

10) pieņem lēmumu par revidējamo vienību iesniegtajām prasībām pārskatīt revīzijas departamenta kolēģijas lēmumu;

11) apstiprina Valsts kontroles budžeta pieprasījumu;

12) apstiprina Valsts kontroles darbinieku štatu sarakstu, amatu kvalifikācijas prasības un darba samaksas sistēmu.

12.pants. (1) Valsts kontroles padomes sēdes ir slēgtas.

(2) Valsts kontroles padomes sēde ir tiesīga, ja tajā piedalās padomes priekšsēdētājs vai viņa pienākumu izpildītājs un ne mazāk kā trīs padomes locekļi. Jautājumus izlemj ar balsu vairākumu. Balsīm sadaloties līdzīgi, izšķirošā ir priekšsēdētāja balss.

17

Juridiskais birojs

Aizstāt 12.pantā vārdu “tiesīga” ar vārdu “lemttiesīga” un papildināt pēc vārdiem “izlemj ar” ar vārdu “klātesošo”.

Atbalstīt

12.pants. (1) Valsts kontroles padomes sēdes ir slēgtas.

(2) Valsts kontroles padomes sēde ir lemttiesīga, ja tajā piedalās padomes priekšsēdētājs vai viņa pienākumu izpildītājs un ne mazāk kā trīs padomes locekļi. Jautājumus izlemj ar klātesošo balsu vairākumu. Balsīm sadaloties līdzīgi, izšķirošā ir priekšsēdētāja balss.

 

 

IV nodaļa

Revīzijas departamenti

 

 

 

IV nodaļa

Revīzijas departamenti

13.pants. Revīzijas darbus ar Valsts kontroles padomes lēmumu sadala starp Valsts kontroles revīzijas departamentiem (turpmāk — revīzijas departaments.)

 

 

 

13.pants. Revīzijas darbus ar Valsts kontroles padomes lēmumu sadala starp Valsts kontroles revīzijas departamentiem.

14.pants. Revīzijas departamenti veic revīzijas saskaņā ar Valsts kontroles padomes apstiprinātu revīziju gada plānu.

 

 

 

14.pants. Revīzijas departamenti veic revīzijas saskaņā ar Valsts kontroles padomes apstiprinātu revīziju gada plānu.

15.pants. Revīzijas departamenta sastāvā ietilpst revīzijas departamenta direktors, revīzijas depa rtamenta kolēģija un revīzijas sektori.

 

 

 

15.pants. Revīzijas departamenta sastāvā ietilpst revīzijas departamenta direktors, revīzijas departamenta kolēģija un revīzijas sektori.

16.pants. (1) Revīzijas departamenta direktoru ieceļ amatā valsts kontrolieris no Valsts kontroles padomes locekļu vidus.

(2) Revīzijas departamenta direktora prombūtnes laikā viņa pienākumus pilda šā revīzijas departamenta kolēģijas loceklis, kuru uz visu viņa pilnvaru laiku norīkojis valsts kontrolieris. Ja arī šis kolēģijas loceklis ir prombūtnē, revīzijas departamenta direktora pienākumus pilda šā revīzijas departamenta kolēģijas loceklis ar ilgāko pilnvaru stāžu.

 

 

 

16.pants. (1) Revīzijas departamenta direktoru ieceļ amatā valsts kontrolieris no Valsts kontroles padomes locekļu vidus.

(2) Revīzijas departamenta direktora prombūtnes laikā viņa pienākumus pilda šā revīzijas departamenta kolēģijas loceklis, kuru uz visu viņa pilnvaru laiku norīkojis valsts kontrolieris. Ja arī šis kolēģijas loceklis ir prombūtnē, revīzijas departamenta direktora pienākumus pilda šā revīzijas departamenta kolēģijas loceklis ar ilgāko pilnvaru stāžu.

17.pants. Revīzijas departamenta direktors:

1) vada revīzijas departamenta darbu un atbild par to;

2) pārrauga pārējo kolēģijas locekļu un sektoru darbu;

3) apstiprina revīzijas uzdevumu un revīzijas darba plānu.

18

Juridiskais birojs

Izslēgt 17.panta 2.punktā vārdu “pārējo” kā lieku.

Atbalstīt

17.pants. Revīzijas departamenta direktors:

1) vada revīzijas departamenta darbu un atbild par to;

2) pārrauga kolēģijas locekļu un sektoru darbu;

3) apstiprina revīzijas uzdevumu un revīzijas darba plānu.

18.pants. (1) Revīzijas departaments ir sadalīts sektoros.

(2) Sektora sastāvā ietilpst sektora vadītājs un Valsts kontroles revidenti.

(3) Sektora vadītāju no attiecīgā revīzijas departamenta kolēģijas locekļu vidus ieceļ amatā valsts kontrolieris.

 

 

 

18.pants. (1) Revīzijas departaments ir sadalīts sektoros.

(2) Sektora sastāvā ietilpst sektora vadītājs un Valsts kontroles revidenti.

(3) Sektora vadītāju no attiecīgā revīzijas departamenta kolēģijas locekļu vidus ieceļ amatā valsts kontrolieris.

 

 

19.pants. Sektora vadītājs:

1) vada sektora darbu un atbild par to;

2) pārrauga Valsts kontroles revidentu darbu;

3) izskata un saskaņo revīzijas darba plānu un Valsts kontroles revidentu ziņojumu;

4) pieņem lēmumu par Valsts kontroles revidentu ziņojuma nosūtīšanu revidējamai vienībai.

19

 

 

 

20

 

 

 

Juridiskais birojs

Ierosinām 19.pantā precizēt, ar ko saskaņo revīzijas darba plānu.

 

Budžeta un finansu (nodokļu) komisija

Izslēgt 19.panta 3.punktā vārdus “un saskaņo”.

Iestrādāts Budžeta komisijas priekšlikumā

Atbalstīt

19.pants. Sektora vadītājs:

1) vada sektora darbu un atbild par to;

2) pārrauga Valsts kontroles revidentu darbu;

3) izskata revīzijas darba plānu un Valsts kontroles revidentu ziņojumu;

4) pieņem lēmumu par Valsts kontroles revidentu ziņojuma nosūtīšanu revidējamai vienībai.

20.pants. Valsts kontroles revidenti atkarībā no kvalifikācijas un darba stāža Valsts kontrolē ieņem vecākā valsts revidenta, valsts revidenta un valsts revidenta palīga amatu.

21

Juridiskais birojs

Ierosinām izteikt 20.pantu kā 34.pantu (pārcelt uz VIII nodaļu aiz 33.panta), attiecīgi grozot pantu numerāciju.

Atbalstīt

(pārcelts uz VIII nodaļu – skat. 11.lpp.)

V nodaļa

Revīzijas departamenta kolēģija

 

 

 

V nodaļa

Revīzijas departamenta kolēģija

21.pants. (1) Revīzijas departamenta kolēģijas sastāvā ietilpst attiecīgā revīzijas departamenta direktors un seši revīzijas departamenta kolēģijas locekļi.

(2) Revīzijas departamenta direktors ir attiecīgā revīzijas departamenta kolēģijas priekšsēdētājs.

 

 

 

20.pants. (1) Revīzijas departamenta kolēģijas sastāvā ietilpst attiecīgā revīzijas departamenta direktors un seši revīzijas departamenta kolēģijas locekļi.

(2) Revīzijas departamenta direktors ir attiecīgā revīzijas departamenta kolēģijas priekšsēdētājs.

22.pants. Revīzijas departamenta kolēģija:

1) lemj par revīzijas darbu sadali starp sektoriem;

2) izstrādā revīziju gada plāna projektu;

3) apstiprina revīzijas atzinumu un nosūta to revidējamai vienībai un, ja nepieciešams, atbildīgajai ministrijai un Finansu ministrijai;

4) gatavo ziņojumu projektus Saeimai un Ministru kabinetam.

22

Budžeta un finansu (nodokļu) komisija

Papildināt 22.pantu aiz 2.punkta ar jaunu 3.punktu, mainot pārējo punktu numerāciju, šādā redakcijā:

“3) izskata revīzijas rezultātus;”

Atbalstīt

21.pants. Revīzijas departamenta kolēģija:

1) lemj par revīzijas darbu sadali starp sektoriem;

2) izstrādā revīziju gada plāna projektu;

3) izskata revīzijas rezultātus;

4) apstiprina revīzijas atzinumu un nosūta to revidējamai vienībai un, ja nepieciešams, atbildīgajai ministrijai un Finansu ministrijai;

5) gatavo ziņojumu projektus Saeimai un Ministru kabinetam.

 

 

23.pants. (1) Revīzijas departamenta kolēģijas sēdes ir slēgtas.

(2) Revīzijas departamenta kolēģijas sēde ir tiesīga, ja tajā piedalās revīzijas departamenta direktors un ne mazāk kā divi revīzijas departamenta kolēģijas locekļi. Jautājumus izlemj ar balsu vairākumu. Balsīm sadaloties līdzīgi, izšķirošā ir departamenta kolēģijas priekšsēdētāja balss.

23

 

 

 

 

 

 

24

 

 

 

 

 

 

 

Juridiskais birojs

Aizstāt 23.panta otrajā daļā vārdu “tiesīga” ar “lemttiesīga”. Vienlaikus ierosinām apspriest, vai 3 kolēģijas locekļi (viens no viņiem ir departamenta direktors) no 7 nebūtu pārāk mazs skaits, lai kolēģijas sēde būtu lemttiesīga.

Budžeta un finansu (nodokļu) komisija

Izteikt 23.panta otro daļu šādā redakcijā:

“(2) Revīzijas departamenta kolēģijas sēde ir lemttiesīga, ja tajā piedalās revīzijas departamenta direktors vai viņa pienākumu izpildītājs un ne mazāk kā trīs revīzijas departamenta kolēģijas locekļi. Jautājumus izlemj ar balsu vairākumu. Balsīm sadaloties līdzīgi, izšķirošā ir revīzijas departamenta kolēģijas priekšsēdētāja balss.”

Iestrādāts Budžeta komisijas priekšlikumā

 

 

 

Atbalstīt

22.pants. (1) Revīzijas departamenta kolēģijas sēdes ir slēgtas.

(2) Revīzijas departamenta kolēģijas sēde ir lemttiesīga, ja tajā piedalās revīzijas departamenta direktors vai viņa pienākumu izpildītājs un ne mazāk kā trīs revīzijas departamenta kolēģijas locekļi. Jautājumus izlemj ar balsu vairākumu. Balsīm sadaloties līdzīgi, izšķirošā ir revīzijas departamenta kolēģijas priekšsēdētāja balss.

VI nodaļa

Valsts kontroles kanceleja

 

 

 

VI nodaļa

Valsts kontroles kanceleja

24.pants.(1) Valsts kontroles kancelejas uzdevums ir radīt priekšnoteikumus Valsts kontroles saskaņotai un optimālai darbībai, sekmēt šajā likumā un citos normatīvajos aktos Valsts kontrolei noteikto uzdevumu veikšanu.

(2) Valsts kontroles kancelejā ietilpst struktūrvienības, kas risina iestādes finansu, personāla, lietvedības, starptautisko sakaru, juridiskos, informācijas un saimnieciskos jautājumus.

 

 

 

23.pants.(1) Valsts kontroles kancelejas uzdevums ir radīt priekšnoteikumus Valsts kontroles saskaņotai un optimālai darbībai, sekmēt šajā likumā un citos normatīvajos aktos Valsts kontrolei noteikto uzdevumu veikšanu.

(2) Valsts kontroles kancelejā ietilpst struktūrvienības, kas risina iestādes finansu, personāla, lietvedības, starptautisko sakaru, juridiskos, informācijas un saimnieciskos jautājumus.

25.pants. Valsts kontroles kancelejas darbu vada Valsts kontroles kancelejas pārvaldnieks, kas ir tieši pakļauts valsts kontrolierim.

 

 

 

24.pants. Valsts kontroles kancelejas darbu vada Valsts kontroles kancelejas pārvaldnieks, kas ir tieši pakļauts valsts kontrolierim.

VII nodaļa

Valsts kontroles amatpersonu iecelšanas, apstiprināšanas un atbrīvošanas kārtība

 

 

 

VII nodaļa

Valsts kontroles amatpersonu iecelšanas, apstiprināšanas un atbrīvošanas kārtība

26.pants. Valsts kontrolieris, Valsts kontroles padomes loceklis, revīzijas departamenta kolēģijas loceklis un Valsts kontroles kancelejas pārvaldnieks ir valsts amatpersonas.

25

Budžeta un finansu (nodokļu) komisija

Papildināt 26.pantu ar vārdiem “(turpmāk – Valsts kontroles amatpersonas)”.

Atbalstīt

25.pants. Valsts kontrolieris, Valsts kontroles padomes loceklis, revīzijas departamenta kolēģijas loceklis un Valsts kontroles kancelejas pārvaldnieks ir valsts amatpersonas (turpmāk – Valsts kontroles amatpersonas).

27.pants. (1) Valsts kontrolieri amatā ieceļ Saeima uz septiņiem gadiem Saeimas kārtības rullī paredzētajā kārtībā.

(2) Stājoties amatā, valsts kontrolieris Saeimā dod šādu zvērestu: “Zvēru būt uzticīgs Latvijas Republikai, ievērot tās likumus un godīgi pildīt savus pienākumus.”

(3) Valsts kontrolieri amatā var iecelt atkārtoti.

 

 

 

26.pants. (1) Valsts kontrolieri amatā ieceļ Saeima uz septiņiem gadiem Saeimas kārtības rullī paredzētajā kārtībā.

(2) Stājoties amatā, valsts kontrolieris Saeimā dod šādu zvērestu: “Zvēru būt uzticīgs Latvijas Republikai, ievērot tās likumus un godīgi pildīt savus pienākumus.”

(3) Valsts kontrolieri amatā var iecelt atkārtoti.

28.pants. (1) Valsts kontroles padomes locekļus un revīzijas departamentu kolēģiju locekļus pēc valsts kontroliera ieteikuma apstiprina Saeima uz septiņiem gadiem.

(2) Valsts kontroles padomes locekļus un revīzijas departamentu kolēģiju locekļus var apstiprināt amatā atkārtoti.

 

 

 

27.pants. (1) Valsts kontroles padomes locekļus un revīzijas departamentu kolēģiju locekļus pēc valsts kontroliera ieteikuma apstiprina Saeima uz septiņiem gadiem.

(2) Valsts kontroles padomes locekļus un revīzijas departamentu kolēģiju locekļus var apstiprināt amatā atkārtoti.

29.pants. Valsts kontrole uz Valsts kontroles kancelejas pārvaldnieka amatu izsludina konkursu laikrakstā “Latvijas Vēstnesis.”

 

 

 

28.pants. Valsts kontrole uz Valsts kontroles kancelejas pārvaldnieka amatu izsludina konkursu laikrakstā “Latvijas Vēstnesis.”

30.pants. (1) Valsts kontrolieri pirms šā likuma 27.panta pirmajā daļā noteiktā termiņa, kā arī Valsts kontroles padomes locekli un revīzijas departamenta kolēģijas locekli pirms šā likuma 28.panta pirmajā daļā noteiktā termiņa no amata atbrīvo Saeima vienīgi uz tiesas sprieduma pamata.

(2) Valsts kontrolieris, Valsts kontroles padomes loceklis un revīzijas departamenta kolēģijas loceklis var iesniegt Saeimai iesniegumu par atkāpšanos no amata.

 

 

 

29.pants. (1) Valsts kontrolieri pirms šā likuma 26.panta pirmajā daļā noteiktā termiņa, kā arī Valsts kontroles padomes locekli un revīzijas departamenta kolēģijas locekli pirms šā likuma 27.panta pirmajā daļā noteiktā termiņa no amata atbrīvo Saeima vienīgi uz tiesas sprieduma pamata.

(2) Valsts kontrolieris, Valsts kontroles padomes loceklis un revīzijas departamenta kolēģijas loceklis var iesniegt Saeimai iesniegumu par atkāpšanos no amata.

31.pants. (1) Par Valsts kontroliera, Valsts kontroles padomes locekļa, revīzijas departamenta kolēģijas locekļa un Valsts kontroles kancelejas pārvaldnieka amata kandidātu var būt persona, kura:

1) ir Latvijas pilsonis;

2) brīvi pārvalda valsts valodu;

3) ir ieguvusi augstāko izglītību un kuras profesionālā kvalifikācija un pēdējo piecu gadu darba pieredze ir atbilstoša Valsts kontroles uzdevumu veikšanai.

26

Juridiskais birojs

31.pantā papildināt pirmo daļu ar ceturto punktu, norādot kandidāta konkrētu vecumu, šādā redakcijā:

“4) ir ne par vecāka par .....gadiem.”;

Neatbalstīt

30.pants. (1) Par Valsts kontroliera, Valsts kontroles padomes locekļa, revīzijas departamenta kolēģijas locekļa un Valsts kontroles kancelejas pārvaldnieka amata kandidātu var būt persona, kura:

1) ir Latvijas pilsonis;

2) brīvi pārvalda valsts valodu;

3) ir ieguvusi augstāko izglītību un kuras profesionālā kvalifikācija un pēdējo piecu gadu darba pieredze ir atbilstoša Valsts kontroles uzdevumu veikšanai.

 

 

(2) Par Valsts kontroliera, Valsts kontroles padomes locekļa, revīzijas departamenta kolēģijas locekļa un Valsts kontroles kancelejas pārvaldnieka amata kandidātu nevar būt persona, kura:

1) sasniegusi likumā noteikto pensijas vecumu;

2) pēdējo triju gadu laikā bijusi Ministru kabineta loceklis;

3) pēdējo triju gadu laikā bijusi vēlētos amatos politiskajās organizācijās (partijās);

4) sodīta par tīša noziedzīga nodarījuma izdarīšanu (neatkarīgi no sodāmības dzēšanas vai noņemšanas);

5) agrāk izdarījusi tīšu noziedzīgu nodarījumu, bet no soda izciešanas atbrīvota sakarā ar noilgumu, amnestiju vai apžēlošanu;

6) ir vai ir bijusi PSRS vai Latvijas PSR vai ārvalsts valsts drošības dienesta, izlūkdienesta vai pretizlūkošanas dienesta štata vai ārštata darbinieks, minēto institūciju aģents, rezidents vai konspiratīvā dzīvokļa turētājs;

7) ir vai ir bijusi ar Latvijas Republikas likumiem, Augstākās padomes lēmumiem vai tiesas nolēmumiem aizliegto organizāciju dalībnieks (biedrs) pēc šo organizāciju aizliegšanas.

27

Juridiskais birojs

31.pantā izslēgt otrajā daļā 1.punktu.

Neatbalstīt

(2) Par Valsts kontroliera, Valsts kontroles padomes locekļa, revīzijas departamenta kolēģijas locekļa un Valsts kontroles kancelejas pārvaldnieka amata kandidātu nevar būt persona, kura:

1) sasniegusi likumā noteikto pensijas vecumu;

2) pēdējo triju gadu laikā bijusi Ministru kabineta loceklis;

3) pēdējo triju gadu laikā bijusi vēlētos amatos politiskajās organizācijās (partijās);

4) sodīta par tīša noziedzīga nodarījuma izdarīšanu (neatkarīgi no sodāmības dzēšanas vai noņemšanas);

5) agrāk izdarījusi tīšu noziedzīgu nodarījumu, bet no soda izciešanas atbrīvota sakarā ar noilgumu, amnestiju vai apžēlošanu;

6) ir vai ir bijusi PSRS vai Latvijas PSR vai ārvalsts valsts drošības dienesta, izlūkdienesta vai pretizlūkošanas dienesta štata vai ārštata darbinieks, minēto institūciju aģents, rezidents vai konspiratīvā dzīvokļa turētājs;

7) ir vai ir bijusi ar Latvijas Republikas likumiem, Augstākās padomes lēmumiem vai tiesas nolēmumiem aizliegto organizāciju dalībnieks (biedrs) pēc šo organizāciju aizliegšanas.

32.pants. Valsts kontrolieris, Valsts kontroles padomes loceklis, revīzijas departamenta kolēģijas loceklis un Valsts kontroles kancelejas pārvaldnieks uz amata pildīšanas laiku pārtrauc darbību politiskajās organizācijās (partijās).

 

 

 

31.pants. Valsts kontrolieris, Valsts kontroles padomes loceklis, revīzijas departamenta kolēģijas loceklis un Valsts kontroles kancelejas pārvaldnieks uz amata pildīšanas laiku pārtrauc darbību politiskajās organizācijās (partijās).

VIII nodaļa

Valsts kontroles darbinieki

 

 

 

VIII nodaļa

Valsts kontroles darbinieki

33.pants. Valsts kontroles darbinieki ir Valsts kontroles revidenti un Valsts kontroles kancelejas darbinieki.

 

 

 

32.pants. Valsts kontroles darbinieki ir Valsts kontroles revidenti un Valsts kontroles kancelejas darbinieki.

 

 

 

 

33.pants. Valsts kontroles revidenti atkarībā no kvalifikācijas un darba stāža Valsts kontrolē ieņem vecākā valsts revidenta, valsts revidenta un valsts revidenta palīga amatu.

(pārcelts no IV nodaļas – skat. priekšlikumu nr.21)

34.pants. Uz Valsts kontroles darbinieku amatu kandidātiem attiecas ierobežojumi, kas šā likuma 31.panta otrajā daļā noteikti Valsts kontroliera, Valsts kontroles padomes locekļa, revīzijas departamenta kolēģijas locekļa un Valsts kontroles kancelejas pārvaldnieka amata kandidātiem.

28

 

29

 

 

Deputāts J.Urbanovičs

Izslēgt likumprojekta 34.pantu.

Budžeta un finansu (nodokļu) komisija

Izteikt 34.pantu šādā redakcijā:

“34.pants. Uz Valsts kontroles revidenta amata kandidātu attiecas šā likuma 31.panta otrās daļas 4., 5., 6., 7.punktā Valsts kontroles amatpersonu kandidātiem noteiktie ierobežojumi.”

Neatbalstīt

 

Atbalstīt

34.pants. Uz Valsts kontroles revidenta amata kandidātu attiecas šā likuma 30.panta otrās daļas 4., 5., 6., 7.punktā Valsts kontroles amatpersonu kandidātiem noteiktie ierobežojumi.

35.pants. Valsts kontroles darbinieks pilda darba līguma nosacījumus un amata aprakstā noteiktos pienākumus.

 

 

 

35.pants. Valsts kontroles darbinieks pilda darba līguma nosacījumus un amata aprakstā noteiktos pienākumus.

36.pants. Valsts kontrole var izbeigt darba attiecības ar darbinieku Darba likumā noteiktajos gadījumos, kā arī:

1) ja apstiprinās, ka darbinieks, stājoties darbā, slēpis kādu no 31.panta otrajā daļā noteiktajiem ierobežojumiem;

2) ja darbinieks nav pildījis šā likuma 60.panta noteikumus;

3) par apkaunojošu rīcību vai nodarījumu, kas nav savienojams ar Valsts kontroles darbinieka amatu.

30

 

 

31

 

 

 

 

Deputāts J.Urbanovičs

Aizstāt 36.panta 1.punktā vārdu “darbinieks” ar vārdu “amatpersona”.

Budžeta un finansu (nodokļu) komisija

Izteikt 36.pantu šādā redakcijā:

“36.pants. (1) Valsts kontrole var izbeigt darba attiecības ar darbinieku Darba likumā noteiktajos gadījumos, kā arī:

1) ja darbinieks nav pildījis šā likuma 60.panta noteikumus,

2) par apkaunojošu rīcību vai nodarījumu, kas nav savienojams ar Valsts kontroles darbinieka amatu.

(2) Papildus šā panta pirmajā daļā noteiktajiem gadījumiem Valsts kontrole var izbeigt darba attiecības ar Valsts kontroles revidentu arī tad, ja revidents, stājoties darbā, ir slēpis kādu no šā likuma 34.pantā noteiktajiem ierobežojumiem.”

Neatbalstīt

 

 

Atbalstīt

36.pants. (1) Valsts kontrole var izbeigt darba attiecība s ar darbinieku Darba likumā noteiktajos gadījumos, kā arī:

1) ja darbinieks nav pildījis šā likuma 59.panta noteikumus,

2) par apkaunojošu rīcību vai nodarījumu, kas nav savienojams ar Valsts kontroles darbinieka amatu.

(2) Papildus šā panta pirmajā daļā noteiktajiem gadījumiem Valsts kontrole var izbeigt darba attiecības ar Valsts kontroles revidentu arī tad, ja revidents, stājoties darbā, ir slēpis kādu no šā likuma 34.pantā noteiktajiem ierobežojumiem

 

 

37.pants. Valsts kontrole uz vakantiem darbinieku amatiem izsludina atklātu konkursu laikrakstā “Latvijas Vēstnesis” un vērtē kandidātu atbilstību Valsts kontroles apstiprinātajām attiecīgā amata kvalifikācijas prasībām.

 

 

 

37.pants. Valsts kontrole uz vakantiem darbinieku amatiem izsludina atklātu konkursu laikrakstā “Latvijas Vēstnesis” un vērtē kandidātu atbilstību Valsts kontroles apstiprinātajām attiecīgā amata kvalifikācijas prasībām.

IX nodaļa

Valsts kontroles amatpersonu un darbinieku sociālās garantijas un tiesiskā aizsardzība

 

 

 

IX nodaļa

Valsts kontroles amatpersonu un darbinieku sociālās garantijas un tiesiskā aizsardzība

38.pants. Valsts kontrole veic Valsts kontroles amatpersonu un darbinieku veselības un dzīvības apdrošināšanu pret negadījumiem, pildot amata pienākumus.

 

 

 

38.pants. Valsts kontrole veic Valsts kontroles amatpersonu un darbinieku veselības un dzīvības apdrošināšanu pret negadījumiem, pildot amata pienākumus.

39.pants. Valsts kontroles amatpersonas un darbinieki, aizejot ikgadējā atvaļinājumā, saņem pabalstu vienas mēnešalgas apmērā.

 

 

 

39.pants. Valsts kontroles amatpersonas un darbinieki, aizejot ikgadējā atvaļinājumā, saņem pabalstu vienas mēnešalgas apmērā.

40.pants. (1) Valsts kontroles amatpersonai un darbiniekam, kurš, nepārtraucot amata pienākumu pildīšanu, sekmīgi mācās augstākās izglītības iestādē, lai iegūtu amata pienākumu izpildei nepieciešamās zināšanas, iestāde sedz pusi no mācību gada maksas.

(2) Valsts kontroles amatpersona un darbinieks atmaksā to mācību gada maksas daļu, kuru segusi Valsts kontrole, ja:

1) amatpersona vai darbinieks tiek atbrīvots no darba (amata) pēc paša vēlēšanās un pēc mācību maksas segšanas strādājis Valsts kontrolē mazāk nekā piecus gadus;

2) Valsts kontrole izbeigusi darba attiecības ar darbinieku, pamatojoties uz apstākļiem, kas paredzēti Darba likuma 101.panta pirmās daļas 1.—5.apakšpunktā;

3) Valsts kontroles amatpersona tiek atbrīvota no amata uz tiesas sprieduma pamata un pēc mācību maksas segšanas strādājusi Valsts kontrolē mazāk nekā piecus gadus.

32

Juridiskais birojs

Aizstāt 40.panta otrās daļas 1.punktā vārdu “vēlēšanās” ar vārdiem “darbinieka uzteikuma”.

Atbalstīt

40.pants. (1) Valsts kontroles amatpersonai un darbiniekam, kurš, nepārtraucot amata pienākumu pildīšanu, sekmīgi mācās augstākās izglītības iestādē, lai iegūtu amata pienākumu izpildei nepieciešamās zināšanas, iestāde sedz pusi no mācību gada maksas.

(2) Valsts kontroles amatpersona un darbinieks atmaksā to mācību gada maksas daļu, kuru segusi Valsts kontrole, ja:

1) amatpersona vai darbinieks tiek atbrīvots no darba (amata) pēc paša darbinieka uzteikuma un pēc mācību maksas segšanas strādājis Valsts kontrolē mazāk nekā piecus gadus;

2) Valsts kontrole izbeigusi darba attiecības ar darbinieku, pamatojoties uz apstākļiem, kas paredzēti Darba likuma 101.panta pirmās daļas 1.—5.apakšpunktā;

3) Valsts kontroles amatpersona tiek atbrīvota no amata uz tiesas sprieduma pamata un pēc mācību maksas segšanas strādājusi Valsts kontrolē mazāk nekā piecus gadus.

 

41.pants. Valsts kontroles amatpersonai un darbiniekam kvalifikācijas celšanas laikā tiek saglabāta mēnešalga un segti mācību izdevumi līdz 45 dienām triju gadu laikā, ja kvalifikācijas celšana notiek Latvijā.

 

 

 

41.pants. Valsts kontroles amatpersonai un darbiniekam kvalifikācijas celšanas laikā tiek saglabāta mēnešalga un segti mācību izdevumi līdz 45 dienām triju gadu laikā, ja kvalifikācijas celšana notiek Latvijā.

42.pants. Valsts kontroles amatpersona vai darbinieks saņem pabalstu sešu mēnešalgu apmērā bērna piedzimšanas gadījumā. Ja abi bērna vecāki ir Valsts kontroles amatpersonas vai darbinieki, tiesības uz pabalstu ir vienam no viņiem.

 

 

 

42.pants. Valsts kontroles amatpersona vai darbinieks saņem pabalstu sešu mēnešalgu apmērā bērna piedzimšanas gadījumā. Ja abi bērna vecāki ir Valsts kontroles amatpersonas vai darbinieki, tiesības uz pabalstu ir vienam no viņiem.

43.pants. (1) Valsts kontroles amatpersona un darbinieks saņem pabalstu mēnešalgas apmērā sakarā ar ģimenes locekļa vai apgādājamā nāvi.

(2) Valsts kontroles amatpersonas un darbinieka nāves gadījumā viņa ģimene saņem vienreizēju pabalstu mēnešalgas apmērā.

33

Budžeta un finansu (nodokļu) komisija

Papildināt 43.pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:

“(3) Ja Valsts kontrolieris, Valsts kontroles padomes loceklis, revīzijas departamenta kolēģijas loceklis vai Valsts kontroles revidents gājis bojā, pildot amata pienākumus, viņš tiek apbedīts par valsts līdzekļiem un viņa ģimene saņem vienreizēju pabalstu 24 mēnešalgu apmērā”.

Atbalstīt

43.pants. (1) Valsts kontroles amatpersona un darbinieks saņem pabalstu mēnešalgas apmērā sakarā ar ģimenes locekļa vai apgādājamā nāvi.

(2) Valsts kontroles amatpersonas un darbinieka nāves gadījumā viņa ģimene saņem vienreizēju pabalstu mēnešalgas apmērā.

(3) Ja Valsts kontrolieris, Valsts kontroles padomes loceklis, revīzijas departamenta kolēģijas loceklis vai Valsts kontroles revidents gājis bojā, pildot amata pienākumus, viņš tiek apbedīts par valsts līdzekļiem un viņa ģimene saņem vienreizēju pabalstu 24 mēnešalgu apmērā.

X nodaļa

Valsts kontroles finansēšanas un gada finansu

pārskata revīzijas kārtība

 

 

 

X nodaļa

Valsts kontroles finansēšanas un gada finansu

pārskata revīzijas kārtība

44.pants. (1) Valsts kontrole tiek finansēta no valsts budžeta.

34

Juridiskā komisija

Papildināt 44.panta 1.daļu ar jaunu teikumu:

“Valsts kontrole ir finansiāli patstāvīga.”

Neatbalstit

44.pants.  (1) Valsts kontrole tiek finansēta no valsts budžeta.

(2) Valsts kontroles budžeta pieprasījums budžeta pieprasījuma izskatīšanas procesā līdz budžeta likuma projekta iesniegšanai Saeimā bez pieprasījuma iesniedzēja piekrišanas nav grozāms.

35

 

 

 

 

 

36

 

 

 

 

Juridiskā komisija

Izteikt 44.panta 2.daļu šādā redakcijā:

“(2) Valsts kontroles budžeta pieprasījums līdz budžeta likuma projekta iesniegšanai Ministru kabinetā bez pieprasījuma iesniedzēja piekrišanas nav grozāms.”

Budžeta un finansu (nodokļu) komisija

Izteikt 44.panta (2)daļu šādā redakcijā:

“(2) Valsts kontrole budžeta pieprasījumu iesniedz normatīvajos aktos noteiktā kārtībā.”

Neatbalstīt

 

 

 

 

 

Atbalstīt

 

 

 

 

(2) Valsts kontrole budžeta pieprasījumu iesniedz normatīvajos aktos noteiktā kārtībā.

 

 

45.pants. (1) Valsts kontrolē gada finansu pārskata revīziju veic zvērināts revidents vai zvērinātu revidentu komercsabiedrība, kuru konkursa kārtībā izraugās Saeima.

37

Juridiskā komisija

Aizstāt 45.panta 1.daļā vārdu “komercsabiedrība” ar vārdu “sabiedrība”.

Neatbalstīt

45.pants. (1) Valsts kontrolē gada finansu pārskata revīziju veic zvērināts revidents vai zvērinātu revidentu komercsabiedrība, kuru konkursa kārtībā izraugās Saeima.

(2) Valsts kontrole savu gada finansu pārskatu kopā ar ārējā revidenta atzinumu iesniedz Saeimai, kā arī Valsts kasei saimnieciskā gada pārskata sastādīšanai.

38

Juridiskais birojs

Aizstāt 45.panta otrajā daļā vārdus “ārējā revidenta” ar vārdiem “zvērināta revidenta (zvērinātu revidentu komercsabiedrības)”.

Atbalstīt

(2) Valsts kontrole savu gada finansu pārskatu kopā ar zvērināta revidenta (zvērinātu revidentu komercsabiedrības) atzinumu iesniedz Saeimai, kā arī Valsts kasei saimnieciskā gada pārskata sastādīšanai.

XI nodaļa

Valsts kontroles revīzija

 

 

 

XI nodaļa

Valsts kontroles revīzija

46.pants. (1) Valsts kontroles revīzijai ir pakļautas šādas revidējamās vienības:

 

 

 

46.pants. (1) Valsts kontroles revīzijai ir pakļautas šādas revidējamās vienības:

1) valsts iestādes;

39

Deputāts J.Urbanovičs

Papildināt panta pirmās daļas pirmo punktu ar vārdiem “un aģentūras”.

Neatbalstīt

1) valsts iestādes;

2) valsts uzņēmumi (uzņēmējsabiedrības), kā arī uzņēmumi ar valsts kapitāla daļu;

40

Deputāts J.Urbanovičs

Aizstāt pantā vārdu “uzņēmējsabiedrības” ar vārdu “komercsabiedrības”.

Atbalstīt

2) valsts uzņēmumi (komercsabiedrības), kā arī uzņēmumi ar valsts kapitāla daļu;

3) pašvaldības un to izveidotās iestādes un uzņēmumi;

41

Deputāts J.Urbanovičs

Papildināt panta pirmās daļas 3.punktu aiz vārda “iestādes” ar vārdu “aģentūras” un tālāk pēc esošā teksta.

Neatbalstīt

3) pašvaldības un to izveidotās iestādes un uzņēmumi;

4) citi uzņēmumi (uzņēmējsabiedrības), kā arī sabiedriskās organizācijas, sabiedrisko organizāciju apvienības un fiziskās personas, ja:

a) to rīcībā vai glabāšanā ir valsts vai pašvaldības līdzekļi,

b) tās tiek finansētas no valsts vai pašvaldības līdzekļiem vai to garantētiem līdzekļiem,

c) tās pilda valsts vai pašvaldību iepirkumu;

 

 

 

4) citi uzņēmumi (komercsabiedrības), kā arī sabiedriskās organizācijas, sabiedrisko organizāciju apvienības un fiziskās personas, ja:

a) to rīcībā vai glabāšanā ir valsts vai pašvaldības līdzekļi,

b) tās tiek finansētas no valsts vai pašvaldības līdzekļiem vai to garantētiem līdzekļiem,

c) tās pilda valsts vai pašvaldību iepirkumu;

 

 

5) Eiropas Savienības un citu starptautisko organizāciju vai institūciju piešķirto līdzekļu lietotāji.

42

Juridiskais birojs

Ierosinām 46.panta pirmās daļas 5.punktu saskaņot ar 2.panta pirmās daļas 3.punktu un izteikt to šādā redakcijā:

“5) Eiropas Savienības un citu starptautisko organizāciju vai institūciju piešķirto un valsts budžetā vai pašvaldību budžetos iekļauto līdzekļu lietotāji.”

Atbalstīt

5) Eiropas Savienības un citu starptautisko organizāciju vai institūciju piešķirto un valsts budžetā vai pašvaldību budžetos iekļauto līdzekļu lietotāji.

(2) Valsts kontrole neveic revīziju Saeimā.

 

 

 

(2) Valsts kontrole neveic revīziju Saeimā.

47.pants. (1) Valsts kontrole veic likumības un lietderības revīzijas.

(2) Valsts kontrole, veicot likumības revīziju, pārbauda un novērtē revidējamās vienības darījumu un finansu pārskatu atbilstību normatīvajiem aktiem. Likumības revīzija ietver sevī finansu revīziju, atestācijas revīziju un finansiālās atbilstības pārbaudi.

(3) Valsts kontrole, veicot lietderības revīziju, pārbauda un novērtē revidējamās vienības darbības ekonomiskumu, efektivitāti, lietderību un atbilstību plānotajam rezultātam.

43

Budžeta un finansu (nodokļu) komisija

Papildināt 47.panta otro daļu pirms vārdiem “atestācijas revīziju” ar vārdiem “finansu pārskatu”.

Atbalstīt

47.pants. (1) Valsts kontrole veic likumības un lietderības revīzijas.

(2) Valsts kontrole, veicot likumības revīziju, pārbauda un novērtē revidējamās vienības darījumu un finansu pārskatu atbilstību normatīvajiem aktiem. Likumības revīzija ietver sevī finansu revīziju, finansu pārskatu atestācijas revīziju un finansiālās atbilstības pārbaudi.

(3) Valsts kontrole, veicot lietderības revīziju, pārbauda un novērtē revidējamās vienības darbības ekonomiskumu, efektivitāti, lietderību un atbilstību plānotajam rezultātam.

48.pants. Valsts kontrole nosaka revidējamo vienību, revīzijas laiku, veidu un uzdevumu.

 

 

 

48.pants. Valsts kontrole nosaka revidējamo vienību, revīzijas laiku, veidu un uzdevumu.

 

44

Juridiskais birojs

Ierosinām XI nodaļā pēc 48.panta mainīt pantu secību, apvienojot pašreizējo 58. un 50.pantu vienā pantā ar divām daļām un izsakot to kā 49.pantu, attiecīgi mainot turpmāko pantu numerāciju.

Atbalstīt

49.pants. (1) Valsts kontrolieris, Valsts kontroles padomes loceklis, revīzijas departamenta kolēģijas loceklis un Valsts kontroliera pilnvaroti darbinieki, ja tas nepieciešams Valsts kontroles uzdevuma veikšanai, var netraucēti apmeklēt iestādes un uzņēmumus (komercsabiedrības) neatkarīgi no to pakļautības un īpašuma piederības un pieprasīt visu nepieciešamo informāciju.

(2) Valsts kontroles pilnvarotām amatpersonām un darbiniekiem ir tiesības revidējamā vienībā piekļūt informācijai, ko Valsts kontrole uzskata par nepieciešamu revīzijas veikšanai.

49.pants. Pēc Valsts kontroles pieprasījuma, ja tas nepieciešams revīzijas veikšanai, bankām un citām kredītiestādēm ir pienākums Kredītiestāžu likumā noteiktajā apmērā un kārtībā sniegt Valsts kontrolei tās pieprasītās ziņas par revidējamo vienību kontiem un veiktajiem darījumiem.

 

 

 

50.pants. Pēc Valsts kontroles pieprasījuma, ja tas nepieciešams revīzijas veikšanai, bankām un citām kredītiestādēm ir pienākums Kredītiestāžu likumā noteiktajā apmērā un kārtībā sniegt Valsts kontrolei tās pieprasītās ziņas par revidējamo vienību kontiem un veiktajiem darījumiem.

50.pants. Valsts kontroles pilnvarotām amatpersonām un darbiniekiem ir tiesības revidējamā vienībā piekļūt informācijai, ko Valsts kontrole uzskata par nepieciešamu revīzijas veikšanai.

 

 

 

skat.49.panta (2) daļu

(pants pārcelts saskaņā ar priekšlikumu nr.44.)

51.pants. Revidējamo vienību lietas, kas saskaņā ar normatīvajiem aktiem satur valsts noslēpumu vai ierobežotas pieejamības informāciju, pārbauda katram atsevišķam gadījumam Valsts kontroles pilnvaroti darbinieki, kas iepriekš paziņo par to revidējamai vienībai.

 

 

 

51.pants. Revidējamo vienību lietas, kas saskaņā ar normatīvajiem aktiem satur valsts noslēpumu vai ierobežotas pieejamības informāciju, pārbauda katram atsevišķam gadījumam Valsts kontroles pilnvaroti darbinieki, kas iepriekš paziņo par to revidējamai vienībai.

52.pants. Valsts kontrolei ir tiesības revīzijā pieaicināt konsultantus.

 

 

 

52.pants. Valsts kontrolei ir tiesības revīzijā pieaicināt konsultantus.

53.pants. Pamatojoties uz revīzijā iegūtajiem revīzijas pierādījumiem un pārbaudītajiem dokumentiem, tiek sagatavots Valsts kontroles revidentu ziņojums, kuru nosūta revidējamai vienībai.

 

 

 

53.pants. Pamatojoties uz revīzijā iegūtajiem revīzijas pierādījumiem un pārbaudītajiem dokumentiem, tiek sagatavots Valsts kontroles revidentu ziņojums, kuru nosūta revidējamai vienībai.

54.pants. Pamatojoties uz Valsts kontroles revidentu ziņojumu un tam pievienoto revidējamās vienības rakstveida paskaidrojumu, tiek sagatavots revīzijas atzinuma projekts.

 

 

 

54.pants. Pamatojoties uz Valsts kontroles revidentu ziņojumu un tam pievienoto revidējamās vienības rakstveida paskaidrojumu, tiek sagatavots revīzijas atzinuma projekts.

55.pants. (1) Revīziju slēdz, apstiprinot revīzijas departamenta kolēģijas lēmumu par revīzijas atzinumu un ziņojumu revidējamās vienības vadībai.

45

Budžeta un finansu (nodokļu) komisija

Izteikt 55.panta pirmo daļu šādā redakcijā:

“(1) Revīziju slēdz, pieņemot revīzijas departamenta kolēģijas lēmumu par revīzijas atzinuma apstipināšanu.”

Atbalstīt

55.pants. (1) Revīziju slēdz, pieņemot revīzijas departamenta kolēģijas lēmumu par revīzijas atzinuma apstipināšanu.

(2) Revīzijas departamenta kolēģijas lēmums stājas spēkā 30 dienu laikā no tā pieņemšanas dienas, ja revidējamā vienība nav šo lēmumu pārsūdzējusi Valsts kontroles padomei.

 

 

 

(2) Revīzijas departamenta kolēģijas lēmums stājas spēkā 30 dienu laikā no tā pieņemšanas dienas, ja revidējamā vienība nav šo lēmumu pārsūdzējusi Valsts kontroles padomei.

(3) Valsts kontroles padomes lēmums par revidējamās vienības motivēto prasību (65.pants) stājas spēkā 30 dienu laikā no tā pieņemšanas dienas, ja revidējamā vienība nav šo lēmumu pārsūdzējusi Augstākās tiesas Senātā.

46

Juridiskais birojs

Papildināt 55.panta trešajā daļā teksta beigās ar šādu atsauci “(66.pants)”.

 

Atbalstīt

(3) Valsts kontroles padomes lēmums par revidējamās vienības motivēto prasību (64.pants) stājas spēkā 30 dienu laikā no tā pieņemšanas dienas, ja revidējamā vienība nav šo lēmumu pārsūdzējusi Augstākās tiesas Senātā (65.pants).

56.pants. Valsts kontrolei ir tiesības dot saistošus norādījumus revidējamām vienībām grāmatvedības uzskaites uzlabošanai saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem un izteikt priekšlikumus iekšējās kontroles sistēmas pilnveidošanai.

 

 

 

56.pants. Valsts kontrolei ir tiesības dot saistošus norādījumus revidējamām vienībām grāmatvedības uzskaites uzlabošanai saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem un izteikt priekšlikumus iekšējās kontroles sistēmas pilnveidošanai.

 

57.pants. (1) V alsts kontrole nosūta revīzijas departamenta kolēģijas lēmumu un revīzijas atzinumu revidējamai vienībai un, ja nepieciešams, — atbildīgajai ministrijai un Finansu ministrijai.

 

 

 

57.pants. (1) Valsts kontrole nosūta revīzijas departamenta kolēģijas lēmumu un revīzijas atzinumu revidējamai vienībai un, ja nepieciešams, — atbildīgajai ministrijai un Finansu ministrijai.

(2) Valsts kontrole nosūta Finansu ministrijai revīzijas departamenta kolēģijas lēmumu un revīzijas atzinumu par Eiropas Savienības un citu starptautisko organizāciju vai institūciju piešķirto līdzekļu izlietojumu.

47

Juridiskais birojs

57.pantā aizstāt vārdus “piešķirto līdzekļu izlietojumu” ar vārdiem “piešķirto un valsts budžetā vai pašvaldību budžetos iekļauto līdzekļu izlietojumu”.

Atbalstīt

(2) Valsts kontrole nosūta Finansu ministrijai revīzijas departamenta kolēģijas lēmumu un revīzijas atzinumu par Eiropas Savienības un citu starptautisko organizāciju vai institūciju piešķirto un valsts budžetā vai pašvaldību budžetos iekļauto līdzekļu izlietojumu.

(3) Revīzijas departamenta kolēģijas lēmumus par valstij nodarītajiem neattaisnotiem zaudējumiem, kas radušies, revidējamai vienībai nepareizi vai nelikumīgi rīkojoties ar valsts budžeta līdzekļiem, arī ar Eiropas Savienības un citu starptautisko organizāciju vai institūciju piešķirtajiem līdzekļiem, revidējamā vienība izpilda atbilstoši finansu ministra noteiktajai kārtībai.

48

Juridiskais birojs

57.pantā aizstāt trešajā daļā vārdu “arī” ar vārdiem “to skaitā”.

Atbalstīt

(3) Revīzijas departamenta kolēģijas lēmumus par valstij nodarītajiem neattaisnotiem zaudējumiem, kas radušies, revidējamai vienībai nepareizi vai nelikumīgi rīkojoties ar valsts budžeta līdzekļiem, to skaitā ar Eiropas Savienības un citu starptautisko organizāciju vai institūciju piešķirtajiem līdzekļiem, revidējamā vienība izpilda atbilstoši finansu ministra noteiktajai kārtībai.

58.pants. Valsts kontrolieris, Valsts kontroles padomes loceklis, revīzijas departamenta kolēģijas loceklis un Valsts kontroliera pilnvaroti darbinieki, ja tas nepieciešams Valsts kontroles uzdevuma veikšanai, var netraucēti apmeklēt iestādes un uzņēmumus (uzņēmējsabiedrības) neatkarīgi no to pakļautības un īpašuma piederības un pieprasīt visu nepieciešamo informāciju.

49

 

 

50

 

 

Deputāts J.Urbanovičs

Papildināt pantu aiz vārda “iestādes” ar vārdu “aģentūras” un tālāk pēc esošā teksta.

Deputāts J.Urbanovičs

Aizstāt pantā vārdu “uzņēmējsabiedrības” ar vārdu “komercsabiedrības”.

Neatbalstīt

 

 

Atbalstīt

skat.49.panta (1) daļu

(pants pārcelts saskaņā ar priekšlikumu nr.44.)

59.pants. (1) Valsts kontrole nodod atklātībai slēgtas revīzijas atzinumu pēc tā stāšanās spēkā un šā likuma 3.panta pirmajā daļā minēto atzinumu — pēc tā iesniegšanas Saeimai.

(2) Slēgtas revīzijas atzinums un dati nav nododami atklātībai, ja tie satur ar normatīvajiem aktiem noteiktu ierobežotas pieejamības informāciju vai valsts noslēpumu.

51

Deputāts J.Urbanovičs

Aizstāt panta pirmajā daļā vārdu “daļā” ar vārdu “punktā”.

Atbalstīt

58.pants. (1) Valsts kontrole nodod atklātībai slēgtas revīzijas atzinumu pēc tā stāšanās spēkā un šā likuma 3.panta pirmajā punktā minēto atzinumu — pēc tā iesniegšanas Saeimai.

(2) Slēgtas revīzijas atzinums un dati nav nododami atklātībai, ja tie satur ar normatīvajiem aktiem noteiktu ierobežotas pieejamības informāciju vai valsts noslēpumu.

60.pants. Valsts kontroles amatpersonas un darbinieki bez valsts kontroliera atļaujas nav tiesīgi izpaust informāciju, kas viņiem ir kļuvusi zināma, pildot amata pienākumus.

 

 

 

59.pants. Valsts kontroles amatpersonas un darbinieki bez valsts kontroliera atļaujas nav tiesīgi izpaust informāciju, kas viņiem ir kļuvusi zināma, pildot amata pienākumus.

 

 

61.pants. Valsts kontroles padomes apstiprināto revīziju gada plānu un stratēģisko attīstības plānu valsts kontrolieris iesniedz zināšanai Saeimā un Ministru kabinetā.

52

Budžeta un finansu (nodokļu) komisija

Svītrot 61.pantā vārdus “un stratēģisko attīstības plānu” un “un Ministru kabinetam”.

Atbalstīt

60.pants. Valsts kontroles padomes apstiprināto revīziju gada plānu valsts kontrolieris iesniedz zināšanai Saeimā.

XII nodaļa

Revidējamās vienības tiesības

 

 

 

XII nodaļa

Revidējamās vienības tiesības

62.pants. Revidējamai vienībai ir tiesības iepazīties ar revīzijas uzdevumu.

 

 

 

61.pants. Revidējamai vienībai ir tiesības iepazīties ar revīzijas uzdevumu.

63.pants. Revidējamai vienībai ir tiesības pievienot Valsts kontroles revidentu ziņojumam rakstveida paskaidrojumu par šo ziņojumu.

 

 

 

62.pants. Revidējamai vienībai ir tiesības pievienot Valsts kontroles revidentu ziņojumam rakstveida paskaidrojumu par šo ziņojumu.

64.pants. Revidējamās vienības pilnvarotiem pārstāvjiem ir tiesības piedalīties revīzijas departamenta kolēģijas sēdē, kurā tiek izskatīts revīzijas atzinuma projekts par šajā revidējamajā vienībā veikto revīziju, un pamatot Valsts kontroles revidentu ziņojumam pievienoto savu paskaidrojumu.

 

 

 

63.pants. Revidējamās vienības pilnvarotiem pārstāvjiem ir tiesības piedalīties revīzijas departamenta kolēģijas sēdē, kurā tiek izskatīts revīzijas atzinuma projekts par šajā revidējamajā vienībā veikto revīziju, un pamatot Valsts kontroles revidentu ziņojumam pievienoto savu paskaidrojumu.

65.pants. (1) Revidējamā vienība 30 dienu laikā no revīzijas slēgšanas dienas ir tiesīga iesniegt Valsts kontroles padomei motivētu prasību pārskatīt revīzijas departamenta kolēģijas lēmumu.

(2) Revidējamās vienības pilnvarotiem pārstāvjiem ir tiesības piedalīties Valsts kontroles padomes sēdē, kurā tiek izskatīta šā panta pirmajā daļā minētā prasība, un sniegt paskaidrojumus, pamatojoties uz tiem revīzijas pierādījumiem, ko revidējamā vienība sniegusi Valsts kontrolei revīzijas veikšanas laikā.

53

Juridiskais birojs

Ierosinām precizēt 65.panta otru daļu, saskaņojot tajā minētās revidējamās vienības tiesības ar 68.pantā noteikto pienākumu sniegt informāciju.

Šajā sakarā ierosinām aizstāt vārdus “pamatojoties uz tiem revīzijas pierādījumiem, ko revidējamā vienība sniegusi Valsts kontrolei revīzijas veikšanas laikā” ar vārdiem “par Valsts kontroles revīzijas veikšanas laikā konstatētajiem faktiem

Neatbalstīt

64.pants. (1) Revidējamā vienība 30 dienu laikā no revīzijas slēgšanas dienas ir tiesīga iesniegt Valsts kontroles padomei motivētu prasību pārskatīt revīzijas departamenta kolēģijas lēmumu.

(2) Revidējamās vienības pilnvarotiem pārstāvjiem ir tiesības piedalīties Valsts kontroles padomes sēdē, kurā tiek izskatīta šā panta pirmajā daļā minētā prasība, un sniegt paskaidrojumus, pamatojoties uz tiem revīzijas pierādījumiem, ko revidējamā vienība sniegusi Valsts kontrolei revīzijas veikšanas laikā.

66.pants. Revidējamā vienība Valsts kontroles padomes pieņemto lēmumu par šīs revidējamās vienības iesniegto prasību 30 dienu laikā, skaitot no lēmuma pieņemšanas dienas, var pārsūdzēt Augstākās tiesas Senātā.

 

 

 

65.pants. Revidējamā vienība Valsts kontroles padomes pieņemto lēmumu par šīs revidējamās vienības iesniegto prasību 30 dienu laikā, skaitot no lēmuma pieņemšanas dienas, var pārsūdzēt Augstākās tiesas Senātā.

XIII nodaļa

Revidējamās vienības pienākumi

 

 

 

XIII nodaļa

Revidējamās vienības pienākumi

67.pants. Revidējamās vienības pienākums ir nodrošināt Valsts kontroles pilnvarotus darbiniekus revīzijas veikšanas laikā ar darba telpām un darbam piemērotiem apstākļiem.

 

 

 

66.pants. Revidējamās vienības pienākums ir nodrošināt Valsts kontroles pilnvarotus darbiniekus revīzijas veikšanas laikā ar darba telpām un darbam piemērotiem apstākļiem.

68.pants. Revidējamai vienībai jāiesniedz Valsts kontrolei tās noteiktajā kārtībā un termiņā visi ar revīziju saistītie grāmatvedības reģistri un dokumenti, kā arī jāsniedz visa ar revīziju saistītā informācija un paskaidrojumi.

 

 

 

67.pants. Revidējamai vienībai jāiesniedz Valsts kontrolei tās noteiktajā kārtībā un termiņā visi ar revīziju saistītie grāmatvedības reģistri un dokumenti, kā arī jāsniedz visa ar revīziju saistītā informācija un paskaidrojumi.

69.pants. Revidējamās vienības pienākums ir parakstīt Valsts kontroles revidentu ziņojumu un nosūtīt šo ziņojumu atpakaļ Valsts kontrolei tās noteiktajā termiņā.

 

 

 

68.pants. Revidējamās vienības pienākums ir parakstīt Valsts kontroles revidentu ziņojumu un nosūtīt šo ziņojumu atpakaļ Valsts kontrolei tās noteiktajā termiņā.

Pārejas noteikumi

 

 

 

Pārejas noteikumi

1. Ar šā likuma spēkā stāšanos spēku zaudē likums “Par Valsts kontroli” un likums “Valsts kontroles revīzijas reglaments”.

2. Valsts kontroles padome apstiprina Valsts kontroles nolikumu.

 

 

 

1. Ar šā likuma spēkā stāšanos spēku zaudē likums “Par Valsts kontroli” un likums “Valsts kontroles revīzijas reglaments”.

2. Valsts kontroles padome apstiprina Valsts kontroles nolikumu.

3. Šā likuma 44.panta otrā daļa stājas spēkā vienlaikus ar attiecīgiem grozījumiem likumā “Par budžetu un finansu vadību”.

54

Budžeta un finansu (nodokļu) komisija

Izslēgt Pārejas noteikumu 3.punktu.

Atbalstīt

(Ja atbalstīts 36.priekšlikums)

 

4. Šā likuma 49.pants stājas spēkā vienlaikus ar attiecīgiem grozījumiem Kredītiestāžu likumā.

 

 

 

3. Šā likuma 50.pants stājas spēkā vienlaikus ar attiecīgiem grozījumiem Kredītiestāžu likumā.

5. Šā likuma 25.panta trešā daļa stājas spēkā vienlaikus ar attiecīgiem grozījumiem Korupcijas novēršanas likumā.

55

Budžeta un finansu (nodokļu) komisija

Izslēgt Pārejas noteikumu 5.punktu.

Atbalstīt

 

6. Ministru kabinets izstrādā projektu grozījumiem likumā “Par pašvaldību finansu stabilizēšanu un pašvaldību finansiālās darbības uzraudzību”.

56

Budžeta un finansu (nodokļu) komisija

Izslēgt pārejas noteikumu 6.punktu.

Atbalstīt

 

7. Līdz Darba likuma spēkā stāšanās dienai — 2002.gada 1.jūnijam — papildus šā likuma 36.panta 1., 2., 3.punktā noteiktajiem gadījumiem darba attiecību izbeigšanai ar darbinieku piemērojami Darba likumu kodeksa 30., 31., 33. un 254.panta noteikumi.

57

Budžeta un finansu (nodokļu) komisija

Izslēgt pārejas noteikumu 7.punktu.

Atbalstīt

 

 

 

 

58

Budžeta un finansu (nodokļu) komisija

Papildināt Pārejas noteikumus ar jaunu punktu šādā redakcijā:

“Šā likuma 38.pants stājas spēkā 2003.gada 1.janvārī.”

Atbalstīt

4. Šā likuma 38.pants stājas spēkā 2003.gada 1.janvārī.

Likums stājas spēkā 2002.gada 1.aprīlī.

59

Budžeta un finansu (nodokļu) komisija

Izslēgt normu par likuma spēkā stāšanos.

Atbalstīt