Likumprojekts
Grozījums likumā "Par izdienas pensijām
Iekšlietu ministrijas sistēmas darbiniekiem
ar speciālajām dienesta pakāpēm"
Izdarīt likumā "Par izdienas pensijām Iekšlietu ministrijas sistēmas darbiniekiem ar speciālajām dienesta pakāpēm" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 9.nr.; 2000, 9.nr.) grozījumu un izslēgt pārejas noteikumu 11.1 un 11.2 punktu.
Likums stājas spēkā 2002.gada 1.aprīlī.
Likumprojekta Grozījums likumā
Par izdienas pensijām Iekšlietu ministrijas sistēmas
darbiniekiem ar speciālajām dienesta pakāpēm
anotācija
|
I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs |
|
|
1.Pašreizējās situācijas raksturojums |
Likuma Par izdienas pensijām Iekšlietu ministrijas sistēmas darbiniekiem ar speciālajām dienesta pakāpēm Pārejas noteikumos ir norma, saskaņā ar kuru uz izdienas pensijas izmaksu obligāti sociāli apdrošinātajām personām (darba ņēmējiem un pašnodarbinātajiem) attiecināma kārtība, kāda noteikta likuma Par valsts pensijām Pārejas noteikumu 26.punktā, tas ir - noteikti ierobežojumi izdienas pensiju izmaksai strādājošiem pensionāriem, kuru izdienas pensijas apmērs pārsniedz 60 latus.
|
|
2.Tiesību akta projekta būtība |
Likumprojekts izstrādāts, lai sakārtotu normatīvo aktu sistēmu. Pašreiz ir sagatavots likumprojekts Grozījumi likumā Par valsts pensijām, kas paredz, ka spēku zaudē šī likuma Pārejas noteikumu 26.punkts, kas paredz pensiju izmaksas ierobežojumu atcelšanu strādājošiem pensionāriem, bet likumā Par izdienas pensijām Iekšlietu ministrijas sistēmas darbiniekiem ar speciālajām dienesta pakāpēm ir atsauces norma uz minēto punktu, kas ar likumprojektu tiek izslēgta. |
|
II. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
|
1.Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Sagaidāms, ka ierobežojumu atcelšana strādājošiem pensionāriem, kas izdienas pensiju saņem pamatojoties uz likumu Par izdienas pensijām Iekšlietu ministrijas sistēmas darbiniekiem ar speciālajām dienesta pakāpēm, saņemt pilnu izdienas pensiju sekmēs pensionāru iesaistīšanos formālajā darba tirgū, kas līdz ar to pozitīvi ietekmēs ēnu ekonomikas samazināšanos. |
|
2.Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Radīs papildus ierobežojumus ēnu ekonomikai. |
|
3.Sociālo seku izvērtējums |
Sagaidāms, ka ierobežojumu atcelšana pozitīvi ietekmēs strādājošo pensionāru dzīves līmeni. |
|
4.Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem, tūkst. Ls |
||||||||
|
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Trīs nākamie gadi |
*) |
|||||
|
2001. |
2002. |
2003. |
2004. |
|||||
|
1.Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
||||||||
|
2.Izmaiņas budžeta izdevumos |
237 |
316 |
316 |
316 |
||||
|
3.Finansiālā ietekme |
237 |
316 |
316 |
316 |
||||
|
4.Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
||||||||
|
5.Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
||||||||
|
Papildus nepieciešami: |
||||||||
|
IEKŠLIETU MINISTRIJA |
||||||||
|
Ls 53 460 (99 cilv.x Ls 60 (Ls 120 (vid.) Ls 60) x 9 mēn.) Ls 71 280 (99 cilv.x Ls 60 (Ls 120 (vid.) Ls 60) x 12 mēn.) |
54 |
72 |
72 |
72 |
||||
|
LABKLĀJĪBAS MINISTRIJA |
||||||||
|
Ls 182 736 (564 cilv. x Ls 36 (Ls 96 (vid.) - Ls 60) x 9 mēn.) Ls 243 648 (564 cilv. x Ls 36 x 12 mēn.) |
183 |
244 |
244 |
244 |
||||
|
IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
||||||||
|
Kādi normatīvie akti likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Grozījumi citos normatīvajos aktos nav nepieciešami. |
|||||||
|
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts |
||||||||
|
1.Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||
|
2.Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Ierobežojuma atcelšana strādājošiem pensionāriem paredzēta Starptautiskā valūtas fonda un Latvijas valdības Ekonomiskās politikas memorandā, kā arī Pasaules Bankas Strukturālās pārkārtošanas programmā. |
|||||||
|
3.Atbilstības izvērtējuma tabula |
||||||||
|
Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||
|
Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|||||
|
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu |
||||||||
|
1.Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||
|
2.Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||
|
3.Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||
|
VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde |
||||||||
|
1.Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunu valsts institūciju vai esošo institūciju funkciju paplašināšana nav nepieciešama. Likuma izpilde tiks nodrošināta līdzšinējā kārtībā. |
|||||||
|
2.Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Likumprojekts paredz izdienas pensiju izmaksas ierobežojumu atcelšanu strādājošiem izdienas pensionāriem. Likuma 7.pantā paredzēts, ka sūdzības izdienas pensijas piešķiršanas jautājumos darbinieki var iesniegt Iekšlietu ministrijai, bet strīdus par šajā likumā paredzēto tiesību nodrošināšanu izskata tiesa. |
|||||||
Iekšlietu ministrs M.Segliņš