Iesniedz Tautsaimniecības, agrārās, Likumprojekts trešajam lasījumam

Iesniedz Tautsaimniecības, agrārās, Likumprojekts trešajam lasījumam

vides un reģionālās politikas komisija

Likumprojekts “Grozījumi “Būvniecības likumā””

(reģ. nr.994)

Spēkā esošā redakcija

Otrā lasījumā pieņemtā redakcija

(dok.nr.3426)

Pr.nr.

Iesniegtie priekšlikumi

Komisijas slēdziens

Komisijas atbalstītā redakcija

Būvniecības likums

Grozījumi Būvniecības likumā

     

Grozījumi Būvniecības likumā

 

Izdarīt Būvniecības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 20.nr.; 1997, 7., 22.nr.) šādus grozījumus:

     

Izdarīt Būvniecības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 20.nr.; 1997, 7., 22.nr.) šādus grozījumus:

 

1. Aizstāt visā likumā vārdus "būvprakses sertifikāts" (attiecīgā locījumā) ar vārdiem "būvprakses vai arhitekta prakses

sertifikāts" (attiecīgā locījumā).

 

1.

 

 

Dep. A.SEILE

Likuma preambulā pēc vārda “būvprakses” izteikt tekstu šādā redakcijā:

“arhitekta vai būvamatniecības prakses sertifikāts”

Neatbalstīt

1. Aizstāt visā likumā vārdus "būvprakses sertifikāts" (attiecīgā locījumā) ar vārdiem "būvprakses vai arhitekta prakses

sertifikāts" (attiecīgā locījumā).

 

1.pants. Likumā ir lietoti šādi termini:

         

1) apbūve - noteiktā teritorijā izvietotu būvju un inženiertīklu, kā arī labiekārtošanas pasākumu kopums;

 

2. 1.pantā:

izteikt 1. punktu šādā redakcijā:

“1) apbūve - noteiktā teritorijā izvietotu būvju kopums;”;

     

2. 1.pantā:

izteikt 1. punktu šādā redakcijā:

“1) apbūve - noteiktā teritorijā izvietotu būvju kopums;”;

2) būvatļauja - Vispārīgajos būvnoteikumos noteiktajā kārtībā pasūtītājam vai būvētājam izsniegts dokuments, kas apliecina tiesības veikt objekta būvdarbus;

izteikt 2. punktu šādā redakcijā:

“2) būvatļauja - Vispārīgajos būvnoteikumos noteiktajā kārtībā izsniegts dokuments, kas apliecina tiesības veikt objekta būvdarbus;”;

     

izteikt 2. punktu šādā redakcijā:

“2) būvatļauja - Vispārīgajos būvnoteikumos noteiktajā kārtībā izsniegts dokuments, kas apliecina tiesības veikt objekta būvdarbus;”;

3) būve - arhitektonisks, tehnisks vai konstruktīvs virszemes, pazemes vai zemūdens stacionārs darinājums ar attiecīgām tehniskajām iekārtām atkarībā no paredzētās funkcijas;

izteikt 3. punktu šādā redakcijā:

“3) būve- būvniecības procesā radies ar zemi saistīts veidojums kam ir noteiktu funkcija;”;

     

izteikt 3. punktu šādā redakcijā:

“3) būve- būvniecības procesā radies ar zemi saistīts veidojums kam ir noteiktu funkcija;”;

4) būvekspertīze - profesionāla pārbaude, kuras mērķis ir noteikt, vai būvdarbu izpilde, būvizstrādājums, būviekārta,

būvprojekta dokumentācija, kā arī būvuzrauga vai būvinspektora atzinums atbilst likumu un citu normatīvo aktu prasībām;

 

izteikt 4.punktu šādā redakcijā:

"4) būvekspertīze – profesionāla pārbaude, kuras mērķis ir dot pamatotu atzinumu par būves tehnisko stāvokli, būvprojekta vai veikto būvdarbu tehnisko risinājumu atbilstību normatīvo aktu un tehnisko noteikumu prasībām;";

     

izteikt 4.punktu šādā redakcijā:

"4) būvekspertīze – profesionāla pārbaude, kuras mērķis ir dot pamatotu atzinumu par būves tehnisko stāvokli, būvprojekta vai veikto būvdarbu tehnisko risinājumu atbilstību normatīvo aktu un tehnisko noteikumu prasībām;";

5) būveksperts - sertificēta fiziskā persona, kas valsts, pašvaldības vai būvniecības dalībnieka uzdevumā veic būvekspertīzi;

 

         

6) būvdarbi - darbi un procesi, kas tiek veikti būvlaukumā (zemes gabalā) būvniecības procesā;

izteikt 6. punktu šādā redakcijā:

“6) būvdarbi - būvniecības procesa sastāvdaļa, darbi, kas tiek veikti būvlaukumā vai būvē, arī nojaukšana;”;

     

izteikt 6. punktu šādā redakcijā:

“6) būvdarbi - būvniecības procesa sastāvdaļa, darbi, kas tiek veikti būvlaukumā vai būvē, arī nojaukšana;”;

7) būvētājs - fiziskā vai juridiskā persona (nekustamā īpašuma īpašnieks, nomnieks vai lietotājs), kas veic būvniecību saviem spēkiem;

8) būviekārta - ikviena kustama vai nekustama lieta (iekārta vai palīglīdzeklis), kas tiek izmantota būvniecībā;

izslēgt 8. punktu;

     

izslēgt 8. punktu;

9) būvinspekcija - valsts vai pašvaldības institūcija, kas veic būvniecības kontroli;

izslēgt 9. punktu;

     

izslēgt 9. punktu;

10) būvinspektors - valsts vai pašvaldības amatpersona, kurai piešķirtas būvniecības kontroles tiesības;

izteikt 10. punktu šādā redakcijā:

“10) būvinspektors - valsts vai pašvaldības amatpersona, kurai piešķirtas būvdarbu kontroles tiesības atbilstoši akceptētam būvprojektam un būvnormatīviem;”;

2.

 

 

3.

Dep. L.BOJĀRS

Izslēgt 1. panta 10. punktā vārdus “vai pašvaldības”.

Dep. A.RAZMINOVIČS

Izslēgt 1. panta 10. punktā vārdus “atbilstoši akceptētam būvprojektam un būvnormatīviem”.

 

.

Neatbalstīt

 

 

 

Atbalstīt

izteikt 10. punktu šādā redakcijā:

“10) būvinspektors - valsts vai pašvaldības amatpersona, kurai piešķirtas būvdarbu kontroles tiesības;”;

11) būvizstrādājums - ikviens materiāls, detaļa vai rūpnieciski izgatavota viengabala konstrukcija, kura pastāvīgi vai

uz laiku tiek iestrādāta būvē vai kuru paredzēts izmantot būvniecībā;

izteikt 11. punktu šādā redakcijā:

“11) būvizstrādājums - ikviens materiāls, detaļa vai rūpnieciski izgatavota konstrukcija, kas paredzēta iestrādāšanai būvē;”;

     

izteikt 11. punktu šādā redakcijā:

“11) būvizstrādājums - ikviens materiāls, detaļa vai rūpnieciski izgatavota konstrukcija, kas paredzēta iestrādāšanai būvē;”;

 

12) būvniecība - visu veidu būvju projektēšana, kā arī būvēšana, paplašināšana un atjaunošana, lietojot būvizstrādājumus un būviekārtas;

izteikt 12. punktu šādā redakcijā:

“12) būvniecība – visu veidu būvju projektēšana un būvdarbi;”;

     

izteikt 12. punktu šādā redakcijā:

“12) būvniecība – visu veidu būvju projektēšana un būvdarbi;”;

13) būvniecības dalībnieki - fiziskās vai juridiskās personas, kuras ar īpašumu, finansu līdzekļiem vai darbu piedalās būvniecībā vai veic būvuzraudzību;

izteikt 13. punktu šādā redakcijā:

“13) būvniecības dalībnieki - fiziskās vai juridiskās personas, kuras ar īpašumu, finansu līdzekļiem, darbu vai pakalpojumu piedalās būvniecības procesā;”;

     

izteikt 13. punktu šādā redakcijā:

“13) būvniecības dalībnieki - fiziskās vai juridiskās personas, kuras ar īpašumu, finansu līdzekļiem, darbu vai pakalpojumu piedalās būvniecības procesā;”;

14) būvnormatīvi - būvniecību un būvju ekspluatāciju reglamentējošu un visiem būvniecības dalībniekiem saistošu normu un noteikumu kopums;

izteikt 14. punktu šādā redakcijā:

“14) būvnormatīvi - visiem būvniecības dalībniekiem saistošu normu un noteikumu kopums, kas reglamentē būvniecību un būvju ekspluatāciju, kā arī skaidro būvniecības terminoloģiju;”;

     

izteikt 14. punktu šādā redakcijā:

“14) būvnormatīvi - visiem būvniecības dalībniekiem saistošu normu un noteikumu kopums, kas reglamentē būvniecību un būvju ekspluatāciju, kā arī skaidro būvniecības terminoloģiju;”;

15) būvprakses sertifikāts - dokuments, kas apliecina fiziskās personas profesionālo kompetenci un piešķir tai patstāvīgas prakses tiesības attiecīgajā būvniecības jomā;

izteikt 15. punktu šādā redakcijā:

“15) būvprakses vai arhitekta prakses sertifikāts - dokuments, kas apliecina fiziskās personas profesionālo kvalifikāciju attiecīgajā būvniecības jomā;”;

 

 

 

izteikt 15. punktu šādā redakcijā:

“15) būvprakses vai arhitekta prakses sertifikāts - dokuments, kas apliecina fiziskās personas profesionālo kvalifikāciju attiecīgajā būvniecības jomā;”;

 

papildināt pantu ar 15.1 un 15.2 punktu šādā redakcijā:

“151) arhitekta prakse- sertificēta arhitekta patstāvīga profesionāla darbība;

152) būvprakse- sertificēta būvinženiera patstāvīga profesionāla darbība;”;

     

;

 

4.

Juridiskais birojs

Izteikt 1. panta 15.1 un 15.2 punktu kā 28. un 29. punktu.

Atbalstīt

 
   

5.

Dep L.MUCIŅŠ

Izteikt 1. panta 15.1 punktu šādā redakcijā:

“15.1) arhitekta prakse-sertficētā arhitekta patstāvīga profesionālā darbība saistībā ar pilsētplānošanu ēku un ēku grupu projektēšanu, būvniecību, paplašināšanu, konservāciju, restaurāciju vai pārbūvi. Šī profesionālā darbība ietver vispārējo plānošanu un zemes izmantojuma plānošanu, pilsētprojektēšanu, iepriekšējās izpētes veikšanu, projektu, maketu, rasējumu, specifikācijas izstrādāšanu un tehniskās dokumentācijas sagatavošanu, tehniskās dokumentācijas saskaņošanu, kuru sagatavojuši citi speciālisti, būvniecības ekonomiku, līguma administrēšanu, būvniecības uzraudzību un projektu vadību.”.

Neatbalstīt

 
   

6.

Dep.A.SEILE

Papildināt 1. pantu ar 153 punktu šādā redakcijā:

“153) būvamatniecības prakse – sertificēta būvamata meistara patstāvīga profesionālā darbība”.

Neatbalstīt

 

16) būvprojekts - būvniecības ieceres īstenošanai nepieciešamo dokumentu, rasējumu un teksta materiālu kopums;

         

17) būvuzņēmējs - fiziskā vai juridiskā persona, kas, pamatojoties uz noslēgto līgumu ar pasūtītāju, veic būvdarbus, izmantojot savus resursus;

izteikt 17. punktu šādā redakcijā:

“17) būvuzņēmējs - fiziskā vai juridiskā persona, kas, pamatojoties uz līgumu, kurš noslēgts ar pasūtītāju, veic būvdarbus;”;

     

izteikt 17. punktu šādā redakcijā:

“17) būvuzņēmējs - fiziskā vai juridiskā persona, kas, pamatojoties uz līgumu, kurš noslēgts ar pasūtītāju, veic būvdarbus;”;

18) būvuzraugs - sertificēta persona, kas pasūtītāja vai finansētāja interesēs uzrauga būvniecības gaitu un tās atbilstību līgumam, būvprojektam, būvnormatīviem un likumiem;

izteikt 18. punktu šādā redakcijā:

“18) būvuzraugs – fiziskā vai juridiskā persona, kas pasūtītāja interesēs uzrauga būvdarbus;”;

     

izteikt 18. punktu šādā redakcijā:

“18) būvuzraugs – fiziskā vai juridiskā persona, kas pasūtītāja interesēs uzrauga būvdarbus;”;

19) inženierkomunikācija - ierīce, aprīkojums vai ierīču un aprīkojumu kopums, kas paredzēts būves apgādei ar izejvielām, sakariem, energoresursiem un citiem resursiem;

         

20) licence - dokuments, kas apliecina juridiskās personas profesionālo kompetenci un atļauj tai veikt uzņēmējdarbību noteiktās būvniecības jomās;

21) patvaļīga būvniecība - būvdarbi, kas tiek veikti bez akceptēta būvprojekta vai būvatļaujas vai neatbilst būvprojektam;

 

izteikt 21. punktu šādā redakcijā:

“21) patvaļīga būvniecība - būvdarbi, kas tiek veikti bez būvatļaujas vai neatbilst akceptētajam būvprojektam, izņemot Vispārīgajos būvnoteikumos noteiktos gadījumus;”;

     

izteikt 21. punktu šādā redakcijā:

“21) patvaļīga būvniecība - būvdarbi, kas tiek veikti bez būvatļaujas vai neatbilst akceptētajam būvprojektam, izņemot Vispārīgajos būvnoteikumos noteiktos gadījumus;”;

22) standarts - normatīvs akts, kas ietver vispārējus un daudzkārtēji piemērojamus noteikumus, principus vai raksturojumus dažāda veida darbībai vai tās rezultātiem un izstrādāts, vienojoties ieinteresētajām pusēm, lai panāktu

optimālu sakārtotību;

izslēgt 22.punktu;

 

7.

Dep.L.BOJĀRS

Saglabāt 1. panta 22. punktu esošajā redakcijā.

Neatbalstīt

izslēgt 22.punktu;

 

23) Vispārīgie būvnoteikumi - Ministru kabineta izdoti noteikumi, kas reglamentē būvniecības pamatnosacījumus, ciktāl tos nenosaka šis likums;

         

24) pasūtītājs - nekustamā īpašuma īpašnieks, nomnieks, lietotājs vai tā pilnvarota persona, kuras uzdevumā, pamatojoties uz noslēgto līgumu, tiek veikta būvniecība.

         
 

papildināt pantu ar 25., 26. un 27. punktu šādā redakcijā:

"25) tehniskie noteikumi – konkrētai būvei, apbūvei, būvizstrādājumam vai būvdarbu procesam noteiktās tehniskās prasības;

     

papildināt pantu ar 25., 26., 27.,

28.,29.,un 30. punktu šādā redakcijā:

"25) tehniskie noteikumi – konkrētai būvei, apbūvei, būvizstrādājumam vai būvdarbu procesam noteiktās tehniskās prasības;

 

26) būvvalde – pašvaldības institūcija, kas pārzina, kā arī kontrolē būvniecību attiecīgajā administratīvajā teritorijā;

27) vides pieejamība - iespēja cilvēkiem ar kustību, redzes vai dzirdes traucējumiem pārvietoties vidē atbilstoši plānotajai būves funkcijai.”

     

26) būvvalde – pašvaldības institūcija, kas pārzina, kā arī kontrolē būvniecību attiecīgajā administratīvajā teritorijā;

27) vides pieejamība - iespēja cilvēkiem ar kustību, redzes vai dzirdes traucējumiem pārvietoties vidē atbilstoši plānotajai būves funkcijai;

   

8.

Dep.A.SEILE

Papildināt 1. pantu ar 28. punktu šādā redakcijā:

“28) būvamatniecība- būvniecības darbi, kurus veic fiziska vai juridiska persona atbilstoši likumam “Par amatniecību”.”

Atbalstīt

28) būvamatniecība- būvniecības darbi, kurus veic fiziska vai juridiska persona atbilstoši likumam “Par amatniecību”;

         

29) arhitekta prakse- sertificēta arhitekta patstāvīga profesionāla darbība;

30) būvprakse- sertificēta būvinženiera patstāvīga profesionāla darbība.”

 

 

 

 

 

3.pants.

3. Izteikt 3.pantu šādā redakcijā:

‘’3.pants.

     

3. Izteikt 3.pantu šādā redakcijā:

‘’3.pants.

(1) Zemes gabalu atļauts apbūvēt, ja tā apbūve nav pretrunā ar pilsētas vai pagasta ģenerālplānu, detālplānojumu, zemes ierīcības projektu un saistošiem apbūves noteikumiem un, noslēdzot līgumu, saskaņota ar zemes gabala īpašnieku (ja apbūvi neveic zemes gabala īpašnieks).

(1) Zemes gabalu drīkst apbūvēt, ja tā apbūve nav pretrunā ar vietējās pašvaldības teritorijas plānojumu, detālo plānojumu un šo plānojumu sastāvā esošajiem saistošajiem apbūves noteikumiem un, noslēdzot līgumu, ir saskaņota ar zemes gabala īpašnieku (ja apbūvi neveic zemes gabala īpašnieks).

9.

Juridiskais birojs

Izslēgt 3. panta pirmajā daļā vārdu ”saistošajiem”.

Atbalstīt

(1) Zemes gabalu drīkst apbūvēt, ja tā apbūve nav pretrunā ar vietējās pašvaldības teritorijas plānojumu, detālo plānojumu un šo plānojumu sastāvā esošajiem apbūves noteikumiem un, noslēdzot līgumu, ir saskaņota ar zemes gabala īpašnieku (ja apbūvi neveic zemes gabala īpašnieks).

(2) Būvniecības ierobežojumus atsevišķos zemes gabalos nosaka citi likumi un pilsētas vai pagasta ģenerālplāns un detālplānojums. Būvniecības ierobežojumus var nostiprināt zemesgrāmatās kā īpašuma lietošanas tiesību aprobežojumus.

(2) Būvniecības ierobežojumus atsevišķos zemes gabalos nosaka likumi, Ministru kabineta noteikumi, vietējās pašvaldības teritorijas plānojums un detālais plānojums. Būvniecības ierobežojumus var nostiprināt zemesgrāmatās kā īpašuma lietošanas tiesību aprobežojumus.

     

(2) Būvniecības ierobežojumus atsevišķos zemes gabalos nosaka likumi, Ministru kabineta noteikumi, vietējās pašvaldības teritorijas plānojums un detālais plānojums. Būvniecības ierobežojumus var nostiprināt zemesgrāmatās kā īpašuma lietošanas tiesību aprobežojumus.

(3) Būve projektējama un būvējama saskaņā ar vides aizsardzības, veselības aizsardzības, ugunsdrošības, elektrodrošības un citām prasībām, kuras nosaka attiecīgie normatīvie akti

(3) Būve projektējama un būvējama tā, lai nodrošinātu arhitektoniskās vides kvalitāti, vides pieejamību, racionālu dabas resursu izmantošanu, kā arī visas būves un tās atsevišķu daļu:

1) stiprību un stabilitāti;

2) ugunsdrošību;

3) drošību lietošanā;

4) higiēniskumu un nekaitīgumu cilvēka veselībai un videi;

5) energoefektivitāti;

6) akustiskās prasības.”

10.

ATBILDĪGĀ KOMISIJA

Aizstāt 3.panta trešajā daļā vārdus “arhitektoniskās vides kvalitāti” ar vārdiem “vides arhitektonisko kvalitāti”.

Atbalstīt

(3) Būve projektējama un būvējama tā, lai nodrošinātu vides arhitektonisko kvalitāti, vides pieejamību, racionālu dabas resursu izmantošanu, kā arī visas būves un tās atsevišķu daļu:

1) stiprību un stabilitāti;

2) ugunsdrošību;

3) drošību lietošanā;

4) higiēniskumu un nekaitīgumu cilvēka veselībai un videi;

5) energoefektivitāti;

6) akustiskās prasības.”

(4) Būvniecības dalībnieku pienākums ir taupīt būves ekspluatācijai nepieciešamos energoresursus

         

4.pants.

         

(1) Būvniecības vispārējo pārraudzību un koordināciju valstī veic Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija.

Ministrija izstrādā vienotu valsts politiku būvniecībā un nodrošina šīs politikas realizēšanu. Lai veiktu šo uzdevumu, ministrija:

         

1) izstrādā būvniecības attīstības stratēģiju un programmu;

         

2) izstrādā priekšlikumus būvniecību reglamentējošu normatīvo aktu sistēmas pilnveidošanai;

         

3) izstrādā, apkopo un iesniedz Ministru kabinetam apstiprināšanai būvnormatīvus;

         

4) pārbauda pašvaldību apstiprināto vietējo apbūves noteikumu atbilstību likumiem un citiem normatīvajiem aktiem;

4. 4. pantā: izteikt pirmās daļas 4. punktu šādā redakcijā:

“4) pārbauda pašvaldību apstiprināto apbūves noteikumu atbilstību likumiem un citiem normatīvajiem aktiem;”;

11.

Juridiskais birojs

Aizstāt 4. panta pirmās daļas 4. punktā vārdus ”apbūves noteikumu” ar vārdiem “apbūves saistošo noteikumu”.

Atbalstīt

4. 4.pantā: izteikt pirmās daļas 4. punktu šādā redakcijā:

“4) pārbauda pašvaldību apstiprināto apbūves saistošo noteikumu atbilstību likumiem un citiem normatīvajiem aktiem;”;

5) savas kompetences ietvaros izskata sūdzības par valsts pārvaldes un pašvaldību institūciju un šo institūciju amatpersonu rīcību būvniecības jomā;

         

6) likumos un normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos izsniedz un reģistrē būvniecības uzņēmējdarbības veikšanai

izsniegtās licences;

       

 

 

7) nodrošina valsts būvekspertīzi un kontroli būvniecībā.

izteikt pirmās daļas 7.punktu šādā redakcijā:

"7) nodrošina valsts kontroli būvniecībā;";

     

izteikt pirmās daļas 7.punktu šādā redakcijā:

"7) nodrošina valsts kontroli būvniecībā;";

 

papildināt pirmo daļu ar 8. punktu šādā redakcijā:

“8) nodrošina, uzrauga un kontrolē vides pieejamības prasību ievērošanu publiskajās ēkās un būvēs.”

12.

Dep.A.RAZMINOVIČS

Izslēgt 4. panta pirmās daļas 8. punktā vārdu “nodrošina”.

 

Atbalstīt

papildināt pirmo daļu ar 8. punktu šādā redakcijā:

“8) uzrauga un kontrolē vides pieejamības prasību ievērošanu publiskajās ēkās un būvēs.”

(2) Ministrijas kompetencē var būt arī citi normatīvajos aktos paredzētie pienākumi būvniecības jomā.

         

6.pants.

         

Ministrijas, kuru pārraudzībā saskaņā ar likumiem ir specializētā būvniecība (transporta būves, hidrotehniskās, meliorācijas un citas būves):

       

 

 

 

1) izskata būvprojektus, veic to ekspertīzi un pieņem lēmumus par tiem;

2) pārrauga būvniecību, kas tiek veikta par valsts līdzekļiem;

3) izsniedz būvatļaujas šādiem objektiem.

5. 6.pantā:

izslēgt 1.punktu;

     

 

 

 

papildināt pantu ar 4.punktu šādā redakcijā:

"4) izstrādā, apkopo un iesniedz Ministru kabinetam apstiprināšanai būvnormatīvus, kas attiecas uz to pārziņā esošo

specializēto būvju būvniecību."

       
   

13.

Dep.A.RAZMINOVIČS

Izteikt 6. pantu šādā redakcijā:

“(1) Ministru kabinets var noteikt īpašu būvniecības procesa kārtību un par šo būvniecību atbildīgās ministrijas šādām būvēm:

Daļēji

atbalstīt,

ietverts

14. priekšl.

 
     

1) valsts aizsardzības būves un to infrastruktūras objekti;

   
     

2) transporta un telekomunikāciju būves, maģistrālie cauruļvadi;

   
     

3) ūdensapgādes, notekūdeņu savākšanas un attīrīšanas būves, sadzīves un bīstamo atkritumu apsaimniekošanas būves, derīgo izrakteņu ieguves karjeri, kā arī ar radiāciju un drošību saistītās būves;

4) hidrotehniskās un meliorācijas būves.

   

(2) Šī panta pirmajā daļā minētajām būvēm tehniskos noteikumus izdod atbildīgās ministrijas.

     

(3) Šī panta pirmajā daļā minētajām būvēm būvnormatīvus izstrādā, apkopo un iesniedz Ministru kabinetā apstiprināšanai atbildīgā ministrija.”

 

 

   
   

14.

ATBILDĪGĀ KOMISIJA

Izteikt 6.pantu šādā redakcijā:

(1)Ministru kabinets, ja nepieciešams, nosaka īpašu būvniecības procesa kārtību šādām būvēm:

Atbalstīt

5. Izteikt 6. pantu šādā redakcijā:

“6.pants.

(1) Ministru kabinets, ja nepieciešams, nosaka īpašu būvniecības procesa kārtību šādām būvēm:

     

1)valsts aizsardzības būvēm ;

2)diplomātiskajām pārstāvniecībām un to konsulārajām iestādēm;

3)transporta un telekomunikāciju būvēm un maģistrālajiem cauruļvadiem;

 

1) valsts aizsardzības būvēm ;

2) diplomātiskajām pārstāvniecībām un to konsulārajām iestādēm;

3) transporta un telekomunikāciju būvēm un maģistrālajiem cauruļvadiem;

     

4) ūdensapgādes, notekūdeņu savākšanas un attīrīšanas būvēm, sadzīves un bīstamo atkritumu apsaimniekošanas būvēm, derīgo izrakteņu ieguves karjeriem;

5) ar radiācijas drošību saistītajām būvēm;

6) hidrotehniskajām un meliorācijas būvēm.

 

4) ūdensapgādes, notekūdeņu savākšanas un attīrīšanas būvēm, sadzīves un bīstamo atkritumu apsaimniekošanas būvēm, derīgo izrakteņu ieguves karjeriem;

5) ar radiācijas drošību saistītajām būvēm;

6) hidrotehniskajām un meliorācijas būvēm.

     

(2)Šajā pantā minētajām būvēm būvnormatīvus izstrādā, apkopo un iesniedz apstiprināšanai Ministru kabinetā attiecīgā ministrija.”

 

2)Šajā pantā minētajām būvēm būvnormatīvus izstrādā, apkopo un iesniedz apstiprināšanai Ministru kabinetā attiecīgā ministrija.”

7.pants.

6.Izteikt 7.pantu šādā redakcijā:

“7.pants.

     

6.Izteikt 7.pantu šādā redakcijā:

“7.pants.

(1) Pilsētu un pagastu pašvaldību kompetencē ir:

1) izstrādāt un pēc pozitīva Vides valsts ekspertīzes atzinuma saņemšanas apstiprināt savas administratīvās teritorijas ģenerālplānu (attīstības plānu) un detālplānojumu, kā arī kontrolēt un nodrošināt to ievērošanu

(1)Vietējo pašvaldību kompetencē ir:

1) izstrādāt un apstiprināt savas administratīvās teritorijas plānojumu, detālos plānojumus un to sastāvā esošos saistošos

apbūves noteikumus, kas ir obligāti visiem būvniecības dalībniekiem un attiecas uz visu veidu būvēm vietējās pašvaldības administratīvajā teritorijā, kā arī kontrolēt un nodrošināt to izpildi;

 

 

 

 

15.

 

 

ATBILDĪGĀ KOMISIJA

Izslēgt 7. panta pirmajā daļā vārdu “saistošos”.

 

 

 

 

Atbalstīt

(1)Vietējo pašvaldību kompetencē ir:

1) izstrādāt un apstiprināt savas administratīvās teritorijas plānojumu, detālos plānojumus un to sastāvā esošos apbūves noteikumus, kas ir obligāti visiem būvniecības dalībniekiem un attiecas uz visu veidu būvēm vietējās pašvaldības administratīvajā teritorijā, kā arī kontrolēt un nodrošināt to izpildi;

2) izstrādāt un pēc pozitīva Vides valsts ekspertīzes atzinuma saņemšanas izdot saistošus apbūves noteikumus, kas ir obligāti visiem būvniecības dalībniekiem un attiecas uz visu veidu būvēm attiecīgā pagasta vai pilsētas administratīvajā teritorijā, kā arī kontrolēt to izpildi;

2) izskatīt būvprojektus un pieņemt lēmumus par tiem;

     

2) izskatīt būvprojektus un pieņemt lēmumus par tiem;

3) izskatīt būvprojektus un pieņemt lēmumus par tiem;

3) izsniegt un reģistrēt būvatļaujas (arī citu institūciju izsniegtās būvatļaujas);

     

3) izsniegt un reģistrēt būvatļaujas (arī citu institūciju izsniegtās būvatļaujas);

4) izsniegt un reģistrēt būvatļaujas (arī citu institūciju izsniegtās būvatļaujas);

4) kontrolēt, kā būvniecības dalībnieki ievēro šā likuma un citu būvniecību reglamentējošu normatīvo aktu prasības.

     

4) kontrolēt, kā būvniecības dalībnieki ievēro šā likuma un citu būvniecību reglamentējošu normatīvo aktu prasības.

5) pārzināt būvniecību, kas tiek veikta par pašvaldības līdzekļiem;

 

16.

Dep. L.BOJĀRS

Aizstāt 7. panta 5. punktā vārdu “pārzināt” ar vārdu “kontrolēt”.

Neatbalstīt

 

6) kontrolēt, kā būvniecības dalībnieki ievēro šā likuma un citu būvniecību reglamentējošu normatīvo aktu prasības būvniecības jomā.

         

(2) Būvniecību pilsētas un pagasta teritorijā pārzina amatpersonas, kuras šā likuma 8.pantā noteiktajā kārtībā ir saņēmušas būvprakses sertifikātu, bet kontrolē amatpersonas, kurām šā likuma 29.panta trešajā daļā noteiktajā kārtībā piešķirtas būvniecības kontroles tiesības. Pilsētu un pagastu pašvaldībām ir tiesības veidot kopīgus tehniskos un kontroles dienestus.

(2) Būvniecības pārzināšanai un kontrolei vietējās pašvaldības savā administratīvajā teritorijā izveido būvvaldes.

     

(2) Būvniecības pārzināšanai un kontrolei vietējās pašvaldības savā administratīvajā teritorijā izveido būvvaldes.

 

(3) Būvniecību vietējās pašvaldības teritorijā pārzina būvvaldes amatpersonas, kurām ir augstākā izglītība būvniecībā.

     

(3) Būvniecību vietējās pašvaldības teritorijā pārzina būvvaldes amatpersonas, kurām ir augstākā izglītība būvniecībā.

 

(4) Būvniecību vietējās pašvaldības teritorijā kontrolē amatpersonas, kurām šā likuma 29.panta trešajā daļā noteiktajā

kārtībā piešķirtas būvniecības kontroles tiesības.

     

(4) Būvniecību vietējās pašvaldības teritorijā kontrolē amatpersonas, kurām šā likuma 29.panta trešajā daļā noteiktajā

kārtībā piešķirtas būvniecības kontroles tiesības.

 

(5) Vietējās pašvaldības likuma "Par pašvaldībām" 10.pantā noteiktajā kārtībā var nodot viena otrai būvniecības pārzināšanas funkciju izpildi vai veidot kopīgus kontroles dienestus."

     

(5) Vietējās pašvaldības likuma "Par pašvaldībām" 10.pantā noteiktajā kārtībā var nodot viena otrai būvniecības pārzināšanas funkciju izpildi vai veidot kopīgus kontroles dienestus."

 

8.pants.

         

(1) Fiziskajām personām ir tiesības vadīt un patstāvīgi veikt būvniecību un speciālus uzdevumus, kas saistīti ar būvniecību (autoruzraudzību, būvuzraudzību, būvekspertīzi, būvju novērtēšanu un diagnostiku), ja tās saņēmušas būvprakses sertifikātu šajā likumā un likumā "Par uzņēmējdarbību" noteiktajā kārtībā.

7.Izteikt 8.panta pirmo daļu šādā redakcijā:

"(1) Ja fiziskās personas ir saņēmušas atbilstošu arhitekta prakses vai būvprakses sertifikātu, tām ir patstāvīgas prakses tiesības šādās būvniecības jomās:

1) inženiertehniskā izpēte;

2) projektēšana;

3) būvekspertīze;

4) būvdarbu vadīšana;

5) būvuzraudzība."

 

 

 

 

 

17.

 

 

 

18.

 

 

 

 

 

 

ATBILDĪGĀ KOMISIJA

Izteikt 8.panta pirmās daļas pirmo punktu šādā redakcijā:

“1) inženierizpēte;”

Dep. A.SEILE

Papildināt 8. panta pirmo daļu ar jaunu 6. punktu:

“6) būvamatniecība.”

 

 

 

 

 

Atbalstīt

 

 

 

Neatbalstīt

7. 8. pantā: izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:

"(1) Ja fiziskās personas ir saņēmušas atbilstošu arhitekta prakses vai būvprakses sertifikātu, tām ir patstāvīgas prakses tiesības šādās būvniecības jomās:

1) inženierizpēte;

2) projektēšana;

3) būvekspertīze;

4) būvdarbu vadīšana;

5) būvuzraudzība.";

(2) Būvprakses sertifikātus piešķir, reģistrē un anulē Ministru kabineta noteiktajā kārtībā.

 

19.

Dep.L.MUCIŅŠ

Izteikt 8. panta otro daļu šādā redakcijā:

“(2) Latvijas Būvinženieru savienība tās noteiktajā kārtībā ved sertificēto būvinženieru reģistru, kā arī piešķir un anulē būvprakses sertifikātus.”

Neatbalstīt

 

(3) Būvprakses sertifikātus piešķir uz laiku, kas nepārsniedz piecus gadus.

 

         

(4) Būvprakses sertifikāti reģistrējami Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā.

 

20.

 

21.

Juridiskais birojs

Izslēgt 8. panta ceturto daļu.

Dep.L.MUCIŅŠ

Izteikt 8. panta ceturto daļu šādā redakcijā:

“(4) Sertificēto arhitektu reģistru ved Latvijas Arhitektu savienība. Kārtību kādā tiek vests sertificēto arhitektu reģistrs un prasības, iekļaušanai un izslēgšanai no sertificēto arhitektu reģistra nosaka Latvijas Arhitektu savienība.”

 

Atbalstīt

 

Neatbalstīt

izslēgt ceturto daļu.

 

9.pants.

         

Būvprakses sertifikāts nav nepieciešams personām, kuras savām vajadzībām būvē nelielas dzīvojamās ēkas, zemnieku

sētas, saimniecības ēkas, vasarnīcas un citas mazākas ēkas pēc apstiprināta būvprojekta saskaņā ar būvatļauju un Vispārīgajos būvnoteikumos noteiktajā kārtībā.

8.Izslēgt 9.pantu.

     

8.Izslēgt 9.pantu

10.pants.

9. Izteikt 10.pantu šādā redakcijā:

“10.pants.

     

9. Izteikt 10.pantu šādā redakcijā:

“10.pants.

(1) Juridiskajām personām ir tiesības veikt uzņēmējdarbību būvniecībā, ja tās saņēmušas licenci Ministru kabineta noteiktajā kārtībā.

(1) Juridiskajām personām ir tiesības veikt uzņēmējdarbību būvniecībā, ja tās saņēmušas licenci Ministru kabineta noteiktajā kārtībā.

     

(1) Juridiskajām personām ir tiesības veikt uzņēmējdarbību būvniecībā, ja tās saņēmušas licenci Ministru kabineta noteiktajā kārtībā

(2) Licences izsniedz uz laiku, kas nepārsniedz piecus gadus.

(2) Līgumsabiedrībām ir tiesības veikt uzņēmējdarbību būvniecībā, ja juridiskās personas, kas ir līgumsabiedrības dalībnieces un veic būvniecību, saņēmušas licenci vispārējā kārtībā.

22.

Dep.A.RAZMINOVIČS

Izslēgt 10. panta otro daļu un mainīt pārējo daļu numerāciju.

Atbalstīt

 

 

(3) Citu valstu juridiskajām personām ir tiesības veikt uzņēmējdarbību būvniecībā, ja tās saņēmušas vispārējā kārtībā vienreizēju licenci konkrēta darba veikšanai un ja starptautiskie līgumi

nenosaka citādi.

(3) Licences izsniedz uz laiku, kas nepārsniedz piecus gadus.

     

(2) Licences izsniedz uz laiku, kas nepārsniedz piecus gadus.

 

(4) Licencē norādāmi atļauto darbu veidi.

(4) Citu valstu juridiskajām personām ir tiesības veikt uzņēmējdarbību būvniecībā, ja tās saņēmušas vispārējā kārtībā vienreizēju licenci konkrēta darba veikšanai un ja Latvijai saistošie starptautiskie līgumi nenosaka citādi.

     

(3) Citu valstu juridiskajām personām ir tiesības veikt uzņēmējdarbību būvniecībā, ja tās saņēmušas vispārējā kārtībā vienreizēju licenci konkrēta darba veikšanai un ja Latvijai saistošie starptautiskie līgumi nenosaka citādi.

(5) Juridiskajai personai, kas veic uzņēmējdarbību būvniecībā, var izsniegt licenci, ja šīs juridiskās personas atbildīgajiem būvprojektu un būvdarbu vadītājiem ir piešķirts būvprakses sertifikāts šā likuma 8.pantā noteiktajā kārtībā.

(5) Licencē norādāma atļautā darba joma un veidi.

 

23.

 

 

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministr.

parlament. sekretārs J.GAILIS

Izteikt 10. panta piekto un sesto daļu šādā redakcijā, papildinot pantu ar septīto daļu:

“(5) Juridiskai personai, kas veic uzņēmējdarbību būvniecībā, var izsniegt licenci tajās būvniecības jomās, kurās šīs juridiskās personas atbildīgajiem būvprojektētājiem un būvdarbu vadītājiem piešķirts būvprakses vai arhitekta prakses sertifikāts šī likuma 8.pantā noteiktajā kārtībā.

Neatbalstīt

(4) Licencē norādāma atļautā darba joma un veidi.

 

 

 

 

 

 

.

 

(6) Juridiskajai personai, kas veic uzņēmējdarbību būvniecībā, var izsniegt licenci tajās būvniecības jomās, kurās šīs juridiskās personas atbildīgajiem būvprojektētājiem un būvdarbu vadītājiem piešķirts būvprakses vai arhitekta prakses sertifikāts šī likuma 8. pantā noteiktajā kārtībā.”

 

(6)Licencē norādāma atļautā darba joma, veidi un darbu apjoms. Licencē norāda darba apjomu, izņemot projektēšanu, kas ir saistošs tikai valsts vai pašvaldību iepirkuma gadījumā.

 

 

(5) Juridiskajai personai, kas veic uzņēmējdarbību būvniecībā, var izsniegt licenci tajās būvniecības jomās, kurās šīs juridiskās personas atbildīgajiem būvprojektētājiem un būvdarbu vadītājiem piešķirts būvprakses vai arhitekta prakses sertifikāts šī likuma 8. pantā noteiktajā kārtībā.”

     

(7) Licencē norādāmā darba apjoma noteikšanas kārtību valsts vai pašvaldību iepirkuma gadījumā nosaka Ministru kabinets, ievērojot juridiskās personas darbības tehniskos, finansu un profesionālās kvalifikācijas rādītājus būvniecībā:

1) pieredzi, darbu apjomus, tai skaitā pašu spēkiem, un vidējo apgrozījumu būvdarbos;

2) uzņēmuma statūtkapitālu;

3) sertificēto būvdarbu vadītāju un kopējo būvdarbos nodarbināto skaitu;

4)veiktās valsts sociālās apdrošināšanas iemaksas no darba ņēmēju darba ienākumiem.”

   
 

10. Papildināt likumu ar 101.pantu šādā redakcijā:

“101 pants.

(1) Būvprakses vai arhitekta prakses sertifikāts nav nepieciešams personām, kuras savām vajadzībām būvē nelielas dzīvojamās ēkas, zemnieku

sētas, saimniecības ēkas, vasarnīcas un citas mazākas ēkas pēc apstiprināta būvprojekta saskaņā ar būvatļauju un Vispārīgajos būvnoteikumos noteiktajā kārtībā.

25.

Dep.A.RAZMINOVIČS

Izteikt 101 panta pirmo daļu šādā redakcijā:

“(1) Būvprakses vai arhitekta prakses sertifikāts nav nepieciešams personām, kuras saskaņā ar akceptētu būvprojektu un būvatļauju savām vajadzībām būvē ģimenes mājas, zemnieku

sētas, saimniecības ēkas, vasarnīcas Vispārīgajos būvnoteikumos noteiktajā kārtībā.”

Atbalstīt

10. Papildināt likumu ar 101.pantu šādā redakcijā:

“101 pants.

(1) Būvprakses vai arhitekta prakses sertifikāts nav nepieciešams personām, kuras saskaņā ar akceptētu būvprojektu un būvatļauju savām vajadzībām būvē ģimenes mājas, zemnieku

sētas, saimniecības ēkas, vasarnīcas Vispārīgajos būvnoteikumos noteiktajā kārtībā.

 

(2) Fiziskajām personām nav nepieciešams būvprakses vai arhitekta prakses sertifikāts un juridiskajām personām nav nepieciešama licence gadījumos, kad būvdarbu izpildei atbilstoši Vispārīgajiem būvnoteikumiem un citiem normatīvajiem aktiem nav nepieciešams akceptēts būvprojekts un būvatļauja.”

 

 

(2) Fiziskajām personām nav nepieciešams būvprakses vai arhitekta prakses sertifikāts un juridiskajām personām nav nepieciešama licence gadījumos, kad būvdarbu izpildei atbilstoši Vispārīgajiem būvnoteikumiem un citiem normatīvajiem aktiem nav nepieciešams akceptēts būvprojekts un būvatļauja.

26.

ATBILDĪGĀ KOMISIJA

Papildināt 101 pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:

“(3)Amatu meistariem un amatnieku personālsabiedrībām kurās darbus vada attiecīgi amata meistari, nav nepieciešams sertifikāts vai licence, ja tie veic atbilstoša profila būvamatniecības darbus likuma “Par amatniecību” izpratnē.

Atbalstīt

 

 

 

 

(3)Amatu meistariem un amatnieku personālsabiedrībām, kurās darbus vada attiecīgi amata meistari, nav nepieciešams sertifikāts vai licence, ja tie veic atbilstoša profila būvamatniecības darbus likuma “Par amatniecību” izpratnē.

   

27.

Dep.A.RAZMINOVIČS Papildināt 10.1 pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā:

“(4) Personālsabiedrība var uzņemties būvniecību, ja: 1)vismaz viena juridiskā persona, kas ir personālsabiedrības biedrs, ir saņēmusi būvniecības licenci vispārējā kārtībā; 2)tiesības pārstāvēt personālsabiedrību ir piešķirtas juridiskajai personai, kura vispārējā kārtībā ir saņēmusi būvniecības licenci; 3)personālsabiedrības izraudzītajam būvprojektētājam un būvdarbu vadītājam šā likuma 8. pantā noteiktajā kārtībā ir piešķirts attiecīgi arhitekta prakses vai būvprakses sertifikāts.”

Atbalstīt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(4) Personālsabiedrība var uzņemties būvniecību, ja:

1)vismaz viena juridiskā persona, kas ir personālsabiedrības biedrs, ir saņēmusi būvniecības licenci vispārējā kārtībā; 2)tiesības pārstāvēt personālsabiedrību ir piešķirtas juridiskajai personai, kura vispārējā kārtībā ir saņēmusi būvniecības licenci; 3)personālsabiedrības izraudzītajam būvprojektētājam un būvdarbu vadītājam šā likuma 8. pantā noteiktajā kārtībā ir piešķirts attiecīgi arhitekta prakses vai būvprakses sertifikāts.”

11.pants.

11. Izteikt 11.pantu šādā redakcijā:

“11.pants.

     

11. Izteikt 11.pantu šādā redakcijā:

“11.pants.

(1) Zemes gabalu var apbūvēt tā īpašnieks vai cita persona, kas noslēgusi līgumu ar attiecīgā zemes gabala īpašnieku.

(1) Zemes gabalu var apbūvēt tā īpašnieks vai cita persona, kas noslēgusi līgumu ar attiecīgā zemes gabala īpašnieku.

     

(1) Zemes gabalu var apbūvēt tā īpašnieks vai cita persona, kas noslēgusi līgumu ar attiecīgā zemes gabala īpašnieku.

(2) Zemes gabalu drīkst apbūvēt, ja tā apbūve nav pretrunā ar pilsētas vai pagasta ģenerālplānu un detālplānojumu. Ja attiecīgajā pilsētā vai pagastā nav izstrādāts ģenerālplāns un detālplānojums, zemes gabalu drīkst apbūvēt, ja par to Vispārīgajos būvnoteikumos noteiktajā kārtībā ir pieņemts attiecīgās pašvaldības lēmums. Minētajā lēmumā norādāmi

konkrētā zemes īpašuma atsavināšanas un lietošanas tiesību aprobežojumi, kas īpašniekam jāievēro visā būvniecības un būves pastāvēšanas laikā.

(2) Zemes gabalu drīkst apbūvēt, ja tā apbūve nav pretrunā ar pilsētas vai pagasta teritorijas plānojumu un detālo plānojumu.

28.

ATBILDĪGĀ KOMISIJA

Izslēgt likumprojekta 11. panta otrajā daļā vārdus “pilsētas vai pagasta”.

Atbalstīt

(2) Zemes gabalu drīkst apbūvēt, ja tā apbūve nav pretrunā ar teritorijas plānojumu un detālo plānojumu.

(3) Pašvaldība var neatļaut apbūvi vai ierosināt to koriģēt, savā lēmumā motivējot, kādas likumu normas nepieļauj šādu būvniecību, kā arī ņemot vērā teritoriālplānošanas un būvniecības publiskās apspriešanas rezultātus.

(3) Pašvaldība var neatļaut apbūvi vai ierosināt to koriģēt, savā lēmumā motivējot, kādas likumu normas nepieļauj šādu būvniecību, kā arī ņemot vērā teritorijas plānojuma (detālā plānojuma) un būvniecības publiskās apspriešanas rezultātus.

     

(3) Pašvaldība var neatļaut apbūvi vai ierosināt to koriģēt, savā lēmumā motivējot, kādas likumu normas nepieļauj šādu būvniecību, kā arī ņemot vērā teritorijas plānojuma (detālā plānojuma) un būvniecības publiskās apspriešanas rezultātus.

(4) Pašvaldības lēmumu var pārsūdzēt tiesā

(4) Pašvaldības lēmumu var pārsūdzēt tiesā.”

     

(4) Pašvaldības lēmumu var pārsūdzēt tiesā.”

12.pants.

         

(1) Pašvaldībai, pirms tā pieņem lēmumu par būvniecību, jānodrošina paredzētās būvniecības publiska apspriešana, ja:

         

1) tiek celta sabiedriski nozīmīga būve;

 

       

2) būvniecība paredzēta par valsts vai pašvaldības līdzekļiem;

 

29.

 

 

 

 

30.

Dep.L.MUCIŅŠ

Izteikt 12. panta pirmās daļas otro punktu šādā redakcijā:

“2) būvniecības par valsts vai pašvaldību līdzekļiem izmaksas pārsniedz 100 000 latu;”

ATBILDĪGĀ KOMISIJA

Izteikt 12. panta pirmās daļas otro punktu šādā redakcijā:

“2) jaunbūves vai rekonstrukcijas izmaksas par valsts vai pašvaldību līdzekļiem pārsniedz 50 000 latu;”

Daļēji

atbalstīt,

ietverts

29.

priekšl.

 

Atbalstīt

 

 

 

12. 12.pantā:

izteikt pirmās daļas otro punktu šādā redakcijā:

“2) jaunbūves vai rekonstrukcijas izmaksas par valsts vai pašvaldību līdzekļiem pārsniedz 50 000 latu;”;

3) būvniecība būtiski ietekmē vides stāvokli, iedzīvotāju sadzīves apstākļus vai nekustamā īpašuma vērtību.

 

 

 

   

 

 

 
   

31.

Dep.L.MUCIŅŠ

Papildināt 12. panta pirmo daļu ar 4. un 5. punktu šādā redakcijā:

“4) paredzētā būvniecība paredz atkāpes no spēkā esošiem, saistošiem apbūves noteikumiem;

5) ja apbūve paredzēta publiskā lietošanā esošā teritorijā.”

 

 

 

 

Neatbalstīt

 

 

Atbalstīt

 

papildimāt pirmo daļu ar 5. punktu šādā redakcijā:

5) ja apbūve paredzēta publiskā lietošanā esošā teritorijā.”.

(2) Kārtību, kādā nodrošināma būvniecības publiskā apspriešana, nosaka Ministru kabinets.

19.pants.

12. Izteikt 19. pantu šādā redakcijā:

“19. pants.

     

13. Izteikt 19. pantu šādā redakcijā:

“19. pants.

Būvniecību par valsts un pašvaldību līdzekļiem reglamentē normatīvie akti par būvniecību, kā arī Ministru kabineta 1994.gada 1.marta noteikumi nr.60 "Par darbiem un piegādēm valsts vajadzībām".

Būvniecību par valsts vai pašvaldību līdzekļiem reglamentē normatīvie akti par būvniecību un normatīvie akti par iepirkumu valsts vai pašvaldību vajadzībām.”

     

Būvniecību par valsts vai pašvaldību līdzekļiem reglamentē normatīvie akti par būvniecību un normatīvie akti par iepirkumu valsts vai pašvaldību vajadzībām.”

 

 

 

20.pants.

13. Izteikt 20.pantu šādā redakcijā:

“20.pants.

     

14. Izteikt 20.pantu šādā redakcijā:

“20.pants.

(1) Būvprojekta valsts ekspertīze ir obligāta, ja būvniecību paredzēts veikt pilnīgi vai daļēji par valsts vai pašvaldību līdzekļiem, kā arī citos gadījumos, kas paredzēti normatīvajos aktos.

 

(1) Būvprojekta ekspertīze ir obligāta, ja būvniecību paredzēts veikt pilnīgi vai daļēji par valsts vai pašvaldību līdzekļiem Vispārīgajos būvnoteikumos noteiktajos gadījumos.

32.

ATBILDĪGĀ KOMISIJA

Izteikt 20. panta pirmo daļu precizētā redakcijā:

“(1) Būvprojekta ekspertīze ir obligāta, ja būvniecību paredzēts veikt pilnīgi vai daļēji par valsts vai pašvaldību līdzekļiem, kā arī citos Vispārīgajos būvnoteikumos noteiktajos gadījumos.”

Atbalstīt

(1) Būvprojekta ekspertīze ir obligāta, ja būvniecību paredzēts veikt pilnīgi vai daļēji par valsts vai pašvaldību līdzekļiem, kā arī citos Vispārīgajos būvnoteikumos noteiktajos gadījumos.”

(2) Nolikumu par būvprojekta valsts ekspertīzi apstiprina vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs.

(2) Būvprojektu ekspertīzes kārtību nosaka Ministru kabinets."

33.

 

 

ATBILDĪGĀ KOMISIJA

Izslēgt 20.panta otro daļu.

Atbalstīt

 

 

 

22.pants.

         

Visiem būvniecības dalībniekiem jāievēro Latvijas būvnormatīvi, kas nosaka pieļaujamos tehniskos parametrus, kritērijus un ierobežojumus. Latvijas būvnormatīvus apstiprina Ministru kabinets.

         
 

14. Papildināt 22.pantu ar otro daļu šādā redakcijā:

"(2) Attiecībā uz tiem objektiem un parametriem, kurus nereglamentē Latvijas būvnormatīvi vai kuriem nav piemērojamo Eiropas standartizācijas organizācijas standartu, atļauts piemērot Eiropas tehniskos apstiprinājumus vai Eiropas

Savienības dalībvalstu būvnormatīvu tehniskās prasības un standartus, kuru piemērošanas kārtību nosaka Ministru kabinets."

     

15. Papildināt 22.pantu ar otro daļu šādā redakcijā:

"(2) Attiecībā uz tiem objektiem un parametriem, kurus nereglamentē Latvijas būvnormatīvi vai kuriem nav piemērojamo Eiropas standartizācijas organizācijas standartu, atļauts piemērot Eiropas tehniskos apstiprinājumus vai Eiropas

Savienības dalībvalstu būvnormatīvu tehniskās prasības un standartus, kuru piemērošanas kārtību nosaka Ministru kabinets."

23.pants.

15. Izteikt 23.pantu šādā redakcijā:

“23.pants.

     

16. Izteikt 23.pantu šādā redakcijā:

“23.pants.

(1) Visiem būvniecības dalībniekiem jāievēro Latvijas nacionālie standarti, ciktāl to prasību izpilde noteikta attiecīgajos

likumos un Ministru kabineta noteikumos.

(1) Visiem būvniecības dalībniekiem jāievēro Latvijas nacionālo standartu un Eiropas tehnisko apstiprinājumu prasības, ja tas noteikts likumos vai Ministru kabineta noteikumos.

     

(1) Visiem būvniecības dalībniekiem jāievēro Latvijas nacionālo standartu un Eiropas tehnisko apstiprinājumu prasības, ja tas noteikts likumos vai Ministru kabineta noteikumos.

(2) Latvijas nacionālos standartus būvniecības jomā apstiprina Latvijas Nacionālais standartizācijas un metroloģijas centrs (turpmāk - Standartizācijas centrs).

(2) Latvijas nacionālos standartus būvniecības jomā apstiprina nozares standartizācijas tehniskās komitejas un reģistrē Latvijas nacionālā standartizācijas institūcija – valsts bezpeļņas sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Latvijas standarts"."

34.

Juridiskais birojs

Izslēgt 23. panta otrajā daļā vārdus: “valsts bezpeļņas sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Latvijas standarts"”.

Atbalstīt

(2) Latvijas nacionālos standartus būvniecības jomā apstiprina nozares standartizācijas tehniskās komitejas un reģistrē Latvijas nacionālā standartizācijas institūcija”

(3) Latvijas nacionālo standartu prasības būvniecības jomā nedrīkst būt pretrunā ar Eiropas standartizācijas komitejas un Eiropas elektrotehnisko standartu komitejas standartu prasībām.

         

26.pants.

       

17. Izteikt 26. pantu šādā redakcijā:

“26. pants.

(1) Pasūtītājam vai būvētājam ir tiesības, bet Vispārīgajos būvnoteikumos paredzētajos gadījumos - pienākums

būvniecības laikā uzaicināt būvprojekta autoru (autorus) sekot būvprojekta realizācijas gaitai - veikt autoruzraudzību.

 

 

 

 

   

(1) Pasūtītājam vai būvētājam ir tiesības, bet Vispārīgajos būvnoteikumos paredzētajos gadījumos - pienākums

būvniecības laikā uzaicināt būvprojekta autoru (autorus) sekot būvprojekta realizācijas gaitai - veikt autoruzraudzību.

(2) Pasūtītāja vai būvētāja pienākums ir saskaņot ar būvprojekta autoru (autoriem) visas izmaiņas būvprojektā un izmaiņas var akceptēt, ja tās nav pretrunā ar būvniecības noteikumiem un Latvijas būvnormatīviem.

16. 26. pantā:

izteikt otro daļu šādā redakcijā:

“(2) Pasūtītāja vai būvētāja pienākums ir saskaņot ar būvprojekta autoru (autoriem) visas izmaiņas būvprojektā pirms attiecīgo būvdarbu veikšanas. Izmaiņas var akceptēt Vispārīgajos būvnoteikumos noteiktajā kārtībā, ja tās nav pretrunā ar citos normatīvajos aktos noteiktajām prasībām.”;

35.

 

 

 

 

 

 

Dep. L.MUCIŅŠ

Izteikt 26. panta otro daļu šādā redakcijā:

“(2) Pasūtītāja vai būvētāja pienākums ir saskaņot ar būvprojekta autoru (autoriem) visas izmaiņas būvprojektā pirms attiecīgo būvdarbu veikšanas, neatkarīgi no tā tiek vai netiek veikta autoruzraudzība. Izmaiņas būvprojektā var izdarīt tikai ar tā autora akceptu. Izmaiņas var akceptēt Vispārējos būvnoteikumos noteiktajā kārtībā.”

Atbalstīt,

ietverts

36. priekšl.

 
   

36.

ATBILDĪGĀ KOMISIJA

Izteikt 26. panta otro daļu šādā redakcijā:

“(2) Pasūtītāja vai būvētāja pienākums ir saskaņot ar būvprojekta autoru (autoriem) visas izmaiņas būvprojektā pirms attiecīgo būvdarbu veikšanas, neatkarīgi no tā tiek vai netiek veikta autoruzraudzība. Izmaiņas būvprojektā var izdarīt tikai ar tā autora akceptu. Izmaiņas var akceptēt Vispārējos būvnoteikumos noteiktajā kārtībā. Izmaiņu nesaskaņošana var būt par pamatu būvdarbu apturēšanai.”

Atbalstīt

(2) Pasūtītāja vai būvētāja pienākums ir saskaņot ar būvprojekta autoru (autoriem) visas izmaiņas būvprojektā pirms attiecīgo būvdarbu veikšanas, neatkarīgi no tā tiek vai netiek veikta autoruzraudzība. Izmaiņas būvprojektā var izdarīt tikai ar tā autora akceptu. Izmaiņas var akceptēt Vispārējos būvnoteikumos noteiktajā kārtībā. Izmaiņu nesaskaņošana var būt par pamatu būvdarbu apturēšanai.

(3) Būvprojekta autora (autoru) pienākums ir pieņemt uzaicinājumu veikt autoruzraudzību vai iecelt savu pilnvaroto pārstāvi autoruzraudzības veikšanai. Būvprojekta autors (autori) rakstveidā apliecina būvdarbu un būvizstrādājumu atbilstību būvprojektam vai arī piekrišanu izmaiņām būvprojektā.

 

37.

Dep. L.MUCIŅŠ

Izteikt 26. panta trešo daļu šādā redakcijā:

“(3) Būvprojekta autora (autoru) pienākums likumā noteiktajos gadījumos ir veikt autoruzraudzību vai iecelt savu pilnvaroto pārstāvi autoruzraudzības veikšanai.“

Atbalstīt

 

 

(3) Būvprojekta autora (autoru) pienākums likumā noteiktajos gadījumos ir veikt autoruzraudzību vai iecelt savu pilnvaroto pārstāvi autoruzraudzības veikšanai

(4) Būvniecības autoruzraudzības noteikumus apstiprina Ministru kabinets.

 

izteikt ceturto daļu šādā redakcijā:

“(4) Autoruzraudzības noteikumu s būvniecībā apstiprina Ministru kabinets.”

     

(4) Autoruzraudzības noteikumus būvniecībā apstiprina Ministru kabinets.”

28. pants

         

Speciālās būves, kuras saskaņā ar attiecīgajiem likumiem ir pakļautas speciālai tehniskajai uzraudzībai, projektējamas, būvējamas, ekspluatējamas, kontrolējamas un pārbaudāmas atbilstoši šo likumu prasībām.

 

38.

Dep.A.RAZMINOVIČŠ

Izslēgt 28. pantu.

Atbalstīt

18. Izslēgt 28. pantu.

29.pants

         

(1) Būvniecības valsts kontroli veic Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas sistēmā ietilpstošā Valsts būvinspekcija.

         

(2) Valsts būvinspekcijas pienākums ir pārbaudīt, kā amatpersonas un valsts pārvaldes un pašvaldību institūcijas ievēro likumu un citu normatīvo aktu prasības būvniecības jomā, kā arī kontrolēt likumu un citu normatīvo aktu prasību izpildi attiecībā uz būvizstrādājumu kvalitāti.

         

(3) Būvniecības kontroles tiesības valsts un pašvaldību būvinspektoriem un valsts būvekspertiem piešķir, reģistrē un

atsauc Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija

17. Izteikt 29. panta trešo daļu šādā redakcijā:

“(3) Būvniecības un vides pieejamības kontroles tiesības valsts un pašvaldību būvinspektoriem piešķir, reģistrē un atsauc Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija.”

39.

 

 

 

40.

Juridiskais birojs

Izslēgt 29. panta trešajā daļā vārdus “Un vides pieejamības”.

 

Dep.A.RAZMINOVIČS

Izteikt 29. panta trešo daļu šādā redakcijā:

“(3) Būvniecības, tai skaitā vides pieejamības, kontroles tiesības, valsts un pašvaldību būvinspektoriem piešķir, reģistrē un atsauc Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija”.

Daļēji atbalstīt,

ietverts

40.priekšl.

 

Atbalstīt

19. Izteikt 29. panta trešo daļu šādā redakcijā:

“(3) Būvniecības, tai skaitā vides pieejamības, kontroles tiesības, valsts un pašvaldību būvinspektoriem piešķir, reģistrē un atsauc Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija”.

30.pants.

         

(1) Būvinspektoram ir tiesības apskatīt un pārbaudīt būves, ieiet tajās, apsekot tās, pieprasīt paskaidrojumus un Vispārīgajos būvnoteikumos paredzētos dokumentus, kā arī lūgt uz būvuzņēmēja vai būvētāja rēķina atbrīvot telpas, padarot tās pieejamas, un atsegt būvju daļas, lai varētu pārbaudīt uzbūvēto konstrukciju, ja konstatētas nedrošuma pazīmes.

         

(2)Par katru pārbaudi būvinspektors dod atzinumu un, ja nepieciešams, arī norādījumus par to, kā novēršami pārkāpumi.

         

(3)Būvinspektoram ir tiesības apturēt būvniecību līdz laikam, kad atzinumā dotie norādījumi tiek izpildīti.

         

(4) Ja būvniecība notiek bez noteiktā kārtībā akceptēta būvprojekta vai būvatļaujas vai neatbilst būvprojektam,

būvinspektors uzdod nekavējoties pārtraukt būvdarbus, līdz attiecīgā pašvaldība pieņem lēmumu par būves vai tās daļas nojaukšanu Vispārīgajos būvnoteikumos noteiktajā kārtībā vai par iespēju turpināt būvniecību.

18. Izteikt 30. panta ceturto daļu šādā redakcijā:

“(4) Ja būvniecība notiek bez būvatļaujas vai neatbilst akceptētajam būvprojektam,

būvinspektors uzdod nekavējoties pārtraukt būvdarbus, līdz attiecīgā pašvaldība pieņem lēmumu par būves vai tās daļas nojaukšanu Vispārīgajos būvnoteikumos noteiktajā kārtībā vai par iespēju turpināt būvniecību.”

     

20. 30. pantā:

izteikt ceturto daļu šādā redakcijā:

“(4) Ja būvniecība notiek bez būvatļaujas vai neatbilst akceptētajam būvprojektam,

būvinspektors uzdod nekavējoties pārtraukt būvdarbus, līdz attiecīgā pašvaldība pieņem lēmumu par būves vai tās daļas nojaukšanu Vispārīgajos būvnoteikumos noteiktajā kārtībā vai par iespēju turpināt būvniecību.”;

(5)Pašvaldības lēmumu var pārsūdzēt tiesā viena mēneša laikā no tā paziņošanas dienas.

 

 

       

(6) Ja pašvaldība pieņēmusi lēmumu par nelikumīgi būvētas būves vai tās daļas nojaukšanu, bet pasūtītājs vai būvētājs līdz noteiktajam laikam nav to izpildījis, attiecīgā pašvaldība organizē šīs būves vai tās daļas nojaukšanu. Ar

nojaukšanu saistītos izdevumus sedz būvētājs.

 

 

 

 

41.

 

 

 

Juridiskais birojs

Aizstāt 30. panta sestajā daļā vārdu “būvētājs” ar vārdiem “pasūtītājs vai būvētājs”.

 

 

 

 

Atbalstīt

 

 

 

 

aizstāt sestajā daļā vārdu “būvētājs” ar vārdiem “pasūtītājs vai būvētājs”.

31.pants.

         

(1) Ja būve ir pilnīgi vai daļēji sagruvusi vai nonākusi tādā stāvoklī, ka tās lietošana ir bīstama vai tā bojā ainavu, īpašniekam saskaņā ar attiecīgās pašvaldības lēmumu tā jāsaved kārtībā vai jānojauc atbilstoši Civillikuma 1084. panta noteikumiem.

         

(2) Pašvaldības lēmumu var pārsūdzēt tiesā viena mēneša laikā no tā paziņošanas dienas.

         

(3) Ja būves īpašnieks līdz noteiktajam laikam nav izpildījis pašvaldības lēmumu, pašvaldība organizē šīs būves savešanu kārtībā vai nojaukšanu. Ar savešanu kārtībā vai nojaukšanu saistītos izdevumus sedz būves īpašnieks vai pasūtītājs

 

 

42.

Juridiskais birojs

Izslēgt 31. panta trešajā daļā vārdu “vai pasūtītājs”.

Atbalstīt

21. 31. pantā:

izslēgt trešajā daļā vārdu “vai pasūtītājs”;

(4) Lēmums par būves nojaukšanu jāsaskaņo ar reģionālo vides aizsardzības komiteju un Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekciju.

19. 31.pantā: izteikt ceturto daļu šādā redakcijā:

“(4) Lēmums par Valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu sarakstā iekļautas būves nojaukšanu jāsaskaņo ar Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekciju.”;

43.

Dep.G.DAMBERGS

Izteikt 31. panta ceturto daļu šādā redakcijā:

“(4) Nojaukšanas lēmums būvēm, kuras vecākas par 50. gadiem, jāsaskaņo ar Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekciju.”

Daļēji

atbalstīt,

ietverts

45.

priekšl.

 
   

44.

Dep.Dz.ĀBIĶIS

Izteikt 31. panta ceturto daļu šādā redakcijā:

“(4) Lēmums par būves nojaukšanu jāsaskaņo ar Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekciju gadījumā, ja ēka iekļauta aizsargājamo kultūras pieminekļu sarakstā, kā arī ja sabiedriskā ēka ir vecāka par 25. gadiem un dzīvojamā ēka ir vecāka par 50 gadiem.”

 

 

 

 

 

 

 

Daļēji

atbalstīt,

ietverts

45.

priekšl

 
   

45.

ATBILDĪGĀ KOMISIJA

Izteikt 31. panta ceturto daļu šādā redakcijā:

“(4) Lēmums par būves nojaukšanu jāsaskaņo ar Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekciju, ja ēka iekļauta valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu sarakstā vai ir vecāka par 50 gadiem.”

Atbalstīt

izteikt ceturto daļu šādā redakcijā:

“(4) Lēmums par būves nojaukšanu jāsaskaņo ar Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekciju, ja ēka iekļauta valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu sarakstā vai ir vecāka par 50 gadiem.”;

 

papildināt pantu ar piekto daļu šādā redakcijā:

“(5) Būves nojaukšana veicama Vispārīgajos būvnoteikumos noteiktajā kārtībā saskaņā ar akceptēto būvprojektu.”

     

papildināt pantu ar piekto daļu šādā redakcijā:

“(5) Būves nojaukšana veicama Vispārīgajos būvnoteikumos noteiktajā kārtībā saskaņā ar akceptēto būvprojektu.”

32.pants.

20. Izteikt 32. pantu šādā redakcijā: “

“32.pants.

     

22. Izteikt 32. pantu šādā redakcijā:

“32.pants.

Arhitektūras, kultūras un vēstures pieminekļu sarakstā esošo būvju savešana kārtībā to īpašniekiem vai lietotājiem jāveic kopīgi ar Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekciju un saskaņā ar likumu "Par kultūras pieminekļu aizsardzību".

Valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu sarakstā iekļauto būvju savešana kārtībā vai pārveidošana to īpašniekiem vai lietotājiem jāveic saskaņā ar likumu "Par kultūras pieminekļu aizsardzību"

46.

Dep.G.DAMBERGS

Izteikt 32. pantu šādā redakcijā:

“Valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu, kā arī to teritorijā un aizsardzības zonā esošo būvju savešana kārtībā vai pārveidošana to īpašniekiem vai lietotājiem jāveic saskaņā ar likumu "Par kultūras pieminekļu aizsardzību" un Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas atļauju.”

Daļēji

atbalstīt,

ietverts

47.

priekšl

 
   

47.

ATBILDĪGĀ KOMISIJA

Izteikt 32. pantu šādā redakcijā:

“Valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu un to aizsardzības zonā esošo būvju pārveidošana to īpašniekiem vai lietotājiem jāveic saskaņā ar likumu "Par kultūras pieminekļu aizsardzību".”

Atbalstīt

 

 

 

 

 

Valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu un to aizsardzības zonā esošo būvju pārveidošana to īpašniekiem vai lietotājiem jāveic saskaņā ar likumu "Par kultūras pieminekļu aizsardzību".”

33.pants.

21. Izteikt 33. pantu šādā redakcijā:

“33. pants.

     

23. Izteikt 33. pantu šādā redakcijā:

“33. pants.

(1) Katra būvniecības dalībnieka pienākums ir noslēgt civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas līgumu, kas nodrošina to zaudējumu atlīdzību, kuri var rasties kādam no būvniecības dalībniekiem vai trešajām personām būvniecības dalībnieku darbības vai bezdarbības (vai šādas darbības vai bezdarbības seku) rezultātā projektēšanas, būvdarbu vai būves ekspluatācijas laikā.

 

(1) Katra būvniecības dalībnieka pienākums ir noslēgt civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas līgumu, kas nodrošina to zaudējumu atlīdzību, kuri var rasties trešajām personām būvniecības dalībnieku darbības vai bezdarbības (vai šādas darbības vai bezdarbības seku) rezultātā.

     

(1) Katra būvniecības dalībnieka pienākums ir noslēgt civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas līgumu, kas nodrošina to zaudējumu atlīdzību, kuri var rasties trešajām personām būvniecības dalībnieku darbības vai bezdarbības (vai šādas darbības vai bezdarbības seku) rezultātā.

(2) Pašvaldībai nav tiesību izsniegt būvatļauju, kamēr pasūtītājs vai būvētājs nav veicis obligāto apdrošināšanu.

(2) Civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas līgumam ir jābūt spēkā visu laiku, kamēr tiek veikti būvdarbi un tā termiņš nedrīkst būt īsāks par Vispārīgajos būvnoteikumos noteikto garantijas laiku.

     

(2) Civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas līgumam ir jābūt spēkā visu laiku, kamēr tiek veikti būvdarbi un tā termiņš nedrīkst būt īsāks par Vispārīgajos būvnoteikumos noteikto garantijas laiku.

(3) Vispārīgie būvnoteikumi nosaka to veidu būves, attiecībā uz kurām šā panta noteikumi nav piemērojami.

(3) Gadījumus, kad nav piemērojami šā panta noteikumi, nosaka Ministru kabinets.

     

(3) Gadījumus, kad nav piemērojami šā panta noteikumi, nosaka Ministru kabinets.

 

(4) Civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas summai (limitam) obligātajā apdrošināšanā būvniecībā jābūt pietiekamai, lai, iestājoties apdrošināšanas gadījumam, tā segtu trešajām personām radušos zaudējumus vai nodarīto kaitējumu .

     

(4) Civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas summai (limitam) obligātajā apdrošināšanā būvniecībā jābūt pietiekamai, lai, iestājoties apdrošināšanas gadījumam, tā segtu trešajām personām radušos zaudējumus vai nodarīto kaitējumu .

 

(5) Būvniecības dalībnieka obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas noteikumus izdod Ministru kabinets.

     

(5) Būvniecības dalībnieka obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas noteikumus izdod Ministru kabinets.

Pārejas noteikumi

       

.

1. Līdz Vispārīgo būvnoteikumu izdošanai apbūve saskaņojama ar tām valsts pārvaldes institūcijām, kuras norādītas Ministru kabineta izdotajos "Teritoriālplānošanas noteikumos", un tās uzsākšana pieļaujama pēc publiskas apspriešanas.

         

2. Šā likuma 10.panta noteikumi piemērojami ar 1996.gada 1.martu, bet 33. un 34.panta noteikumi - pēc tam, kad tiks pieņemts likums par obligāto apdrošināšanu.

       

 

 

 

3. Līdz 1998.gada 1.martam 31.panta pirmās, otrās un trešās daļas noteikumi nav attiecināmi uz būvēm, kuras bijušas nacionalizētas vai citādi prettiesiski atsavinātas un kuras bojā ainavu, ja iemesls šādam būvju tehniskajam stāvoklim radies periodā, kad tās nav atradušās likumīgā īpašnieka valdījumā.

         

4. Licence, kuru Latvijas Arhitektu savienība, Latvijas Būvinženieru savienība vai Latvijas Siltuma, gāzes un ūdens tehnoloģijas inženieru savienība līdz šim izsniegusi saskaņā ar likuma "Par uzņēmējdarbību" 32.pantu, pielīdzināma šā likuma 8.pantā minētajam būvprakses sertifikātam, paliekot spēkā licencē norādītajam derīguma termiņam.

         

5. Līdz attiecīgu Latvijas būvnormatīvu apstiprināšanai piemērojami pašreizējie būvnormatīvi.

         

6. Ministru kabinets izstrādā projektu grozījumiem likumā "Par valsts budžetu 1995.gadam", paredzot 10 būvinspektoru štata vietas reģionālajās vides aizsardzības komitejās.

         

7. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija būvniecības lietu pārzināšanu un kontroli pagastos un rajonu pilsētās līdz 1996.gada 1.jūlijam, bet republikas pilsētās - līdz 1996.gada 1.martam var atļaut veikt lietpratējam, kuram

nav būvprakses sertifikāta.

22. Pārejas noteikumos:

izslēgt 7.punktu;

     

24. Pārejas noteikumos:

izslēgt 7.punktu;

8. Ar šā likuma spēkā stāšanos spēku zaudē Satversmes 81.panta kārtībā izdotie Ministru kabineta noteikumi nr.17 "Būvniecības noteikumi" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 4.nr.).

         
 

papildināt pārejas noteikumus ar 9., 10., 11. un 12. punktu šādā redakcijā:

"9. Grozījumi likuma 33.pantā stājas spēkā 2005.gada 1.janvārī.

     

papildināt pārejas noteikumus ar 9., 10., 11., 12.,13., 14.,un 15. punktu šādā redakcijā:

"9. Grozījumi likuma 33.pantā stājas spēkā 2005.gada 1.janvārī.

 

10. Ja attiecīgajā vietējā pašvaldībā nav normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā izstrādāts un apstiprināts teritorijas plānojums (ja nepieciešams – arī detālais plānojums), līdz 2003. gada 31.decembrim vietējā pašvaldība ir tiesīga Vispārīgajos būvnoteikumos noteiktajā kārtībā pieņemt lēmumu par atļauju veikt būvniecību konkrētā zemes gabalā. Minētajā lēmumā norādāmi konkrētā zemes īpašuma atsavināšanas un lietošanas tiesību aprobežojumi, kas īpašniekam jāievēro visā būvniecības un būves pastāvēšanas laikā.

     

10. Ja attiecīgajā vietējā pašvaldībā nav normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā izstrādāts un apstiprināts teritorijas plānojums (ja nepieciešams – arī detālais plānojums), līdz 2003. gada 31.decembrim vietējā pašvaldība ir tiesīga Vispārīgajos būvnoteikumos noteiktajā kārtībā pieņemt lēmumu par atļauju veikt būvniecību konkrētā zemes gabalā. Minētajā lēmumā norādāmi konkrētā zemes īpašuma atsavināšanas un lietošanas tiesību aprobežojumi, kas īpašniekam jāievēro visā būvniecības un būves pastāvēšanas laikā.

 

11. Pēc 2003.gada 31.decembra vietējās pašvaldībās, kurām nav spēkā esoša teritorijas plānojuma (ja nepieciešams – arī detālā plānojuma), jebkura būvniecība iecerei ir publiski jāapspriež

48.

Juridiskais birojs

Aizstāt Pārejas noteikumu 11. punktā vārdus “jebkura būvniecība iecerei ir publiski jāapspriež” ar vārdiem “jebkura būvniecības iecere nododama publiskai apspriešanai”

Atbalstīt

11. Pēc 2003.gada 31.decembra vietējās pašvaldībās, kurām nav spēkā esoša teritorijas plānojuma (arī detālā plānojuma), jebkura būvniecības iecere nododama publiskai apspriešanai.

   

49.

DARBA GRUPA

Izslēgt Pārejas noteikumu 11. punktā vārdus “ja nepieciešams” .

Atbalstīt

 
 

12. Ministru kabinets līdz 2002. gada 1. aprīlim izstrādā attiecīgus grozījumus normatīvajos aktos, lai nodrošinātu vides pieejamības prasību ievērošanu.”

     

12. Ministru kabinets līdz 2002. gada 1. aprīlim izstrādā attiecīgus grozījumus normatīvajos aktos, lai nodrošinātu vides pieejamības prasību ievērošanu.

   

50.

Dep.A.RAZMINOVIČS

Papildināt Pārejas noteikumus ar 13., 14. un 15. punktu šādā redakcijā:

“13. Grozījumi likuma 6. panta pirmajā daļā stājas spēkā 2002. gada 1. jūlijā.

14. Grozījumi likuma 10. panta septītajā daļā stājas spēkā 2003. gada 1. janvārī.

15. Šā likuma 10.1 panta noteikumi līdz 2004. gada 31.decembrim attiecināmi arī uz līgumsabiedrībām un amatnieku individuālajiem un ģimenes uzņēmumiem.”

Atbalstīt

 

13. Grozījumi likuma 6. panta pirmajā daļā stājas spēkā 2002. gada 1. jūlijā.

 

14. Grozījumi likuma 10. panta septītajā daļā stājas spēkā 2003. gada 1. janvārī.

15. Šā likuma 10.1 panta noteikumi līdz 2004. gada 31.decembrim attiecināmi arī uz līgumsabiedrībām un amatnieku individuālajiem un ģimenes uzņēmumiem.