Likumprojekts

Likumprojekts

Grozījumi Robežsardzes likumā

Izdarīt Robežsardzes likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 1.nr.; 1999, 20.nr.; 2001, 1.nr.) šādus grozījumus:

1. Izteikt 4.panta pirmo daļu šādā redakcijā:

"(1) Robežsardze valsts robežas apsardzības un kontroles, kā arī ārvalstnieku un bezvalstnieku ieceļošanas, uzturēšanās, izceļošanas un tranzīta noteikumu ievērošanas kontroles jautājumos sadarbojas ar citām valsts un pašvaldību institūcijām, kā arī uzņēmumiem (uzņēmējsabiedrībām)."

2. Papildināt 11.panta otro daļu ar 16.punktu šādā redakcijā:

"16) plāno un organizē ārvalstnieku un bezvalstnieku ieceļošanas, uzturēšanās, izceļošanas un tranzīta noteikumu ievērošanas kontroli."

3. Papildināt 12.panta otro daļu ar 7.punktu šādā redakcijā:

"7) kontrolē ārvalstnieku un bezvalstnieku ieceļošanas, uzturēšanās, izceļošanas un tranzīta noteikumu ievērošanu."

4. 13.pantā:

izteikt 14.punktu šādā redakcijā:

"14) savas kompetences ietvaros izskatīt administratīvo pārkāpumu lietas un uzlikt administratīvos sodus;";

papildināt pantu ar 15.punktu šādā redakcijā:

"15) kontrolēt, kā tiek ievēroti noteikumi par ārvalstnieku un bezvalstnieku ieceļošanu, uzturēšanos, izbraukšanu un tranzītu Latvijas Republikas teritorijā, kā arī savas kompetences ietvaros veikt likumā "Par patvēruma meklētājiem un bēgļiem Latvijas Republikā" paredzētās darbības;".

5. 15.pantā:

izteikt pirmās daļas 3.punkta "a" apakšpunktu šādā redakcijā:

"a) personas, kas tiek turētas aizdomās par noziedzīga nodarījuma izdarīšanu, kura izmeklēšana ir Robežsardzes kompetencē, kā arī personas, kas izdarījušas administratīvo pārkāpumu, kura izskatīšana ir Robežsardzes kompetencē,";

izslēgt pirmās daļas 8.punktā vārdus "kas saistīti ar valsts robežas apsardzību";

papildināt pirmās daļas 9.punktu aiz vārdiem "robežpārejas punktu režīma pārkāpējus" ar vārdiem "kā arī personas, kas valstī uzturas nelikumīgi";

papildināt pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:

"(3) Gadījumos, kas saistīti ar ārvalstnieku un bezvalstnieku ieceļošanas, uzturēšanās, izceļošanas un tranzīta noteikumu ievērošanas kontroli un profilaksi, kā arī operatīvās darbības pasākumu veikšanu, robežsargiem ir tiesības darboties arī ārpus šā panta pirmajā daļā noteiktajām vietām."

6. Izteikt 16.pantu šādā redakcijā:

"16.pants. Robežsardze kā izziņas iestāde

(1) Robežsardze ir izziņas iestāde lietās par:

1) valsts robežas nelikumīgu šķērsošanu,

2) valsts robežas režīma pārkāpšanu,

3) personu nelikumīgu pārvietošanu pāri valsts robežai,

4) personas identitātes slēpšanu.

(2) Robežsardze izziņu veic saskaņā ar Latvijas Kriminālprocesa kodeksu."

7. Izslēgt 17. un 18.panta nosaukumā vārdus "valsts robežas apsardzībā".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Likumprojekta

“Grozījumi Robežsardzes likumā”

anotācija

  1. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

Latvijas Republikā ārvalstnieku un bezvalstnieku nelegālās ieceļošanas, uzturēšanās un izceļošanas uzraudzību un kontroli veic vairākas Iekšlietu ministrijas sistēmas iestādes– Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde, Valsts policija un Valsts robežsardze. Daļa Valsts policijas un Valsts robežsardzes kompetencē esošās funkcijas nelietderīgi dublējas. Lai novērstu minēto funkciju dublēšanos, noteiktu Valsts policijas un Valsts robežsardzes kompetenci ārvalstnieku un bezvalstnieku nelegālās ieceļošanas, uzturēšanās un izceļošanas uzraudzības un kontroles jomā, nepieciešams veikt Valsts policijas Imigrācijas policijas reorganizāciju.

2. Tiesību akta projekta būtība

Ārvalstnieku un bezvalstnieku nelegālās ieceļošanas, uzturēšanās un izceļošanas uzraudzības un kontroles jomā tiks novērsta Valsts policijas un Valsts robežsardzes kompetencē esošo funkciju nelietderīga dublēšanās. Reorganizējot Valsts policijas Imigrācijas policiju, Valsts robežsardzes sastāvā, saskaņā ar 2001.gada 13.martā Ministru kabinetā akceptēto “Valsts robežsardzes attīstības koncepciju 2001. - 2005.gadam” tiks izveidots imigrācijas dienests. Paaugstināsies tiesību aizsardzības iestāžu darbības efektivitāte nelegālās imigrācijas apkarošanas jomā.

 

  • Kāda var būt tiesību akta
  • ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

    1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi

    Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

     

    2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

    Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

     

     

    3. Sociālo seku izvērtējums

    Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

    4. Ietekme uz vidi

    Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

  • Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
  • tūkst. Ls

    Rādītāji

    Kārtējais gads

    Trīs nākamie gadi

    *)

    1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

    Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

    2. Izmaiņas budžeta izdevumos

    Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

    3. Finansiālā ietekme

    Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

    4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

    Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

     

     

     

    5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

    Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

    *) Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

  • Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
  • Kādi normatīvie akti – likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

    Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norādot to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus,

    Ir izstrādāti likumprojekti “Grozījumi likumā “Par policiju””, “Grozījumi likumā “Par ārvalstnieku un bezvalstnieku ieceļošanu un uzturēšanos Latvijas Republikā””, “Grozījumi likumā “Par patvēruma meklētājiem un bēgļiem Latvijas Republikā””. Kā arī būs nepieciešams izdarīt grozījumus Ministru kabineta 1999.gada 6.aprīļa noteikumos Nr.131 “Latvijas Republikas vīzu izsniegšanas kārtība”, Ministru kabineta 1998.gada 27.oktobra noteikumos Nr.423 ”Patvēruma meklētāju izmitināšanas centra “Mucenieki” nolikums”” un Ministru kabineta 1994.gada 14.septembra rīkojumā Nr.418 “Par Imigrācijas policiju”.

    kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt.

     

  • Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts
  • 1. Saistības pret Eiropas Savienību

     

    Tiesību akta projekts nav saistīts ar Eiropas Savienības tiesību aktiem.

    2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

    Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

    3. Atbilstības izvērtējuma tabula

    Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija

    Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

    Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

    ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr.

    Atbilstības pakāpe

    Komentāri

  • Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu
  • 1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas

    Konsultācijas nav notikušas.

    2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

    Konsultācijas nav notikušas.

     

     

    3. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

    Konsultācijas nav notikušas.

    VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde

    1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses – vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

    Jaunas institūcijas likuma izpildei netiks radītas, paplašināsies Valsts robežsardzes kompetencē esošās funkcijas.

     

    2. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo

    Tiesību akta projekts nodrošina indivīda tiesību saglabāšanu.

     

     

     

     

    Iekšlietu ministrs M.Segliņš