Iesniedz Tautsaimniecības, agrārās, vides
un reģionālās politikas komisija
Likumprojekts trešajam lasījumam
Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas apkopotie priekšlikumi
likumprojekta Valsts informācijas sistēmu likums trešajam lasījumam
|
Otrā lasījuma redakcija |
Pr. nr. |
Iesniegtie priekšlikumi |
Komisijas slēdziens |
Redakcija, kurā komisija ierosina pieņemt likumprojektu 3. lasījumā |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
Valsts informācijas sistēmu likums |
Valsts informācijas sistēmu likums |
|||
|
1.pants. Likumā lietotie termini |
1.pants. Likumā lietotie termini |
|||
|
Likumā ir lietoti šādi termini: |
Likumā ir lietoti šādi termini: |
|||
|
1) valsts informācijas sistēma strukturizēts informācijas tehnoloģiju un telekomunikāciju aprīkojuma un datu bāzu kopums, kuru lietojot tiek nodrošināta normatīvajos aktos, izņemot pašvaldību saistošos noteikumus, noteikto funkciju izpildei nepieciešamās informācijas ierosināšana, radīšana, apkopošana, uzkrāšana, apstrādāšana, izmantošana un iznīcināšana (turpmāk informācijas aprite); |
1. |
(Satiksmes ministrijas Parlamentārais sekretārs M. Pūķis) Aizstāt 1. panta 1. punktā vārdus normatīvajos aktos, izņemot pašvaldību saistošos noteikumus, noteikto funkciju izpildei ar vārdiem valsts funkciju izpildei. |
Atbalstīt |
1) valsts informācijas sistēma strukturizēts informācijas tehnoloģiju un telekomunikāciju aprīkojuma un datu bāzu kopums, kuru lietojot tiek nodrošināta valsts funkciju izpildei nepieciešamās informācijas ierosināšana, radīšana, apkopošana, uzkrāšana, apstrādāšana, izmantošana un iznīcināšana (turpmāk informācijas aprite); |
|
2) valsts informācijas sistēmas pārzinis valsts institūcija, kas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā organizē un vada valsts informācijas sistēmas darbību; |
2) valsts informācijas sistēmas pārzinis valsts institūcija, kas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā organizē un vada valsts informācijas sistēmas darbību; |
|||
|
3) valsts informācijas sistēmas turētājs valsts informācijas sistēmas pārzinis vai tā pilnvarota institūcija, kas uztur šīs sistēmas informācijas un tehnisko resursu funkcionalitāti un nodrošina informācijas apriti; |
2. |
(Dep. J. Sokolovskis) Papildināt 1. panta 1. punktā pēc vārdiem vai tā pilnvarota ar vārdiem cita valsts |
Neatbalstīt |
3) valsts informācijas sistēmas turētājs valsts informācijas sistēmas pārzinis vai tā pilnvarota institūcija, kas uztur šīs sistēmas informācijas un tehnisko resursu funkcionalitāti un nodrošina informācijas apriti; |
|
4) valsts informācijas sistēmas lietotājs juridiskā vai fiziskā persona, kura noslēgusi līgumu ar valsts informācijas sistēmas pārzini par datu lietošanu vai kura uz pieprasījuma pamata saņem datus valsts informācijas sistēmas pārziņa vai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā; |
4) valsts informācijas sistēmas lietotājs juridiskā vai fiziskā persona, kura noslēgusi līgumu ar valsts informācijas sistēmas pārzini par datu lietošanu vai kura uz pieprasījuma pamata saņem datus valsts informācijas sistēmas pārziņa vai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā; |
|||
|
5) valsts informācijas sistēmas datu subjekts juridiskā vai fiziskā persona, kura normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sniedz datus par sevi un sev piekritīgajiem reģistrējamiem juridiski dokumentētiem objektiem (turpmāk piekritīgie reģistrējamie objekti); |
3. |
(Dep. K. Leiškalns) Izslēgt 1. panta 5. punktu |
Neatbalstīt |
5) valsts informācijas sistēmas datu subjekts juridiskā vai fiziskā persona, kura normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sniedz datus par sevi un sev piekritīgajiem reģistrējamiem juridiski dokumentētiem objektiem (turpmāk piekritīgie reģistrējamie objekti); |
|
6) integrēta valsts informācijas sistēma loģiska valsts informācijas sistēmu apvienība, kuras ietvaros vienotā informācijas laukā tiek uzturēti atsevišķu valsts informācijas sistēmu dati; |
6) integrēta valsts informācijas sistēma loģiska valsts informācijas sistēmu apvienība, kuras ietvaros vienotā informācijas laukā tiek uzturēti atsevišķu valsts informācijas sistēmu dati; |
|||
|
7) valsts informācijas sistēmu reģistrs valsts reģistrs valsts informācijas sistēmu uzskaitei un to funkciju identificēšanai.
|
7) valsts informācijas sistēmu reģistrs valsts reģistrs valsts informācijas sistēmu uzskaitei un to funkciju identificēšanai. |
|||
|
4. |
(Dep. K. Leiškalns) Papildināt 1. pantu ar terminu skaidrojumiem šādā redakcijā: 8) datorizēta reģistrēšana reģistra primāro ziņu reģistrēšana tieši šajā reģistrā (elektroniska dokumenta veidā) vai vispirms ziņas ievadot reģistrā un pēc tam no tā izdrukājot reģistrācijas dokumentu; 9) valsts reģistrs valsts informācijas sistēma, kas paredzēta ziņu reģistrēšanai par noteiktas klases subjektiem, objektiem, parādībām, darbībām vai attiecībām un šo reģistrēšanu ir noteikusi valsts vai pašvaldība ar normatīvu aktu; 10) reģistra primārās ziņas valsts reģistrā iekļautās ziņas, kurām šis reģistrs ir atbildīgais glabātājs un kuras reģistrē pārzinis, vai kuras tiek saņemtas no cita reģistrētāja, kas tām neuztur atsevišķu reģistru; 11) reģistra aizgūtās ziņas valsts reģistra primāro ziņu reģistrēšanā izmantotās cita valsts reģistra primārās ziņas.
|
Neatbalstīt |
||
|
2.pants. Likuma mērķis un uzdevumi |
2.pants. Likuma mērķis un uzdevumi |
|||
|
(1) Likuma mērķis ir nodrošināt valsts un pašvaldību institūciju sniedzamo informatīvo pakalpojumu pieejamību un kvalitāti valsts informācijas sistēmās. |
(1) Likuma mērķis ir nodrošināt valsts un pašvaldību institūciju sniedzamo informatīvo pakalpojumu pieejamību un kvalitāti valsts informācijas sistēmās. |
|||
|
(2) Likuma uzdevumi ir šādi: |
(2) Likuma uzdevumi ir šādi: |
|||
|
1) noteikt vienotu kārtību, kādā veido, reģistrē, uztur, lieto, reorganizē vai likvidē valsts informācijas sistēmas; |
1) noteikt vienotu kārtību, kādā veido, reģistrē, uztur, lieto, reorganizē vai likvidē valsts informācijas sistēmas; |
|||
|
2) regulēt valsts informācijas sistēmu pārziņu sadarbību; |
5. |
(Dep. K. Leiškalns) Izteikt 2. panta otrās daļas 2. punktu šādā redakcijā: 2) noteikt valstī pakāpenisku pāreju uz valsts reģistru ziņu datorizētu reģistrēšanu; |
Neatbalstīt |
2) regulēt valsts informācijas sistēmu pārziņu sadarbību; |
|
3) noteikt valsts informācijas sistēmas turētāja funkcijas un valsts informācijas sistēmas datu subjekta (turpmāk datu subjekts) tiesības un pienākumus. |
6. |
(Dep. K. Leiškalns) Izteikt 2. panta otrās daļas 3. punktu šādā redakcijā: 3) noteikt valsts reģistra, kas apkopo ziņas par visiem valsts reģistriem un visām citām informācijas sistēmām, kuru darbība ir reglamentēta ar normatīvu aktu, vai kuru reģistrēšana ir noteikta ar likumu, izveidošanas un uzturēšanas kārtību.
|
Neatbalstīt |
3) noteikt valsts informācijas sistēmas turētāja funkcijas un valsts informācijas sistēmas datu subjekta (turpmāk datu subjekts) tiesības un pienākumus. |
|
3.pants. Likuma darbības joma |
3.pants. Likuma darbības joma |
|||
|
(1) Likums attiecas uz valsts informācijas sistēmām, kuras lietojot tiek nodrošināta informācijas aprite starptautiskajos līgumos vai normatīvajos aktos noteikto funkciju izpildei. |
7.
8. |
(Satiksmes ministrijas Parlamentārais sekretārs M. Pūķis) Papildināt 3. panta pirmajā daļā pirms vārda normatīvajos ar vārdu citos (Juridiskais birojs) Aizstāt 3.panta pirmajā daļā vārdus starptautiskajos līgumos vai normatīvajos aktos noteikto funkciju izpildei ar vārdiem normatīvajos aktos un Latvijai saistošos starptautiskajos līgumos noteikto funkciju izpildei |
Daļēji atbalstīt
Atbalstīt |
(1) Likums attiecas uz valsts informācijas sistēmām, kuras lietojot tiek nodrošināta informācijas aprite normatīvajos aktos un Latvijai saistošos starptautiskajos līgumos noteikto funkciju izpildei. |
|
(2) Likums attiecas arī uz informācijas sistēmām, ko pašvaldību institūcijas veido un uztur kā valsts informācijas sistēmas sastāvdaļu. |
9. |
(Dep. L. Mucinš) Papildināt 3. panta otro daļu pēc vārdiem ko pašvaldību ar vārdiem un pašpārvalžu |
Neatbalstīt |
(2) Likums attiecas arī uz informācijas sistēmām, ko pašvaldību institūcijas veido un uztur kā valsts informācijas sistēmas sastāvdaļu. |
|
(3) Likuma 6.panta otrā daļa neattiecas uz valsts informācijas sistēmām, ko veido un uztur: |
10.
|
(Satiksmes ministrijas Parlamentārais sekretārs M. Pūķis) (Juridiskais birojs) Aizstāt 3. panta trešajā daļā vārdus otrā daļa ar vārdiem ceturtā daļa |
Atbalstīt
|
(3) Likuma 6.panta ceturtā daļa neattiecas uz valsts informācijas sistēmām, ko veido un uztur: |
|
1) saskaņā ar likumu Par valsts noslēpumu par valsts noslēpuma objektu atzītas informācijas apritei; |
1) saskaņā ar likumu Par valsts noslēpumu par valsts noslēpuma objektu atzītas informācijas apritei; |
|||
|
2) informācijas apritei saskaņā ar Operatīvās darbības likumu. |
2) informācijas apritei saskaņā ar Operatīvās darbības likumu. |
|||
|
(4) Likums neattiecas uz informācijas sistēmām, ko valsts un pašvaldību institūcijas veido un uztur iekšējās lietošanas informācijas apritei lietvedībā un grāmatvedībā. |
11. |
(Satiksmes ministrijas Parlamentārais sekretārs M. Pūķis) Izslēgt 3. panta ceturtajā daļā vārdus lietvedībā un grāmatvedībā. |
Atbalstīt |
(4) Likums neattiecas uz informācijas sistēmām, ko valsts un pašvaldību institūcijas veido un uztur iekšējās lietošanas informācijas apritei. |
|
4.pants. Valsts informācijas sistēmu darbības koordinācija |
4.pants. Valsts informācijas sistēmu darbības koordinācija |
|||
|
(1) Satiksmes ministrija koordinē valsts informācijas sistēmu darbību integrētas valsts informācijas sistēmas ietvaros, realizējot vienotu valsts politiku valsts informācijas sistēmu attīstības jomā. |
(1) Satiksmes ministrija koordinē valsts informācijas sistēmu darbību integrētas valsts informācijas sistēmas ietvaros, realizējot vienotu valsts politiku valsts informācijas sistēmu attīstības jomā. |
|||
|
(2) Valsts informācijas sistēmu attīstības projektu uzraudzības kārtību, kā arī to tehniskās un drošības prasības reglamentē Ministru kabineta noteikumi. |
(2) Valsts informācijas sistēmu attīstības projektu uzraudzības kārtību, kā arī to tehniskās un drošības prasības reglamentē Ministru kabineta noteikumi. |
|||
|
(3) Satiksmes ministrija koordinē pētījumus un investīcijas integrētas valsts informācijas sistēmas izveidošanai un valsts informācijas sistēmu darbības pilnveidošanai, piesaista ekspertus valsts informācijas sistēmu ekspertīzēm un iesniedz priekšlikumus Ministru kabinetam par valsts informācijas sistēmu attīstību. |
(3) Satiksmes ministrija koordinē pētījumus un investīcijas integrētas valsts informācijas sistēmas izveidošanai un valsts informācijas sistēmu darbības pilnveidošanai, piesaista ekspertus valsts informācijas sistēmu ekspertīzēm un iesniedz priekšlikumus Ministru kabinetam par valsts informācijas sistēmu attīstību. |
|||
|
(4) Satiksmes ministrija koordinē, organizē un vada valsts informācijas sistēmu reģistra darbību. |
(4) Satiksmes ministrija koordinē, organizē un vada valsts informācijas sistēmu reģistra darbību. |
|||
|
5.pants. Valsts informācijas sistēmu izveidošana, reorganizācija un likvidācija |
5.pants. Valsts informācijas sistēmu izveidošana, reorganizācija un likvidācija |
|||
|
(1) Valsts informācijas sistēmu izveido saskaņā ar normatīvajiem aktiem, kuros norādīts valsts informācijas sistēmas pārzinis. |
Redakcionāli precizēts |
(1) Valsts informācijas sistēmas izveido saskaņā ar normatīvajiem aktiem, kuros norādīts attiecīgās valsts informācijas sistēmas pārzinis. |
||
|
(2) Valsts informācijas sistēmu reorganizē un likvidē saskaņā ar normatīvajiem aktiem. |
Redakcionāli precizēts |
(2) Valsts informācijas sistēmas reorganizē un likvidē saskaņā ar normatīvajiem aktiem. |
||
|
(3) Valsts informācijas sistēmas reorganizācijas vai likvidācijas projektu izstrādā valsts informācijas sistēmas pārzinis un saskaņo to ar Satiksmes ministriju. |
Redakcionāli precizēts |
(3) Katras valsts informācijas sistēmas reorganizācijas vai likvidācijas projektu izstrādā attiecīgās valsts informācijas sistēmas pārzinis un saskaņo to ar Satiksmes ministriju. |
||
|
6.pants. Valsts informācijas sistēmas darbības principi |
12. |
(Dep. K. Leiškalns) Izteikt 6. pantu šādā redakcijā: 6. pants. Valsts informācijas sistēmas darbības principi (1) Visām valsts reģistrā iekļautajām primārajām ziņām tiek iekļautas arī visas to izmaiņas. (2) Valsts reģistrā iekļaujamās primārās ziņas ir reģistrējamas datorizēti, bet ja tas tehniski nav iespējams, pēc iespējām ziņas ir datorizējamas reģistrācijas brīdī un nogādājamas reģistrā šādā datorizētā veidā. (3) Valsts reģistru izveido vai papildina tā, lai kā tā primārās ziņas būtu paredzēts aptvert visplašākās klases līdzīgi reģistrējamos subjektus, objektus, parādības, darbības vai attiecības, par kuriem valstij ir ar likumu noteikta interese, neizslēdzot kādu apakšklasi, kura būtu reģistrējama citā reģistrā. (4) Noteikt veida reģistrējamās ziņas var būt primārās ziņas tikai vienā valsts reģistrā, kas ir noteikts kā to pirmavots, un citas valsts institūcijas, kurām tās ir nepieciešamas savu funkciju veikšanai, ņem tās no pirmavota vai arī citādā veidā iegūtas šīs ziņas salīdzina ar pirmavotu. (priekšlik. turpin. nāk. lpp.) |
Neatbalstīt Redakcionāli precizēts |
6.pants. Valsts informācijas sistēmu darbības principi |
|
(5) Visām valsts reģistrā iekļautajām primārajām ziņām drošā veidā ir norādāma to reģistrācijas iestāde, reģistrācijas numurs un datums, kā arī, ja ziņas nereģistrē datorizēti, ievadītājs, ievadīšanas datums un laiks. (6) Pārzinis var deleģēt valsts informācijas sistēmas uzturētāja funkcijas citai juridiskai personai- uzturētājam normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, ja tas spēj nodrošināt informācijas apriti starptautiskajos līgumos un normatīvajos aktos noteikto funkciju izpildei, neradot nepamatotas papildu izmaksas pārzinim un lietotājiem. Uzturētājam ir tiesības gūt peļņu par viņa sniegtajiem papildus pakalpojumiem. (7) Uzturētājam nav īpašuma tiesību uz valsts informācijas sistēmas ziņām, kā arī nav nekādu priekšrocību piekļūt šīm ziņām. Pārzinim ir jānodrošinās pret uzturētāja iespējamo monopolstāvokli sistēmas uzturēšanā. (8) Valsts reģistru var izmantot ziņu datorizētai reģistrēšanai un valsts nodevas iekasēšanai tikai tad, ja tas ir ar šādām tiesībām reģistrēts; informācijas sistēmu var izmantot maksas pakalpojumu sniegšanai tikai tad, ja tā ir ar šādām tiesībām reģistrēta. (9) Sistēmas un valsts reģistri ir komplektējami tā, lai viena pārziņa vai viena uzturētāja rīcībā nenonāktu pārāk daudz sensitīvas informācijas. |
||||
|
(1) Valsts informācijas sistēmas apvieno integrētā valsts informācijas sistēmā. |
(1) Valsts informācijas sistēmas apvieno integrētā valsts informācijas sistēmā. |
|||
|
(2) Aizliegts vākt no datu subjektiem un ievadīt valsts informācijas sistēmas datu bāzē datus, kas ir pieejami integrētā valsts informācijas sistēmā. |
Redakcionāli precizēts |
(2) Aizliegts vākt no datu subjektiem un ievadīt valsts informācijas sistēmu datu bāzēs datus, kas ir pieejami integrētā valsts informācijas sistēmā. |
||
|
(3) Valsts informācijas sistēmu darbības gaitā informācija par datu subjektu un tam piekritīgajiem reģistrējamiem objektiem reģistrējama tikai vienu reizi atbilstošajā reģistrā valsts informācijas sistēmā normatīvajos aktos noteikto reģistrējamo objektu identificēšanai, nodrošinot datu aktualizāciju. |
Redakcionāli precizēts |
(3) Valsts informācijas sistēmu darbības gaitā informācija par datu subjektu un tam piekritīgajiem reģistrējamiem objektiem reģistrējama tikai vienu reizi atbilstošajā reģistrā integrētā valsts informācijas sistēmā normatīvajos aktos noteikto reģistrējamo objektu identificēšanai, nodrošinot datu aktualizāciju. |
||
|
(4) Valsts informācijas sistēmas pārzinis var nodot valsts informācijas sistēmas turētāja funkcijas pilnvarotai institūcijai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, ja tā spēj nodrošināt informācijas apriti starptautiskajos līgumos un normatīvajos aktos noteikto funkciju izpildei, neradot nepamatotas papildu izmaksas valsts informācijas sistēmas pārzinim un lietotājiem. |
13.
14.
15.
16. |
(Dep. J. Sokolovskis) Izteikt 6. panta ceturtās daļas sākumu šādā redakcijā: (4) Valsts informācijas sistēmas pārzinis var nodot valsts informācijas sistēmas turētāja funkcijas citai pilnvarotai valsts institūcijai......... (Dep. L. Mucinš) Papildināt 6. panta ceturto daļu pēc vārdiem var nodot valsts ar vārdiem izņemot pirmējo datu ievadīšanu, aktualizēšanu un labošanu. (Juridiskais birojs) Aizstāt 6.panta ceturtajā daļā vārdus starptautiskajos līgumos un normatīvajos aktos noteikto funkciju izpildei ar vārdiem normatīvajos aktos un Latvijai saistošos starptautiskajos līgumos noteikto funkciju izpildei (Dep. L. Mucinš) Papildināt 6. panta ceturto daļu ar teikumu šādā redakcijā: Pilnvarotā institūcija nav tiesīga izsniegt datus savā vārdā, bet dara to valsts informācijas sistēmas pārziņa vārdā. |
Neatbalstīt
Neatbalstīt
< P ALIGN="CENTER">Atbalstīt
Neatbalstīt |
(4) Valsts informācijas sistēmas pārzinis var nodot valsts informācijas sistēmas turētāja funkcijas pilnvarotai institūcijai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, ja tā spēj nodrošināt informācijas apriti normatīvajos aktos un Latvijai saistošos starptautiskajos līgumos noteikto funkciju izpildei, neradot nepamatotas papildu izmaksas valsts informācijas sistēmas pārzinim un lietotājiem. |
|
17. |
(Dep. J. Sokolovskis) Papildināt 6. pantu ar jaunu piekto daļu šādā redakcijā: (5) Valsts informācijas sistēmu turētājiem nav īpašuma tiesību uz valsts informācijas sistēmas datu bāzēm un ziņām. |
Neatbalstīt (Iestrādāts 12. panta pirmajā daļā) |
||
|
(5) Valsts informācijas sistēmu pārziņu sadarbība regulējama ar savstarpējiem līgumiem un normatīvajiem aktiem. |
18. |
(Dep. J. Sokolovskis) Izteikt 6. panta piekto daļu kā sesto daļu šādā redakcijā: (6) Valsts informācijas sistēmas turētāju darbību koordinē valsts informācijas sistēmas pārzinis, kura norādījumi ir obligāti visiem sistēmas turētājiem. |
Neatbalstīt Redakcionāli precizēts |
(5) Valsts informācijas sistēmu pārziņu sadarbību regulē savstarpēji līgumi un normatīvie akti. |
|
(6) Informatīvos pakalpojumus sniedz saskaņā ar normatīvajiem aktiem, ievērojot principu vienāda cena par vienādiem informatīvajiem pakalpojumiem. |
19. |
(Dep. J. Sokolovskis) Izteikt 6. panta sesto daļu kā septīto daļu. |
Neatbalstīt Redakcionāli precizēts |
(6) Informatīvie pakalpojumi sniedzami saskaņā ar normatīvajiem aktiem, ievērojot principu vienāda cena par vienādiem informatīvajiem pakalpojumiem. |
|
(7) Valsts un pašvaldību institūcijām ir pienākums veidot valsts informācijas sistēmās publiski pieejamu daļu vispārpieejamu informatīvo pakalpojumu nodrošināšanai. |
20.
21. |
(Dep. J. Sokolovskis) Izteikt 6. panta septīto daļu kā astoto daļu.
(Satiksmes ministrijas Parlamentārais sekretārs M. Pūķis) Aizstāt 6. panta septītajā daļā vārdus valsts un pašvaldību institūcijām ar vārdiem sistēmas pārzinim. |
Neatbalstīt
Atbalstīt |
(7) Sistēmas pārzinim ir pienākums veidot valsts informācijas sistēmās publiski pieejamu daļu vispārpieejamu informatīvo pakalpojumu nodrošināšanai. |
|
7.pants. Valsts informācijas sistēmas uzturēšana |
Redakcionāli precizēts |
7.pants. Valsts informācijas sistēmu uzturēšana |
||
|
(1) Valsts informācijas sistēmas tiek uzturētas gadskārtējā valsts budžeta līdzekļu ietvaros. |
(1) Valsts informācijas sistēmas tiek uzturētas gadskārtējā valsts budžeta līdzekļu ietvaros. |
|||
|
(2) Gadskārtējā valsts budžeta pieprasījumiem par līdzekļu piešķiršanu valsts informācijas sistēmas izveidošanai un attīstībai pievieno Satiksmes ministrijas atzinumu. |
Redakcionāli precizēts |
(2) Gadskārtējā valsts budžeta pieprasījumiem par līdzekļu piešķiršanu valsts informācijas sistēmas izveidošanai un attīstībai pievienojams Satiksmes ministrijas atzinums. |
||
|
22. |
(Dep. K. Leiškalns) Papildināt 7. pantu ar trešo un ceturto daļu šādā redakcijā: (3) Pieņemot lēmumu par valsts reģistra izveidi, ir nosakāms tā pārzinis. Vairākas tematiski saistītas reģistrācijas institūcijas var veidot vienu valsts reģistru. (4) Valsts reģistrētu informāciju drīkst izplatīt tikai no šo ziņu primārā valsts reģistra vai arī no šī reģistra pārziņa pilnvarotas citas informācijas sistēmas. |
Neatbalstīt |
||
|
8.pants. Valsts informācijas sistēmas turētāja funkcijas |
23. |
(Dep. K. Leiškalns) Izteikt 8. pantu šādā redakcijā: 8. pants. Valsts informācijas sistēmas pārziņa un uzturētāja funkcijas (1) Pārzinis: 1) nodrošina sistēmas izveidošanu, darbošanos un attīstību atbilstoši normatīvos aktos noteiktajām prasībām; 2) kontrolē un saskaņo ar sistēmu saistīto pušu darbu; 3) atbild par sistēmas datu kvalitāti un izmantošanu atbilstoši normatīvo aktu prasībām; 4) izstrādā priekšlikumus ar informācijas sistēmu saistīto jautājumu normatīvā regulējuma pilnveidošanai. (2) Uzturētājs: 1) nodrošina valsts informācijas sistēmas aparatūras un programmatūras funkcionēšanu un pilnveidošanu atbilstoši pārziņa prasībām; 2) nodrošina datu pieeju lietotājiem un datu apmaiņu starp Sistēmām elektroniskā veidā saskaņā ar normatīvajos aktos vai sadarbības līgumos noteiktām prasībām; 3) nodrošina valsts informācijas sistēmas arhīva veidošanu elektroniskā veidā, to saglabāšanu, datu rezerves kopiju sagatavošanu, datu drošību un aizsardzību; |
Neatbalstīt |
8.pants. Valsts informācijas sistēmas turētāja funkcijas |
|
4) nodrošina normatīvajos aktos noteikto klasifikāciju un klasifikatoru (kodu sistēmu) izmantošanu; 5) nodrošina licencētas vai speciāli attiecīgajai valsts informācijas sistēmai atbilstoši Latvijas Republikas standartiem izstrādātas programmatūras izmantošanu; 6) nodrošina valsts informācijas sistēmas dokumentācijas izstrādāšanu, uzturēšanu un pieejamību atbilstoši Latvijas Republikas standartiem; 7) ir tiesīgs atbilstoši normatīvo aktu prasībām sniegt papildus informācijas pakalpojumus lietotājiem un gūt no tā peļņu; 8) ir tiesīgs atteikties no valsts reģistra uzturēšanas, savlaicīgi par to brīdinot pārzini un nodrošinot datu pārņemšanu citam uzturētājam. |
||||
|
Valsts informācijas sistēmas turētājs saskaņā ar normatīvajiem aktiem nodrošina un atbild par: |
Valsts informācijas sistēmas turētājs saskaņā ar normatīvajiem aktiem nodrošina un atbild par: |
|||
|
1) datu vākšanu, reģistrēšanu, ievadīšanu, apstrādi, glabāšanu, izmantošanu, pārraidīšanu, publicēšanu, atbilstību iesniegtajiem datiem, aktualizēšanu, labošanu, kā arī datu kvalitāti valsts informācijas sistēmā; |
1) datu vākšanu, reģistrēšanu, ievadīšanu, apstrādi, glabāšanu, izmantošanu, pārraidīšanu, publicēšanu, atbilstību iesniegtajiem datiem, aktualizēšanu, labošanu, kā arī datu kvalitāti valsts informācijas sistēmā; |
|||
|
2) datu ieguves avotu norādi, ja dati nav iegūti tieši no datu subjekta; |
2) datu ieguves avotu norādi, ja dati nav iegūti tieši no datu subjekta; |
|||
|
3) datu lietošanu un to apmaiņu starp valsts informācijas sistēmām elektroniskā veidā; |
3) datu lietošanu un to apmaiņu starp valsts informācijas sistēmām elektroniskā veidā; |
|||
|
4) piekļūšanu apritē esošajai informācijai elektroniskā veidā, ja vien ar likumu nav noteikts citādi; |
4) piekļūšanu apritē esošajai informācijai elektroniskā veidā, ja vien ar likumu nav noteikts citādi; |
|||
|
5) iespēju valsts informācijas sistēmas lietotājiem pieejamos informatīvos pakalpojumus saņemt elektroniskā veidā, izmantojot informācijas tehnoloģijas; |
5) iespēju valsts informācijas sistēmas lietotājiem pieejamos informatīvos pakalpojumus saņemt elektroniskā veidā, izmantojot informācijas tehnoloģijas; |
|||
|
6) valsts informācijas sistēmas arhīva veidošanu elektroniskā veidā, tā saglabāšanu, datu rezerves kopiju sagatavošanu, datu drošību un aizsardzību; |
6) valsts informācijas sistēmas arhīva veidošanu elektroniskā veidā, tā saglabāšanu, datu rezerves kopiju sagatavošanu, datu drošību un aizsardzību; |
|||
|
7) valsts informācijas sistēmas lietošanu valsts valodā, paredzot arī citas, starptautiskajās saistībās noteiktas valodas lietošanu; |
7) valsts informācijas sistēmas lietošanu valsts valodā, paredzot arī citas, starptautiskajās saistībās noteiktas valodas lietošanu; |
|||
|
8) normatīvajos aktos noteikto klasifikāciju un klasifikatoru (kodu sistēmu) izmantošanu; |
8) normatīvajos aktos noteikto klasifikāciju un klasifikatoru (kodu sistēmu) izmantošanu; |
|||
|
9) licencētas vai speciāli attiecīgajai valsts informācijas sistēmai atbilstoši Latvijas Republikas standartiem izstrādātas programmatūras izmantošanu; |
24. |
(Juridiskais birojs) Izslēgt 8.panta 9.punktā vārdu Republikas. |
Atbalstīt |
9) licencētas vai speciāli attiecīgajai valsts informācijas sistēmai atbilstoši Latvijas standartiem izstrādātas programmatūras izmantošanu; |
|
10) valsts informācijas sistēmas dokumentācijas izstrādāšanu, uzturēšanu un pieejamību atbilstoši Latvijas Republikas standartiem. |
25. |
(Juridiskais birojs) Izslēgt 8.panta 10.punktā vārdu Republikas. |
Atbalstīt |
10) valsts informācijas sistēmas dokumentācijas izstrādāšanu, uzturēšanu un pieejamību atbilstoši Latvijas standartiem. |
|
9.pants. Datu subjekta tiesības un pienākums |
26. |
(Dep. K. Leiškalns) Izslēgt 9. pantu. |
Neatbalstīt |
9.pants. Datu subjekta tiesības un pienākums |
|
(1) Datu subjekta tiesības ir šādas: |
(1) Datu subjekta tiesības ir šādas: |
|||
|
1) saņemt no valsts informācijas sistēmas datus, kas uz to attiecas; |
1) saņemt no valsts informācijas sistēmas datus, kas uz to attiecas; |
|||
|
2) paziņot valsts informācijas sistēmas turētājam par pamanītajām nepilnībām datos, kas uz to attiecas, un pieprasīt šo datu labošanu. |
2) paziņot valsts informācijas sistēmas turētājam par pamanītajām nepilnībām datos, kas uz to attiecas, un pieprasīt šo datu labošanu. |
|||
|
(2) Datu subjekta pienākums ir sniegt pilnīgu un patiesu informāciju normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā par sevi un sev piekritīgajiem reģistrējamiem objektiem. |
(2) Datu subjekta pienākums ir sniegt pilnīgu un patiesu informāciju normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā par sevi un sev piekritīgajiem reģistrējamiem objektiem. |
|||
|
10.pants. Informācijas un valsts informācijas sistēmas lietotāju identificēšana |
10.pants. Informācijas un valsts informācijas sistēmas lietotāju identificēšana |
|||
|
(1) Valsts informācijas sistēmas turētājs nodrošina iespēju identificēt informāciju jebkurā informācijas aprites posmā. |
(1) Valsts informācijas sistēmas turētājs nodrošina iespēju identificēt informāciju jebkurā informācijas aprites posmā. |
|||
|
(2) Lai aizsargātu valsts informācijas sistēmu no nesankcionētas pieejas, valsts informācijas sistēmas turētājs nodrošina valsts informācijas sistēmas lietotāju identitātes un piekļuves tiesību pārbaudi.
|
(2) Lai aizsargātu valsts informācijas sistēmu no nesankcionētas pieejas, valsts informācijas sistēmas turētājs nodrošina valsts informācijas sistēmas lietotāju identitātes un piekļuves tiesību pārbaudi. |
|||
|
11.pants. Informācijas pieejamība |
11.pants. Informācijas pieejamība |
|||
|
(1) Valsts informācijas sistēmas organizācija nodrošina piekļūšanu valsts informācijas sistēmas publiski pieejamai daļai globālajā tīklā. |
27.
28. |
(Satiksmes ministrijas Parlamentārais sekretārs M. Pūķis) Aizstāt 11. panta pirmajā daļā vārdus publiski pieejamai daļai globālajā tīklā ar vārdiem vispārpieejamai informācijai globālajā datoru tīklā (internetā). (Juridiskais birojs) Aizstāt 11.panta pirmajā daļā vārdu organizācija ar vārdu turētājs |
Atbalstīt
Atbalstīt |
(1) Valsts informācijas sistēmas turētājs nodrošina piekļūšanu valsts informācijas sistēmas vispārpieejamai informācijai globālajā datoru tīklā (internetā). |
|
(2) Valsts informācijas sistēmās esošā informācija ir pieejama saskaņā ar normatīvajiem aktiem.
|
(2) Valsts informācijas sistēmās esošā informācija ir pieejama saskaņā ar normatīvajiem aktiem. |
|||
|
12.pants. Īpašumtiesības informācijas jomā |
29. |
(Juridiskais birojs) Izteikt 12.panta nosaukumu šādā redakcijā: 12.pants. Īpašumtiesības uz datu bāzēm un informācijas tehnoloģijām |
Atbalstīt Redakcionāli precizēts |
12.pants. Īpašumtiesības uz datu bāzi un informācijas tehnoloģijām |
|
(1) Valsts informācijas sistēmas datu bāze ir valsts īpašums, ja citos likumos nav noteikts citādi. |
30.
31. |
(Dep. J. Sokolovskis) Izslēgt 12. panta pirmajā daļā vārdus ja citos likumos nav noteikts citādi
(Dep. L. Mucinš) Aizstāt 12. panta pirmajā daļā vārdus ja citos likumos nav noteikts citādi ar vārdiem vai attiecīgi pašvaldību vai pašpārvalžu īpašums. |
Atbalstīt
Neatbalstīt |
(1) Valsts informācijas sistēmas datu bāze ir valsts īpašums. |
|
(2) Informācijas tehnoloģijas un informācijas pārraides līdzekļi, kas nodrošina valsts informācijas sistēmas darbību, var būt publiskais vai privātais (tai skaitā valsts privātais) īpašums. |
32.
33. |
(Dep. J. Sokolovskis) Izteikt 12. panta otro daļu šādā redakcijā: (2) Informācijas tehnoloģija, kas nodrošina valsts informācijas sistēmas darbību, ir valsts īpašums. Informācijas pārraidei valsts informācijas sistēmas turētāji var izmantot jebkurus pārraides kanālus, kas nodrošina informācijas pārraidi ar vismazākām izmaksām. (Juridiskais birojs) Aizstāt 12.panta otrajā daļā vārdus publiskais vai privātais (tai skaitā valsts privātais) īpašums ar vārdiem publiskais vai privātais īpašums (tai skaitā valsts vai pašvaldības privātais īpašums). |
Neatbalstīt
Atbalstīt |
(2) Informācijas tehnoloģijas un informācijas pārraides līdzekļi, kas nodrošina valsts informācijas sistēmas darbību, var būt publiskais vai privātais īpašums (tai skaitā valsts vai pašvaldības privātais īpašums). |
|
(3) Ja šā panta pirmajā daļā minētā datu bāze ir autortiesību (blakustiesību) objekts, valsts informācijas sistēmas pārzinis vienojas ar attiecīgo autortiesību (blakustiesību) subjektu par šā objekta izmantošanu.
|
34. |
(Dep. J. Sokolovskis) Aizstāt 12. panta trešajā daļā vārdu izmantošanu ar vārdu atpirkšanu |
Neatbalstīt |
(3) Ja šā panta pirmajā daļā minētā datu bāze ir autortiesību (blakustiesību) objekts, valsts informācijas sistēmas pārzinis vienojas ar attiecīgo autortiesību (blakustiesību) subjektu par šā objekta izmantošanu.
|
|
13.pants. Valsts informācijas sistēmu reģistrācija |
35. |
(Dep. K. Leiškalns) Izslēgt 13. pantu. |
Neatbalstīt |
13.pants. Valsts informācijas sistēmu reģistrācija |
|
(1) Valsts informācijas sistēmas reģistrē Ministru kabineta noteiktajā kārtībā. Valsts informācijas sistēmu reģistrā iekļauj šādu informāciju: |
(1) Valsts informācijas sistēmas reģistrē Ministru kabineta noteiktajā kārtībā. Valsts informācijas sistēmu reģistrā iekļauj šādu informāciju: |
|||
|
1) valsts informācijas sistēmas pārziņa un valsts informācijas sistēmas turētāja nosaukums un adrese; |
1) valsts informācijas sistēmas pārziņa un valsts informācijas sistēmas turētāja nosaukums un adrese; |
|||
|
2) par reģistrāciju atbildīgās amatpersonas vārds, uzvārds, darbavietas adrese, tālruņa numurs, elektroniskā pasta adrese; |
2) par reģistrāciju atbildīgās amatpersonas vārds, uzvārds, darbavietas adrese, tālruņa numurs, elektroniskā pasta adrese; |
|||
|
3) valsts informācijas sistēmas izveidošanas un darbības tiesiskais pamats; |
3) valsts informācijas sistēmas izveidošanas un darbības tiesiskais pamats; |
|||
|
4) funkcijas, uzdevumi un mērķi, kuru izpildei tiek nodrošināta informācijas aprite; |
4) funkcijas, uzdevumi un mērķi, kuru izpildei tiek nodrošināta informācijas aprite; |
|||
|
5) informācijas aprites apjoma un iespējamo valsts informācijas sistēmas lietotāju vispārīgs raksturojums, kā arī datu apmaiņas protokoli standarti, kas apraksta tehnisko iekārtu un programmu mijiedarbības nosacījumus datu apmaiņas procesā; |
5) informācijas aprites apjoma un iespējamo valsts informācijas sistēmas lietotāju vispārīgs raksturojums, kā arī datu apmaiņas protokoli standarti, kas apraksta tehnisko iekārtu un programmu mijiedarbības nosacījumus datu apmaiņas procesā; |
|||
|
6) fiziskās aizsardzības līdzekļi tehnisko iekārtu aizsardzībai pret fiziskas iedarbības radītu valsts informācijas sistēmas apdraudējumu; |
6) fiziskās aizsardzības līdzekļi tehnisko iekārtu aizsardzībai pret fiziskas iedarbības radītu valsts informācijas sistēmas apdraudējumu; |
|||
|
7) loģiskās aizsardzības līdzekļi informācijas un programmatūras aizsardzības līdzekļi, kas, nodrošinot valsts informācijas sistēmas lietotāja identitātes un piekļuves tiesību pārbaudi, pasargā informāciju no tīšas vai nejaušas grozīšanas vai dzēšanas; |
7) loģiskās aizsardzības līdzekļi informācijas un programmatūras aizsardzības līdzekļi, kas, nodrošinot valsts informācijas sistēmas lietotāja identitātes un piekļuves t iesību pārbaudi, pasargā informāciju no tīšas vai nejaušas grozīšanas vai dzēšanas; |
|||
|
8) valsts informācijas sistēmas tehniskie parametri un datu bāzu raksturojums; |
8) valsts informācijas sistēmas tehniskie parametri un datu bāzu raksturojums; |
|||
|
9) valsts informācijas sistēmas projektēšanas, izveidošanas un uzturēšanas izmaksas; |
9) valsts informācijas sistēmas projektēšanas, izveidošanas un uzturēšanas izmaksas; |
|||
|
10) informatīvo pakalpojumu tarifi. |
10) informatīvo pakalpojumu tarifi. |
|||
|
(2) Valsts informācijas reģistrā neiekļauj informāciju, kas saskaņā ar likumu Par valsts noslēpumu atzīta par valsts noslēpuma objektu. |
36. |
(Satiksmes ministrijas Parlamentārais sekretārs M. Pūķis) Aizstāt 13. panta otrajā daļā vārdus valsts informācijas reģistrā ar vārdiem valsts informācijas sistēmu reģistrā |
Atbalstīt |
(2) Valsts informācijas sistēmu reģistrā neiekļauj informāciju, kas saskaņā ar likumu Par valsts noslēpumu atzīta par valsts noslēpuma objektu. |
|
37. |
(Dep. K. Leiškalns) Papildināt likumprojektu ar 14. pantu šādā redakcijā: 14. pants. Informācijas sistēmu reģistrācija (1) Valsts informācijas sistēmu reģistrē Sistēmu reģistrā Ministru kabineta noteiktajā kārtībā. Sistēmu reģistrā reģistrē šādas ar valsts informācijas sistēmu saistītas darbības: 1) normatīva akta pieņemšana par izveidošanu; 2) finansējuma piešķiršana projekta izstrādei; 3) projekta izstrādes pabeigšana; 4) finansējuma piešķiršana valsts pasūtījumam programmatūras izstrādei vai pilnveidošanai; 5) visas programmatūras vai ekspluatējamas tās daļas izstrādes pabeigšana; 6) pilnas vai noteiktas daļas datu sākotnējās ievades pabeigšana; 7) tiesību piešķiršana ziņu sniegšanai lietotājiem, izmantošanai datorizētai reģistrēšanai, valsts nodevas iekasēšanai vai maksas pakalpojumu sniegšanai; 8) pārziņa vai uzturētāja maiņa, darbības modifikācija, ieskaitot likvidēšanu.
|
Neatbalstīt |
||
|
(2) Sistēmu reģistrā par katru valsts informācijas sistēmu norāda: 1) nosaukumu un izveidošanas pamatu; 2) pārzini, uzturētāju un primāro ziņu reģistrētājus; 3) primārās ziņas; 4) aizgūtās ziņas, norādot to primāros valsts reģistrus; 5) reģistrētās šā panta pirmajā daļā minētās ar Sistēmu saistītās darbības, norādot reģistrētāju un reģistrācijas datumu; 6) izmantoto tipveida programmatūru un aparatūru; 7) izmantotos klasifikatorus un kodu sistēmas; 8) specifiskās programmatūras ( visas vai daļas) izstrādātājus; 9) lietotājus - valsts funkciju veicējus; 10) ziņu pieejamību privātiem pakalpojumiem; 11) jebkuras izmaiņas iepriekš minētajās ziņās. (3) Ar valsts informācijas sistēmu saistīto darbību reģistrāciju veic uz to pilnvarota valsts institūcija vai Satiksmes ministrija, ja cita šāda institūcija ar likumu nav noteikta. Reģistrāciju veic datorizēti, reģistrāciju apliecinošo izdrukājot no sistēmu reģistra, bet, ja tas tehniski nav iespējams, reģistrētājs ziņas operatīvi nogādā Sistēmu reģistra pārzinim. |
||||
|
(4) Citām reģistrējamām sistēmām no šī panta pirmajā daļā minētājām darbībām Sistēmu reģistrā norāda tikai tās, kuras tiem reģistrētas saskaņā ar normatīvu aktu. Šīm sistēmām norāda tās šī panta otrajā daļā minētas ziņas, kuras šai sistēmai ir piemērojamas. |
||||
|
Pārejas noteikumi |
Pārejas noteikumi |
|||
|
1. Ministru kabinets sešu mēnešu laikā no šā likuma spēkā stāšanās dienas izdod šā likuma 13.panta pirmajā daļā minētos noteikumus par valsts informācijas sistēmu reģistrāciju. |
||||
|
1. Līdz likuma spēkā stāšanās dienai izveidotās valsts informācijas sistēmas reģistrējamas valsts informācijas sistēmu reģistrā Ministru kabineta noteiktajā kārtībā gada laikā no šā likuma spēkā stāšanās dienas. |
38. |
(Juridiskais birojs) Izteikt pārejas noteikumu 1.punktu kā 2.punktu šādā redakcijā: 2. Līdz šo pārejas noteikumu 1.punktā minēto Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai izveidotās valsts informācijas sistēmas reģistrējamas valsts informācijas sistēmu reģistrā sešu mēnešu laikā no minēto Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienas. |
Atbalstīt |
2. Līdz šo pārejas noteikumu 1.punktā minēto Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai izveidotās valsts informācijas sistēmas reģistrējamas valsts informācijas sistēmu reģistrā sešu mēnešu laikā no minēto Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienas. |
|
2. Līdz attiecīgo Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā sešus mēnešus no šā likuma spēkā stāšanās dienas ir spēkā šādi Ministru kabineta noteikumi, ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu: |
39. |
(Juridiskais birojs) Izteikt pārejas noteikumu 2.punktu kā 3.punktu. |
Atbalstīt |
3. Līdz attiecīgo Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā sešus mēnešus no šā likuma spēkā stāšanās dienas ir spēkā šādi Ministru kabineta noteikumi, ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu: |
|
1) 1996.gada 19.marta noteikumi nr.70 Noteikumi par valsts nozīmes datorizēto informācijas sistēmu statusa piešķiršanas kārtību un tehniskās realizācijas prasībām; |
1) 1996.gada 19.marta noteikumi nr.70 Noteikumi par valsts nozīmes datorizēto informācijas sistēmu statusa piešķiršanas kārtību un tehniskās realizācijas prasībām; |
|||
|
2) 1999.gada 7.decembra noteikumi nr.402 Integrētās valsts nozīmes informācijas sistēmas uzraudzības padomes nolikums; |
2) 1999.gada 7.decembra noteikumi nr.402 Integrētās valsts nozīmes informācijas sistēmas uzraudzības padomes nolikums; |
|||
|
3) 2000.gada 14.marta noteikumi nr.104 Noteikumi par integrētas valsts nozīmes informācijas sistēmas (megasistēmas) izveides nodrošināšanu; |
3) 2000.gada 14.marta noteikumi nr.104 Noteikumi par integrētas valsts nozīmes informācijas sistēmas (megasistēmas) izveides nodrošināšanu; |
|||
|
4) 2000.gada 21.marta noteikumi nr.106 Informācijas sistēmu drošības noteikumi; |
4) 2000.gada 21.marta noteikumi nr.106 Informācijas sistēmu drošības noteikumi; |
|||
|
5) 2000.gada 20.jūnija noteikumi nr.201 Pašvaldību vienotās informācijas sistēmas projekta uzraudzības padomes nolikums. |
5) 2000.gada 20.jūnija noteikumi nr.201 Pašvaldību vienotās informācijas sistēmas projekta uzraudzības padomes nolikums. |
|||
|
3. Ministru kabinets sešu mēnešu laikā no šā likuma spēkā stāšanās dienas izdod šā likuma 4.panta otrajā daļā minētos noteikumus: |
40. |
(Juridiskais birojs) Izteikt pārejas noteikumu 3.punktu kā 4.punktu, papildināt pārejas noteikumu 3.punkta ievaddaļu ar vārdu par un izslēgt 1., 2. un 3.apakšpunktā vārdu par. |
Atbalstīt |
4. Ministru kabinets sešu mēnešu laikā no šā likuma spēkā stāšanās dienas izdod šā likuma 4.panta otrajā daļā minētos noteikumus par:
|
|
1) par valsts informācijas sistēmu attīstības projektu uzraudzību; |
41. |
(Atbildīgā komisija) Izteikt pārejas noteikumu 3. punkta 1. apakšpunktu šādā redakcijā: 1) valsts informācijas sistēmu attīstības projektu uzraudzības kārtību; |
Atbalstīt |
1) valsts informācijas sistēmu attīstības projektu uzraudzības kārtību; |
|
2) par valsts informācijas sistēmu tehnisko realizāciju; |
Redakcionāli precizēts |
2) valsts informācijas sistēmu tehnisko prasību ievērošanu; |
||
|
3) par valsts informācijas sistēmu drošību. |
42. |
(Atbildīgā komisija) Izteikt pārejas noteikumu 3. punkta 3 apakšpunktu šādā redakcijā: 3) valsts informācijas sistēmu drošības prasībām. |
Atbalstīt |
3) valsts informācijas sistēmu drošības prasībām. |
|
4. Ministru kabinets viena mēneša laikā no šā likuma spēkā stāšanās dienas izdod šā likuma 5.panta pirmajā daļā minētos noteikumus par valsts informācijas sistēmu reģistrāciju. |
43.
44. |
(Satiksmes ministrijas Parlamentārais sekretārs M. Pūķis) Aizstāt pārejas noteikumu 4. punktā vārdus viena mēneša ar vārdiem sešu mēnešu un skaitli un vārdu 5. panta ar skaitli un vārdu 13. panta (Juridiskais birojs) Izteikt pārejas noteikumu 4.punktu kā 1.punktu un aizstāt skaitli un vārdu 5.panta ar skaitli un vārdu 13.panta. |
Atbalstīt
Atbalstīt |