Sociālo un darba lietu komisijas apkopotie priekšlikumi likumprojekta
Bezdarbnieku un darba meklētāju atbalsta likums(reģ. nr.980) izskatīšanai otrajā lasījumā
|
1.lasījumā nobalsotā likumprojekta redakcija |
Nr. p. k. |
2.lasījumam iesniegtie priekšlikumi |
Komisijas atzinums |
Atbildīgās komisijas atbalstītā 2.lasījuma redakcija |
|
I nodaļa Vispārīgie noteikumi |
I nodaļa Vispārīgie noteikumi |
|||
1.pants. Likuma mērķis Likuma mērķis ir izveidot bezdarbnieku un darba meklētāju atbalsta sistēmu, lai nodrošinātu viņiem iespēju atgriezties darba tirgū. |
1.pants. Likuma mērķis Likuma mērķis ir izveidot bezdarbnieku un darba meklētāju atbalsta sistēmu, lai nodrošinātu viņiem iespēju atgriezties darba tirgū. |
|||
2.pants. Likuma darbības joma Likums nosaka bezdarbniekiem un darba meklētājiem paredzētos aktīvos nodarbinātības pasākumus, valsts un pašvaldību kompetenci šo pasākumu īstenošanā, kā arī bezdarbnieka un darba meklētāja statusu, tiesības un pienākumus. |
2.pants. Likuma darbības joma Likums nosaka bezdarbniekiem un darba meklētājiem paredzētos aktīvos nodarbinātības pasākumus, valsts un pašvaldību kompetenci šo pasākumu īstenošanā, kā arī bezdarbnieka un darba meklētāja statusu, tiesības un pienākumus. |
|||
|
II nodaļa Aktīvie nodarbinātības pasākumi, to organizēšana un īstenošana |
II nodaļa Aktīvie nodarbinātības pasākumi, to organizēšana un īstenošana |
|||
|
3.pants. Aktīvie nodarbinātības pasākumi
|
1.
2.
|
Labklājības ministrs A.Požarnovs Izteikt 3.panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Aktīvie nodarbinātības pasākumi ir:
Sociālo un darba lietu komisija Izteikt 3.panta pirmo daļu šādā redakcijā: 1) Aktīvie nodarbinātības pasākumi ir šādi:
5) pasākumi noteiktām personu grupām, jo īpaši personām no 15 līdz 25 gadu vecumam; personām ar īpašām vajadzībām; personām pēc bērna kopšanas atvaļinājuma; personām, kurām līdz likumā Par valsts pensijām noteiktā pensijas vecuma sasniegšanai atlikuši ne vairāk kā pieci gadi; personām, kuras Nodarbinātības valsts aģentūras uzskaitē ir ilgāk par vienu gadu (turpmāk ilgstošie bezdarbnieki); personām pēc soda izciešanas brīvības atņemšanas iestādēs u.c. |
Atbalstīt komisijas priekšli- kumā (2)
Atbalstīt. |
3.pants. Aktīvie nodarbinātības pasākumi (1) Aktīvie nodarbinātības pasākumi ir šādi:
5) pasākumi noteiktām personu grupām, jo īpaši personām no 15 līdz 25 gadu vecumam; personām ar īpašām vajadzībām; personām pēc bērna kopšanas atvaļinājuma; personām, kurām līdz likumā Par valsts pensijām noteiktā pensijas vecuma sasniegšanai atlikuši ne vairāk kā pieci gadi; personām, kuras Nodarbinātības valsts aģentūras uzskaitē ir ilgāk par vienu gadu (turpmāk ilgstošie bezdarbnieki); personām pēc soda izciešanas brīvības atņemšanas iestādēs u.c. |
|
(2) Aktīvie nodarbinātības pasākumi ir vērsti uz:
|
3.
4. |
Deputāte Ž.Vasaraudze Papildināt 3.pantu ar jaunu 5.punktu šādā redakcijā, mainot turpmāko numerāciju: 5) personu ar speciālām vajadzībām un ierobežotām darbaspējām apmācība, darba vietu radīšana.
Sociālo un darba lietu komisija Izteikt 3.panta otro daļu šādā redakcijā: (2) Aktīvo nodarbinātības pasākumu mērķis ir īstenot darba tirgus politiku, lai samazinātu bezdarbu, jo īpaši lai:
|
Daļēji atbalstīt komisijas priekšli-kumā ( 2 )
Atbalstīt. |
(2) Aktīvo nodarbinātības pasākumu mērķis ir īstenot darba tirgus politiku, lai samazinātu bezdarbu, jo īpaši lai:
|
|
4.pants. Ministru kabineta kompetence (1) Ministru kabinets katru gadu apstiprina nacionālo nodarbinātības plānu, kurā, pamatojoties uz Latvijas Republikas un Eiropas Savienības darba tirgus politikas stratēģiju, noteiktas darba tirgus politikas prioritātes atbilstoši nodarbinātības situācijai valstī, konkretizēti attiecīgie aktīvie nodarbinātības pasākumi un tiem nepieciešamais finansējums. |
4.pants. Ministru kabineta kompetence (1) Ministru kabinets katru gadu apstiprina nacionālo nodarbinātības plānu, kurā, pamatojoties uz Latvijas Republikas un Eiropas Savienības darba tirgus politikas stratēģiju, noteiktas darba tirgus politikas prioritātes atbilstoši nodarbinātības situācijai valstī, konkretizēti attiecīgie aktīvie nodarbinātības pasākumi un tiem nepieciešamais finansējums. |
|||
|
(2) Ministru kabinets nosaka aktīvo nodarbinātības pasākumu organizēšanas un finansēšanas kārtību, kā arī aktīvo nodarbinātības pasākumu realizētāju izvēles principus. |
(2) Ministru kabinets nosaka aktīvo nodarbinātības pasākumu organizēšanas un finansēšanas kārtību, kā arī šo pasākumu realizētāju izvēles principus. |
|
(3) Ministru kabinets nosaka bezdarbnieka stipendijas apmēru un tās piešķiršanas kārtību ( .) profesionālās apmācības, pārkvalifikācijas un kvalifikācijas paaugstināšanas laikā.
|
5.
6.
7. |
Deputāti A. Klementjevs, J. Sokolovskis, A. Golubovs, B. Rastopirkins Izslēgt 4.panta trešajā daļā vārdus apmēru un tās. Labklājības ministrs A.Požarnovs Papildināt 4.panta trešo daļu aiz vārdiem piešķiršanas kārtību ar vārdiem īres un transporta izdevumu kompensācijas apmēru un tās piešķiršanas kārtību. Sociālo un darba lietu komisija Izteikt 4.panta trešo daļu šādā redakcijā: (3) Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā piešķirama stipendija un īres un transporta izdevumu kompensācija bezdarbnieka profesionālās apmācības, pārkvalifikācijas un kvalifikācijas paaugstināšanas laikā, kā arī stipendijas un kompensācijas apmēru. |
Neatbalstīt
Atbalstīt komisijas priekšlikumā (7 )
Atbalstīt. |
(3) Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā piešķirama stipendija un īres un transporta izdevumu kompensācija bezdarbnieka profesionālās apmācības, pārkvalifikācijas un kvalifikācijas paaugstināšanas laikā, kā arī stipendijas un kompensācijas apmēru. |
|
(4) Ministru kabinets nosaka bezdarbnieka statusa piešķiršanas kārtību, bezdarbnieka statusa saglabāšanai nepieciešamos dokumentus, kā arī dokumentu iesniegšanas un izskatīšanas kārtību. |
(4) Ministru kabinets nosaka bezdarbnieka statusa piešķiršanas kārtību, bezdarbnieka statusa saglabāšanai nepieciešamos dokumentus, kā arī šo dokumentu iesniegšanas un izskatīšanas kārtību. |
|||
|
8. |
Deputāte Ž.Vasaraudze Papildināt 4.pantu ar jaunu piekto daļu šādā redakcijā: (5) Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā veicama profesionālā apmācība un darba vietu izveide personām ar speciālām vajadzībām. |
Atbalstīt precizētā redakcijā. |
(5) Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā veicama profesionālā apmācība un izveidojamas darba vietas personām ar īpašām vajadzībām. |
|
|
9.
10. |
Labklājības ministrs A.Požarnovs Papildināt 4.pantu ar piekto daļu šādā redakcija: (5) Ministru kabinets nosaka licenču izsniegšanas kārtību juridiskām personām maksas darbiekārtošanas pakalpojumu sniegšanai (izņemot iekārtošanu darbā uz kuģiem). Sociālo un darba lietu komisija Papildināt 4.pantu ar jaunu daļu šādā redakcija: (5) Ministru kabinets nosaka juridisko personu licencēšanas un uzraudzības kārtību juridiskām personām maksas darbiekārtošanas pakalpojumu sniegšanai (izņemot iekārtošanu darbā uz kuģiem). |
Daļēji atbalstīt komisijas priekšlikumā (8)
Atbalstīt. |
(6) Ministru kabinets nosaka juridisko personu licencēšanas un uzraudzības kārtību juridiskām personām maksas darbiekārtošanas pakalpojumu sniegšanai (izņemot iekārtošanu darbā uz kuģiem). |
|
|
5.pants. Ministriju kompetence
|
5.pants. Ministriju kompetence (1) Ekonomikas ministrija koordinē nacionālā nodarbinātības plāna izstrādāšanu un iesniegšanu Ministru kabinetam apstiprināšanai. |
|||
|
|
11. |
Labklājības ministrs A.Požarnovs Svītrot 5.panta otrajā daļā vārdus kā arī nodrošina nacionālā nodarbinātības plāna īstenošanu savas kompetences ietvaros. |
Atbalstīt. |
(2) Labklājības ministrija izstrādā priekšlikumus nacionālajam nodarbinātības plānam bezdarba samazināšanas un bezdarbnieka un darba meklētāja psiholoģiskā atbalsta jautājumos un iesniedz šos priekšlikumus Ekonomikas ministrijai. |
|
12. |
Juridiskais birojs 5. panta trešās daļas 1.punktu izteikt šādā redakcijā: 1) izsniedz licences profesionālās izglītības programmu un profesionālās apmācības programmu uzsākšanai un akreditē šīs programmas; |
Atbalstīt. |
(3) Izglītības un zinātnes ministrija:
|
|
13. |
Labklājības ministrs A.Požarnovs Papildināt 5.panta ceturto daļu aiz vārda izstrādāšanai ar vārdiem un nodrošina nacionālā nodarbinātības plāna īstenošanu. |
Atbalstīt. |
(4) Nozaru ministrijas atbilstoši savai kompetencei iesniedz Ekonomikas ministrijai priekšlikumus nacionālā nodarbinātības plāna izstrādāšanai un nodrošina nacionālā nodarbinātības plāna īstenošanu. |
|
|
(5) Nozaru ministrijas paredz bezdarbnieku iesaistīšanu projektos, kuros tiek izmantoti valsts budžeta līdzekļi vai kuri tiek finansēti no ārvalstu vai starptautisko organizāciju līdzekļiem. |
|||
|
6.pants. Nodarbinātības valsts aģentūra
|
14.
15. |
Deputāti A. Klementjevs, J. Sokolovskis, A. Golubovs, B. Rastopirkins Izslēgt 6.panta pirmajā daļā vārdu psiholoģiskā. Sociālo un darba lietu komisija Izteikt 6.panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Valsts politiku bezdarba samazināšanas un bezdarbnieku un darba meklētāju atbalsta jomā īsteno Nodarbinātības valsts aģentūra. Nodarbinātības valsts aģentūra ir Labklājības ministrijas pārraudzībā..
|
Atbalstīt.
Atbalstīt. |
6.pants. Nodarbinātības valsts aģentūra (1) Valsts politiku bezdarba samazināšanas un bezdarbnieku un darba meklētāju atbalsta jomā īsteno Nodarbinātības valsts aģentūra. Nodarbinātības valsts aģentūra ir Labklājības ministrijas pārraudzībā. |
|
|
16.
17. |
Sociālo un darba lietu komisija Izslēgt 6.panta otro daļu. Deputāti A. Klementjevs, J. Sokolovskis, A. Golubovs, B. Rastopirkins Aizstāt 6.panta otrajā daļā vārdu pasūtījumu ar vārdu iepirkumu.
|
Atbalstīt.
Atbalstīt atbildīgās komisijas priekšlikumā (16) |
Izslēgts. |
|
|
18. |
Sociālo un darba lietu komisija Uzskatīt 6.panta trešo daļu par otro; aizstāt vārdu aģentūra ar vārdiem Nodarbinātības valsts aģentūra. |
Atbalstīt. |
(2) Nodarbinātības valsts aģentūra tiek finansēta no valsts pamatbudžeta, ienākumiem no pakalpojumu sniegšanas, dāvinājumiem un ziedojumiem, kā arī citiem līdzekļiem saskaņā ar normatīvajiem aktiem. |
|
19. |
Sociālo un darba lietu komisija Izslēgt 6.panta ceturto daļu. |
Atbalstīt. |
Izslēgts. |
|
(5) Aģentūra:
|
20.
21.
22.
|
Deputāti A. Klementjevs, J. Sokolovskis, A. Golubovs, B. Rastopirkins Izslēgt 6.panta piektās daļas 10.punktu. Juridiskais birojs Izslēgt 6.panta piektās daļas 11.punktā vārdus un saskaņo uzņēmuma līgumus, saskaņā ar kuriem paredzēta ārvalstu darbaspēka nodarbināšana Latvijas Republikā. Labklājības ministrs A.Požarnovs Aizstāt 6.panta piektās daļas 13. apakšpunktā vārdu uzskaita ar vārdiem izsniedz licences. |
Atbalstīt.
Atbalstīt.
Daļēji atbalstīt komisijas priekšlikumā ( 23) |
(3) Nodarbinātības valsts aģentūra:
|
|
23. |
Sociālo un darba lietu komisija Uzskatīt panta piekto daļu par trešo un izteikt šādā redakcijā: (3) Nodarbinātības valsts aģentūra:
16) veic citus Nodarbinātības valsts aģentūras nolikumā un normatīvajos aktos noteiktos uzdevumus.
|
Atbalstīt. |
|
7.pants. Profesionālās karjeras izvēles aģentūra (1)Valsts politiku bezdarba samazināšanas un bezdarbnieku un darba meklētāju psiholoģiskā atbalsta jomā realizē Profesionālās karjeras izvēles aģentūra (turpmāk PKIA). PKIA ir Labklājības ministrijas pārraudzībā. |
24. |
Deputāti A. Klementjevs, J. Sokolovskis, A. Golubovs, B. Rastopirkins Izslēgt 7.pantu un atsauces uz PKIA citos likuma pantos un pārejas noteikumos. |
Neatbalstīt |
7.pants. Bezdarba samazināšanas preventīvie pasākumi (1) Personai, kuras pastāvīgā dzīvesvieta ir Latvijas Republika un kura vēlas iegūt izglītību vai kura strādā vai vēlas strādāt algotu darbu, ir tiesības uz profesionālo orientāciju. . |
||||
|
(2) PKIA saskaņā ar nacionālo nodarbinātības plānu organizē un īsteno aktīvos nodarbinātības pasākumus, kā arī rīkojas ar valsts piešķirtajiem budžeta līdzekļiem saskaņā ar normatīvajiem aktiem. |
25. |
Sociālo un darba lietu komisija Izteikt 7.pantu šādā redakcijā: 7.pants. Bezdarba samazināšanas preventīvie pasākumi (1) Personai, kuras pastāvīgā dzīvesvieta ir Latvijas Republika un kura vēlas iegūt izglītību vai kura strādā vai vēlas strādāt algotu darbu, ir tiesības uz profesionālo orientāciju. (2) Profesionālās orientācijas pakalpojumus sniedz Profesionālās karjeras izvēles aģentūra, kas ir Labklājības ministrijas pārraudzībā. |
Atbalstīt. |
(2) Profesionālās orientācijas pakalpojumus sniedz Profesionālās karjeras izvēles aģentūra, kas ir Labklājības ministrijas pārraudzībā |
||||
|
(3)PKIA tiek finansēta no nodarbinātības speciālā budžeta, ienākumiem no pakalpojumu sniegšanas, dāvinājumiem un ziedojumiem, kā arī citiem līdzekļiem saskaņā ar normatīvajiem aktiem. |
(3) Profesionālās karjeras izvēles aģentūra tiek finansēta no nodarbinātības speciālā budžeta, ienākumiem no pakalpojumu sniegšanas, dāvinājumiem un ziedojumiem, kā arī citiem līdzekļiem saskaņā ar normatīvajiem aktiem. |
(3) Profesionālās karjeras izvēles aģentūra tiek finansēta no nodarbinātības speciālā budžeta, ienākumiem no pakalpojumu sniegšanas, dāvinājumiem un ziedojumiem, kā arī citiem līdzekļiem saskaņā ar normatīvajiem aktiem. |
||||||
|
(4) PKIA:
|
(4) Profesionālās karjeras izvēles aģentūra:
9) veic citus Profesionālās karjeras izvēles aģentūras nolikumā un normatīvajos aktos noteiktos uzdevumus |
(4) Profesionālās karjeras izvēles aģentūra:
|
||||||
|
(5) Bezdarbnieku un darba meklētāju profesionālo orientāciju veic Nodarbinātības valsts aģentūra, izņemot gadījumus, kad bezdarbnieks vai darba meklētājs tiek nosūtīts padziļinātai profesionālajai orientācijai uz Profesionālās karjeras izvēles aģentūru. (6) Profesionālās orientācijas pakalpojumus sniedz arī citas normatīvajos aktos noteiktās institūcijas. |
(5) Bezdarbnieku un darba meklētāju profesionālo orientāciju veic Nodarbinātības valsts aģentūra, izņemot gadījumus, kad bezdarbnieks vai darba meklētājs tiek nosūtīts padziļinātai profesionālajai orientācijai uz Profesionālās karjeras izvēles aģentūru. (6) Profesionālās orientācijas pakalpojumus sniedz arī citas normatīvajos aktos noteiktās institūcijas. |
|||||||
|
8.pants. Pašvaldību kompetence
uzņēmējdarbības veicināšanu un bezdarba samazināšanu saistītās funkcijas, sadarbojas ar Aģentūru un PKIA. |
8.pants. Pašvaldību kompetence (1) Pašvaldības, pildot ar uzņēmējdarbības veicināšanu un bezdarba samazināšanu saistītās funkcijas, sadarbojas ar Nodarbinātības valsts aģentūru un Profesionālās karjeras izvēles aģentūru. |
|||||||
|
(2) Pašvaldībām nodarbinātības jomā ir pienākums:
|
(2) Pašvaldībām nodarbinātības jomā ir pienākums:
|
|||||||
|
(3) Pašvaldības piedalās nacionālā nodarbinātības plāna izstrādāšanā un atbilstoši kompetencei sniedz priekšlikumus Ekonomikas ministrijai, arī par iespējām iesaistīt bezdarbniekus pašvaldību izstrādāto attīstības programmu īstenošanā. |
(3) Pašvaldības piedalās nacionālā nodarbinātības plāna izstrādāšanā un atbilstoši savai kompetencei iesniedz Ekonomikas ministrijai priekšlikumus, arī par iespējām iesaistīt bezdarbniekus pašvaldību izstrādāto attīstības programmu īstenošanā. |
|||||||
|
9.pants. Aktīvo nodarbinātības pasākumu projektu finansēšana (1) Aktīvo nodarbinātības pasākumu projektu finansēšanā kopā ar valsts vai ārvalstu, vai starptautisko organizāciju piešķirtajiem līdzekļiem izmantojami arī projekta realizētāja finansu līdzekļi. |
26. |
Labklājības ministrs A.Požarnovs Izteikt 9. pantu šādā redakcijā: 9.pants. Aktīvo nodarbinātības pasākumu un projektu finansēšana (1) Aktīvo nodarbinātības pasākumu un šā likuma 5.panta piektajā daļā un 8.panta trešajā daļā minēto pasākumu, projektu (programmu) finansēšanā kopā ar valsts vai pašvaldību, vai ārvalstu, vai starptautisko organizāciju piešķirtajiem līdzekļiem izmantojami arī projekta realizētāja finansu līdzekļi. |
Atbalstīt. |
9.pants. Aktīvo nodarbinātības pasākumu un projektu finansēšana (1) Aktīvo nodarbinātības pasākumu un šā likuma 5.panta piektajā daļā un 8.panta trešajā daļā minēto pasākumu, projektu (programmu) finansēšanā kopā ar valsts vai pašvaldību, vai ārvalstu, vai starptautisko organizāciju piešķirtajiem līdzekļiem izmantojami arī projekta (programmas) realizētāja līdzekļi. |
||||
|
(2) Bezdarbnieku profesionālo apmācību un pārkvalifikāciju, kvalifikācijas paaugstināšanu, profesionālo orientāciju un darba meklētāju klubus finansē, kā arī stipendijas bezdarbnieku profesionālās apmācības, pārkvalifikācijas un kvalifikācijas paaugstināšanas laikā maksā no nodarbinātības speciālā budžeta līdzekļiem. |
(2) Bezdarbnieku profesionālo apmācību un pārkvalifikāciju, kvalifikācijas paaugstināšanu, pasākumus konkurētspējas paaugstināšanai un profesionālo orientāciju finansē, kā arī stipendijas, īres un transporta izdevumu kompensāciju bezdarbnieku profesionālās apmācības, pārkvalifikācijas un kvalifikācijas paaugstināšanas laikā maksā no nodarbinātības speciālā budžeta līdzekļiem; |
(2) Bezdarbnieku profesionālo apmācību, pārkvalifikāciju un kvalifikācijas paaugstināšanu, pasākumus konkurētspējas paaugstināšanai un profesionālo orientāciju finansē, kā arī stipendijas, īres un transporta izdevumu kompensāciju bezdarbnieku profesionālās apmācības, pārkvalifikācijas un kvalifikācijas paaugstināšanas laikā maksā no nodarbinātības speciālā budžeta. |
||||||
|
(3) Algotos pagaidu sabiedriskos darbus finansē no valsts pamatbudžeta līdzekļiem. |
(3) Algotos pagaidu sabiedriskos darbus un šā likuma 3.panta pirmās daļas 5) apakšpunktā minētos pasākumus finansē no valsts pamatbudžeta līdzekļiem.. |
(3) Algotos pagaidu sabiedriskos darbus un šā likuma 3.panta pirmās daļas 5.apakšpunktā minētos pasākumus finansē no valsts pamatbudžeta.
|
||||||
|
III nodaļa Bezdarbnieka statuss |
III nodaļa Bezdarbnieka statuss |
|||||||
(1)Tiesības uz bezdarbnieka statusu pēc reģistrēšanās Aģentūrā atbilstoši personas pamata dzīvesvietai ir personai, kura:
9) nav pilnā valsts apgādībā. |
27.
28. |
Deputāti M.Mitrofanovs, B.Cilevičs Papildināt likumprojekta 10.panta pirmo daļu pēc vārdiem ir personai, kura ar vārdiem: vēlas atrast darbu, un: Deputāti M.Mitrofanovs, B.Cilevičs Izslēgt 10.panta pirmās daļas 3.punktu.
|
Neatbalstīt
Neatbalstīt |
10.pants. Bezdarbnieka statusa iegūšana (1) Tiesības uz bezdarbnieka statusu pēc reģistrēšanās Nodarbinātības valsts aģentūrā atbilstoši pastāvīgajai dzīvesvietai ir personai, kura:
|
||||
|
(2)Par darbspējīgu šā likuma izpratnē uzskatāma arī persona, kura atzīta par ierobežoti darbspējīgu vai darbspējīgu speciāli radītos vai pielāgotos apstākļos, izņemot gadījumus, ja veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu komisijas atzinumā ir norādīts "darbnespējīgs" vai ir noteikts 100 % darbspēju zaudējums. |
29. |
Deputāte Ž.Vasaraudze Izteikt 10.panta otro daļu šādā redakcijā: (2)Par darbspējīgu šā likuma izpratnē uzskatāma arī persona, kurai piešķirta invaliditāte, izņemot gadījumus, ja Veselības un darbspējas ekspertīzes ārstu komisijas atzinumā ir noteikts 100 % darbspēju zaudējums.K ārtību, kādā nosaka darbspēju zaudējumu, apstiprina Labklājības ministrs, |
Atbalstīt atbildīgās komisijas priekšlikumā ( 30) |
|
|
30. |
Sociālo un darba lietu komisija Izteikt 10.panta otro daļu šādā redakcijā: (2) Par darbspējīgu šā likuma izpratnē uzskatāma arī persona, kurai ir noteikta invaliditāte, izņemot gadījumus, ja Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu komisija ir noteikusi 100 procentu darbspēju zaudējumu. Kārtību, kādā nosaka darbspēju zaudējumu reglamentē Ministru kabinets. |
Atbalstīt. |
(2) Par darbspējīgu šā likuma izpratnē uzskatāma arī persona, kurai ir noteikta invaliditāte, izņemot gadījumus, kad veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu komisija ir noteikusi 100 procentu darbspēju zaudējumu. Kārtību, kādā nosaka darbspēju zaudējumu reglamentē Ministru kabinets. |
|
|
11.pants. Lēmuma par bezdarbnieka statusa piešķiršanu pieņemšana Lēmumu par bezdarbnieka statusa piešķiršanu, ja persona atbilst visiem šā likuma 10.panta pirmajā daļā noteiktajiem kritērijiem un ir uzrādījusi normatīvajos aktos noteiktos dokumentus, Aģentūra pieņem vienas darba dienas laikā. |
11.pants. Lēmuma par bezdarbnieka statusa piešķiršanu pieņemšana Lēmumu par bezdarbnieka statusa piešķiršanu, ja persona atbilst visiem šā likuma 10.panta pirmajā daļā noteiktajiem kritērijiem un ir uzrādījusi normatīvajos aktos noteiktos dokumentus, Nodarbinātības valsts aģentūra pieņem vienas darba dienas laikā. |
|
12.pants. Bezdarbnieka statusa zaudēšana un tā iegūšana no jauna
|
31. |
Labklājības ministrs A.Požarnovs Izteikt 12.panta pirmās daļas 4.apakšpunktu šādā redakcijā: 4) izglītības iegūšanas uzsākšana klātienē vispārējās vidējās vai profesionālās vidējās izglītības iestādē vai pilna laika studiju uzsākšana augstskolā;. |
Atbalstīt. |
12.pants. Bezdarbnieka statusa zaudēšana un tā iegūšana no jauna (1) Bezdarbnieka statusa zaudēšanas pamats ir:
|
|
32. |
Deputāti A. Klementjevs, J. Sokolovskis,
Izteikt 12.panta pirmās daļas 5.punktu šādā redakcijā: 5) nepamatota atteikšanās no piemērota darba piedāvājuma divas reizes. |
Neatbalstīt |
|
|
|
|
33.
34.
35. |
Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija Papildināt 12.panta pirmās daļas 7.punktu pirms vārdiem nepatiesu ziņu ar vārdu apzināti. Labklājības ministrs A.Požarnovs Papildināt 12.panta pirmās daļas 7) apakšpunktu aiz vārda iegūšanai ar vārdiem un saglabāšanai. Deputāti M.Mitrofanovs, B.Cilevičs Papildināt 12.panta pirmās daļas 7.punktu ar vārdiem ja statuss personai nepienākas saskaņā ar 10.panta pirmās daļas noteikumiem. |
Neatbalstīt
Atbalstīt.
Neatbalstīt |
. |
|
36. |
Deputāti M.Mitrofanovs, B.Cilevičs Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija Papildināt 12.panta pirmās daļas 8.punktu pēc vārdiem pārcelšanās uz ar vārdu pastāvīgu. |
Atbalstīt. |
|
|
|
|||
|
37.
38. |
Deputāte Ž.Vasaraudze Izteikt 12.panta pirmās daļas 10. apakšpunktu šādā redakcijā: 10) darba spēju zaudēšana 100% apmērā
Sociālo un darba lietu komisija Izteikt 12.panta pirmās daļas 10. apakšpunktu šādā redakcijā: 100 procentu darbspēju zaudējums. |
Atbalstīt atbildīgās komisijas priekšlikumā ( 38) Atbalstīt. |
|
12) bezdarbnieka nāve. |
|
|||
|
39.
40.
41.
42.
43.
|
Labklājības ministrs A.Požarnovs Papildināt 12.panta otrās daļas 2) apakšpunktu aiz vārda darbībai ar vārdiem kā arī valsts valodas prasmes pakāpei. Labklājības ministrs A.Požarnovs Papildināt 12.panta otro daļu ar 4) apakšpunktu šādā redakcijā: 4) kas atbilst piedāvātās darba vietas sasniedzamībai (vietai līdz kurai, braucot ar sabiedrisko transportu no bezdarbnieka pastāvīgās dzīvesvietas, ceļā jāpavada ne vairāk kā viena stunda vienā virzienā).. Deputāti A. Klementjevs, J. Sokolovskis,
Papildināt 12.panta otro daļu ar jaunu 4.punktu šādā redakcijā: 4) kas atbilst piedāvātās darbavietas sasniedzībai.
Deputāti M.Mitrofanovs, B.Cilevičs Papildināt 12.panta otro daļu ar jaunu 4.punktu šādā redakcijā: 4) līdz kurai transporta izdevumi pārsniedz vienu ceturtdaļu no piedāvātās darba algas. Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija Papildināt 12.panta otro daļu ar 4.punktu šādā redakcijā: 4) transporta izdevumi līdz kuram nepārsniedz vienu ceturtdaļu no piedāvātās darba algas. |
Atbalstīt.
Atbalstīt.
Atbalstīt.
Neatbalstīt
Neatbalstīt |
(2) Piemērots darbs šā likuma izpratnē ir darbs:
|
|
(3) Lēmumu par bezdarbnieka statusa zaudēšanu pieņem Aģentūra vienas darba dienas laikā pēc šā panta pirmajā daļā minēto bezdarbnieka statusa zaudēšanas nosacījumu konstatēšanas. |
(3) Lēmumu par bezdarbnieka statusa zaudēšanu pieņem Nodarbinātības valsts aģentūra vienas darba dienas laikā pēc šā panta pirmajā daļā minēto bezdarbnieka statusa zaudēšanas nosacījumu konstatēšanas. |
|||
|
(4)Personai, kas bezdarbnieka statusu zaudējusi šā panta pirmās daļas 5., 6. un 7.punktā minēto iemeslu dēļ, ir tiesības bezdarbnieka statusu iegūt no jauna ne agrāk kā pēc sešiem mēnešiem no bezdarbnieka statusa zaudēšanas dienas. |
44.
45. |
Deputāti A. Klementjevs, J. Sokolovskis,
Izslēgt 12.panta ceturto daļu. Deputāti M.Mitrofanovs, B.Cilevičs Aizstāt 12.panta ceturtajā daļā vārdu sešiemar vārdu trim. |
Neatbalstīt
Atbalstīt. |
(4) Personai, kas bezdarbnieka statusu zaudējusi šā panta pirmās daļas 5., 6. un 7.punktā minēto iemeslu dēļ, ir tiesības bezdarbnieka statusu iegūt no jauna ne agrāk kā pēc trim mēnešiem no bezdarbnieka statusa zaudēšanas dienas. |
|
13.pants. Bezdarbnieka statusa apturēšana (1) Bezdarbnieka statuss tiek apturēts uz laiku, kamēr bezdarbnieks ir iesaistīts algotajos pagaidu sabiedriskajos darbos, apmācībā vai pārkvalifikācijā vai noslēdzis darba līgumu uz laiku līdz diviem mēnešiem. |
46.
47. |
Labklājības ministrs A.Požarnovs Izteikt 13.panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Bezdarbnieka statuss tiek apturēts uz laiku, kamēr bezdarbnieks ir iesaistīts šā likuma 3.panta pirmās daļas 2), 3) un 5)apakšpunktā minētajos aktīvajos nodarbinātības pasākumos vai noslēdzis darba līgumu uz laiku līdz diviem mēnešiem.. Sociālo un darba lietu komisija Izteikt 13.panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Bezdarbnieka statuss tiek apturēts: 1) uz laiku, kamēr bezdarbnieks ir iesaistīts šā likuma 3.panta pirmās daļas 2., 3. un 5.apakšpunktā minētajos aktīvajos nodarbinātības pasākumos; 2) tad, ja bezdarbnieks noslēdzis darba līgumu uz laiku līdz diviem mēnešiem. |
Atbalstīt atbildīgās komisijas priekšli- kumā ( 47 )
Atbalstīt. |
13.pants. Bezdarbnieka statusa apturēšana (1) Bezdarbnieka statuss tiek apturēts: 1) uz laiku, kamēr bezdarbnieks ir iesaistīts šā likuma 3.panta pirmās daļas 2., 3. un 5.apakšpunktā minētajos aktīvajos nodarbinātības pasākumos; 2) tad, ja bezdarbnieks noslēdzis darba līgumu uz laiku līdz diviem mēnešiem. |
|
(2) Laikā, kamēr ir apturēts bezdarbnieka statuss, bezdarbnieka pabalsta izmaksas netiek apturētas, izņemot likumā "Par apdrošināšanu bezdarba gadījumam" noteiktajos bezdarbnieka pabalsta izmaksu apturēšanas gadījumos. |
48. |
Deputāti A. Klementjevs, J. Sokolovskis, A. Golubovs, B. Rastopirkins Izteikt 13.panta otro daļu šādā redakcijā: (2) Ja bezdarbnieka statuss tiek apturēts uz laiku, kamēr bezdarbnieks ir iesaistīts apmācībā vai pārkvalifikācijā, tad bezdarbnieka pabalsta izmaksas viņam netiek apturētas. |
Neatbalstīt |
(2) Laikā, kamēr ir apturēts bezdarbnieka statuss, bezdarbnieka pabalsta izmaksas netiek apturētas, izņemot likumā Par apdrošināšanu bezdarba gadījumam noteiktos bezdarbnieka pabalsta izmaksu apturēšanas gadījumus.
|
|
IV nodaļa Bezdarbnieka tiesības un pienākumi 14.pants. Bezdarbnieka tiesības Bezdarbniekam ir tiesības:
|
49. |
Labklājības ministrs A.Požarnovs Papildināt 14.panta 3) punktu aiz vārda stipendiju ar vārdiem īres un transporta izdevumu kompensāciju.
|
Atbalstīt. |
IV nodaļa Bezdarbnieka tiesības un pienākumi 14.pants. Bezdarbnieka tiesības Bezdarbniekam ir tiesības:
|
|
|
50.
51.
52.
53. |
Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija Aizstāt 14.panta 7.punktā vārdus Labklājības ministrijā administratīvo procesu regulējošos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ar vārdu tiesā. Deputāti M.Mitrofanovs, B.Cilevičs Izteikt 14.panta 7.punkta teikuma otro daļu (pēc domu zīmes) šādā redakcijā: tiesā.
Deputāti A. Klementjevs, J. Sokolovskis,
Papildināt 14.panta 7.punktu aiz vārdiem Labklājības ministrijāar vārdiem un/vai tiesāun tālāk pēc teksta. Sociālo un darba lietu komisija Izteikt 14.panta 7.punktu šādā redakcijā: apstrīdēt Nodarbinātības valsts aģentūras darbinieku lēmumus, iesniedzot sūdzību Nodarbinātības valsts aģentūras direktoram, bet šīs aģentūras direktora lēmumus , iesniedzot prasību tiesā. |
Atbalstīt atbildīgās komisijas priekšlikumā( 53)
Atbalstīt atbildīgās komisijas priekšlikumā ( 53 )
Atbalstīt atbildīgās komisijas priekšlikumā ( 53)
Atbalstīt. |
|
|
15.pants. Bezdarbnieka pienākumi (1) Bezdarbnieka pienākumi ir:
|
54.
|
Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija Deputāti M.Mitrofanovs, B.Cilevičs Izslēgt 15.panta pirmās daļas 1.punktā vārdu aktīvi.
|
Neatbalstīt Precizēt panta redakciju. |
15.pants. Bezdarbnieka pienākumi (1) Bezdarbniekam ir pienākums:
|
|
|
|||
|
(2) Aktīva darba meklēšana šā likuma izpratnē ir personas mērķtiecīgas darbības, lai atrastu algotu darbu, pieteikumu sūtīšana darba devējiem, piedalīšanās konkursos uz vakantajām darba vietām, kā arī citas darbības, kas vērstas uz darba atrašanu. |
55. |
Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija Deputāti M.Mitrofanovs, B.Cilevičs Izslēgt 15.panta otrajā daļā vārdu aktīva. |
Neatbalstīt |
(2) Aktīva darba meklēšana šā likuma izpratnē ir personas mērķtiecīgas darbības nolūkā atrast algotu darbu pieteikumu sūtīšana darba devējiem, piedalīšanās konkursos uz vakantajām darba vietām, kā arī citas darbības, kuru mērķis ir atrast darbu. |
|
(3) Neierašanās Aģentūrā šā panta pirmās daļas 2. un 3.punktā minētajos gadījumos tiek uzskatīta par attaisnotu, ja:
|
56. |
Sociālo un darba lietu komisija Izteikt 15.panta trešās daļas 3.apakšpunktu šādā redakcijā: pamatojoties uz izsaukumu, bezdarbnieks ierodas izziņas iestādē, prokuratūrā, tiesā vai piedalās tiesas sēdē kā piesēdētājs.
|
Atbalstīt. |
(3) Neierašanās Nodarbinātības valsts aģentūrā šā panta pirmās daļas 2. un 3.punktā minētajos gadījumos tiek uzskatīta par attaisnotu, ja:
|
|
(4) Bezdarbniekam jāierodas Aģentūrā pirmajā darba dienā pēc šā panta trešajā daļā minēto attaisnojošo iemeslu izbeigšanās, uzrādot attaisnojošu iemeslu apstiprinošu dokumentu. |
(4) Bezdarbniekam jāierodas Nodarbinātības valsts aģentūrā pirmajā darba dienā pēc šā panta trešajā daļā minēto attaisnojošo iemeslu izbeigšanās, uzrādot attaisnojošo iemeslu apstiprinošu dokumentu. |
|||
|
(5) Ja bezdarbnieks maina pamata dzīvesvietu Latvijas teritorijā, viņam jāiesniedz attiecīgs iesniegums Aģentūrā pēc iepriekšējās pamata dzīvesvietas. Bezdarbniekam jāierodas Aģentūrā pēc jaunās pamata dzīvesvietas mēneša laikā no iesnieguma par dzīvesvietas maiņu iesniegšanas dienas.
|
(5) Ja bezdarbnieks maina pastāvīgo dzīvesvietu Latvijas teritorijā, viņam jāiesniedz attiecīgs iesniegums Nodarbinātības valsts aģentūrai pēc iepriekšējās pastāvīgās dzīvesvietas. Bezdarbniekam jāierodas Nodarbinātības valsts aģentūrā pēc jaunās pastāvīgās dzīvesvietas mēneša laikā no iesnieguma par dzīvesvietas maiņu iesniegšanas dienas. |
|||
|
V nodaļa Darba meklētājs |
V nodaļa Darba meklētājs
|
|||
|
16.pants. Darba meklētājs Darba meklētājs ir persona, kura ir reģistrējusies Aģentūrā pēc savas pamata dzīvesvietas un:
3) kurai ir uzteikts darba līgums. |
16.pants. Darba meklētājs Darba meklētājs ir persona, kura reģistrējusies Nodarbinātības valsts aģentūrā pēc savas pastāvīgās dzīvesvietas un:
3) kurai ir uzteikts darba līgums. |
|||
|
57. |
Deputāti M.Mitrofanovs, B.Cilevičs Papildināt 16.pantu ar jaunu 4.punktu šādā redakcijā: ir pilna laika studējošais augstskolā. |
Neatbalstīt |
||
|
17.pants. Darba meklētāja tiesības Darba meklētājam ir tiesības:
|
58. |
Labklājības ministrs A.Požarnovs Izteikt 17. panta 1) apakšpunktu šādā redakcijā: 1) piedalīties konkurētspējas paaugstināšanas pasākumos;. |
Atbalstīt. |
17.pants. Darba meklētāja tiesības Darba meklētājam ir tiesības:
|
|
VI nodaļa Darbā iekārtošanas institūcijas |
VI nodaļa Darbā iekārtošanas institūcijas |
|
18.pants. Darbā iekārtošanas institūcijas Ar iedzīvotāju iekārtošanu darbā atļauts nodarboties personām, kuras ir saņēmušas Labklājības ministrijas izsniegtu licenci. |
59. |
Labklājības ministrs A.Požarnovs Aizstāt 18.pantā vārdus personām, kas ir saņēmušas Labklājības ministrijas ar vārdiem juridiskām personām, kuras saņēmušas Nodarbinātības valsts aģentūras izsniegtu licenci. |
Atbalstīt. |
18.pants. Darbā iekārtošanas institūcijas Ar iedzīvotāju iekārtošanu darbā atļauts nodarboties juridiskām personām, kuras saņēmušas Nodarbinātības valsts aģentūras izsniegtu licenci.
|
|
Pārejas noteikumi
|
Pārejas noteikumi 1.Līdz Nodarbinātības valsts aģentūras izveidošanai tās funkcijas pilda bezpeļņas organizācija valsts akciju sabiedrība Nodarbinātības valsts dienests, kas ir Labklājības ministrijas pārziņā. |
|||
|
2. Līdz Profesionālās karjeras izvēles aģentūras izveidošanai tās funkcijas pilda valsts bezpeļņas organizācija "Profesionālās karjeras izvēles centrs", kas ir Labklājības ministrijas pārziņā. |
2. Līdz Profesionālās karjeras izvēles aģentūras izveidošanai tās funkcijas pilda valsts bezpeļņas organizācija Profesionālās karjeras izvēles centrs, kas ir Labklājības ministrijas pārziņā. |
|||
|
60. |
Deputāte Ž.Vasaraudze Papildināt pārejas noteikumus ar jaunu 3.punktu šādā redakcijā, mainot turpmāko numerāciju: līdz brīdim, kad tiek izpildīta šā likuma 10.panta otrā daļa par darbspējīgu uzskatāma persona, kura atzīta par darbspējīgu speciāli radītos vai pielāgotos apstākļos, izņemot gadījumus, ja veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu komisijas atzinumā ir norādīts darbnespējīgs vai noteikts 100% darbspēju zaudējums. |
Atbalstīt |
3.Līdz brīdim, kad tiek izpildīta šā likuma 10.panta otrā daļa, par darbspējīgu uzskatāma persona, kura atzīta par darbspējīgu speciāli radītos vai pielāgotos apstākļos, izņemot gadījumus, kad veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu komisijas atzinumā ir norādīts darbnespējīgs vai noteikts 100 procentu darbspēju zaudējums. |
|
|
4. Ar šā likuma spēkā stāšanos spēku zaudē likums Par nodarbinātību (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Ministru Padomes Ziņotājs, 1992, 4./5.nr.; 1993, 20./21.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 2.nr.; 1995, 13.nr.; 1997, 13., 22.nr.; 1998, 19.nr.). |
|||
Likums stājas spēkā 2002.gada 1.janvārī. |
Likums stājas spēkā 2002.gada 1.janvārī. |