Likumprojekts
Grozījums Latvijas Sodu izpildes kodeksā
Izdarīt Latvijas Sodu izpildes kodeksā grozījumu un izteikt 55.pantu šādā redakcijā:
"55.pants. Ieturējumi no izpeļņas un citiem ienākumiem ar brīvības atņemšanu notiesātajām personām
Ar brīvības atņemšanu notiesātajām personām no aprēķinātās izpeļņas un citiem ienākumiem izdara ieturējumus pēc izpildrakstiem un citiem izpildu dokumentiem Civilprocesa likumā paredzētajā kārtībā tādā apmērā, lai pēc visu ieturējumu izdarīšanas notiesātā personiskajā kontā varētu ieskaitīt vismaz
20 procentus no aprēķinātās izpeļņas, bet pensijas vecumu sasniegušo notiesāto, notiesāto pirmās un otrās grupas invalīdu, nepilngadīgo, grūtnieču un to notiesāto, kurām ir bērni cietuma bērnunamā, personiskajā kontā -
vismaz
40 procentus no aprēķinātās izpeļņas un citiem ienākumiem.
Darba devēji, kas nodarbina notiesātos, veic sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas par katru darba ņēmēju, kā arī iemaksā budžetā no darba ņēmēja atalgojuma (izpeļņas) ieturētās sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas daļu un ieturēto iedzīvotāju ienākuma nodokli."
LIKUMPROJEKTA ² GROZĪJUMI LATVIJAS SODU IZPILDES KODEKS² ANOTĀCIJA
|
I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs |
|||||||||
|
1.Pašreizējās situācijas raksturojums |
Saskaņā ar Eiropas Savienības valstīs pielietojamo aprēķinu metodiku 2000. gadā Latvijas cietumos bija nodarbināti 27,4% darbaspējīgo notiesāto. Zemā notiesāto nodarbinātība ir pretrunā ar Latvijas sodu izpildes kodeksa un Cietumu noteikumu Eiropas padomes dalībvalstīm (rekomendāciju R(87)3) prasībām. Pašlaik spēkā ir Latvijas sodu izpildes kodeksa 55.pants , uz kura pamata no strādājošo notiesāto izpeļņas 25% apmērā tiek veikti atskaitījumi daļējai cietumu uzturēšanas izmaksu segšanai, kas nav taisnīgi attiecībā pret strādājošiem notiesātajiem un nestimulē viņus aktīvi iesaistīties darba procesā. |
||||||||
|
2.Tiesību akta projekta būtība |
Nepieciešams veikt izmaiņas Latvijas sodu izpildes kodeksā , kas novērstu situāciju, kad nestrādājošie notiesātie atrodas pilnīgā valsts apgādībā , bet strādājošie ir spiesti daļēji segt savas uzturēšanas izmaksas. |
||||||||
|
II. Kāda var būt tiesību akta Ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|||||||||
|
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
||||||||
|
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
||||||||
|
3. Sociālo seku izvērtējums |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
||||||||
|
4. Ietekme uz vidi |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
||||||||
|
III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem tūkst. Ls |
|||||||||
|
Rādītāji |
Kārtē- jais gads |
Trīs nākamie gadi |
*) |
||||||
|
2001 |
2002 |
2003 |
2004 |
||||||
|
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
||||||||
|
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
- |
-
|
- |
- |
- |
||||
|
3. Finansiālā ietekme |
- |
- |
- |
- |
- |
||||
|
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
||||||||
|
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins
|
- |
- |
- |
- |
- |
||||
|
IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
|
Kādi normatīvie akti likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Citus normatīvos aktus izdot nav nepieciešams. |
|
V. Kādam Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts |
|
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
|
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
|
3. Atbilstības izvērtējuma tabula |
|
|
4. Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
|
Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Komentāri |
|
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
|||
|
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu |
|
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Nav notikušas |
|
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav notikušas |
|
3. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Nav notikušas |
|
VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde |
|
|
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
|
2. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |