Likumprojekts

Grozījumi Koncesiju likumā

Izdarīt Koncesiju likumā (Latvijas Vēstnesis, 2000, 32/33.nr.) šādus grozījumus:

1. Aizstāt 1. panta 1. punktā vārdus ‘’Ministru kabineta pilnvarotas ministrijas’’ ar vārdiem ‘’Koncesiju aģentūras’’.

    1. Papildināt likumu ar jaunu 3.1. pantu šādā redakcijā:
    2. ‘’3.1. pants. Koncesiju aģentūra

      (1) Koncesiju aģentūra ir neprivatizējama valsts akciju sabiedrība, kas darbojas saskaņā ar šo likumu, citiem normatīvajiem aktiem un saviem statūtiem. Koncesiju aģentūras dibinātājs ir valsts. Koncesiju aģentūras kapitāla daļu turētājs ir Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija.

      (2) Koncesiju aģentūra veic šādas funkcijas:

      1) apkopo un izvērtē fizisko un juridisko personu priekšlikumus par koncesijas resursu nodošanu koncesijā;

      2) sagatavo Ministru kabineta rīkojumu projektus par koncesiju resursu nodošanu koncesijā;

      3) veic koncesiju piešķiršanu valsts vārdā saskaņā ar šo likumu;

      4) reģistrē Uzņēmumu reģistrā valsts vārdā noslēgtos koncesiju līgumus;

      5) kontrolē valsts vārdā noslēgto koncesijas līgumu izpildi, vajadzības gadījumā izdarot tajos grozījumus vai izbeidzot līgumu darbību;

      6) konsultē pašvaldības koncesiju piešķiršanas jautājumos, kā arī uz līguma pamata veic koncesiju piešķiršanu un citas tiesiskas darbības pašvaldību vārdā;

      7) pilda citas funkcijas, kas tai uzticētas ar likumu vai Ministru kabineta lēmumu.’’.

    3. Izteikt 4. panta pirmo daļu šādā redakcijā:

‘’(1) Ja koncesijas resursi ir valsts īpašums, Ministru kabinets pēc Koncesiju aģentūras priekšlikuma pieņem lēmumu par koncesijas resursu nodošanu koncesijā. Koncesijas piešķiršanas nosacījumus apstiprina Koncesiju aģentūra.’’.

4. Aizstāt 6. panta otrajā daļā vārdus ‘’attiecīgā ministrija’’ ar vārdiem ‘’Koncesiju aģentūra’’.

5. Izteikt 9. panta tekstu šādā redakcijā:

(1) Konkursa vai izsoles rīkotājs izsludina rezultātus ne vēlāk kā 12 mēnešu laikā no dienas, kad publicēts paziņojums par izsoli vai konkursu. Rezultāti izsludināmi, publicējot paziņojumu laikrakstā ‘’Latvijas Vēstnesis’’

(2) Pamatojoties uz izsoles vai konkursa rezultātiem, Koncesiju aģentūra vai attiecīgā pašvaldība pieņem lēmumu par koncesijas līguma noslēgšanu.

(3) Ja pēc izsoles vai konkursa rezultātu noteikšanas koncesijas piešķiršanas nosacījumos paredzētajā termiņā netiek panākta galīgā vienošanās ar koncesijas ieguvēju par koncesijas līgumu, Koncesiju aģentūra vai attiecīgā pašvaldība ir tiesīga pieņemt lēmumu par atkārtotas izsoles vai konkursa rīkošanu.’’.

6. Aizstāt 11. panta pirmajā daļā vārdus ‘’Ministru kabineta pilnvarota ministrija’’ ar vārdiem ‘’ Koncesiju aģentūra’’.

7. Aizstāt 13. panta pirmajā daļā vārdus ‘’Ministru kabineta rīkojuma’’ ar vārdiem ‘’Koncesiju aģentūras’’.

8. Aizstāt 15. panta otrajā un trešajā daļā vārdus ‘’valsts institūcijas’’ ar vārdiem ‘’Koncesiju aģentūras’’.

9. Papildināt likumu ar 16. pantu šādā redakcijā:

‘’16. pants. Strīdu izšķiršanas kārtība.

‘’Koncesiju aģentūras vai pašvaldības lēmumus un rīcību ieinteresētās personas var pārsūdzēt procesa likumos noteiktajā kārtībā. Strīdi starp koncesionāru un koncedentu risināmi koncesijas līgumā paredzētajā kārtībā.’’.

Pārejas noteikumi.

1. Ministru kabinets mēneša laikā no šī likuma spēkā stāšanās dienas izdod rīkojumu par Koncesiju aģentūras izveidošanu.

2. Koncesiju aģentūras dibināšanas izdevumi un dibināšanas pamatkapitāls apmaksājami no Privatizācijas aģentūras rezerves kapitāla.

 

 

 

Likumprojekta

"Grozījumi Koncesiju likumā "

anotācija

 

I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

Koncesiju likuma pašreizējā redakcija paredz, ka valstij piederošu koncesijas resursu nodošanu koncesijā var veikt katra ieinteresētā ministrija, kuras pārziņā atrodas attiecīgie koncesiju resursi. Līdz ar to nepastāv vienota institūcija, kas būtu atbildīga par šī Koncesiju likuma izpildi un valsts mantas apsaimniekošanu šī likuma izpratnē. Turklāt līdzīgu procesu, piemēram, privatizācijas pirmā posma (1991. – 1994. g.) analīze liecina, ka vienotas institūcijas trūkums noved pie intelektuālo un materiālo resursu sadrumstalotības un vienotas prakses trūkuma attiecībā uz likuma piemērošanu, kā rezultātā savukārt tiek kavēta attiecīgā procesa attīstība vai pazeminās funkcijas administrēšanas kvalitāte.

2. Tiesību akta projekta būtība

 

 

Likumprojekts paredz vienotas institūcijas – Koncesiju aģentūras izveidi, kura būs pilnvarota valsts vārdā veikt visas ar koncesiju piešķiršanu un koncesiju līgumu izpildes kontroli saistītās darbības. Tā kā valsts īpašumā esošo koncesijas resursu nodošana koncesijā ir valsts īpašuma apsaimniekošanas forma, Koncesiju aģentūru paredzēts veidot kā valsts akciju sabiedrību. Sakarā ar to, ka koncesijas resursi būs galvenokārt dabas resursi un infrastruktūras objekti, Koncesiju aģentūru paredzēts izveidot Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas pārziņā.

 

 

 

II. Kāda var būt tiesību akta

ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi

Koncesiju aģentūras izveide ļaus uzsākt koncesiju projektu realizāciju. Tādējādi likums veicinās privātās investīcijas infrastruktūras objektos, kā arī dabas resursu racionālā izmantošanā, līdz ar to stimulēs uzņēmējdarbības attīstību un jaunu darba vietu radīšanu, it īpaši būvniecības jomā.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Vienotas institūcijas izveidošana vienkāršos administratīvās procdūras, viedojot ‘’vienas pieturas aģentūru’’ koncesiju jautājumu risināšanā.

3. Sociālo seku izvērtējums

Tiesību akta projekts šo jomu neskar

4. Ietekme uz vidi

Tiesību akta projekts šo jomu neskar

 

III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

tūkst. Ls

Rādītāji

Kārtē-

Jais

Gads

 

Trīs nākamie gadi

2002.g.

*)

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

2. Izmaiņas budžeta izdevumos.

Tiesību akta projekts šo jomu neskar. Koncesiju aģentūras dibināšanas izdevumi tiks apmaksāti no Privatizācijas aģentūras rezerves kapitāla.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Finansiālā ietekme

Tiesību akta īstenošana neprasa papildu resursus.

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Nav nepieciešami.

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Ministru kabinetam, apkopojot pašvaldību iesniegtos datus, nepieciešams veikt aprēķinus par finansējuma palielināšanu 2002. g. budžetā

*) Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

Kādi normatīvie akti – likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt.

Papildus normatīvie akti nav nepieciešami.

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

.

Tiesību akta projekts šo jomu neskar

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Tiesību akts šo jomu neskar

3. Atbilstības izvērtējuma tabula

Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija.

Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

 

Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst)

Komentāri

       
       

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas

Nav notikušas.

 

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

 

 

3. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Nav notikušas.

 

 

VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Likuma izpildes nodrošināšanai tiks izveidota Koncesiju aģentūra kā valsts akciju sabiedrība Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas pārziņā.

 

 

2. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo

Likums neierobežo indivīda tiesības