Likumprojekts

Likumprojekts

 

Grozījums likumā “Par Valsts ieņēmumu dienestu”

 

Izdarīt likumā “Par Valsts ieņēmumu dienestu” (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru kabineta Ziņotājs, 1993, 34.nr.; 1995, 23.,24.nr.; 1997, 4.nr.; 1998, 2., 15.nr.; 1999, 22.nr.) šādu grozījumu:

Izteikt 24.pantu šādā redakcijā:

“24.pants. Valsts ieņēmumu dienesta materiālais nodrošinājums

Valsts ieņēmumu dienesta materiālo nodrošinājumu veido šādi finansu līdzekļi:

1) dotācija no vispārējiem ieņēmumiem valsts budžetā;

2) pašu ieņēmumi:

a) atstājot Valsts ieņēmumu dienesta rīcībā 80 procentus no ieņēmumiem, kas gūti, realizējot valstij piekritīgo mantu, ko likumā noteiktajā kārtībā aprakstījis un izņēmis Valsts ieņēmumu dienests;

b) no sniegtajiem maksas pakalpojumiem.”.

 

 

16.03.2001. plkst.1600

vārdu skaits – 100

Siliņš 7028736

 

 

 

LIKUMPROJEKTA

“Grozījumi likumā “par valsts ieņēmumu dienestu”” anotācija.

I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Likumprojekts ir izstrādāts saskaņā ar Ministru kabineta 2001.gada 2.janvāra sēdē (prot.Nr.1 16.§) pieņemto grozījumu Ministru kabineta 2000.gada 12.septembra sēdes protokollēmumā (prot.Nr.42 16.§ 19.punkts). Valsts policijai, Valsts robežsardzei, Jūras spēkiem un LR Zemessardzei to speciālajos likumos ir noteikts finansējums 80% apmērā no ieņēmumiem, kas gūti, realizējot konfiscēto mantu, preces vai citus priekšmetus, ko likumā noteiktajā kārtībā aprakstījusi un izņēmusi konkrētā institūcija, paredzot, ka daļa no šādā veidā iegūtajiem līdzekļiem ir jāizlieto attiecīgā personālsastāva materiālajai finansēšanai (Valsts policijai ne mazāk kā 25%, Valsts robežsardzei 25%, Jūras spēkiem 25% un LR Zemessardzei ne mazāk kā 35%). Minētajām valsts institūcijām šāda veida finansu līdzekļi tiek piešķirti tikai pēc valstij piekritīgās mantas realizācijas. Konfiscētā manta, preces vai citi priekšmeti, ko likumā noteiktajā kārtībā aprakstījusi un izņēmusi konkrēta institūcija kļūst valstij piekritīga pēc valsts institūcijas lēmuma pieņemšanas par attiecīgās mantas konfiscēšanu saskaņā ar Ministru kabineta 1998.gada 26.maija noteikumu Nr.188 “Noteikumi par valstij piekritīgās mantas uzskaiti, novērtēšanu un realizāciju” 2.punktu.

Saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem Valsts ieņēmumu dienesta budžetā netiek ieskaitīti ieņēmumi no konfiscētās mantas, preču vai citu priekšmetu realizācijas, ko likumā noteiktajā kārtībā aprakstījis un izņēmis Valsts ieņēmumu dienests.

2. Tiesību akta projekta būtība

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Likumprojekts ir sagatavots vienlaicīgi ar noteikumu projektu par grozījumiem Ministru kabineta 26.05.1998. noteikumos Nr.199 “Valstij piekritīgās mantas realizācijas ieņēmumu sadales kārtība”, kas paredz minētās kārtības attiecināšanu arī uz VID aprakstīto un izņemto mantu. Likums ir nepieciešams, lai nodrošinātu Valsts ieņēmumu dienestu ar papildu līdzekļiem darbinieku materiālajai stimulēšanai, kuri sekmējuši likumpārkāpumu atklāšanu, t.sk., kontrabandas kravu atklāšanu. Likums Valsts ieņēmumu dienestam ļaus efektīvāk novērst un atklāt noziegumus valsts nodokļu, nodevu un citu obligāto maksājumu jomā.

 

 

II. Kāda var būt tiesību akta

ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

 

1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi

1. Likuma pieņemšana labvēlīgi ietekmēs tautsaimniecības attīstību.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

2. Uzlabojot noziegumu atklāšanu valsts nodokļu, nodevu un citu obligāto maksājumu jomā, likums sekmēs negodprātīgas konkurences starp uzņēmējiem, kad daļa uzņēmēju izvairās no nodokļu nomaksas, samazināšanos un dos pozitīvu ietekmi godīgas uzņēmējdarbības attīstībai.

3. Sociālo seku izvērtējums

3. Likumprojekts šo jomu neskar.

4. Ietekme uz vidi

4. Likumprojekts šo jomu neskar.

 

III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

Tūkst. Ls

Rādītāji

Kārtē-

Jais

Gads

 

Trīs nākamie gadi

 

 

*)

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

Valsts ieņēmumu dienestam būs nepieciešami papildus līdzekļi no valsts budžeta (pašu ieņēmumi)

299,211

 

 

 

 

400,000

400,000

400,000

400,000

3. Finansiālā ietekme

299,211

400,000

400,000

400,000

400,000

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Likumprojekts šo jomu neskar

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

EKK 1100 Atalgojumi

EKK 1200 Valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas

EKK 4100 Kustamie īpašumi (virs Ls 50)

 

118,650

 

30,956

149,605

 

158,617

 

41,383

200,000

 

158,617

 

41,383

200,000

 

158,617

 

41,383

200,000

 

158,617

 

41,383

200,000

*) Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

 

IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

Kādi normatīvie akti – likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt.

Vienlaicīgi ar šī likuma pieņemšanu nepieciešams izdarīt grozījumus Ministru kabineta 26.05.1998. noteikumos Nr.199 “Valstij piekritīgās mantas realizācijas ieņēmumu sadales kārtība”, attiecinot tos arī uz Valsts ieņēmumu dienesta aprakstīto un izņemto mantu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts

   

1. Saistības pret Eiropas Savienību

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Likumprojekts atbilst Latvijas starptautiskajām saistībām pret Eiropas savienību, t.sk. šādām ES direktīvām:

Council Regulation (EEC) No 77/799/EEC;

Council Regulation (EEC) No 76/308; 77/794/EEC; 218/92/EEC; 79/1071EEC; 79/1070EEC par sadarbību nodokļu jomā.

   

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

 

2. Likumprojekts nav pretrunā saistībām ar Pasaules tirdzniecības organizāciju;

Likumprojekts nav pretrunā ar citām Latvijas starptautiskajām saistībām.

 

3. Atbilstības izvērtējuma tabula

Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija

3. Atbilst.

Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst)

Komentāri

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas

1. Konsultācijas nav notikušas.

 

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

2. Likumprojekts šo jomu neskar.

 

 

 

 

 

3. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

3. Konsultācijas nav notikušas.

 

 

VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

1. Netiks paplašinātas Valsts ieņēmumu dienesta funkcijas.

 

 

2. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo

2. Likumprojekts šo jomu neskar.

 

 

 

 

 

Ministrs G.Bērziņš