2001

2001.gada 11.jūnijā

 

SAEIMAS PREZIDIJAM

 

Aizsardzības un iekšlietu komisija, vadoties no Saeimas Kārtības ruļļa 79.panta pirmajā daļā paredzētajām tiesībām, izstrādājusi un iesniedz izskatīšanai Saeimā likumprojektu “Grozījumi “Obligātā militārā dienesta likumā””.

Pielikumā:

  1. Likumprojekts “Grozījumi “Obligātā militārā dienesta likumā””.
  2. Anotācija likumprojektam “Grozījumi “Obligātā militārā dienesta likumā”” uz divām lapām.

 

Ar cieņu

Dz.Kudums

Aizsardzības un iekšlietu

komisijas priekšsēdētājs

 

 

 

 

Iesniedz Aizsardzības un iekšlietu komisija

Likumprojekts

 

Grozījumi “Obligātā militārā dienesta likumā”

 

 

Izdarīt “Obligātā militārā dienesta likumā” (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru kabineta Ziņotājs, 1997. nr.6., 1998. nr.1., 2000. nr.2., 2001. nr.1., 2001. nr.10.) šādus grozījumus:

  1. Papildināt 21.panta (1) daļu ar 10) un 11) punktu šādā redakcijā:

“10) personām, kuras agrāk sodītas par izdarītiem tīšiem noziedzīgiem nodarījumiem”;

“ 11) personām, kuras nav ieguvušas pamatizglītību”.

2. Papildināt 31.pantu ar (2) daļu šādā redakcijā:

“(2) karavīram obligātajā militārajā dienestā dienesta laiks tiek pagarināts par to laiku, ko obligātā aktīvā militārā dienesta karavīrs ir pavadījis virssardzē par izdarītajiem pārkāpumiem”.

 

 

 

Likumprojekta

Grozījumi Obligātā militārā dienesta likumā

anotācija

I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs

1. Patreizējās situācijas raksturojums

 

 

 

Nacionālajos bruņotajos spēkos ir izveidojusies situācija, ka obligātajā militārajā dienestā (OMD) tiek iesaukti jaunieši ar nepabeigtu pamatizglītību, agrāk tiesāti par tīšiem noziedzīgiem nodarījumiem. Šāda kontingenta klātbūtne nelabvēlīgi ietekmē citus OMD iesauktos karavīrus, veido dienestam un mācībām nelabvēlīgu vidi vienībās, rada atmosfēru, kura nemotivē OMD iesauktos militāro zināšanu un prasmju apguvei.

 

2. Tiesību akta projekta būtība

 

Šis likumprojekts sagatavots, lai izvairītos no tādu personu iesaukšanas OMD, kuras sava zemā intelektuālā un izglītības līmeņa dēļ nav spējīgas apgūt dienestam nepieciešamās elementārās militārās zināšanas un pakļaujas negatīvām ietekmēm un autoritātēm biežāk nekā pamatizglītību apguvušie.

Agrāk par nopietniem noziedzīgiem nodarījumiem sodīto personu nelabvēlīgā ietekme uz OMD iesauktajiem tiks novērsta. Tas ļaus veidot dienestam labvēlīgāku un pozitīvām tradīcijām bagātāku vidi vienībās un apakšvienībās.

OMD laika pagarināšana par virssardzē pavadīto laiku precizē disciplinārsodu izciešanas kārtību un atbilst reālajai situācijai: virssardzē izciešot sodu, karavīrs nepilda dienesta pienākumus, tādēļ dienesta laiks pagarināms par šo termiņu.

 

1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi

 

Likumprojekts šo jomu neskar

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi

un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Likumprojekts šo jomu neskar

3. Sociālo seku izvērtējums

Likumprojekts šo jomu neskar

4. Ietekme uz vidi

Likumprojekts šo jomu neskar

III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību

Budžetiem

Tūkst.Ls

Rādītāji

 

Kārtē-jais gads

Trīs nākamie gadi

*)

1. izmaiņas budžeta ieņēmumos

Likumprojekts šo jomu neskar

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

 

3. Finansiālā ietekme

 

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

 

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

 

*) Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

 

IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

Kādi normatīvie akti –

Likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru Kabinetu noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt

Jaunu normatīvo aktu pieņemšana nav nepieciešama.

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts

1. Saistības pret Eiropas savienību

Likumprojekts šo jomu neskar

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Likumprojekts šo jomu neskar

3. Atbildības izvērtējuma tabula

Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas

Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija

Likumprojekts šo jomu neskar

 

Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr.

Atbildības pakāpe (atbilst/neatbilst)

Komentāri

Likumprojekts šo jomu neskar

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas

Nav notikušas

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie

priekšlikumi, mainīts

formulējums to interesēs, neatbalsta)

 

__________

3. Konsultācijas ar starptautiskiem konsultantiem

Konsultācijas nav notikušas

VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses – vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

 

Likumprojekts šo jomu neskar

2. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo

Likumprojekts šo jomu neskar

2001.gada 24. maijā

 

Aizsardzības ministrs Ģ.V. Kristovskis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rimša,

7335128

anOMDL2405