Likumprojekts
Grozījums likumā Par izložu un azartspēļu nodevu un nodokli
Izdarīt likumā Par izložu un azartspēļu nodevu un nodokli (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 14.nr.; 1995, 22.nr.; 1997, 9.nr.; 1999, 17.nr.; 1999, 24.nr.) šādu grozījumu:
Izteikt 12.panta tekstu šādā redakcijā:
Ienākumi no izložu un azartspēļu nodevas maksa par speciālo atļauju (licenci) tiek ieskaitīti Ministru kabineta izveidotajā speciālajā budžetā, un tie izmantojami likumā Par izlozēm un azartspēlēm noteiktajā kārtībā.
Ienākumi no azartspēļu nodokļa 75 procentu apmērā ieskaitāmi valsts pamatbudžetā, bet 25 procentu apmērā - tās pašvaldības budžetā, kuras teritorijā tiek organizēta azartspēle.
Ienākumi no valsts mēroga izložu nodokļa ieskaitāmi valsts pamatbudžetā, bet no vietēja mēroga izložu nodokļa - tās pašvaldības budžetā, kuras teritorijā tiek organizēta izloze.
Likums stājas spēkā 2002. gada 1. janvārī
Likumprojekta Grozījums likumā Par izložu un azartspēļu nodevu un nodokli
anotācija
|
I. Kādēļ likums ir vajadzīgs |
||||||
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
|
|||||
|
2. Likuma projekta būtība |
|
|||||
|
II. Kāda var būt likuma ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||||||
|
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
|
|||||
|
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
|
|||||
|
3. Sociālo seku izvērtējums |
|
|||||
|
4. Ietekme uz vidi |
|
|||||
|
III. Kāda var būt likuma ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||||
|
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Trīs nākamie gadi |
tūkst. Ls |
|||
|
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likums valsts budžeta ieņēmumus neietekmēs. |
- |
||||
|
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
- |
|||||
|
3. Finansiālā ietekme |
Likuma ieviešanai nebūs nepieciešami izdevumi, kas saistīti ar darbinieku atlaišanas pabalstu izmaksu. |
- |
||||
|
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Pieņemot likumprojektu, iespējams uzlabot sabiedrības veselību, samazināt noziedzību, kā arī samazināt izdevumus, kas nepieciešami veselības aprūpei un drošībai. |
- |
||||
|
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
||||||
|
IV. Kāda var būt likumprojekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
||||||
|
Kādi normatīvie akti likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. |
Likumprojekta darbības nodrošināšanai
|
|||||
|
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst likumprojekts |
||||||
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
|
|||||
|
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
|
|||||
|
3. Atbilstības izvērtējuma tabula |
||||||
|
Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija |
||||||
|
Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|||
|
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu |
||||||
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
|
|||||
|
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Minētās nevalstiskās organizācijas ir šī likumprojekta sagatavošanas iniciatores un aktīvi piedalījušās likuma projekta izstrādes procesā. |
|||||
|
3. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
|
|||||
|
VII. Kā tiks nodrošināta likuma izpilde |
||||||
|
1. Kā tiks nodrošināta likuma izpilde no valsts puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
|
|||||
|
2. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo. |
|
|||||
Dz.Ābiķis
Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas priekšsēdētājs