27.09.2001.
Saeimas Prezidijam
Sociālo un darba lietu komisija lūdz iekļaut Saeimas nākamās sēdes darba kārtībā otrajam lasījumam sagatavoto likumprojektu Valsts darba inspekcijas likums (reģ.nr.906).
Pielikumā: Apkopoto priekšlikumu tabula likumprojekta otrajam lasījumam uz 13 lapām.
Patiesā cieņā!
KOMISIJAS PRIEKŠSĒDĒTĀJA A.BARČA
Sociālo un darba lietu komisijas apkopotie priekšlikumi likumprojekta
Valsts darba inspekcijas likums
reģ. nr.906
izskatīšanai otrajā lasījumā
|
Pirmajā lasījumā nobalsotā redakcija |
Priekšl. nr. |
Otrajam lasījumam iesniegtie priekšlikumi |
Komisijas lēmums |
Likuprojekta redakcija, kuru 2.lasījumā piedāvā pieņemt Sociālo un darba lietu komsija |
|
1.pants. Likuma mērķis |
1.pants. Likuma mērķis |
|||
|
Šā likuma mērķis ir noteikt Valsts darba inspekcijas tiesisko statusu, uzdevumu un funkcijas. |
Šā likuma mērķis ir noteikt Valsts darba inspekcijas tiesisko statusu, uzdevumu un funkcijas. |
|||
|
2.pants. Valsts darba inspekcijas statuss |
1. |
Sociālo un darba lietu komisija Papildināt 2.panta nosaukumu aiz vārda inspekcijas ar vārdu tiesiskais |
Atbalstīt |
2.pants. Valsts darba inspekcijas tiesiskais statuss |
|
(1) Valsts darba inspekcija (turpmāk Darba inspekcija) ir Labklājības ministrijas pārraudzībā esoša valsts pārvaldes iestāde. |
(1) Valsts darba inspekcija (turpmāk Darba inspekcija) ir Labklājības ministrijas pārraudzībā esoša valsts pārvaldes iestāde. |
|||
|
(2) Darba inspekcija ir juridiska persona, un tai ir zīmogs ar papildinātā mazā Latvijas valsts ģerboņa attēlu un pilnu Darba inspekcijas nosaukumu. |
(2) Darba inspekcija ir juridiskā persona, un tai ir zīmogs ar papildinātā mazā Latvijas valsts ģerboņa attēlu un pilnu Darba inspekcijas nosaukumu. |
|||
|
(3) Darba inspekcijas nolikumu apstiprina Ministru kabinets. |
(3) Darba inspekcijas nolikumu apstiprina Ministru kabinets. |
|||
|
3.pants. Darba inspekcijas uzdevums un funkcijas |
3.pants. Darba inspekcijas uzdevums un funkcijas |
|||
|
(1) Darba inspekcijas uzdevums ir veikt pasākumus, lai nodrošinātu efektīvu valsts politikas ieviešanu darba tiesisko attiecību, darba aizsardzības un bīstamo iekārtu jomā, kā arī lai izskaustu nelegālo nodarbinātību. |
2.
3. |
Juridiskais birojs Izslēgt 3.panta pirmajā daļā vārdus kā arī lai izskaustu nelegālo nodarbinātību Sociālo un darba lietu komisija Aizstāt 3.panta pirmajā daļā vārdu ieviešanu ar vārdu īstenošanu. Papildināt 3.panta pirmo daļu aiz vārda iekārtu ar vārdiem tehniskās uzraudzības |
Atbalstīt
Atbalstīt |
(1) Darba inspekcijas uzdevums ir veikt pasākumus, lai nodrošinātu efektīvu valsts politikas īstenošanu darba tiesisko attiecību, darba aizsardzības un bīstamo iekārtu tehniskās uzraudzības jomā. |
|
(2) Realizējot šā panta pirmajā daļā minēto uzdevumu, Darba inspekcijai ir šādas funkcijas: |
4. |
Sociālo un darba lietu komisija Aizstāt 3.panta otrajā daļā vārdu ir ar vārdu pilda |
Atbalstīt |
(2) Realizējot šā panta pirmajā daļā minēto uzdevumu, Darba inspekcijai pilda šādas funkcijas: |
|
1) uzraudzīt un kontrolēt darba tiesisko attiecību, darba aizsardzības un bīstamo iekārtu tehniskās uzraudzības normatīvo aktu prasību ievērošanu; |
1) uzrauga un kontrolē darba tiesisko attiecību, darba aizsardzības un bīstamo iekārtu tehniskās uzraudzības normatīvo aktu prasību ievērošanu; |
|||
|
2) kontrolēt, kā darba devēji un darbinieki savstarpēji izpilda pienākumus, kurus viņiem nosaka darba līgumi un darba koplīgumi; |
2) kontrolē, kā darba devēji un darbinieki savstarpēji pilda pienākumus, kurus viņiem nosaka darba līgumi un darba koplīgumi |
|||
|
3) veicināt darba devēju un darbinieku savstarpēju sadarbību; |
5. |
Sociālo un darba lietu komisija Izslēgt 3.panta otrās daļas 3.punktā vārdu savstarpēju. |
Atbalstīt |
3) veicina darba devēju un darbinieku sadarbību; |
|
4) veikt pasākumus, lai veicinātu domstarpību novēršanu starp darbinieku un darba devēju; |
6. |
Sociālo un darba lietu komisija Aizstāt 3.panta otrās daļas 4.punktā vārdu veicinātu ar vārdu sekmētu |
Atbalstīt (red.preciz.) |
4) veic pasākumus, lai sekmētu domstarpību novēršanu starp darba devēju un darbiniekiem; |
|
5) pētīt darba tiesisko attiecību, darba aizsardzības un bīstamo iekārtu tehniskās uzraudzības jautājumus; |
5) pēta darba tiesisko attiecību, darba aizsardzības un bīstamo iekārtu tehniskās uzraudzības jautājumus; |
|||
|
6) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā veikt darbā notikušo nelaimes gadījumu izmeklēšanu un vienotu reģistrāciju; |
6) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā veic darbā notikušo nelaimes gadījumu izmeklēšanu un vienotu reģistrāciju; |
|||
|
7) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā piedalīties arodsaslimšanas gadījumu izmeklēšanā; |
7) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā piedalās arodsaslimšanas gadījumu izmeklēšanā; |
|||
|
8) Ministru kabineta noteiktajā kārtībā izmeklēt bīstamo iekārtu avārijas; |
8) Ministru kabineta noteiktajā kārtībā izmeklē bīstamo iekārtu avārijas; |
|||
|
9) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā reģistrēt bīstamās iekārtas; |
9) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā reģistrē bīstamās iekārtas; |
|||
|
10) izsniegt atļaujas bīstamo iekārtu ekspluatācijas uzsākšanai; |
10) izsniedz atļaujas bīstamo iekārtu ekspluatācijas uzsākšanai |
|||
|
11) kontrolēt darba vietās esošo darba aprīkojumu, personāla individuālo un kolektīvo aizsardzības līdzekļu, veselībai kaitīgo un bīstamo vielu izmantošanu, kā arī tehnoloģisko procesu ievērošanu atbilstoši normatīvo aktu prasībām; |
11) kontrolē darba vietās esošo darba aprīkojumu, personāla individuālo un kolektīvo aizsardzības līdzekļu, veselībai kaitīgo un bīstamo vielu izmantošanu, kā arī tehnoloģisko procesu ievērošanu atbilstoši normatīvo aktu prasībām; |
|||
|
12) veikt normatīvajos aktos noteikto iekārtu, darba vietās izmantojamā aprīkojuma un individuālo aizsardzības līdzekļu tirgus uzraudzību; |
7.
8.
|
Juridiskais birojs Papildināt 3.panta otrās daļas 12.punktu aiz vārda individuālo ar vārdiem un kolektīvo; Sociālo un darba lietu komisija Izteikt 3.panta otrās daļas 12.punktu šādā redakcijā: 12)veic normatīvajos aktos noteikto iekārtu, darba vietās esošā darba aprīkojuma un personāla individuālo un kolektīvo aizsardzības līdzekļu tirgus uzraudzību; |
Atbalstīt
Atbalstīt |
12) veic normatīvajos aktos noteikto iekārtu, darba vietās esošā darba aprīkojuma un personāla individuālo un kolektīvo aizsardzības līdzekļu tirgus uzraudzību; |
|
13) sniegt bezmaksas konsultācijas. |
9. |
Deputāts A.Kļementjevs Izteikt 3.panta 2.daļas 13.punktu šādā redakcijā: 13) sniedz bezmaksas konsultācijas jautājumos, kas ir Darba inspekcijas kompetencē.
|
Atbalstīt |
13) sniedz bezmaksas konsultācijas jautājumos, kas ir Darba inspekcijas kompetencē; |
|
10.
11. |
Labklājības ministrs A.Požarnovs Papildināt 3.panta otro daļu ar jaunu apakšpunktu šādā redakcijā: izsniegt licences juridiskajām personām, kuras veic darbinieku apmācību darba aizsardzībā, darba aizsardzības speciālistu pārkvalificēšanu un viņu kvalifikācijas paaugstināšanu. Sociālo un darba lietu komisija Papildināt 3.panta otro daļu ar jaunu apakšpunktu šādā redakcijā: 14) izsniedz licences juridiskajām personām, kuras veic darbinieku apmācību darba aizsardzībā, darba aizsardzības speciālistu sagatavošanu un viņu kvalifikācijas paaugstināšanu. |
Daļēji atbalstīt
Atbalstīt |
14) izsniedz licences juridiskajām personām, kuras veic darbinieku apmācību darba aizsardzībā, darba aizsardzības speciālistu sagatavošanu un viņu kvalifikācijas paaugstināšanu. |
|
|
4.pants. Darba inspekcijas uzraudzības un kontroles joma. |
12. |
Deputāts A.Kļementejevs Izteikt 4.pantu šādā redakcijā: 4.pants. Darba inspekcijas uzraudzības un kontroles joma. Darba inspekcija realizē uzraudzību vai kontroli pār: 1) darba devēju neatkarīgi no darba devēja tiesiskā statusa, pieņemto lēmumu un rīcības likumību, īstenojot darba tiesiskās attiecības; 2) darba drošības normu ievērošanu darba vietās, kur tiek nodarbinātas personas, uz kurām attiecas darba aizsardzības normatīvie akti; 3) bīstamo iekārtu pareizu un drošu izmantošanu.
|
Neatbalstīt |
4.pants. Darba inspekcijas uzraudzības un kontroles joma. |
|
(1) Darba inspekcijas uzraudzībai un kontrolei ir pakļauti: |
(1) Darba inspekcijas uzraudzībai un kontrolei ir pakļauti: |
|||
|
1) komersanti, valsts un pašvaldību iestādes un reliģiskās un sabiedriskās organizācijas; |
1) komersanti, valsts un pašvaldību iestādes, reliģiskās un sabiedriskās organizācijas; |
|||
|
2) darba devēji un to pilnvarotās personas atbilstoši tām uzticētajiem pienākumiem un pilnvarām; |
2) darba devēji un to pilnvarotās personas atbilstoši tām uzticētajiem pienākumiem un pilnvarām; |
|||
|
3) uzņēmumu (organizatorisku vienību, kurās darba devēji nodarbina nodarbinātos) darba vietas, kā arī jebkuras citas vietas uzņēmumā, kas nodarbinātajam ir pieejamas darba gaitā. |
|
3) uzņēmumu (organizatorisku vienību, kurās darba devēji nodarbina nodarbinātos) darba vietas, kā arī jebkuras citas vietas uzņēmumā, kas nodarbinātajam ir pieejamas darba gaitā. |
||
|
(2) Darba inspekcijas uzraudzībai un kontrolei ir pakļautas bīstamās iekārtas un to valdītāji. |
(2) Darba inspekcijas uzraudzībai un kontrolei ir pakļautas bīstamās iekārtas un to valdītāji. |
|||
|
5.pants. Darba inspekcijas amatpersonas |
5.pants. Darba inspekcijas amatpersonas |
|||
|
(1) Darba inspekcijas amatpersonas ir direktors un visu līmeņu valsts darba inspektori. Darba inspekcijas amatpersonas ir valsts civildienesta ierēdņi. |
13. |
Sociālo un darba lietu komisija Papildināt 5.panta pirmo daļu pirms vārda direktors ar vārdiem Darba inspekcijas. |
Atbalstīt |
(1) Darba inspekcijas amatpersonas ir Darba inspekcijas direktors un visu līmeņu valsts darba inspektori. Darba inspekcijas amatpersonas ir valsts civildienesta ierēdņi. |
|
(2) Darba inspekcijas amatpersonām ir tiesības: |
(2) Darba inspekcijas amatpersonām ir tiesības: |
|||
|
1) uzrādot dienesta apliecību, bez iepriekšējas paziņošanas vai atļaujas jebkurā diennakts laikā, arī darba devēja vai bīstamo iekārtu valdītāja prombūtnē: |
14. |
Sociālo un darba lietu komisija Papildināt 5.panta otrās daļas 1.punktu aiz vārda atļaujas ar vārdu saņemšanas. |
Atbalstīt |
1) uzrādot dienesta apliecību, bez iepriekšējas paziņošanas vai atļaujas saņemšanas jebkurā diennakts laikā, arī darba devēja vai bīstamo iekārtu valdītāja prombūtnē: |
|
a) apmeklēt un apskatīt viņu uzraudzībai un kontrolei pakļautos objektus; |
a) apmeklēt un apskatīt viņu uzraudzībai un kontrolei pakļautos objektus, |
|||
|
b) pārbaudīt darba procesu, darba vidi un darba aizsardzības pasākumus; |
b) pārbaudīt darba procesu, darba vidi un darba aizsardzības pasākumus; |
|||
|
2) veikt pārbaudi, kontroli un izmeklēšanu vai pieprasīt informāciju, kas ir nepieciešama, lai pārliecinātos, ka normatīvo aktu prasības tiek ievērotas, tai skaitā: |
|
2) veikt pārbaudi, kontroli un izmeklēšanu vai pieprasīt informāciju, kas ir nepieciešama, lai pārliecinātos, ka normatīvo aktu prasības tiek ievērotas, tai skaitā: |
||
|
a) iztaujāt darba devējus, bīstamo iekārtu valdītājus, darbiniekus un citas personas par darba tiesisko attiecību, darba aizsardzības un bīstamo iekārtu tehniskās uzraudzības jautājumiem; |
a) iztaujāt darba devējus, bīstamo iekārtu valdītājus, darbiniekus un citas personas par darba tiesisko attiecību, darba aizsardzības un bīstamo iekārtu tehniskās uzraudzības jautājumiem, |
|||
|
b) pieprasīt uzskaites, reģistrācijas vai citus dokumentus, kas nepieciešami saskaņā ar normatīvajiem aktiem par darba tiesiskajām attiecībām, darba aizsardzību un bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību, lai pārliecinātos, ka šie dokumenti atbilst normatīvajiem aktiem, kā arī pieprasīt to kopijas un izrakstus; |
b) pieprasīt uzskaites, reģistrācijas vai citus dokumentus, kas nepieciešami saskaņā ar normatīvajiem aktiem par darba tiesiskajām attiecībām, darba aizsardzību un bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību, lai pārliecinātos, ka šie dokumenti atbilst normatīvajiem aktiem, kā arī pieprasīt to kopijas un izrakstus, |
|||
|
c) pieprasīt informāciju, kas ir nepieciešama Darba inspekcijai, lai risinātu darba tiesisko attiecību, darba aizsardzības un bīstamo iekārtu tehniskās uzraudzības jautājumus; |
c) pieprasīt informāciju, kas ir nepieciešama Darba inspekcijai, lai risinātu darba tiesisko attiecību, darba aizsardzības un bīstamo iekārtu tehniskās uzraudzības jautājumus, |
|||
|
d) veikt darba vides faktoru mērījumus, fotografēt, veikt audioierakstus, kā arī ņemt materiālu un vielu paraugus analīzei; |
15. |
Labklājības ministrs A.Požarnovs Papildināt 5.panta otrās daļas 2.punkta d) apakšpunktu pēc vārdiem veikt audioierakstus ar vārdiem un videoierakstus. |
Atbalstīt |
d) veikt darba vides faktoru mērījumus, fotografēt, veikt audioierakstus un videoierakstus, kā arī ņemt materiālu un vielu paraugus analīzei, |
|
e) pieaicināt speciālistus sevišķu uzdevumu veikšanai; |
e) pieaicināt speciālistus sevišķu uzdevumu veikšanai; |
|||
|
3) uzaicināt uz Darba inspekciju darba devējus, bīstamo iekārtu valdītājus, darbiniekus vai citas fiziskas personas, vai juridisko personu pārstāvjus, lai no viņiem iegūtu informāciju par darba tiesisko attiecību, darba aizsardzības un bīstamo iekārtu tehniskās uzraudzības jautājumiem vai viņiem sniegtu informāciju, paskaidrojumus un cita veida palīdzību šajos jautājumos; |
3) uzaicināt uz Darba inspekciju darba devējus, bīstamo iekārtu valdītājus, darbiniekus vai citas fiziskās personas, vai juridisko personu pārstāvjus, lai no viņiem iegūtu informāciju par darba tiesisko attiecību, darba aizsardzības un bīstamo iekārtu tehniskās uzraudzības jautājumiem vai sniegtu viņiem informāciju, paskaidrojumus un cita veida palīdzību šajos jautājumos; |
|||
|
4) organizēt darba devēju, bīstamo iekārtu valdītāju, darba devēju un darbinieku organizāciju pārstāvju un citu juridisko personu pārstāvju un fizisko personu tikšanos, lai apspriestu darba tiesisko attiecību, darba aizsardzības un bīstamo iekārtu tehniskās uzraudzības jautājumus; |
4) organizēt darba devēju, bīstamo iekārtu valdītāju, darba devēju un darbinieku organizāciju pārstāvju un citu juridisko personu pārstāvju un fizisko personu tikšanos, lai apspriestu darba tiesisko attiecību, darba aizsardzības un bīstamo iekārtu tehniskās uzraudzības jautājumus; |
|||
|
5) saņemt no darba devējiem un bīstamo iekārtu valdītājiem tādu ar inspicējamā objekta specifiku, atrašanās vietu, veicamās pārbaudes raksturu un ilgumu samērojamu apstākļu nodrošinājumu, kāds nepieciešams Darba inspekcijas uzdevuma izpildei; |
5) saņemt no darba devējiem un bīstamo iekārtu valdītājiem tādu ar inspicējamā objekta specifiku, atrašanās vietu, veicamās pārbaudes raksturu un ilgumu samērojamu apstākļu nodrošinājumu, kāds nepieciešams Darba inspekcijas uzdevuma izpildei; |
|||
|
6) pieņemt lēmumus darba tiesisko attiecību, darba aizsardzības, bīstamo iekārtu tehniskās uzraudzības jautājumos, kā arī izteikt brīdinājumus un dot rīkojumus darba devējiem vai bīstamo iekārtu valdītājiem; |
6) pieņemt lēmumus darba tiesisko attiecību, darba aizsardzības un bīstamo iekārtu tehniskās uzraudzības jautājumos, kā arī izteikt brīdinājumus un dot rīkojumus darba devējiem vai bīstamo iekārtu valdītājiem; |
|||
|
7) apturēt uzņēmumu darbību saskaņā ar normatīvajiem aktiem par uzņēmumu, iestāžu un organizāciju darbības apturēšanas kārtību; |
7) apturēt uzņēmumu darbību saskaņā ar normatīvajiem aktiem par uzņēmumu, iestāžu un organizāciju darbības apturēšanas kārtību; |
|||
|
8) administratīvo pārkāpumu izskatīšanai noteiktajā kārtībā administratīvi sodīt darba devējus, bīstamo iekārtu valdītājus, kā arī citas personas; |
8) administratīvo pārkāpumu izskatīšanai noteiktajā kārtībā administratīvi sodīt darba devējus, bīstamo iekārtu valdītājus, kā arī citas personas; |
|||
|
9) veikt plānotās un neplānotās pārbaudes. |
16. |
Juridiskais birojs Izslēgt 5.panta otrās daļas 9.punktu. |
Atbalstīt |
|
|
(3) Darba inspekcijas amatpersonu pieņemtie lēmumi, rīkojumi un brīdinājumi šajā likumā noteiktās kompetences ietvaros ir obligāti pildāmi visām Darba inspekcijas kontrolei un uzraudzībai pakļautajām juridiskajām un fiziskajām personām. |
17. |
Sociālo un darba lietu komisija Papildināt 5. panta trešo daļu pirms vārda rīkojumi ar vārdu izdotie un pirms vārda brīdinājumi ar vārdu izteiktie. |
Atbalstīt |
(3) Darba inspekcijas amatpersonu pieņemtie lēmumi, izdotie rīkojumi un izteiktie brīdinājumi šajā likumā noteiktās kompetences ietvaros ir obligāti pildāmi visām Darba inspekcijas kontrolei un uzraudzībai pakļautajām juridiskajām un fiziskajām personām. |
|
6.pants. Dar ba inspekcijas direktors |
6.pants. Darba inspekcijas direktors |
|||
|
(1) Darba inspekcijas direktora (turpmāk direktors) kandidatūru pēc labklājības ministra ieteikuma apstiprina Ministru kabinets. Labklājības ministrs direktoru ieceļ un atbrīvo no amata, ievērojot Valsts civildienesta likumā noteiktās prasības. |
(1) Darba inspekcijas direktora (turpmāk direktors) kandidatūru pēc labklājības ministra ieteikuma apstiprina Ministru kabinets. Labklājības ministrs direktoru ieceļ un atbrīvo no amata, ievērojot Valsts civildienesta likumā noteiktās prasības. |
|||
|
(2) Direktors: |
(2) Direktors: |
|||
|
1) vada Darba inspekciju un ir atbildīgs par Darba inspekcijas uzdevumu izpildi; |
1) vada Darba inspekciju un ir atbildīgs par Darba inspekcijas uzdevumu izpildi; |
|||
|
2) apstiprina Valsts darba inspekcijas ikgadējo darbības programmu un kalendāra plānu; |
2) apstiprina Valsts darba inspekcijas ikgadējo darbības programmu un kalendāra plānu; |
|||
|
3) nosaka Darba inspekcijas struktūru; |
3) nosaka Darba inspekcijas struktūru; |
|||
|
4) nosaka Darba inspekcijas amatpersonu un darbinieku pienākumus un pārrauga viņu darbību; |
4) nosaka Darba inspekcijas amatpersonu un darbinieku pienākumus un pārrauga viņu darbību; |
|||
|
5) izskata sūdzības un pieņem lēmumus par Darba inspekcijas amatpersonu rīcību; |
5) izskata sūdzības un pieņem lēmumus par Darba inspekcijas amatpersonu rīcību; |
|||
|
6) bez īpaša pilnvarojuma pārstāv Darba inspekciju. |
6) bez īpaša pilnvarojuma pārstāv Darba inspekciju. |
|||
|
7.pants. Darba inspekcijas finansēšanas kārtība |
7.pants. Darba inspekcijas finansēšanas kārtība |
|||
|
(1) Darba inspekcija tiek finansēta no valsts budžeta. |
(1) Darba inspekcija tiek finansēta no valsts budžeta. |
|||
|
(2) Darba inspekcija, uzliekot administratīvos sodus par darba tiesisko attiecību, darba aizsardzības un bīstamo iekārtu tehniskās uzraudzības normatīvo aktu pārkāpumiem, iekasētās naudas soda summas ieskaita valsts pamatbudžeta ieņēmumos. |
18. |
Juridiskais birojs Izteikt 7.panta otro daļu šādā redakcijā: (2) Darba inspekcijas uzliktie administratīvie naudas sodi tiek ieskaitīti valsts pamatbudžeta ieņēmumos.
|
Atbalstīt |
(2) Darba inspekcijas uzliktie administratīvie naudas sodi tiek ieskaitīti valsts pamatbudžeta ieņēmumos. |
|
8.pants. Aizliegumi un ierobežojumi |
8.pants. Aizliegumi un ierobežojumi |
|||
|
(1) Darba inspekcijas amatpersonām un darbiniekiem, pildot dienesta pienākumus, kā arī pēc valsts civildienesta vai darba attiecību izbeigšanas vai pārtraukšanas aizliegts izpaust šādu ierobežotas pieejamības informāciju: |
19. |
Sociālo un darba lietu komisija Izteikt 8.panta ievadu šādā redakcijā: Darba inspekcijas amatpersonām un darbiniekiem, pildot dienesta pienākumus, kā arī pēc valsts civildienesta atstāšanas vai tad, ja tiek izbeigtas vai pārtrauktas darba attiecības ar Darba inspekciju, aizliegts izpaust šādu ierobežotas pieejamības informāciju: |
Atbalstīt |
Darba inspekcijas amatpersonām un darbiniekiem, pildot dienesta pienākumus, kā arī pēc valsts civildienesta atstāšanas vai tad, ja tiek izbeigtas vai pārtrauktas darba attiecības ar Darba inspekciju, aizliegts izpaust šādu ierobežotas pieejamības informāciju: |
|
1) ja tā ir saistīta ar Darba inspekcijas izskatāmo iesniegumu un sūdzību lietas materiāliem; |
20. |
Sociālo un darba lietu komisija Aizstāt 8.panta 1.punktā vārdus ja tā ir ar vārdiem informāciju, kas. |
Atbalstīt |
1) informāciju kas, saistīta ar Darba inspekcijas izskatāmo iesniegumu un sūdzību lietas materiāliem; |
|
2) par bīstamo iekārtu reģistru; |
21. |
Sociālo un darba lietu komisija Papildināt 8.panta 2.punktu pirms vārda par ar vārdu informāciju. |
Atbalstīt |
2) informāciju par bīstamo iekārtu reģistru; |
|
3) ražošanas vai komerciālos noslēpumus par darba procesiem, ar kuriem viņi iepazinās, pildot dienesta pienākumus; |
22.
23. |
Juridiskais birojs Aizstāt 8.panta pirmās daļas 3.punktā vārdus ražošanas vai komerciālos noslēpumus ar vārdu komercnoslēpumus; Sociālo un darba lietu komisija Izteikt 8.panta pirmās daļas 3.punktu šādā redakcijā: 3) komercnoslēpumus par darba procesiem, kuri kļuvuši zināmi, pildot dienesta pienākumus; |
Atbalstīt
Atbalstīt |
3) komercnoslēpumus par darba procesiem, kuri kļuvuši zināmi, pildot dienesta pienākumus; |
|
4) ziņas par personām, kuras ir iesniegušas sūdzības par normatīvo aktu pārkāpumiem, kā arī informāciju par to, ka pārbaude veikta sakarā ar šādas sūdzības saņemšanu; |
4) ziņas par personām, kuras ir iesniegušas sūdzības par normatīvo aktu pārkāpumiem, kā arī informāciju par to, ka pārbaude veikta sakarā ar šādas sūdzības saņemšanu; |
|||
|
5) par komersantiem, kas Darba inspekcijai pieprasa licences normatīvajos aktos noteiktajos komercdarbības veidos. |
24. |
Sociālo un darba lietu komisija Papildināt 8.panta 5.punktu pirms vārda par ar vārdu ziņas. |
Atbalstīt |
5) ziņas par komersantiem, kas Darba inspekcijai pieprasa licences normatīvajos aktos noteiktajos komercdarbības veidos |
|
(2) Darba inspekcijas amatpersonām aizliegts personiski vai ar trešo personu starpniecību piedalīties Darba inspekcijas uzraudzībai un kontrolei pakļauto objektu darbībā. |
25. |
Juridiskais birojs Izslēgt 8.panta otro daļu. |
Atbalstīt |
|
|
(3) Darba inspekcijas amatpersonām aizliegts strādāt institūcijās, kurās attiecīgā darba veikšana rada interešu konfliktu. |
26. |
Juridiskais birojs Izslēgt 8.panta trešo daļu.
|
Atbalstīt |
|
|
9.pants. Informācijas sniegšana citām personām |
9.pants. Informācijas sniegšana citām personām |
|||
|
(1) Darba inspekcijas amatpersonas nodrošina viņu rīcībā esošās informācijas pieejamību sabiedrībai saskaņā ar normatīvajiem aktiem par informācijas atklātību. |
(1) Darba inspekcijas amatpersonas nodrošina to rīcībā esošās informācijas pieejamību sabiedrībai saskaņā ar normatīvajiem aktiem par informācijas atklātību. |
|||
|
(2) Darba inspekcija sadarbojas ar Eiropas Savienības dalībvalstu kompetentajām institūcijām, kas uzrauga un kontrolē normatīvo aktu ievērošanu darba tiesisko attiecību, darba aizsardzības un bīstamo iekārtu jomā. Šāda sadarbība īpaši attiecas uz informācijas sniegšanu saistībā ar darbinieku nosūtīšanu uz attiecīgo Eiropas Savienības dalībvalsti, un šī informācija sniedzama par brīvu. |
27. |
Sociālo un darba lietu komisija Papildināt 9.panta otro daļu aiz vārdiem bīstamo iekārtu ar vārdiem tehniskās uzraudzības. Aizstāt 9.panta otrajā daļā vārdus par brīvu ar vārdiem bez maksas
|
Atbalstīt |
(2) Darba inspekcija sadarbojas ar Eiropas Savienības dalībvalstu kompetentajām institūcijām, kas uzrauga un kontrolē normatīvo aktu ievērošanu darba tiesisko attiecību, darba aizsardzības un bīstamo iekārtu tehniskās uzraudzības jomā. Šāda sadarbība īpaši attiecas uz informācijas sniegšanu saistībā ar darbinieku nosūtīšanu uz attiecīgo Eiropas Savienības dalībvalsti, un šī informācija sniedzama bez maksas. |
|
10.pants. Darba inspekcijas nodrošināšana ar informāciju (1) Uzņēmumu reģistrs, Valsts ieņēmumu dienests un bezpeļņas organizācija valsts akciju sabiedrība "Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra" bez maksas sniedz Darba inspekcijai informāciju, kas nepieciešama tās uzdevuma un funkciju veikšanai. (2) Ārstniecības iestādes, kā arī tiesībaizsardzības iestādes pēc Darba inspekcijas pieprasījuma sniedz ziņas, kas nepieciešamas darbā notikušo nelaimes gadījumu, arodsaslimšanas gadījumu, kā arī bīstamo iekārtu avāriju izmeklēšanai. |
28.
29. |
Deputāts A.Kļementjevs Izteikt 10.pantu šādā redakcijā: 10.pants. Darba inspekcijas nodrošināšana ar informāciju (1) Uzņēmumu reģistrs, Valsts ieņēmumu dienests, bezpeļņas organizācija valsts akciju sabiedrība Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra, kā arī citas valsts un pašvaldību iestādes un aģentūras bez maksas sniedz Darba inspekcijai informāciju, kas nepieciešama tās uzdevuma un funkciju veikšanai. (2) Ārstniecības iestādes un tiesībaizsardzības iestādes pēc Darba inspekcijas lūguma bez maksas sniedz to rīcībā esošo informāciju un izdara pārbaudes, kas nepieciešamas darbā notikušo nelaimes gadījumu, arodslimības gadījumu, kā arī bīstamo iekārtu avāriju izmeklēšanai. Sociālo un darba lietu komisija Izteikt 10.panta 2.daļu šādā redakcijā: (2) Ārstniecības iestādes un tiesībaizsardzības iestādes pēc Darba inspekcijas pieprasījuma bez maksas sniedz to rīcībā esošo informāciju, kas nepieciešama darbā notikušo nelaimes un arodsaslimšanas gadījumu, kā arī bīstamo iekārtu avāriju izmeklēšanai. |
Daļēji atbalstīts
Atbalstīt |
10.pants. Darba inspekcijas nodrošināšana ar informāciju (1) Uzņēmumu reģistrs, Valsts ieņēmumu dienests, bezpeļņas organizācija valsts akciju sabiedrība Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra, kā arī citas valsts un pašvaldību iestādes un aģentūras bez maksas sniedz Darba inspekcijai informāciju, kas nepieciešama tās uzdevuma un funkciju veikšanai. (2) Ārstniecības iestādes un tiesībaizsardzības iestādes pēc Darba inspekcijas pieprasījuma bez maksas sniedz to rīcībā esošo informāciju, kas nepieciešamas darbā notikušo nelaimes un arodsaslimšanas gadījumu, kā arī bīstamo iekārtu avāriju izmeklēšanai. |
|
11.pants. Darba inspekcijas amatpersonu brīdinājumu, rīkojumu un lēmumu apstrīdēšana vai pārsūdzēšana |
Redakcionāli precizēts |
11.pants. Darba inspekcijas amatpersonu lēmumu, rīkojumu un brīdinājumu apstrīdēšana vai pārsūdzēšana |
||
|
(1) Persona, kura uzskata, ka attiecīgais administratīvais akts ierobežo tās tiesiskās intereses, visu līmeņu valsts darba inspektoru brīdinājumus vai rīkojumus var pārsūdzēt direktoram desmit dienu laikā no brīža, kad tā par brīdinājumu vai rīkojumu ir uzzinājusi. |
(1) Persona, kura uzskata, ka attiecīgais administratīvais akts ierobežo tās tiesiskās intereses, visu līmeņu valsts darba inspektoru rīkojumus vai brīdinājumus var pārsūdzēt direktoram 10 dienu laikā no brīža, kad tā par rīkojumu vai brīdinājumu ir uzzinājusi. |
|||
|
(2) Persona, kura uzskata, ka attiecīgais administratīvais akts ierobežo tās tiesiskās intereses, visu līmeņu valsts darba inspektoru lēmumus var pārsūdzēt direktoram desmit dienu laikā kopš brīža, kad tā par lēmumu uzzinājusi, bet direktora lēmumu pārsūdzēt tiesā desmit dienu laikā kopš lēmuma stāšanās spēkā. |
(2) Persona, kura uzskata, ka attiecīgais administratīvais akts ierobežo tās tiesiskās intereses, visu līmeņu valsts darba inspektoru lēmumus var pārsūdzēt direktoram 10 dienu laikā kopš brīža, kad tā par lēmumu uzzinājusi, bet direktora lēmumu pārsūdzēt tiesā 10 dienu laikā kopš lēmuma stāšanās spēkā. |
|||
|
(3) Brīdinājuma vai rīkojuma apstrīdēšana neaptur brīdinājuma vai rīkojuma izpildi, izņemot gadījumus, kad tā tiek apturēta ar sūdzības izskatītāja rakstisku lēmumu. |
(3) Rīkojuma vai brīdinājuma apstrīdēšana neaptur rīkojuma vai brīdinājuma izpildi, izņemot gadījumus, kad tā tiek apturēta ar sūdzības izskatītāja rakstveida lēmumu. |
|||
|
Pārejas noteikums |
Pārejas noteikums |
|||
|
Ar šā likuma spēkā stāšanos spēku zaudē likums "Par Valsts darba inspekciju" (Likumu un noteikumu krājums, 17.05.39., 12.nr.; Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1993, 20./21.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 16.nr.; 1995, 8.nr.; 1996, 24.nr.). |
1.Ar šā likuma spēkā stāšanos spēku zaudē likums "Par Valsts darba inspekciju" (Likumu un noteikumu krājums, 17.05.39., 12.nr.; Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1993, 20./21.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 16.nr.; 1995, 8.nr.; 1996, 24.nr.). |
|||
|
30. |
Labklājības ministrs A.Požarnovs Papildināt Pārejas noteikumus ar 2.punktu šādā redakcijā Līdz jaunu Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk par 2002.gada 1.jūniju, piemērojami šādi Ministru kabineta noteikumi: 1) 1996. gada 30. aprīļa noteikumi nr.157 Noteikumi par bīstamo iekārtu avāriju izmeklēšanas un uzskaites kārtību; 2) 1998.gada 21.jūlija noteikumi nr.260 Kārtība, kādā izsniedzamas spridzināšanas darbu atļaujas un atļaujas sprāgstvielu noliktavas ierīkošanai. |
2. Līdz jaunu Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk par 2002.gada 1.jūniju, piemērojami šādi Ministru kabineta noteikumi: 1) 1996. gada 30. aprīļa noteikumi nr.157 Noteikumi par bīstamo iekārtu avāriju izmeklēšanas un uzskaites kārtību; 2) 1998.gada 21.jūlija noteikumi nr.260 Kārtība, kādā izsniedzamas spridzināšanas darbu atļaujas un atļaujas sprāgstvielu noliktavas ierīkošanai. |
||
|
Likums stājas spēkā 2001.gada 1.oktobrī. |
Likums stājas spēkā 2001.gada 1.oktobrī. |
|
Iesniedz Sociālo un darba lietu komisija |
Projekts 2.lasījumam |
Valsts darba inspekcijas likums
1.pants. Likuma mērķis
Šā likuma mērķis ir noteikt Valsts darba inspekcijas tiesisko statusu, uzdevumu un funkcijas.
2.pants. Valsts darba inspekcijas tiesiskais statuss
(1) Valsts darba inspekcija (turpmāk Darba inspekcija) ir Labklājības ministrijas pārraudzībā esoša valsts pārvaldes iestāde.
(2) Darba inspekcija ir juridiskā persona, un tai ir zīmogs ar papildinātā mazā Latvijas valsts ģerboņa attēlu un pilnu Darba inspekcijas nosaukumu.
(3) Darba inspekcijas nolikumu apstiprina Ministru kabinets.
3.pants. Darba inspekcijas uzdevums un funkcijas
(1) Darba inspekcijas uzdevums ir veikt pasākumus, lai nodrošinātu efektīvu valsts politikas īstenošanu darba tiesisko attiecību, darba aizsardzības un bīstamo iekārtu tehniskās uzraudzības jomā.
(2) Realizējot šā panta pirmajā daļā minēto uzdevumu, Darba inspekcija pilda šādas funkcijas:
1) uzrauga un kontrolē darba tiesisko attiecību, darba aizsardzības un bīstamo iekārtu tehniskās uzraudzības normatīvo aktu prasību ievērošanu;
2) kontrolē, kā darba devēji un darbinieki savstarpēji pilda pienākumus, kurus viņiem nosaka darba līgumi un darba koplīgumi;
3) veicina darba devēju un darbinieku sadarbību;
4) veic pasākumus, lai sekmētu domstarpību novēršanu starp darba devēju un darbiniekiem;
5) pēta darba tiesisko attiecību, darba aizsardzības un bīstamo iekārtu tehniskās uzraudzības jautājumus;
6) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā veic darbā notikušo nelaimes gadījumu izmeklēšanu un vienotu reģistrāciju;
7) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā piedalās arodsaslimšanas gadījumu izmeklēšanā;
8) Ministru kabineta noteiktajā kārtībā izmeklē bīstamo iekārtu avārijas;
9) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā reģistrē bīstamās iekārtas;
10) izsniedz atļaujas bīstamo iekārtu ekspluatācijas uzsākšanai;
11) kontrolē darba vietās esošo darba aprīkojumu, personāla individuālo un kolektīvo aizsardzības līdzekļu, veselībai kaitīgo un bīstamo vielu izmantošanu, kā arī tehnoloģisko procesu ievērošanu atbilstoši normatīvo aktu prasībām;
12) veic normatīvajos aktos noteikto iekārtu, darba vietās esošā darba aprīkojuma un personāla individuālo un kolektīvo aizsardzības līdzekļu tirgus uzraudzību;
13) sniedz bezmaksas konsultācijas jautājumos, kas ir Darba inspekcijas kompetencē;
14) izsniedz licences juridiskajām personām, kuras veic darbinieku apmācību darba aizsardzībā, darba aizsardzības speciālistu sagatavošanu un viņu kvalifikācijas paaugstināšanu.
4.pants. Darba inspekcijas uzraudzības un kontroles joma
(1) Darba inspekcijas uzraudzībai un kontrolei ir pakļauti:
1) komersanti, valsts un pašvaldību iestādes, reliģiskās un sabiedriskās organizācijas;
2) darba devēji un to pilnvarotās personas atbilstoši tām uzticētajiem pienākumiem un pilnvarām;
3) uzņēmumu (organizatorisku vienību, kurās darba devēji nodarbina nodarbinātos) darba vietas, kā arī jebkuras citas vietas uzņēmumā, kas nodarbinātajam ir pieejamas darba gaitā.
(2) Darba inspekcijas uzraudzībai un kontrolei ir pakļautas bīstamās iekārtas un to valdītāji.
5.pants. Darba inspekcijas amatpersonas
(1) Darba inspekcijas amatpersonas ir Darba inspekcijas direktors un visu līmeņu valsts darba inspektori. Darba inspekcijas amatpersonas ir valsts civildienesta ierēdņi.
(2) Darba inspekcijas amatpersonām ir tiesības:
1) uzrādot dienesta apliecību, bez iepriekšējas paziņošanas vai atļaujas saņemšanas jebkurā diennakts laikā, arī darba devēja vai bīstamo iekārtu valdītāja prombūtnē:
a) apmeklēt un apskatīt viņu uzraudzībai un kontrolei pakļautos objektus,
b) pārbaudīt darba procesu, darba vidi un darba aizsardzības pasākumus;
2) veikt pārbaudi, kontroli un izmeklēšanu vai pieprasīt informāciju, kas ir nepieciešama, lai pārliecinātos, ka normatīvo aktu prasības tiek ievērotas, tai skaitā:
a) iztaujāt darba devējus, bīstamo iekārtu valdītājus, darbiniekus un citas personas par darba tiesisko attiecību, darba aizsardzības un bīstamo iekārtu tehniskās uzraudzības jautājumiem,
b) pieprasīt uzskaites, reģistrācijas vai citus dokumentus, kas nepieciešami saskaņā ar normatīvajiem aktiem par darba tiesiskajām attiecībām, darba aizsardzību un bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību, lai pārliecinātos, ka šie dokumenti atbilst normatīvajiem aktiem, kā arī pieprasīt to kopijas un izrakstus,
c) pieprasīt informāciju, kas nepieciešama Darba inspekcijai, lai risinātu darba tiesisko attiecību, darba aizsardzības un bīstamo iekārtu tehniskās uzraudzības jautājumus,
d) veikt darba vides faktoru mērījumus, fotografēt, veikt audioierakstus un videoierakstus, kā arī ņemt materiālu un vielu paraugus analīzei,
e) pieaicināt speciālistus sevišķu uzdevumu veikšanai;
3) uzaicināt uz Darba inspekciju darba devējus, bīstamo iekārtu valdītājus, darbiniekus vai citas fiziskās personas, vai juridisko personu pārstāvjus, lai no viņiem iegūtu informāciju par darba tiesisko attiecību, darba aizsardzības un bīstamo iekārtu tehniskās uzraudzības jautājumiem vai sniegtu viņiem informāciju, paskaidrojumus un cita veida palīdzību šajos jautājumos;
4) organizēt darba devēju, bīstamo iekārtu valdītāju, darba devēju un darbinieku organizāciju pārstāvju un citu juridisko personu pārstāvju un fizisko personu tikšanos, lai apspriestu darba tiesisko attiecību, darba aizsardzības un bīstamo iekārtu tehniskās uzraudzības jautājumus;
5) saņemt no darba devējiem un bīstamo iekārtu valdītājiem tādu ar inspicējamā objekta specifiku, atrašanās vietu, veicamās pārbaudes raksturu un ilgumu samērojamu apstākļu nodrošinājumu, kāds nepieciešams Darba inspekcijas uzdevuma izpildei;
6) pieņemt lēmumus darba tiesisko attiecību, darba aizsardzības un bīstamo iekārtu tehniskās uzraudzības jautājumos, kā arī izteikt brīdinājumus un dot rīkojumus darba devējiem vai bīstamo iekārtu valdītājiem;
7) apturēt uzņēmumu darbību saskaņā ar normatīvajiem aktiem par uzņēmumu, iestāžu un organizāciju darbības apturēšanas kārtību;
8) administratīvo pārkāpumu izskatīšanai noteiktajā kārtībā administratīvi sodīt darba devējus, bīstamo iekārtu valdītājus, kā arī citas personas.
(3) Darba inspekcijas amatpersonu pieņemtie lēmumi, izdotie rīkojumi un izteiktie brīdinājumi šajā likumā noteiktās kompetences ietvaros ir obligāti pildāmi visām Darba inspekcijas kontrolei un uzraudzībai pakļautajām juridiskajām un fiziskajām personām.
6.pants. Darba inspekcijas direktors
(1) Darba inspekcijas direkt ora (turpmāk direktors) kandidatūru pēc labklājības ministra ieteikuma apstiprina Ministru kabinets. Labklājības ministrs direktoru ieceļ un atbrīvo no amata, ievērojot Valsts civildienesta likumā noteiktās prasības.
(2) Direktors:
1) vada Darba inspekciju un ir atbildīgs par Darba inspekcijas uzdevumu izpildi;
2) apstiprina Darba inspekcijas ikgadējo darbības programmu un kalendāra plānu;
3) nosaka Darba inspekcijas struktūru;
4) nosaka Darba inspekcijas amatpersonu un darbinieku pienākumus un pārrauga viņu darbību;
5) izskata sūdzības un pieņem lēmumus par Darba inspekcijas amatpersonu rīcību;
6) bez īpaša pilnvarojuma pārstāv Darba inspekciju.
7.pants. Darba inspekcijas finansēšanas kārtība
(1) Darba inspekcija tiek finansēta no valsts budžeta.
(2) Darba inspekcijas uzliktie administratīvie naudas sodi tiek ieskaitīti valsts pamatbudžeta ieņēmumos.
8.pants. Aizliegumi un ierobežojumi
Darba inspekcijas amatpersonām un darbiniekiem, pildot dienesta pienākumus, kā arī pēc valsts civildienesta atstāšanas vai tad, ja tiek izbeigtas vai pārtrauktas darba attiecības ar Darba inspekciju, aizliegts izpaust šādu ierobežotas pieejamības informāciju:
1) informāciju, kas saistīta ar Darba inspekcijas izskatāmo iesniegumu un sūdzību lietas materiāliem;
2) informāciju par bīstamo iekārtu reģistru;
3) komercnoslēpumus par darba procesiem, kuri kļuvuši zināmi, pildot dienesta pienākumus;
4) ziņas par personām, kuras ir iesniegušas sūdzības par normatīvo aktu pārkāpumiem, kā arī informāciju par to, ka pārbaude veikta sakarā ar šādas sūdzības saņemšanu;
5) ziņas par komersantiem, kas Darba inspekcijai pieprasa licences normatīvajos aktos noteiktajos komercdarbības veidos.
9.pants. Informācijas sniegšana citām personām
(1) Darba inspekcijas amatpersonas nodrošina to rīcībā esošās informācijas pieejamību sabiedrībai saskaņā ar normatīvajiem aktiem par informācijas atklātību.
(2) Darba inspekcija sadarbojas ar Eiropas Savienības dalībvalstu kompetentajām institūcijām, kas uzrauga un kontrolē normatīvo aktu ievērošanu darba tiesisko attiecību, darba aizsardzības un bīstamo iekārtu tehniskās uzraudzības jomā. Šāda sadarbība īpaši attiecas uz informācijas sniegšanu saistībā ar darbinieku nosūtīšanu uz attiecīgo Eiropas Savienības dalībvalsti, un šī informācija sniedzama bez maksas.
10.pants. Darba inspekcijas nodrošināšana ar informāciju
(1) Uzņēmumu reģistrs, Valsts ieņēmumu dienests, bezpeļņas organizācija valsts akciju sabiedrība Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra, kā arī citas valsts un pašvaldību iestādes un aģentūras bez maksas sniedz Darba inspekcijai informāciju, kas nepieciešama tās uzdevuma un funkciju veikšanai.
(2) Ārstniecības iestādes un tiesībaizsardzības iestādes pēc Darba inspekcijas pieprasījuma bez maksas sniedz to rīcībā esošo informāciju, kas nepieciešama darbā notikušo nelaimes un arodsaslimšanas gadījumu, kā arī bīstamo iekārtu avāriju izmeklēšanai.
11.pants. Darba inspekcijas amatpersonu lēmumu, rīkojumu un brīdinājumu apstrīdēšana vai pārsūdzēšana
(1) Persona, kura uzskata, ka attiecīgais administratīvais akts ierobežo tās tiesiskās intereses, visu līmeņu valsts darba inspektoru rīkojumus vai brīdinājumus var pārsūdzēt direktoram 10 dienu laikā no brīža, kad tā par rīkojumu vai brīdinājumu ir uzzinājusi.
(2) Persona, kura uzskata, ka attiecīgais administratīvais akts ierobežo tās tiesiskās intereses, visu līmeņu valsts darba inspektoru lēmumus var pārsūdzēt direktoram 10 dienu laikā kopš brīža, kad tā par lēmumu uzzinājusi, bet direktora lēmumu pārsūdzēt tiesā 10 dienu laikā kopš lēmuma stāšanās spēkā.
(3) Rīkojuma vai brīdinājuma apstrīdēšana neaptur rīkojuma vai brīdinājuma izpildi, izņemot gadījumus, kad tā tiek apturēta ar sūdzības izskatītāja rakstveida lēmumu.
Pārejas noteikums
1. Ar šā likuma spēkā stāšanos spēku zaudē likums Par Valsts darba inspekciju (Likumu un noteikumu krājums, 17.05.39., 12.nr.; Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1993, 20./21.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 16.nr.; 1995, 8.nr.; 1996, 24.nr.).
2. Līdz jaunu Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk par 2002.gada 1.jūniju, piemērojami šādi Ministru kabineta noteikumi:
1) 1996.gada 30.aprīļa noteikumi nr.157 Noteikumi par bīstamo iekārtu avāriju izmeklēšanas un uzskaites kārtību;
2) 1998.gada 21.jūlija noteikumi nr.260 Kārtība, kādā izsniedzamas spridzināšanas darbu atļaujas un atļaujas sprāgstvielu noliktavas ierīkošanai.
Likums stājas spēkā 2001.gada 1.oktobrī.