Iesniedz Tautsaimniecības, agrārās,

Iesniedz Tautsaimniecības, agrārās,

vides un reģionālās politikas komisija

Likumprojekts otrajam lasījumam

(steidzams)

Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas apkopotie priekšlikumi likumprojekta

«Grozījumi likumā «Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem» » (reģ. nr. 903) otrajam lasījumam

Saeimā pieņemtā likuma redakcija

Pirmā lasījuma redakcija

Nr.

p.k.

Iesniegtie priekšlikumi

Komisijas slēdziens

Komisijas atbalstītā redakcija

Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem

Grozījumi likumā “Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem”

     

Grozījumi likumā “Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem”

 

Izdarīt likumā “Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem” (Latvijas Vēstnesis, 2000, nr.394.) šādus grozījumus:

     

Izdarīt likumā “Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem” (Latvijas Vēstnesis, 2000, nr.394.) šādus grozījumus:

2.pants. Likuma darbības joma

(1) Šis likums nosaka sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas vispārīgo

kārtību un regulēšanas sistēmas zveides un darbības pamatprincipus.

         

(2) Valsts regulē sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu kā uzņēmējdarbību šādās nozarēs (turpmāk - valsts regulējamās nozares):

1) enerģētika, izņemot siltumapgādi, kur ražošanas procesā netiek izstrādāta elektroenerģija;

2) telekomunikācijas;

3) pasts;

4) dzelzceļa transports (tajā skaitā pasažieru pārvadājumi pa

dzelzceļu).

 

1.

 

 

2.

Dep. M. Lujāns

Izslēgt 2. panta (2) daļas 2. punktu.

Dep. M. Lujāns

Papildināt likumu 2.panta (2) daļu ar šādu teikumu:

“Saeima ar atsevišķu likumu nosaka sabiedrisko pakalpojumu veidus, kurus nepieciešams regulēt valsts regulējamās nozarēs”.

 

 

Neatbalstīt.

 

 

 

 

 

 

Neatbalstīt.

 

(3) Pašvaldības, izpildot vienu no likumā noteiktajām pastāvīgajām

funkcijām - komunālo pakalpojumu organizēšanu iedzīvotājiem, savā administratīvajā teritorijā regulē sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu kā

uzņēmējdarbību šādās nozarēs (turpmāk - pašvaldību regulējamās nozares):

1) sadzīves atkritumu apsaimniekošana, izņemot sadzīves atkritumu pārstrādi;

2) ūdensapgāde un kanalizācija;

3) siltumapgāde, kur ražošanas procesā netiek izstrādāta

elektroenerģija.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dep. M. Lujāns Papildināt likuma 2. panta (3) daļu ar jaunu 4. punktu šādā redakcijā:

“4) pilsētas elektrotransporta tarifi”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Neatbalstīt.

 

(4) To sabiedrisko pakalpojumu veidus, kuru sniegšanu nepieciešams regulēt, valsts regulējamās nozarēs nosaka Ministru kabinets, bet pašvaldību regulējamās nozarēs - attiecīgās pašvaldības saskaņā ar šo

likumu un citiem normatīvajiem aktiem.

 

4.

Dep. M. Lujāns

Izteikt 2. panta (4) daļu šādā redakcijā:

“(4) Ministru kabinets līdz 2001. gada 1. jūlijam iesniedz Saeimā apstiprināšanai priekšlikumu par sabiedrisko pakalpojumu veidiem, kuru sniegšanu nepieciešams regulēt valsts regulējamās nozarēs.

Pašvaldību regulējamās nozarēs pašvaldības nedrīkst papildināt regulējamo pakalpojumu sarakstu salīdzinājumā ar šā panta (3) daļā noteiktajiem”.

 

 

 

 

 

 

 

 

Neatbalstīt.

 

(5) Pasažieru regulāros autopārvadājumus (izņemot autopārvadājumus starptautiskajos maršrutos), kas tiek dotēti no valsts budžeta vai valsts speciālā budžeta, regulē valsts vai pašvaldība attiecīgi savas kompetences ietvaros saskaņā ar Autopārvadājumu likumu. Likumā "Par sabiedrisko

pakalpojumu regulatoriem" noteiktajā kārtībā nosaka tarifu aprēķināšanas metodiku un maksimālo robežtarifu maksai par šādiem pasažieru pārvadājumiem.

         
   

5.

Dep. M. Lujāns Papildināt 2. pantu ar jaunu 6. daļu šādā redakcijā:

“(6) Telekomunikāciju pakalpojumus regulē likumā “Par telekomunikācijām” noteiktajā kārtībā”.

 

 

 

Neatbalstīt.

 

4.pants. Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēji un sabiedrisko pakalpojumu

lietotāji

(1) Sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs ir tāds uzņēmējs, kurš, konkrētā

tirgū atrodoties ekonomiskā (saimnieciskā) izņēmuma stāvoklī, regulējamās

nozarēs sniedz sabiedriskos pakalpojumus noteiktā teritorijā un kura

darbība sabiedrisko pakalpojumu sniegšanā tiek regulēta saskaņā ar šo

likumu.

 

6.

Dep. M. Lujāns

Izteikt 4. panta (1) daļu šādā redakcijā:

“(1) Sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs ir tāds uzņēmējs, kurš konkrētā tirgū regulējamās nozarēs sniedz sabiedriskos pakalpojumus noteiktā teritorijā, un kura darbība sabiedrisko pakalpojumu sniegšanā tiek regulēta saskaņā ar šo likumu”.

 

 

 

 

 

 

 

Neatbalstīt.

 

(2) Sabiedrisko pakalpojumu lietotāji (turpmāk - lietotāji) ir fiziskās

vai juridiskās personas, kuras no sabiedrisko pakalpojumu sniedzējiem

saņem sabiedriskos pakalpojumus.

         

7.pants. Regulators valsts regulējamās nozarēs

(1) Valsts regulējamās nozarēs regulators ir valsts iestāde, kas

uzrauga, lai sabiedrisko pakalpojumu sniegšanā šajās nozarēs tiktu

ievērots šis likums, kā arī attiecīgo valsts regulējamo nozaru speciālie

normatīvie akti.

         

(2) Saeima pēc Ministru kabineta priekšlikuma valsts regulējamās

nozarēs izveido vienotu regulatoru - Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas

komisiju.

1. Izteikt 7. panta otro daļu šādā redakcijā:

“(2) Valsts regulējamās nozarēs tiek izveidots vienots regulators - Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (turpmāk – komisija). Komisija ir Ekonomikas ministrijas pārraudzībā esoša iestāde.”

7.

Dep. M. Lujāns

No 7. panta (2) daļas izslēgt vārdus:

“pēc Ministru kabineta priekšlikuma”.

 

 

 

Neatbalstīt.

1. Izteikt 7. panta otro daļu šādā redakcijā:

“(2) Valsts regulējamās nozarēs tiek izveidots vienots regulators - Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (turpmāk – komisija). Komisija ir Ekonomikas ministrijas pārraudzībā esoša iestāde.”

(3) Komisijas lēmējinstitūcija ir padome. Padome komisijas vārdā pieņem

lēmumus un izdod administratīvos aktus, kas ir saistoši konkrētiem

sabiedrisko pakalpojumu sniedzējiem un lietotājiem.

         

(4) Saeima pēc Ministru kabineta priekšlikuma uz pieciem gadiem ieceļ

amatā komisijas priekšsēdētāju, kas ir arī padomes priekšsēdētājs (turpmāk

- priekšsēdētājs), un četrus padomes locekļus. Ministru kabinets padomes

locekļu amata pretendentus izraugās konkursa kārtībā.

 

8.

 

 

 

 

 

 

 

9.

Dep. M. Lujāns

Izteikt 7. panta (4) daļu šādā redakcijā:

“(4) Saeima uz savu pilnvaru laiku ievēl padomes priekšsēdētāju un padomes locekļus pa vienam no katras Saeimā pārstāvētās frakcijas”.

Dep.V.Lauskis, A.Kalniņš

Izteikt 7. panta 4.daļu šādā redakcijā:

“(4) Saeima pēc Ministru kabineta priekšlikuma uz pieciem gadiem ieceļ amatā komisijas priekšsēdētāju, kas ir Padomes priekšsēdētājs (turpmāk - priekšsēdētājs) un četrus Padomes locekļus. Ministru kabinets, piedaloties regulējamo nozaru galvenajiem speciālistiem, Padomes locekļu amata pretendentiem izraugās konkursa kārtībā.”

 

 

 

 

Neatbalstīt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Neatbalstīt.

 

(5) Ja padomes locekļa pilnvaras kāda iemesla dēļ izbeidzas pirms

noteiktā pilnvaru termiņa beigām, Saeima pēc Ministru kabineta

priekšlikuma ieceļ amatā citu padomes locekli.

 

10.

Dep. M. Lujāns

Izslēgt no 7. panta (5) daļas vārdus “Pēc Ministru kabineta priekšlikuma”.

 

 

Neatbalstīt.

 

(6) Komisija ir juridiskā persona. Komisijai ir nošķirta manta,

patstāvīga bilance un konts Valsts kasē.

         

8.pants. Regulators pašvaldību regulējamās nozarēs

(1) Pašvaldību regulējamās nozarēs sabiedriskos pakalpojumus saskaņā ar šo likumu un likumu "Par pašvaldībām" regulē attiecīgās pašvaldības izveidota iestāde - regulators.

 

11.

Dep. M. Lujāns

Izteikt 8. pantu šādā redakcijā:

“Pašvaldību regulējamās nozarēs sabiedriskos pakalpojumus saskaņā ar šo likumu un likumu “Par pašvaldībām” regulē attiecīgās pašvaldības domes (padomes) noteiktajā kārtībā”.

 

 

 

 

 

 

Neatbalstīt.

 

(2) Pašvaldības, savstarpēji vienojoties, var izveidot kopīgu

pašvaldību regulatoru, kas darbojas uz attiecīgo pašvaldību apstiprināta

nolikuma pamata.

(3) Pašvaldība ar savu lēmumu nosaka regulatora sastāvu un

izpildinstitūcijas struktūru.

   

Visu pārējo 8. panta līdzšinējo tekstu izslēgt.

(Attiecīgi maināmi arī visi pārējie likuma panti, kas attiecas uz pašvaldību funkcijām sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas jomā).

   

(4) Pašvaldība ar savu lēmumu uz četriem gadiem ieceļ amatā regulatora priekšsēdētāju un vismaz divus locekļus. Amata pretendentus pašvaldība izraugās konkursa kārtībā. Vairāku pašvaldību kopīgi izveidota regulatora locekli var iecelt vai nu katra pašvaldība, vai arī kopīgo regulatoru izveidojušo pašvaldību pārstāvju sapulce. Uz pašvaldības regulatora priekšsēdētāju, locekļiem un to kandidātiem ir attiecināmi šā likuma 38.pantā noteiktie ierobežojumi.

         

(5) Pašvaldības regulatora priekšsēdētājs un locekļi savā pilnvaru termiņā ir neatceļami. Pašvaldība ar savu lēmumu regulatora priekšsēdētāju

vai locekli atceļ no amata pirms noteiktā pilnvaru termiņa beigām vienīgi šādos gadījumos:

1) ir saņemts attiecīgās personas iesniegums par atkāpšanos no amata;

2) attiecīgā persona vairāk nekā sešus mēnešus pēc kārtas slimības vai citu iemeslu dēļ nespēj pildīt savus amata pienākumus;

3) ir atklājies vai iestājies kāds no šā likuma 38.pantā noteiktajiem

ierobežojumiem.

         

(6) Pašvaldību regulējamās nozarēs regulators savas kompetences ietvaros uzrauga, lai sabiedrisko pakalpojumu sniegšanā šajās nozarēs tiktu ievērots šis likums, kā arī attiecīgo pašvaldību regulējamo nozaru speciālie normatīvie akti.

         

(7) Uz regulatora darbību sabiedrisko pakalpojumu regulēšanā pašvaldību regulējamās nozarēs ir attiecināmi visi šā likuma noteikumi, kas reglamentē regulatora darbību, uzdevumus, tiesības, pienākumus un

kompetenci, izņemot sabiedrisko pakalpojumu tarifu (cenu) (turpmāk - tarifi) aprēķināšanas metodikas noteikšanu.

         

(8) Pašvaldību regulējamās nozarēs tarifu aprēķināšanas metodiku nosaka Ministru kabinets (projektu izstrādā par attiecīgo nozari atbildīgā ministrija) pēc saskaņošanas ar pašvaldībām likumā "Par pašvaldībām"

noteiktajā kārtībā, bet tarifus nosaka pašvaldības regulators šajā likumā

noteiktajā kārtībā.

         

9.pants. Regulatora funkcijas

(1) Komisija un pašvaldības regulators pilda šādas funkcijas:

1) aizstāv lietotāju intereses un veicina sabiedrisko pakalpojumu

sniedzēju attīstību;

2) nosaka tarifu aprēķināšanas metodiku (šo funkciju nepilda

pašvaldības regulators);

3) nosaka tarifus, ja nozaru speciālie likumi neparedz citu tarifu

noteikšanas kārtību;

4) licencē sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu;

5) veic strīdu iepriekšēju ārpustiesas izskatīšanu;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dep. M. Lujāns

Aizstāt 9. panta (1) daļas 5. punktā vārdu “ārpustiesas” ar vārdu “pirmstiesas”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Neatbalstīt.

 

6) sekmē konkurenci regulējamās nozarēs un uzrauga sabiedrisko

pakalpojumu atbilstību licences nosacījumiem, noteiktām kvalitātes un

vides aizsardzības prasībām, tehniskajiem noteikumiem, standartiem, kā arī

līgumu noteikumiem;

7) sniedz regulējamo nozaru atbildīgajām ministrijām pēc to

pieprasījuma informāciju un priekšlikumus par sabiedrisko pakalpojumu

regulēšanas jautājumiem;

8) informē sabiedrību par savu darbību un arī par sabiedrisko

pakalpojumu sniedzēju darbību sabiedrisko pakalpojumu sniegšanā;

9) pilda citas funkcijas, kas noteiktas nozares speciālajos likumos.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dep. M. Lujāns Papildināt 9. panta (1) daļu ar jaunu 9. punktu šādā redakcijā:

“9) regulators nav tiesīgs iejaukties regulējamo uzņēmumu pārvaldes un struktūras jautājumos”.

Turpmāk uzskatīt līdzšinējo 9. punktu par 10. punktu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Neatbalstīt.

 

(2) Regulators savas kompetences ietvaros patstāvīgi pieņem lēmumus un izdod administratīvos aktus, kas ir saistoši konkrētiem sabiedrisko

pakalpojumu sniedzējiem un lietotājiem.

         

(3) Regulators nodrošina tās informācijas aizsardzību, kas ir tā rīcībā par sabiedrisko pakalpojumu sniedzējiem un to darbību.

         

11.pants. Regulatora neatkarība

(1) Regulators ir neatkarīgs likumā noteikto funkciju pildīšanā.

 

14.

Dep. M. Lujāns

Izteikt 11. panta (1) daļu šādā redakcijā:

“(1) Regulators atrodas Ekonomikas ministrijas pārraudzībā, bet ir neatkarīgs likumā noteikto funkciju pildīšanā”.

 

 

 

Neatbalstīt.

 

(2) Komisija savu funkciju pildīšanā, lēmumu pieņemšanā vai administratīvo aktu izdošanā nav pakļauta valdības vai tās institūciju

lēmumiem.

 

15.

Dep. M. Lujāns

Izteikt 11. panta (2) daļu šādā redakcijā:

“(2) Komisija pilda savas funkcijas un pieņem lēmumus vai izdod administratīvos aktus saskaņā ar Latvijas Republikas likumiem, starptautiskajiem līgumiem, Ministru kabineta un tam pakļauto institūciju izdotajiem normatīvajiem aktiem”.

 

 

 

 

 

Neatbalstīt.

 

(3) Pašvaldības regulators savu funkciju pildīšanā, lēmumu pieņemšanā vai administratīvo aktu izdošanā nav pakļauts pašvaldības vai tās institūciju lēmumiem.

 

16.

Dep. M. Lujāns

Izslēgt 11. panta (3) daļu.

 

Neatbalstīt.

 

(4) Regulatora pieņemtos lēmumus un izdotos administratīvos aktus par

nelikumīgiem pēc būtības var atzīt tikai tiesa. Regulators atceļ savus

lēmumus un izdotos administratīvos aktus, kurus tiesa atzinusi par

nelikumīgiem pēc būtības, ar tiesas sprieduma stāšanos spēkā.

2. Izteikt 11. panta ceturto daļu šādā redakcijā:

“(4) Regulatora pieņemtos lēmumus un izdotos administratīvos aktus par prettiesiskiem pēc būtības var atzīt un atcelt tikai tiesa.”

17.

Dep. M. Lujāns

Izteikt 11. panta (4) daļu šādā redakcijā:

“(4) Regulatora pieņemtos lēmumus un normatīvos aktus par nelikumīgiem pēc būtības var atzīt tikai tiesa. Tiesa izskata strīdu pēc būtības un tās spriedums ir saistošs gan regulatoram, gan arī sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam”.

 

 

 

 

 

Neatbalstīt.

2. Izteikt 11. panta ceturto daļu šādā redakcijā:

“(4) Regulatora pieņemtos lēmumus un izdotos administratīvos aktus par prettiesiskiem pēc būtības var atzīt un atcelt tikai tiesa.”

14.pants. Regulatora darbības kontrole

(1) Komisija reizi gadā līdz 1.jūnijam iesniedz Saeimai rakstveida

pārskatu par savu darbību iepriekšējā gadā un zvērināta revidenta

pārbaudītu pilnu finansu pārskatu.

(2) Pašvaldību regulators reizi gadā līdz 1.jūnijam iesniedz

attiecīgajai pašvaldībai rakstveida pārskatu par savu darbību iepriekšējā

gadā un zvērināta revidenta pārbaudītu pilnu finansu pārskatu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

18.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dep.V.Lauskis, A.Kalniņš

Papildināt 14. pantu ar jaunu 3.daļu šādā redakcijā:

“(3) Regulators atrodas Latvijas Republikas Saeimas pārraudzībā.”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Neatbalstīt.

 

19.pants. Tarifu noteikšanas kārtība

(1) Sabiedrisko pakalpojumu tarifus regulējamās nozarēs sabiedrisko

pakalpojumu sniedzēji aprēķina saskaņā ar noteikto tarifu aprēķināšanas

metodiku un iesniedz regulatoram aprēķināto tarifu projektus kopā ar

tarifu aprēķina projektā minēto tarifus veidojošo izmaksu pamatojumu.

(2) Komisija izvērtē sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja iesniegtos

noteiktā kārtībā aprēķināto tarifu projektus 90 dienu laikā pēc tarifu

projekta saņemšanas.

(3) Pašvaldības regulators izvērtē sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja

iesniegtos noteiktā kārtībā aprēķināto tarifu projektus 50 dienu laikā pēc

tarifu projekta saņemšanas.

         

(4) Ja iesniegtajos projektos tarifi nav aprēķināti šajā likumā

noteiktajā kārtībā, regulators 10 dienu laikā nosūta iesniedzējam motivētu noraidījumu.

(5) Regulators pieņem lēmumu par papildu informācijas nepieciešamību,

ja sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja iesniegtajā aprēķināto tarifu

projektā un tarifus veidojošo izmaksu pamatojuma dokumentos nav pietiekamu

ziņu objektīvai aprēķināto tarifu projekta apstiprināšanai vai

noraidīšanai. Šādā gadījumā regulators nosūta sabiedrisko pakalpojumu

sniedzējam paziņojumu par pieņemto lēmumu un pieprasa papildu informāciju

vai dokumentus.

         

(6) Regulators, ja nepieciešams, tarifu projektu izvērtēšanai vai

paskaidrojumu sniegšanai pieaicina attiecīgā sabiedrisko pakalpojumu

sniedzēja pārstāvjus vai neatkarīgus ekspertus.

 

 

 

(7) Komisija izvērtētos tarifu projektus apstiprina vai noraida 30

dienu laikā pēc to izskatīšanas.

 

19.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20.

Dep.V.Lauskis, A.Kalniņš

Izteikt 19. panta 6.daļu šādā redakcijā:

“(6) Regulators, ja nepieciešams, tarifu projektu izvērtēšanai vai paskaidrojumu sniegšanai pieaicina attiecīgā sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja un Patērētāju tiesību aizsardzības centra pārstāvjus vai neatkarīgus ekspertus.”

Dep.V.Lauskis, A.Kalniņš

Izteikt 19. panta 7.daļu šādā redakcijā:

“(7) Padome izvērtētos tarifu projektus apstiprina vai noraida 30 dienu laikā pēc to izskatīšanas.”

 

 

 

 

 

Neatbalstīt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Neatbalstīt

 

(8) Pašvaldības regulators izvērtētos tarifu projektus apstiprina vai

noraida 20 dienu laikā pēc to izskatīšanas.

(9) Ja izvērtētos tarifu projektus noraida, regulators 10 dienu laikā

pēc attiecīgā lēmuma pieņemšanas sniedz motivētu noraidījumu sabiedrisko

pakalpojumu sniedzējam.

(10) Tarifu projektu apstiprināšanas gadījumā regulators par to 10 dienu laikā paziņo sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam.

(11) Regulators katru gadu līdz janvāra beigām informē Finansu

ministriju par prognozējamo tarifu maiņu.

(12) Pašvaldību regulatori katru gadu līdz janvāra beigām informē

attiecīgās pašvaldības par prognozējamo tarifu maiņu.

         

20.pants. Tarifu apmērs

Tarifi nosakāmi tādā apmērā, lai lietotāju izdarītie tarifu maksājumi

segtu sabiedrisko pakalpojumu izmaksas un nodrošinātu sabiedrisko pakalpojumu rentabilitāti atbilstoši licences nosacījumiem tās termiņā, ja nozares speciālie likumi neparedz citus tarifu noteikšanas principus. Ja mainās rentabilitāti ietekmējošie faktori, var ierosināt tarifu pārskatīšanu.

 

21.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

22.

Dep. M. Lujāns

Izteikt 20. pantu šādā redakcijā:

“Tarifi nosakāmi tādā apmērā, lai lietotāju izdarītie tarifu maksājumi segtu sabiedrisko pakalpojumu izmaksas un nodrošinātu pakalpojumu sniedzējiem rentabilitāti ne augstāk par 15 procentiem”.

Dep.V.Lauskis, A.Kalniņš

Izteikt 20.panta tekstu šādā redakcijā:

“Tarifi nosakāmi tādā apmērā, lai lietotāju izdarītie tarifu maksājumi segtu sabiedrisko pakalpojumu izmaksas. Tarifu pieaugums nedrīkst pārsniegt vidējās darba algas un pensiju pieaugumu, kā arī vidējās rentabilitātes pieaugumu tautsaimniecībā. Tarifu pieaugums nedrīkst būt par inflācijas tempu noteicošo galveno faktoru.”

 

 

 

 

 

Neatbalstīt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Neatbalstīt.

 

31.pants. Valsts nodevas par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu likme

(1) Valsts nodevas par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu likmi latos

atsevišķi katram regulējamās nozares sabiedrisko pakalpojumu veidam katru gadu līdz 1.oktobrim nosaka Ministru kabinets, pamatojoties uz sabiedrisko pakalpojumu gada neto apgrozījumu un regulatora darbības nodrošināšanai nepieciešamajiem izdevumiem.

(2) Valsts nodevas par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu gada likme

nedrīkst pārsniegt 0,2 procentus no uzņēmuma sniegto sabiedrisko

pakalpojumu neto apgrozījuma iepriekšējā finansu gadā.

(3) Ministru kabinets nosaka likmi (apjomu) regulējamo nozaru uzņēmumu

maksājumiem par regulatora sniegtajiem pakalpojumiem vai lietošanā

piešķirtajiem valsts resursiem.

3. Izslēgt 31. panta trešo daļu

     

3. Izslēgt 31. panta trešo daļu

36.pants. Komisijas sastāvs

(1) Komisijas sastāvā ir sabiedrisko pakalpojumu regulatora padome

(turpmāk - padome), kurā ietilpst šajā likumā noteiktajā kārtībā

ievēlētais priekšsēdētājs un četri locekļi, un izpildinstitūcija, kas ir

pakļauta padomei un pilda tās sekretariāta un ekspertu funkcijas, lai

sagatavotu jautājumus un dokumentus izskatīšanai padomes sēdē un īstenotu

padomes pieņemto lēmumu un izdoto administratīvo aktu izpildi.

(2) Izpildinstitūcijas sastāvā ir katrai valsts regulējamai nozarei

atbilstoša struktūrvienība, kā arī citas nepieciešamās struktūrvienības.

4. Aizstāt 36. panta pirmajā daļā vārdu “ievēlētais” ar vārdu “ieceltais”

     

4. Aizstāt 36. panta pirmajā daļā vārdu “ievēlētais” ar vārdu “ieceltais”

42.pants. Padomes sēdes sasaukšana un tiesīgums

(1) Padomes sēdes sasauc un vada priekšsēdētājs.

(2) Priekšsēdētājs sasauc padomes sēdi, ja to pieprasa vismaz trīs

padomes locekļi.

(3) Padome ir tiesīga pieņemt lēmumus, ja sēdē piedalās ne mazāk kā trīs tās locekļi.

(4) Padomes sēdes laiks un darba kārtība izziņojama visiem padomes

locekļiem ne vēlāk kā trīs darba dienas pirms sēdes.

(5) Darba kārtībai pievienojamas padomes sēdē izskatāmo jautājumu

dokumentu kopijas.

(6) Padomes sēdes tiek protokolētas rakstveidā. Sēdes protokolu

paraksta visi padomes locekļi, kas piedalījušies sēdē.

 

 

 

 

 

 

23.

 

 

 

24.

 

 

 

 

 

Dep. M. Lujāns

Aizstāt 42. panta (2) daļā vārdu “trīs” ar vārdu “puse”.

 

Dep. M. Lujāns

Aizstāt 42. panta (3) daļā vārdus “ne mazāk kā trīs” ar vārdiem “vairāk nekā puse”.

 

 

 

 

 

 

 

 

Neatbalstīt.

 

 

 

 

Neatbalstīt.

 

43.pants. Padomes lēmumu pieņemšana

(1) Padome pieņem lēmumus balsojot, un lēmumus paraksta priekšsēdētājs.

(2) Lēmums ir pieņemts, ja par to nobalso vismaz trīs padomes locekļi.

 

 

 

 

 

 

 

25.

 

 

 

 

26.

 

 

 

 

 

 

27.

 

 

 

 

Dep. M. Lujāns

Aizstāt 43. panta (2) daļā vārdus “vismaz trīs” ar vārdiem “vairāk nekā puse no kopējā padomes locekļu skaita”.

Dep.V.Lauskis, A.Kalniņš

Izteikt 43.panta 2.daļu šādā redakcijā:

“(2) Lēmums ir pieņemts, izņemot pirmās daļas 3. punktu, ja par to nobalso vismaz četri padomes locekļi.”

Dep.V.Lauskis, A.Kalniņš

Papildināt 43.panta 2.daļu ar 1. punktu šādā redakcijā:

“1) Lēmums par tarifu noteikšanu, 9. panta pirmās daļas 3. punkts, ir pieņemts, ja par to nobalso visi Padomes locekļi.”

 

 

 

 

 

 

 

Neatbalstīt.

 

 

 

 

 

 

Neatbalstīt.

 

 

 

 

 

 

 

Neatbalstīt.

 

(3) Balsošana notiek atklāti, un balsošanas rezultātus ieraksta

protokolā, norādot katra padomes locekļa balsojumu atsevišķi par katru

sēdē izskatīto jautājumu ar atzīmi "par", "pret" vai "atturas".

(4) Padomes locekļi, parakstot sēdes protokolu, var tajā ierakstīt savu

viedokli par izskatāmo jautājumu vai izdarīt atzīmi par sava viedokļa

rakstveida pamatojuma pievienošanu protokolam.

         

44.pants. Komisijas darba organizācija un struktūra

(1) Padome nosaka komisijas iekšējās darba organizācijas kārtību un izpildinstitūcijas struktūru.

 

 

(2) Padome apstiprina nolikumu, kurā reglamentē komisijas darbību,

izpildinstitūcijas darba organizāciju un struktūrvienību vadītāju

iecelšanas kārtību, nosaka padomes sēdē izskatīšanai paredzēto lēmumu

projektu un citu dokumentu sagatavošanas kārtību.

 

28.

 

 

 

 

 

 

 

 

29.

 

 

 

 

 

30.

Dep. M. Lujāns

Izteikt 44. panta (1) daļu šādā redakcijā:

“(1) sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas nolikumu apstiprina Ministru kabinets”.

(Mainīt 44. panta pārējo daļu numerāciju).

Dep. M. Lujāns

Iestarpināt 44. panta (2) daļā pēc vārda “Padome” vārdus “atbilstoši šim likumam un Ministru kabineta apstiprinātajam nolikumam” un svītrot vārdus “komisijas darbību”.

Dep.V.Lauskis, A.Kalniņš

Aizstāt 44.panta 2.daļā vārdu “apstiprina” ar vārdu “izstrādā”.

 

 

Daļēji atbalstīt. Ietverts 30.pr-lik..

 

 

 

 

 

Daļēji atbalstīt.

 

 

 

Atbalstīt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. 44.pantā:

aizstāt otrajā daļā vārdu “apstiprina” ar vārdu “izstrādā”.

   

31.

Dep.V.Lauskis, A.Kalniņš

Papildināt 44.pantu ar jaunu 3.daļu šādā redakcijā:

“(3) Padomes izstrādāto nolikumu izskata un apstiprina Ministru kabinets.”

 

 

Atbalstīt.

papildināt pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:

“(3) Padomes izstrādāto nolikumu izskata un apstiprina Ministru kabinets.”

45.pants. Informācijas sniegšanas ierobežojumi

(1) Priekšsēdētājam, padomes locekļiem un izpildinstitūcijas

darbiniekiem, kā arī regulatora darbībā pieaicinātajām personām ir

aizliegts publiski vai citā veidā izpaust ziņas vai citu ar regulatora

funkciju izpildi saistītu ierobežotas pieejamības informāciju, kura tām,

pildot dienesta pienākumus vai citādi, kļuvusi zināma par sabiedrisko

pakalpojumu sniedzēju darbību vai to uzņēmējdarbību kopumā, izņemot

normatīvajos aktos īpaši noteiktus gadījumus.

(2) Padomes locekļi un izpildinstitūcijas darbinieki, kā arī regulatora

darbībā pieaicinātās personas ir tiesīgas vienīgi ar priekšsēdētāja

atļauju izpaust informāciju, kura tām, pildot dienesta pienākumus, kļuvusi

zināma par sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju darbību vai to uzņēmējdarbību

kopumā un kura saskaņā ar likumu ir atklāta.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Izteikt 45. panta otro daļu šādā redakcijā:

“ (2) Padomes locekļi un izpildinstitūcijas darbinieki, kā arī regulatora darbībā pieaicinātās personas ir tiesīgas izpaust informāciju, kura tām, pildot dienesta pienākumus, kļuvusi zināma par sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju darbību vai to uzņēmējdarbību kopumā, ja tā saskaņā ar Informācijas atklātības likumu ir atklāta.”

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Izteikt 45. panta otro daļu šādā redakcijā:

“ (2) Padomes locekļi un izpildinstitūcijas darbinieki, kā arī regulatora darbībā pieaicinātās personas ir tiesīgas izpaust informāciju, kura tām, pildot dienesta pienākumus, kļuvusi zināma par sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju darbību vai to uzņēmējdarbību kopumā, ja tā saskaņā ar Informācijas atklātības likumu ir atklāta.”

Pārejas noteikumi

1. Ministru kabinets līdz 2001.gada 1.jūlijam:

1) nosaka sabiedrisko pakalpojumu veidus, kurus nepieciešams regulēt

valsts regulējamās nozarēs;

 

 

 

 

 

2) iesniedz Saeimai priekšlikumus par Sabiedrisko pakalpojumu

regulēšanas komisijas padomes locekļu amata pretendentiem šā likuma

7.pantā noteiktajā kārtībā;

3) izdod šajā likumā paredzētos noteikumus.

 

32.

 

 

 

 

33.

 

 

 

 

 

 

34.

Dep. M. Lujāns

Izslēgt Pārejas noteikumu 1. punkta 1. apakšpunktu.

Dep.V.Lauskis, A.Kalniņš

Izteikt Pārejas noteikumu 1.punkta 1.apakšpunktu šādā redakcijā:

“1) iesniedz Saeimai priekšlikumus par sabiedrisko pakalpojumu veidiem, kurus nepieciešams regulēt valsts regulējamās nozarēs.”

Dep. M. Lujāns

Izslēgt Pārejas noteikumu 1. punkta 2. apakšpunktu

Neatbalstīt.

 

 

 

 

 

 

 

Neatbalstīt.

 

 

 

 

Neatbalstīt.

 

2. Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija uzsāk darbību 2001.gada 1.septembrī un līdz 2001.gada 1.oktobrim pārņem no Energoapgādes

regulēšanas padomes, Dzelzceļa administrācijas un Satiksmes ministrijas sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas funkcijas attiecīgajās valsts regulējamās nozarēs.

         

3. Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija līdz 2001.gada

1.oktobrim pārņem no Telekomunikāciju tarifu padomes telekomunikāciju

regulēšanu un ir tās saistību pārņēmēja attiecībās ar SIA "Lattelekom".

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija regulē tekomunikācijas

saskaņā ar 1993.gada 4.maijā pieņemto likumu "Par telekomunikācijām" līdz

brīdim, kad minētais likums zaudē spēku.

4. Pašvaldības līdz 2001.gada 1.septembrim nodrošina sabiedrisko

pakalpojumu regulēšanas uzsākšanu pašvaldību regulējamās nozarēs.

         

5. Licences, kuras izsniegusi cita institūcija vai iestāde pirms šā

likuma stāšanās spēkā, paliek spēkā līdz attiecīgās licences termiņa

beigām.

6. Tie tarifi, kuri saskaņā ar šo likumu pielīdzināmi sabiedrisko

pakalpojumu tarifiem, bet noteikti saskaņā ar citiem normatīvajiem aktiem

un ir spēkā dienā, kad stājas spēkā šis likums, paliek spēkā līdz tiem

noteiktā termiņa beigām vai līdz brīdim, kad stājas spēkā saskaņā ar šo likumu noteiktie sabiedrisko pakalpojumu tarifi.

7. Šā likuma 10.panta ceturtā daļa stājas spēkā pēc tam, kad izdarīti

attiecīgi grozījumi Administratīvo pārkāpumu kodeksā.

Likums stājas spēkā 2001.gada 1.jūnijā, bet 7.panta ceturtā daļa, 37.

un 38.pants - 2001.gada 1.martā.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Likums stājas spēkā 2001. gada 1. jūnijā.

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Likums stājas spēkā 2001. gada 1. jūnijā.