Likumprojekts
Grozījums Profesionālās izglītības likumā
Izdarīt Profesionālās izglītības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1999, 14.nr.) grozījumu un izslēgt 32.pantu.
Tiesību akta projekta
Likumprojekts
''Grozījums Profesionālās izglītības likumā''
anotācija
|
I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs |
||||||
|
Ministru kabinets 13.03.2000. akceptēja Koncepciju par studiju un studējošo kreditēšanu no kredītiestāžu līdzekļiem, kas paredz pakāpenisku pāreju uz studiju un studējošo kredītu izsniegšanu no kredītiestāžu līdzekļiem. Ir izstrādāts Ministru kabineta noteikumu projekts Kārtība, kādā studējošie saņem no kredītiestādes kredītus ar valsts galvojumu, kas nosaka kredīta saņemšanu arī akreditētas pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības programmas apguvei. Minētais projekts ir izsludināts valsts sekretāru sanāksmē un pēc saskaņošanas ar ministrijām tiks iesniegts Ministru kabinetā.
|
|||||
|
2. Tiesību akta projekta būtība |
Grozījums Profesionālās izglītības likumā, izslēdzot 32.pantu: 1) novērsīs dublēšanos ar Izglītības likumu un Augstskolu likumu, kuros jau ir noteikta Ministru kabineta kompetence noteikt kredīta saņemšanas, atmaksāšanas un dzēšanas kārtību un kredīta apmēru studijām augstākās izglītības programmās. 2) Valstī tiks izveidota vienota kreditēšanas sistēma studējošajiem visās augstākās izglītības programmās.
|
|||||
|
II. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||||||
|
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||||
|
|
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||||
|
3. Sociālo seku izvērtējums |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||||
|
4. Ietekme uz vidi |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||||
|
III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||||
|
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Trīs nākamie gadi |
*). |
|||
|
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||||
|
|
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||||
|
|
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||||
|
|
- |
|||||
|
|
- |
|||||
*) Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtas
|
IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
||||
|
Kādi normatīvie akti likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||
|
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts |
||||
|
Tiesību akta projekts nav saistīts ar Eiropas Savienības tiesību aktiem. |
|||
|
|
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|||
|
|
||||
|
Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.) numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija |
||||
|
Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilsts/neatbilst) |
Komentāri |
|
|
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu |
||||
|
Konsultācijas ar nevalstiskajām organizācijām nav notikušas. |
|||
|
|
Konsultācijas ar nevalstiskajām organizācijām nav notikušas. |
|||
|
|
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem nav notikušas. |
|||
|
VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde |
||||
|
Jaunas institūcijas likuma izpildei netiek radītas. |
|||
|
|
Tiesību akts nodrošina indivīda tiesību saglabāšanu. |
|||
Ministrs K.Greiškalns