Likumprojekts
Sodu reģistra likums
Pirmā nodaļa
Vispārīgie noteikumi
1.pants. Šī likuma mērķis ir nodrošināt valsts un pašvaldības iestādes ar informāciju par šajā likumā minēto personu procesuālo stāvokli krimināllietā, krimināllietas procesuālo virzību, par personas sodāmību, juridiskās un fiziskās personas administratīvajiem pārkāpumiem, kā arī informēt ieinteresētās personas par Sodu reģistrā (turpmāk Reģistrs) iekļautajām ziņām.
2.pants. Reģistrā tiek apkopota, apstrādāta un glabāta informācija par personām, kuras turētas aizdomās, apsūdzētas, tiesājamas, notiesātas, attaisnotas noziedzīgu nodarījumu izdarīšanā, un par soda piemērošanu administratīva pārkāpuma lietā Latvijas Republikā, kā arī par Latvijā reģistrētajām juridiskajām personām, Latvijas Republikas pilsoņiem, nepilsoņiem, Latvijā pastāvīgas uzturēšanās atļaujas saņēmušiem ārvalstniekiem, bezvalstniekiem un bēgļiem, kuri ir izdarījuši noziedzīgus nodarījumus un administratīvos pārkāpumus citās valstīs.
3.pants. Ziņu iekļaušanu Reģistrā, to apstrādi, izmantošanu un Reģistra uzturēšanu nodrošina Iekšlietu ministrija.
4.pants. Reģistru finansē no valsts budžetā speciāli šiem mērķiem paredzētajiem līdzekļiem.
5.pants. Ziņu apmaiņa ar ārvalstu tiesību aizsardzības iestādēm, ar kurām ir noslēgti starptautiskie līgumi, notiek līgumā noteiktajā valodā.
6.pants. Ziņas par Latvijas Republikas pilsoņiem, nepilsoņiem, Latvijā pastāvīgās uzturēšanās atļaujas saņēmušajiem ārvalstniekiem, bezvalstniekiem un bēgļiem, kā arī Latvijā reģistrētajām juridiskajām personām, kuras sodītas ārvalstīs, Reģistrā iekļauj saskaņā ar Latvijas Republikai saistošajiem starptautiskajiem līgumiem.
Otrā nodaļa
Reģistrā iekļaujamās ziņas
7.pants. (1) Par noziedzīga nodarījuma izdarīšanā aizdomās turamo personu Reģistrā iekļaujamas šādas ziņas:
8.pants. Par administratīvo pārkāpumu izdarījušo personu Reģistrā iekļaujamas šādas ziņas:
1) personas vārds (vārdi), uzvārds;
11) atlīdzināmā mantiskā zaudējuma apmērs;
12) soda izciešanas (izpildes) datums.
9.pants. Reģistrā iekļaujamas ziņas par dokumentu (dokumenta nosaukums, datums, numurs), uz kura pamata veikta ziņu iekļaušana un esošo ziņu papildināšana vai korekcija.
10.pants. Reģistrā iekļautās ziņas ir ierobežotas pieejamības informācija un izpaužamas tikai šajā likumā noteiktajā kārtībā un apjomā.
11.pants. (1) Ziņas Iekšlietu ministrijai iekļaušanai Reģistrā Ministru kabinetā noteiktajā kārtībā un apjomā sniedz šādas iestādes:
1) izziņas iestādes;
2) Ieslodzījuma vietu pārvalde;
3) prokuratūras;
4) tiesas;
5) iestādes, kuras ir tiesīgas izskatīt administratīvo pārkāpumu lietas;
6) Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde;
7) Valsts prezidenta Kancelejas Apžēlošanas dienests.
(2) Šā panta pirmajā daļā minētās iestādes ir atbildīgas par ziņu savlaicīgu sniegšanu Reģistram un šo ziņu atbilstību tās apliecinošajiem dokumentiem.
12.pants. Lai nodrošinātu patiesas un aktuālas šā likuma 7. un 8.pantā minētās informācijas uzkrāšanu un ziņu pilnīgumu, Iekšlietu ministrija ir tiesīga pieprasīt un bez maksas saņemt informāciju no valsts un pašvaldību iestādēm.
Trešā nodaļa
Reģistrā iekļauto ziņu sniegšana
13.pants. (1) Tiesības saņemt ziņas no Reģistra ir:
(2) Reģistrā iekļautās ziņas Ministru kabineta noteiktajā kārtībā izsniedz Iekšlietu ministrija.
14.pants. (1) Fiziskās personas var saņemt no Reģistra Ministru kabineta noteiktajā kārtībā ziņas par:
1) savu sodāmību: notiesāšanas datums, tiesas nosaukums, Krimināllikuma (Latvijas Kriminālkodeksa) pants, daļa, punkts, pēc kura persona tikusi notiesāta, soda veids un mērs, soda izciešanas datums;
2) ierosināto, tiesā neizskatīto krimināllietu, kurā ziņu pieprasītājs ir (bijusi) aizdomās turētais, apsūdzētais, tiesājamais: krimināllietas numurs, Krimināllikuma (Latvijas Kriminālkodeksa) pants, daļa, punkts, pēc kura ierosināta krimināllieta, iestāde, kuras lietvedībā atrodas krimināllieta, drošības līdzekļa piemērošanas datums un veids;
3) sodu, kas ziņu pieprasītājam ir piemērots administratīvā pārkāpuma lietā: soda piemērošanas datums, iestādes nosaukums (amatpersona), kura piemērojusi sodu, Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa vai cita likuma pants, daļa, punkts, pēc kura persona sodīta par administratīvā pārkāpuma izdarīšanu, soda veids un mērs, soda izciešanas datums.
(2) Visi ziņu pieprasījumi tiek izpildīti 15 darbdienu laikā no pieprasījuma saņemšanas dienas. Ja pieprasījums nav izpildāms norādītajā laikā, ziņu pieprasītājs par neizpildīšanas iemeslu tiek informēts.
15.pants. Zinātniskiem vai statistiskiem pētījumiem ziņas no Reģistra izsniedzamas Ministru kabineta noteiktajā kārtībā un apjomā.
16.pants. (1) Reģistrā iekļautās ziņas tiek iedalītas aktuālajā datu bāzē un arhīva datu bāzē.
(2) Aktuālajā datu bāzē glabā ziņas par tiesā neizskatītām krimināllietām, piemērotiem audzinoša rakstura piespiedu līdzekļiem, medicīniskiem piespiedu līdzekļiem, fiziskās personas sodāmību, kā arī ziņas par fiziskajai vai juridiskajai personai administratīvā pārkāpuma lietā piemērotu sodu, no kura izciešanas laika ir pagājis mazāk nekā gads.
(3) Arhīva datu bāzē glabā ziņas par izbeigtām krimināllietām, izpildītiem audzinoša rakstura piespiedu līdzekļiem, medicīnisku piespiedu līdzekļu piemērošanas izbeigšanu, dzēstu (noņemtu) sodāmību, krimināllietām, kurās fiziskā persona ir atbrīvota no kriminālatbildības, attaisnota, kā arī administratīvā pārkāpuma lietās fiziskajām vai juridiskajām personām piemērotu sodu, ja no tā izciešanas ir pagājis vairāk nekā gads.
17.pants. (1) Tiesības saņemt ziņas no Reģistra arhīva datu bāzes ir:
(2) Lai saņemtu ziņas no Reģistra arhīva datu bāzes, pieprasījumā atbilstoši šī panta pirmajai daļai un šī likuma 13. un 14.pantam jānorāda ziņu nepieciešamības pamatojums.
18.pants. Izziņu sniegšana no Reģistra ārvalstu tiesību aizsardzības iestādēm pieļaujama gadījumos un kārtībā, ko paredz Eiropas Padomes Konvencija par savstarpējo palīdzību krimināllietās, starptautiskie līgumi vai vienošanās par valsts institūciju sadarbību.
19.pants. No juridiskajām un fiziskajām personām par izziņas izsniegšanu no Reģistra iekasējama valsts nodeva Ministru kabineta noteiktajā kārtībā un apmērā.
Ceturtā nodaļa
Sodu reģistrā iekļauto ziņu glabāšanas termiņi
20.pants. (1) Informāciju no Reģistra aktuālās datu bāzes izņem un nodod Reģistra arhīvā, ja persona ar tiesas spriedumu attaisnota, atbrīvota no kriminālatbildības vai soda, personai izbeigta medicīniska vai audzinoša rakstura piespiedu līdzekļa piemērošana, pēc sodāmības termiņa izbeigšanās vai pēc sodāmības noņemšanas, ja krimināllietu izbeidz, kā arī ja pēc administratīvā soda izciešanas ir pagājis gads.
(2) Reģistra arhīva datu bāzē ziņas tiek glabātas pastāvīgi.
Pārejas noteikums
Atbilstoši šā likuma prasībām Reģistrā iekļaujama Iekšlietu ministrijas Informācijas centra Noziedzīgus nodarījumus izdarījušo personu kartotēkā esošā informācija.
Likums stājas spēkā 2002.gada 1.janvārī.
Tiesību akta projekta
Sodu reģistra likums
ANOTĀCIJA
|
|
|
Tā kā nav centralizētas administratīvo pārkāpumu uzskaites valstī, nevar nodrošināt personas saukšanu pie kriminālatbildības par atkārtotu administratīvo pārkāpumu izdarīšanu gada laikā. Nav noteikta kārtība, kādā fiziskās personas būtu tiesīgas saņemt izziņas par savu (ne)sodāmību. |
|
|
|
|
II. Kādā var būt tiesību akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
2. Likumprojekts šo jomu neskar. |
|
|
|||||||
|
|
|||||||
|
|
|||||||
|
|
|||||||
|
III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||||||
|
Finansiālais pamatojums un aprēķins Sodu reģistra likumprojektam Iekšlietu ministrija (resora nosaukums) |
||||||||
|
Rādītāji |
Pieci nākamie gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||||
|
2002 |
2003 |
2004 |
2005 |
2006 |
2007 |
|||
|
I.Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
|
|||||||
|
1.Papildu plānojamie ieņēmumi |
10 000 |
12 000 |
16 000 |
16 000 |
16 000 |
20 000 |
15 000 |
|
|
1)Valsts pamatbudžeta nodokļu ieņēmumi |
||||||||
|
2)Valsts pamatbudžeta nenodokļu ieņēmumi |
||||||||
|
3)Valsts pamatbudžeta pašu ieņēmumi |
10 000 |
12 000 |
16 000 |
16 000 |
16 000 |
20 000 |
15 000 |
|
|
4)Speciālā budžeta ieņēmumi |
||||||||
|
2.Ieņēmumu samazinājums |
||||||||
|
1)Valsts pamatbudžeta nodokļu ieņēmumi |
||||||||
|
2)Valsts pamatbudžeta nenodokļu ieņēmumi |
||||||||
|
3)Valsts pamatbudžeta pašu ieņēmumi |
||||||||
|
4)Speciālā budžeta ieņēmumi |
||||||||
|
5)Pašvaldību budžeta ieņēmumi |
||||||||
|
II.Izmaiņas budžeta izdevumos |
||||||||
|
1.Papildu uzturēšanas izdevumi |
185 183 |
215 783 |
220 783 |
212 923 |
153 613 |
128 613 |
186 150 |
|
|
1)Resoram- tiesību akta īstenotājam |
85 000 |
115 600 |
120 600 |
112 740 |
53 430 |
28 430 |
85 967 |
|
|
2)Citiem resoriem vai pašvaldībām |
100 183 |
100 183 |
100 183 |
100 183 |
100 183 |
100 183 |
100 183 |
|
|
- Tieslietu minist rija |
100 183 |
100 183 |
100 183 |
100 183 |
100 183 |
100 183 |
100 183 |
|
|
2.Uzturēšanas izdevumu samazinājums |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
|
1)Resoram- tiesību akta īstenotājam |
||||||||
|
2)Citiem resoriem vai pašvaldībām |
||||||||
|
- Tieslietu ministrija |
||||||||
|
3.Kapitālieguldījumu papildus izdevumi |
110 000 |
85 000 |
65 000 |
0 |
0 |
0 |
43 333 |
|
|
1)Resoram - tiesību akta īstenotājam |
110 000 |
85 000 |
65 000 |
0 |
0 |
0 |
43 333 |
|
|
2)Citiem resoriem vai pašvaldībām |
||||||||
|
- Tieslietu ministrija |
||||||||
|
4.Kapitālieguldījumiem paredzēto izdevumu samazinājums |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
|
1)Resoram - tiesību akta īstenotājam |
||||||||
|
2)Citiem resoriem vai pašvaldībām |
||||||||
|
- Tieslietu ministrija |
||||||||
|
III.Finansiālā ietekme (-I.1.-I.2.+II.1.-II.2.+ II.3.-II.4.) |
285 183 |
288 783 |
269 783 |
196 923 |
137 613 |
108 613 |
214 483 |
|
|
1. Ieņēmumu izmaiņu aprēķins |
||||||||
|
Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi |
||||||||
|
2. Izdevumu izmaiņu aprēķins |
||||||||
|
Resoram - tiesību akta īstenotājam |
||||||||
|
Iekšlietu ministrija |
85 000 |
115 600 |
120 600 |
112 740 |
53 430 |
28 430 |
85 967 |
|
|
2.1.strādājošo skaita pamatojums |
||||||||
|
2.2.darba samaksas fonda aprēķins |
41 250 |
77 170 |
77 170 |
64 310 |
0 |
0 |
43 317 |
|
|
2.2.1. Darba alga 170,- Ls 10 darbiniekiem 2 maiņās kriminālsodu uzskaites automatizācijai |
30 600 |
40 800 |
40 800 |
30 600 |
||||
|
2.2.2. Darba alga 170,- Ls 10 darbiniekiem 1 maiņā administratīvo sodu uzskaites automatizācijai |
20 400 |
20 400 |
20 400 |
20 400 |
||||
|
2.2.3. Darba devēja valsts obligātās sociālās apdrošināšanas iemaksas 26,09% |
10 650 |
15 970 |
15 970 |
13 310 |
||||
|
2.3.nepieciešamo pakalpojumu apmaksa (saskaņā ar budžeta izdevumu ekonomisko klasifikāciju) |
43 750 |
38 430 |
43 430 |
48 430 |
53 430 |
28 430 |
42 650 |
|
|
2.3.1. Personāla apmācība Sodu reģistra (SR) uzturēšanai un darbam ar SR informācijas sistēmu(IS) |
10 000 |
10 000 |
10 000 |
15 000 |
20 000 |
|||
|
2.3.2.ORACLE DBVS servera un lietotāju licenču uzturēšanas izdevumi |
23 750 |
18 430 |
18 430 |
18 430 |
18 430 |
18 430 |
||
|
2.3.3.Instalācijas un sākumkonfigurācijas izmaksas SR IS programmnodrošinājumam |
10 000 |
10 000 |
15 000 |
15 000 |
15 000 |
10 000 |
||
|
2.4.materiālu iegāde |
||||||||
|
2.5.u.c.izdevumu posteņi |
||||||||
|
Izdevumi kapitālieguldījumiem |
110 000 |
85 000 |
65 000 |
0 |
0 |
0 |
43 333 |
|
|
Kustamo īpašumu iegāde |
110 000 |
85 000 |
65 000 |
0 |
0 |
0 |
43 333 |
|
|
Centrālā SR DB servera jaudas palielināšana |
40 000 |
25 000 |
25 000 |
|||||
|
SR informācijas sistēmas izveides projekta izstrāde |
50 000 |
20 000 |
||||||
|
SR informācijas sistēmas DB izveide un programmnodrošinājuma izstrāde |
20 000 |
40 000 |
40 000 |
|||||
|
Nekustamo īpašumu iegāde |
||||||||
|
Kapitālais remonts |
||||||||
|
Zemes iegāde |
||||||||
|
Investīcijas |
||||||||
|
Citiem resoriem vai pašvaldībām |
||||||||
|
Tieslietu ministrija |
100 183 |
100 183 |
100 183 |
100 183 |
100 183 |
100 183 |
100 183 |
|
|
2.1.strādājošo skaita pamatojums |
||||||||
|
2.2.darba samaksas fonda aprēķins |
52 383 |
52 383 |
52 383 |
52 383 |
52 383 |
52 383 |
52 383 |
|
|
2.2.1. Darba alga 96,- Ls mēnesī 39 darbiniekiem |
44 928 |
44 928 |
44 928 |
44 928 |
44 928 |
44 928 |
44 928 |
|
|
2.2.3. Darba devēja valsts obligātās sociālās apdrošināšanas iemaksas 26,09% |
7 455 |
7 455 |
7 455 |
7 455 |
7 455 |
7 455 |
7 455 |
|
|
2.3.nepieciešamo pakalpojumu apmaksa (saskaņā ar budžeta izdevumu ekonomisko klasifikāciju) |
30 420 |
30 420 |
30 420 |
30 420 |
30 420 |
30 420 |
30 420 |
|
|
2.4.materiālu iegāde |
17 380 |
17 380 |
17 380 |
17 380 |
17 380 |
17 380 |
17 380 |
|
|
2.5.u.c.izdevumu posteņi |
||||||||
|
Izdevumi kapitālieguldījumiem |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
|
Kustamo īpašumu iegāde |
0 |
|||||||
|
Nekustamo īpašumu iegāde |
||||||||
|
Kapitālais remonts |
||||||||
|
Zemes iegāde |
||||||||
|
Investīcijas |
||||||||
|
IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
|
Kādi normatīvie akti likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Nepieciešams izstrādāt grozījumus likumā Par nodokļiem un nodevām.
Nepieciešams izstrādāt Ministru kabineta noteikumus: - par informācijas apjomu un sniegšanas kārtību Reģistram; - par ziņu izsniegšanas no Reģistra kārtību un apjomu; - par valsts nodevas apmēru un maksāšanas kārtību. |
|
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
|
VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde |
|
|
|
|
|
|
Ministrs M.Segliņš