Likumprojekts

Likumprojekts

Grozījumi Lauku atbalsta dienesta likumā

Izdarīt Lauku atbalsta dienesta likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2000, 11.nr.) šādus grozījumus:

1. Papildināt 4.panta pirmo daļu ar 16.punktu šādā redakcijā:

"16) normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos izskata administratīvo pārkāpumu lietas un uzliek administratīvos sodus."

2. Izteikt 14.panta otro daļu šādā redakcijā:

"(2) Dienesta atbilstību akreditācijai attiecībā uz to funkciju pildīšanu, kuras nepieciešamas Eiropas Savienības atbalsta administrēšanai, izvērtē saskaņā ar Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas nosacījumiem un kritērijiem, kas ietverti divpusējos Eiropas Savienības un Latvijas Republikas līgumos par attiecīgā Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu (turpmāk – akreditācijas kritēriji)."

3. Izslēgt 16.panta pirmajā daļā vārdus "pilnībā vai".

4. Izslēgt pārejas noteikumu 2.punktu.

 

Tiesību akta projekta

“Grozījumi Lauku atbalsta dienesta likumā”

anotācija

(Ja tiesību akta projekts kādu no jautājumiem neskar, attiecīgajā ailē ieraksta:

  1. "Tiesību akta projekts šo jomu neskar")
  2. I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs

    1. Pašreizējās situācijas raksturojums

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Saskaņā ar 2000.gada 6.aprīļa Lauku atbalsta dienesta likumu minētais dienests jāakreditē ES maksājumu veikšanai, un šim nolūkam Ministru kabinetā jāpieņem noteikumi par tā akreditācijas kritērijiem. SAPARD programmas sagatavošanas gaitā ir mainījusies Eiropas Savienības institūciju nostāja par programmas ieviešanas regulējošajiem dokumentiem. Tā kā par SAPARD programmas ieviešanu ir noslēgts Daudzgadējais finansu līgums starp Eiropas Komisiju Eiropas Kopienas vārdā un Latvijas Republiku, kurā kā neatņemama sastāvdaļa ir iekļauti akreditācijas kritēriji, šie kritēriji ir saistoši arī Latvijas SAPARD aģentūras - Lauku atbalsta dienesta - akreditācijai. Šis līgums tika parakstīts 2001.gada 25.janvārī un attiecīgi pieņemts Saeimā 2001.gada 15.martā. Tādēļ vairs nav nepieciešami atsevišķi Ministru kabineta noteikumi par akreditācijas kritērijiem.

    Pašreizējā situācija ir tāda, ka Lauku atbalsta dienesta likumā no dienesta funkciju uzskaitījuma nav viennozīmīgi izprotams, vai Lauku atbalsta dienests izskata administratīvo pārkāpumu lietas un uzliek administratīvos sodus savas kompetences ietvaros.

    2. Tiesību akta projekta būtība

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Likums nodrošinās to, ka Lauku atbalsta dienesta akreditāciju veiks pēc kritērijiem, kādus pieprasa Eiropas Savienības likumdošana attiecībā uz ES kandidātvalstīm, kas pretendē uz pirmsiestāsanās strukturālās palīdzības saņemšanu SAPARD programmas ietvaros. (2222/2000/EC)

    Likums arī precizēs Lauku atbalsta dienesta funkcijas saskaņā ar paredzamajiem grozījumiem Administratīvo pārkāpumu kodeksā, kurā ir noteikts, ka Lauku atbalsta dienests izskata administratīvo pārkāpumu lietas un uzliek administratīvos sodus savas kompetences ietvaros.

    II. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

    1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi

      1. Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

    2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

    Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

    3. Sociālo seku izvērtējums

    Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

    4. Ietekme uz vidi

    Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

    III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

    Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

    tūkst. Ls

    Rādītāji

    Kārtējais

    gads

     

    Trīs nākamie gadi

     

    *)

    1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

  3. 2. Izmaiņas budžeta izdevumos
  4. 3. Finansiālā ietekme
  5. 4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai
  6.  

  7. 5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins
  8.  

    *) Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

    IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

    Kādi normatīvie akti - likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

    Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt.

    Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

     

     

     

     

     

     

     

    V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts

       

    1. Saistības pret Eiropas Savienību

    Tiesību akts precizē Lauku atbalsta dienesta kā SAPARD aģentūras akreditācijas kārtību atbilstoši Daudzgadējam finansu līgumam starp Eiropas Komisiju Eiropas Kopienas vārdā un Latvijas Republiku par SAPARD programmas ieviešanu.

       

    2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

     

    Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

    3. Atbilstības izvērtējuma tabula

    Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija

     

    Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

    Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

    ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr.

    Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst)

    Komentāri

     

         
           
           
           

     

    VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu

    1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas

    Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

     

     

     

     

     

    2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

    Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

     

     

     

     

     

    3. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

    Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

     

     

     

     

     

     

     

     

    VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde

    1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

    Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

     

     

     

    2. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo

    Tiesību akta projekts šo jomu neskar.

     

     

     

     

    Zemkopības ministrs A.Slakteris

     

    I.Burmistrovs

    7027050