Iesniedz Tautsaimniecības, agrārās,

Iesniedz Tautsaimniecības, agrārās,

vides un reģionālās politikas komisija Likumprojekts otrajam lasījumam

Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas apkopotie priekšlikumi likumprojekta

“Grozījumi likumā “Par ietekmes uz vidi novērtējumu” “ (Steidzams) otrajam lasījumam

Spēkā esošā redakcija

Pirmā lasījuma redakcija

( reģ. nr.879 )

Nr. p.k

Iesniegtie priekšlikumi

Komisijas slēdziens

Komisijas atbalstītā 2. lasījuma redakcija.

1

2

3

4

5

6

 

Izdarīt likumā "Par ietekmes uz vidi novērtējumu" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 23.nr.) šādus grozījumus:

     

Izdarīt likumā “Par ietekmes uz vidi novērtējumu” (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 23.nr.) šādus grozījumus:

1.pants. Likumā lietotie termini

Likumā ir lietoti šādi termini:

1. 1.pantā:

     

1. 1.pantā:

1) ietekme uz vidi - paredzētās darbības izraisītas tiešas vai netiešas pārmaiņas vidē, kuras ietekmē vai var ietekmēt cilvēku, viņa veselību un drošību, kā arī floru, faunu, bioloģisko daudzveidību, augsni, gaisu, ūdeni, klimatu, ainavu, materiālās vērtības, kultūras un dabas mantojumu un visu minēto jomu mijiedarbību;

svītrot 1.punktā vārdus "floru, faunu";

   

Redakc. preciz.

izslēgt 1.punktā vārdus “floru, faunu”;

2) ietekmes uz vidi novērtējums (turpmāk arī - ietekmes novērtējums) - procedūra, kas veicama šajā likumā noteiktajā kārtībā, lai novērtētu paredzētās darbības iespējamo ietekmi uz vidi un izstrādātu priekšlikumus

nelabvēlīgas ietekmes novēršanai vai samazināšanai;

3) paredzētā darbība - aprīkojuma un tehnoloģijas ieviešana, apildināšana vai maiņa, būvniecība, teritoriju plānojuma izstrādāšana, dabas resursu ieguve vai izmantošana, kā arī citas darbības, kuru veikšana vai galarezultāts var būtiski ietekmēt vidi;

4) ierosinātājs - fiziskā vai juridiskā persona, kas gatavojas veikt kādu no šā likuma 4.pantā minētajām paredzētajām darbībām.

         
 

papildināt pantu ar piekto punktu šādā redakcijā:

     

papildināt pantu ar 5.punktu šādā redakcijā:

 

"5) pārrobežu ietekme – jebkura paredzētās darbības izraisīta ietekme teritorijā, kas pakļauta ietekmētās valsts jurisdikcijai, ja šīs ietekmes fiziskais cēlonis pilnībā vai daļēji atrodas Latvijas jurisdikcijā esošā teritorijā."

     

“5) pārrobežu ietekme — jebkura paredzētās darbības izraisīta ietekme teritorijā, kas pakļauta ietekmētās valsts jurisdikcijai, ja šīs ietekmes fiziskais cēlonis pilnībā vai daļēji atrodas Latvijas jurisdikcijā esošā teritorijā.”

3.pants. Ietekmes novērtējuma principi

Ietekmes novērtējumu veic saskaņā ar šādiem principiem:

Ietekmes novērtējumu veic saskaņā ar šādiem principiem:

         

1) ietekmes novērtējums izdarāms pēc iespējas agrākā paredzētās darbības tehniskās plānošanas, projektēšanas un lēmumu pieņemšanas stadijā;

…………………………….

2. Svītrot 3.panta 1.punktā vārdu "tehniskās".

   

Redakc. preciz.

2. Izslēgt 3.panta 1.punktā vārdu “tehniskās”.

4.pants. Ietekmes novērtējuma nepieciešamība

(1) Ietekmes novērtējums ir nepieciešams paredzētajām darbībām:

1) kuras ir saistītas ar šā likuma pielikumā minētajiem objektiem;

3. 4.pantā:

     

3. 4.pantā:

2) kurām var būt pārrobežu ietekme un kuru ietekmes novērtējums ir nepieciešams saskaņā ar Latvijas Republikas noslēgtiem starptautiskajiem līgumiem;

izteikt pirmās daļas 2.punktu šādā redakcijā:

"2) kuru ietekmes novērtējums ir nepieciešams saskaņā ar Latvijas Republikas noslēgtajiem starptautiskajiem līgumiem;";

     

izteikt pirmās daļas 2.punktu šādā redakcijā:

“2) kuru ietekmes novērtējums ir nepieciešams saskaņā ar Latvijas Republikas noslēgtajiem starptautiskajiem līgumiem;”;

3) kurām to nosaka reģionālā vides pārvalde saskaņā ar sākotnējā

izvērtējuma rezultātiem.

aizstāt pirmās daļas 3.punktā vārdus "reģionālā vides pārvalde" ar vārdiem "šā likuma 6.pantā minētā kompetentā institūcija";

     

aizstāt pirmās daļas 3.punktā vārdus “reģionālā vides pārvalde” ar vārdiem “šā likuma 6.pantā minētā kompetentā institūcija”;

 

papildināt pantu ar jaunu otro daļu šādā redakcijā:

     

papildināt pantu ar jaunu otro daļu šādā redakcijā:

 

"(2) Ja paredzētajai darbībai ietekmes novērtējums nav nepieciešams, reģionālās vides pārvaldes vadītājs Ministru kabineta noteiktajā kārtībā izdod tehniskos noteikumus katrai konkrētajai paredzētajai darbībai. Ministru kabinets, nosakot kārtību, kādā reģionālās vides pārvaldes vadītājs izdod tehniskos noteikumus, nosaka paredzētās darbības, kuru veikšanai nepieciešami tehniskie noteikumi, prasības tehnisko noteikumu saturam, kā arī to pieprasīšanas, sagatavošanas un izdošanas kārtību.";

   

Redakc. preciz.

“(2) Ja paredzētajai darbībai ietekmes novērtējums nav nepieciešams, reģionālās vides pārvaldes vadītājs Ministru kabineta noteiktajā kārtībā izdod tehniskos noteikumus katrai konkrētajai paredzētajai darbībai. Ministru kabinets nosaka paredzētās darbības, kuru veikšanai nepieciešami tehniskie noteikumi, prasības attiecībā uz tehnisko noteikumu saturu, to pieprasīšanas un sagatavošanas kārtību.”;

(2) Ietekmes novērtējums nav nepieciešams stratēģiju, rīcības plānu, nacionālo programmu un attīstības programmu projektiem, kuru pieņemšana varētu būtiski ietekmēt vidi. Šajos projektos jābūt sadaļai, kurā sniegta informācija par attiecīgā projekta ietekmi uz vidi.

uzskatīt līdzšinējo otro daļu par trešo daļu.

     

uzskatīt līdzšinējo otro daļu par trešo daļu.

7.pants. Paredzētās darbības pieteikšana kompetentajā institūcijā

Paredzēto darbību piesaka kompetentajā institūcijā, iesniedzot rakstveida pieteikumu, kurā norāda vismaz divus dažādus risinājumus attiecībā uz paredzētās darbības vietu vai izmantojamo tehnoloģiju veidiem, ja ierosinātājs paredzējis veikt darbību:

1) kura saistīta ar šā likuma pielikumā minētajiem objektiem;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       

2) kurai var būt pārrobežu ietekme un kuras ietekmes novērtējums ir

nepieciešams saskaņā ar Latvijas Republikas noslēgtiem starptautiskajiem līgumiem.

4. Izteikt 7.panta 2.punktu šādā redakcijā:

"2) kuru ietekmes novērtējums ir nepieciešams saskaņā ar Latvijas Republikas noslēgtajiem starptautiskajiem līgumiem."

     

4. Izteikt 7.panta 2.punktu šādā redakcijā:

“2) kuras ietekmes novērtējums ir nepieciešams saskaņā ar Latvijas Republikas noslēgtajiem starptautiskajiem līgumiem.”

11.pants. Kritēriji, pēc kuriem novērtējama paredzētās darbības

ietekme uz vidi

………………………………..

2) paredzētās darbības vietu un šīs vietas ģeogrāfiskās īpatnības

raksturojošie faktori:

a) līdzšinējais zemes izmantošanas veids,

b) attiecīgajā teritorijā esošo dabas resursu relatīvais daudzums,

kvalitāte un atjaunošanās iespējas,

         

c) dabiskās vides absorbcijas spēja, pievēršot īpašu uzmanību mitrājiem, piekrastes joslai, augstieņu un mežu rajoniem, īpaši

aizsargājamām dabas teritorijām,

5. Izteikt 11.panta 2.punkta "c" apakšpunktu šādā redakcijā:

"c) dabiskās vides absorbcijas spējas, pievēršot īpašu uzmanību īpaši aizsargājamām dabas teritorijām, īpaši aizsargājamām sugām un biotopiem, starptautiskas nozīmes mitrājiem, vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslām un putniem nozīmīgām vietām,".

   

Redakc. preciz.

5. Izteikt 11.panta 2.punkta “c” apakšpunktu šādā redakcijā:

“c) dabiskās vides absorbcijas spēja, pievēršot sevišķu uzmanību īpaši aizsargājamām dabas teritorijām, īpaši aizsargājamām sugām un biotopiem, starptautiskas nozīmes mitrājiem, vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslām un putniem nozīmīgām vietām,”.

d) teritorijas, kurās piesārņojuma līmenis ir augstāks, nekā

paredz vides kvalitātes kritēriji un standarti,

e) iedzīvotāju blīvums attiecīgajā teritorijā,

f) vēsturiski, arheoloģiski un kultūrvēsturiski nozīmīgas ainavas;

………………………………………

         

13.pants. Sākotnējā izvērtējuma rezultāts

(1) Ja saskaņā ar sākotnējo izvērtējumu attiecīgajai paredzētajai

darbībai ietekmes novērtējums ir nepieciešams, reģionālā vides pārvalde sākotnējo izvērtējumu kopā ar paredzētās darbības pieteikumu nosūta kompetentajai institūcijai apstiprināšanai.

(2) Ja saskaņā ar sākotnējo izvērtējumu attiecīgajai paredzētajai

darbībai ietekmes novērtējums nav nepieciešams, reģionālā vides pārvalde paziņo to ierosinātājam, Ministru kabineta noteiktajā kārtībā izdod tehniskos noteikumus un pieņem attiecīgu lēmumu.

6. Izteikt 13.pantu šādā redakcijā: "13.pants. Sākotnējā izvērtējuma rezultāts

Sākotnējā izvērtējuma rezultātu reģionālā vides pārvalde kopā ar paredzētās darbības pieteikumu nosūta kompetentajai institūcijai lēmuma pieņemšanai."

     

6. Izteikt 13.pantu šādā redakcijā:

“13.pants. Sākotnējā izvērtējuma rezultāts

Sākotnējā izvērtējuma rezultātu reģionālā vides pārvalde kopā ar paredzētās darbības pieteikumu nosūta kompetentajai institūcijai lēmuma pieņemšanai.”

16.pants. Ietekmes novērtējuma programma

(1) Pēc ierosinātāja rakstveida pieprasījuma kompetentā institūcija

izstrādā un nosūta ierosinātājam ietekmes novērtējuma programmu (turpmāk - programma), kas ietver vides aizsardzības prasības un noteikumus, kā arī nepieciešamo pētījumu un organizatorisko pasākumu kopumu ietekmes novērtējuma turpmākai veikšanai.

(2) Programma tiek izstrādāta, pamatojoties uz paredzētās darbības

pieteikumu, tās sākotnējo izvērtējumu, ja tāds ir bijis, sākotnējās sabiedriskās apspriešanas rezultātiem, kā arī ņemot vērā sabiedrības pārstāvju priekšlikumus un ieinteresēto valsts un pašvaldību institūciju sniegto informāciju. Minimālās prasības programmas saturam un tās izstrādāšanas kārtību reglamentē Ministru kabineta noteikumi par ietekmes novērtējuma veikšanu.

(3) Izstrādājot programmu, kompetentajai institūcijai ir tiesības

pieaicināt ekspertus, kā arī pieprasīt no ierosinātāja papildu informāciju.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Papildināt 16.pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā:

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Papildināt 16.pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā:

 

"(4) Programma ir spēkā trīs gadus. Ierosinātājs atkārtoti pieprasa izsniegt programmu, ja tās derīguma termiņš ir beidzies, bet šā likuma 19.pantā minētais noslēguma ziņojums nav iesniegts kompetentajai institūcijai."

     

“(4) Programma ir spēkā trīs gadus. Ierosinātājs atkārtoti pieprasa izsniegt programmu, ja tās derīguma termiņš ir beidzies, bet šā likuma 19.pantā minētais noslēguma ziņojums nav iesniegts kompetentajai institūcijai.”

V nodaļa

Paredzētās darbības akcepts

         
 

8. Papildināt likumu ar 20.1 pantu šādā redakcijā:

     

8. Papildināt likumu ar 20.1 pantu šādā redakcijā:

 

"20.1 pants. Paredzētās darbības, kurām var būt pārrobežu ietekme

     

“20.1 pants. Paredzētās darbības, kurām var būt pārrobežu ietekme

 

(1) Ja kompetentā institūcija lēmumā par ietekmes novērtējuma nepieciešamību norāda, ka paredzētajai darbībai var būt būtiska pārrobežu ietekme, tā rakstveidā paziņo par to ierosinātājam, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai un Ārlietu ministrijai, kā arī ieinteresētajām valsts un pašvaldību institūcijām.

     

(1) Ja kompetentā institūcija lēmumā par ietekmes novērtējuma nepieciešamību norāda, ka paredzētajai darbībai var būt būtiska pārrobežu ietekme, tā rakstveidā paziņo par to ierosinātājam, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai un Ārlietu ministrijai, kā arī ieinteresētajām valsts un pašvaldību institūcijām.

 

(2) Kompetentā institūcija pēc saskaņošanas ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju un Ārlietu ministriju nosūta rakstveida paziņojumu par paredzēto darbību, kurai var būt pārrobežu ietekme, uz valsti, kuru paredzētā darbība var ietekmēt, pirms ierosinātājs informē Latvijas sabiedrību par paredzēto darbību saskaņā ar šā likuma 15.panta pirmo daļu.

     

(2) Kompetentā institūcija pēc saskaņošanas ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju un Ārlietu ministriju nosūta rakstveida paziņojumu par paredzēto darbību, kurai var būt pārrobežu ietekme, uz valsti, kuru paredzētā darbība var ietekmēt, pirms ierosinātājs informē Latvijas sabiedrību par paredzēto darbību saskaņā ar šā likuma 15.panta pirmo daļu.

 

(3) Paziņojumā tiek sniegta šāda informācija:

     

(3) Paziņojumā tiek sniegta šāda informācija:

 

1) paredzētās darbības pieteikums;

     

1) paredzētās darbības pieteikums;

 

2) jebkura pieejama informācija par paredzēto darbību, kurai var būt pārrobežu ietekme;

     

2) jebkura pieejama informācija par paredzēto darbību, kurai var būt pārrobežu ietekme;

 

3) informācija par valsts vai pašvaldības institūcijas viedokli par paredzēto darbību;

     

3) informācija par valsts vai pašvaldības institūcijas viedokli par paredzēto darbību;

 

4) termiņš un vieta, kur valsts var sniegt atbildi, norādot, vai tā ir paredzējusi piedalīties ietekmes novērtējumā.

     

4) termiņš un vieta, kur valsts var sniegt atbildi, norādot, vai tā ir paredzējusi piedalīties ietekmes novērtējumā.

 

(4) Kompetentā institūcija, saņemot rakstveida pieprasījumu no jebkuras valsts, kuru varētu būtiski ietekmēt paredzētā darbība, nosūta tai šā panta trešajā daļā minēto paziņojumu, pirms ierosinātājs informē Latvijas sabiedrību par paredzēto darbību saskaņā ar šā likuma 15.panta pirmo daļu.

   

Redakc. preciz.

(4) Kompetentā institūcija, saņemot rakstveida pieprasījumu no jebkuras valsts, kuru paredzētā darbība var būtiski ietekmēt, nosūta tai šā panta trešajā daļā minēto paziņojumu, pirms ierosinātājs informē Latvijas sabiedrību par paredzēto darbību saskaņā ar šā likuma 15.panta pirmo daļu.

 

(5) Ja valsts, kura ir saņēmusi šā panta trešajā daļā minēto paziņojumu, sniedz atbildi paziņojumā norādītajā termiņā par to, ka tā ir nolēmusi piedalīties ietekmes novērtējumā, kompetentā institūcija nosūta tai programmu, darba ziņojumu un informāciju par ietekmes novērtējuma kārtību.

   

Redakc. preciz.

(5) Ja valsts, kura ir saņēmusi šā panta trešajā daļā minēto paziņojumu, tajā norādītajā termiņā sniedz atbildi par to, ka tā nolēmusi piedalīties ietekmes novērtējumā, kompetentā institūcija nosūta tai programmu, darba ziņojumu un informāciju par ietekmes novērtējuma kārtību.

 

(6) Kompetentā institūcija, sadarbojoties ar tās valsts kompetento institūciju, kura ir nolēmusi piedalīties ietekmes novērtējumā, nodrošina kārtību, kādā ietekmētās valsts ieinteresētās institūcijas un sabiedrības pārstāvji var iepazīties ar šā panta trešajā un piektajā daļā minēto informāciju un iesniegt priekšlikumus kompetentajai institūcijai, pirms tā sniedz atzinumu par noslēguma ziņojumu.

     

(6) Kompetentā institūcija, sadarbojoties ar tās valsts kompetento institūciju, kura ir nolēmusi piedalīties ietekmes novērtējumā, nodrošina kārtību, kādā ietekmētās valsts ieinteresētās institūcijas un sabiedrības pārstāvji var iepazīties ar šā panta trešajā un piektajā daļā minēto informāciju un iesniegt priekšlikumus kompetentajai institūcijai, pirms tā sniedz atzinumu par noslēguma ziņojumu.

 

(7) Kompetentā institūcija konsultējas ar tās valsts kompetento institūciju, kura ir nolēmusi piedalīties ietekmes novērtējumā, par paredzētās darbības iespējamo pārrobežu ietekmi, par pasākumiem nelabvēlīgas ietekmes novēršanai vai samazināšanai, kā arī par konsultācijām nepieciešamo termiņu."

   

Redakc. preciz.

(7) Kompetentā institūcija konsultējas ar tās valsts kompetento institūciju, kura nolēmusi piedalīties ietekmes novērtējumā, par paredzētās darbības iespējamo pārrobežu ietekmi, par pasākumiem nelabvēlīgas ietekmes novēršanai vai samazināšanai, kā arī par konsultācijām nepieciešamo termiņu.”

21.pants. Paredzētās darbības akcepta jēdziens

Paredzētās darbības akcepts ir šajā likumā un citos normatīvajos aktos

noteiktajā kārtībā pieņemts valsts vai pašvaldības institūcijas lēmums par

atļauju uzsākt paredzēto darbību.

         

22.pants. Paredzētās darbības akceptēšana

(1) Lai saņemtu atļauju uzsākt paredzēto darbību, ierosinātājs iesniedz

attiecīgajai valsts vai pašvaldības institūcijai noslēguma ziņojumu un

kompetentās institūcijas atzinumu par noslēguma ziņojumu kopā ar citos

normatīvajos aktos noteiktajiem dokumentiem.

(2) Attiecīgā valsts vai pašvaldības institūcija, vispusīgi izvērtējusi

noslēguma ziņojumu un kompetentās institūcijas atzinumu par noslēguma

ziņojumu, kā arī ņemot vērā ieinteresēto valsts pārvaldes institūciju,

pašvaldību un sabiedrības pārstāvju viedokli, normatīvajos aktos noteiktajā

kārtībā pieņem lēmumu akceptēt vai neakceptēt paredzēto darbību.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 < /TD>      
 

9. Papildināt 22.pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:

"(3) Ja paredzētā darbība ir ar pārrobežu ietekmi, attiecīgā valsts vai pašvaldības institūcija, pieņemot lēmumu akceptēt vai neakceptēt paredzēto darbību, ņem vērā ietekmētās valsts ieinteresēto institūciju un sabiedrības pārstāvju viedokli, kā arī konsultāciju rezultātus."

   

Redakc. preciz.

9. Papildināt 22.pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:

“(3) Ja paredzētajai darbībai ir pārrobežu ietekme, attiecīgā valsts vai pašvaldības institūcija, pieņemot lēmumu akceptēt vai neakceptēt paredzēto darbību, ņem vērā ietekmētās valsts ieinteresēto institūciju un sabiedrības pārstāvju viedokli, kā arī konsultāciju rezultātus.”

23.pants. Informēšana par pieņemto lēmumu

(1) Attiecīgā valsts vai pašvaldības institūcija nosūta pieņemto lēmumu

ierosinātājam un kompetentajai institūcijai.

(2) Ieinteresētās personas attiecīgajā valsts vai pašvaldības institūcijā var iepazīties ar:

1) lēmuma saturu;

2) lēmuma pieņemšanas pamatojumu;

3) pasākumiem, kuri tiks veikti, lai novērstu vai samazinātu nelabvēlīgo

ietekmi uz vidi;

4) nepieciešamo kompensāciju izmaksas nosacījumiem un kārtību.

         
 

10. Papildināt 23.pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:

"(3) Attiecīgā valsts vai pašvaldības institūcija informē ikvienu valsti, ar kuru tā konsultējusies par pieņemto lēmumu, un nosūta tai šā panta otrajā daļā minēto informāciju."

     

10. Papildināt 23.pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:

“(3) Attiecīgā valsts vai pašvaldības institūcija informē ikvienu valsti, ar kuru tā konsultējusies par pieņemto lēmumu, un nosūta tai šā panta otrajā daļā minēto informāciju.”

   

1

Atbildīgā komisija

Papildināt pārejas noteikumus ar 5.punktu šādā redakcijā:

“5. Ministru kabinets līdz šā gada 1.oktobrim sagatavo un apstiprina šā likuma 4. panta otrajā daļā minētos noteikumus.”

 

 

atbalstīt

11. Papildināt pārejas noteikumus ar 5.punktu šādā redakcijā:

“5. Ministru kabinets līdz šā gada 1.oktobrim sagatavo un apstiprina šā likuma 4. panta otrajā daļā minētos noteikumus.”

Likuma "Par ietekmes uz vidi novērtējumu"

pielikums

Objekti, kuru ietekmes novērtējums ir nepieciešams

         

1. Uzņēmumi (uzņēmējsabiedrības), kas paredzēti jēlnaftas, ogļu vai

degakmens pārstrādei, ja pārstrādes apjoms ir 500 vai vairāk tonnu dienā.

2. Termoelektrostacijas un citas sadedzināšanas iekārtas ar 100 megavatu vai lielāku jaudu.

3. Atomelektrostacijas un kodolreaktori, arī to demontāža vai

likvidēšana (izņemot zinātniskās pētniecības darbam paredzētās iekārtas

kodolmateriālu un transformējamo kodolmateriālu ražošanai un konversijai,

ja to maksimālā jauda nepārsniedz vienu kilovatu vidējās siltumspējas).

4. Iekārtas, kas paredzētas izmantotās kodoldegvielas atkārtotai

apstrādei.

5. Iekārtas vai zonas, kas paredzētas:

1) kodoldegvielas ražošanai vai bagātināšanai;

2) izmantotās kodoldegvielas vai augstas radioaktivitātes atkritumu

apstrādei;

3) izmantotās kodoldegvielas apglabāšanai;

4) radioaktīvo atkritumu apglabāšanai;

5) izmantotās kodoldegvielas vai radioaktīvo atkritumu uzglabāšanai

ilgāk par 10 gadiem ārpus to ražošanas vai rašanās vietas.

6. Uzņēmumi (uzņēmējsabiedrības), kas paredzēti melno un krāsaino

metālu, izņemot dārgmetālus, pirmapstrādei un ieguvei no rūdas, koncentrāta vai metāllūžņiem, izmantojot metalurģiskos, ķīmiskos vai elektrolītiskos procesus.

         

7. Iekārtas, kas paredzētas azbesta ieguvei un azbesta vai azbestu

saturošu produktu apstrādei un pārstrādei:

1) ja azbestcementa produktu galaprodukcijas apjoms pārsniedz 10 000 tonnu gadā;

2) ja abrazīvo materiālu galaprodukcijas apjoms pārsniedz 50 tonnu gadā;

3) citos gadījumos, ja iekārtas izmanto vairāk nekā 50 tonnu azbesta

gadā.

8. Uzņēmumi (uzņēmējsabiedrības), kas paredzēti rūpnieciskai turpmāk

minēto vielu ražošanai, izmantojot vairākus secīgus ķīmisko vielu

pārvēršanas procesus:

1) ķīmiskās (organiskās un neorganiskās) izejvielas;

2) fosforu, slāpekli vai kāliju saturoši (vienkārši vai salikti)

minerālmēsli;

3) augu aizsardzības līdzekļi un biocīdi;

4) farmaceitiskie produkti, kuru ražošanā tiek izmantoti ķīmiskie un

bioloģiskie procesi;

5) sprāgstvielas.

9. Jaunbūvējamas vai rekonstruējamas publiskās lietošanas dzelzceļa līnijas.

         

10. Starptautiskas lidostas.

11. Valsts un pašvaldību autoceļu rekonstruējamie un no jauna būvējamie

posmi, ja to garums pārsniedz 10 kilometru.

12. Iekšējie ūdensceļi un ostas, kas paredzētas iekšzemes

ūdenstransportam ar 1350 tonnu un lielāku tilpību.

13. Ostas un piestātnes ārpus ostām, kas paredzētas kravu pārkraušanai

(izņemot pasažieru kuģu piestātnes), ja tās var apkalpot kuģus ar 1350 tonnu un lielāku tilpību.

14. Bīstamo atkritumu uzglabāšanas un apglabāšanas vietas.

15. Sadzīves atkritumu apglabāšanas vietas.

16. Atkritumu sadedzināšanas un ķīmiskās pārstrādes iekārtas, ja

pārstrādes apjoms ir 100 tonnu un vairāk dienā.

         
 

11. Pielikumā:

izteikt 17.punktu šādā redakcijā:

     

12. Pielikumā:

izteikt 17.punktu šādā redakcijā:

17. Projekti, kas paredz pazemes ūdeņu ieguvi vai mākslīgu pazemes ūdeņu

papildināšanu, ja kopējā gada aprite ir 0,5 miljoni kubikmetru un vairāk.

"17. Projekti, kas paredz pazemes ūdeņu ieguvi vai mākslīgu pazemes ūdeņu papildināšanu, ja kopējā gada aprite ir 2,5 miljoni kubikmetru un vairāk.";

   

Redakc. preciz.

“17. Projekti, kas paredz pazemes ūdeņu ieguvi vai mākslīgu pazemes ūdeņu papildināšanu, ja gada kopējā aprite ir 2,5 miljoni kubikmetru un vairāk.”;

18. Projekti, kas paredz ūdens resursu pārdali starp upju baseiniem

(izņemot centralizētu dzeramā ūdens ieguvi), ja pārvietotā ūdens daudzums

pārsniedz 5 procentus no tā plūsmas.

19. Notekūdeņu attīrīšanas iekārtas ar jaudu, kas pārsniedz 30 000

cilvēkekvivalentu.

20. Projekti, kas paredz naftas un dabasgāzes rūpniecisku ieguvi.

21. Aizsprosti vai citas hidrobūves, kas paredzētas ūdeņu uzkrāšanai, ja

to mākslīgi uzkrātā ūdens tilpums pārsniedz 10 miljonu kubikmetru.

22. Naftas, gāzes un ķimikāliju transportam paredzēti cauruļvadi, kuru

diametrs pārsniedz 500 milimetru un garums - 40 kilometru.

         

23. Cūku vai mājputnu intensīvās audzēšanas kompleksi ar vairāk nekā:

1) 85 000 vietu broileriem;

2) 60 000 vietu vistām;

3) 3000 vietu cūkām, kuru masa ir lielāka par 30 kilogramiem;

4) 900 vietām sivēnmātēm.

24. Rūpnieciskās iekārtas, kas paredzētas:

1) celulozes racoanai no koksnes vai līdzīgas ķiedrainas izejvielas;

2) papīra un kartona ražošanai, ja to jauda pārsniedz 50 000 tonnu gadā.

25. Atklātas derīgo izrakteņu ieguves vietas, kuru platība ir lielāka

par 10 hektāriem, vai kūdras ieguves vietas, ja to teritorija ir lielāka

par 100 hektāriem.

26. Augstsprieguma elektrolīnijas, kuru garums ir lielāks par 15

kilometriem un spriegums - 110 kilovoltu vai vairāk.

27. Naftas un naftas ķīmijas produktu glabātavas ar kopējo ietilpību 50

000 tonnu un vairāk, kā arī ķīmisko produktu glabātavas ar kopējo ietilpību

20 000 tonnu un vairāk.

28. Meca apsaimniekoanas projekti platībām, kas ir lielākas par 1000

hektāriem.

         
 

papildināt pielikumu ar 29.punktu šādā redakcijā:

"29. Latvijas dabai neraksturīgo savvaļas sugu ieviešanas (introdukcijas) projekti."

     

papildināt pielikumu ar 29.punktu šādā redakcijā:

“29. Latvijas dabai neraksturīgo savvaļas sugu ieviešanas (introdukcijas) projekti.”