Saeimas Prezidijam

Saeimas Prezidijam

 

 

Juridiskā komisija lūdz iekļaut Saeimas nākamās kārtējās sēdes darba kārtībā tās izstrādāto alternatīvo likumprojektu “Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā”, kas ir alternatīvs likumprojektam “Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā” ar reģ. nr. 795 un likumprojektam “Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā” ar reģ. 665.

Pielikumā: alternatīvais likumprojekts uz 3. lapām.

Komisijas priekšsēdētājs L.Muciņš

 

Alternatīvais likumprojekts

Iesniedz Juridiskā komisija

 

Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā

 

Izdarīt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā šādus grozījumus:

1. Papildināt 24. pantu pēc vārda “konfiskāciju” ar vārdiem “personai piešķirto speciālo tiesību atņemšanu”.

2. Aizstāt 26. panta pirmajā daļā vārdus “divsimt piecdesmit” ar vārdiem “piecsimt”.

3. Izteikt 124. pantu šādā redakcijā:

“124. pants. Transportlīdzekļa vadīšana alkoholisko dzērienu iespaidā

Personām par transportlīdzekļa vadīšanu, kā arī par transportlīdzekļu praktiskās vadīšanas apmācību alkoholisko dzērienu iespaidā, ja ir konstatēta alkohola ietekme un alkohola koncentrācija asinīs ir no 0,5 promilēm līdz 1,0 promilei (ieskaitot) vai atbilstoša koncentrācija citā bioloģiskajā vidē, kā arī ja transportlīdzekļa vadītāja pārbaudē ir konstatēta alkohola ietekme un alkohola koncentrācija izelpotajā gaisā ir no 0,5 promilēm līdz 1,0 promilei (ieskaitot), -

uzliek naudas sodu no simts līdz divsimt piecdesmit latiem un atņem transportlīdzekļa vadīšanas tiesības uz laiku līdz sešiem mēnešiem vai bez tā.

Personām par transportlīdzekļa vadīšanu, kā arī par transportlīdzekļu praktiskās vadīšanas apmācību alkoholisko dzērienu iespaidā, ja ir konstatēta alkohola ietekme un alkohola koncentrācija asinīs ir lielāka par 1,0 promili, bet nepārsniedz 1,5 promiles (ieskaitot), vai atbilstoša koncentrācija citā bioloģiskajā vidē, kā arī ja transportlīdzekļa vadītāja pārbaudē ir konstatēta alkohola ietekme un alkohola koncentrācija izelpotajā gaisā ir lielāka par 1,0 promili, bet nepārsniedz 1,5 promiles (ieskaitot), -

uzliek naudas sodu no divsimt līdz trīssimt piecdesmit latiem un atņem transportlīdzekļa vadīšanas tiesības uz laiku no trim līdz divdesmit četriem mēnešiem.

Personām par transportlīdzekļa vadīšanu, kā arī par transportlīdzekļu praktiskās vadīšanas apmācību alkoholisko dzērienu iespaidā, ja ir konstatēta alkohola ietekme un alkohola koncentrācija asinīs ir lielāka par 1,5 promilēm vai atbilstoša koncentrācija citā bioloģiskajā vidē, kā arī ja transportlīdzekļa vadītāja pārbaudē ir konstatēta alkohola ietekme un alkohola koncentrācija izelpotajā gaisā ir lielāka par 1,5 promilēm, -

uzliek naudas sodu no trīssimt līdz četrsimt piecdesmit latiem un atņem transportlīdzekļa vadīšanas tiesības uz laiku no sešiem līdz trīsdesmit sešiem mēnešiem.”

4. Papildināt kodeksu ar 124.1 pantu šādā redakcijā:

“124.1 pants. Transportlīdzekļa vadīšana narkotisko vai citu apreibinošo vielu iespaidā

Personām par transportlīdzekļa vadīšanu, kā arī par transportlīdzekļu praktiskās vadīšanas apmācību narkotisko vai citu apreibinošo vielu iespaidā -

uzliek naudas sodu no trīssimt līdz piecsimt latiem un atņem transportlīdzekļa vadīšanas tiesības uz laiku no sešiem līdz trīsdesmit sešiem mēnešiem.”

5. Izteikt 126.1 pantu šādā redakcijā:

“126.1 pants. Transportlīdzekļa vadīšana bez vadīšanas tiesībām alkoholisko dzērienu, narkotisko vai citu apreibinošo vielu iespaidā

Personām, kurām nav transportlīdzekļa vadīšanas tiesību, par transportlīdzekļa vadīšanu alkoholisko dzērienu iespaidā, ja ir konstatēta alkohola ietekme un alkohola koncentrācija asinīs ir no 0,5 promilēm līdz 1,0 promilei (ieskaitot) vai atbilstoša koncentrācija citā bioloģiskajā vidē, kā arī ja transportlīdzekļa vadītāja pārbaudē ir konstatēta alkohola ietekme un alkohola koncentrācija izelpotajā gaisā ir no 0,5 promilēm līdz 1,0 promilei (ieskaitot), -

uzliek naudas sodu no simt piecdesmit līdz trīssimt latiem.

Personām, kurām nav transportlīdzekļa vadīšanas tiesību, par transportlīdzekļa vadīšanu alkoholisko dzērienu iespaidā, ja ir konstatēta alkohola ietekme un alkohola koncentrācija asinīs ir lielāka par 1,0 promili, bet nepārsniedz 1,5 promiles (ieskaitot), vai atbilstoša koncentrācija citā bioloģiskajā vidē, kā arī ja transportlīdzekļa vadītāja pārbaudē ir konstatēta alkohola ietekme un alkohola koncentrācija izelpotajā gaisā ir lielāka par 1,0 promili, bet nepārsniedz 1,5 promiles (ieskaitot), -

uzliek naudas sodu no divsimt piecdesmit līdz četrsimt latiem.

Personām, kurām nav transportlīdzekļa vadīšanas tiesību, par transportlīdzekļa vadīšanu alkoholisko dzērienu iespaidā, ja ir konstatēta alkohola ietekme un alkohola koncentrācija asinīs ir lielāka par 1,5 promilēm vai atbilstoša koncentrācija citā bioloģiskajā vidē, kā arī ja transportlīdzekļa vadītāja pārbaudē ir konstatēta alkohola ietekme un alkohola koncentrācija izelpotajā gaisā ir lielāka par 1,5 promilēm, -

uzliek naudas sodu no trīssimt piecdesmit līdz piecsimt latiem.

Personām, kurām nav transportlīdzekļa vadīšanas tiesību, par transportlīdzekļa vadīšanu narkotisko vai citu apreibinošo vielu iespaidā -

uzliek naudas sodu no trīssimt piecdesmit līdz piecsimt latiem.”

6 Aizstāt 126.2 panta otrajā daļā vārdus “divsimt piecdesmit” ar vārdiem “piecsimt”.

7. Aizstāt 126.3 pantā vārdus “divsimt piecdesmit” ar vārdiem “piecsimt’’.

 

Likumprojekta

“Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā”

ANOTĀCIJA

1. Kādēļ likums ir vajadzīgs?

Likumprojekts nepieciešams, lai samazinātu nelaimes gadījumus, kas izdarīti alkoholisko dzērienu, narkotisko vai citu apreibinošo vielu iespaidā. Patreizējā noteiktā administratīvā atbildība nespēj atturēt autovadītājus no automobiļu vadīšanas alkoholisko dzērienu, narkotisko vai citu apreibinošo vielu iespaidā. Informācija par satiksmes drošības stāvokli valstī liecina, ka par braukšanu alkoholisko dzērienu, narkotisko vai citu apreibinošo vielu iespaidā sodīto personu skaits valstī nesamazinās un tāpēc nepieciešams paaugstināt administratīvo sodu apmērus.

2. Kāda var būt likuma iespējamā ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību?

Likumprojekts iespējamā ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību ir pozitīvi vērtējama, jo ar šo likumprojektu tiek palielināta iedzīvotāju drošība un samazināts iespējamo autoavārijās cietušo skaits.

3. Kāda var būt likuma iespējamā ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem?

Likumprojekts šo jomu neskar.

4. Kāda var būt likuma iespējamā ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu?

Nav nepieciešami grozījumi citos normatīvajos aktos.

5. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst likumprojekts?

Likumprojekts šo jomu neskar.

6. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot likumprojektu?

Likumprojekta redakcija tika apspriesta ar attiecīgajiem ekspertiem.

 

7. Kā tiks nodrošināta likuma izpilde?

Likuma izpilde tiks nodrošināta ar jau esošo valsts institūciju palīdzību. Jaunu institūciju dibināšana nav nepieciešama.

 

Juridiskās komisijas

priekšsēdētājs L.Muciņš