13. Finanšu ministrija

Darbības galvenais mērķis:

nodrošināt tautsaimniecības ilgtspējīgu attīstību veicinošas finanšu un fiskālās politikas izstrādi un efektīvu ieviešanu.

latos

Finansiālie rādītāji

2009. gada sākotnējs plāns

Izmaiņas

2009. gada plāna projekts ar grozījumiem

 

1.grozījumi

 

 

2.grozījumu projekts

 

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

674 783 611

-9 575 328

-3 184 708

-12 760 036

662 023 575

Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi

1 536 368

 

173 263

173 263

1 709 631

Ārvalstu finanšu palīdzība iestādes ieņēmumos

11 608 484

 

129 530

129 530

11 738 014

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

661 638 759

-9 575 328

-3 487 501

-13 062 829

648 575 930

Izdevumi - kopā

675 033 611

-9 575 328

 -3 063 141

-12 638 469

662 395 142

Atlīdzība

65 858 253

-9 878 738

-5 518 697

-15 397 435

50 460 818

Finansiālā bilance

-250 000

 

-121 567

-121 567

-371 567

Naudas līdzekļi

134 250 000

 

77 717 847

77 717 847

211 967 847

Ārvalstu finanšu palīdzības naudas līdzekļu atlikumu izmaiņas palielinājums (-) vai samazinājums (+)

250 000

 

121 567

121 567

371 567

Naudas līdzekļu aizdevumiem atlikumu izmaiņas palielinājums (-) vai samazinājums (+)

134 000 000

 

77 596 280

77 596 280

211 596 280

Amata vietu skaits

6 241

-261

-1 303

-1 564

4 677

 

30.00.00 Finansiālās un fiskālās politikas veidošana un valsts budžeta izstrāde

Darbības galvenais mērķis:

nodrošināt saprātīgas fiskālās politikas izstrādi un īstenošanu, budžeta un ārvalstu piešķirto līdzekļu efektīvu plānošanu, izmantošanu un kontroli, tādējādi veicinot makroekonomiskās vides stabilitātes saglabāšanu un tautsaimniecības attīstību kopumā.

Politikas rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

1) valsts konsolidētā budžeta ieņēmumi (milj. LVL) – 3 985;

2) valsts konsolidētā budžeta ieņēmumi (% no IKP) – 30,7.

latos

Finansiālie rādītāji

2009. gada sākotnējs plāns

Izmaiņas

2009. gada plāna projekts ar grozījumiem

1.grozījumi

 

2.grozījumu projekts

Kopā

1

2

3

4

5

6

 

Resursi izdevumu segšanai

12 405 790

-1 783 347

-1 084 453

-2 867 800

9 537 990

 

Ārvalstu finanšu palīdzība iestādes ieņēmumos

147 700

 

 

 

147 700

 

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

12 258 090

-1 783 347

-1 084 453

-2 867 800

9 390 290

 

Izdevumi - kopā

12 655 790

-1 783 347

-1 084 453

-2 867 800

9 787 990

 

Atlīdzība

8 226 500

-1 233 975

-674 568

-1 908 543

6 317 957

 

Finansiālā bilance

-250 000

0

0

0

-250 000

 

Naudas līdzekļi

250 000

0

0

0

250 000

 

Ārvalstu finanšu palīdzības naudas līdzekļu atlikumu izmaiņas palielinājums (-) vai samazinājums (+)

250 000

0

0

0

250 000

 

Amata vietu skaits

432

-16

-10

-26

406

 

Izdevumu izmaiņas:

Pret 2009. gada sākotnējo plānu kopā (5. aile): -2 867 800 latu, tai skaitā:

Izmaiņas 1.grozījumos (3. aile): -1 783 347 lati, tai skaitā:

1. Samazinājums: -1 783 347 lati, tai skaitā:

1.1. Ilgtermiņa saistības: -128 845 lati, tai skaitā:

-123 139 lati – samazināta atlīdzība 2007. – 2013. gada plānošanas perioda Eiropas Sociālā fonda, Eiropas Reģionālās attīstības fonda un Kohēzijas fonda projektam „Tehniskā palīdzība Eiropas Savienības fondu vadošajai, atbildīgajai, sertifikācijas, revīzijas un maksājumu iestādei Latvijā” (tajā skaitā, atalgojums 91 620 latu), saskaņā ar 2008. gada 23.decembrī izsludinātajiem grozījumiem likumā „Par valsts budžetu 2009. gadam” un likumu „Par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību 2009. gadā;

-5 706 lati – samazināta atlīdzība Eiropas Ekonomikas zonas un Norvēģijas valdības divpusēja finanšu instrumenta projektam „Tehniskās palīdzības fonds 2006. – 2011. gadam“ (tai skaitā, atalgojums 4 394 lati), saskaņā ar 2008. gada 23.decembrī izsludinātajiem grozījumiem likumā „Par valsts budžetu 2009. gadam” un likumu „Par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību 2009. gadā.

1.3. Citas izmaiņas:

-1 654 502 lati – samazināts finansējums Finanšu ministrijas centrālā aparāta darbības nodrošināšanai (atlīdzība 1 105 130 latu, tai skaitā atalgojums 821 654 lati, preces un pakalpojumi 536 872 lati, subsīdijas un dotācijas 12 500 latu), saskaņā ar 2008. gada 23.decembrī izsludinātajiem grozījumiem likumā „Par valsts budžetu 2009. gadam”.

Izmaiņas 2. grozījumos (4. aile): -1 084 453 lati, tai skaitā:

1. Samazinājums (atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 30.aprīļa sēdes protokola Nr.28 3.§ noteiktajam samazinājumam): -1 190 090 latu, tai skaitā:

1.1. Ilgtermiņa saistības:

-69 779 lati – samazināta atlīdzība 2007. – 2013. gada plānošanas perioda Eiropas Sociālā fonda, Eiropas Reģionālās attīstības fonda un Kohēzijas fonda projektam „Tehniskā palīdzība Eiropas Savienības fondu vadošajai, atbildīgajai, sertifikācijas, revīzijas un maksājumu iestādei Latvijā” un veiktas iekšējas strukturālas izmaiņas – samazināti izdevumi precēm un pakalpojumiem par 22 000 latu un attiecīgi palielināti kapitālie izdevumi;

-3 233 lati – samazināta atlīdzība Eiropas Ekonomikas zonas un Norvēģijas valdības divpusēja finanšu instrumenta projektam „Tehniskās palīdzības fonds 2006. – 2011. gadam“ .

1.3. Citas izmaiņas:

-1 117 078 lati – samazināti izdevumi Finanšu ministrijas centrālā aparāta darbības nodrošināšanai (atlīdzībai 626 241 lats, precēm un pakalpojumiem 451 667 lati, tai skaitā, telpu remontdarbiem, iekārtošanai, komandējumiem, apmācību un kursu organizēšanai, autotransporta izmantošanai, biroja preču iegādei, sakaru pakalpojumu izmantošanai un kapitāliem izdevumiem 39 170 latu).

2. Pārējās izmaiņas: 105 637 lati, tai skaitā:

2.1. Ilgtermiņa saistības: 68 269 lati, tai skaitā:

59 299 lati – palielināti izdevumi, pārdalot finansējumu no Finanšu ministrijas apakšprogrammas 41.08.00 „Finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai” citu Eiropas Savienības politiku instrumentu projekta „Tehniskās palīdzības aktivitātes īstenošana Revīzijas iestādē” īstenošanai.

8 970 latu – palielināti izdevumi, pārdalot finansējumu no Finanšu ministrijas apakšprogrammas 41.08.00 „Finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai” citu Eiropas Savienības politiku instrumentu projekta „Latvijas un Šveices sadarbības programmas Tehniskās palīdzības fonds” īstenošanai;

2.2. Citas izmaiņas:

37 368 lati – palielināti izdevumi atlīdzībai par 24 685 latiem, precēm un pakalpojumiem par 12 683 latiem, pārņemot no Ekonomikas ministrijas publiskās un privātās partnerības politikas izstrādi, pamatojieties uz Ministru kabineta 2009. gada 24.februāra sēdes protokola Nr.14 2.§ lēmumu, vienlaikus pārņemtas 4 amata vietas.

31.01.00 Budžeta izpilde

Darbības galvenie mērķi:

1) nodrošināt uz ekonomisku valsts budžeta finanšu resursu apsaimniekošanu orientētu budžeta izpildes organizāciju, atbilstoši normatīvo aktu prasībām, kā arī Valsts kases klientiem sniegto pakalpojumu kvalitātes pilnveidošanu atbilstoši finanšu vadī­bas labākajai starptautiskajai praksei un pielietojot modernas tehnoloģijas;

2) nodrošināt ES politiku instrumentu maksājumu iestādes un sertifikācijas iestādes funkciju izpildi;

3) nodrošināt sākotnējo informāciju statistikas vajadzībām atbilstoši ES normatīvo aktu un iekšzemes lietotāju prasībām.

Politikas rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

Valsts konsolidētā budžeta finansiālā bilance (% no IKP) – (-8,2).

latos

 

Finansiālie rādītāji

2009. gada sākotnējs plāns

Izmaiņas

2009. gada plāna projekts ar grozījumiem

 

1.grozījumi

 

2.grozījumu projekts

Kopā

1

2

3

4

5

6

 

Resursi izdevumu segšanai

6 294 401

-597 731

-190 836

-788 567

5 505 834

 

Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi

 

1 443 212

 

0

 

173 263

 

173 263

 

1 616 475

 

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

4 851 189

-597 731

-364 099

-961 830

3 889 359

 

Izdevumi - kopā

6 294 401

-597 731

-190 836

-788 567

5 505 834

 

Atlīdzība

3 984 876

-597 731

-326 372

-924 103

3 060 773

 

Amata vietu skaits

261

-2

-73

-75

186

 

Resursu izmaiņas:

Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi:

173 263 lati – precizēti plānotie ieņēmumi 2009. gadam pamatojoties uz 2007. gada 19.jūnija Ministru kabineta noteikumiem Nr. 395 „Valsts aizdevumu izsniegšanas un apkalpošanas kārtība”, 2005. gada 12.jūlija Ministru kabineta noteikumiem Nr.513 „Galvojumu sniegšanas un uzraudzības kārtība” un 2006. gada 12.septembra Ministru kabineta noteikumiem Nr. 760 „Noteikumi par Valsts kases sniegto maksas pakalpojumu cenrādi”, kā arī prognozēti papildus ieņēmumi, pamatojoties uz Ministru kabineta 2009. gada 3.februāra noteikumiem Nr.111 „Kārtība, kādā sniedz un uzrauga galvojumus par banku aizņēmumiem”, kas paredz, ka Galvojuma apkalpošanas un uzraudzības līguma darbības laikā par valsts galvoto, bet neatmaksāto aizņēmumu banka maksā Valsts kasei apkalpošanas maksu 0,1 procentu gadā no valsts galvotā aizņēmuma atlikuma.

Izdevumu izmaiņas:

Pret 2009. gada sākotnējo plānu kopā (5. aile): -788 567 lati, tai skaitā:

Izmaiņas 1.grozījumos (3. aile): -597 731 lats, tai skaitā:

1. Samazinājums: -597 731 lats, tai skaitā:

1.3. Citas izmaiņas:

-597 731 lats – samazināti izdevumi atlīdzībai, saskaņā ar 2008. gada 23.decembrī izsludinātajiem grozījumiem likumā „Par valsts budžetu 2009. gadam” un likumu „Par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību 2009. gadā”.

Izmaiņas 2. grozījumos (4. aile): -190 836 lati, tai skaitā:

1. Samazinājums (atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 30.aprīļa sēdes protokola Nr.28 3.§ noteiktajam samazinājumam): -511 978 lati, tai skaitā:

1.1. Strukturālās reformas, -511 978 lati, tai skaitā:

1.1.1. Institucionālās/administratīvās izmaiņas:

-511 978 lati – samazināti izdevumi atlīdzībai 338 715 lati, kapitālām iegādēm 173 263 lati (datorprogrammu iegādei, kā arī to izstrādes un ieviešanas projektiem), veicot Valsts kases budžeta izpildes un kontroles funkcijas strukturālās izmaiņas un Valsts kases centrālā aparāta optimizāciju.

2. Pārējās izmaiņas: 321 142 lati, tai skaitā:

173 263 lati – palielināti kārtējie un kapitālie izdevumi no papildu plānotiem pašu ieņēmumiem jaunu informācijas tehnoloģiju sistēmu izstrādei, kā arī, lai nodrošinātu esošo saistību izpildi;

129 195 lati – palielināti kapitālie izdevumi Valsts un pašvaldību budžeta plānošanas, sagatavošanas un izpildes kontroles, valsts parāda uzskaites un vadības sistēmas (SAP sistēmas) paplašināšanai, pārdalot finansējumu no 74.resora programmas 01.00.00 „Apropriācijas rezerve” saskaņā ar Ministru kabineta 2009. gada 22.aprīļa rīkojumu Nr.247 „Par pamatbudžeta apropriācijas pārdali no programmas „Apropriācijas rezerve””;

18 684 lati – palielināti izdevumi atlīdzībai par 12 343 latiem, precēm un pakalpojumiem par 6 341 latu, pārņemot no Ekonomikas ministrijas finansējumu pamatojoties uz Ministru kabineta 2009. gada 24.februāra sēdes protokola Nr.14 2.§ lēmumu publiskās un privātās partnerības projektu finanšu un ekonomisko aprēķinu analīzes veikšanu un uzskaites nodrošināšanu, vienlaikus pārņemtas 2 amata vietas.

31.02.00 Valsts parāda vadība

Darbības galvenie mērķi:

1) nodrošināt aizņēmuma līgumu saistību nosacījumu izpildi un valsts emitēto parādzīmju procentu un obligāciju fiksētā ienākuma maksājumu savlaicīgu veikšanu, ar valsts parāda vadību un budžeta kontu apkalpošanu saistīto izdevumu veikšanu;

2) nodrošināt valsts parāda mērķu sasniegšanu;

3) nodrošināt naudas līdzekļu vadības mērķu sasniegšanu un likviditātes prasību izpildi.

Politikas rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

vispārējās valdības bruto parāds (% no IKP) – 32,4% (saskaņā ar Latvijas Konverģences programmu 2008-2011).

latos

 

Finansiālie rādītāji

2009. gada sākotnējs plāns

Izmaiņas

2009. gada plāna projekts ar grozījumiem

 

1.grozījumi

 

2.grozījumu projekts

Kopā

1

2

3

4

5

6

 

Resursi izdevumu segšanai

148 376 800

0

97 388 000

97 388 000

245 764 800

 

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

148 376 800

0

97 388 000

97 388 000

245 764 800

 

Izdevumi - kopā

148 376 800

0

97 388 000

97 388 000

245 764 800

 

Izdevumu izmaiņas:

Pret 2009. gada sākotnējo plānu kopā (5. aile): 97 388 000 latu, tai skaitā:

Izmaiņas 2. grozījumos (4. aile): 97 388 000 latu, tai skaitā:

2.1. Ilgtermiņa saistības:

97 388 000 latu – palielināti izdevumi procentu maksājumiem, tajā skaitā valsts iekšējā parāda apkalpošanai (valsts emitēto un plānoto īstermiņa parādzīmju procentu maksājumiem un valsts emitēto un plānoto obligāciju fiksētā ienākuma (kuponu) maksājumiem, samaksai par overdraftu un kredītlīniju izmantošanu īstermiņa finanšu vadībai, procentu maksājumiem pārējiem ieguldītājiem par valsts un pašvaldību budžeta līdzekļu ieguldījumiem depozītā Valsts kasē un kontu atlikumu izmantošanu saskaņā ar noslēgtajiem un plānotajiem līgumiem); valsts ārējā parāda apkalpošanai (valsts emitēto eiroobligāciju fiksētā ienākuma (kuponu) maksājumiem, procentu maksājumiem ārvalstu un starptautiskām finanšu institūcijām saskaņā ar noslēgtajiem un plānotajiem līgumiem, procentu maksājumiem no atvasināto finanšu instrumentu rezultāta). Papildus piešķirti 74 388 000 latu, saskaņā ar Ministru kabineta 2009. gada 30.aprīļa sēdes protokolu Nr. 28 3§ lēmumu un 23 000 000 latu pārdalīti no Finanšu ministrijas apakšprogrammas 41.01.00 „Iemaksas Eiropas Kopienas budžetā”.

 

32.00.00 Iepirkumu uzraudzības birojs

Darbības galvenie mērķi:

1) nodrošināt standartizētas metodoloģijas izstrādi iepirkuma procedūru dokumen­tācijas sagatavošanai un organizēt pasūtītāju darbinieku apmācību;

2) attīstīt iepirkumu sludinājumu un statistikas sistēmu, organizējot pilnīgi elektronisku iepirkumu sludinājumu saņemšanu un publicēšanu, kā arī nodrošināt sistēmas savietojamību ar Eiropas Savienības Oficiālā Vēstneša pielikuma tiešsaistes sistēmu (TED (Tenders Electronic Daily)), kas paredzēta Eiropas Savienības valstu iepirkumiem;

3) veicināt centralizēto iepirkumu attīstību valsts un pašvaldību iepirkumos;

4) organizēt Eiropas Parlamenta un Padomes 2007. gada 11.decembra direktīvas 2007/66/EK, ar ko Padomes direktīvas 89/665/EEK un 92/13/EEK groza attiecībā uz pārskatīšanas procedūru efektivitātes uzlabošanu valsts līgumu piešķiršanas jomā ieviešanu;

5) pilnveidot iepirkumu kontroles procesu, tai skaitā, pārbaudāmo iepirkumu atlases principus un veikto pārbaužu uzskaiti.


latos

Finansiālie rādītāji

2009. gada sākotnējs plāns

Izmaiņas

2009. gada plāna projekts ar grozījumiem

 

1.grozījumi

 

 

2.grozījumu projekts

 

Kopā

1

2

3

4

5

6

 

Resursi izdevumu segšanai

961 352

-161 430

0

-161 430

799 992

 

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

961 352

-161 430

0

-161 430

799 992

 

Izdevumi - kopā

961 352

-161 430

0

-161 430

799 922

 

Atlīdzība

776 590

-116 489

-66 010

-182 499

594 091

 

Amata vietu skaits

47

0

-1

-1

46

 

Izdevumu izmaiņas:

Pret 2009. gada sākotnējo plānu kopā (5. aile): -161 430 latu, tai skaitā:

Izmaiņas 1.grozījumos (3. aile): -161 430 latu, tai skaitā:

1. Samazinājums: -161 430 latu, tai skaitā:

1.1. Ilgtermiņa saistības:

-35 567 lati – samazināti izdevumi Iepirkumu uzraudzības birojam Valsts finanšu informācijas attīstības koncepcijas pasākumu īstenošanai, tajā skaitā, atlīdzībai 4 127 lati, precēm un pakalpojumiem 31 440 latu, saskaņā ar 2008. gada 23.decembrī izsludinātajiem grozījumiem likumā „Par valsts budžetu 2009. gadam”.

1.3. Citas izmaiņas:

-125 863 lati – samazināti izdevumi atlīdzībai 112 362 lati, kā arī precēm un pakalpojumiem 13 501 lats saskaņā ar 2008. gada 23.decembrī izsludinātajiem grozījumiem likumā „Par valsts budžetu 2009. gadam”.

Izmaiņas 2. grozījumos (4. aile): 0 latu, tai skaitā:

1. Samazinājums (atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 30.aprīļa sēdes protokola Nr.28 3.§ noteiktajam samazinājumam): 0 latu, tai skaitā:

1.1. Strukturālas reformas, 0 latu, tai skaitā:

-66 010 latu – samazināti izdevumi atlīdzībai un pārdalīti precēm un pakalpojumiem. Veikta izdevumu pārstrukturizācija, lai nodrošinātu Publisko iepirkumu likuma grozījumos (atbalstīti Saeimā 1.lasījumā) paredzēto iepirkumu sludinājumu publicēšanas kārtību, iepirkumu sludinājumu publicēšanas un statistikas sistēmas funkcionalitātes nodrošināšanai nepieciešamie līdzekļi – 93 974 lati.

33.00.00 Valsts ieņēmumu un muitas politikas nodrošināšana

pamatbudžeta 33.00.00 programma „Valsts nodokļu administrēšana”, 34.00.00 programma „Muitas darbības nodrošināšana” un 35.00.00 programma „Finansiāla rakstura noziedzīgu nodarījumu, korupcijas atklāšanas un novēršanas nodrošināšana” apvienotas un 33.00.00 programmai mainīts nosaukums no „Valsts nodokļu administrēšana” uz „Valsts ieņēmumu un muitas politikas nodrošināšana”

Darbības galvenie mērķi:

1) nodrošināt, lai ikviens brīvprātīgi pilda savas nodokļu saistības;

2) nodrošināt labvēlīgu vidi godīgai komercdarbībai;

3) nodrošināt, lai ikviens brīvprātīgi pilda savas muitas saistības;

4) nodrošināt visaugstāko drošības līmeni uz Eiropas Savienības ārējās robežas.

Politikas rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

1) Kopējie VID administrējamo nodokļu un nodevu ieņēmumi iekšzemē (milj. LVL) – 3775,4 tai skaitā:

·         pievienotās vērtības nodokļa ieņēmumi (milj. LVL) – 826,1;

·         akcīzes nodokļa ieņēmumi milj. LVL) – 521,0;

·         uzņēmumu ienākuma nodokļa ieņēmumi (milj. LVL) – 210,0;

·         iedzīvotāju ienākuma nodokļa ieņēmumi (milj. LVL) – 705,2;

·         valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas (milj. LVL) – 1318,7;

·         citi nodokļi un nenodokļu maksājumi, (izložu un azartspēļu, vieglo automobiļu un motociklu, dabas resursu, elektroenerģijas un nenodokļu maksājumi (milj. LVL) – 207,0;

2) atklāto noziedzīgo nodarījumu skaits – 350.

latos

 

Finansiālie rādītāji

2009. gada sākotnējs plāns

Izmaiņas

2009. gada plāna projekts ar grozījumiem

 

 

1.grozījumi

 

 

2.grozījumu projekts

 

Kopā

1

2

3

4

5

6

 

Resursi izdevumu segšanai

79 781 280

-12 238 342

- 9 289 445

- 21 527 787

58 253 493

 

Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi

93 156

0

0

0

93 156

 

Ārvalstu finanšu palīdzība iestādes ieņēmumos

242 187

0

0

0

242 187

 

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

79 445 937

-12 238 342

- 9 289 445

- 21 527 787

57 918 150

 

Izdevumi - kopā

79 781 280

-12 238 342

- 9 167 878

- 21 406 220

58 375 060

 

Atlīdzība

48 875 716

-7 331 357

- 4 154 435

- 11 485 792

37 389 924

 

Finansiālā bilance

0

0

-121 567

-121 567

-121 567

 

Naudas līdzekļi

0

0

121 567

121 567

121 567

 

Ārvalstu finanšu palīdzības naudas līdzekļu atlikumu izmaiņas palielinājums (-) vai samazinājums (+)

0

0

121 567

121 567

121 567

 

Amata vietu skaits

5 283

-241

- 1 200

- 1 441

3 842

 

Izdevumu izmaiņas:

Pret 2009. gada sākotnējo plānu kopā (5. aile): -21 406 220 latu, tai skaitā:

Izmaiņas 1.grozījumos (3. aile): -12 238 342 lati, tai skaitā:

1. Samazinājums: -12 238 342 lati, tai skaitā:

1.3. Citas izmaiņas:

-12 238 342 lati – samazināti izdevumi saskaņā ar 2008. gada 23.decembrī izsludinātajiem grozījumiem likumā „Par valsts budžetu 2009. gadam” un likumu „Par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību 2009. gadā”, tai skaitā,

7 331 357 lati – samazināti izdevumi atlīdzībai, likvidējot 241 amata vietu un atbrīvojot 29 darbiniekus, kā arī materiālajai stimulēšanai, atvaļinājuma pabalstiem, mācību maksas kompensācijām, redzes līdzekļu kompensācijām, piemaksai par virsstundu darbu,

4 906 985 lati – samazināti ar iestādes darbības nodrošināšanu saistītie izdevumi, tai skaitā, 2 758 876 lati informācijas tehnoloģiju sistēmas attīstībai, apkalpošanai un uzturēšanai, 1 768 265 lati telpu nomas un autotransporta uzturēšanas, 76 703 lati komandējumiem, 129 505 lati sabiedrisko attiecību nodrošināšanai, 73 636 lati stacionāro un mobilo sakaru pakalpojumiem, 100 000 latu operatīvās darbības nodrošināšanai.

Izmaiņas 2. grozījumos (4. aile): -9 167 878 lati, tai skaitā:

1. Samazinājums (atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 30.aprīļa sēdes protokola Nr.28 3.§ noteiktajam samazinājumam): -9 292 895 lati, tai skaitā:

1.3. Citas izmaiņas:

-4 154 435 lati – samazināti izdevumi atlīdzībai, paredzot līdz 2009. gada 1.novembrim Valsts ieņēmumu dienesta struktūras optimizāciju, likvidējot 1 200 amata vietas (līdz 1.jūlijam – 500, 1.augustam – 300, 1.septembrim 200, 1.oktobrim – 200 amata vietas), kā arī, pārstrukturējot Valsts ieņēmumu dienesta darba laiku, pārejot uz 4 dienu darba nedēļu (izņemot strādājošos uz ārējās muitas robežas, atašejus un sakaru virsnieku ārvalstīs, Valsts ieņēmumu dienesta plānotais darbinieku skaits, kas strādās 4 dienu darba nedēļu – 1 450);

-1 859 862 lati – samazināti izdevumi precēm un pakalpojumiem, optimizējot Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālo iestāžu nodaļas un muitas kontroles punktus (apvienos 53% no Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālo iestāžu nodaļas un muitas kontroles punktus);

-3 278 598 lati – samazināti kapitālie izdevumi, pagarinot termiņu muitas kontroles punkta „Grebņeva” modernizācijai (paredzēta veicamo darbu grafiku pārskatīšana, pagarināšana un veikšana ar mazākām izmaksām).

2. Pārējās izmaiņas: 125 017 lati, tai skaitā:

2.1. Ilgtermiņa saistības 125 017 lati, tai skaitā:

121 567 lati – palielināti izdevumi 17 307 lati precēm un pakalpojumiem, 104 260 latu pamatkapitāla veidošanai no ārvalstu finanšu palīdzības (Japan Tobacco International) atlikuma uz 2009. gada 1.janvāri pasākumam cīņai pret kontrabandu un viltotām cigaretēm Vienlaicīgi veikti tehniskie grozījumi starp ekonomiskās klasifikācijas kodiem par 120 545 latiem samazināti izdevumi precēm un pakalpojumiem un attiecīgi palielināti izdevumi pamatkapitāla veidošanai.

3 450 latu – palielināti izdevumi, pārdalot finansējumu no Finanšu ministrijas apakšprogrammas 41.08.00 „Finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai” Eiropas Sociālā projekta „Informēšanas pasākumi par Kvalitātes vadības sistēmas ieviešanu” īstenošanai.

Finansēšanas izmaiņas:

Ārvalstu finanšu palīdzības naudas līdzekļu atlikumu izmaiņas:

121 567 lati – novirzīti izdevumu segšanai pasākumiem cīņai pret kontrabandu un viltotām cigaretēm.

 

37.00.00 Legālai preču apritei nepieciešamās dokumentācijas nodrošināšana

Darbības galvenie mērķis:

nodrošināt savlaicīgu alkoholisko dzērienu un tabakas izstrādājumu akcīzes nodokļa marku pasūtīšanu, saņemšanu un izsniegšanu importētājiem, licencētiem akcīzes preču noliktavu turētājiem, apstiprinātiem tirgotājiem, neapstiprinātiem tirgotājiem un citu dalībvalstu noliktavas turētāju vai pārsūtītājtirgotāju ieceltiem nodokļu maksātāja pārstāvjiem, sniegt pārskatus par to apriti.

Politikas rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

1) ieņēmumi no akcīzes nodokļa alkoholiskajiem dzērieniem (milj. latu) – 90,0;

2) ieņēmumi no akcīzes nodokļa tabakas izstrādājumiem (milj. latu) – 145,0.

latos

 

Finansiālie rādītāji

2009. gada sākotnējs plāns

Izmaiņas

2009. gada plāna projekts ar grozījumiem

 

 

1.grozījumi

 

 

2.grozījumu projekts

 

Kopā

1

2

3

4

5

6

 

Resursi izdevumu segšanai

2 187 414

-546 854

-262 568

-809 422

1 377 992

 

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

2 187 414

-546 854

-262 568

-809 422

1 377 992

 

Izdevumi - kopā

2 187 414

-546 854

-262 568

-809 422

1 377 992

 

Izdevumu izmaiņas:

Pret 2009. gada sākotnējo plānu kopā (5. aile): -809 422 lati, tai skaitā:

Izmaiņas 1.grozījumos (3. aile): -546 854 lati, tai skaitā:

1. Samazinājums: -546 854 lati, tai skaitā:

1.1. Citas izmaiņas:

-546 854 lati – samazināti izdevumi akcīzes marku iegādēm saskaņā ar 2008. gada 23.decembrī izsludinātajiem grozījumiem likumā „Par valsts budžetu 2009. gadam”.

Izmaiņas 2.grozījumos (4. aile): -262 568 lati, tai skaitā:

1. Samazinājums (atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 30.aprīļa sēdes protokola Nr.28 3.§ noteiktajam samazinājumam): -262 568 lati, tai skaitā:

1.3. Citas izmaiņas:

-262 568 lati – samazināti izdevumi akcīzes marku iegādei (preces un pakalpojumi).

38.01.00 Eiropas Savienības pirmsstrukturālo, strukturālo un citu finanšu instrumentu koordinācija

Darbības galvenie mērķi:

Eiropas Savienības līdzfinansēto programmu un citu finanšu instrumentu līdzfinansēto pro­jektu ieviešanas funkciju veikšana atbilstoši Latvijas Republikas noslēgtajiem starptau­tiskajiem līgumiem, likumiem un citiem normatīvajiem aktiem:

1) nodrošināta ieviešamo Pārejas programmu (22,6 milj. EUR) un attiecīgo projektu finanšu uzskaite atsevišķi katram Finanšu memorandam un atsevišķi katram projektam, projektu izpildītāju standarta atskaišu formu izstrāde un aktualizēšana, ikmēneša pārskatu sagatavošana Nacionālajai atbildīgajai amatpersonai, Valsts kasei par projektu ieviešanas gaitu, noslēgtajiem līgumiem un veiktajiem maksājumiem līgumu, projektu un programmu griezumā, ikmēneša datu atjaunošana Eiropas Savienības datu bāzē Perseus, sagatavoti ceturkšņu un pusgada programmu ieviešanas progresa ziņojumi, nodrošināta Centrālās finanšu un līgumu aģentūras iekšējās kontroles sistēmas pilnveidošana;

2) nodrošināta 2004. – 2006. gadu plānošanas perioda Eiropas Reģionālās attīstības fonda (381 milj. EUR) un Eiropas Ekonomikas zonas un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumentu (53,8 milj. EUR) ieviešanas koordinācija un vadība, nodrošinot projektu ieviešanas caurskatāmību saskaņā ar Eiropas Komisijas EDIS prasībām, tai skaitā izstrādātas iekšējās procedūras programmu ieviešanas jautājumos, organizēti informatīvie pasākumi, semināri, nodrošināta dalība Finanšu ministrijas un citu institūciju rīkotajos informatīvajos pasākumos sabiedrības informēšanai par Eiropas Savienības fondu un citu finanšu instrumentu ieviešanas pasākumiem un projektu pieteicējiem izvirzāmajām prasībām; veiktas finansējuma pieejamības pārbaudes pēc projektu vērtēšanas; nodrošināta regulāra un aktuālas informācija/ datu ievade un uzturēšana Vadības informācijas sistēmā; regulāri sagatavoti un iesniegti vadošai iestādei pārskati par Eiropas Savienības fondu un citu finanšu instrumentu ieviešanu;

3) nodrošināta 2007. – 2013. gada Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda plānošanas perioda (589 milj. EUR) projektu ieviešanas koordinācija un vadība, nodrošinot projektu ieviešanas caurskatāmību, tai skaitā izstrādātas iekšējās procedūras programmu ieviešanas jautājumos, organizēti informatīvie pasākumi, semināri, nodrošināta dalība Vadošās iestādes, Atbildīgo iestāžu un citu institūciju rīkotajos informatīvajos pasākumos sabiedrības informēšanai par Eiropas Savienības fondu ieviešanas pasākumiem un projektu pieteicējiem izvirzāmajām prasībām; veiktas iepirkumu pirmspārbaudes; nodrošināta regulāra un aktuāla informācija/ datu ievade un uzturēšana Vadības informācijas sistēmā; regulāri sagatavoti un iesniegti vadošai iestādei pārskati par Eiropas Savienības fondu un citu finanšu instrumentu ieviešanu;

4) nodrošināta atsevišķu deleģētu funkciju veikšana Latvijas – Šveices sadarbības programmas (59,88 milj. Šveices franku) ieviešanā, tai skaitā īstenota līgumu slēgšana ar individuālo projektu ieviesējiem vai starpniekinstitūcijām, kā arī projektu pārskatu pārbaužu veikšana un ieviešanas pārbaužu veikšana projektu īstenošanas vietās;

5) nodrošināta Sertificējošās iestādes funkciju veikšanas uzsākšana Solidaritātes un migrācijas plūsmu pārvaldīšanas pamatprogrammas (33,9 milj. EUR) ietvaros, piemērojot drošas finanšu vadības principus, tai skaitā izdevumu deklarāciju sertificēšana, informācijas no Vadošās iestādes par veiktajām pārbaudēm par izdevumiem, kas iekļauti izdevumu deklarācijā, apkopošana, revīzijas iestādes veikto auditu rezultātu un sertificēto izdevumu uzskaite, neatbilstošo izdevumu atmaksu veikšana.

Politikas rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

1) Eiropas Ekonomikas zonas un Norvēģijas valdības divpusēja finanšu instrumenta apjoms (milj. latu) – 7,5;

2) apgūtais Solidaritātes un migrācijas plūsmu pārvaldības pamatprogrammas 2007.- 2013. gadam skaits apjoms (milj. latu) – 9,24;

3) apgūtais Šveices–Latvijas divpusējās sadarbības līguma finansējums (milj. latu) – 4;

4) apgūtais Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2007.-2013. gada plānošanas perioda apjoms (milj. latu) – 344.


latos

 

Finansiālie rādītāji

2009. gada sākotnējs plāns

Izmaiņas

2009. gada plāna projekts ar grozījumiem

 

 

1.grozījumi

 

 

2.grozījumu projekts

 

Kopā

1

2

3

4

5

6

 

Resursi izdevumu segšanai

4 416 272

-572 300

-646 344

-1 218 644

3 197 628

 

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

4 416 272

-572 300

-646 344

-1 218 644

3 197 628

 

Izdevumi - kopā

4 416 272

-572 300

-646 344

-1 218 644

3 197 628

 

Atlīdzība

3 165 247

-474 787

-227 104

-701 891

2 463 356

 

Amata vietu skaits

161

0

-18

-18

143

 

Izdevumu izmaiņas:

Pret 2009. gada sākotnējo plānu kopā (5. aile): -1 218 644 lati, tai skaitā:

Izmaiņas 1.grozījumos (3. aile): -572 300 latu, tai skaitā:

1. Samazinājums: -572 300 latu, tai skaitā:

1.1. Ilgtermiņa saistības:

-200 049 lati – samazināti izdevumi atlīdzībai projektā „Tehniskā palīdzība Centrālās finanšu un līgumu aģentūras darbības nodrošināšanai” saskaņā ar 2008. gada 23.decembrī izsludinātajiem grozījumiem likumā „Par valsts budžetu 2009. gadam” un likumu „Par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību 2009. gadā”.

1.2. Citas izmaiņas:

-372 251 lats – samazināti izdevumi Centrālās finanšu un līgumu aģentūras darbības nodrošināšanai, tai skaitā, 274 738 lati atlīdzībai, neparedzot izmaksāt prēmijas, naudas balvas, piemaksu par pienākumu pildīšanu paaugstinātas darba intensitātes apstākļos un par papildus veicamo darbu, izņemot prombūtnē esoša darbinieka vai vakanta amata (darba) pienākumu pildīšanu papildus tiešajiem darba pienākumiem, kā arī neslēdzot vadības līgumus, 97 513 lati – precēm un pakalpojumiem. Tiek paredzēti līdzekļi tikai prioritārajiem ar iestādes darbības uzturēšanu nepieciešamajiem izdevu­miem, telpu nomai un apsaimniekošanai, telekomunikāciju pakalpojumiem, iestādes administratīvajiem izdevumiem un ar iestādes darbības nodrošināšanu saistītiem pakalpojumiem, minimizējot arī izdevumus drošai informāciju tehnoloģiju darbības nodrošināšanai, kā arī samazinot automašīnu ekspluatācijas un nomas izdevumus un nepagarinot autonomas līgumus divām automašīnām, saskaņā ar 2008. gada 23.decembrī izsludinātajiem grozījumiem likumā „Par valsts budžetu 2009. gadam”

Izmaiņas 2. grozījumos (4. aile): -646 344 lati, tai skaitā:

1. Samazinājums (atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 30.aprīļa sēdes protokola Nr.28 3.§ noteiktajam samazinājumam): -720 240 latu, tai skaitā:

1.1. Ilgtermiņa saistības:

-476 647 lati – samazināti izdevumi projektam „Tehniskās palīdzības Centrālās finanšu un līgumu aģentūras darbības nodrošināšanai”, tai skaitā, 113 361 lats atlīdzībai (struktūrfondu projektu administrēšanā piesaistīts mazāks darbinieku skaits nekā plānots), 358 286 lati precēm un pakalpojumiem, 5 000 latu kapitālajām iegādēm;

-20 000 latu – samazināti izdevumu precēm un pakalpojumiem Eiropas Ekonomikas zonas fi­nanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta līdzfinan­sētajam individuālajam projektam „Tehniskās palīdzības fonds 2006.-2011. gadam”.

1.2. Citas izmaiņas:

-223 593 lati – samazināti izdevumi aģentūras darbības nodrošināšanai, tajā skaitā, 155 685 lati atlīdzībai, 42 808 lati precēm un pakalpojumiem, 25 100 latu pamatkapitāla veidošanai.

2. Pārējās izmaiņas: 73 896 lati, tai skaitā:

2.1. Ilgtermiņa saistības:

46 396 lati – palielināti izdevumi, pārdalot finansējumu no Finanšu ministrijas apakšprogrammas 41.08.00 „Finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai” citu Eiropas Savienības politiku instrumentu projekta „Tehniskās palīdzības aktivitātes īstenošana Revīzijas iestādē” īstenošanai, tajā skaitā atlīdzība 41 942 lati, preces un pakalpojumi 4 454 lati.

27 500 latu – palielināti izdevumi, pārdalot finansējumu no Finanšu ministrijas apakš­programmas 41.08.00 „Finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai” citu Eiropas Savienības politiku instrumentu projekta „Latvijas un Šveices sadarbības programmas Tehniskās palīdzības fonds” īstenošanai;

38.03.00 Atmaksa valsts pamatbudžetā par Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) finansējumu

Darbības galvenais mērķis:

nodrošināt Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansēto pasākumu ievešanu atbilstoši programmas papildinājumam un veikt ERAF finansējuma atmaksu valsts pamatbudžetā.

Politikas rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma līdzekļu un valsts budžeta līdzekļu atmaksa projektiem šādās jomās:

1) tūrisma infrastruktūras uzlabošana, jaunu tūrisma produktu radīšana, kultūras un vēstures mantojuma efektīva izmantošana tūrisma attīstībā;

2) uzņēmējdarbības un inovāciju veicināšana;

3) atbalsts lietišķās zinātnes attīstībai valsts zinātniskajās institūcijās;

4) atbalsts programmas vadībai.

latos

 

Finansiālie rādītāji

2009. gada sākotnējs plāns

Izmaiņas

2009. gada plāna projekts ar grozījumiem

 

 

1.grozījumi

 

 

2.grozījumu projekts

 

Kopā

1

2

3

4

5

6

 

Resursi izdevumu segšanai

4 140 710

0

16 112 345

16 112 345

20 253 055

 

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

4 140 710

0

16 112 345

16 112 345

20 253 055

 

Izdevumi - kopā

4 140 710

0

16 112 345

16 112 345

20 253 055

 

Izdevumu izmaiņas:

Pret 2009. gada sākotnējo plānu kopā (5. aile): 16 112 345 lati, tai skaitā:

Izmaiņas 2. grozījumos (4. aile): 16 112 345 lati, tai skaitā:

2. Pārējās izmaiņas: 16 112 345 lati, tai skaitā:

2.1. Ilgtermiņa saistības:

16 112 345 lati – palielināti izdevumi par 4 487 947 latiem atmaksām valsts pamatbudžetā par veiktajiem kapitālajiem izdevumiem un par 11 624 398 latiem uzturēšanas izdevumiem Eiropas Savienības politiku instrumentu līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai, pamatojoties uz Ministru kabineta 2009. gada 25.februāra rīkojumu Nr.133 „Par Finanšu ministrijas budžeta apakšprogrammas "Finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai" līdzekļu pārdali 2009. gadā”.

38.04.00 Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) finansētie pašvaldību un atklāto konkursu projekti

Darbības galvenais mērķi:

nodrošināt Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansēto pasākumu ieviešanu atbilstoši programmas papildinājumam un veikt ERAF finansējuma atmaksu.

Politikas rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

1) uzlabotas pašvaldību siltumapgādes sistēmas;

2) efektīva kultūras un vēstures mantojuma izmantošana tūrisma attīstībā;

3) reģionos attīstīti publiskie interneta pieejas punkti;

4) neatliekamās medicīniskās palīdzības sistēmas infrastruktūras un aprīkojuma uzlabošana.

latos

 

Finansiālie rādītāji

2009. gada sākotnējs plāns

Izmaiņas

2009. gada plāna projekts ar grozījumiem

 

 

1.grozījumi

 

 

2.grozījumu projekts

 

Kopā

1

2

3

4

5

6

 

Resursi izdevumu segšanai

2 884 740

0

3 600 770

3 600 770

6 485 510

 

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

2 884 740

0

3 600 770

3 600 770

6 485 510

 

Izdevumi - kopā

2 884 740

0

3 600 770

3 600 770

6 485 510

 

Izdevumu izmaiņas:

Pret 2009. gada sākotnējo plānu kopā (5. aile): 3 600 770 latu, tai skaitā:

Izmaiņas 2. grozījumos (4. aile): 3 600 770 latu, tai skaitā:

2. Pārējās izmaiņas: 3 600 770 latu, tai skaitā:

2.1. Ilgtermiņa saistības:

3 879 770 latu – palielināti uzdevumi par 3 004 600 latu dotācijām un citiem transfertiem pašvaldību budžetiem un par 875 170 latu subsīdijām un dotācijām Eiropas Savienības politiku instrumentu līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai, pamatojoties uz Ministru kabineta 2009. gada 25.februāra rīkojumu Nr.133 „Par Finanšu ministrijas budžeta apakšprogrammas „Finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai” līdzekļu pārdali 2009. gadā”;

-279 000 latu – samazināti izdevumi par 17 100 latu dotācijām un citiem transfertiem pašvaldību budžetiem un par 261 900 latu subsīdijām un dotācijām, jo netika saņemti atbilstoši pamatojošie dokumenti no finansējuma saņēmējiem, kā arī noslēdzās ERAF 2004.–2006. gada plānošanas perioda finansētie pašvaldību un atklāto konkursu projekti.


38.05.00 Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta finansējums

Darbības galvenie mērķi:

nodrošināt Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta un Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta finansēto pasākumu ievešanu atbilstoši noslēgtajam finanšu memorandam un veikt finansējuma atmaksu.

Norvēģijas valdības finanšu instrumentu un Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumentu finansējuma un valsts budžeta līdzekļu atmaksa projektiem šādās jomās:

1) cilvēkresursu attīstība un izglītība;

2) pārrobežu sadarbības attīstība;

3) Eiropas kultūras mantojuma saglabāšana;

4) atbalsts akadēmiskiem pētījumiem;

5) palīdzība bērniem ar īpašām vajadzībām.

Politikas rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

Eiropas Ekonomikas zonas un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumentu finansēto pasākumu ietvaros apgūti 7,5 milj. latu 2009. gadā

latos

 

Finansiālie rādītāji

2009. gada sākotnējs plāns

Izmaiņas

2009. gada plāna projekts ar grozījumiem

 

 

1.grozījumi

 

 

2.grozījumu projekts

 

Kopā

1

2

3

4

5

6

 

Resursi izdevumu segšanai

10 766 753

0

129 530

129 530

10 896 283

 

Ārvalstu finanšu palīdzība iestādes ieņēmumos

10 766 753

 

129 530

129 530

10 896 283

 

Izdevumi - kopā

10 766 753

0

129 530

129 530

10 896 283

 

Izdevumu izmaiņas:

Pret 2009. gada sākotnējo plānu kopā (5. aile): 129 530 latu, tai skaitā:

Izmaiņas 2. grozījumos (4. aile): 129 530 latu, tai skaitā:

2. Pārējās izmaiņas: 129 530 latu, tai skaitā:

2.1. Ilgtermiņa saistības:

129 530 latu – palielināti izdevumi valsts budžeta uzturēšanas izdevumu transfertiem no valsts pamatbudžeta ārvalstu finanšu palīdzības līdzekļiem uz Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas valsts pamatbudžetu (Valsts Reģionālās attīstības aģentūras grantu shēmai „Īstermiņa ekspertu fonds”).

38.06.00 Atmaksa valsts pamatbudžetā par Eiropas Savienības fondu finansējumu (2007-2013)

Darbības galvenie mērķi:

1) nodrošināt Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda finansēto aktivitāšu ieviešanu atbilstoši darbības programmas papildinājumam un veikt Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda finansējuma atmaksu valsts pamatbudžetā;

2) nodrošināt Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2007. – 2013. gada plānošanas perioda projektu ieviešanas koordināciju un vadību, veicot nozaru ministriju deleģētās sadarbības iestādes funkcijas. Saskaņā ar LR Ministru kabinetā apstiprinātajiem nosacījumiem, Eiropas Savienības fondu finansējuma un valsts budžeta līdzekļu atmaksa projektiem 2007.-2013. gadu plānošanas perioda ietvaros paredzēta šādās jomās:

·         infrastruktūras pilnveidošana un zinātniski tehniskās bāzes nodrošināšana darbspēju un funkcionālo traucējumu izvērtēšanai;

·         infrastruktūras pilnveidošana profesionālās rehabilitācijas pakalpojumu sniegšanai;

·         infrastruktūras pilnveidošana sociālās rehabilitācijas pakalpojumu sniegšanai personām ar redzes un dzirdes traucējumiem;

·         jaunu filiāļu izveide tehnisko palīglīdzekļu nodrošināšanai;

·         infrastruktūras pilnveidošana sociālās rehabilitācijas pakalpojumu sniegšanai personām ar garīga rakstura traucējumiem;

·         darba tirgus institūciju infrastruktūras pilnveidošana;

·         programmas vadības un atbalsta nodrošināšana (Tehniskā palīdzība) darbības programmu „Cilvēkresursi un nodarbinātība”, „Uzņēmējdarbība un inovācijas”, „Infrastruktūra un pakalpojumi” īstenošanai.

Politikas rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2007.-2013. gada plānošanas perioda finansēto pasākumu ietvaros apgūti (milj. latu) – 344 (CFLA administrētajām aktivitātēm 2009. gadā pieejamais SF/KF finansējums kopā).

latos

 

Finansiālie rādītāji

2009. gada sākotnējs plāns

Izmaiņas

2009. gada plāna projekts ar grozījumiem

 

 

1.grozījumi

 

 

2.grozījumu projekts

 

Kopā

1

2

3

4

5

6

 

Resursi izdevumu segšanai

18 033 451

0

6 652 343

6 652 343

24 685 794

 

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

18 033 451

0

6 652 343

6 652 343

24 685 794

 

Izdevumi - kopā

18 033 451

0

6 652 343

6 652 343

24 685 794

 

Izdevumu izmaiņas:

Pret 2009. gada sākotnējo plānu kopā (5. aile): 6 652 343 lati, tai skaitā:

Izmaiņas 2. grozījumos (4. aile): 6 652 343 lati, tai skaitā:

2.Pārējās izmaiņas: 6 652 343 lati, tais skaitā:

2.1.Ilgtermiņa saistības:

-1 000 350 latu – samazināti izdevumi (konsolidējama pozīcija) atmaksām valsts pamatbu­džetā par veiktajiem kapitālajiem izdevumiem. Samazinājums veikts saskaņā ar teh­niskās palīdzības Finanšu ministrijas kā atbildīgās iestādes pārziņā esošo aktivitāšu: darbības programmas „Cilvēkresursi un nodarbinātība” papildinājuma 1.6.1.1. akti­vitātei „Programmas vadības un atbalsta nodrošināšana”, darbības programmas „Uzņē­mējdarbība un inovācija” papildinājuma 2.4.1.1. aktivitātei „Programmas vadības un atbalsta nodrošināšana”, darbības programmas „Infrastruktūra un pakalpojumi” papil­dinājuma 3.7.1.1. aktivitātei „Programmas vadības un atbalsta nodrošināšana” un 3.8.1.1. aktivitātei „Programmas vadības un atbalsta nodrošināšana” SF/KF finansēju­ma saņēmēju plānoto Maksājumu Pieprasījumu iesniegtajām prognozēm 2009. gadam;

-3 948 261 lats – samazināti izdevumi (konsolidējama pozīcija) atmaksām valsts pamatbudžetā par veiktajiem uzturēšanas izdevumiem ES fondu līdzfinansētajos projektos Samazinājums veikts saskaņā ar tehniskās palīdzības Finanšu ministrijas kā atbildīgās iestādes pārziņā esošo aktivitāšu: darbības programmas „Cilvēkresursi un nodarbinātība” papildinājuma 1.6.1.1. aktivitātei „Programmas vadības un atbalsta no­drošināšana”, darbības programmas „Uzņēmējdarbība un inovācija” papildinājuma 2.4.1.1. aktivitātei „Programmas vadības un atbalsta nodrošināšana”, darbības programmas „Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma 3.7.1.1. aktivitātei „Programmas vadības un atbalsta nodrošināšana” un 3.8.1.1. aktivitātei „Programmas vadības un atbalsta nodrošināšana” SF/KF finansējuma saņēmēju plānoto Maksājumu Pieprasījumu iesniegtajām prognozēm 2009. gadam;

1 229 218 lati – palielināti izdevumi (konsolidējama pozīcija) atmaksām valsts pamatbudžetā par veiktajiem kapitālajiem izdevumiem, pamatojieties uz Ministru kabineta 2009. gada 25.februāra rīkojumu Nr.133 „Par Finanšu ministrijas budžeta apakšprogrammas „Finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai” līdzekļu pārdali 2009. gadā”;

3 873 433 lati – palielināti izdevumi (konsolidējama pozīcija) atmaksām valsts pamatbudžetā par veiktajiem kapitālajiem izdevumiem. 2009. gadā plānotās Eiropas Savienības fondu finansējumu atmaksas valsts pamatbudžetā saskaņā ar apstiprinātiem projektiem šādām 3.darbības programmas „Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma aktivitātes 3.2.2.1. „Publiskās pārvaldes elektronisko pakalpojumu un informācijas sistēmu attīstība” apstiprinātajiem projektiem;

4 693 521 lats – palielināti izdevumi (konsolidējama pozīcija) atmaksām valsts pamatbudžetā par veiktajiem uzturēšanas izdevumiem ES fondu līdzfinansētajos projektos. 2009. ga­dā plānotās Eiropas Savienības fondu finansējumu atmaksa valsts pamatbudžetā saskaņā ar apstiprinātiem projektiem šādām 3.darbības programmas „Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma aktivitātes 3.2.2.1. „Publiskās pārvaldes elektronisko pakalpojumu un informācijas sistēmu attīstība” apstiprinātajiem projektiem;

1 330 297 lati – palielināti izdevumi (konsolidējama pozīcija) atmaksām valsts pamatbudžetā par veiktajiem kapitālajiem izdevumiem, pamatojoties uz Ministru kabineta 2009. gada 17.februāra rīkojumu Nr.242 „Par Finanšu ministrijas budžeta apakšprogrammas „Finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai” līdzekļu pārdali 2009. gadā”. 2009. gadā plānotās Eiropas Savienības fondu finansējumu atmaksas valsts pamatbudžetā saskaņā ar apstiprinātiem projektiem šādām 3.darbības programmas „Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma aktivitātes 3.2.2.1. „Publiskās pārvaldes elektronisko pakalpojumu un informācijas sistēmu attīstība” apstiprinātajiem projektiem;

474 485 lati – palielināti izdevumi (konsolidējama pozīcija) atmaksām valsts pamatbudžetā par veiktajiem uzturēšanas izdevumiem ES fondu līdzfinansētajos projektos, pamatojoties uz Ministru kabineta 2009. gada 17.februāra rīkojumu Nr.242 „Par Finanšu ministrijas budžeta apakšprogrammas „Finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai” līdzekļu pārdali 2009. gadā”. 2009. gadā plānotās Eiropas Savienības fondu finansējumu atmaksas valsts pamatbudžetā saskaņā ar apstiprinātiem projektiem šādām 3.darbības programmas „Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma aktivitātes 3.2.2.1. „Publiskās pārvaldes elektronisko pakalpojumu un informācijas sistēmu attīstība” apstiprinātajiem projektiem.


38.07.00 Eiropas Savienības fondu finansētie pašvaldību un atklāto konkursu projekti

Darbības galvenie mērķi:

nodrošināt Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda finansēto aktivitāšu ievešanu atbilstoši darbības programmas papildinājumam un veikt Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda finansējuma atmaksu;

nodrošināt 2007. – 2013. gadu plānošanas perioda Eiropas Savienības fondu projektu ieviešanas koordināciju un vadību, veicot nozaru ministriju deleģētās sadarbības iestādes funkcijas.

Saskaņā ar LR Ministru kabinetā apstiprinātajiem nosacījumiem, Eiropas Savienības fondu finansējuma un valsts budžeta līdzekļu atmaksa projektiem 2007.-2013. gadu plānošanas perioda ietvaros paredzēta šādās jomās:

·         Infrastruktūras pilnveidošana un zinātniski tehniskās bāzes nodrošināšana darbspēju un funkcionālo traucējumu izvērtēšanai;

·         Infrastruktūras pilnveidošana profesionālās rehabilitācijas pakalpojumu sniegšanai;

·         Infrastruktūras pilnveidošana sociālās rehabilitācijas pakalpojumu sniegšanai personām ar redzes un dzirdes traucējumiem;

·         Jaunu filiāļu izveide tehnisko palīglīdzekļu nodrošināšanai;

·         Infrastruktūras pilnveidošana sociālās rehabilitācijas pakalpojumu sniegšanai personām ar garīga rakstura traucējumiem;

·         Darba tirgus institūciju infrastruktūras pilnveidošana;

·         Programmas vadības un atbalsta nodrošināšana (Tehniskā palīdzība) darbības programmu „Cilvēkresursi un nodarbinātība”, „Uzņēmējdarbība un inovācijas”, „Infrastruktūra un pakalpojumi” īstenošanai.

Politikas rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

2007. – 2013. gadu plānošanas perioda Eiropas Savienības fondu finansēto pasākumu ietvaros apgūti 344 milj. LVL (CFLA administrētajām aktivitātēm 2009. gadā pieejamais SF/KF finansējums kopā).

latos

 

Finansiālie rādītāji

2009. gada sākotnējs plāns

Izmaiņas

2009. gada plāna projekts ar grozījumiem

 

 

1.grozījumi

 

 

2.grozījumu projekts

 

Kopā

1

2

3

4

5

6

 

Resursi izdevumu segšanai

0

0

3 939 050

3 939 050

3 939 050

 

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

0

0

3 939 050

3 939 050

3 939 050

 

Izdevumi - kopā

0

0

3 939 050

3 939 050

3 939 050

 

Izdevumu izmaiņas:

Pret 2009. gada sākotnējo plānu kopā (5. aile): 3 939 050 latu, tai skaitā:

Izmaiņas 2. grozījumos (4. aile): 3 939 050 latu, tai skaitā:

2. Pārejās izmaiņas 3 939 050 latu, tai skaitā:

2.1. Ilgtermiņa saistības:

120 000 latu – palielināti izdevumi subsīdijām un dotācijām, pārdalot finansējumu no 41.08.00 „Finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai” pamatojoties uz Ministru kabineta 2009. gada 17.aprīļa rīkojumu Nr.242, lai veiktu avansa maksājumu finansējuma saņēmējiem;

3 819 050 latu – palielināti izdevumi, pārdalot finansējumu no Finanšu ministrijas apakšprogrammas 41.08.00 „Finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai” Eiropas Reģionālās attīstības fonda apakšaktivitātes „Satiksmes drošības uzlabojumi apdzīvotās vietās ārpus Rīgas” īstenošanai;

39.01.00 Dārgmetālu proves uzraudzība

Darbības galvenie mērķi:

1) nodrošināt dārgmetālu, dārgakmeņu un to izstrādājumu tirgus attīstību, patērētāju interešu aizstāvību, godīgu konkurenci un uzņēmējdarbības atbalstu;

2) nodrošināt saimnieciskās darbības ar dārgmetāliem, dārgakmeņiem un to izstrādājumiem kontroli un uzraudzību;

3) nodrošināt dārgmetālu kontroles un uzraudzības sistēmas atbilstību ES un Dārgmetālu izstrādājumu kontroles un zīmogošanas konvencijas prasībām;

4) informēt sabiedrību un saimnieciskās darbības veicējus par dārgmetālu kontroles un zīmogošanas prasībām un to tiesībām ES;

5) nodrošināt dārgmetālu un to izstrādājumu provēšanu un zīmogošanu saskaņā ar LVS-ISO 17025 standarta prasībām;

6) nodrošināt valsts apbalvojumu izgatavošanu un izgatavošanas procesa uzraudzību un kontroli, valsts apbalvojumu glabāšanu un marķēšanu.

Politikas rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

nopietnu pārkāpumu īpatsvars dārgmetālu, dārgakmeņu un to izstrādājumu saimnieciskās darbības vietās ne vairāk par (%) – 10.

latos

 

Finansiālie rādītāji

2009. gada sākotnējs plāns

Izmaiņas

2009. gada plāna projekts ar grozījumiem

 

1.grozījumi

 

2.grozījumu projekts

Kopā

1

2

3

4

5

6

 

Resursi izdevumu segšanai

689 519

-118 988

-82 466

-201 454

488 065

 

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

689 519

-118 988

-82 466

-201 454

488 065

 

Izdevumi - kopā

689 519

-118 988

-82 466

-201 454

488 065

 

Atlīdzība

372 237

-55 836

-31 640

-87 476

284 761

 

Izdevumu izmaiņas:

Pret 2009. gada sākotnējo plānu kopā (5. aile): -201 454 lati, tai skaitā:

Izmaiņas 1.grozījumos (3. aile): -118 988 lati, tai skaitā:

1. Samazinājums: -118 988 lati, tai skaitā:

1.3. Citas izmaiņas:

-55 836 lati – samazināti izdevumi atlīdzībai, saskaņā ar 2008. gada 23.decembrī izsludinātajiem grozījumiem likumā „Par valsts budžetu 2009. gadam” un likumu „Par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību 2009. gadā”;

-63 152 lati – samazināti izdevumi precēm un pakalpojumiem, paredzot samazinot Valsts apbalvojumu izstāžu skaitu un ar to organizēšanu saistītos noformēšanas izdevums darbinieku komandējumu izdevumus, kā arī līdz minimumam samazinot iestādes darbības un uzturēšanas un plānotos darbinieku apmācību izdevumus, saskaņā ar 2008. gada 23.decembrī izsludinātajiem grozījumiem likumā „Par valsts budžetu 2009. gadam”.

Izmaiņas 2. grozījumos (4. aile): -82 466 lati, tai skaitā:

1. Samazinājums (atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 30.aprīļa sēdes protokola Nr.28 3.§ noteiktajam samazinājumam): -82 466 lati, tai skaitā:

1.1. Strukturālās reformas, -82 466 lati, tai skaitā:

1.1.1. Institucionālās / administratīvās izmaiņas:

-31 640 latu – samazināti izdevumi atlīdzībai Valsts proves uzraudzības inspekcijai;

-32 949 lati – samazināti izdevumi precēm un pakalpojumiem (telpu uzturēšana, telpu apsardzes izdevumu samazinājumu, samazināts darbinieku komandējumu skaits, samazināts valsts apbalvojumu iepirkums);

-17 877 lati – samazināti izdevumi kapitālām iegādēm (laboratorijā netiks uzstādīti laboratorijas velkmes skapji un klientu pieņemšanas telpās netiks iegādāti jauni svari).

39.02.00 Izložu un azartspēļu organizēšanas un norises uzraudzība

Darbības galvenie mērķi:

nodrošināt valsts uzraudzību un kontroli un īstenot valsts politiku izložu un azartspēļu jomā, veicināt izložu un azartspēļu regulējošo normatīvo aktu prasību atbilstību ES valstu efektīvai praksei, kā arī uzraudzīt un kontrolēt šo normatīvo aktu prasību ievērošanu.

latos

 

Finansiālie rādītāji

2009. gada sākotnējs plāns

Izmaiņas

2009. gada plāna projekts ar grozījumiem

 

1.grozījumi

 

2.grozījumu projekts

Kopā

1

2

3

4

5

6

 

Resursi izdevumu segšanai

589 031

-101 174

-48 786

-149 960

439 071

 

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

589 031

-101 174

-48 786

-149 960

439 071

 

Izdevumi - kopā

589 031

-101 174

-48 786

-149 960

439 071

 

Atlīdzība

457 087

-68 563

-38 853

-107 416

349 671

 

Amata vietu skaits

31

-2

-1

-3

28

 

Izdevumu izmaiņas:

Pret 2009. gada sākotnējo plānu kopā (5. aile): -149 960 latu, tai skaitā:

Izmaiņas 1.grozījumos (3. aile): -101 174 lati, tai skaitā:

1.Samazinājums: -101 174 lati, tai skaitā:

1.3.Citas izmaiņas:

-101 174 lati – samazināti izdevumi Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcijai, atlīdzībai par 68 563 latiem (likvidētas 2 amata vietas, nav paredzēti finanšu līdzekļi piemaksām par darbu paaugstinātas intensitātes apstākļos), 32 611 lats precēm un pakalpojumiem (komandējumiem un dienesta braucieniem, transportlīdzekļu uzturēšanai, telpu uzturēšanai, biroja precēm) saskaņā ar 2008. gada 23.decembrī izsludinātajiem grozījumiem likumā „Par valsts budžetu 2009. gadam” un likumu „Par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību 2009. gadā”.

Izmaiņas 2. grozījumos (4. aile): -48 786 lati, tai skaitā:

1. Samazinājums (atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 30.aprīļa sēdes protokola Nr.28 3.§ noteiktajam samazinājumam): -48 786 lati, tai skaitā:

1.1. Strukturālās reformas, -48 786 lati, tai skaitā:

1.1.2. Nozaru politikas izmaiņas:

-48 786 lati – samazināti izdevumi atlīdzībai 38 853 lati (likvidēta 1 amata vieta), precēm un pakalpojumiem 9 633 lati (mainīts sakaru pieslēguma veids, samazināti plānotie izdevumi par transporta pakalpojumiem uz inkasācijām kazino), 3 000 latu kapitālām iegādēm.

41.01.00 Iemaksas Eiropas Kopienas budžetā

Darbības galvenais mērķis:

nodrošināt Latvijas kā Eiropas Savienības dalībvalsts saistību izpildi, piedaloties Eiropas Kopienas pašu resursu sistēmā atbilstoši attiecīgajam Eiropas Komisijas acquis communautaire (Eiropas Komisijas tiesību aktu un pienākumu kopums).

latos

 

Finansiālie rādītāji

2009. gada sākotnējs plāns

Izmaiņas

2009. gada plāna projekts ar grozījumiem

 

1.grozījumi

 

2.grozījumu projekts

Kopā

1

2

3

4

5

6

 

Resursi izdevumu segšanai

181 480 000

0

-23 000 000

-23 000 000

158 480 000

 

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

181 480 000

0

-23 000 000

-23 000 000

158 480 000

 

Izdevumi - kopā

181 480 000

0

-23 000 000

-23 000 000

158 480 000

 

Izdevumu izmaiņas:

Pret 2009. gada sākotnējo plānu kopā (5. aile): -23 000 000 latu, tai skaitā:

Izmaiņas 2. grozījumos (4. aile): -23 000 000 latu, tai skaitā:

2. Pārējās izmaiņas: -23 000 000 latu, tai skaitā:

2.1. Ilgtermiņa saistības:

-23 000 000 latu – precizēts un samazināts iemaksu apmērs Eiropas Kopienas budžetā, jo Padomdevēju komitejas kopienu pašu resursu jautājumos sanāksmes rezultātā tika atjaunotas visu Eiropas Savienības (ES) dalībvalstu iemaksu prognozes nacionālā kopienākuma (NKI) un pievienotās vērtības nodokļa (PVN) resursiem par tekošo saimniecisko gadu – faktiski tika atjaunotas PVN un NKI resursu bāzes, ko izmanto turpmākajos aprēķinos ES dalībvalstu iemaksu ES budžetā noteikšanai.

41.02.00 Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem

Darbības galvenais mērķis:

nodrošināt valsts pamatbudžeta apropriāciju līdzekļiem neparedzētiem izdevumiem saskaņā ar finanšu ministra rīkojumu katastrofu un dabas stihiju seku novēršanai, to radīto zaudējumu kompensēšanai, citiem neparedzētiem gadījumiem un īpaši nacionāli nozīmīgiem pasākumiem.

latos

 

Finansiālie rādītāji

2009. gada sākotnējs plāns

Izmaiņas

2009. gada plāna projekts ar grozījumiem

 

1.grozījumi

 

2.grozījumu projekts

Kopā

1

2

3

4

5

6

 

Resursi izdevumu segšanai

5 000 000

9 774 283

-2 036 269

7 738 014

12 738 014

 

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

5 000 000

9 774 283

-2 036 269

7 738 014

12 738 014

 

Izdevumi - kopā

5 000 000

9 774 283

-2 036 269

7 738 014

12 738 014

 

Izdevumu izmaiņas:

Pret 2009. gada sākotnējo plānu kopā (5. aile): 7 738 014 lati, tai skaitā:

Izmaiņas 1.grozījumos (3. aile): 9 774 283 lati, tai skaitā:

2.Pārējās izmaiņas:

2.3. Citas izmaiņas:

9 774 283 lati – palielināti izdevumi valsts pamatbudžeta apropriāciju līdzekļiem nepare­dzētiem izdevumiem saskaņā ar 2008. gada 23.decembrī izsludinātajiem grozījumiem likumā „Par valsts budžetu 2009. gadam”.

Izmaiņas 2. grozījumos (4. aile): -2 036 269 lati, tai skaitā:

2.Pārējās izmaiņas: -2 036 269 lati, tai skaitā:

2.2.Citas izmaiņas:

-2 036 269 lati – samazināti izdevumi atbilstoši pieņemtajiem lēmumiem par līdzekļu pārdali citām ministrijām un centrālajām valsts iestādēm (finanšu ministra rīkojumi par līdzekļu piešķiršanu katastrofu un dabas stihiju seku novēršanai, to radīto zaudējumu kompensēšanai, citiem neparedzētiem gadījumiem un īpaši nacionāli nozīmīgiem pasākumiem).

41.03 Iemaksas starptautiskajās organizācijās

Darbības galvenais mērķis:

veikt Latvijas Republikas dalības maksājumus un maksājumus par kapitālu starptautiskajās finanšu organizācijās.

latos

 

Finansiālie rādītāji

2009. gada sākotnējs plāns

Izmaiņas

2009. gada plāna projekts ar grozījumiem

 

1.grozījumi

 

2.grozījumu projekts

Kopā

1

2

3

4

5

6

 

Resursi izdevumu segšanai

6 380 100

0

-768 720

-768 720

5 611 380

 

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

6 380 100

0

-768 720

-768 720

5 611 380

 

Izdevumi - kopā

6 380 100

0

-768 720

-768 720

5 611 380

 

Izdevumu izmaiņas:

Pret 2009. gada sākotnējo plānu kopā (5. aile): -768 720 latu, tai skaitā:

Izmaiņas 2. grozījumos (4. aile): -768 720 latu, tai skaitā:

1. Samazinājums (atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 30.aprīļa sēdes protokola Nr.28 3.§ noteiktajam samazinājumam): -768 720 latu, tai skaitā:

1.1. Strukturālās reformas, -768 720 latu, tai skaitā:

1.2. Pārējie samazinājumi, tai skaitā ilgtermiņa saistības:

-768 720 latu – samazināti izdevumi iemaksām starptautiskajās organizācijās, tai skaitā:

35 210 latu – iemaksas Ziemeļu Investīciju bankas rezervēs un maksa par uzkrāto starpību. 2009. gadā jau ir veikti divi no šogad plānotajiem trim maksājumiem un tā kā maksa par uzkrāto starpību ir atkarīga no EUR tirgus likmēm, maksājums par uzkrāto maksājumu starpību bija būtiski mazāks nekā sākotnēji bankas norādītais.

687 700 latu – iemaksas Eiropas Investīciju bankas kapitālā un rezervēs; budžeta plānošanas procesā tika paredzēts Eiropas Investīciju bankā veikt divus maksājumus, taču gada sākumā maksājums tika precizēts un jāveic tikai viens maksājums par kapitālu un rezervēm. Tā kā atbilstoši maksājumu grafikam šis ir pēdējais maksājums, izmaiņām nebūs ietekme uz nākamā gada budžetu;

29 700 latu – iemaksas Starptautiskās Attīstības asociācijas kapitālā;

14 700 latu – Eiropas Rekonstrukcijas un attīstības bankai; ņemot vērā valūtas kursa LVL/USD svārstības, paredzams, ka budžetā plānotā summa pārsniegs nepieciešamo LVL summu maksājumam;

1 410 latu – Eiropas Padomes Attīstības bankai; tā kā bankai nav noteikta konkrēta ikgadējā maksājuma summa, budžetā plānotā summa pārsniedza reālo maksājuma summu.

41.04.00 Akcīzes nodokļa par dīzeļdegvielu atmaksāšana zemniekiem

Darbības galvenais mērķis:

akcīzes nodokļa par izlietoto dīzeļdegvielu lauksaimniecībā izmantojamās zemes apstrādei atmaksāšana zemniekiem Ministru kabineta 2007. gada 7.augusta noteikumu Nr.528 „Kārtība, kādā lauksaimniecības produkcijas ražotājiem atmaksā akcīzes nodokli par dīzeļdegvielu (gāzeļļu) un dīzeļdegvielu (gāzeļļu), kurai ir pievienota rapšu sēklu eļļa vai no rapšu sēklu eļļas iegūta biodīzeļdegviela” izpildes nodrošināšanai.

Politikas rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

atmaksāts akcīzes nodoklis (tūkst. latu) – 13 754,4.

latos

 

Finansiālie rādītāji

2009. gada sākotnējs plāns

Izmaiņas

2009. gada plāna projekts ar grozījumiem

 

1.grozījumi

 

2.grozījumu projekts

Kopā

1

2

3

4

5

6

 

Resursi izdevumu segšanai

12 917 780

-3 229 445

4 066 015

836 570

13 754 350

 

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

12 917 780

-3 229 445

4 066 015

836 570

13 754 350

 

Izdevumi - kopā

12 917 780

-3 229 445

4 066 015

836 570

13 754 350

 

Izdevumu izmaiņas:

Pret 2009. gada sākotnējo plānu kopā (5. aile): 836 570 latu, tai skaitā:

Izmaiņas 1.grozījumos (3. aile): -3 229 445 lati, tai skaitā:

1. Samazinājums: -3 229 445 lati, tai skaitā:

1.3. Citas izmaiņas:

-3 229 445 lati – samazināti izdevumi, saskaņā ar 2008. gada 23.decembrī izsludinātajiem grozījumiem likumā „Par valsts budžetu 2009. gadam”.

Izmaiņas 2.grozījumos (4. aile): 4 066 015 lati, tai skaitā:

1. Samazinājums (atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 30.aprīļa sēdes protokola Nr.28 3.§ noteiktajam samazinājumam): -933 985 lati, tai skaitā:

1.3. Citas izmaiņas:

-933 985 lati – samazināti izdevumi subsīdijām un dotācijām.

2. Pārējās izmaiņas: 5 000 000 latu, tai skaitā:

2.2. Citas izmaiņas:

5 000 000 latu – palielināti izdevumi, pārdalot no Zemkopības ministrijas pamatbudžeta apakšprogrammas 29.05.00 „Eiropas Savienības fondu pasākumu finansēšana" paredzēto dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem, pamatojoties uz Ministru kabineta 2009. gada 12.maija sēdes protokola Nr.31 56§ lēmumu.


41.05.00 Kompensācijas reabilitētajiem pilsoņiem

Darbības galvenais mērķis:

nodrošināt kompensāciju izmaksu reabilitētajiem pilsoņiem saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem.

latos

 

Finansiālie rādītāji

2009. gada sākotnējs plāns

Izmaiņas

2009. gada plāna projekts ar grozījumiem

 

1.grozījumi

 

2.grozījumu projekts

Kopā

1

2

3

4

5

6

 

Resursi izdevumu segšanai

400 000

0

-150 000

-150 000

250 000

 

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

400 000

0

-150 000

-150 000

250 000

 

Izdevumi - kopā

400 000

0

-150 000

-150 000

250 000

 

Izdevumu izmaiņas:

Pret 2009. gada sākotnējo plānu kopā (5. aile): -150 000 latu, tai skaitā:

Izmaiņas 2. grozījumos (4. aile): -150 000 latu tai skaitā:

1. Samazinājums (atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 30.aprīļa sēdes protokola Nr.28 3.§ noteiktajam samazinājumam): -150 000 latu, tai skaitā:

1.1. Strukturālās reformas, -150 000 latu, tai skaitā:

1.1.1. Institucionālās/ administratīvās izmaiņas:

-150 000 latu – samazināti izdevumi kompensāciju izmaksām reabilitētajiem pilsoņiem, jo turpmāk tiek prognozēts pieprasījumu pēc kompensāciju izmaksām samazinājums.

41.08.00 Finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai

Darbības galvenais mērķis:

nodrošināt finansējumu ES Struktūrfondu, Kohēzijas fonda, Eiropas Lauksaimniecības virzības un garantiju fonda Garantiju daļas, Kopienas iniciatīvu, Norvēģijas valdības finanšu instrumenta līdzfinansēto projektu un pasākumu realizācijai, kā arī 2007. – 2013. gada plānošanas perioda ES Struktūrfondu un Kohēzijas fonda pasākumu realizācijai.

latos

 

Finansiālie rādītāji

2009. gada sākotnējs plāns

Izmaiņas

2009. gada plāna projekts ar grozījumiem

 

1.grozījumi

 

2.grozījumu projekts

Kopā

1

2

3

4

5

6

 

Resursi izdevumu segšanai

176 575 000

0

-97 552 618

-97 552 618

79 022 382

 

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

176 575 000

0

-97 552 618

-97 552 618

79 022 382

 

Izdevumi - kopā

176 575 000

0

-97 552 618

-97 552 618

79 022 382

 

Izdevumu izmaiņas:

Pret 2009. gada sākotnējo plānu kopā (5. aile): -97 552 618 lati, tai skaitā:

Izmaiņas 2. grozījumos (4. aile): -97 552 618 lati

2. Pārējās izmaiņas: -97 552 618 lati, tai skaitā:

2.2.Citas izmaiņas:

66 503 980 latu – palielināti izdevumi, pamatojoties uz Ministru kabineta 2009. gada 12.maija sēdes protokola Nr.31 56.§ lēmumu;

-164 056 598 lati – samazināti izdevumi atbilstoši veiktai līdzekļu pārdalei uz citu ministriju un centrālo iestāžu budžetiem saskaņā ar Ministru kabineta un finanšu ministra rīkojumiem.

41.09.00 Valsts pārvaldes iestāžu nodarīto zaudējumu atlīdzināšana

Darbības galvenais mērķis:

nodrošināt uz naudas maksājumu vērsta iestādes lēmuma vai tiesas nolēmuma par zaudējuma atlīdzinājuma izmaksas nodrošināšanu privātpersonai, izpildi saskaņā ar Valsts pārvaldes zaudējumu atlīdzināšanas likuma prasībām.

latos

 

Finansiālie rādītāji

2009. gada sākotnējs plāns

Izmaiņas

2009. gada plāna projekts ar grozījumiem

 

1.grozījumi

 

2.grozījumu projekts

Kopā

1

2

3

4

5

6

 

Resursi izdevumu segšanai

51 374

0

-10 275

-10 275

41 099

 

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

51 374

0

-10 275

-10 275

41 099

 

Izdevumi - kopā

51 374

0

-10 275

-10 275

41 099

 

Izdevumu izmaiņas:

Pret 2009. gada sākotnējo plānu kopā (5. aile): -10 275 lati, tai skaitā:

Izmaiņas 2. grozījumos (4. aile): -10 275 lati, tai skaitā:

2. Pārējās izmaiņas: -10 275 lati, tai skaitā:

2.2. Citas izmaiņas:

-10 275 lati – samazināti izdevumi zaudējumu atlīdzināšanai, atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 30.aprīļa sēdes protokola Nr.28 3.§ noteiktajam samazinājumam.

41.11.00 Dotācija VAS „Latvijas Hipotēku un zemes bankai” Latvijas mazo un vidējo komersantu mikrokreditēšanas programmas īstenošanai

Darbības galvenais mērķis:

ieviest mazo un vidējo komersantu un pašnodarbināto personu mikrokreditēšanas mehānismu un veicināt mikrokredītu pieejamību neliela biznesa uzsākšanai vai attīstīšanai.

Politikas rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

programmas ieviešana pozitīvi ietekmē Latvijā īstenotos makroekonomikas stabilizācijas pasākumus. Programmas pozitīvā ietekme tiek nodrošināta, sniedzot atbalstu aizdevumu veidā. Mikrokredītu saņēmēji būs pašnodarbinātas personas un nelieli mazie un vidējie komersanti (MVK), kuriem pašreizējā ekonomiskajā situācijā finanšu pieejamība ir īpaši ierobežota.

Ekonomiskie ieguvumi no programmas ieviešanas:

·         mazināsies sociālā spriedze, palielināsies iespējas uzsākt neliela apjoma saimniecisko darbību, tai skaitā ģimenes biznesu;

·         palielināsies finanšu pieejamība pašnodarbinātajām personām un MVK.


latos

 

Finansiālie rādītāji

2009. gada sākotnējs plāns

Izmaiņas

2009. gada plāna projekts ar grozījumiem

 

1.grozījumi

 

2.grozījumu projekts

Kopā

1

2

3

4

5

6

 

Resursi izdevumu segšanai

451 844

0

0

0

451 844

 

Ārvalstu finanšu palīdzība iestādes ieņēmumos

451 844

0

0

0

451 844

 

Izdevumi - kopā

451 844

0

0

0

451 844

 

 

99.00.00 Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums

Darbības galvenais mērķis:

nodrošināt ar finanšu ministra rīkojumiem piešķirto līdzekļu izlietojumu atbilstoši piešķirtajiem mērķiem.

latos

 

Finansiālie rādītāji

2009. gada sākotnējs plāns

Izmaiņas

2009. gada plāna projekts ar grozījumiem

 

1.grozījumi

 

2.grozījumu projekts

Kopā

1

2

3

4

5

6

 

Resursi izdevumu segšanai

0

0

50 019

50 019

50 019

 

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

0

0

50 019

50 019

50 019

 

Izdevumi - kopā

0

0

50 019

50 019

50 019

 

Atlīdzība

0

0

285

285

285

 

Izdevumu izmaiņas:

Pret 2009. gada sākotnējo plānu kopā (5. aile): 50 019 lati, tai skaitā:

Izmaiņas 2. grozījumos (4. aile): 50 019 lati, tai skaitā:

2. Pārējās izmaiņas: 50 019 lati, tai skaitā:

2.2. Citas izmaiņas

13 479 lati – palielināti izdevumi, pārdalot finansējumu no Finanšu ministrijas pamatbudžeta apakšprogrammas 41.02.00 „Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”, saskaņā ar Ministru kabineta 2009. gada 24.februāra sēdes protokola Nr.14 70.§ lēmumu, saistībā ar masu nekārtību novēršanu Vecrīgā iesaistītajām institūcijām nodarītajiem zaudējumiem un finanšu ministra rīkojumu;

36 540 latu – palielināti izdevumi, pārdalot finansējumu no Finanšu ministrijas pamatbudžeta apakšprogrammas 41.02.00 „Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”, lai nodrošinātu pavasara Lielās talkas projekta „Pēdas” īstenošanu, pamatojoties uz Ministru kabineta 2009. gada 16.aprīļa rīkojumu Nr.235 un finanšu ministra rīkojumu.