57. Īpašu uzdevumu ministra elektroniskās pārvaldes lietās sekretariāts

Darbības galvenais mērķis:

veidot labvēlīgus nosacījumus elektroniskās pārvaldes un informācijas sabiedrības attīstībai.

Līdzšinējais programmas 01.00.00 „Elektroniskās pārvaldes politikas koordinācija” nosaukums ir mainīts uz „E-pārvaldes un informācijas sabiedrības attīstības politikas koordinācija”.

01.00.00 E-pārvaldes un informācijas sabiedrības attīstības politikas koordinācija

Darbības galvenais mērķis:

veicināt modernas, efektīvas, lētākas, atklātas, demokrātiskas un uz iedzīvotāju vajadzībām vērstas valsts pārvaldes attīstību, tai skaitā, veicināt valsts pārvaldes pakalpojumu elektronizāciju, kvalitāti un pieejamību iedzīvotājiem un komersantiem, veicināt valsts informācijas sistēmu attīstību un integrāciju, samazināt administratīvo un finansiālo slogu uz sabiedrību un veicināt sabiedrības līdzdalību valsts pārvaldē.

Sagaidāmais rezultāts:

1) attīstīta valsts pārvaldes pakalpojumu elektronizācija, uzlabota tās kvalitāte un pieejamība iedzīvotājiem un komersantiem, kā arī veicināta sabiedrības līdzdalība valsts pārvaldē;

2) veicināta valsts informācijas sistēmu attīstība un integrācija;

3) izveidots Latvijā Insafe tīkla nacionālais atbalsta punkts;

4) nodrošināta interneta un moderno komunikācijas tehnoloģiju drošākā lietošana;

5) samazināta nelegāla satura informācijas izplatīšana internetā un uzlabota sabiedrības un interneta pakalpojumu sniedzēju informācijas vides kvalitāte.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2007. gada plāns

Izmaiņas

2008. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

3 251,6

1 503,1

424,5

-1 078,6

2 173,0

Ārvalstu finanšu palīdzība iestādes ieņēmumos

23,0

23,0

23,0

-

23,0

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

3 228,6

1 480,1

401,5

-1 078,6

2 150,0

Izdevumi - kopā

3 251,6

1 503,1

424,5

-1 078,6

2 173,0

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2007. gadu kopā (5. aile): -1 078,6 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 1 503,1 tūkst. latu

Vienreizēji pasākumi:

53,8 tūkst. latu – kapitālās iegādes 23 darba vietu aprīkošanai.

Ilgtermiņa saistības:

·        23,0 tūkst. latu – ārvalstu finanšu palīdzība Eiropas Komisijas Safer Internet plus programmas projekta „Net-Safe” īstenošanai;

·        51,9 tūkst. latu – līdzfinansējums ārvalstu finanšu palīdzībai Eiropas Komisijas Safer Internet plus programmas projekta „Net-Safe” īstenošanai;

·        66,1 tūkst. latu – finansējums Eiropas Komisijas projektu īstenošanai, tai skaitā 49,2 tūkst. latu Safer Internet plus programmas projektam „Hotline Latvia”, 16,9 tūkst. latu eContentplus programmas projektam „ePSIPlus”.

Citas izmaiņas:

·        1 208,3 tūkst. latu – valsts investīciju projektiem, tai skaitā 30,0 tūkst. latu – valsts institūciju mājas lapu tehnisko risinājumu metodiku izstrādei, 833,3 tūkst. latu – droša elektroniskā paraksta ieviešanai Latvijas Republikā, 200,0 tūkst. latu – Valsts un pašvaldību savietojamas, uz intraneta bāzētas lietvedības izveidei, 45,0 tūkst. latu – projektu vadību sistēmas ieviešanai; 60,0 tūkst. latu – stratēģijas un e-pārvaldes IS arhitektūras 2007.-2013. izstrādei, 40,0 tūkst. latu – pakal­pojumu elektronizācijas koncepcijas izstrādei;

·        100,0 tūkst. latu – E-iepirkumu sistēmas pārvaldībai un attīstībai, papildus investīcijas projektam E-iepirkumu sistēmas izveidei (2. fāze).

Palielinājums izdevumos (4. aile): 424,5 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

·        23,0 tūkst. latu – ārvalstu finanšu palīdzība Eiropas Komisijas Safer Internet plus programmas projekta „Net-Safe” īstenošanai;

·        23,0 tūkst. latu – līdzfinansējums Eiropas Komisijas Safer Internet plus programmas projekta „Net-Safe” īstenošanai;

·        61,3 tūkst. latu – Eiropas Komisijas Safer Internet plus programmas projekta „Hotline Latvia” īstenošanai.

Prioritārie pasākumi:

·        178,5 tūkst. latu – elektronisko pakalpojumu sniegšanas valsts informācijas sistēmu uzturēšanai (preču un pakalpojumu apmaksai), tai skaitā 71,2 tūkst. latu Integrētās valsts informācijas sistēmas (IVIS) uzturēšanai un izmitināšanai, 68,5 tūkst. latu IVIS un Latvijas portāla testa vides uzturēšanai, 38,8 tūkst. latu Dokumentu aprites un uzdevumu kontroles sistēmas (DAUKS) uzturēšanai;

·        120,0 tūkst. latu – e-vēlēšanu informācijas sistēmas izveidei (preces un pakalpojumi).

Citas izmaiņas:

18,7 tūkst. latu – Integrētās valsts informācijas sistēmas (IVIS) un Latvijas portāla testa vides uzturēšanai.

02.00.00 Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) finansētie projekti un pasākumi

Darbības galvenie mērķi:

pabeigt nacionālās programmas „Elektroniskās pārvaldes infrastruktūras bāzes attīstība” Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektu „E-pārvaldes portfelis”.

Sagaidāmais rezultāts:

pabeigts nacionālās programmas „Elektroniskās pārvaldes infrastruktūras bāzes attīstība” Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekts „E-pārvaldes portfelis”.


tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2007. gada plāns

Izmaiņas

2008. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

1 442,1

1 442,1

28,3

-1 413,8

28,3

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

1 442,1

1 442,1

28,3

-1 413,8

28,3

Izdevumi - kopā

1 442,1

1 442,1

28,3

-1 413,8

28,3

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2007. gadu kopā (5. aile): -1 413,8 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 1 442,1 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

1 442,1 tūkst. latu – finansējums nacionālās programmas „Elektroniskās pārvaldes infrastruktūras bāzes attīstība” Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektam „E-pārvaldes portfelis”.

Palielinājums izdevumos (4. aile): 28,3 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

28,3 tūkst. latu – finansējums tehniskās palīdzības pasākumu īstenošanai.

03.00.00 E- iepirkumu aģentūra

Darbības galvenie mērķi:

1) nodrošināt elektronisko iepirkumu sistēmas (turpmāk – EIS) darbības drošību, nepārtrauktību un pieejamību;

2) sadarbībā ar pasūtītājiem plānot un realizēt iepirkuma procedūras par piedalīšanos EIS, organizēt vispārīgo vienošanos slēgšanu un kontrolēt to izpildi;

3) bez maksas nodrošināt pasūtītājiem pieeju EIS, lai veiktu iepirkumus;

4) nodrošināt komersantiem, kas noslēguši vispārīgo vienošanos, pieeju EIS, lai varētu piedāvāt preces vai pakalpojumus;

5) izskatīt pasūtītāju un komersantu iesniegumus par vispārīgo vienošanos un EIS lietošanas noteikumu pārkāpumiem;

6) saskaņā ar vispārīgo vienošanos apmācīt EIS lietotājus un sniegt tiem konsultācijas par EIS darbību;

7) pēc pasūtītāju, komersantu vai kompetentu valsts iestāžu pieprasījuma sniegt informāciju par EIS lietotāja veiktajām darbībām EIS, apliecināt sistēmas ietvaros noslēgtā darījuma noslēgšanas faktu un noteikumus;

8) nodrošināt vispārīgo vienošanos ievērošanas uzraudzību sistēmā un normatīvajos aktos publisko iepirkumu jomā noteiktajā kārtībā ziņot par konstatētajiem pārkāpumiem.

Sagaidāmais rezultāts:

1) paplašināts elektronisko iepirkumu sistēmas lietotāju loks, nodrošinot 10 jaunu standarta preču un pakalpojumu veidu e-katalogu darbību;

2) nodrošināti Elektronisko iepirkumu sistēmas droši ekspluatācijas apstākļi, optimāla ekspluatācijas vide un nepārtraukta pieejamība;

3) realizētas iepirkuma procedūras par piedalīšanos EIS, organizēta vispārīgo vienošanos slēgšana un kontrole par to izpildi;

4) nodrošināta EIS turpmākā attīstība – informācijas tehnoloģiju izmantošana sabiedrisko iepirkumu sistēmas pilnveidošanā;

5) uzlaboti un pilnveidoti preču un pakalpojumu tehnisko specifikāciju apraksti, ievadīšanas iespējas un preču atlases, kā arī sistēmas ātrdarbība.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2007. gada plāns

Izmaiņas

2008. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

530,9

127,5

-

-127,5

403,4

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

530,9

127,5

-

-127,5

403,4

Izdevumi - kopā

530,9

127,5

-

-127,5

403,4

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2007. gadu kopā (5. aile): -127,5 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 127,5 tūkst. latu

Vienreizēji pasākumi:

27,5 tūkst. latu – kapitālās iegādes 13 darba vietu aprīkošanai.

Citas izmaiņas:

100,0 tūkst. latu – finansējums investīciju projektam E-iepirkuma sistēmas attīstība (1. fāze).

 

 


 

58. Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija

Darbības galvenie mērķi:

Izstrādāt priekšnosacījumus un uzraudzīt to īstenošanu, lai Latvija attīstītos kā ilgtspējīga, produktīva un pievilcīga dzīves telpa tās iedzīvotājiem, izmantojot katra reģiona īpašo attīstības potenciālu.

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas (turpmāk – RAPLM) 2008. gada budžets veidots atbilstoši ministrijas darbības stratēģijai 2008. – 2010. gadam, kas ir apstiprināts ar Ministru kabineta 2007. gada 1. augusta rīkojumu Nr. 482 (prot. Nr. 43 26.§). Lai uzlabotu valsts budžeta līdzekļu pārskatāmību un nodrošinātu valsts budžeta resursu efektīvu, koordinētu izmantošanu ministrijas mērķu sasniegšanai, izveidotas piecas jaunas budžeta programmas, t.sk. piecpadsmit apakšprogrammas. Lai dati būtu salīdzināmi, RAPLM 2007. gada budžets pārstrādāts atbilstoši jaunajai budžeta struktūrai.

21.00.00 Atbalsts plānošanas reģioniem

21.01.00 Latgales plānošanas reģions

Darbības galvenie mērķi:

1) nodrošināt vietējo pašvaldību attīstības plānošanas dokumentu (teritorijas plānojumu un attīstības programmu) izvērtēšanu, nodrošinot reģionālā un vietējā līmeņa attīstības prioritāšu saskaņotību;

2) nodrošināt kvalitatīvu un saskaņotu Latgales plānošanas reģiona attīstības plānošanas procesu, ņemot vērā pašvaldību, reģionu un nozaru attīstības prioritātes.

Sagaidāmais rezultāts:

1) sniegti 40 atzinumi par Latgales plānošanas reģionā ietilpstošo vietējo pašvaldību teritorijas plānojumiem;

2)  sniegti 3 atzinumi par politikas plānošanas dokumentu un normatīvu aktu projektiem;

3) organizēti 10 semināri par reģionālo politiku un attīstību sadarbības partneriem;

4) nodrošināta viena Reģionālā Eiropas savienības struktūrfondu informācijas centra darbība;

5) sniegti 20 atzinumi vietējo pašvaldību un privātpersonu projektu iesniegumiem reģionālās attīstības valsts atbalsta saņemšanai.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2007. gada plāns

Izmaiņas

2008. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

258,1

3,1

80,0

76,9

335,0

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

258,1

3,1

80,0

76,9

335,0

Izdevumi – kopā

258,1

3,1

80,0

76,9

335,0

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret kārtējo 2007. gadu kopā (5. aile): 76,9 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 3,1 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

3,1 tūkst. latu – finansējums Eiropas Sociālā fonda Nacionālās programmas „Reģionālo ES struktūrfondu informācijas centru izveide un darbība” projektu īstenošanai (dotācija iestādēm, organizācijām, komersantiem).

Palielinājums izdevumos pret kārtējo 2007. gadu (4. aile): 80,0 tūkst. latu

Prioritārie pasākumi:

60,0 tūkst. latu – finansējums (subsīdijas un dotācijas pārējiem komersantiem un organizācijām – paredzēts izveidot 3 jaunas štata vietas) teritorijas plānojumu izvērtēšanai, jo plānošanas reģionam tiek nodotas jaunas funkcijas.

Citas izmaiņas:

20,0 tūkst. latu – finansējuma (subsīdijas un dotācijas pārējiem komersantiem un organizācijām) pārdale no programmas 27.00.00 „Politiku veidošana un vadība” plānošanas reģiona jaunas funkcijas (teritorijas plānojumu izvērtēšana) veikšanai, izveidojot 1 jaunu štata vietu.

21.02.00 Vidzemes plānošanas reģions

Darbības galvenie mērķi:

1) nodrošināt vietējo pašvaldību attīstības plānošanas dokumentu (teritorijas plānojumu un attīstības programmu) izvērtēšanu, nodrošinot reģionālā un vietējā līmeņa attīstības prioritāšu saskaņotību;

2) nodrošināt kvalitatīvu un saskaņotu Vidzemes plānošanas reģiona attīstības plānošanas procesu, ņemot vērā pašvaldību, reģionu un nozaru attīstības prioritātes.

Sagaidāmais rezultāts:

1) aktualizēta plānošanas reģiona attīstības programma;

2) sniegti 55 atzinumi par Vidzemes plānošanas reģionā ietilpstošo vietējo pašvaldību teritorijas plānojumiem;

3) sniegti 3 atzinumi par politikas plānošanas dokumentu un normatīvu aktu projektiem;

4) organizēti 10 semināri par reģionālo politiku un attīstību visiem sadarbības partneriem;

5) nodrošināta viena Eiropas Savienības struktūrfondu informācijas centra darbība;

6) sniegti 20 atzinumi vietējo pašvaldību un privātpersonu projektu iesniegumiem reģionālās attīstības valsts atbalsta saņemšanai.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2007. gada plāns

Izmaiņas

2008. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

258,1

3,1

100,0

96,9

355,0

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

258,1

3,1

100,0

96,9

355,0

Izdevumi – kopā

258,1

3,1

100,0

96,9

355,0

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret kārtējo 2007. gadu kopā (5. aile): 96,9 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 3,1 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

3,1 tūkst. latu – finansējums Eiropas Sociālā fonda Nacionālās programmas „Reģionālo ES struktūrfondu informācijas centru izveide un darbība” projektu īstenošanai (dotācija iestādēm, organizācijām, komersantiem).

Palielinājums izdevumos pret kārtējo 2007. gadu (4. aile): 100,0 tūkst. latu

Prioritārie pasākumi:

80,0 tūkst. latu – finansējums (subsīdijas un dotācijas pārējiem komersantiem un organizācijām – paredzēts izveidot 4 jaunas štata vietas) teritorijas plānojumu izvērtēšanai, jo plānošanas reģionam tiek nodotas jaunas funkcijas

Citas izmaiņas:

20,0 tūkst. latu – finansējuma (subsīdijas un dotācijas pārējiem komersantiem un organizācijām) pārdale no programmas 27.00.00 „Politiku veidošana un vadība” plānošanas reģiona jaunas funkcijas (teritorijas plānojumu izvērtēšana) veikšanai, izveidojot 1 jaunu štata vietu.

21.03.00 Kurzemes plānošanas reģions

Darbības galvenie mērķi:

1) nodrošināt vietējo pašvaldību attīstības plānošanas dokumentu (teritorijas plānojumu un attīstības programmu) izvērtēšanu, nodrošinot reģionālā un vietējā līmeņa attīstības prioritāšu saskaņotību;

2) nodrošināt kvalitatīvu un saskaņotu Kurzemes plānošanas reģiona attīstības plānošanas procesu, ņemot vērā pašvaldību, reģionu un nozaru attīstības prioritātes.

Sagaidāmais rezultāts:

1) sniegti 40 atzinumi par Latgales plānošanas reģionā ietilpstošo vietējo pašvaldību teritorijas plānojumiem;

2) izstrādāta Kurzemes plānošanas reģiona attīstības programma;

3)  sniegti 3 atzinumi par politikas plānošanas dokumentu un normatīvu aktu projektiem;

4) organizēti 10 semināri par reģionālo politiku un attīstību visiem sadarbības partneriem;

5) nodrošināta viena Eiropas Savienības struktūrfondu informācijas centra darbība;

6) sniegti 20 atzinumi vietējo pašvaldību un privātpersonu projektu iesniegumiem reģionālās attīstības valsts atbalsta saņemšanai.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2007. gada plāns

Izmaiņas

2008. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

257,6

2,6

80,0

77,4

355,0

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

257,6

2,6

80,0

77,4

355,0

Izdevumi – kopā

257,6

2,6

80,0

77,4

355,0

 Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret kārtējo 2007. gadu kopā (5. aile): 77,4 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 2,6 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

2,6 tūkst. latu – finansējums Eiropas Sociālā fonda Nacionālās programmas „Reģionālo ES struktūrfondu informācijas centru izveide un darbība” projektu īstenošanai (dotācija iestādēm, organizācijām, komersantiem).

Palielinājums izdevumos pret kārtējo 2007. gadu (4. aile): 80,0 tūkst. latu

Prioritārie pasākumi:

60,0 tūkst. latu – finansējums (subsīdijas un dotācijas pārējiem komersantiem un organizācijām – paredzēts izveidot 3 jaunas štata vietas) teritorijas plānojumu izvērtēšanai, jo plānošanas reģionam tiek nodotas jaunas funkcijas.

Citas izmaiņas:

20,0 tūkst. latu – finansējuma (subsīdijas un dotācijas pārējiem komersantiem un organizācijām) pārdale no programmas 27.00.00 „Politiku veidošana un vadība” plānošanas reģiona jaunas funkcijas (teritorijas plānojumu izvērtēšana) veikšanai, izveidojot 1 jaunu štata vietu.

21.04.00 Rīgas plānošanas reģions

Darbības galvenie mērķi:

1) nodrošināt vietējo pašvaldību attīstības plānošanas dokumentu (teritorijas plānojumu un attīstības programmu) izvērtēšanu, nodrošinot reģionālā un vietējā līmeņa attīstības prioritāšu saskaņotību;

2) nodrošināt kvalitatīvu un saskaņotu Rīgas plānošanas reģiona attīstības plānošanas procesu, ņemot vērā pašvaldību, reģionu un nozaru attīstības prioritātes.

Sagaidāmais rezultāts:

1) sniegti 65 atzinumi par Rīgas plānošanas reģionā ietilpstošo vietējo pašvaldību teritorijas plānojumiem;

2) sniegti 3 atzinumi par politikas plānošanas dokumentu un normatīvu aktu projektiem;

3) organizēti 10 semināri par reģionālo politiku un attīstību visiem sadarbības partneriem;

4) nodrošināta viena Eiropas Savienības struktūrfondu informācijas centra darbība;

5) sniegti 30 atzinumi vietējo pašvaldību un privātpersonu projektu iesniegumiem reģionālās attīstības valsts atbalsta saņemšanai.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2007. gada plāns

Izmaiņas

2008. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

257,2

2,2

120,0

117,8

375,0

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

257,2

2,2

120,0

117,8

375,0

Izdevumi – kopā

257,2

2,2

120,0

117,8

375,0

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret kārtējo 2007. gadu kopā (5. aile): 117,8 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 2,2 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

2,2 tūkst. latu – finansējums Eiropas Sociālā fonda Nacionālās programmas „Reģionālo ES struktūrfondu informācijas centru izveide un darbība” projektu īstenošanai (dotācija iestādēm, organizācijām, komersantiem).

Palielinājums izdevumos pret kārtējo 2007. gadu (4. aile): 120,0 tūkst. latu

Prioritārie pasākumi:

80,0 tūkst. latu – finansējums (subsīdijas un dotācijas pārējiem komersantiem un organizācijām – paredzēts izveidot 4 jaunas štata vietas) teritorijas plānojumu izvērtēšanai, jo plānošanas reģionam tiek nodotas jaunas funkcijas.

Citas izmaiņas:

40,0 tūkst. latu – finansējuma (subsīdijas un dotācijas pārējiem komersantiem un organizācijām) pārdale no programmas 27.00.00 „Politiku veidošana un vadība” plānošanas reģiona jaunas funkcijas (teritorijas plānojumu izvērtēšana) veikšanai, izveidojot 2 jaunas štata vietas.

21.05.00 Zemgales plānošanas reģions

Darbības galvenie mērķi:

1) nodrošināt vietējo pašvaldību attīstības plānošanas dokumentu (teritorijas plānojumu un attīstības programmu) izvērtēšanu, nodrošinot reģionālā un vietējā līmeņa attīstības prioritāšu saskaņotību;

2) nodrošināt kvalitatīvu un saskaņotu Zemgales plānošanas reģiona attīstības plānošanas procesu, ņemot vērā pašvaldību, reģionu un nozaru attīstības prioritātes.

Sagaidāmais rezultāts:

1) sniegti 40 atzinumi par Zemgales plānošanas reģionā ietilpstošo vietējo pašvaldību teritorijas plānojumiem;

2) sniegti 3 atzinumi par politikas plānošanas dokumentu un normatīvu aktu projektiem;

3) organizēti 10 semināri par reģionālo politiku un attīstību visiem sadarbības partneriem;

4) nodrošināta viena Eiropas Savienības struktūrfondu informācijas centra darbība;

5) sniegti 20 atzinumi vietējo pašvaldību un privātpersonu projektu iesniegumiem reģionālās attīstības valsts atbalsta saņemšanai.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2007. gada plāns

Izmaiņas

2008. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

257,6

2,6

80,0

77,4

335,0

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

257,6

2,6

80,0

77,4

335,0

Izdevumi – kopā

257,6

2,6

80,0

77,4

335,0

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret kārtējo 2007. gadu kopā (5. aile): 77,4 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 2,6 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

2,2 tūkst. latu – finansējums Eiropas Sociālā fonda Nacionālās programmas „Reģionālo ES struktūrfondu informācijas centru izveide un darbība” projektu īstenošanai (dotācija iestādēm, organizācijām, komersantiem).

Palielinājums izdevumos pret kārtējo 2007. gadu (4. aile): 80,0 tūkst. latu

Prioritārie pasākumi:

60,0 tūkst. latu – finansējums (subsīdijas un dotācijas pārējiem komersantiem un organizācijām – paredzēts izveidot 3 jaunas štata vietas) teritorijas plānojumu izvērtēšanai, jo plānošanas reģionam tiek nodotas jaunas funkcijas.

Citas izmaiņas:

20,0 tūkst. latu – finansējuma (subsīdijas un dotācijas pārējiem komersantiem un organizācijām) pārdale no programmas 27.00.00 „Politiku veidošana un vadība” plānošanas reģiona jaunas funkcijas (teritorijas plānojumu izvērtēšana) veikšanai, izveidojot 1 jaunu štata vietu.

22.00.00 Valsts reģionālās attīstības politikas īstenošana

22.01.00 Valsts reģionālās attīstības aģentūra

Darbības galvenie mērķi:

1) nodrošināt nacionālo un ES atbalsta instrumentu ieviešanu;

2) nodrošināt nepieciešamo pētniecisko darbību, kvalitatīvus pakalpojumus.

Sagaidāmais rezultāts:

1) Administrētas 8 Eiropas Savienības struktūrfondu programmas;

2) Nodrošināta 200 ekspertu vērtējumu sagatavošana par mērķdotāciju plānošanas reģionu un pašvaldību teritorijas plānojumu izstrādei izlietojuma atbilstību mērķim un normatīvajiem dokumentiem;

3) nodrošināta sekretariāta „Vīzija un stratēģijas apkārt Baltijas jūrai” (VASAB) darbība;

4) nodrošināta ES Pārrobežu programmu sekretariāta darbība;

5) sagatavots pārskats par reģionālo attīstību Latvijā;

6) organizēti 25 semināri par reģionālās attīstības un finansējuma saņemšanas jautājumiem;

7) reģionālās attīstības programmu un projektu datu bāzes uzturēšana;

8) veikta Eiropas teritoriālās sadarbības programmas projektu 1. līmeņa finanšu kontrole 360 projektiem.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2007. gada plāns

Izmaiņas

2008. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

1 838,7

71,8

144,3

72,5

1 911,2

Ārvalstu finanšu palīdzība iestādes ieņēmumos

-

-

118,1

118,1

118,1

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

1 838,7

71,8

26,2

-45,6

1 793,1

Izdevumi - kopā

1 838,7

71,8

144,3

72,5

1 911,2

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret kārtējo 2007. gadu kopā (5. aile): 72,5 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 71,8 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības: 60,9 tūkst. latu

·        48,4 tūkst. latu – izdevumi ERAF nacionālās programmas projektam 5.1.1. „Atbalsts projektu atlasē, vērtēšanā, programmu vadībā un uzraudzībā iesaistītajām institūcijām, arī finanšu kontrolēm un auditam” (kārtējie izdevumi, t.sk. atalgojumi – 39,0 tūkst. latu, darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas – 9,4 tūkst. latu);

·        12,5 tūkst. latu – kapitālie izdevumi ERAF nacionālās programmas projektam 5.2.4. „Atbalsts datorizētas Vadības informācijas sistēmas izveidei”.

·        Citas izmaiņas:

·        4,2 tūkst. latu – kapitālie izdevumi reģionālās attīstības uzraudzības un novērtēšanas sistēmas (RAUNS) izveidošanai un ieviešanai;

·        6,7 tūkst. latu – bāzes izdevumu optimizācija.

Palielinājums izdevumos (4. aile): 144,3 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

·        118,1 tūkst. latu – VASAB ārvalstu partneru līdzfinansējuma daļa (kārtējie izdevumi).

·        26,2 tūkst. latu – Eiropas Savienības fondu tehniskās palīdzības pasākumu īstenošanas nodrošināšanai līdz 2008. gada 1. jūlijam saskaņā ar MK 2007. gada 20. jūnija rīkojumu Nr. 390.

22.02.00 Īpaši atbalstāmo reģionu attīstība

Darbības galvenie mērķi:

Samazināt nelabvēlīgās atšķirības starp valsts teritorijām un nodrošināt līdzsvarotu valsts attīstību.

Sagaidāmais rezultāts:

1) nodrošināta 5 valsts finansēto programmu ieviešana;

2) nodrošināta valsts budžeta mērķdotācijas piešķiršana pašvaldībām bezmaksas interneta un datoru izmantošanai pašvaldību bibliotēkās;

3) valsts finansēto programmu nacionālo projektu skaits – 200;

4) Eiropas Savienības struktūrfondu grantu shēmas „Atbalsts ieguldījumiem uzņēmumu attīstībā īpaši atbalstāmajās teritorijās” uzraudzīto projektu skaits – 170;

5) jaunradītas 300 darba vietas valsts finansēto programmu un ERAF atbalstītajos projektos;

6) 1200 saglabātas darba vietas valsts finansēto programmu un ERAF atbalstītajos projektos.


tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2007. gada plāns

Izmaiņas

2008. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

4 242,5

4 242,5

3 354,3

-888,2

3 354,3

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

4 242,5

4 242,5

3 354,3

-888,2

3 354,3

Izdevumi - kopā

4 242,5

4 242,5

3 354,3

-888,2

3 354,3

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret kārtējo 2007. gadu kopā (5. aile): -888,2 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 4 242,5 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

·        3 738,0 tūkst. latu – ERAF grantu shēmas „Atbalsts ieguldījumiem uzņēmumu attīstībā īpaši atbalstāmajās teritorijās” projektu izmaksas;

·        504,5 tūkst. latu – uzņēmējdarbības attīstības projektu finansēšana (nacionālie projekti) 2007. gadā.

Palielinājums izdevumos (4. aile): 3 354,3 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

·        2 878,8 tūkst. latu – ERAF grantu shēmas „Atbalsts ieguldījumiem uzņēmumu attīstībā īpaši atbalstāmajās teritorijās” projektu izmaksas.

·        475,5 tūkst. latu – uzņēmējdarbības attīstības projektu finansēšana (nacionālie projekti) 2008. gadā.

23.00.00 Teritoriālā sadarbība

23.01.00 Eiropas Kopienas iniciatīva INTERREG

Darbības galvenie mērķi:

Ieviest un uzraudzīt INTERREG programmu ar mērķi stiprināt ekonomisko un sociālo izlīdzināšanos, atbalstot un veicinot līdzsvarotu reģionālo attīstību un sadarbību gan abpus valstu robežām, gan arī visas Eiropas mērogā.

Sagaidāmais rezultāts:

1) ieviestas un uzraudzītas 4 INTERREG programmas;

2) organizēta Nacionālās komitejas sanāksme;

3) organizētas 4 Uzraudzības komiteju sanāksmes un nodrošināta dalība tajās.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2007. gada plāns

Izmaiņas

2008. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

669,6

669,6

322,0

-347,6

322,0

Ārvalstu finanšu palīdzība iestādes ieņēmumos

50,7

50,7

165,7

115,0

165,7

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

618,9

618,9

156,3

-462,6

156,3

Izdevumi - kopā

669,6

669,6

322,0

-347,6

322,0

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret kārtējo 2007. gadu kopā (5. aile): -347,6 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 669,6 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības: 669,6 tūkst. latu

Ārvalstu finanšu palīdzība:

50,7 tūkst. latu – atmaksas valsts pamatbudžetā no ārvalstu finanšu palīdzības, kas tiks saņemta no INTERREG maksājuma iestādes vai vadoša partnera par 2007. gadā INTERREG IIIB realizētajiem projektiem.

Valsts budžeta finansējums:

·        132,4 tūkst. latu – Latvijas dalības maksa INTERREG programmās (INTERREG, ESPON, INTERACT programmu tehniskajai palīdzībai) 2007. gadā;

·        411,1 tūkst. latu – nacionālā finansējuma nodrošināšana no valsts budžeta Latvijas partneriem INTERREG projektos, tai skaitā INTERREG IIIA pārrobežu sadarbības prioritātēm 359,1 tūkst. latu, INTERREG IIIB Baltijas jūras reģiona programmai 52,0 tūkst. latu;

·        75,4 tūkst. latu – 2007. gada valsts budžeta finansējums INTERREG IIIB RAPLM un Valsts reģionālās attīstības aģentūras realizējamiem projektiem (tai skaitā atalgojumi 25,2 tūkst. latu, kapitālie – 3,5 tūkst. latu):

13,8 tūkst. latu – RAPLM projektam „Baltijas energoefektivitātes tīkls dzīvojamam fondam” (valsts finansējuma daļa 3,5 tūkst. latu un Eiropas Kopienu līdzfinansējuma daļa 10,4 tūkst. latu);

42,7 tūkst. latu – RAPLM projektam „RAIL BALTICA – transnacionālā integrācija caur koordinētu infrastruktūru un reģionālo attīstību” (valsts finansējuma daļa 10,7 tūkst. latu un Eiropas Kopienu līdzfinansējuma daļa 32,0 tūkst. latu);

18,9 tūkst. latu – VRAA projektam „VBN Innoreg”.

Palielinājums izdevumos (4. aile): 322,0 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības: 322,0 tūkst. latu

Ārvalstu finanšu palīdzība:

165,7 tūkst. latu – atmaksas valsts pamatbudžetā no ārvalstu finanšu palīdzības, kas tiks saņemta no INTERREG maksājuma iestādes vai vadoša partnera par 2008. gadā INTERREG IIIB realizētajiem projektiem.

Valsts budžeta finansējums:

·        106,1 tūkst. latu – Latvijas dalības maksa INTERREG programmās (INTERREG programmas tehniskajai palīdzībai) 2008. gadā;

·        45,7 tūkst. latu – nacionālā finansējuma nodrošināšanai no valsts budžeta Latvijas partneriem INTERREG projektos (INTERREG IIIA pārrobežu sadarbības prioritātēm);

·        4,6 tūkst. latu – 2008. gada finansējums ( izdevumi precēm un pakalpojumiem) Baltijas jūras reģiona INTERREG III B projektam „East-West Window” (The External element TACIS).

23.02.00 Eiropas teritoriālā sadarbība

Darbības galvenie mērķi:

ieviest un uzraudzīt Teritoriālās sadarbības programmas ar mērķi veicināt līdzsvarotu, harmonizētu un ilgtspējīgu attīstību visā ES teritorijā.

Sagaidāmais rezultāts:

1) sagatavotas un ieviestas 8 teritoriālās sadarbības programmas;

2) organizētas 4 Nacionālās komitejas sanāksmes;

3) organizētas 16 Uzraudzības komiteju sanāksmes un nodrošināta dalība tajās;

4) nodrošināta vadības sistēmas datu bāzes izveidošana un uzturēšana.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2007. gada plāns

Izmaiņas

2008. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

122,0

122,0

1 300,8

1 178,8

1 300,8

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

122,0

122,0

1 300,8

1 178,8

1 300,8

Izdevumi - kopā

122,0

122,0

1 300,8

1 178,8

1 300,8

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret kārtējo 2007. gadu kopā (5. aile): 1178,8 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 122,0 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

·        22,0 tūkst. latu – Latvijas dalības maksa Mērķa 3 „Eiropas Teritoriālā sadarbība” programmu tehniskajai palīdzībai;

·        100,0 tūkst. latu – kapitālie izdevumi – datu bāzes izveide par Eiropas teritoriālās sadarbības projektiem vadošās, sertifikācijas iestādes darba nodrošināšanai Mērķa 3 „Eiropas Teritoriālā sadarbība” programmā.

Palielinājums izdevumos (4. aile): 1300,8 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

·        786,1 tūkst. latu – nacionālā finansējuma nodrošināšanai (subsīdijas un dotācijas) Latvijas partneriem Eiropas Teritoriālās sadarbības projektos;

·        458,2 tūkst. latu – Latvijas dalības maksa Mērķa 3 „Eiropas Teritoriālā sadarbība” programmu tehniskajai palīdzībai 421,7 tūkst. latu; Latvijas dalības maksa URBACT programmas tehniskajai palīdzībai 2008. gadā 36,5 tūkst. latu;

·        30,0 tūkst. latu – datu bāzes par Eiropas teritoriālās sadarbības projektiem vadošās, sertifikācijas iestādes darbības nodrošināšanai Mērķa 3 „Eiropas Teritoriālā sadarbība” programmā (kapitālie izdevumi).

·        26,5 tūkst. latu – Latvijas dalības maksa ESPON, INTERACT programmu tehniskajai palīdzībai 2008. gadā;

25.00.00 Pašvaldību attīstības nacionālie atbalsta instrumenti

25.01.00 Atbalsts novadiem infrastruktūras attīstībai

Darbības galvenie mērķi:

1) sniegt atbalstu novadu infrastruktūras attīstībai saskaņā ar Administratīvi teritoriālās reformas likumu;

2) veicināt lielu novadu pašvaldību izveidi;

3) veicināt pilsētvides sakārtošanu un ilgtspējīgu pilsētu attīstību esošo un potenciālo novadu nozīmes attīstības centros;

4) sniegt atbalstu pirmskolas izglītības iestāžu infrastruktūras attīstībai reģionālās, novadu un vietējas nozīmes attīstības centros.

Sagaidāmais rezultāts:

1) sakārtota attīstīties spējīga novadu pašvaldību infrastruktūra 45 plānotajos novados, apvienojot 57% pagastu un pilsētu;

2) izmaksāta valsts budžeta dotācija novadu infrastruktūras attīstībai 302 novadu teritoriālajām vienībām.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2007. gada plāns

Izmaiņas

2008. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

12 800,0

-

47 750,0

47 750,0

60 550,0

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

12 800,0

-

47 750,0

47 750,0

60 550,0

Izdevumi - kopā

12 800,0

-

47 750,0

47 750,0

60 550,0

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret kārtējo 2007. gadu kopā (5. aile): 47 750,0 tūkst. latu

tai skaitā:

Palielinājums izdevumos (4. aile): 47 750,0 tūkst. latu

Prioritārie pasākumi:

47 750,0 tūkst. latu – 2008. gada finansējums Administratīvi teritoriālās reformas pabeigšanai – novadu veidošanai (dotācijas un citi transferti pašvaldību budžetiem).

25.02.00 Atbalsts pašvaldību investīciju projektiem

Darbības galvenie mērķi:

Sniegt valsts atbalstu pašvaldības infrastruktūras sakārtošanai un attīstībai.

Sagaidāmais rezultāts:

Nodrošināti priekšnosacījumi efektīvai pašvaldības funkciju veikšanai un līdzsvarotai valsts teritorijas attīstībai.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2007. gada plāns

Izmaiņas

2008. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

20 872,2

20 872,2

20 872,2

0

20 872,2

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

20 872,2

20 872,2

20 872,2

0

20 872,2

Izdevumi - kopā

20 872,2

20 872,2

20 872,2

0

20 872,2

Izdevumi:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 20 872,2 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

20 872,2 tūkst. latu – 2007. gada finansējums pašvaldībām investīciju projektu īstenošanai.

Palielinājums izdevumos (4. aile): 20 872,2 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

20 872,2 tūkst. latu – 2008. gada finansējums pašvaldībām investīciju projektu īstenošanai.

25.04.00 Mērķdotācija pašvaldību apvienošanas projektu sagatavošanai un dotācijas pašvaldībām Administratīvi teritoriālās reformas likuma izpildei

Darbības galvenie mērķi:

1) veicināt administratīvi teritoriālās reformas īstenošanu, nodrošinot vietējo pašvaldī­bu apvienošanās projektu sagatavošanu, saskaņā ar Administratīvi teritoriālās reformas likumu;

2) vienreizējās dotācijas piešķiršana pašvaldībām, kuras veic administratīvi teritoriālo reformu, nodrošinot Administratīvi teritoriālās reformas likuma 9. panta pirmās daļas īstenošanu.

Sagaidāmais rezultāts:

1) izstrādāti 39 apvienošanās projekti;

2) izveidotas attīstīties spējīgas pašvaldības (26% Latvijas novadu).

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2007. gada plāns

Izmaiņas

2008. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

435,0

0

0

0

435,0

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

435,0

0

0

0

435,0

Izdevumi - kopā

435,0

0

0

0

435,0

 

25.05.00 Pašvaldību vienotās informācijas sistēmas attīstība un uzturēšana

Darbības galvenie mērķi:

1) nodrošināt pašvaldības ar informāciju un komunikāciju tehnoloģijām, ieviešot e-pakalpojumus un veidojot e–pārvaldi pašvaldībās;

2) attīstīt pašvaldību informāciju tehnoloģiju kompetenču centru un uzziņu centru darbību.

Sagaidāmais rezultāts:

1) izveidota jauna pašvaldību funkciju izpildei nepieciešama lietotājprogramma;

2) nodrošināta elektroniskās informācijas apmaiņa starp pašvaldībām un valsts datu bāzēm (datu bāžu skaits – 2);

3) nodrošināts bezmaksas interneta pieslēgums 80% pašvaldību publiskajām bibliotēkām un bezmaksas datoru izmantošana iedzīvotājiem.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2007. gada plāns

Izmaiņas

2008. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

1 227,9

361,4

655,5

294,1

1 522,0

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

1 227,9

361,4

655,5

294,1

1 522,0

Izdevumi - kopā

1 227,9

361,4

655,5

294,1

1 522,0

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret kārtējo 2007. gadu kopā (5. aile): 294,1 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 361,4 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

361,4 tūkst. latu – ERAF nacionālās programmas „Elektroniskās pārvaldes infrastruktūras bāzes attīstība un pilnveidošana” projekta „Pašvaldību e–pārvaldes bāzes izveide” izmaksas (kapitālie izdevumi 257,2 tūkst. latu un kārtējie izdevumi – 104,2 tūkst. latu, t.sk. atalgojumiem – 64,8 tūkst. latu).

Palielinājums izdevumos (4. aile): 281,1 tūkst. latu

Prioritārie pasākumi:

300,0 tūkst. latu – mērķdotācija pašvaldību publiskajām bibliotēkām bezmaksas interneta un datoru izmantošanai.

Citas izmaiņas:

355,5 tūkst. latu – projekta „Pašvaldību e–pārvaldes bāzes izveide” rezultātā izveidoto centru, sistēmu un moduļu uzturēšanai (izdevumi precēm un pakalpojumiem – 33,1 tūkst. latu; dotācijas un citi transferti pašvaldību budžetiem – 248,0 tūkst. latu).

25.06.00 Atbalsts telpiskās plānošanas politikas īstenošanai

Darbības galvenie mērķi:

1) nodrošināt ilgtspējīgu zemes izmantošanas politiku pašvaldībās, atbalstot teritorijas plānojumu un to grozījumu izstrādi;

2) atbalstīt pašvaldību rīcībspēju organizēt teritorijas attīstību dinamiskas ekonomiskās attīstības apstākļos.

Sagaidāmais rezultāts:

Izstrādāti pašvaldību 118 administratīvo teritoriju plānojumi.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2007. gada plāns

Izmaiņas

2008. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

440,0

0

160,0

160,0

600,0

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

440,0

0

160,0

160,0

600,0

Izdevumi - kopā

440,0

0

160,0

160,0

600,0

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret kārtējo 2007. gadu kopā (5. aile): 160,0 tūkst. latu

Palielinājums izdevumos (4. aile): 160,0 tūkst. latu

Prioritārie pasākumi:

160,0 tūkst. latu – finansējums mērķdotācijām plānošanas reģionu, rajonu un vietējo pašvaldību teritorijas plānojumu izstrādei.

25.07.00 Dotācija Latvijas Pašvaldību savienības pārstāvniecībai Briselē

Darbības galvenie mērķi:

nodrošināt Latvijas pašvaldību interešu ievērošanu Eiropas Savienības likumdošanas izstrādes procesā.

Sagaidāmais rezultāts:

1) ievērotas Latvijas pašvaldību intereses Eiropas Savienības likumdošanas izstrādes procesā;

2) nodrošinātas sekretariāta funkcijas Latvijas Pašvaldību savienības ES Reģionu komitejas locekļiem un koordinēta Latvijas pašvaldību priekšlikumu un viedokļu izstrāde ES reģionu komitejā.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2007. gada plāns

Izmaiņas

2008. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

106,1

0

0

0

106,1

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

106,1

0

0

0

106,1

Izdevumi - kopā

106,1

0

0

0

106,1

 

27.00.00 Politiku veidošana un vadība

Darbības galvenie mērķi:

Nodrošināt efektīvu un kvalitatīvu ministrijas darbības stratēģijas plānošanu un īstenošanu.

Sagaidāmais rezultāts:

1) Sagatavoti 3 tiesību aktu projekti;

2) Izstrādāts informatīvais ziņojums par pašvaldību dotācijas izmantošanu iepriekšējā gadā;

3) organizētas 4 Nacionālās attīstības padomes sēdes;

4) veikta ministrijas 2008. – 2010. gadam darbības stratēģijas novērtēšana;

5) sagatavots ministrijas publiskais pārskats;

6) organizēti 250 sabiedrības informēšanas pasākumi (to skaitā, publikāciju skaits nacionālajā un reģionālajā presē);

7) organizētas 4 Nacionālās reģionālās attīstības padomju sēdes.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2007. gada plāns

Izmaiņas

2008. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

4 945,2

331,7

405,2

73,6

5 018,8

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

4 945,2

331,7

405,2

73,6

5 018,8

Izdevumi - kopā

4 945,2

331,7

405,2

73,6

5 018,8

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret kārtējo 2007. gadu kopā (5. aile): 73,6 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 331,7 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

·        1,7 tūkst. latu – iemaksas starptautiskajā Mājokļu un plānošanas federācijā (IHFP);

·        21,4 tūkst. latu – izdevumi struktūrfondu nacionālās programmas projektam Nr. 5.1.1. „Atbalsts projektu atlasē, vērtēšanā, programmu vadībā un uzraudzībā iesaistītajām institūcijām, arī finanšu kontrolēm un auditam” līdzekļu samazinājums kārtējos izdevumos 21,4 tūkst. latu apmērā (t.sk. atalgojumi– 17,2 tūkst. latu).

·        24,1 tūkst. latu – finansējums Latvijas–Flandrijas sadarbības programmas projekta Nr. LET/004/06 īstenošanai (t.sk. atalgojumi 10,5 tūkst. latu, valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas 2,5 tūkst. latu, preču un pakalpojumu apmaksai 11,1 tūkst);

Citas izmaiņas:

·        120,0 tūkst. latu – finansējuma pārdale programmai 21.00.00 „Atbalsts plānošanas reģioniem” sakarā ar funkcijas (teritorijas plānojumu izvērtēšana) nodošanu plānošanas reģioniem (kārtējie izdevumi 97,4 tūkst. latu, t.sk. atalgojumi 58,5 tūkst. latu, valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas 14,1 tūkst. latu, izdevumi precēm un pakalpojumiem 24,8 tūkst. latu, kapitālie izdevumi – 22,6 tūkst. latu);

·        100,0 tūkst. latu – izstādes „Reģionālā attīstība Latvijā” organizēšanai 2007. gadā (kārtējie izdevumi);

·        50,3 tūkst. latu – pētījuma par pašvaldību finanšu izlīdzināšanas sistēmas attīstību veikšanai (kārtējie izdevumi);

·        8,9 tūkst. latu – bāzes izdevumu optimizācija;

·        3,2 tūkst. latu – Reģionālās attīstības uzraudzības un novērtēšanas sistēmas (RAUNS) ieviešanai ( kapitālie izdevumi 3,2 tūkst. latu);

·        2,2 tūkst. latu – operacionālo programmu tulkošanai valsts valodā (kārtējie izdevumi);

Palielinājums izdevumos (4. aile): 405,2 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

·        41,9 tūkst. latu – izdevumi Norvēģijas/EEZ finanšu instrumentu projektam „Tehniskās palīdzības fonds 2006.–2011. gadam” (kārtējie izdevumi 41,9 tūkst. latu, t.sk. atalgojumi – 10,0 tūkst. lati, valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas 3,2 tūkst. latu, izdevumi precēm un pakalpojumiem 28,7 tūkst. latu);

·        12,9 tūkst. latu – Eiropas Savienības fondu tehniskās palīdzības pasākumu īstenošanas nodrošināšanai līdz 2008. gada 1. jūlijam saskaņā ar MK 2007. gada 20. jūnija rīkojumu Nr. 390;

·        1,7 tūkst. latu – iemaksas starptautiskajā Mājokļu un plānošanas federācijā (IHFP).

Citas izmaiņas:

348,7 tūkst. latu – Latvijas Nacionālā attīstības plāna 2007.– 2013. gadam Ekspertu foruma darbības nodrošināšanai (atalgojumiem 232,5 lati, valsts obligātas sociālās apdrošināšanas iemaksas 75,0 lati un pārējie kārtējie izdevumi 41,2 lati).

 


 

62. Mērķdotācijas pašvaldībām

Darbības galvenie mērķi:

1) mērķdotācijas republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām – pašvaldību speciālajām pirmsskolas iestādēm, internātskolām un sanatorijas tipa internātskolām, speciālajām inter­nātskolām bērniem ar fiziskās un garīgās attīstības traucējumiem;

2) mērķdotācijas pašvaldību tautas mākslas kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām;

3) mērķdotācijas republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām – pašvaldību izglītības iestāžu pedagogu darba samaksai un sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām;

4) mērķdotācijas republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām – pašvaldību izglītības iestādēs piecgadīgo un sešgadīgo bērnu apmācības pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām;

5) mērķdotācijas republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām – pašvaldību pirmsskolas izglītības iestādēs nodarbināto pedagogu darba samaksas paaugstināšanai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām.

01.00.00 Mērķdotācijas izglītības pasākumiem

Darbības galvenie mērķi:

saskaņā ar Vispārējās izglītības likuma 62. panta otro daļu un Ministru kabineta 2001. gada 20. novembra noteikumiem Nr. 493 „Speciālās izglītības iestā­žu, vispārējās izglītības iestāžu speciālās izglītības klašu (grupu) un internātskolu finansēšanas kārtība“ nodrošināt pašvaldību speciālo pirmsskolas iestāžu, internātskolu un sanatorijas tipa internātskolu, speciālo internātskolu bērniem ar fiziskās un garīgās attīstības traucējumiem pedagogu un pārējā personāla darba samaksu un sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, kā arī šo iestāžu uzturēšanas izdevumus, lai radītu iespējas un apstākļus izglītojamajiem ar speciālām vajadzībām iegūt savam veselības stāvoklim, spējām un attīstības līmenim atbil­stošu izglītību, vienlaikus nodrošinot izglītojamā pedagoģiski psiholoģisko un medicīnisko korekciju, sagatavotību darbam un dzīvei.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2007 ga­da plāns

Izmaiņas izdevumos

2008. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā (Ls)

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

44 886,1

-

11 204,8

11 204,8

56 090,9

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

44 886,1

-

11 204,8

11 204,8

56 090,9

Izdevumi - kopā

44 886,1

-

11 204,8

11 204,8

56 090,9

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2007. gadu kopā (5. aile): 11 204,8 tūkst. latu

tai skaitā:

Palielinājums izdevumos (4. aile): 11 204,8 tūkst. latu

Citas izmaiņas:

·        3 271,0 tūkst. latu – no 2007. gada 1. septembra uzsāktā pedagogu darba samaksas palielinājuma par 50 latiem nodrošināšanai saskaņā ar Ministru kabineta 2007. gada 7. augusta noteikumiem Nr. 545 „Grozījumi Ministru kabineta 2004. gada 24. augusta noteikumos Nr. 746 „Pedagogu darba samaksas noteikumi”” (turpmāk – saskaņā ar Ministru kabineta 2007. gada 7. augusta noteikumiem Nr. 545);

·        364,7 tūkst. latu – ārstniecības personu darba samaksas nodrošināšanai atbilstoši Ministru kabineta 2005. gada 20. decembra noteikumiem Nr. 995 „Noteikumi par tiešās pārvaldes iestāžu ierēdņu, darbinieku un amatpersonu un Centrālās vēlēšanu komisijas un Centrālās zemes komisijas darbinieku darba samaksas sistēmu un kvalifikācijas pakāpēm, kā arī ierēdņu pabalstiem un kompensāciju” un ar Ministru kabineta 2006. gada 6. novembra rīkojumu Nr. 870 „Par programmu „Cilvēkresursu attīstība veselības aprūpē 2006.-2015. gadam”” atbalstītajai programmai „Cilvēkresursu attīstība veselības aprūpē”.

Prioritārie pasākumi:

·        3 271,0 tūkst. latu – no 2007. gada 1. septembra uzsāktajai vispārējās pamatizglītības un vispārējās vidējas izglītības, kā arī profesionālās izglītības iestāžu pedagogu samaksai par individuālo darbu ar izglītojamajiem divu stundu apmērā uz vienu darba likmi un vienu darba likmi par izglītojamo darbu labošanu valodu, matemātikas, dabaszinību cikla un vēstures mācību priekšmetu pedagogiem saskaņā ar Ministru kabineta 2007. gada 7. augusta noteikumiem Nr. 545 „Grozījumi Ministru kabineta 2004. gada 24. augusta noteikumos Nr. 746 „Pedagogu darba samaksas noteikumi”” (turpmāk – saskaņā ar Ministru kabineta 2007. gada 7. augusta noteikumiem Nr. 545);

·        2 498,1 tūkst. latu – minimālās mēneša darba algas paaugstināšanai no 120 latiem uz 160 latiem ar 2008. gada 1. janvāri saskaņā ar Ministru kabineta 2007. gada 28. augusta noteikumiem Nr. 592 „Noteikumi par minimālo mēneša darba algu un minimālo stundas tarifa likmi” (turpmāk – saskaņā ar Ministru kabineta 2007. gada 28. augusta noteikumiem Nr. 592);

·        1 800,0 tūkst. latu – speciālo izglītības iestāžu uzturēšanas izdevumu sadārdzinājumam.

02.00.00 Mērķdotācijas pašvaldību tautas mākslas kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām

Darbības galvenie mērķi:

nodrošināt pašvaldību tautas mākslas kolektīvu vadītāju darba samaksu un valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, lai radītu visu sociālo, profesionālo u.c. sabiedrības grupu integrācijas veicināšanu, jaunatnes audzināšanu un iesaistīšanu kultūras procesā, kas veicinās tautas mākslas procesa nodrošināšanu, tautas mākslas kolektīvu kvalitātes līmeņa uzturēšanu un kultūrvides veidošanu.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2007. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2008. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā (Ls)

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

746,9

-

157,2

157,2

904,2

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

746,9

-

157,2

157,2

904,2

Izdevumi - kopā

746,9

-

157,2

157,2

904,2

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2007. gadu kopā (5. aile): 157,2 tūkst. latu

tai skaitā:

Palielinājums izdevumos (4. aile): 157,2 tūkst. latu

Prioritārie pasākumi:

157,2 tūkst. latu – minimālās mēneša darba algas paaugstināšanai no 120 latiem uz 160 latiem ar 2008. gada 1. janvāri saskaņā ar Ministru kabineta 2007. gada 28. augusta noteikumiem Nr. 592.

05.00.00 Mērķdotācijas republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām – pašvaldību izglītības iestāžu pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām

Darbības galvenie mērķi:

saskaņā ar Izglītības likuma 60. panta trešo daļu un Vispārējās izglītības likuma 62. panta trešo daļu nodrošināt pašvaldību pamata, vispārējās vidējās izglītības, profesionālās izglītības un speciālās izglītības iestāžu pedagogiem darba samaksu un sociālās apdroši­nāšanas obligātās iemaksas, kuru uzdevums ir piedalīties izglītības programmas īstenošanā attiecīgajā pašvaldības izglītības iestādē.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2007. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2008. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā (Ls)

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

165 107,9

-

56 388,8

56 388,8

221 496,7

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

165 107,9

-

56 388,8

56 388,8

221 496,7

Izdevumi - kopā

165 107,9

-

56 388,8

56 388,8

221 496,7

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2007. gadu kopā (5. aile): 56 388,8 tūkst. latu

tai skaitā:

Palielinājums izdevumos (4. aile): 56 388,8 tūkst. latu

Citas izmaiņas:

31 800,7 tūkst. latu – no 2007. gada 1. septembra uzsāktā pedagogu darba samaksas palielinājuma par 50 latiem nodrošināšanai saskaņā ar Ministru kabineta 2007. gada 7. augusta noteikumiem Nr. 545.

Prioritārie pasākumi:

24 588,1 tūkst. latu – no 2007. gada 1. septembra uzsāktajai vispārējās pamatiz­glītības un vispārējās vidējas izglītības, kā arī profesionālās izglītības iestāžu pedagogu samaksai par individuālo darbu ar izglītojamajiem divu stundu apmērā uz vienu darba likmi un vienu darba likmi par izglītojamo darbu labošanu valodu, matemātikas, dabaszinību cikla un vēstures mācību priekšmetu pedagogiem saskaņā ar Ministru kabineta 2007. gada 7. augusta noteikumiem Nr. 545.

10.00.00 Mērķdotācijas republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām – pašvaldību izglītības iestādēs piecgadīgo un sešgadīgo bērnu apmācībā nodarbināto pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām

Darbības galvenie mērķi:

saskaņā ar Izglītības likuma 60. panta trešo daļu nodrošināt finansējumu pašvaldību izglītības iestāžu piecgadīgo un sešgadīgo bērnu apmācības pedagogiem darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksas, kuru uzdevums ir piedalīties piecgadīgo un sešgadīgo bērnu obligāto pirmsskolas izglītības programmas īstenošanā attiecīgajā pašvaldības izglītības iestādē.


tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2007. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2008. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā (Ls)

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

11 044,9

-

2 523,1

2 523,1

13 568,0

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

11 044,9

-

2 523,1

2 523,1

13 568,0

Izdevumi - kopā

11 044,9

-

2 523,1

2 523,1

13 568,0

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2007. gadu kopā (5. aile): 2 523,1 tūkst. latu

tai skaitā:

Palielinājums izdevumos (4. aile): 2 523,1 tūkst. latu

Citas izmaiņas:

2 523,1 tūkst. latu – no 2007. gada 1. septembra uzsāktā pedagogu darba samaksas palielinājuma par 50 latiem nodrošināšanai saskaņā ar Ministru kabineta 2007. gada 7. augusta noteikumiem Nr. 545.

14.00.00 Mērķdotācijas republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām – pašvaldību pirmsskolas izglītības iestādēs nodarbināto pedagogu darba samaksas paaugstināšanai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām

Darbības galvenie mērķi:

saskaņā ar Valdības deklarāciju nodrošināt darba samaksas paaugstināšanai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām nepieciešamo finansējumu pašvaldību pirmsskolas izglītības iestāžu pedagogiem, kuru uzdevums ir piedalīties pirmsskolas bērnu (izņemot piecgadīgo un sešgadīgo) izglītošanā attiecīgajā pašvaldības izglītības iestādē.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2007. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2008. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā (Ls)

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

6 178,0

-

5 922,8

5 922,8

12 100,8

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

6 178,0

-

5 922,8

5 922,8

12 100,8

Izdevumi - kopā

6 178,0

-

5 922,8

5 922,8

12 100,8

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2007. gadu kopā (5. aile): 5 922,8 tūkst. latu

tai skaitā:

Palielinājums izdevumos (4. aile): 5 922,8 tūkst. latu

Citas izmaiņas:

5 922,8 tūkst. latu – no 2007. gada 1. septembra uzsāktā pedagogu darba samaksas palielinājuma par 50 latiem nodrošināšanai saskaņā ar Ministru kabineta 2007. gada 7. augusta noteikumiem Nr. 545.

 

 


 

64. Dotācijas pašvaldībām

Darbības galvenie mērķi:

1) Pašvaldību finanšu izlīdzināšanas fondam;

2) Nekustamā īpašuma nodokļa prognozes samazinājuma kompensācijai.

01.00.00 Dotācija pašvaldību finanšu izlīdzināšanas fondam

Darbības galvenie mērķi:

programmai plānotie finanšu līdzekļi ir finansējums pašvaldību finanšu izlīdzināšanas fondam. Pašvaldību finanšu izlīdzināšanas fonds īsteno gan ieņēmumu kapacitātes, gan izdevumu nepieciešamības izlīdzināšanu. Dotācija pašvaldību finanšu izlīdzināšanas fondam paredzēta, lai nodrošinātu pašvaldībām izmaksājamo dotāciju no fonda apmēru, kuru veido pašvaldību iemaksas fondā un valsts budžeta dotācija.

Sagaidāmais rezultāts:

veikta pašvaldību finanšu daļēja izlīdzināšana, lai veicinātu pašvaldību iniciatīvu un patstāvību savu finanšu resursu veidošanā. Finanšu izlīdzināšana nodrošinās finansiāli vājākas pašvaldības ar finanšu resursiem, lai tām radītu līdzīgas iespējas ar likumu noteikto funkciju izpildei.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2007. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2008. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā (Ls)

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

7 152,9

-

-

-

7 152,9

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

7 152,9

-

-

-

7 152,9

Izdevumi - kopā

7 152,9

-

-

-

7 152,9

Izdevumi:

2008. gada izdevumi programmai ir plānoti 2007. gada izdevumu līmenī.

Kopējā 2008. gadam prognozētā finanšu nepieciešamība pašvaldībām tiks nodrošināta pie dotācijas no valsts budžeta 7 152,9 tūkst. latu apmērā.

09.00.00 Dotācija nekustamā īpašuma nodokļa prognozes samazinājuma kompensācijai

Darbības galvenie mērķi:

programmai plānotie finanšu līdzekļi ir paredzēti, lai kompensētu pašvaldībām nekustamā īpašuma nodokļa prognozes 2008. gadam samazinājumu, salīdzinājumā ar nekustamā īpašuma nodokļa prognozi 2007. gadam. Tā kā 2007. gada 11. septembra Ministru kabineta sēdē tika izskatīti un pieņemti Ministru kabineta noteikumi „Grozījumi 2006. gada 18. aprīļa noteikumos Nr. 305 „Kadastrālās vērtēšanas noteikumi””, kas paredz ēku tipu kadastrālās vērtības aprēķinā izmantojamā apjoma un būves fiziskā stāvokļa korekcijas koeficienta vērtību maiņu un rada izmaiņas ēku kadastrālajās vērtībās, kas savukārt atstāj iespaidu uz nekustamā īpašuma nodokļa apmēru nodokļa maksātājiem, kā arī nodokļa ieņēmumiem pašvaldībām, tad, lai nepasliktinātu pašvaldību finansiālo stāvokli un nodrošinātu pašvaldības ar finanšu resursiem normatīvajos aktos noteikto funkciju izpildei ir nepieciešama dotācija no valsts budžeta.

Sagaidāmais rezultāts:

pašvaldības arī turpmāk varēs sekmīgi pildīt normatīvajos aktos noteiktās funkcijas un izmaiņas kadastrālās vērtēšanas noteikumos neatstās negatīvu ietekmi uz pašvaldību budžeta ieņēmumiem, jo ar dotācijas palīdzību pašvaldībām, kam nekustamā īpašuma nodokļa prognozes samazinājums salīdzinājumā ar nekustamā īpašuma nodokļa prognozi 2007. gadam ir lielāks par 100 latiem, tiks kompensēti 90% no šī samazinājuma.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2007. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2008. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā (Ls)

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

3 596,6

-2 457,4

-

-2 457,4

1 139,2

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

3 596,6

-2 457,4

-

-2 457,4

1 139,2

Izdevumi - kopā

3 596,6

-2 457,4

-

-2 457,4

1 139,2

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2007. gadu kopā (5. aile): -2 457,4 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 2 457,4 tūkst. latu

Citas izmaiņas:

2 457,4 tūkst. latu – nepieciešamā valsts budžeta dotācija nekustamā īpašuma nodokļa prognozes 2008. gadam samazinājuma kompensācijai salīdzinājumā ar nekustamā īpašuma nodokļa prognozes 2007. gadam samazinājuma kompensācijai nepieciešamo valsts budžeta dotācijas apmēru ir mazāka.

 


 

74. Apropriācijas rezerve

Darbības galvenie mērķi:

1) nodrošināt valsts finanšu politikas īstenošanas nepārtrauktību;

2) mazināt negatīvo efektu nelietderīgai un neplānotai budžeta līdzekļu izlietošanai gadījumos, ja objektīvu iemeslu dēļ netiek veikti kārtējā gadā ieplānotie iepirkumi vai realizēti investīciju projekti.

Sagaidāmais rezultāts:

1) gadskārtējā valsts budžeta likumā noteikta apropriācijas rezerve, ko ministrijas, citas centrālās valsts iestādes un pašvaldības izmanto Ministru kabineta noteiktajā kārtībā;

2) gadskārtējā valsts budžeta likumā noteikti apropriācijas rezerves izmantošanas galvenie noteikumi;

3) apropriācijas rezerves apjomu vidējam termiņam apstiprina Ministru kabinets vienlaikus ar vidēja termiņa makroekonomiskās attīstības un fiskālās politikas ietvaru;

4) Ministru kabinets apropriācijas rezerves ietvaros piešķir ministrijām, citām centrālajām valsts iestādēm un pašvaldībām apropriācijas, bet ne lielākā apjomā par to neizlietoto dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem iepriekšējā gada beigās;

5) Ministru kabinets apstiprina kārtējā gada apropriācijas rezerves sadalījumu ministrijām, citām centrālajām valsts iestādēm un pašvaldībām pa programmām, apakšprogrammām un izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodiem.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2007. gada plāns

Izmaiņas

2008. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

-

-

10 000,0

10 000,0

10 000,0

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

-

-

10 000,0

10 000,0

10 000,0

Izdevumi – kopā

-

-

10 000,0

10 000,0

10 000,0

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret kārtējo 2007. gadu kopā (5. aile): 10 000,0 tūkst. latu

tai skaitā:

Palielinājums izdevumos (4. aile): 10 000,0 tūkst. latu

Citas izmaiņas:

·        10 000,0 tūkst. latu gadskārtējā valsts budžeta likumā noteikta apropriācijas rezerve, ko saskaņā ar Likuma par budžetu un finanšu vadību 9.1 pantu Ministru kabinets piešķir ministrijām, citām centrālajām valsts iestādēm un pašvaldībām apropriācijas, lai nodrošinātu valsts politikas īstenošanu un vispārējo vadību.