Rīgā

 

Rīgā

 

15.06.2009.                Nr.90/TA-2122, TA-2111, TA-2119,

TA-2118, TA-2114, TA-2117,

TA-2124, TA-2132, TA-2133,

TA-2130, TA-2134, TA-2135,

TA-2138, TA-2137, TA-2123

 

Saeimas Prezidijam

 

Nosūtām Saeimai izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstītos ar 2009.gada valsts budžeta grozījumiem saistītus likumprojektus –

"Par valsts pensiju un valsts pabalstu izmaksu laika periodā no 2009.gada līdz 2012.gadam", kuru izstrādāja Labklājības ministrija (atbildīgā
amatpersona
- Korčagins 67021568, Edgars.Korcagins@lm.gov.lv);

"Grozījumi Militārpersonu izdienas pensiju likumā", kuru izstrādāja Aizsardzības ministrija (atbildīgā amatpersona - Žukovs 67335027, Deniss.Zukovs@mod.gov.lv);

"Grozījums Diplomātu izdienas pensiju likumā", kuru izstrādāja Ārlietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Baiža 67016163, davis.baiza@mfa.gov.lv);

"Grozījumi likumā "Par izdienas pensijām Iekšlietu ministrijas sistēmas darbiniekiem ar speciālajām dienesta pakāpēm"", kuru izstrādāja Iekšlietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Razna 67095662, Martins.Razna@iem.gov.lv);

"Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju"", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Zepa 67013142, dagnija.zepa@em.gov.lv);

"Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību kapitāla daļām un kapitālsabiedrībām"", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Lore 67013207, kaspars.lore@em.gov.lv);

"Grozījumi likumā "Par izložu un azartspēļu nodevu un nodokli"", kuru izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Ungurs 67504952, Janis.ungurs@iaui.gov.lv);

"Grozījums Prokuroru izdienas pensiju likumā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Novožilova 67162697, Linda.Novozilova@tm.gov.lv);

"Grozījums Tiesnešu izdienas pensiju likumā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Novožilova 67162697, Linda.Novozilova@tm.gov.lv);

"Grozījums Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja amatpersonu izdienas pensiju likumā", kuru izstrādāja Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (atbildīgā amatpersona - Zeppa-Priedīte 67356137, violeta.zeppa.priedite@knab.gov.lv);

"Grozījums Satversmes aizsardzības biroja amatpersonu izdienas pensiju likumā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Ilgaža 67162696, Inita.Ilgaza@tm.gov.lv);

"Grozījumi likumā "Par uzņēmumu ienākuma nodokli"", kuru izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Kaļāne 67095491, Astra.Kalane@fm.gov.lv);

"Grozījumi Valsts un pašvaldību profesionālo orķestru, koru, koncertorganizāciju, teātru un cirka mākslinieku izdienas pensiju likumā", kuru izstrādāja Kultūras ministrija (atbildīgā amatpersona - Āboliņa 67330267, Daina.Abolina@km.gov.lv);

"Grozījums Dziesmu un deju svētku likumā", kuru izstrādāja Kultūras ministrija (atbildīgā amatpersona - Āboliņa 67330267, Daina.Abolina@km.gov.lv);

"Grozījumi Ministru kabineta iekārtas likumā", kuru izstrādāja Valsts kanceleja (atbildīgā amatpersona - Osvalde 67082971, rudite.osvalde@mk.gov.lv).

Lūdzam izdarīt grozījumus Saeimas š.g. 15.jūnija sēdes darba kārtībā un iekļaut jautājumu par minēto likumprojektu nodošanu Saeimas komisijām, kā arī lūdzam likumprojektus izskatīt kā steidzamus.

 

Pielikumā: 1. Likumprojekts "Par valsts pensiju un valsts pabalstu izmaksu laika periodā no 2009.gada līdz 2012.gadam" uz

2 lpp.

2. Likumprojekta "Par valsts pensiju un valsts pabalstu izmaksu laika periodā no 2009.gada līdz 2012.gadam" anotācija uz 12 lpp.

3. Ministru kabineta 2009.gada 14.jūnija sēdes protokola Nr.41 2.§ izraksts uz 1 lp.

4. Likumprojekts "Grozījumi Militārpersonu izdienas pensiju likumā" uz 2 lpp.

5. Likumprojekta "Grozījumi Militārpersonu izdienas pensiju likumā" anotācija uz 4 lpp.

6. Ministru kabineta 2009.gada 14.jūnija sēdes protokola Nr.41 3.§ izraksts uz 1 lp.

7. Likumprojekts "Grozījums Diplomātu izdienas pensiju likumā" uz 2 lpp.

8. Likumprojekta "Grozījums Diplomātu izdienas pensiju likumā" anotācija uz 4 lpp.

9. Ministru kabineta 2009.gada 14.jūnija sēdes protokola Nr.41 4.§ izraksts uz 1 lp.

10. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par izdienas pensijām Iekšlietu ministrijas sistēmas darbiniekiem ar speciālajām dienesta pakāpēm"" uz 1 lpp.

11. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par izdienas pensijām Iekšlietu ministrijas sistēmas darbiniekiem ar speciālajām dienesta pakāpēm"" anotācija uz 5 lpp.

12. Ministru kabineta 2009.gada 14.jūnija sēdes protokola Nr.41 5.§ izraksts uz 1 lp.

13. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju"" uz 1 lpp.

14. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju"" anotācija uz 6 lpp.

15. Ministru kabineta 2009.gada 14.jūnija sēdes protokola Nr.41  17.§ izraksts uz 1 lp.

16. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību kapitāla daļām un kapitālsabiedrībām"" uz 5 lpp.

17. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību kapitāla daļām un kapitālsabiedrībām"" anotācija uz 8 lpp.

18. Ministru kabineta 2009.gada 14.jūnija sēdes protokola Nr.41  18.§ iz raksts uz 1 lp.

19. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par izložu un azartspēļu nodevu un nodokli"" uz 2 lpp.

20. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par izložu un azartspēļu nodevu un nodokli"" anotācija uz 8 lpp.

21. Ministru kabineta 2009.gada 14.jūnija sēdes protokola Nr.41  22.§ izraksts uz 1 lp.

22. Likumprojekts "Grozījums Prokuroru izdienas pensiju likumā" uz 1 lpp.

23. Likumprojekta "Grozījums Prokuroru izdienas pensiju likumā" anotācija uz 6 lpp.

24. Ministru kabineta 2009.gada 14.jūnija sēdes protokola Nr.41  25.§ izraksts uz 1 lp.

25. Likumprojekts "Grozījums Tiesnešu izdienas pensiju likumā" uz 1 lpp.

26. Likumprojekta "Grozījums Tiesnešu izdienas pensiju likumā" anotācija uz 6 lpp.

27. Ministru kabineta 2009.gada 14.jūnija sēdes protokola Nr.41  26.§ izraksts uz 1 lp.

28. Likumprojekts "Grozījums Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja amatpersonu izdienas pensiju likumā" uz

1 lpp.

29. Likumprojekta "Grozījums Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja amatpersonu izdienas pensiju likumā" anotācija uz 7 lpp.

30. Ministru kabineta 2009.gada 14.jūnija sēdes protokola Nr.41  27.§ izraksts uz 1 lp.

31. Likumprojekts "Grozījums Satversmes aizsardzības biroja amatpersonu izdienas pensiju likumā" uz 1 lpp.

32. Likumprojekta "Grozījums Satversmes aizsardzības biroja amatpersonu izdienas pensiju likumā" anotācija uz 6 lpp.

33. Ministru kabineta 2009.gada 14.jūnija sēdes protokola Nr.41  28.§ izraksts uz 1 lp.

34. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par uzņēmumu ienākuma nodokli"" uz 3 lpp.

35. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par uzņēmumu ienākuma nodokli"" anotācija uz 4 lpp.

36. Ministru kabineta 2009.gada 14.jūnija sēdes protokola Nr.41  29.§ izraksts uz 1 lp.

37. Likumprojekts "Grozījumi Valsts un pašvaldību profesionālo orķestru, koru, koncertorganizāciju, teātru un cirka mākslinieku izdienas pensiju likumā" uz 2 lpp.

38. Likumprojekta "Grozījumi Valsts un pašvaldību profesionālo orķestru, koru, koncertorganizāciju, teātru un cirka mākslinieku izdienas pensiju likumā" anotācija uz 6 lpp.

39. Ministru kabineta 2009.gada 14.jūnija sēdes protokola Nr.41 30.§ izraksts uz 1 lp.

40. Likumprojekts "Grozījums Dziesmu un deju svētku likumā" uz 1 lpp.

41. Likumprojekta "Grozījums Dziesmu un deju svētku likumā" anotācija uz 5 lpp.

42. Ministru kabineta 2009.gada 14.jūnija sēdes protokola Nr.41  31.§ izraksts uz 1 lp.

43. Likumprojekts "Grozījumi Ministru kabineta iekārtas likumā" uz 1 lpp.

44. Likumprojekta "Grozījumi Ministru kabineta iekārtas likumā" anotācija uz 4 lpp.


 

45. Ministru kabineta 2009.gada 14.jūnija sēdes protokola Nr.41 36.§ izraksts uz 1 lp.

 

 

 

 

Ministru prezidents,

bērnu, ģimenes un sabiedrības

integrācijas lietu ministrs                                             V.Dombrovskis

 

 

 

 

Stafecka 67082931


Likumprojekts

 

Grozījums Satversmes aizsardzības biroja amatpersonu

izdienas pensiju likumā

 

Izdarīt Satversmes aizsardzības biroja amatpersonu izdienas pensiju likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2004, 2.nr.; 2007, 24.nr.) šādu grozījumu:

 

Papildināt pārejas noteikumus ar jaunu 3. – 6.punktu šādā redakcijā:

„3. No 2009.gada 1.jūlija līdz 2012.gada 31.decembrim izdienas pensijas saņēmējam, kuram izdienas pensija piešķirta līdz 2009.gada 30.jūnijam, izdienas pensiju pārrēķina un samazina par 10% no aprēķinātā izdienas pensijas apmēra. Satversmes aizsardzības birojs izdienas pensijas pārrēķina līdz 2009.gada 3.jūlijam.

4. No 2009.gada 1.jūlija līdz 2012.gada 31.decembrim izdienas pensiju nosaka 90% apmērā no šā likuma 5.pantā noteiktajā kārtībā aprēķinātās izdienas pensijas.”

5. No 2009.gada 1.jūlija līdz 2012.gada 31.decembrim izdienas pensijas saņēmējam, kurš uz 2009.gada 1.jūliju ir obligāti sociāli apdrošināta persona (darba ņēmējs vai pašnodarbinātais), izdienas pensiju pārrēķina un samazina par 70% no aprēķinātā izdienas pensijas apmēra. Izdienas pensijas apmērs atjaunojams ar tā mēneša pirmo datumu, kas seko mēnesim, kurā zaudēts obligāti sociāli apdrošināmās personas statuss.

6. No 2009.gada 1.jūlija līdz 2012.gada 31.decembrim izdienas pensijas saņēmējam, kurš kļūst par obligāti sociāli apdrošinātu personu (darba ņēmēju vai pašnodarbināto), ar tā mēneša pirmo datumu, kas seko mēnesim, kurā izdienas pensijas saņēmējs kļuvis par obligāti sociāli apdrošināmo personu, izdienas pensiju pārrēķina un samazina par 70% no aprēķinātā izdienas pensijas apmēra. Izdienas pensijas apmērs atjaunojams ar tā mēneša pirmo datumu, kas seko mēnesim, kurā zaudēts obligāti sociāli apdrošināmās personas statuss.”

 

Likums stājas spēkā 2009.gada 1.jūlijā.

 

 

Tieslietu ministrs                                                                             M. Segliņš

 

Vīza: Valsts sekretārs                                                            M. Lazdovskis

 

 

15.06.2009. 11:24

242

Ilgaža, 67162696

Inita.Ilgaza@tm.gov.lv


 

Likumprojekta

„Grozījums Satversmes aizsardzības biroja amatpersonu izdienas pensiju likumā” anotācija

 

 

 

 I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

 

1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu

Saskaņā ar 2009.gada 11.jūnija vienošanos starp valdību veidojošajām politiskajām partijām, Latvijas Brīvo arodbiedrību savienību, Latvijas Darba devēju konfederāciju, Latvijas Pašvaldību savienību, Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameru un Latvijas Pensionāru federāciju par 2009.gada valsts budžeta deficīta samazināšanu par 500 miljoniem latu, saskaņā ar kuru sociālā nodrošinājuma jomā vecuma un izdienas pensijas samazināmas par 10%, bet vecuma pensijas strādājošajiem samazināmas par 70%.

 

2. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

Satversmes aizsardzības biroja amatpersonu izdienas pensijas tiek aprēķinātas atbilstoši likuma 5.pantam, proti, amatpersonai, kura sasniegusi 50 gadu vecumu, izdienas pensiju piešķir 55% apmērā no vidējās mēneša darba samaksas, kas noteikta saskaņā ar šo likumu, un par katru izdienas stāža gadu virs 20 gadiem izdienas pensijas apmēru palielina par 2% no vidējās mēneša darba samaksas, kas noteikta saskaņā ar šā likuma 6.pantu. Amatpersonai, kura neatkarīgi no vecuma atbrīvota no darba veselības stāvokļa dēļ vai darbinieku skaita samazināšanas dēļ un kuras izdienas stāžs saskaņā ar šā likuma 3.pantu ir ne mazāks par 20 gadiem, izdienas pensiju piešķir 40% apmērā no vidējās mēneša darba samaksas, kas noteikta saskaņā ar šo likumu, un par katru izdienas stāža gadu virs 20 gadiem izdienas pensijas apmēru palielina par 2% no vidējās mēneša darba samaksas, kas noteikta saskaņā ar šā likuma 6.pantu. Savukārt amatpersonai, kuras kopējais apdrošināšanas stāžs un tam pielīdzināmais stāžs ir ne mazāks par 25 gadiem, no kuriem vismaz 12 gadi un seši mēneši nodienēti (nostrādāti) Latvijas Republikas valsts drošības iestādēs, bet no tiem pēdējie pieci gadi nostrādāti biroja amatpersonas statusā, izdienas pensiju piešķir 40% apmērā no vidējās mēneša darba samaksas, kas noteikta saskaņā ar šo likumu, un par katru izdienas stāža gadu virs 12 gadiem un sešiem mēnešiem izdienas pensijas apmēru palielina par 1,5% no vidējās mēneša darba samaksas, kas noteikta saskaņā ar šā likuma 6.pantu. Maksimālais izdienas pensijas apmērs nedrīkst pārsniegt 80% no vidējās mēneša darba samaksas, kas noteikta saskaņā ar šā likuma 6.pantu, bet minimālais izdienas pensijas apmērs nedrīkst būt mazāks par valsts sociālā nodrošinājuma pabalsta apmēru.

 

 3. Normatīvā akta projekta būtība

 

 

Likumprojekts paredz no 2009.gada 1.jūlija līdz 2012.gada 31.decembrim Satversmes aizsardzības biroja amatpersonu izdienas pensijas noteikt 90% apmērā no likuma 5.pantā noteiktajā kārtībā aprēķinātās izdienas pensijas.

Vienlaikus tiek noteikts, ka Satversmes aizsardzības birojs izdienas pensijas pārrēķina līdz 2009.gada 3.jūlijam.

 

 4. Cita informācija

 

Latvijas Republikas Satversmes 109.pants noteic, ka ikvienam ir tiesības uz sociālo nodrošinājumu vecuma, darbnespējas, bezdarba un citos likumā noteiktajos gadījumos. Viens no sociālā nodrošinājuma veidiem, ko likumdevējs, ņemot vērā amata pienākumu raksturu un atbildību, ir noteicis attiecībā uz īpašām amatpersonu grupām, ir izdienas pensijas.

 

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

 

 1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām

Nav attiecināms

 

 

 2. Ekonomiskā ietekme:

2.1. makroekonomiskā vide;

2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte;

2.3. cenas;

2.4. eksporta un importa apjoms;

2.5. konkurences apstākļi;

2.6. jauninājumi un pētījumi;

2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte

Nav attiecināms

 

 

 3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām 

Nav attiecināms 

 

 

 4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām

Nav attiecināms 

 

 5. Sociālā ietekme:  

5.1. sociālās situācijas izmaiņas;

5.2. nodarbinātība 

Nav attiecināms 

 

 6. Ietekme uz vidi:

6.1. dabas resursu lietošana;

6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē;

6.3. darbības radītie atkritumi;

6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana;

6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem;

6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām;

6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē 

 Nav attiecināms

 

 7. Cita ietekme

Nav attiecināms

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

  

 (tūkst. latu)

 

Rādītāji

2009.gadā ar priekšlikumiem grozījumiem likumā „Par valsts budžetu 2009.gadam” uz 1.lasījumu

Turpmākie trīs gadi

 

2010

2011

2012

 

1

2

3

4

5

 

 1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos:

1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi;

1.2. speciālais budžets;

1.3. pašvaldību budžets 

 

78

 

0

 

0

 

 

0

 

 2. Izmaiņas budžeta izdevumos:

2.1. valsts pamatbudžets,

tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi;

2.2. speciālais budžets;

2.3. pašvaldību budžets  

 

78

 

-7,8

 

-7,8

 

-7,8

 

 3. Finansiālā ietekme:

3.1. valsts pamatbudžets,

tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi;

3.2. speciālais budžets;

3.3. pašvaldību budžets  

Nav attiecināms

7,8

7,8

7,8

 

 4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai  

 Nav attiecināms

Nav attiecināms

Nav attiecināms

Nav attiecināms

 

5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā)

 

 6. Cita informācija 

Priekšlikums izdevumu samazinājumam tiks iekļauts likumprojekta „Grozījumi likumā „Par valsts budžetu 2009.gadam”” izskatīšanai Saeimā otrajā lasījumā.

 

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

 

 1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) – norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt 

Nav attiecināms 

 

 2. Cita informācija

Nav

 

 

 

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

 Nav

2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām

 Nav

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem 

 Nav

 

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums–rezolūcija, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu

 Nav

 

2.tabula

Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību – pantu, daļu, punktu, apakšpunktu)

Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.)

Nav.

 Nav attiecināms

 Nav attiecināms

 Nav

5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem

 Nav

6. Cita informācija

 Nav

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas

 Nav

2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

 Nav

3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti

 Nav

4. Konsultācijas ar ekspertiem

Nav

5. Cita informācija

Nav

 

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

 1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses – vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Likumprojekta izpildi nodrošinās Satversmes aizsardzības birojs piešķirto budžeta līdzekļu ietvaros.

 2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Saskaņā ar likuma „Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā esamību” 2.panta pirmo daļu likumprojekts tiks publicēts oficiālajā laikrakstā „Latvijas Vēstnesis”. Informācija par normatīvā akta ieviešanu tiks ievietota informācijas sistēmā NAIS un bezmaksas datu bāzē www.likumi.lv.

 

 3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Ja normatīvais akts ierobežo indivīda tiesības, indivīds Satversmes tiesas likuma noteiktajā kārtībā var iesniegt Satversmes tiesā pieteikumu, lai izvērtēta tiktu normatīvā akta atbilstība augstāka juridiska spēka tiesību normām (aktiem).

 

 4. Cita informācija

Nav

 

 

Tieslietu ministrs                                                                                     M. Segliņš

 

Vīza: Valsts sekretārs                                                                                        M. Lazdovskis

 

 

 

 

15.06.2009. 11:47

1 220

Novožilova, 67162697

Linda.Novozilova@tm.gov.lv


 

 

 

LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE

___________________________________________________________

protokola izraksts

 

Ārkārtas sēde

 

Rīgā

Nr.41

2009.gada 14.jūnijā

 

 

28.§

 

Likumprojekts "Grozījums Satversmes aizsardzības biroja amatpersonu izdienas pensiju likumā"

     TA-2134

______________________________________________________

(J.Šints, E.Repše)

 

     1. Atbalstīt iesniegto likumprojektu.

     2. Tieslietu ministrijai precizēt atbilstošas likumprojekta normas analoģiski grozījumiem Prokuroru izdienas pensiju likumprojektā, ņemot vērā precizējumus tajā, un līdz 2009.gada 15.jūnijam plkst.10.00 iesniegt precizēto likumprojektu Valsts kancelejā.

     3. Valsts kancelejai sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.

     4. Noteikt, ka atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir tieslietu ministrs.

     5. Lūgt Saeimu atzīt likumprojektu par steidzamu un izskatīt vienlaikus ar valsts budžeta grozījumu 2009.gadam likumprojekta paketi.

 

 

Ministru prezidents,

bērnu, ģimenes un sabiedrības

integrācijas lietu ministrs                                                  V.Dombrovskis

 

 

Finanšu ministrs                                                              E.Repše

 

 

Valsts kancelejas direktore                                               G.Veismane