Rīgā

 

Rīgā

 

15.06.2009.                Nr.90/TA-2122, TA-2111, TA-2119,

TA-2118, TA-2114, TA-2117,

TA-2124, TA-2132, TA-2133,

TA-2130, TA-2134, TA-2135,

TA-2138, TA-2137, TA-2123

 

Saeimas Prezidijam

 

Nosūtām Saeimai izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstītos ar 2009.gada valsts budžeta grozījumiem saistītus likumprojektus –

"Par valsts pensiju un valsts pabalstu izmaksu laika periodā no 2009.gada līdz 2012.gadam", kuru izstrādāja Labklājības ministrija (atbildīgā
amatpersona
- Korčagins 67021568, Edgars.Korcagins@lm.gov.lv);

"Grozījumi Militārpersonu izdienas pensiju likumā", kuru izstrādāja Aizsardzības ministrija (atbildīgā amatpersona - Žukovs 67335027, Deniss.Zukovs@mod.gov.lv);

"Grozījums Diplomātu izdienas pensiju likumā", kuru izstrādāja Ārlietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Baiža 67016163, davis.baiza@mfa.gov.lv);

"Grozījumi likumā "Par izdienas pensijām Iekšlietu ministrijas sistēmas darbiniekiem ar speciālajām dienesta pakāpēm"", kuru izstrādāja Iekšlietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Razna 67095662, Martins.Razna@iem.gov.lv);

"Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju"", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Zepa 67013142, dagnija.zepa@em.gov.lv);

"Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību kapitāla daļām un kapitālsabiedrībām"", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Lore 67013207, kaspars.lore@em.gov.lv);

"Grozījumi likumā "Par izložu un azartspēļu nodevu un nodokli"", kuru izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Ungurs 67504952, Janis.ungurs@iaui.gov.lv);

"Grozījums Prokuroru izdienas pensiju likumā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Novožilova 67162697, Linda.Novozilova@tm.gov.lv);

"Grozījums Tiesnešu izdienas pensiju likumā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Novožilova 67162697, Linda.Novozilova@tm.gov.lv);

"Grozījums Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja amatpersonu izdienas pensiju likumā", kuru izstrādāja Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (atbildīgā amatpersona - Zeppa-Priedīte 67356137, violeta.zeppa.priedite@knab.gov.lv);

"Grozījums Satversmes aizsardzības biroja amatpersonu izdienas pensiju likumā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Ilgaža 67162696, Inita.Ilgaza@tm.gov.lv);

"Grozījumi likumā "Par uzņēmumu ienākuma nodokli"", kuru izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Kaļāne 67095491, Astra.Kalane@fm.gov.lv);

"Grozījumi Valsts un pašvaldību profesionālo orķestru, koru, koncertorganizāciju, teātru un cirka mākslinieku izdienas pensiju likumā", kuru izstrādāja Kultūras ministrija (atbildīgā amatpersona - Āboliņa 67330267, Daina.Abolina@km.gov.lv);

"Grozījums Dziesmu un deju svētku likumā", kuru izstrādāja Kultūras ministrija (atbildīgā amatpersona - Āboliņa 67330267, Daina.Abolina@km.gov.lv);

"Grozījumi Ministru kabineta iekārtas likumā", kuru izstrādāja Valsts kanceleja (atbildīgā amatpersona - Osvalde 67082971, rudite.osvalde@mk.gov.lv).

Lūdzam izdarīt grozījumus Saeimas š.g. 15.jūnija sēdes darba kārtībā un iekļaut jautājumu par minēto likumprojektu nodošanu Saeimas komisijām, kā arī lūdzam likumprojektus izskatīt kā steidzamus.

 

Pielikumā: 1. Likumprojekts "Par valsts pensiju un valsts pabalstu izmaksu laika periodā no 2009.gada līdz 2012.gadam" uz

2 lpp.

2. Likumprojekta "Par valsts pensiju un valsts pabalstu izmaksu laika periodā no 2009.gada līdz 2012.gadam" anotācija uz 12 lpp.

3. Ministru kabineta 2009.gada 14.jūnija sēdes protokola Nr.41 2.§ izraksts uz 1 lp.

4. Likumprojekts "Grozījumi Militārpersonu izdienas pensiju likumā" uz 2 lpp.

5. Likumprojekta "Grozījumi Militārpersonu izdienas pensiju likumā" anotācija uz 4 lpp.

6. Ministru kabineta 2009.gada 14.jūnija sēdes protokola Nr.41 3.§ izraksts uz 1 lp.

7. Likumprojekts "Grozījums Diplomātu izdienas pensiju likumā" uz 2 lpp.

8. Likumprojekta "Grozījums Diplomātu izdienas pensiju likumā" anotācija uz 4 lpp.

9. Ministru kabineta 2009.gada 14.jūnija sēdes protokola Nr.41 4.§ izraksts uz 1 lp.

10. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par izdienas pensijām Iekšlietu ministrijas sistēmas darbiniekiem ar speciālajām dienesta pakāpēm"" uz 1 lpp.

11. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par izdienas pensijām Iekšlietu ministrijas sistēmas darbiniekiem ar speciālajām dienesta pakāpēm"" anotācija uz 5 lpp.

12. Ministru kabineta 2009.gada 14.jūnija sēdes protokola Nr.41 5.§ izraksts uz 1 lp.

13. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju"" uz 1 lpp.

14. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju"" anotācija uz 6 lpp.

15. Ministru kabineta 2009.gada 14.jūnija sēdes protokola Nr.41  17.§ izraksts uz 1 lp.

16. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību kapitāla daļām un kapitālsabiedrībām"" uz 5 lpp.

17. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību kapitāla daļām un kapitālsabiedrībām"" anotācija uz 8 lpp.

18. Ministru kabineta 2009.gada 14.jūnija sēdes protokola Nr.41  18.§ izraksts uz 1 lp.

19. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par izložu un azartspēļu nodevu un nodokli"" uz 2 lpp.

20. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par izložu un azartspēļu nodevu un nodokli"" anotācija uz 8 lpp.

21. Ministru kabineta 2009.gada 14.jūnija sēdes protokola Nr.41  22.§ izraksts uz 1 lp.

22. Likumprojekts "Grozījums Prokuroru izdienas pensiju likumā" uz 1 lpp.

23. Likumprojekta "Grozījums Prokuroru izdienas pensiju likumā" anotācija uz 6 lpp.

24. Ministru kabineta 2009.gada 14.jūnija sēdes protokola Nr.41  25.§ izraksts uz 1 lp.

25. Likumprojekts "Grozījums Tiesnešu izdienas pensiju likumā" uz 1 lpp.

26. Likumprojekta "Grozījums Tiesnešu izdienas pensiju likumā" anotācija uz 6 lpp.

27. Ministru kabineta 2009.gada 14.jūnija sēdes protokola Nr.41  26.§ izraksts uz 1 lp.

28. Likumprojekts "Grozījums Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja amatpersonu izdienas pensiju likumā" uz

1 lpp.

29. Likumprojekta "Grozījums Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja amatpersonu izdienas pensiju likumā" anotācija uz 7 lpp.

30. Ministru kabineta 2009.gada 14.jūnija sēdes protokola Nr.41  27.§ izraksts uz 1 lp.

31. Likumprojekts "Grozījums Satversmes aizsardzības biroja amatpersonu izdienas pensiju likumā" uz 1 lpp.

32. Likumprojekta "Grozījums Satversmes aizsardzības biroja amatpersonu izdienas pensiju likumā" anotācija uz 6 lpp.

33. Ministru kabineta 2009.gada 14.jūnija sēdes protokola Nr.41  28.§ izraksts uz 1 lp.

34. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par uzņēmumu ienākuma nodokli"" uz 3 lpp.

35. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par uzņēmumu ienākuma nodokli"" anotācija uz 4 lpp.

36. Ministru kabineta 2009.gada 14.jūnija sēdes protokola Nr.41  29.§ izraksts uz 1 lp.

37. Likumprojekts "Grozījumi Valsts un pašvaldību profesionālo orķestru, koru, koncertorganizāciju, teātru un cirka mākslinieku izdienas pensiju likumā" uz 2 lpp.

38. Likumprojekta "Grozījumi Valsts un pašvaldību profesionālo orķestru, koru, koncertorganizāciju, teātru un cirka mākslinieku izdienas pensiju likumā" anotācija uz 6 lpp.

39. Ministru kabineta 2009.gada 14.jūnija sēdes protokola Nr.41 30.§ izraksts uz 1 lp.

40. Likumprojekts "Grozījums Dziesmu un deju svētku likumā" uz 1 lpp.

41. Likumprojekta "Grozījums Dziesmu un deju svētku likumā" anotācija uz 5 lpp.

42. Ministru kabineta 2009.gada 14.jūnija sēdes protokola Nr.41  31.§ izraksts uz 1 lp.

43. Likumprojekts "Grozījumi Ministru kabineta iekārtas likumā" uz 1 lpp.

44. Likumprojekta "Grozījumi Ministru kabineta iekārtas likumā" anotācija uz 4 lpp.


 

45. Ministru kabineta 2009.gada 14.jūnija sēdes protokola Nr.41 36.§ izraksts uz 1 lp.

 

 

 

 

Ministru prezidents,

bērnu, ģimenes un sabiedrības

integrācijas lietu ministrs                                             V.Dombrovskis

 

 

 

 

Stafecka 67082931


Likumprojekts

 

Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju"

 

Izdarīt likumā "Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 6., 14.nr.; 1996, 23.nr.; 1997, 15.nr.; 1998, 9.nr.; 1999, 8., 24.nr.; 2002, 5.nr.; 2003, 23.nr.; 2005, 15.nr.) šādus grozījumus:

 

1. 9.pantā:

izslēgt pirmo, otro un trešo daļu;

izslēgt piektajā daļā vārdus "un Privatizācijas aģentūras padomes priekšsēdētājs".

 

2. Papildināt pārejas noteikumus ar 12. un 13.punktu šādā redakcijā:

"12. Privatizācijas aģentūras padomes locekļi ir uzskatāmi par atsauktiem no amata ar 2009.gada 1.jūliju.

13. Ministru kabinets līdz 2009.gada 1.augustam nodrošina grozījumu izdarīšanu Privatizācijas aģentūras statūtos atbilstoši šā likuma 9.panta prasībām."

 

Likums stājas spēkā 2009.gada 1.jūlijā.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ekonomikas ministrs

A.Kampars


Likumprojekta

„Grozījumi likumā „Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju” anotācija

 I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

 1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu

  Likumprojekts „Grozījumi likumā „Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju” (turpmāk – likumprojekts) sagatavots, izpildot Ministru prezidenta 2009.gada 12.jūnija rezolūcijā Nr.111-1/74 uzdoto – sadarbībā ar Tieslietu ministriju sagatavot un līdz š.g. 14.jūnijam plkst.16:00 iesniegt Valsts kancelejā izskatīšanai Ministru kabineta 14.jūnija sēdē tiesību aktu projektus, kas nepieciešami vienošanās B sadaļas 3.uzdevuma izpildei, t.i. valsts kapitālsabiedrību padomju likvidēšana.

 2. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

 

Likuma „Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju” 9.panta pirmā, otrā un trešā daļa nosaka, ka Privatizācijas aģentūras darbību pārrauga un valdes darbību kontrolē Ministru kabineta iecelta padome, nosaka padomes sastāvu un tās darbības pamatnosacījumus. Savukārt šā panta piektā daļa nosaka, ka ekonomikas ministrs ir Privatizācijas aģentūras padomes priekšsēdētājs.

Likuma „Par valsts un pašvaldību kapitāla daļām un kapitālsabiedrībām” 89.panta pirmajā daļa nosaka, ka valsts akciju sabiedrībās padome tiek veidota, ja sabiedrības finanšu gada rādītāji atbilst vismaz divām no likumā minētajām pazīmēm. Privatizācijas aģentūras finanšu gada rādītāji neatbilst vismaz divām no minētajām pazīmēm. Tātad atbilstoši likuma „Par valsts un pašvaldību kapitāla daļām un kapitālsabiedrībām” 89.panta pirmajai daļai Privatizācijas aģentūrai padome netiek veidota.

Tā kā likuma „Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju” 9.panta normas ir speciālas attiecībā pret likuma „Par valsts un pašvaldību kapitāla daļām un kapitālsabiedrībām” 89.panta normām, lai likvidētu Privatizācijas aģentūras padomi nepieciešams izdarīt grozījumus likumā „Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju”.

 

 

 3.  Normatīvā akta projekta būtība

 

 

Likumprojekts paredz no likuma „Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju” izslēgt normas par Privatizācijas aģentūras padomi. Ir iekļauta pārejas norma, kas uzdod Ministru kabinetam līdz 2009.gada  1.augustam nodrošināt grozījumu izdarīšanu Privatizācijas aģentūras statūtos atbilstoši šā likuma 9.panta prasībām.

Likums stājas spēkā 2009.gada 1.jūlijā.

 4. Cita informācija

 

 

  Nav attiecināms

 

 II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

 1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām

  Nav attiecināms

 2. Ekonomiskā ietekme:

2.1. makroekonomiskā vide;

2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte;

2.3. cenas;

2.4. eksporta un importa apjoms;

2.5. konkurences apstākļi;

2.6. jauninājumi un pētījumi;

2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte

  Nav attiecināms

 3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām

 

  Nav attiecināms

 4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām

  Nav attiecināms

 5. Sociālā ietekme:  

5.1. sociālās situācijas izmaiņas;

5.2. nodarbinātība

 

  Nav attiecināms

 6. Ietekme uz vidi:

6.1. dabas resursu lietošana;

6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē;

6.3. darbības radītie atkritumi;

6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana;

6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem;

6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām;

6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē

 

  Nav attiecināms

 7. Cita ietekme

  Nav attiecināms

 

 III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

  

 (tūkst. latu)

 Rādītāji

 2009. gads

 Turpmākie trīs gadi

2010. gads

2011.gads

2012.gads

 1

 2

3

4

5

 1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos:

1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi;

1.2. speciālais budžets;

1.3. pašvaldību budžets

 

  Nav attiecināms

Nav attiecināms  

Nav attiecināms  

Nav attiecināms  

 2. Izmaiņas budžeta izdevumos:

2.1. valsts pamatbudžets,

tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi;

2.2. speciālais budžets;

2.3. pašvaldību budžets 

 

  Nav attiecināms

  Nav attiecināms

  Nav attiecināms

  Nav attiecināms

 3. Finansiālā ietekme:

3.1. valsts pamatbudžets,

tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi;

3.2. speciālais budžets;

3.3. pašvaldību budžets 

 

  Nav attiecināms

Nav attiecināms  

Nav attiecināms  

Nav attiecināms  

 4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai 

 

  Nav attiecināms

  Nav attiecināms

  Nav attiecināms

  Nav attiecināms

 5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā)

 

  

 

 Nav attiecināms

 

 

 6. Cita informācija 

 

Nav attiecināms  

 

 IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

 1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) – norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt 

  Nav attiecināms  

 2. Cita informācija

Nav attiecināms

 V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

 1. Saistības pret Eiropas Savienību

Nav attiecināms    

 2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām

Nav attiecināms  

 3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem 

Nav attiecināms  

 

 4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

 Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu

Nav attiecināms    

  

2.tabula

 Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību – pantu, daļu, punktu, apakšpunktu)

 Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.)

 Komentāri

 Nav attiecināms  

 Nav attiecināms  

  Nav attiecināms  

 5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem

  Nav attiecināms  

 6. Cita informācija

  Nav attiecināms  

 

 VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

 1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas

Nav attiecināms

 2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

 Nav attiecināms   

 3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti

Konsultācijas un sabiedrības informēšanas pasākumi nav nepieciešami.  

 4. Konsultācijas ar ekspertiem

Konsultācijas ar ekspertiem nav nepieciešamas.    

 5. Cita informācija

  Nav attiecināms.  

 

 VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

 1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses – vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Nav attiecināms

 2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

  Likums tiks publicēts laikrakstā „Latvijas Vēstnesis” un būs pieejami Interneta tīklā:  Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS) un bezmaksas datu bāzē www.likumi.lv.

 3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Nav attiecināms

 4. Cita informācija

  Nav attiecināms

Ekonomikas ministrs                                                                 A.Kampars

Vīza: valsts sekretārs                                                                          A.Matīss

12.06.2009. 16:37

1025

Zepa

dagnija.zepa@em.gov.lv,

67013142

 


 

 

 

LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE

___________________________________________________________

protokola izraksts

 

Ārkārtas sēde

 

 

Rīgā

Nr.41

2009.gada 14.jūnijā

 

 

17.§

 

Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju""

     TA-2114

______________________________________________________

(A.Kampars, J.Šints, E.Repše)

 

     1. Atbalstīt iesniegto likumprojektu.

     Valsts kancelejai sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.

     2. Noteikt, ka atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir ekonomikas ministrs.

     3. Lūgt Saeimu atzīt likumprojektu par steidzamu un izskatīt vienlaikus ar valsts budžeta grozījumu 2009.gadam likumprojekta paketi.

 

 

Ministru prezidents,

bērnu, ģimenes un sabiedrības

integrācijas lietu ministrs                                                  V.Dombrovskis

 

 

Finanšu ministrs                                                              E.Repše

 

 

Valsts kancelejas direktore                                               G.Veismane