Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par radiācijas drošību un kodoldrošibu""

 

 

Rīgā

 

08.05.2009.                Nr.90/TA-1071

 

Saeimas Prezidijam

 

Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījums likumā "Par radiācijas drošību un kodoldrošību"". Likumprojektu izstrādāja Vides ministrija (atbildīgā amatpersona - Čerepenko 67026591, zita.cerepenko@vidm.gov.lv).

 

Pielikumā: 1. Likumprojekts uz 1 lp.

2. Likumprojekta anotācija uz 5 lpp.

3. Ministru kabineta 2009.gada 5.maija sēdes protokola Nr.29  29.§ izraksts uz 1 lp.

 

 

 

Ministru prezidents,

bērnu, ģimenes un sabiedrības

integrācijas lietu ministrs                                              V.Dombrovskis

 

 

 

 

 

 

 

 

Stafecka 67082931


Likumprojekts

 

Grozījums likumā "Par radiācijas drošību un kodoldrošību"

 

Izdarīt likumā "Par radiācijas drošību un kodoldrošību" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2000, 22.nr.; 2002, 21.nr.; 2005, 5.nr.; 2008, 22.nr.) grozījumu un izteikt 6.panta ceturto daļu šādā redakcijā:

 

"(4) Centra izdotos administratīvos aktus un faktisko rīcību var apstrīdēt Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. Centra izdoto administratīvo aktu apstrīdēšana vai pārsūdzēšana neaptur to darbību."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vides ministrs

R.Vējonis


Likumprojekta

“Grozījumi likumā “Par radiācijas drošību un kodoldrošību””

anotācija

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu

Ministru kabineta 2008.gada 11.novembra protokola Nr.80 „Latvijas Republikas Ministru kabineta sēdes protokols” 41.§ „Izvērtējums par administratīvā akta darbību vai izpildi administratīvā akta apstrīdēšanas vai pārsūdzēšanas gadījumā” (turpmāk – protokols) uzdod, ņemot vērā tieslietu ministra sniegto informāciju, līdz 2009.gada 31.janvārim Vides ministrijai sagatavot un vides ministram iesniegt noteiktā kārtībā Ministru kabinetā likumprojektu par grozījumiem likumā "Par radiācijas drošību un kodoldrošību"

2. Pašreizējās situācijas raksturojums

Šobrīd saskaņā ar likumu „Par radiācijas drošību un kodoldrošību” (turpmāk – likums) valsts uzraudzību un kontroli radiācijas drošības un kodoldrošības jomā veic Radiācijas drošības centrs (turpmāk – RDC). Likumā ir noteiktas RDC funkcijas, piemēram, izsniegt speciālās atļaujas (licences) un atļaujas darbībām ar jonizējošā starojuma avotiem, kā arī RDC tiesības aizliegt veikt darbības ar jonizējošā starojuma avotiem, ja tiek pārkāpti radiācijas drošības un kodoldrošības normatīvi, apturēt arī tādas darbības, kurām nav nepieciešama speciālā atļauja (licence) vai atļauja, ja rodas draudi cilvēku dzīvībai un veselībai. Šobrīd likums paredz iespēju pārsūdzēt RDC pieņemtos lēmumus un rīkojumus likumā noteiktā kārtībā.

Saskaņā ar protokolu likumā ir jāveic grozījumi, nosakot, ka RDC pieņemto lēmumu un rīkojumu darbība vai izpilde netiek apturēta to apstrīdēšanas vai pārsūdzēšanas gadījumā.

Lai noteiktu, ka RDC lēmumu un rīkojumu darbība vai izpilde netiek apturēta to apstrīdēšanas vai pārsūdzēšanas gadījumā, sagatavots likumprojekts „Grozījumi likumā „Par radiācijas drošību un kodoldrošību”” (turpmāk – likumprojekts).

Ņemot vērā, ka šobrīd likumā ir vispārīgs formulējums attiecībā uz RDC izdoto lēmumu un rīkojumu apstrīdēšanas kārtību, likumprojekts paredz 6.panta ceturto daļu izteikt jaunā redakcijā, nosakot, ka RDC izdotos administratīvos aktus un faktisko rīcību var apstrīdēt un pārsūdzēt Administratīvā procesa likuma noteiktajā kārtībā.

3. Normatīvā akta projekta būtība

Likumprojekts paredz izteikt jaunā redakcijā likuma 6.panta ceturto daļu, nosakot, ka RDC izdoto administratīvo aktu darbība netiek apturēta to apstrīdēšanas vai pārsūdzēšanas gadījumā.

4. Cita informācija

Nav attiecināms

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Nav attiecināms

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Nav attiecināms

3. Sociālo seku izvērtējums

Nav attiecināms

4. Ietekme uz vidi

Nav attiecināms

5. Cita informācija

Nav attiecināms

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem (tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Nav attieci-nāms

Nav attieci-nāms

Nav attieci-nāms

Nav attieci-nāms

Nav attiecināms

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

Nav attieci-nāms

Nav attieci-nāms

Nav attieci-nāms

Nav attieci-nāms

Nav attiecināms

3. Finansiālā ietekme

Nav attieci-nāms

Nav attieci-nāms

Nav attieci-nāms

Nav attieci-nāms

Nav attiecināms

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Nav attiecināms

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Nav attiecināms

6. Cita informācija

Nav attiecināms

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti

Nav attiecināms

2. Cita informācija

Nav attiecināms

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Nav attiecināms

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Nav attiecināms

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Nav attiecināms

4. Atbilstības izvērtējuma

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas, atzinumi u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju.

Nav attiecināms

2. tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst, neatbilst)

Komentāri

Likumprojekts šo jomu neskar

Nav attiecināms

Nav attiecināms

Nav attiecināms

5. Cita informācija

Nav attiecināms

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Konsultācijas nav notikušas

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Nav attiecināms

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Nav attiecināms

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Konsultācijas nav notikušas

5. Cita informācija

Nav attiecināms

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses – vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Netiek radītas jaunas institūcijas un netiek paplašinātas esošo institūciju funkcijas

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Likumprojekts pēc tā pieņemšanas tiks publicēts laikrakstā “Latvijas Vēstnesis” un periodiskajā izdevumā “Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs”, kā arī iekļauts Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS) un tiesību aktu portālā www.likumi.lv.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Indivīds savas tiesības var aizstāvēt Administratīvā procesa likumā noteiktā kārtībā.

Saskaņā ar Ministru kabineta 2005.gada 15.februāra noteikumiem Nr.123 „Radiācijas drošības centra nolikums” (turpmāk – nolikums) 13.punktu RDC amatpersonu izdotos administratīvos aktus vai faktisko rīcību var apstrīdēt, iesniedzot attiecīgu iesniegumu RDC direktoram un RDC direktora lēmumu var pārsūdzēt tiesā. Saskaņā ar RDC nolikuma 14.punktu RDC direktora izdotos administratīvos aktus vai faktisko rīcību var apstrīdēt Vides pārraudzības valsts birojā. Vides pārraudzības valsts biroja lēmumu var pārsūdzēt tiesā.

4. Cita informācija

Nav attiecināms

 

Vides ministrs

Valsts sekretārs

Juridiskā departamenta direktore

Par kontroli atbildīgās amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

 

 

R.Vējonis

G.Puķītis

A.Stašāne

V.Puriņš

Z.Čerepenko

 

03.04.2009., 10.00

863

Z.Čerepenko

67026591

zita.cerepenko@vidm.gov.lv

 

 

 

 

LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE

___________________________________________________________

protokola izraksts

 

 

Rīgā

Nr.29

2009.gada 5.maijā

 

 

29.§

 

Likumprojekts "Grozījums likumā "Par radiācijas drošību un kodoldrošību""

     TA-1071

___________________________________________________________

(V.Dombrovskis)

 

     1. Atbalstīt iesniegto likumprojektu.

     Valsts kancelejai sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.

     2. Noteikt, ka atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir vides ministrs.

     

 

 

Ministru prezidents, bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrs

  

V.Dombrovskis

 

Ekonomikas ministrs

  

A.Kampars

 

Valsts kancelejas direktore

  

G.Veismane

 

 

 

2009-MK-PROT-29-0505-#29.doc

1