20. 05. 2009.   Nr.9/7 – 2 -                                                    

 

Saeimas Prezidijam

 

 

Augsti godājamie Saeimas Prezidija locekļi!

 

Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija izskatīja Ministru kabineta iesniegto likumprojektu "Grozījumi Ministru kabineta iekārtas likumā" (nr.1188/Lp9) un nolēma, ka minētais likumprojekts nav atbalstāms virzīšanai pirmajā lasījumā. Komisija iesniedz Saeimai izskatīšanai alternatīvu likumprojektu   "Grozījumi Ministru kabineta iekārtas likumā".

Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija lūdz izdarīt izmaiņas Saeimas š.g. 21. maija sēdes darba kārtībā un iekļaut sadaļā "II Likumprojektu izskatīšana" kā pirmos likumprojektu "Grozījumi Ministru kabineta iekārtas likumā" (nr.1188/Lp9) un alternatīvā likumprojekta "Grozījumi Ministru kabineta iekārtas likumā" izskatīšanu 1. lasījumā.

Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija ierosina atzīt alternatīvo likumprojektu "Grozījumi Ministru kabineta iekārtas likumā" par steidzamu.             Vienlaikus komisija lūdz izskatīt alternatīvo likumprojektu "Grozījumi Ministru kabineta iekārtas likumā" 2. lasījumā Saeimas š.g. 21. maija sēdē.

 


 

 

 

 

Rīgā

 

30.04.2009.                   Nr.90/TA-1237

 

Saeimas Prezidijam

 

Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi Ministru kabineta iekārtas likumā". Likumprojektu izstrādāja Bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Rāgs 67356496, Sandris.Rags@tm.gov.lv).

Minēto likumprojektu lūdzam atzīt par steidzamu.

 

Pielikumā: 1. Likumprojekts uz 1 lp.

2. Likumprojekta anotācija uz 6 lpp.

3. Ministru kabineta 2009.gada 28.aprīļa sēdes protokola Nr.27  68.§ izraksts uz 1 lp.

 

 

 

Ministru prezidents,

bērnu, ģimenes un sabiedrības

integrācijas lietu ministrs                    V.Dombrovskis

 

 

 

 

 

 

 

 

Stafecka 67082931


Likumprojekts

 

Grozījumi Ministru kabineta iekārtas likumā

 

Izdarīt Ministru kabineta iekārtas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2008, 13.nr.; 2009, 2.nr.) šādus grozījumus:

 

1. Izslēgt 5.panta pirmās daļas 3.punktu.

 

2. Papildināt pārejas noteikumus ar 12. un 13.punktu šādā redakcijā:

 

''12. Ministru kabinetam nodrošināt Bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrijas reorganizāciju saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 15.panta trešās daļas 4.punktu, sadalot tās struktūrvienības starp Tieslietu ministriju, Labklājības ministriju un Izglītības un zinātnes ministriju, līdz dienai, kad stājas spēkā grozījumi likumā ''Par valsts budžetu 2009.gadam''.

 

13. Grozījums attiecībā uz likuma 5.panta pirmās daļas 3.punkta izslēgšanu stājas spēkā vienlaikus ar grozījumiem likumā ''Par valsts budžetu 2009.gadam''.''

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ministru prezidents,

bērnu, ģimenes un sabiedrības

integrācijas lietu ministrs

V.Dombrovskis


Likumprojekta

"Grozījumi Ministru kabineta iekārtas likumā"

anotācija

 

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu

Likumprojekts izstrādāts, pamatojoties uz Saeimas 2009.gada 12.marta lēmumu par V.Dombrovska valdības apstiprināšanu un Deklarāciju par V.Dombrovska vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību

2. Pašreizējās situācijas raksturojums

Saskaņā ar Ministru kabineta iekārtas likuma 5.panta pirmo daļu Ministru kabineta sastāvā ir Ministru prezidents un šādi ministri, kuriem ir pakļautas attiecīgas ministrijas:

1) aizsardzības ministrs;

2) ārlietu ministrs;

3) bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrs;

4) ekonomikas ministrs;

5) finanšu ministrs;

6) iekšlietu ministrs;

7) izglītības un zinātnes ministrs;

8) kultūras ministrs;

9) labklājības ministrs;

10) reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs;

11) satiksmes ministrs;

12) tieslietu ministrs;

13) veselības ministrs;

14) vides ministrs;

15) zemkopības ministrs

3. Normatīvā akta projekta būtība

2009.gada 12.martā Saeima izteica uzticību
V.Dombrovska valdībai. Saskaņā ar šo Saeimas lēmumu
bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministra pienākumus uz laiku pilda Ministru prezidents, atbilstoši Ministru kabineta iekārtas likuma 6.panta otrajā daļā noteiktajam. Saskaņā ar Ministru kabineta iekārtas likuma 5.panta pirmās daļas 3.punktu turpina darboties bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministra pakļautībā izveidotā tiešā pārvaldes iestāde – Bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrija.

Lai novērstu minēto situāciju un nodrošinātu valsts pārvaldes institucionālās sistēmas pilnveidošanu un darbības efektivitāti, nepieciešams izdarīt attiecīgu grozījumu Ministru kabineta iekārtas likuma 5.panta pirmās daļas 3.punktā, izslēdzot līdz ar grozījumu likumā „Par valsts budžetu 2009.gadam” spēkā stāšanos no Ministru kabineta sastāva bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministru un uzdodot ar likumu Ministru kabinetam līdz grozījumu likumā ''Par valsts budžetu 2009.gadam'' spēkā stāšanās dienai nodrošināt Bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrijas reorganizāciju, sadalot to saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 15.panta trešās daļas 4.punktu starp Tieslietu ministriju, Labklājības ministriju un Izglītības un zinātnes ministriju.

 

Izstrādātā likuma spēkā stāšanās paredzēta 2009.gada 1.jūnijā.

4. Cita informācija

Nav attiecināms

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām

Nav attiecināms

2. Ekonomiskā ietekme:

2.1. makroekonomiskā vide;

2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte;

2.3. cenas;

2.4. eksporta un importa apjoms;

2.5. konkurences apstākļi;

2.6. jauninājumi un pētījumi;

2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte

Nav attiecināms

3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām

Nav attiecināms

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām

Nav attiecināms

5. Sociālā ietekme:

5.1. sociālās situācijas izmaiņas;

5.2. nodarbinātība

Nav attiecināms

6. Ietekme uz vidi:

6.1. dabas resursu lietošana;

6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē;

6.3. darbības radītie atkritumi;

6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana;

6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem;

6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām;

6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē

Nav attiecināms

7. Cita ietekme

Nav attiecināms

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

(tūkst. latu)

Rādītāji

n-tais gads

Turpmākie trīs gadi

n+1

n+2

n+3

1

2

3

4

5

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos:

1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi;

1.2. speciālais budžets;

1.3. pašvaldību budžets

Nav attiecināms

2. Izmaiņas budžeta izdevumos:

2.1. valsts pamatbudžets,

tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi;

2.2. speciālais budžets;

2.3. pašvaldību budžets

Nav attiecināms

3. Finansiālā ietekme:

3.1. valsts pamatbudžets,

tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi;

3.2. speciālais budžets;

3.3. pašvaldību budžets

Nav attiecināms

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Nav attiecināms

5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā)

Nav attiecināms

Publiskais finansējums

Nav attiecināms

Tajā skaitā:

 

 

 

 

ES līdzfinansējums (75 %)

Nav attiecināms

Valsts līdzfinansējums (25 %)

Nav attiecināms

6. Cita informācija

Nav attiecināms

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) – norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt

Normatīvo aktu grozījumus saistībā ar Bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrijas reorganizāciju paredzēts  sagatavot Bērnu tiesību aizsardzības likumā,  Bāriņtiesu likumā,  Uzturlīdzekļu garantiju fonda likumā, Jaunatnes likumā, likumā "Par Hāgas konvenciju par bērnu aizsardzību un sadarbību starpvalstu adopcijas jautājumos", likumā "Par Hāgas konvenciju par jurisdikciju, piemērojamiem tiesību aktiem, atzīšanu, izpildi un sadarbību attiecībā uz vecāku atbildību un bērnu aizsardzības pasākumiem", likumā "Par Hāgas konvenciju par starptautiskās bērnu nolaupīšanas civiltiesiskajiem aspektiem", likumā "Par Eiropas Padomes Konvenciju par bērnu tiesību piemērošanu", likumā  "Par Hāgas 1961.gada 5.oktobra Konvenciju par iestāžu pilnvarām un tiesību aktiem, kas piemērojami attiecībā uz bērnu aizsardzību", likumā "Par Eiropas Konvenciju par bērnu adopciju", likumā "Civillikums PIRMĀ DAĻA Ģimenes tiesības", Civilprocesa likumā un Valsts sociālo pabalstu likumā.

Ar Bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrijas reorganizāciju saistītos grozījumus tiesību aktos paredzams sagatavot vienotā budžeta paketē un iesniegt noteiktā kārtībā Ministru kabinetā. Atbildīgās institūcijas – Bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrija, Labklājības ministrija, Tieslietu ministrija un Izglītības un zinātnes ministrija.

2. Cita informācija

Nav attiecināms

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Nav attiecināms

2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām

Nav attiecināms

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem 

Nav attiecināms

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu

Nav attiecināms

2.tabula

Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību – pantu, daļu, punktu, apakšpunktu)

Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.)

Nav attiecināms

 

 

Nav attiecināms

5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem

Nav attiecināms

6. Cita informācija

Nav attiecināms

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas

Nav notikušas

2. Kāda ir šo un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Nav attiecināms

3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti

Nav attiecināms

4. Konsultācijas ar ekspertiem

Nav notikušas

5. Cita informācija

Nav attiecināms

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses – vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrija tiks reorganizēta un tās funkcijas atbilstoši kompetencei, veicot pārņemamo un saistīto funkciju optimizācijas iespējas, nodotas esošajām valsts institūcijām

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Likums pēc tā publicēšanas tiks publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" un ievietots normatīvo aktu informācijas sistēmā "NAIS"

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Normatīvais akts neierobežo indivīda tiesības

4. Cita informācija

Nav attiecināms

 

 

Ministru prezidents,

bērnu, ģimenes un sabiedrības

integrācijas lietu ministrs      V.Dombrovskis

 

 

 

 

 

 

 

Viza:

valsts sekretāre ________________ I.Zalpētere

 

 

 

20.04.2009. 13:40

1199

S.Rāgs 67356496

Sandris.Rags@bm.gov.lv

 


 

 

 

 

LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE

___________________________________________________________

protokola izraksts

 

 

Rīgā

Nr.27

2009.gada 28.aprīlī

 

 

68.§

 

Likumprojekts "Grozījumi Ministru kabineta iekārtas likumā"

     TA-1237

___________________________________________________________

(U.Augulis, E.Zalāns, I.Zalpētere, V.Dombrovskis)

 

     1. Atbalstīt iesniegto likumprojektu.

     Valsts kancelejai sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.

     2. Noteikt, ka atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir Ministru prezidents, bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrs.

     3. Lūgt Saeimu atzīt likumprojektu par steidzamu.

 

 

Ministru prezidents, bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrs

  

V.Dombrovskis

 

Valsts kancelejas direktore

  

G.Veismane

 

 

 

2009-MK-PROT-27-2804-#68.doc

1