Grozījums likumā “Par nodokļiem un nodevām”

 

LATVIJAS REPUBLIKAS SAEIMA

BUDŽETA UN FINANŠU (NODOKĻU) KOMISIJA

 

Jēkaba ielā 10/12, Rīgā, LV-1811             tālr. 6708 7318, fakss 6708 7317

________________________________________________________________

Rīgā

 

2009. gada 14.maijs

Nr.9/2 – 2 -

 

Saeimas Prezidijam

 

          Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija lūdz iekļaut Saeimas kārtējās sēdes darba kārtībā likumprojektu "Grozījumi likumā “Par nodokļiem un nodevām”" (Nr.1144/Lp9) izskatīšanai 2.lasījumā.

 

          Pielikumā: Komisijas apkopotie priekšlikumi uz 11 lapām.

 

 

Ar cieņu,

 

komisijas priekšsēdētājs                                                 G.Bērziņš

 

 

 


Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija  

Likumprojekts otrajam lasījumam

Grozījumi likumā “Par nodokļiem un nodevām”

(Nr.1144/Lp9)

 

Spēkā esošā redakcija

Pirmā lasījuma redakcija

Nr.

Priekšlikumi

( 12 )

Komisijas atzinums

Komisijas atbalstītā redakcija

(ar valodas speciālistu labojumiem)

 

Izdarīt likumā „Par nodokļiem un nodevām” (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru kabineta Ziņotājs 1995, 7.nr.; 1996, 15.nr.; 1997, 24.nr.; 1998, 2., 18., 22., 24.nr.; 1999, 24.nr.; 2000, 11.nr.; 2001, 3., 8., 12.nr.; 2002, 2., 22.nr.; 2003, 2., 6., 8., 15., 22.nr.; 2004, 9.nr.; 2005, 2., 11.nr.; 2006, 1., 9.,13., 20., 24.nr.; 2007, 3., 7., 12.nr.; 2008, 1., 6., 13.nr.) šādus grozījumus:

 

 

 

 

Izdarīt likumā “Par nodokļiem un nodevām” (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 7.nr.; 1996, 15.nr.; 1997, 24.nr.; 1998, 2., 18., 22., 24.nr.; 1999, 24.nr.; 2000, 11.nr.; 2001, 3., 8., 12.nr.; 2002, 2., 22.nr.; 2003, 2., 6., 8., 15., 22.nr.; 2004, 9.nr.; 2005, 2., 11.nr.; 2006, 1., 9., 13., 20., 24.nr.; 2007, 3., 7., 12.nr.; 2008, 1., 6., 13.nr.) šādus grozījumus:

11.pants. Valsts nodevu objekti

(2) Valsts nodevas ir maksājamas par valsts sniegto nodrošinājumu, šādiem juridiskajiem pakalpojumiem un likumos paredzētajiem speciāliem mērķiem:

81) par pārbaudījuma organizēšanu maksātnespējas procesa administratora kvalifikācijas iegūšanai;

82) par maksātnespējas procesa administratora sertifikāta darbības termiņa pagarināšanu;

 

1. Izslēgt 11.panta otrās daļas 81. un 82.punktu.

 

 

 

1. Izslēgt 11.panta otrās daļas 81. un 82.punktu.

 

2. Papildināt likumu ar 24.1 un 24. 2 pantu šādā redakcijā:

„24.1 pants. Kārtība, kādā nodokļu administrācija nodokļu maksātājam tiesiskās aizsardzības procesā sniedz rakstveida piekrišanu tiesiskās aizsardzības procesa pasākumu plāna īstenošanai vai tā grozīšanai

(1) Ja nodokļu maksātājam tiesiskās aizsardzības procesa pasākumu plāna īstenošanai vai tā grozīšanai nepieciešams saņemt nodokļu administrācijas rakstveida piekrišanu (lēmumu), nodokļu administrācija lemj par nodokļu prasījumu apmēra vai tā daļas samazināšanu (dzēšanu) vai nodokļu prasījuma samaksas sadalīšanu termiņos, termiņa pagarināšanu vai termiņa atlikšanu uz laiku, kā arī par kārtējo nodokļu maksājumu summu samazināšanu vai kārtējo nodokļu maksājumu apmēra sadalīšanu termiņos, termiņu pagarināšanu vai termiņa atlikšanu uz laiku.

1

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

Juridiskais birojs

Nolūkā saskaņot Maksātnespējas likumā un šajā likumā lietoto terminoloģiju ierosinām izslēgt 24.1 panta pirmajā daļā vārdu ‘’(lēmumu)’’.

 

Juridiskais birojs

Ierosinām aizstāt 24.1 panta pirmajā daļā vārdus ‘’prasījumu’’ ar vārdiem ‘’prasījuma’’.

 

Juridiskais birojs

Ierosinām izslēgt 24.1 panta pirmajā daļā un turpmāk visā panta tekstā vārdu ‘’(dzēšanu)’’ (attiecīgā locījumā).

 

Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija

Izteikt likuma 24.1panta pirmo daļu šādā redakcijā:

„(1) Ja nodokļu maksātājam tiesiskās aizsardzības procesa pasākumu plāna īstenošanai vai tā grozīšanai nepieciešams saņemt nodokļu administrācijas rakstveida piekrišanu, nodokļu administrācija lemj par nodokļu prasījuma apmēra vai tā daļas samazināšanu vai nodokļu prasījuma samaksas sadalīšanu termiņos, termiņa pagarināšanu vai termiņa atlikšanu uz laiku, kā arī par kārtējo nodokļu maksājumu summu sadalīšanu termiņos, termiņu pagarināšanu vai termiņa atlikšanu uz laiku.”

Atbalstīts. Iekļauts komisijas priekšlikumā Nr.4

 

 

Atbalstīts. Iekļauts komisijas priekšlikumā Nr.4

 

Atbalstīts. Iekļauts komisijas priekšlikumā Nr.4

 

Atbalstīts

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Papildināt likumu ar 24.1 un 24.2 pantu šādā redakcijā:

“24.pants. Kārtība, kādā nodokļu administrācija nodokļu maksātājam tiesiskās aizsardzības procesā sniedz rakstveida piekrišanu tiesiskās aizsardzības procesa pasākumu plāna īstenošanai vai tā grozīšanai

(1) Ja nodokļu maksātājam tiesiskās aizsardzības procesa pasākumu plāna īstenošanai vai tā grozīšanai nepieciešams saņemt nodokļu administrācijas rakstveida piekrišanu, nodokļu administrācija lemj par nodokļu prasījuma apmēra vai tā daļas samazināšanu vai nodokļu prasījuma samaksas sadalīšanu termiņos, termiņa pagarināšanu vai termiņa atlikšanu uz laiku, kā arī par kārtējo nodokļu maksājumu summu sadalīšanu termiņos, termiņu pagarināšanu vai termiņa atlikšanu uz laiku.

 

(2) Lēmumu šā panta pirmajā daļā minētajā gadījumā nodokļu administrācija pieņem 21 dienas laikā no nodokļu maksātāja iesnieguma iesniegšanas dienas. Nodokļu maksātājs attiecīgo iesniegumu iesniedz nodokļu administrācijā šā likuma 24.2 pantā noteiktajā kārtībā.

5

Juridiskais birojs

Ierosinām aizstāt 24.1 panta otrajā daļā vārdus ‘’iesnieguma iesniegšanas dienas’’ ar vārdiem ‘’iesnieguma saņemšanas dienas’’.

Atbalstīts

(2) Lēmumu šā panta pirmajā daļā minētajā gadījumā nodokļu administrācija pieņem 21 dienas laikā no nodokļu maksātāja iesnieguma saņemšanas dienas. Nodokļu maksātājs attiecīgo iesniegumu iesniedz nodokļu administrācijai šā likuma 24.pantā noteiktajā kārtībā.

 

(3) Lemjot par rakstveida piekrišanas (lēmuma) izsniegšanu šā panta pirmajā daļā minētajā gadījumā, nodokļu administrācija ņem vērā nodokļu (nodevu) parādu rašanās iemeslus un apmēru, kā arī vērtē nodokļu prasījuma apmēra samazinājuma (dzēšanas) vai kārtējo nodokļu maksājumu summu samazinājuma vai kārtējo nodokļu maksājumu apmēra sadalīšanas termiņos (termiņu pagarināšanas, termiņa atlikšanas uz laiku) lietderību, nepieciešamību un samērīgumu, izvērtējot nodokļu maksātāja iespējas maksātspējas atjaunošanā, saimnieciskās darbības turpināšanas efektivitāti un nodokļu maksātāja tiesiskās intereses, kā arī sabiedrības intereses kopumā.

6

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Juridiskais birojs

Ierosinām izslēgt 24.1 panta trešajā daļā vārdu ‘’(lēmuma)’’.

 

 

Juridiskais birojs

Ierosinām izslēgt 24.1 panta trešajā daļā vārdu ‘’(nodevu)’’.

 

 

Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija

Izteikt likuma 24.1panta trešo daļu šādā redakcijā:

„(3) Lemjot par rakstveida piekrišanas izsniegšanu šā panta pirmajā daļā minētajā gadījumā, nodokļu administrācija ņem vērā nodokļu parādu rašanās iemeslus un apmēru, kā arī vērtē nodokļu prasījuma apmēra samazinājuma vai kārtējo nodokļu maksājumu apmēra sadalīšanas termiņos (termiņu pagarināšanas, termiņa atlikšanas uz laiku) lietderību, samērīgumu, nodokļu maksātāja tiesiskās intereses, kā arī sabiedrības intereses kopumā.”

Atbalstīts. Iekļauts komisijas priekšlikumā Nr.8

 

Atbalstīts. Iekļauts komisijas priekšlikumā Nr.8

 

Atbalstīts

(3) Lemjot par rakstveida piekrišanas izsniegšanu šā panta pirmajā daļā minētajā gadījumā, nodokļu administrācija ņem vērā nodokļu parādu rašanās iemeslus un apmēru, kā arī vērtē nodokļu prasījuma apmēra samazinājuma vai kārtējo nodokļu maksājumu apmēra sadalīšanas termiņos (termiņu pagarināšanas, termiņa atlikšanas uz laiku) lietderību, samērīgumu, nodokļu maksātāja tiesiskās intereses, kā arī sabiedrības intereses kopumā.

 

(4) Lēmumu šā panta pirmajā daļā minētajā gadījumā attiecībā uz iedzīvotāju ienākuma nodokļa parādiem pieņem Valsts ieņēmumu dienests. Ja iedzīvotāju ienākuma nodokļa prasījuma summas vai kārtējā maksājamā nodokļa summas apmērs ir 5000 lati un vairāk, Valsts ieņēmumu dienests pirms lēmuma pieņemšanas pieprasa viedokli attiecīgajai pašvaldībai, kura ar Finanšu ministriju ir noslēgusi līgumu par iedzīvotāju ienākuma nodokļa ieņēmumu iekasēšanas īpašu kārtību. Attiecīgā pašvaldība sniedz viedokli septiņu dienu laikā.

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Juridiskais birojs

Ierosinām izteikt likumprojekta ceturto daļu šādā redakcijā:

‘’(4) Lēmumu šā panta pirmajā daļā minētajā gadījumā attiecībā uz valsts budžetā pilnīgi ieskaitāmajiem nodokļu maksājumiem, kā arī attiecībā uz iedzīvotāju ienākuma nodokļa maksājumiem pieņem Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors vai viņa vietnieks. Lēmumu par pārējiem pašvaldības budžetā ieskaitāmajiem nodokļu maksājumiem pieņem attiecīgā pašvaldība. Valsts ieņēmumu dienests pirms lēmuma attiecībā uz pašvaldības budžetā ieskaitāmajiem iedzīvotāju ienākuma nodokļa maksājumiem pieņemšanas pieprasa viedokli attiecīgajai pašvaldībai, kura to sniedz septiņu dienu laikā.’’

 

Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija

Izteikt likuma 24.1panta ceturto daļu šādā redakcijā:

„(4) Lēmumu šā panta pirmajā daļā minētajā gadījumā attiecībā uz iedzīvotāju ienākuma nodokļa parādiem pieņem Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors, viņa vietnieks vai teritoriālās iestādes direktors. Ja pašvaldības, kura ar Finanšu ministriju ir noslēgusi līgumu par iedzīvotāju ienākuma nodokļa ieņēmumu iekasēšanas īpašu kārtību,  budžetā ieskaitāmās iedzīvotāju ienākuma nodokļa daļas prasījuma apmērs ir 5000 lati un vairāk, Valsts ieņēmumu dienests pirms lēmuma pieņemšanas pieprasa viedokli attiecīgajai pašvaldībai. Attiecīgā pašvaldība sniedz viedokli septiņu dienu laikā.”

Daļēji atbalstīts. Iekļauts komisijas priekšlikumā Nr.10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Atbalstīts

(4) Lēmumu šā panta pirmajā daļā minētajā gadījumā attiecībā uz iedzīvotāju ienākuma nodokļa parādiem pieņem Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors, viņa vietnieks vai teritoriālās iestādes direktors. Ja tādas pašvaldības budžetā, kura ar Finanšu ministriju noslēgusi līgumu par iedzīvotāju ienākuma nodokļa ieņēmumu iekasēšanas īpašu kārtību, ieskaitāmās iedzīvotāju ienākuma nodokļa daļas prasījuma apmērs ir 5000 vai vairāk latu, Valsts ieņēmumu dienests pirms lēmuma pieņemšanas pieprasa attiecīgās pašvaldības viedokli. Attiecīgā pašvaldība viedokli sniedz septiņu dienu laikā.

 

24.2 pants. Nodokļu maksātāja iesniedzamā informācija nodokļu administrācijas rakstveida piekrišanas saņemšanai tiesiskās aizsardzības procesa pasākumu plāna īstenošanai vai tā grozīšana

(1) Ja nodokļu maksātājam tiesiskās aizsardzības procesa pasākumu plāna īstenošanai vai tā grozīšanai nepieciešams saņemt nodokļu administrācijas rakstveida piekrišanu (lēmumu), nodokļu maksātājs trīs dienu laikā no dienas, kad tiesā ierosināta tiesiskās aizsardzības procesa lieta, iesniedz nodokļu administrācijai iesniegumu, kurā norādīta sekojoša informācija:

1) komersanta nosaukums, reģistrācijas numurs un juridiskā adrese;

2) apstākļi, kuru dēļ komercsabiedrība nav spējīga izpildīt saistības;

3) visu komercsabiedrības aktīvu kopējā summa.

 

 

 

24.pants. Nodokļu maksātāja iesniedzamā informācija nodokļu administrācijas rakstveida piekrišanas saņemšanai tiesiskās aizsardzības procesa pasākumu plāna īstenošanai vai tā grozīšanai

(1) Ja nodokļu maksātājam tiesiskās aizsardzības procesa pasākumu plāna īstenošanai vai tā grozīšanai nepieciešams saņemt nodokļu administrācijas rakstveida piekrišanu (lēmumu), nodokļu maksātājs triju dienu laikā no dienas, kad tiesā ierosināta tiesiskās aizsardzības procesa lieta, iesniedz nodokļu administrācijai iesniegumu, kurā norādīta šāda informācija:

1) komersanta nosaukums, reģistrācijas numurs un juridiskā adrese;

2) apstākļi, kuru dēļ komercsabiedrība nav spējīga izpildīt saistības;

3) visu komercsabiedrības aktīvu kopējā summa.

 

(2) Iesniegumam nodokļu maksātājs pievieno:

1) tiesiskās aizsardzības procesa pasākumu plānu vai tā atvasinājumu (kopiju vai norakstu), kas sagatavots atbilstoši Maksātnespējas likumam;

2) bilanci un pelņas vai zaudējumu aprēķinu ar paskaidrojumiem par katru posteni, kuros ietverta informācija par laika posmu no gada sākuma un kuri sastādīti ne vēlāk kā mēnesi pirms tiesiskās aizsardzības procesa pieteikuma iesniegšanas dienas tiesā.”

11

 

 

 

 

 

Juridiskais birojs

Ierosinām izslēgt 24.2 panta otrajā daļā vārdus ‘’vai tā atvasinājumu (kopiju vai norakstu)’’.

 

 

Atbalstīts

(2) Iesniegumam nodokļu maksātājs pievieno:

1) tiesiskās aizsardzības procesa pasākumu plānu, kas sagatavots atbilstoši Maksātnespējas likumam;

2) bilanci un pelņas vai zaudējumu aprēķinu ar paskaidrojumiem par katru posteni, kuros ietverta informācija par laikposmu no gada sākuma un kuri sastādīti ne vēlāk kā mēnesi pirms tiesiskās aizsardzības procesa pieteikuma iesniegšanas tiesā.”

 

25.pants. Nodokļu parādu dzēšana

(1) Valsts budžetā pilnīgi vai daļēji ieskaitāmo nodokļu parādus, kā arī ar tiem saistītās nokavējuma naudas un soda naudas dzēš Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors, viņa vietnieks vai teritoriālās iestādes direktors šādos gadījumos:

1) komercsabiedrībai, kooperatīvajai sabiedrībai vai citai privāto tiesību juridiskajai personai - ja ar tiesas nolēmumu ir pabeigta bankrota procedūra un izbeigta maksātnespējas lieta;

 

3. 25.pantā:

izteikt pirmās daļas 1.punktu šādā redakcijā:

„1) nodokļu maksātājiem juridiskās personas maksātnespējas procesa lietā - ja ar tiesas nolēmumu ir izbeigts juridiskās personas maksātnespējas process, pabeidzot bankrota procedūru;”

 

 

 

3. 25.pantā:

izteikt pirmās daļas 1.punktu šādā redakcijā:

“1) nodokļu maksātājiem juridiskās personas maksātnespējas procesa
lietā — ja ar tiesas nolēmumu ir izbeigts juridiskās personas maksātnespējas process, pabeidzot bankrota procedūru;”;

(5) Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistram nosūta:

1) Valsts ieņēmumu dienests - Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektora, viņa vietnieka vai teritoriālās iestādes direktora rīkojumu par to komercsabiedrību, kooperatīvo sabiedrību, individuālo uzņēmumu (arī zemnieku vai zvejnieku saimniecību) un citu privāto tiesību juridisko personu valsts budžetā ieskaitāmo nodokļu parādu dzēšanu, kuriem ar tiesas nolēmumu ir pabeigta bankrota procedūra un izbeigta maksātnespējas lieta;

2) pašvaldības - domes (padomes) lēmumu par to komercsabiedrību, kooperatīvo sabiedrību, individuālo uzņēmumu (arī zemnieku vai zvejnieku saimniecību) un citu privāto tiesību juridisko personu pašvaldību budžetā ieskaitāmo nodokļu parādu dzēšanu, kuriem ar tiesas nolēmumu ir pabeigta bankrota procedūra un izbeigta maksātnespējas lieta.

izslēgt piekto daļu.

 

 

 

izslēgt piekto daļu.

 

4. Papildināt likumu ar 25.2 pantu šādā redakcijā:

„25.2 pants. Nodokļu prasījumu summas dzēšana nodokļu maksātāja maksātnespējas situācijās, kurās tiek atjaunota nodokļu maksātāja maksātspēja

(1) Nodokļu maksātāja maksātnespējas situācijās, kurās tiek atjaunota nodokļu maksātāja maksātspēja, valsts budžetā ieskaitāmo nodokļu parādus, kā arī ar tiem saistītas nokavējuma naudas un soda naudas dzēš Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors, viņa vietnieks vai teritoriālās iestādes direktors šādos gadījumos:

1) juridiskās personas maksātnespējas procesā, ja tiesas apstiprinātajā izlīgumā vai sanācijas plānā ir paredzēta nodokļu parādu, kā arī ar to saistītas nokavējuma naudas un soda naudas samazināšana (dzēšana), un ar tiesas nolēmumu ir izbeigts juridiskās personas maksātnespējas process un atjaunota maksātspēja;

2) tiesiskās aizsardzības procesā, ja tiesas apstiprinātajā tiesiskās aizsardzības procesa pasākumu plānā vai šī plāna grozījumos ir iekļauta nodokļu parādu, kā arī ar to saistītas nokavējuma naudas un soda naudas samazināšana (dzēšana), saņemot nodokļu administrācijas rakstveida piekrišanu (lēmumu), un ir izbeigts tiesiskās aizsardzības process un atjaunota maksātspēja, izpildot tiesiskās aizsardzības procesa pasākumu plānu.

(2) Pašvaldību budžetos ieskaitāmā nekustamā īpašuma nodokļa parādus, kā arī tiem saistītas nokavējuma naudas un soda naudas šā panta pirmajā daļā noteiktajos gadījumos dzēš attiecīgās pašvaldības.”

 

 

 

4. Papildināt likumu ar 25.pantu šādā redakcijā:

“25.2 pants. Nodokļu prasījuma summas dzēšana nodokļu maksātāja maksātnespējas situācijās, kurās tiek atjaunota nodokļu maksātāja maksātspēja

(1) Nodokļu maksātāja maksātnespējas situācijās, kurās tiek atjaunota nodokļu maksātāja maksātspēja, valsts budžetā ieskaitāmo nodokļu parādus, kā arī ar tiem saistītas nokavējuma naudas un soda naudas dzēš Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors, viņa vietnieks vai teritoriālās iestādes direktors šādos gadījumos:

1) juridiskās personas maksātnespējas procesā, ja tiesas apstiprinātajā izlīgumā vai sanācijas plānā ir paredzēta nodokļu parādu, kā arī ar tiem saistītas nokavējuma naudas un soda naudas samazināšana (dzēšana) un ar tiesas nolēmumu ir izbeigts juridiskās personas maksātnespējas process un atjaunota maksātspēja;

2) tiesiskās aizsardzības procesā, ja tiesas apstiprinātajā tiesiskās aizsardzības procesa pasākumu plānā vai tā grozījumos ir iekļauta nodokļu parādu, kā arī ar tiem saistītas nokavējuma naudas un soda naudas samazināšana (dzēšana), saņemot nodokļu administrācijas rakstveida piekrišanu (lēmumu), un ir izbeigts tiesiskās aizsardzības process un atjaunota maksātspēja, izpildot tiesiskās aizsardzības procesa pasākumu plānu.

(2) Pašvaldību budžetos ieskaitāmā nekustamā īpašuma nodokļa parādus, kā arī ar tiem saistītas nokavējuma naudas un soda naudas šā panta pirmajā daļā noteiktajos gadījumos dzēš attiecīgās pašvaldības.”

26.pants. Nokavēto nodokļu maksājumu piedziņa

(6) Nokavēto nodokļu maksājumu piedziņu bezstrīda kārtībā neuzsāk un uzsākto nokavēto nodokļu maksājumu piedziņu bezstrīda kārtībā aptur, ja ir vismaz viens no šādiem nosacījumiem:

5) stājies spēkā tiesas spriedums, ar kuru nodokļu maksātājs pasludināts par maksātnespējīgu. Par maksātnespējīgu pasludinātais nodokļu maksātājs veic visus kārtējos nodokļu maksājumus saskaņā ar konkrēto nodokļu likumiem.

5. 26.pantā:

izteikt sestās daļas 5.punktu šādā redakcijā:

„5) stājies spēkā tiesas spriedums, ar kuru nodokļu maksātājam pasludināts maksātnespējas process, vai stājies spēkā tiesas lēmums par tiesiskās aizsardzības procesa ierosināšanu. Pēc maksātnespējas procesa pasludināšanas vai tiesiskās aizsardzības procesa lietas ierosināšanas tiesā nodokļu maksātājs veic visus kārtējos nodokļu maksājumus saskaņā ar nodokļu likumiem.”;

 

 

 

5. 26.pantā:

izteikt sestās daļas 5.punktu šādā redakcijā:

“5) stājies spēkā tiesas spriedums, ar kuru nodokļu maksātājam pasludināts maksātnespējas process, vai stājies spēkā tiesas lēmums par tiesiskās aizsardzības procesa ierosināšanu. Pēc maksātnespējas procesa pasludināšanas vai tiesiskās aizsardzības procesa lietas ierosināšanas tiesā nodokļu maksātājs veic visus kārtējos nodokļu maksājumus saskaņā ar nodokļu likumiem.”;

(8) Lēmumu par nokavēto nodokļu maksājumu piedziņu izpilda triju gadu laikā no tā pieņemšanas. Lēmuma izpildes noilguma termiņš tiek apturēts, ja:

7) ierosināta nodokļu maksātāja maksātnespējas lieta, — līdz maksātnespējas procesa pabeigšanai;

aizstāt astotās daļas 7.punktā vārdus „līdz maksātnespējas procesa pabeigšanai” ar vārdiem „līdz maksātnespējas procesa vai tiesiskās aizsardzības procesa izbeigšanai maksātnespējas lietās”.

 

 

 

aizstāt astotās daļas 7.punktā vārdus „līdz maksātnespējas procesa pabeigšanai” ar vārdiem „līdz maksātnespējas procesa vai tiesiskās aizsardzības procesa izbeigšanai maksātnespējas lietās”.

29.pants. Nokavējuma naudas aprēķināšana

(4) Nokavējuma naudas aprēķināšana:

1) tiek pārtraukta, ja šā likuma 24.pantā nav noteikts citādi:

b) komersantiem, individuālajiem uzņēmumiem (arī zemnieku vai zvejnieku saimniecībām), kurus tiesa pasludinājusi par maksātnespējīgiem, - no tiesas nolēmuma pieņemšanas dienas,

6. 29.pantā:

izteikt ceturtās daļas 1.punkta „b” apakšpunktu šādā redakcijā:

„b) nodokļu maksātājiem, kuriem tiesa pasludinājusi maksātnespējas procesu vai tiesiskās aizsardzības procesa īstenošanu – no dienas, kad tiesa pasludinājusi spriedumu attiecīgajā maksātnespējas procesa vai tiesiskās aizsardzības procesa lietā”;

 

 

 

6. 29.pantā:

izteikt ceturtās daļas 1.punkta “b” apakšpunktu šādā redakcijā:

“b) nodokļu maksātājiem, kuriem tiesa pasludinājusi maksātnespējas procesu vai tiesiskās aizsardzības procesa īstenošanu, — no dienas, kad tiesa pasludinājusi spriedumu attiecīgajā maksātnespējas procesa vai tiesiskās aizsardzības procesa lietā,”;

2) tiek atjaunota, ja:

b) šīs daļas 1.punkta "b" apakšpunktā minēto komersantu, individuālo uzņēmumu (arī zemnieku vai zvejnieku saimniecību) maksātspēja ir atjaunota no dienas, kad tiesa pieņēmusi nolēmumu par maksātnespējas procesa izbeigšanu.

 

izteikt ceturtās daļas 2.punkta „b” apakšpunktu šādā redakcijā:

„b) šīs daļas 1.punkta „b” apakšpunktā minēto nodokļu maksātāju maksātspēja ir atjaunota no dienas, kad tiesa pieņēmusi nolēmumu par maksātnespējas procesa izbeigšanu vai tiesiskās aizsardzības procesa izbeigšanu, izpildot tiesiskās aizsardzības plānu.”;

 

 

 

izteikt ceturtās daļas 2.punkta “b” apakšpunktu šādā redakcijā:

“b) šīs daļas 1.punkta “b” apakšpunktā minēto nodokļu maksātāju maksātspēja ir atjaunota no dienas, kad tiesa pieņēmusi nolēmumu par maksātnespējas procesa izbeigšanu vai tiesiskās aizsardzības procesa izbeigšanu, izpildot tiesiskās aizsardzības plānu;”;

 

papildināt ceturtās daļas 2.punktu ar „c” apakšpunktu:

„c) šī panta ceturtās daļas 1.punkta „b” apakšpunktā minētie nodokļu maksātāji tiesiskās aizsardzības procesa laikā nepilda tiesiskās aizsardzības procesa pasākumu plānu, pārkāpj maksātnespējas jomu regulējošos normatīvajos aktos noteiktos rīcības ierobežojumus vai nepilda noteiktās darbības vai pienākumus, vai ir snieguši nepatiesas ziņas, un tiesiskās aizsardzības process tiek izbeigts uz administratora pieteikuma pamata. Nokavējuma nauda tiek aprēķināta no dienas, kad nokavējuma naudas aprēķināšana tika apturēta.”

 

 

 

papildināt ceturtās daļas 2.punktu ar “c” apakšpunktu šādā redakcijā:

“c) šā panta ceturtās daļas 1.punkta “b” apakšpunktā minētie nodokļu maksātāji tiesiskās aizsardzības procesa laikā nepilda tiesiskās aizsardzības procesa pasākumu plānu, pārkāpj maksātnespējas jomu regulējošos normatīvajos aktos noteiktos rīcības ierobežojumus vai nepilda noteiktās darbības vai pienākumus, vai ir snieguši nepatiesas ziņas, un tiesiskās aizsardzības process tiek izbeigts uz administratora pieteikuma pamata. Nokavējuma nauda tiek aprēķināta no dienas, kad nokavējuma naudas aprēķināšana tika apturēta.”

32.pants. Atbildība par budžetā iemaksājamās nodokļu summas samazināšanu

9) Ja triju mēnešu laikā nodokļu maksātājs nesamaksā samazināto nodokļa summu, nokavējuma naudu un soda naudu un minētajam maksājumam nav pagarināts nomaksas termiņš šā likuma 24.pantā noteiktajā kārtībā, nodokļu administrācija var iesniegt tiesā pieteikumu par parādnieka maksātnespējas procesa pasludināšanu.

7. Aizstāt 32.panta devītajā daļā vārdus „pieteikumu par parādnieka maksātnespējas procesa pasludināšanu” ar vārdiem „pret nodokļu maksātāju juridiskās personas maksātnespējas procesa pieteikumu.””

 

 

 

7. Aizstāt 32.panta devītajā daļā vārdus “pieteikumu par parādnieka maksātnespējas procesa pasludināšanu” ar vārdiem “pret nodokļu maksātāju juridiskās personas maksātnespējas procesa pieteikumu”.

Pārejas noteikumi

 

8. Papildināt pārejas noteikumus ar 103.punktu šādā redakcijā:

„103. Likuma 11.panta otrās daļas 48. punktā noteiktā valsts nodeva maksājama saskaņā ar likumā „Par darbinieku aizsardzību darba devēja maksātnespējas gadījumā” un Maksātnespējas likumā noteiktajiem speciālajiem mērķiem.”

12

Juridiskais birojs

Ierosinām izslēgt pārejas noteikumu 103. punktu (likumprojekta 8. pantu).

Atbalstīts