Rīgā

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rīgā

 

27.02.2009.                Nr.90/TA-295

 

Saeimas Prezidijam

 

Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījumi Politisko partiju likumā". Likumprojektu izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Ābele 67099123, ervins.abele@mna.gov.lv).

 

Pielikumā: 1. Likumprojekts uz 1 lp.

2. Likumprojekta anotācija uz 6 lpp.

3. Ministru kabineta 2009.gada 24.februāra sēdes protokola Nr.14  19.§ izraksts uz 1 lp.

 

 

 

Ministru prezidents                                                     I.Godmanis

 

 

 

 

 

 

 

Stafecka 67082931

 


Likumprojekts

 

Grozījumi Politisko partiju likumā

 

Izdarīt Politisko partiju likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2006, 15.nr.) šādus grozījumus:

 

1.  18.pantā:

izteikt pirmās daļas 8.punktu šādā redakcijā:

 

"8) ziņas par partijas publiskās darbības vai citas darbības aizliegumu, darbības apturēšanu vai izbeigšanu, turpināšanu, partijas maksātnespējas procesa pasludināšanu un izbeigšanu, likvidāciju un reorganizāciju;";

 

izteikt pirmās daļas 10.punktu šādā redakcijā:

 

"10) ziņas par administratora iecelšanu maksātnespējas procesa lietā, norādot administratora vārdu, uzvārdu, personas kodu un sertifikāta numuru;".

 

2. Izteikt 22.panta 2.punktu šādā redakcijā:

 

"2) partijas maksātnespējas procesa administratora pieteikumu;".

 

3. Izteikt 43.pantu šādā redakcijā:

 

"43.pants. Partijas darbības izbeigšana, uzsākot bankrota procedūru

Partijas darbības izbeigšanas kārtību bankrota gadījumā nosaka Maksāt­nespējas likums."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tieslietu ministrs

G.Bērziņš


Likumprojekta „Grozījumi Politisko partiju likumā”

anotācija

 

 I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

 1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu

   Saskaņā ar 2008.gada 30.septembra Ministru kabineta sēdes protokollēmumu (Protokols Nr.70, 5.§) Tieslietu ministrijai uzdots līdz 2009.gada 1.februārim izstrādāt un iesniegt izsludināšanai Valsts sekretāru sanāksmē grozījumus Politisko partiju likumā.

 2. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

 

   2008.gada 1.janvārī spēkā stājās Maksātnespējas likums. Saskaņā ar Maksātnespējas likumu juridiskās personas maksātnespējas process ir piemērojams arī attiecībā uz politiskajām partijām (turpmāk – partija).

   Šobrīd Politisko partiju likumā nav paredzēts politisko partiju reģistrā (turpmāk – reģistrs) izdarīt ierakstus par partijas maksātnespējas procesa gaitu atbilstoši Maksātnespējas likumam. Tāpat minētajā likumā lietotā terminoloģija neatbilst Maksātnespējas likumā lietotajai terminoloģijai. Pašreiz Politisko partiju likumā nav noteikts, ka partiju maksātnespējas procesā tiek piemēroti Maksātnespējas likuma nosacījumi.

   Ievērojot minēto, kā arī to, ka sabiedrības interesēs ir iegūt pilnīgu informāciju par partiju maksātnespēju, ir nepieciešams izdarīt grozījumus Politisko partiju likumā.

 3.  Normatīvā akta projekta būtība

 

 

   Likumprojektā „Grozījumi Politisko partiju likumā” paredzēts precizēt ziņas, kas ierakstāmas reģistrā saistībā ar maksātnespējas procesu un maksātnespējas procesa administratora iecelšanu. Likumprojektā paredzēts precizēt Politisko partiju likumā lietoto terminoloģiju, kā arī pantu redakcijas, kas regulē partiju darbības izbeigšanas kārtību, nosakot, ka kārtību, kādā izbeidzama partiju darbība to bankrota gadījumā, nosaka Maksātnespējas likums.

 4. Cita informācija

 

 

Nav attiecināms

 

 II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

 1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām

Nav attiecināms

 2. Ekonomiskā ietekme:

2.1. makroekonomiskā vide;

2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte;

2.3. cenas;

2.4. eksporta un importa apjoms;

2.5. konkurences apstākļi;

2.6. jauninājumi un pētījumi;

2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte

Nav attiecināms

 3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām

 

 Nav attiecināms

 4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām

Nav attiecināms

 5. Sociālā ietekme:  

5.1. sociālās situācijas izmaiņas;

5.2. nodarbinātība

 

 Nav attiecināms

 6. Ietekme uz vidi:

6.1. dabas resursu lietošana;

6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē;

6.3. darbības radītie atkritumi;

6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana;

6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem;

6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām;

6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē

Nav attiecināms

 7. Cita ietekme

Nav attiecināms

 

 III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

  

 (tūkst. latu)

 Rādītāji

 n-tais gads

 Turpmākie trīs gadi

 n+1

 n+2

 n+3

 

 2009

2010

2011

 2012

 1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos:

1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi;

1.2. speciālais budžets;

1.3. pašvaldību budžets

Nav attiecināms

Nav attiecināms

Nav attiecināms

Nav attiecināms

 2. Izmaiņas budžeta izdevumos:

2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi;

2.2. speciālais budžets;

2.3. pašvaldību budžets

Nav attiecināms

Nav

attiecināms

Nav attiecināms

Nav attiecināms

 3. Finansiālā ietekme:

3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi;

3.2. speciālais budžets;

3.3. pašvaldību budžets

Nav attiecināms

Nav

attiecināms

Nav attiecināms

Nav attiecināms

 4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai 

 

Nav attiecināms

Nav attiecināms

Nav attiecināms

Nav attiecināms

5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā)

 

Nav attiecināms

 6. Cita informācija 

 Nav attiecināms

 

 

 IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

 1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) – norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt 

Nav attiecināms

 2. Cita informācija

   Nav attiecināms

 

 V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

 1. Saistības pret Eiropas Savienību

Nav attiecināms

 2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām

Nav attiecināms

 3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem 

Nav attiecināms

 

 

 

 

 

 4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu

Nav attiecināms

 2.tabula

Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību – pantu, daļu, punktu, apakšpunktu)

Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.)

 Komentāri

Nav attiecināms

Nav attiecināms

  Nav attiecināms

 5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem

  Nav attiecināms

 6. Cita informācija

Nav attiecināms

 

 VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

 1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas

Konsultācijas nav notikušas, jo likumprojektā „Grozījumi Politisko partiju likumā” ir ietverti grozījumi, kas attiecas uz terminoloģijas precizēšanu, t.i., lai Politisko partiju likumā lietotā terminoloģija atbilstu Maksātnespējas likumam, kā arī precizēts reģistrā ierakstāmo ziņu apjoms.

 2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Konsultācijas nav notikušas

 3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti

Sabiedrības informēšanas pasākumi nav notikuši

 4. Konsultācijas ar ekspertiem

 Konsultācijas nav notikušas

 5. Cita informācija

 Nav attiecināms

 

 

 VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

 1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses – vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Jaunas valsts vai pašvaldību institūcijas netiek radītas. Likumprojekta izpilde tiks nodrošināta Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra esošo funkciju ietvaros.

 2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Likums pēc tā pieņemšanas tiks publicēts oficiālajā laikrakstā “Latvijas Vēstnesis” un ievietots Normatīvo aktu informācijas sistēmā „NAIS” un tiesību aktu portālā www.likumi.lv, kā arī Uzņēmumu reģistra tīmekļa vietnē.

 3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Likumprojekts neparedz ierobežot personu tiesības, tomēr nepieciešamības gadījumā indivīds savas tiesības var aizstāvēt normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. Uzņēmumu reģistra valsts notāra lēmumu un rīcību var apstrīdēt likumā „Par Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru” noteiktajā kārtībā, iesniedzot galvenajam valsts notāram attiecīgu iesniegumu. Uzņēmumu reģistra galvenā valsts notāra lēmumu un rīcību var pārsūdzēt tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

 4. Cita informācija

 Nav attiecināms

 

 

Tieslietu ministrs                                                                                                            G.Bērziņš

 

 

Valsts sekretārs

Juridiskā dienesta vadītāja

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

 

M.Lazdovskis

I.Bergmane

 

L.Popova

E.Ābele

 

 

26.01.2009. 13:46

1053

I.Rušeniece

67099134, inguna.ruseniece@mna.gov.lv

 

 

 

 

 


 

 

 

 

LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE

___________________________________________________________

protokola izraksts

 

 

Rīgā

Nr.14

2009.gada 24.februārī

 

 

19.§

 

Likumprojekts "Grozījumi Politisko partiju likumā"

     TA-295

___________________________________________________________

(M.Lazdovskis, I.Godmanis)

 

     1. Atbalstīt iesniegto likumprojektu.

     Valsts kancelejai sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.

     2. Noteikt, ka atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir tieslietu ministrs.

     

 

 

Ministru prezidents

  

I.Godmanis

 

Valsts kancelejas direktore

  

G.Veismane

 

 

 

2009-MK-PROT-14-2402-#19.doc

1