Rīgā

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rīgā

 

10.02.2009.                Nr.90/TA-4059

 

Saeimas Prezidijam

 

Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījums Komercdarbības atbalsta kontroles likumā". Likumprojektu izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Lagzdiņa 67095624, Daiga.Lagzdina@fm.gov.lv).

 

Pielikumā: 1. Likumprojekts uz 1 lp.

2. Likumprojekta anotācija uz 7 lpp.

3. Ministru kabineta 2009.gada 3.februāra sēdes protokola Nr.9  12.§ izraksts uz 1 lp.

 

 

 

Ministru prezidents                                                     I.Godmanis

 

 

 

 

 

 

 

Stafecka 67082931

 


Likumprojekts

 

Grozījums Komercdarbības atbalsta kontroles likumā

 

Izdarīt Komercdarbības atbalsta kontroles likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2003, 2.nr.; 2004, 9.nr.; 2006, 24.nr.; 2007, 23.nr.; 2008, 15.nr.) šādu grozījumu:

 

Papildināt 22.pantu ar astoto daļu šādā redakcijā:

 

"(8) Ministru kabinets nosaka teritoriālās vienības, kurās komercsabied­rībām var piešķirt reģionālās attīstības atbalstu Latvijas Republikā, un maksimāli pieļaujamo atbalsta intensitāti."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Finanšu ministrs

A.Slakteris


Likumprojekta

“Grozījums Komercdarbības atbalsta kontroles likumā”

anotācija

 

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

 1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu

2008.gada 15.maija Ministru kabineta iekārtas likuma pārejas noteikumu 6.punkts.

 

 2. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

 

Ministru kabineta 2006.gada 13.jūnija noteikumi Nr.477 “Noteikumi par reģionālo atbalstu Latvijas Republikā 2007.-2013.gadā” (turpmāk – Ministru kabineta noteikumi Nr.477) ir izdoti saskaņā ar 1993.gada 15.jūlija Ministru kabineta iekārtas likuma 14.panta pirmās daļas 3.punktu. Šis likums savu spēku zaudēja š.g. 1.jūlijā sakarā ar š.g. 15.maijā pieņemtā Ministru kabineta iekārtas likuma spēkā stāšanos. Tādējādi, tā kā normatīvais akts, uz kura pamata tika izdoti Ministru kabineta noteikumi Nr.477, zaudēja savu spēku, tad savu spēku zaudēs arī šie Ministru kabineta noteikumi.

Atbilstoši 2008.gada 15.maija Ministru kabineta iekārtas likuma pārejas noteikumu 6.punktam līdz attiecīgo Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2010.gada 1.jūlijam ir spēkā Ministru kabineta noteikumi, kas izdoti, pamatojoties uz Saeimas 1993.gada 15.jūlijā pieņemtā Ministru kabineta iekārtas likuma 14.panta pirmās daļas 3.punktu. Līdz ar to, lai nodrošinātu nepārtrauktību reģionālā atbalsta piešķiršanai, tad, vienam deleģējumam zaudējot savu spēku, ir jānosaka cits deleģējums, uz kura pamata Ministru kabinets varētu pārizdot no jauna augstāk minētos noteikumus. Tādējādi ir sagatavots likumprojekts, ar kuru paredzēts papildināt likumu ar attiecīgu pilnvarojumu Ministru kabinetam noteikt reģionālā atbalsta piešķiršanas kvalifikāciju Latvijas Republikā un maksimāli pieļaujamo atbalsta intensitāti, lai varētu pārizdot no jauna augstāk minētos Ministru kabineta noteikumus Nr.477.

 

Saskaņā ar Eiropas Komisijas „Valstu reģionālā atbalsta pamatnostādnēm 2007.-2013.gadam” tikai pēc Eiropas Komisijas lēmuma pieņemšanas, kurš apstiprina dalībvalsts reģionālā atbalsta plānu (karti) 2007.-2013.gadam, dalībvalsts ir tiesīga iesniegt Eiropas Komisijai apstiprināšanai reģionālā atbalsta programmas un individuālos atbalsta projektus.

 Latvijas Reģionālā atbalsta plāns 2007.-2013.gadam (Reģistrācijas nr. Eiropas Komisijas Valsts atbalsta reģistrā) ir apstiprināts Eiropas Komisijā 2006.gada 13.septembrī. Tajā pašā laikā, lai minētais Komisijas lēmums būtu spēkā, nacionālā līmenī ir jābūt spēkā normatīvajam aktam, kurā ir definētas atbalstāmās teritorijas (Latvijas gadījumā – visa tās teritorija) un maksimāli pieļaujamās atbalsta intensitātes tajās.

 

 3.  Normatīvā akta projekta būtība

 

 

Normatīvā akta projekts paredz noteikt Komercdarbības atbalsta kontroles likumā Ministru kabinetam deleģējumu izdot noteikumus par teritoriālajām vienībām, kurās komercsabiedrībām var piešķirt reģionālās attīstības atbalstu Latvijas Republikā un maksimāli pieļaujamo atbalsta intensitāti, kuru atļauts piemērot reģionālajam ieguldījumu atbalstam.

 

Deleģējums Ministru kabinetam izdot šādus Ministru kabineta noteikumus ir nepieciešams, lai varētu pārizdot  Ministru kabineta noteikumus, kuri definē reģionus, kuros Latvijā pieļaujams piešķirt reģionālo atbalstu saskaņā ar Eiropas Komisijas „Valstu reģionālā atbalsta pamatnostādnēm 2007.-2013.gadam” [publicēts Oficiālajā Vēstnesī C 54, 04.03.2006, 13.-44.lpp.], kā arī maksimāli pieļaujamās atbalsta intensitātes.

 

Eiropas Savienībā izšķir šādu kategoriju atbalstāmos reģionus:

1) 87.(3) (a) panta reģioni – reģioni, kuros ir zems dzīves līmenis un liels bezdarbs, t.i., reģioni, kuru iekšzemes kopprodukts uz vienu iedzīvotāju NUTS II līmeņa reģionā nepārsniedz 75% no Eiropas Kopienas (ES-25) vidējā rādītāja;

2) „Statistiskā efekta” reģioni – reģioni, kuros iekšzemes kopprodukts uz vienu iedzīvotāju NUTS II līmeņa reģionā pārsniedz 75% no Eiropas Kopienas (ES-25) vidējā rādītāja tikai paplašināšanās statistiskā efekta dēļ, taču iekšzemes kopprodukts uz vienu iedzīvotāju ir mazāks par 75% no Eiropas Kopienas (ES-15) vidējā rādītāja;

3) 87.(3) (c) panta reģioni – reģioni, kuros Dalībvalstī nepieciešams veicināt saimniecisko izaugsmi un kuri ir mazāk attīstīti salīdzinājumā ar valsts vidējo attīstības līmeni.

 

Visa Latvija tiek kvalificēta kā viens NUTS II reģions. Tā kā Latvijas iekšzemes kopprodukts uz vienu iedzīvotāju ir 37,28% no Eiropas Kopienas (ES-25) vidējā rādītāja (Eiropas Komisijas „Valstu reģionālā atbalsta pamatnostādņu 2007.-2013.gadam” V Pielikums), visa Latvijas teritorija ir kvalificējama kā 87 (3) (a) reģions.

 

 4. Cita informācija

  Nav attiecināms.

 

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

 1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām

Nav attiecināms.

 2. Ekonomiskā ietekme:

2.1. makroekonomiskā vide;

2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte;

2.3. cenas;

2.4. eksporta un importa apjoms;

2.5. konkurences apstākļi;

2.6. jauninājumi un pētījumi;

2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte

Nav attiecināms.

 3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām

Nav attiecināms.

 4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām

Nav attiecināms.

 5. Sociālā ietekme:  

5.1. sociālās situācijas izmaiņas;

5.2. nodarbinātība

Nav attiecināms.

 6. Ietekme uz vidi:

6.1. dabas resursu lietošana;

6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē;

6.3. darbības radītie atkritumi;

6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana;

6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem;

6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām;

6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē

Nav attiecināms.

 7. Cita ietekme

  Nav attiecināms.

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

  

 (tūkst. latu)

 Rādītāji

 2009. gads

 Turpmākie trīs gadi

 2010

 n+2  2011

2012

 1

 2

 3

 4

 5

 1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos:

1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi;

1.2. speciālais budžets;

1.3. pašvaldību budžets

Nav attiecināms

Nav attiecināms

Nav attiecināms

Nav attiecināms

 2. Izmaiņas budžeta izdevumos:

2.1. valsts pamatbudžets,

tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi;

2.2. speciālais budžets;

2.3. pašvaldību budžets 

Nav attiecināms

 Nav attiecināms

 Nav attiecināms

Nav attiecināms

 3. Finansiālā ietekme:

3.1. valsts pamatbudžets,

tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi;

3.2. speciālais budžets;

3.3. pašvaldību budžets 

Nav attiecināms

Nav attiecināms

 Nav attiecināms

Nav attiecināms

 4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai 

Nav attiecināms

Nav attiecināms

Nav attiecināms

Nav attiecināms

 5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā)

Nav attiecināms.

 6. Cita informācija 

 Likumprojektam nebūs tiešas ietekmes ne uz valsts, ne pašvaldību budžetu.

 

 

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

 1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) – norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt 

Pamatojoties uz likumprojektā doto deleģējumu, tiks pārizdoti Ministru kabineta noteikumi, kas nosaka reģionālā atbalsta piešķiršanas kvalifikāciju Latvijas Republikā un maksimāli pieļaujamo atbalsta intensitāti. Jaunie noteikumi aizstās Ministru kabineta 2006.gada 13.jūnija  noteikumus Nr.477 “Noteikumi par reģionālo atbalstu Latvijas Republikā 2007.-2013.gadā”.

 

Finanšu ministrija plāno, ka Ministru kabineta noteikumu projekts varētu tikt iesniegts izskatīšanai Ministru kabinetā ne vēlāk kā līdz 2009.gada 15.jūlijam (MK noteikumu projekta virzība atkarīga no tā, kad tiks pieņemts šis likumprojekts).   

 

 2. Cita informācija

  Nav attiecināms.

 

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

 1. Saistības pret Eiropas Savienību

Nav attiecināms.

 2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām

 Nav attiecināms.

 3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem 

Nav attiecināms.

 

 

 4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

 Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu

Nav attiecināms.

  2.tabula

 Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību – pantu, daļu, punktu, apakšpunktu)

 Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.)

 Komentāri

 Nav attiecināms.

 Nav attiecināms.

 Nav attiecināms.

 5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem

  Nav. Latvijas Reģionālā atbalsta plāns 2007.-2013.gadam (Reģistrācijas nr. Eiropas Komisijas Valsts atbalsta reģistrā) ir apstiprināts Eiropas Komisijā 2006.gada 13.septembrī. Jauns paziņojums, pārizdodot MK noteikumus nebūs nepieciešams.

 6. Cita informācija

  Likumprojekts ir saistīts ar Eiropas Komisijas „Valstu reģionālā atbalsta pamatnostādņu 2007.-2013.gadam” [publicēts Oficiālajā Vēstnesī C 54, 04.03.2006, 13.-44.lpp.] pamatprincipiem.

 

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

 1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas

Šādas konsultācijas nav nepieciešamas.

 

 2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

  Nav attiecināms.

 3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti

  Nav attiecināms.

 4. Konsultācijas ar ekspertiem

  Nav attiecināms.

 5. Cita informācija

  Nav attiecināms.

 

 

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

 1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses – vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Likuma izpildi nodrošinās Finanšu ministrija.

 2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Likums tiks publicēts laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”, būs pieejams normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS), bezmaksas datu bāzē www.likumi.lv.

 3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Nav attiecināms.

 4. Cita informācija

  Nav attiecināms.

 

 

 

Finanšu ministrs                                                                                            A.Slakteris

 

 

Finanšu ministrs

Valsts sekretārs

Juridiskā dienesta vadītājs

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

 

 

 

A.Slakteris

M.Bičevskis

M.Brencis

M.Radeiko

D.Lagzdiņa

 

 

 

 

 

 

2009.02.11. 10:09:14

1416

D.Lagzdiņa

67095624; Daiga.Lagzdina@fm.gov.lv

 

 


 

 

 

 

LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE

___________________________________________________________

protokola izraksts

 

 

Rīgā

Nr.9

2009.gada 3.februārī

 

 

12.§

 

Likumprojekts "Grozījums Komercdarbības atbalsta kontroles likumā"

     TA-4059

___________________________________________________________

(A.Slakteris, I.Godmanis)

 

     1. Atbalstīt iesniegto likumprojektu.

     2. Finanšu ministrijai steidzami aktualizēt likumprojekta anotāciju un iesniegt to Valsts kancelejā.

     3. Valsts kancelejai sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā pēc precizētās anotācijas saņemšanas.

     4. Noteikt, ka atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir finanšu ministrs.

     

     

     

     

 

 

Ministru prezidents

  

I.Godmanis

 

Valsts kancelejas direktore

  

G.Veismane

 

 

 

2009-MK-PROT-09-0302-#12.doc

1