Rīgā

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rīgā

 

06.02.2009.                Nr.90/TA-3997

 

Saeimas Prezidijam

 

Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstīto likumprojektu "Grozījums Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā". Likumprojektu izstrādāja Iekšlietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Steļmaka 67075641, solvita.stelmaka@rs.gov.lv).

 

Pielikumā: 1. Likumprojekts uz 1 lp.

2. Likumprojekta anotācija uz 6 lp.

3. Ministru kabineta 2009.gada 3.februāra sēdes protokola Nr.9  20.§ izraksts uz 1 lp.

 

 

 

Ministru prezidents                                                     I.Godmanis

 

 

 

 

 

 

 

Stafecka 67082931

 


Likumprojekts

 

Grozījums Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā

 

Izdarīt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā šādu grozījumu:

 

Izteikt 226.1 panta otro daļu šādā redakcijā:

 

"Izskatīt administratīvo pārkāpumu lietas un uzlikt administratīvos sodus Valsts robežsardzes vārdā ir tiesīgi:

1) Valsts robežsardzes priekšnieks, Valsts robežsardzes priekšnieka pilnvaroti Valsts robežsardzes teritoriālo pārvalžu priekšnieki un viņu vietnieki – par administratīvajiem pārkāpumiem, kas paredzēti šā panta pirmajā daļā;

2) Valsts robežsardzes priekšnieka pilnvaroti Valsts robežsardzes teritoriālo pārvalžu robežkontroles punktu priekšnieki un viņu vietnieki, robežapsardzības nodaļu priekšnieki un viņu vietnieki, imigrācijas dienestu (nodaļu) priekšnieki, kuģu (kuteru) kapteiņi, kā arī valsts robežas šķērsošanas vietu norīkojumu maiņu vecākie – par administratīvajiem pārkāpumiem, kas paredzēti šā panta pirmajā daļā (izņemot administratīvos pārkāpumus, kas paredzēti šā kodeksa 114.2 un 114.3 pantā)."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iekšlietu ministrs

M.Segliņš


 

 Likumprojekta

“Grozījums Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā”

anotācija

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

 1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu

  Nav attiecināms

 2. Pašreizējās situācijas raksturojums

 

 

Pēc Latvijas Republikas pievienošanās Šengenas līgumam 2007. gada 21. decembrī, tika atceltas robežpārbaudes uz Latvijas Republikas valsts sauszemes robežas ar Igaunijas Republiku un Lietuvas Republiku.

No 2007. gada 21. decembra, sakarā ar Shengen acquis piemērošanas ierobežojumu atcelšanu un nepieciešamību veikt kompensējošos pasākumus, lai nodrošinātu ārzemnieku ieceļošanas, uzturēšanās, tranzīta un izceļošanas nosacījumu ievērošanu kontroli Latvijas Republikā, mainījās Valsts robežsardzes teritoriālo pārvalžu imigrācijas un robežapsardzības struktūrvienību kompetence un uzdevumi. Valsts robežsardzes teritoriālo pārvalžu imigrācijas un robežapsardzības struktūrvienību uzdevumi atšķiras atkarība no attiecīgās Valsts robežsardzes teritoriālās pārvaldes izvietojuma – uz Latvijas Republikas ārējās vai iekšējās robežas. Uz ārējas Latvijas robežas prioritārā ir robežas apsardzība, uz iekšējām robežām - imigrācijas kontrole.

Valsts robežsardzes teritoriālās pārvaldēs, kurās neveic Latvijas Republikas ārējas robežas apsardzību, lielāka nozīme ir imigrācijas kontrolei pierobežā, salīdzinājumā ar Valsts robežsardzes teritoriālajām pārvaldēm, kas veic ārējās robežas apsardzību un  personu ieceļošanas kontroli. 

Valsts robežsardzes amatu sarakstos notika izmaiņas un Valsts robežsardzes teritoriālajās pārvaldēs ieviests priekšnieka vietnieka amats, kurā kompetencē ietilpst imigrācijas kontroles un robežapsardzības jautājumi.

Ņemot vērā Valsts robežsardzes teritoriālo pārvalžu imigrācijas un robežapsardzības struktūrvienību uzdevumu dažādību, atkarīgi no tā, vai tiek apsargāta ārējā Latvijas robeža, un to, ka ir notikušas izmaiņas Valsts robežsardzes amatpersonu kompetencē, kā arī paredzētas Valsts robežsardzes strukturālās izmaiņas, nav lietderīgi Administratīvo pārkāpumu kodeksa 226.¹ panta otrā daļā noteikt atsevišķām Valsts robežsardzes amatpersonām tiesības izskatīt šajā pantā noteiktas administratīvo pakāpumu lietas un uzlikt administratīvos sodus par šajā pantā noteiktiem pārkāpumiem. Ir lietderīgi noteikt Valsts robežsardzes amatpersonas, kas ir tiesīgas saskaņā ar Valsts robežsardzes priekšnieka pilnvarojumu izskatīt Administratīvo pārkāpumu kodeksā paredzētās administratīvo pārkāpumu lietas un uzlikt administratīvos sodus. 

 

 3.  Normatīvā akta projekta būtība

 

 

      Grozījums paredz Valsts robežsardzes teritoriālo pārvalžu priekšnieku vietniekus iekļaut to Valsts robežsardzes pilnvaroto amatpersonu sarakstā, kuras ir tiesīgas izskatīt un uzlikt administratīvos sodus par visiem, atbilstoši pilnvarojumam, administratīvajiem pārkāpumiem, kuru izskatīšana ietilpst Valsts robežsardzes kompetencē.

       Grozījums paredz izvairīties no Valsts robežsardzes kompetencē esošo pantu un pilnvaroto amatpersonu amatu pārskaitīšanas.    

 

 4. Cita informācija

 

  Nav attiecināms

 

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

 1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām

  Nav attiecināms

 2. Ekonomiskā ietekme:

2.1. makroekonomiskā vide;

2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte;

2.3. cenas;

2.4. eksporta un importa apjoms;

2.5. konkurences apstākļi;

2.6. jauninājumi un pētījumi;

2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte

  Nav attiecināms

 3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām

  Nav attiecināms

 4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām

  Nav attiecināms

 5. Sociālā ietekme:  

5.1. sociālās situācijas izmaiņas;

5.2. nodarbinātība

  Nav attiecināms

 6. Ietekme uz vidi:

6.1. dabas resursu lietošana;

6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē;

6.3. darbības radītie atkritumi;

6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana;

6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem;

6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām;

6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē

  Nav attiecināms

 7. Cita ietekme

  Nav attiecināms

 

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

  

 (tūkst. latu)

 Rādītāji

 n-tais gads

 Turpmākie trīs gadi

 n+1

 n+2

 n+3

 1

 2

 3

 4

 5

 1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos:

1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi;

1.2. speciālais budžets;

1.3. pašvaldību budžets

  Nav attiecināms

  

  

 2. Izmaiņas budžeta izdevumos:

2.1. valsts pamatbudžets,

tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi;

2.2. speciālais budžets;

2.3. pašvaldību budžets 

  Nav attiecināms

  

  

 3. Finansiālā ietekme:

3.1. valsts pamatbudžets,

tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi;

3.2. speciālais budžets;

3.3. pašvaldību budžets 

  Nav attiecināms

  

  

 4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai 

  Nav attiecināms

 5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā)

  Nav attiecināms

 

 6. Cita informācija 

  Nav attiecināms

 

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

 1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) – norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt 

Nav attiecināms

 2. Cita informācija

Nav attiecināms

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

 1. Saistības pret Eiropas Savienību

Nav attiecināms

 2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām

Nav attiecināms

 3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem 

Nav attiecināms

 4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

 Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu

  Nav attiecināms

  

2.tabula

 Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību – pantu, daļu, punktu, apakšpunktu)

 Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.)

 Komentāri

Nav attiecināms

Nav attiecināms

Nav attiecināms

 

 5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem

Nav attiecināms

 6. Cita informācija

  Nav attiecināms

 

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

 1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas

 Konsultācijas nav notikušas, jo likumprojekts neparedz ietekmi uz sabiedrības un sociālo partneru organizācijām.

 

 2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

 Konsultācijas nav notikušas

 

 3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti

          Normatīvā akta projekts izsludināts Valsts sekretāru sanāksmē 2008.gada 16.oktobrī (prot.nr.41, 26.§) un ievietots Ministru kabineta mājas lāpā (http://www.mk.gov.lv/lv/mk/tap/?pid=40093866).

            Citi pasākumi lai informētu sabiedrību par normatīvā akta projekta sagatavošanu un izskaidrotu normatīvā akta projekta nepieciešamību nav veikti.

            Pētījumi, lai noskaidrotu sabiedrības attieksmi pret normatīvā akta projektu nav veikti.

 4. Konsultācijas ar ekspertiem

Konsultācijas ar ekspertiem nav notikušas

 

 5. Cita informācija

Nav attiecināms

 

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

 1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses – vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

  Jaunas valsts institūcijas netiks radītas, esošo institūciju funkcijas netiks paplašinātas. Normatīvā akta izpildi nodrošinās Valsts robežsardze.

 2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

  Normatīvais akts tiks publicēts laikrakstā „Latvijas Vēstnesis” un ievietots Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS) un bezmaksas normatīvo aktu datu bāzē www.likumi.lv

 3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

   Indivīds savas tiesības var aizstāvēt Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā, iesniedzot iesniegumu rakstveidā vai mutvārdos iestādei, kura izdevusi administratīvo aktu. Administratīvo aktu, kuru pieņēma Valsts robežsardzes teritoriālo pārvalžu robežkontroles punktu priekšnieki un viņu vietnieki, robežapsardzības nodaļu priekšnieki un viņu vietnieki, imigrācijas dienestu (nodaļu) priekšnieki, kuģu (kuteru) kapteiņi, kā arī valsts robežas šķērsošanas vietu norīkojumu maiņu vecākie, var apstrīdēt padotības kārtībā – Valsts robežsardzes teritoriālo pārvalžu priekšniekiem, administratīvo aktu, kuru pieņēma Valsts robežsardze teritoriālo pārvalžu priekšnieki un viņu vietnieki – Valsts robežsardzes priekšniekam, administratīvo aktu, kuru pieņēma Valsts robežsardzes  priekšnieks – tiesā.

 4. Cita informācija

  Nav attiecināms

              

         

               Iekšlietu ministrs                                                                   M. Segliņš  

 

Valsts sekretārs

Juridiskā departamenta direktors

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

A. Straume

M. Rāzna

T. Stragova

N. Zaiceva 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20.11.2008. 14:03

1 221

S.Steļmaka

7075641, solvita.stelmaka@rs.gov.lv


 

 

 

 

LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE

___________________________________________________________

protokola izraksts

 

 

Rīgā

Nr.9

2009.gada 3.februārī

 

 

20.§

 

Likumprojekts "Grozījums Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā"

     TA-3997

___________________________________________________________

(M.Segliņš, I.Godmanis)

 

     1. Atbalstīt iesniegto likumprojektu.

     Valsts kancelejai sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.

     2. Noteikt, ka atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir iekšlietu ministrs.

     

 

 

Ministru prezidents

  

I.Godmanis

 

Valsts kancelejas direktore

  

G.Veismane

 

 

 

2009-MK-PROT-09-0302-#20.doc

1